Thursday, August 8, 2019

ဆင္းရဲကို အဆုံးသတ္ဖို႕ တရားအားထုတ္ၾကပါစို႔ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ >> ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာနဲ႔ ႀကံဳရတာ ဆင္းရဲက အၿပီးတိုင္ လြတ္ႏိုင္တဲ႔ အခြင့္အေရးေတြ ရွိပါတယ္။ အခုကုသိုလ္ကံ အက်ဳိးေပးလို႔ လူလာျဖစ္တဲဲ႔အတြက္ ကုသိုလ္ျပဳခြင့္ေတြ ရေနပါၿပီ။ ဒီကုသိုလ္ကံကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားရဦးမွာပါ။ ကံကုသိုလ္ကေန ဥာဏ္ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔ အဲဒီလိုျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ေဝဒနာပစၥယာ တဏွာကေတာ့ ေကာင္းတဲ႔ကံေတြ ျဖစ္ႏိုင္သလို မေကာင္းတဲ႔ကံေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အခုေဝဒနာေၾကာင့္ ဥာဏ္ျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။ ေဝဒနာကေန ကံကိုမသြားပဲ ဥာဏ္ကိုသြားဖ္ုိ႔ သတိကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ရပါမယ္။ >> တရားထိုင္တဲ႔အခါ နာက်င္တဲ႔ ေဝဒနာကို အေမးမ်ားပါတယ္။ ဘုရားရွင္က သကၠပဥၥသုတ္မွာ သိၾကားမင္းကို ေဟာပါတယ္။ ဒုကၡေဝဒနာကို အာရုံျပဳလို႔ ကုသိုလ္ျဖစ္ရင္ နွလုံးသြင္း အကုသိုလ္ျဖစ္ရင္ နွလုံးမသြင္းနဲ႔ေပါ့။ သုခေဝဒနာကို အာရံုျပဳလ္ုိ႔ ကုသိုလ္ျဖစ္ရင္ နွလုံးသြင္း အကုသိုလ္ျဖစ္ရင္ နွလုံးမသြင္းပါနဲ႔လို႔ ေဟာၾကားထားပါတယ္။ အဓိကဆိုျခင္တာေတာ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ဆိုတာ ကိုယ္က သတိရွိမွ သိႏိုင္လို႔ သတိရွိဖို႔သာ လိုရင္းပါပဲ။ >> ဒါေၾကာင့္ နာရင္ေျပာင္းရမွာလားဆိုတာ မိမိရဲ႕ႏွလုံးသြင္းေပၚ မွာ မူတည္ၿပီး သတိ ဝီရိယ သမာဓိ ပညာေတြ ကုသိုလ္တရားေတြ ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ နွလုံးသြင္းပါ။ ေဒါသေတြ ေသာကေတြ ဥဒၵစၥေတြ ကုကၠဳစၥ စတဲ႔ အကုသိုလ္တရားေတြ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ နွလုံးမသြင္းနဲ႔ေတာ့ေပါ့။ ေျပာင္းမွပဲ ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေျပာင္းလိုက္ပါ။ >> တရားအားထုတ္ဆိုတာ ေရွ႕စိတ္မွာျဖစ္ေပၚတဲ႔ ေဝဒနာကို ေနာက္စိတ္က အမွန္အတိုင္း သတိျပဳေနဖို႔ပါပဲ။ အနာခံႏိုင္ေအာင္ က်င့္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သတိပ႒ာန္ျဖစ္ေအာင္ က်င့္ရတာပါ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆိုတာ အေၾကာင္းကိုစြဲ၍ အက်ဳိးျဖစ္တာပါ။ အေၾကာင္းမရွိပဲနဲ႔ ဘယ္အက်ဳိးမွ ျဖစ္လို႔မရပါဘူး သတိျဖစ္ဖို႔ရာ ေရွ႕စိတ္မွာ ေဝဒနာ ေပၚ ရပါတယ္။ ေရွ႕စိတ္က ေဝဒနာ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေပမယ့္လည္း ေနာက္စိတ္မွာ သတိျဖစ္ေပၚ ဖို႔ အေၾကာင္းတရားအေနနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳသြားပါတယ္ ေနာက္စိတ္မွာ သတိျဖစ္လိုက္တာနဲ႔ တဏွာျဖစ္ခြင့္ မရေတာ့ပါဘူး။ သတိေၾကာင့္ ေဝဒနာရဲ႕ ျဖစ္ေပၚ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္မႈ မၿမဲမႈ ကိုယ့္အလိုအတိုင္း မျဖစ္မႈ ျဖစ္တ္ိုင္းခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနတဲ႔ ဆင္းရဲမႈကို အမွန္အတိုင္း သိျမင္နားလည္ရင္ အဝိဇၨာကို ပယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေရွ႕စိတ္ကို အမွန္အတိုင္းသိေတာ့ အဝိဇၨာ ပယ္ပါတယ္။ ေနာက္စိတ္မွာ သတိရွိေတာ့ တဏွာလည္း ျဖစ္ခြင့္မရလို႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ရပ္ပါတယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ရပ္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္တာပါပဲ။ တဒဂၤရပ္လည္း တဒဂၤနိဗၺာန္ ရပါတယ္။ >> တစ္ခ်ဳိ႕က တရားဆိုတာ ထ္ိုင္မွပဲရမွာလားလို႔ ေမးတတ္ၾကပါတယ္။ အမွန္က ထိုင္တယ္ ထတယ္ဆိုတာ ပုံသဏၭန္ပဲ ရပါတယ္။ ပုံသဏၭန္ဆိုတာ ပညတ္ပါ။ ရုပ္တရားမွာ ထိုင္တယ္ ထတယ္ မရွိပါဘူး။ ေဖာက္ျပန္တာပဲ ရွိပါတယ္။ ထိုင္တာကေန ထရပ္လည္း ရုပ္တရားေတြရဲ႕ ထင္ရွားတဲ႔ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈကိုပဲ သတိနဲ႔ ႏွလုံးသြင္းရံုပါပဲ။ ထိုင္တာ ထတာေတြနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ရႈပ္ေနေသးရင္ေတာ့ ပရမတ္သေဘာကို ေသခ်ာ မျမင္ႏိုင္ေသးလို႔ပါ။ တရားစတင္ အားထုတ္သူေတြမွာေတာ့ သမာဓိ ျဖစ္ဖို႔ရာအတြက္ အာရံုတစ္ခုေပၚမွာ စိတ္တည္ၿငိမ္ေအာင္ တဆက္တစပ္တည္း ဝီရိယစိုက္ႏိုင္ဖို႔ ထိုင္ၿပီး အားထုတ္သင့္ပါတယ္။ ေဒါက္တာ စိုးလြင္ ေရးသားသည္။ #PhyoeMayOo


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2KmNsRJ