Wednesday, August 7, 2019

ပုထုဇဥ္ေလးမ်ိဳးအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာမ်ား ■■■■■■■■■■■■■■■■■■ ဘုရားရွင္ေဟာျပခဲ့တဲ့ ပုထုဇဥ္ေလးမ်ိဳး အေၾကာင္းေလးေဖာ္ျပေပးပါမယ္။ (၁) အႏၶဗာလ ပုထုဇဥ္၊ (၂) အႏၶပုထုဇဥ္ (၃) ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္၊ (၄) စူဠေသာတာပန္ ပုထုဇဥ္ဆိုၿပီးေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ (၁) အႏၶဗာလ ပုထုဇဥ္ အႏၶဗာလပုထုဇဥ္ဆိုတာကေတာ့ အႏၶဆိုတာ ကန္းတာ ဗာလဆိုတာမိုက္တာပါ။ အဓိပၸါယ္ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ကန္းေသာ မိုက္ေသာ ပုထုဇဥ္ဆိုၿပီးေတာ့အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္ပါတယ္။ အႏၶဗာလပုထုဇဥ္ ဆိုတာကေတာ့ ပရမတ္တို႕ ပညတ္တို႕ ခႏၶာတို႕ သစၥာတို႕ကိုဘာမွ မသိျမင္တတ္ပါဘူး။၀ိပႆနာဆိုတာကိုၾကားေတာင္ မၾကားခ်င္တာပါ။ ၀ိပႆနာနဲ႕ လံုး၀မထိေတြ႕ဘူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေပါ့။ ကုသုိလ္ အကုသိုလ္ဆိုတာလည္း အယံုၾကည္မရွိတဲ့အတြက္ ဘာတစ္ခုမွ ေကာင္းတာမလုပ္ပဲအကုသုိလ္ ျဖစ္စရာေတြသာ ျပဳလုပ္မိေသာ မိုက္မဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးပါ။ သူ႕ကေတာ့မိုက္လည္းမိုက္တယ္ ကန္းလည္းကန္းတဲ့တြက္အႏၶဗာလ ပုထုဇဥ္လို႕ ေခၚတာေပါ့။ (၂) အႏၶပုထုဇဥ္ ေနာက္ပုထုဇဥ္တစ္မ်ိဳးကေတာ့အႏၶပုထုဇဥ္ပါ။ ဒီပုထုဇဥ္ကေတာ့အမ်ားဆံုးျဖစ္ေနတဲ့အေရအတြက္ပါ။ သူကေတာ့ပရမတ္ေတြ၊ဓါတ္ေတြ၊သစၥာေတြ မသိလုိ႕ အႏၶေတာ့အမည္ရပါတယ္.. ဒါေပမယ့္ကုသုိလ္လုပ္ရင္ ကုသုိလ္ရတယ္ အကုသုိလ္လုပ္ရင္ အကုသုိလ္ရတယ္ ဆိုတာေတာ့နားလည္ပါတယ္။ နားလည္တဲ့အတြက္လည္း တတ္စြမ္းသ၍ ကုသုိလ္ေလးလုပ္လိုက္ အကုသုိလ္ေလးလည္းမတတ္သာရင္ လုပ္မိလိုက္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္တတ္ႏုိင္သ၍ေတာ့ အကုသိုလ္ကို ေရွာင္ပါတယ္..စာလိုေျပာရရင္ေတာ့ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ အျမင္မွန္အနည္းငယ္ရွိတယ္လို႕ ဆိုရမွာေပါ့။ မိုက္ေတာ့ မိုက္တဲ့အထဲမပါပဲနဲ႕ လံုး၀ ကန္းတဲ့အထဲ ပါတဲ့အတြက္လည္းသူ႕ကို အကန္းပုထုဇဥ္ (သို႕) အႏၶပုထုဇဥ္လို႕ေခၚတာပါ။ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳး ၁၀၀ မွာ ၉၉ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ရွိတယ္လို႕ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ (၃) ကလ်ာဏပုထုဇဥ္ "အႏၶပုထုဇဥ္ ၊ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္" ဟု ပုထုဇဥ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္တြင္ အႏၶပုထုဇဥ္သည္ အကန္းပုထုဇဥ္ျဖစ္၏။ ျဖစ္ပ်က္ သခၤတကုိပင္ သူမျမင္ႏုိင္ေသး။ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္သည္ကား သခၤတတရားကုိ ျမင္သူျဖစ္၏။ ျဖစ္ပ်က္ မဂ္ကုိက္ေအာင္ လုပ္သူျဖစ္၏။ ၀ိပႆနာ႐ႈသူကုိပင္ ဆုိလုိ၏။ ၀ိပႆနာဉာဏ္သည္ ျဖစ္ပ်က္ သခၤတ သို႔မဟုတ္ သခၤါရတရားကုိ အာ႐ံုျပဳ၏။ မဂ္ဉာဏ္သည္ မျဖစ္ မပ်က္သည့္ အသခၤတတရား (နိဗၺာန္)ကို အာ႐ံုျပဳ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ိပႆနာသမား ကလ်ာဏပုထုဇဥ္သည္ အရိယာျဖစ္ခ်င္လွ်င္ "အသခၤတ" ကို ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္ျဖစ္၏။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ သခၤတကုိမွ် မျမင္ေသးလွ်င္ အႏၶပုထုဇဥ္၊ သခၤတကုိျမင္လွ်င္ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္၊ သခၤတနယ္မွထြက္သည့္ အျမင္၊ အသခၤတကုိျမင္လွ်င္ အရိယာျဖစ္သည္ဟု ခြဲျခားနားလည္ရမည္ျဖစ္၏။ (ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ) လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ကလ်ာဏပုထုဇဥ္ကိုဥာဏ္မ်က္စိရွိသူျဖစ္တယ္ ၊ဥာဏ္မ်က္စိဆိုရာမွာ ဒိဌဇုသမၼာဒိ႒ိဥာဏ္မ်က္စိ၊ ပရိယတၱိဥာဏ္မ်က္စိ ၊ဝိပႆနာသမၼာဒိ႒ိဥာဏ္မ်က္စိ၊ ေလာကုတၱရာ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္မ်က္စိ ၊ စသည့္ဥာဏ္မ်က္စိကိုဆိုလုိသည္ ။ သကၠာယဒိ႒ိ ႏွင့္ ဝိစိကိစၦာကိုခြါခ်ျပတ္ပယ္နိုင္ေသာ ခႏၶာသိမႈ ၊ ဓာတ္သိမႈ ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သိမႈ စတဲ့ဝိပႆနာသမၼာဒိ႒ိဥာဏ္မ်က္စိေပါက္မွသာကလ်ာဏပုထုဇဥ္လို ့ေခၚထိုက္တယ္ ။ကလ်ာဏပုထုဇဥ္အျဖစ္ကိုေရာက္တဲ့အခါမွာယခုဘဝေလာကုတၱရာသမၼာဒိ႒ိဥာဏ္မ်က္စိ ေပါက္ ရင္ေပက္၊မေပါက္ရင္ဒုတိယဘဝမွာနတ္ျဖစ္ေသာ္ လည္းေလာကုတၱရာသမၼာဒိ႒ိဥာဏ္မ်က္စိေပါက္မွာပဲတဲ့။ ဆိုလိုတာကေတာ့ဒီဘဝမွာ မဂ္ကိစၥမျပီးဘူးဆိုရင္ေတာင္ ေနာင္ဘဝမွာ နတ္သား၊နတ္သမီးအျဖစ္နဲ ့ေသာတပန္ျဖစ္မွာပဲလို ့ဆိုလိုတယ္ ။ ဆရာေတာ္ က ကလ်ာဏပုထုဇဥ္ဆိုတာဟာ ေဗာဓိအေျခအျမစ္စိုက္ျပီးသူျဖစ္တယ္တဲ့ ။ ေဗာဓိအေျခစိုက္ျပီးသူျဖစ္တဲ့အတြက္ လူအျဖစ္ ၊ နတ္အျဖစ္နဲ ့ ၾကံဳရာသာသနာမွာ အလြယ္တကူကြၽတ္တန္းဝင္မယ့္သူျဖစ္တယ္္တဲ့။ ဒီလိုအေျခစိုက္ျပီးသူကိုကလ်ာဏပုထုဇဥ္လို ့ေခၚတယ္။ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအမိန္ ့ရွိတာကသီလသမာဓိေကာင္းတာမွ်ျဖင့္၊ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္လို ့မေခၚနိုင္ေသးဘူးတဲ့ ။ စာေပပရိယတၱိတတ္ကာမွ်ႏွင့္လည္း ကလ်ာဏပုထုဇဥ္လို ့မေခၚနိုင္ေသးဘူးတဲ့ ။ (၄) စူဠေသာတာပန္ ေနာက္ပုထုဇဥ္ထဲမွာအျမင့္ျမတ္ဆံုးပုထုဇဥ္ကေတာ့ စူဠေသာတာပန္ ပုထုဇဥ္ဆိုတာပါ။ သူကေတာ့ ၀ိပႆနာတရားကို စိတ္၀င္စားၿပီးတကယ္လည္း လုပ္ေဆာင္က်င့္ၾကံပြားမ်ားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေပါ့။ ပရမတ္တရားဓါတ္တရားေတြနာၾကားအား ထုတ္လိုက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း နာမ္နဲ႕ ရုပ္ကိုပိုင္းျခားၿပီး ေသခ်ာသိသြားတဲ့ နာမရူပပရိေစၦဒဥာဏ္၊ ခႏၶာငါးပါးျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းကိုသိမ္းဆည္းၿပီးသိတဲ့ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ႏွစ္ပါးကို ရရွိသြားတဲ့ သူကိုေတာ့ စူဠေသာတာပန္ပုထုဇဥ္ လို႕ေခၚပါတယ္။ စူဠေသာတာပန္ ပုထုဇဥ္အဆင့္ကို ေရာက္သြားရင္အပါယ္ေလးဘံုကို လံုး၀ မက်ေတာ့ပါဘူး။ ဒီဘ၀မွာ တစ္ေန႕မဟုတ္တစ္ေန႕ ေသာတာပတၱိမဂ္ကို ဧကန္မုခ်ရေတာ့မွာပါ။ မဂ္တားဖိုလ္တားအႏၲရယ္ငါးပါးတစ္ပါးပါးရွိေနလို႕ဒီဘ၀ မဂ္ဖိုလ္ မရႏုိင္ဘူးဆိုရင္လည္းေနာက္ဘ၀မွာ ဧကန္မုခ် မဂ္ဖိုလ္ကို ရေတာ့မွာပါ။ စူဠေသာတာပန္ ပုထုဇဥ္ဘ၀ကို ေရာက္မွလည္း ဥာဏ္အျမင္ကန္းတဲ့ဘ၀က လြတ္ေျမာက္ပါတယ္။အားက်ဖို႕ ေကာင္းပါဘိ။ ေနာက္ဆက္တြဲ ေက်းဇူးရွင္သပိတ္အိုင္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက “ စူဠေသာတပန္ျဖစ္ခန္း “ ဓာတ္ကမၼဌာန္းက်မ္းမွာစူဠေသာတပန္ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္နဲ႔ ့ပတ္သက္ျပီးဘယ္လိုေျပာထားသလဲဆိုေတာ့ မဂ္ဖိုလ္ တရားဆိုတာအစဥ္အတိုင္းသာရၾကတယ္ ။ ( စူဠေသာတပန္ ေသာတပတၱိမဂ္ သကဒါဂါမိမဂ္ အနာဂါမိမဂ္ အရဟတၱမဂ္ ) လို ့အစဥ္အတိုင္း သာျဖစ္တယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ေသာတပတၱိမဂ္ကိုမရေသးလွ်င္ စူဠေသာတာပန္(ကလ်ာဏပုထုဇဥ္)အျဖစ္ကို ဧကန္ရေအာင္လုပ္ဘို ့ဆံုးျဖတ္ထားပါတဲ့ ။ စူဠေသာတာပန္ျဖစ္ရင္အပါယ္မက်ေတာ့ပဲ ဒုတိယဘဝမွာမဟာေသာတပန္အစစ္ၾကီးျဖစ္ေပလိမ့္မယ္၊စူဠေသာတပန္ဆိုတာ ေသာတာပန္ေလာင္းလို ့ဆိုလိုတယ္တဲ့ ။ ေက်းဇူးရွင္သပိတ္အိုင္ေတာရဆရာေတာ္ၾကီးက မဂၢသံယုတ္အဌကထာကိုကိုးကားလွ်က္ စူဠေသာတပန္ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အမိန္ ့ရွိခဲ့ပါတယ္ ။ “ ေသာတံ အာဒိေတာ ပဇၨိ ံသု ပါပုဏိ ံ သူတိ ေသာတာ ပႏၷာစူဠာေသာတာပႏၷ ၊ စူဠေသာတာပႏၷာ “ ေယ ။အၾကင္နာမရူပပရိေစၦဒဥာဏ္၊ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ ၂ ပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာပုဂၢိဳလ္တို ့သည္ ေသာတိ ံ ။ မဂၢင္ရွစ္ပါးတည္းဟူေသာေရအယဥ္သို ့ အာဒိေတာ ။ အစစြာ အာပဇၨိ ံသု ပါပုဏိ ံသု ။ ေရာက္ကုန္ျပီ ဣတိတႆၼာ ။ ထို ့ေၾကာင့္ ေတ ။ ထိုဥာဏ္ႏွစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာပုဂၢိဳလ္တို ့သည္ ေသာတပႏၷာ ။ ေသာတာပန္မည္ကုန္၏ စူဠာ ။ ငယ္ကုန္ေသာ ေသာတပႏၷာ ။ ေသာတပန္ ပုဂၢိဳလ္တို ့တည္း ။ (မဂၢသံယုတ္အဌကထာ) အႏၶပုထုဇဥ္အျဖစ္မွလြတ္ကင္း၍ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္အျဖစ္သို ့ေရာက္ရေလေအာင္ ရုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာ၊အယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာ၊ဣေျႏၵ၊ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားတို ့ကိုေကာင္းစြာၾကည့္ရႈမွတ္သားရာ၏ ။ စူဠေသာတပန္ ( ကလ်ာဏပုထုဇဥ္ျဖစ္လွ်င္) ေနာက္ဘဝအပါယ္သို ့မက်ေရာက္ေတာ့ပဲ ဒုတိယဘဝစသည္တို ့၌ မဟာေသာတပန္ၾကီးအစစ္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ ။ ယာဂီသူေတာ္စင္တို ့သည္ လူ ့ဘဝကိုအလြန္ ့အလြန္ရခဲေသာေၾကာင့္ ေပါ့ဆမေနပဲအနဲဆံုးအဆင့္ေတာ့(စူဠေသာတပန္) ျဖစ္ေအင္လုပ္ပါက