အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Saturday, August 10, 2019
လာခ်င္ရာလာစမ္းပါေစ သူ႔ေျခလွမ္းသာဖမ္းၾကည့္ သင္၏႐ႈကြက္တြင္း သတိေခါင္းစင္းလ် က္က မွတ္ခ် က္ယူေနစဥ္ ကာယ၊ေဝဒနာ၊စိတ္ ထိုသုံးမ်ိ ဳ းကိုမွီ၍ ထိုအေတြးမ်ား တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ဝင္ေရာက္လာေသာ္ ကာယမွတ္ေနစဥ္ ကာယကိုလည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာမွတ္ေနစဥ္ ခံစားမႈကိုလည္းေကာင္း၊ စိတ္ေတြးမွတ္ေနစဥ္ သိမႈကိုလည္းေကာင္း သတိလႊတ္၍ ထိုတားဆီးစိတ္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ရလိုစိတ္ျဖစ္ေနက လိုခ် င္စိတ္၊ သည့္အတူ မေက် ခ် မ္းစိတ္၊ ထိုင္းမႈိင္းစိတ္၊ပ်ံ ႕ ပူစိတ္၊ ေတြေဝစိတ္ ထိုငါးမ်ိ ဳ းထဲမွ ေပၚရာအတားကို သတိတင္၍ စစ္တမ္းယူျကည့္ပါေလ။ ဝက္သားဟင္းကို စားရာ၌ အသား၊အဆီ၊အဆီပါး၊အေခါက္ ေလးမ်ိ ဳ းစုံ အကုန္ထပ္ဆင့္ေနေလရာ တစ္ဆင့္ေရာက္လွ် င္ ထိုတစ္ဆင့္၏ အရသာကို တီးေခါက္လ် က္က စားသုံးေနသူသို႔ သင္သည္လည္း ဦးစြာကာယကိုမွတ္၊ ထိုကာယစိုက္ၾကည့္ရာမွ ေဝဒနာေပၚေသာအခါ ထိုေဝဒနာေပၚေျပာင္း၍ စိုက္ၾကည့္ပါေလ။ တစ္ဖန္ ေဝဒနာစိုက္ၾကည့္ေနဆဲ သိစိတ္ကေလးေတြ႔ေသာ္ ထိုသိစိတ္ကေလးကိုပင္ စစ္ေဆးပါေလ။ တစ္ဖန္ ထိုအသိေလးကိုပင္ ထပ္၍စိုက္ၾကည့္ေနေသာ္ ရလိုျခင္းႏွင့္သိျခင္းတို႔ ေပါင္းစပ္ေနေသာ္ လိုခ် င္စိတ္၌ စိတ္ကားတျခား၊ လိုခ် င္မႈကားတျခား ဆိုသည္ကို ကြဲျပားလာရာ၏။ တစ္ဖန္ထိုလိုခ် င္မႈကိုပင္ သတိစူးစိုက္အားေကာင္းၿပီး သူ႔သေဘာရိပ္မိလာေခ် ေသာ္ အရိပ္၌အဆိပ္မ႐ွိ၊ အရိပ္ကား အေရာင္မွ် သာ၊ သေဘာမွ် သာ၊ကြဲျပားလာရာ၏။ သည့္အတူ မေက် ခ်မ္းမႈႏွင့္ မေက် ခ် မ္းစိတ္စသည့္ အတားတို႔ကို စစ္ရာ၌လည္း အၾကမ္း၊အလတ္၊အႏု၊ အညံ့တို႔မွ အရိပ္သေဘာသို႔ ဆိုက္ေအာင္စိုက္ၾကည့္ပါေလ၊ သူ႔ဘက္အာ႐ုံေပၚသို႔ က် ေရာက္ၿပီး အတားေပၚရာ၌လည္း ထိုအာ႐ုံ၏ အရိပ္အေငြ႔ႏွင့္ အတားတို႔၏အရိပ္အေငြ႔တို႔ကို ကြဲသြား ကြာသြားသည္အထိ သတိစိုက္ခ် အား၊ ေအာက္ေမ့အား ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေမာင္းတင္ၾကည့္ပါေလ။ အတားငါးခ် က္သူ႔ဘက္အာ႐ုံ၊ ကိုယ့္ဘက္ခနၶာ မည္သည့္ဘက္မွေပၚေပၚ တစ္ဖန္ကိုယ့္ဘက္႐ွိသည့္ အႏုပႆ နာမ်ားႏွင့္ ထိုအႏုပႆ နာရိွသည့္ ကပ္ေျမႇာင္အတားမ် ား မည္သည့္ဘက္မွေပၚေပၚ သင့္ထံ႐ွိ အမာခံကာယ၏ ျဖစ္စဥ္အတိုင္းသာ ဖြားဖြားရိပ္ရိပ္ ျပခ် က္ေပၚေစၿပီး ျဖစ္-တည္-ေပ် ာ က္ သေဘာမွ် သို႔ သက္ေစေသာ္ ထိုသေဘာမွ် သာသို႔ ထိုးစိုက္သြားသည္အထိ ရိပ္မိေစရန္သည္ ဤဓမၼာႏုပႆ နာ၏ တာဝန္ပင္တည္း။ သင္သည္ ထိုသို႔ သေဘာမွန္ကို ဧကန္သိ;သိလာေခ် ေသာ္ အႀကိဳ က္တြန္းလွဲ၍လည္း မလဲေတာ့ပါၿပီ။ မႀကိဳ က္တြန္းလွဲ၍လည္း မလဲေတာ့ပါၿပီ။ဘာေပၚေပၚ ခနၶာျဖစ္စဥ္၏သေဘာ၊ အစြဲ၏သေဘာ၊ အရိပ္အေငြ႔မွ် သေဘာကို ေနာေၾကသြားၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ သည့္အတူ အေကာင္းေတြ႔လည္း မတုန္ၿပီ၊ အဆိုးေတြ႔လည္းမျဖဳ န္ၿပီ၊ ဇာတ္ခုံမွျပေသာ သ႐ုပ္သည္ အဟုတ္;မဟုတ္သည္ကို အထာ ေပါက္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ဤအပိုင္းကား အႏုပႆ နာေလးမ်ိ ဳ းထဲသို႔ ေရာေႏွာေနေသာ အတားတို႔၏သေဘာကို စစ္တမ္းေကာက္ ၾကည့္လ် က္က မိမိခနၶာ ျဖစ္ပ် က္သေဘာကို ေလ့လာၾကည့္ေနျခင္းတည္း။ ဤကား သေဘာအေငြ႔အသက္မွ် သာရိွေသာ အတားအေၾကာင္း။ အနန ၱေက် းဇူးေတာ္႐ွင္ မဟာေဗာဓိၿမိဳ င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဝနဝါသီေဉယ် ဓမၼသာမိေထရ္
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/31A2lGd
Newer Post
Older Post
Home