Thursday, August 8, 2019

"ခ်မ္းသာစြာ ေသ ႏိုင္ဖို ့ တရား လိုတယ္" 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏 . "ေသတယ္"ဆိုတာ အခု"အေကာင္းၾကီး"ျမင္ေနလို႔ ့အေကာင္း မတြက္နဲ ့။ အေကာင္းၾကီးနဲ ့တြက္ရင္ေတာ့ မွား လိမ့္မယ္။ "ေသခါနီး ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္"ကို -ယပ္ေတာင္သြားမခတ္နဲ ့၊ ဓားနဲ ့ခြဲသလိုပဲ ။ -စကားသြားမေျပာနဲ ့နား ကို စူး နဲ ့ထိုးသလိုပဲ။ ဒါ ဦးဇင္း မွတ္တမ္း ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေသခါနီး အခါက်ေတာ့ "ေသတဲ့ပုဂၢိဳလ္"- "ဘယ္လိုခံစားရသလဲ?"ဆိုရင္- "ေသတယ္"ဆိုတာ- -"သီတေတေဇာ၊ ဥဏွေတေဇာ" အျပန္အလွန္ "မဖလွယ္ေတာ့တာ"ကို ေခၚတာ။ ဘယ္ေရာဂါနဲ ့ဘယ္လိုပဲေသေသ- "ဓာတ္ေလးပါး" ျပိဳကြဲမွ ေသလို ့ရတယ္။ "ဓာတ္ေလးပါး ျပိဳကြဲ"ဖို ့က "အပူအေအး မဖလွယ္ေတာ့တာ"ကို ဆိုလိုတာ။ ခုထြန္းထားတဲ့ "မီး"ဟာ -ပူတလွည့္ , ေအးတလွည့္ ၊ -တစ္ၾကိမ္ပူျပီးရင္ , တစ္ၾကိမ္ေအးတာ၊ ေတာက္ေလွ်ာက္သာ ပူသြားရင္ ေလာင္သြားမွာေပါ့။ -ပူတလွည့္, ေအးတလွည့္ ပတ္ေနတာ။ ခင္ဗ်ားတို ့, က်ဳပ္တို ့ -ရုပ္ေတြလည္း ပူတလွည့္ , ေအးတလွည့္ မရွိဘူးလား။ -ပူတလွည့္ , ေအးတလွည့္ ၊ -တင္းတလွည့္ , ေတာင့္တလွည့္၊ -ထံုတလွည့္ , က်င္တလွည့္၊ -တြန္းတလွည့္ , ကန္တလွည့္ ၊ -ယိုတလွည့္ , ဖြဲ ့တလွည့္၊ အဲလို အျပန္အလွန္ျဖစ္ေနမွ "ဓာတ္ေလးပါး မွ်တတယ္"ေခၚတယ္။ အဲဒီ "ဓာတ္ေလးပါး"မွာ- "ဓာတ္သံုးပါး"ကို ဦးေဆာင္တာက "ေတေဇာဓာတ္"က ဦးေဆာင္ တယ္။ "ေသခါနီးလူ" သြားၾကည့္ရင္ ဘာေတြ ့လဲ၊ "ေသြး"သြားစမ္းၾကည့္ရင္ "ဒီပုဂၢိဳလ္ ေသြးဆုတ္ျပီ "ဆိုရင္ ေသျပီေပါ့။ "ေသြး"ဆိုတာက-"ေတေဇာဓာတ္၊, အပူဓာတ္"လို ့ေခၚတယ္၊ ေသြးမေလွ်ာက္တဲ့ ေနရာ ေအးတာပဲ။ အဲေတာ့ "ေသျပီဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္"ဟာ -ပူျပီးရင္ ေအး၊ -ေအးျပီးရင္ မပူေတာ့ဘဲနဲ ့ "အပူဓာတ္"ျဖစ္တဲ့ "ေသြး"ေတြဟာ "ခႏၶာကိုယ္"ရဲ႕"ေျခဖ်ား ,လက္ဖ်ား ,ေခါင္းဖ်ား"ကေနတျဖည္းျဖည္း နဲ ့"ဗဟိုခ်က္ ႏွလံုး"ကို လာ"စုခဲ" ပါတယ္။ "အပူခဲ"တာ။ တခ်ိဳ ဳ ႕မေသခင္ "အေရျပား" ေတြ ေလာင္မေနဘူးလား?