ရင္းစားမဆံုးေတာ့ဘဲ ယခုဘဝဆက္က်င့္လွ်င္လည္း ယခုဘဝေသာတပန္ျဖစ္သည္ ။ ယခုဘဝမရလွ်င္ ေနာက္ဘဝေသာတပန္ျဖစ္မည္ ။ သတိျပဳအားထုတ္ၾကပါ ။စူဠေသာတပန္ကိုလည္း အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင့္ၾကပါသည္။ စူဠေသာတပန္ဆိုသည္မွာ နာမရူပ ပရိေစၦဒဥာဏ္ ၊ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ ၊ ကခၤ ါဝိတရဏ ဝိသုဒၶိတို ့ႏွင့္ျပည့္စံုသူကိုလည္း ေခၚသည္ဟုမွတ္သားရေၾကာင္းတင္ျပလိုက္ပါသည္ ။ ဘုရားရွင္ေဟာျပဆံုးမတဲ့ ပုထုဇဥ္ေလးမ်ိဳးကို ဘာလို႕ ခ်ျပရသလဲဆိုေတာ့ လူအမ်ားစုဟာ အႏၶပုထုဇဥ္(အကန္းပုထုဇဥ္)ေတြမ်ားလို႕ပါ။ အကန္းပုထုဇဥ္ျဖစ္ေနသ၍ အပါယ္ေလးပါးက မလြတ္ႏုိင္ေသးပါဘူး။ ဘာလို႕လည္းဆိုေတာ့ ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္ႀကီးပဲ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနေန ဥာဏ္မ်က္စိ ကန္းေနတဲ့အတြက္ ေသခါနီးအခ်ိန္မွာစိတ္မထားတတ္ရင္ စြဲမိစြဲရာစြဲၿပီးေရာက္ခ်င္တဲ့ေနရာေရာက္သြားမွာမလို႕ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္းေက်းဇူးရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးကအေသမဦးခင္ ဥာဏ္ဦးေအာင္ လုပ္ဆိုၿပီးေတာ့အျမဲမွာၾကားသြားခဲ့တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြလည္း ဒါန၊ သီလ ဆိုတဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြမွာတင္ ရပ္မေနပဲ ေရွ႕တိုးၿပီး ၀ိပႆနာ တရားကိုနာၾကားအားထုတ္သင့္ပါတယ္။ ဒါန၊ သီလ၊ဘာ၀နာဆိုတဲ့ အလုပ္ေတြကိုအျမင့္ဆံုးကုသုိလ္ ျဖစ္တဲ့ ၀ိပႆနာကုသုိလ္နဲ႕တြဲလုပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။ ဒါမွလည္း ဒါနကို သံသရာမလည္ေအာင္ ျပဳတတ္မယ္၊ သီလကို သံသရာမလည္ေအာင္ ေဆာက္တည္တတ္မွာပါ။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ ၀ိပႆနာဥာဏ္မပါတဲ့ဒါန၊ သီလေတြဟာ သံသရာမွာ အထပ္ထပ္ လည္ေစႏုိင္တဲ့အတြက္ သံသရာမွာ အထပ္ထပ္ ေသခ်င္တဲ့ ဆုေတာင္းမ်ိဳးေတြ ေတာင္းမိေနေတာ့မွာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္က ၀ိပႆနာတရားကို နာၾကားအားထုတ္ဖို႕အထူးမွာၾကားခ့ဲတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြလည္း နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႕ ဆိုတာကို ခဏေလာက္ ထားလိုက္ပါဦး… အရင္ဆံုး၀ိပႆနာတရား နာၾကားအားထုတ္ၿပီးအပါယ္တံခါးပိတ္ဖို႕ စူဠေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႕ ၾကိဳးစားဖို႕လိုပါတယ္။ စူဠေသာတာပန္ ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ကိုနိဗၺာန္တံခါး အလိုလိုပြင့္သြားပါၿပီ။ ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း ၀ိပႆနာတရားက်င့္ၾကံပြားမ်ားႏုိင္ၾကပါေစ.. မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္သို႕ တက္လွမ္းႏုိင္ၾကပါေစ Cr#


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2MFC44S