။ မေသေသးဘူး၊ ေလာင္ေနတာ။ အျပင္က"မီး"နဲ ့"ခႏၶာ"က"မီး"နဲ ့အတူတူပဲ။ အခု"ေယာဂီ"တို ့က အပူ,အေအးဖလွယ္မွ်တေနလို ့။ တခ်ိဳ ဳ ႕ "အပူခ်ိန္ (၁၀၄)"ေလာက္ဆို ကေယာင္ကတမ္း "ငန္း"ဖမ္းမလာဘူးလား။ အဲဒါ "အပူ"၊ မေသေသးဘူး။ အဲေလာက္ အဟုန္ရွိတဲ့"အပူ"ေတြဟာ -ေခါင္းဖ်ား ေျခဖ်ား လက္ဖ်ားကေန စုလာျပီးေတာ့ "ႏွလံုးအိမ္"ေရာက္ေရာ။ "ႏွလံုးအိမ္"ကို "အပူ"ေတြ "စုခဲ"ေတာ့ "ႏွလံုး"က ဘာျဖစ္သြားလဲ၊ ကြ်တ္ကြ်တ္ဆူေအာင္ "ေလာင္ျမိဳက္"ေတာ့တာေပါ့။ "ေရေႏြးအိုး"ကို မီးမ်ားမ်ားထိုးသလို ဆူပြက္ မလာဘူးလား။ "ေသခါနီးျပီ"ဆိုတဲ့သူဟာ "ဓာတ္ေလးပါး" ျပိဳကြဲဖို ့ရာ "အပူေတေဇာ"က "ႏွလံုးအိမ္"ကို စုေတာ့ "မီး"ေတြ "ခဲ"လာတယ္။ ကဲ- ခင္ဗ်ားတို ့"စိတ္ကေလး"- "ေရေႏြးအိုး တည္သလိုအထိုးခံရျပီ"ဆိုရင္ ဘယ္ႏွယ့္ေနမလဲ။ ခ်မ္းသာပါ့မလား?။ အဲဒါက "ဥဏွတေဇာ"။ "ႏွလံုးအိမ္"ထဲကို "မီးခဲ"နဲ ့ထိုးသလို ခံရပါျပီ။ ေပါ့ေပါ့ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့နဲ ့ေတာ့ မတြက္ၾကနဲ ့။ အေကာင္း ဘက္နဲ ့မတြက္ၾကနဲ႔။ ေသခါနီးေတာ့ "အား"ရွိေသးလား။ "အာဟာရ"ေတြ ျပတ္ျပီ။ ခင္ဗ်ားတို ့"ထမင္း မစား"ဘဲ "ႏွစ္ရက္"ေနၾကည့္စမ္း။ "အာဟာရ"အကုန္ျပတ္ေတာ့ "အားအင္ေတြ အကုန္ ကုန္ခမ္းေနတဲ့ ေရာဂါ"၊ အားအင္ေတြျပတ္ေတာက္ေနေတာ့ ေတာ္လွန္ႏိုင္ေသးလား။ -"ေရ"လည္း မေသာက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ -"ထမင္း"လည္း မစားႏိုင္ေတာ့ အားအင္ေတြ ကုန္ခမ္း။ "ရက္စက္တဲ့ ေရာဂါ"ကလည္း ျပင္းထန္တဲ့အခ်ိန္၊ အဲဒီလို တြက္ရမွာ။ ဒီလို အေကာင္းၾကီးေတြ ရွိမယ္မ်ား မတြက္နဲ ့။ အဲေတာ့မွ "အပူႏႈတ္"လိုက္ေတာ့ "အေအးက်န္တယ္"တဲ့။ "ပူတာ"နဲ ့"ေအးတာ"-ဘယ္ဟာက ျပင္းထန္လဲ။ "ပူတာက ျပင္းထန္တယ္"ဆိုရင္ "ေရခဲတုိက္"ထဲ သြားေနၾကည့္ပါလား။ "ေအး တာေရာ ခ်မ္းသာရဲ႕လား"။ "ဒီေဆာင္းတြင္း ေအးလိုက္တာကြာ, အရုိးကြဲမတက္ဘဲ"-လို ့မေျပာဘူးလား။ ေအး မွတ္ထား၊ "ေသခါနီး အရုိးကြဲ"တာပဲ။ "ဥဏွေတေဇာ အပူ"က "ႏွလံုးအိမ္"စုျပီးေတာ့ အျပင္မွာ-"သီတေတေဇာ" "အေအးဓာတ္" မက်န္ဘူးလား။ "အရုိး"ေတြကို "ပလာယာ"နဲ ့ညွပ္နဲ ့"တူ"ေပၚတင္ျပီး တစ္ေခ်ာင္းခ်င္း ခြဲေနသလို။ ဦးဇင္း က ခံစားျပီး ေျပာတာ။ ဒီစိတ္ရဲ႕ ပါ၀ါ "အပူ,အေအး"ကို ဒီစိတ္နဲ ့ေျပာင္းလြဲၾကည့္တာ။ ေျပာင္းလဲၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ စိတ္ရဲ႕ပါ၀ါ ဇီးရုိးထိ ကိုယ့္ဘာသာ ခ်ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ခ်က္ခ်င္း "ရွိန္း"ဆို တစ္ခါတည္း "အပူဓာတ္"ေတြ "ႏွလံုးအိမ္"မွာစုျပီးေတာ့ "အျပင္မွာ ေအး"တာ။ ဘယ္ေလာက္ထိလဲဆိုရင္- ဆက္ျပီးေတာ့ ခ်ရင္ ေသမ်ား ေသေတာ့မယ္။ "အရုိး"ေတြက "ခြပ္ကနဲ, ခြပ္ကနဲ, ကြ်တ္ကနဲ" အဲလို ခံစားေနရတယ္။ ဒါ ကုိယ့္ဘာသာကိုယ္ "စိတ္"နဲ ့ "တရား"နဲ ့လုပ္ၾကည့္တာ။ "သီတေတေဇာ အေအးဓာတ္"ရဲ႕သေဘာက လည္း "အရုိး"ေတြ အက္ကြဲမတတ္ ခံစားရတယ္။ ဒီ"ႏွလံုးအိမ္"မွာလည္း "အပူဓာတ္"က တ၀ုန္း၀ုန္းဆူေအာင္ ခံစားရတယ္။ တစ္ခါ "နား"ထဲကပါ "တ၀ူး၀ူး"နဲ ့ၾကားေနရတယ္။ "ႏွလံုးေသြး"ေတြ ဆူပြက္တာ။ "ဆက္သာ လုပ္ရင္ ေသသြားမလား?" ေအာက္ေမ့ရတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ "သီတေတေဇာ"နဲ "့ဥဏွေတေဇာ" မဖလွယ္ေတာ့မွ က်န္တဲ့ ဓာတ္ေတြက ျပိဳကြဲသြားေတာ့၊ "တြန္းတာနဲ ့ကန္တာ မေလွ်ာ့ဘူး"ဆိုရင္ ဘာျဖစ္သြားမလဲ ၊ ေတာင့္တင္းျပီး ျပတ္ထြက္မသြားဘူးလား။ ေသခါနီးေတာ့- -"တြန္း"တာကလည္း ဆက္"တြန္း"ေတာ့မယ္၊ -"ကန္"တာကလည္း ဆက္"ကန္"ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ေဟာဒီခႏၶာကို္ယ္ၾကီးကို အ၀တ္ေရညွစ္ သလို လိန္ညွစ္ေနသလိုပဲ ၊ -"တြန္း"တဲ့ "၀ါေယာ"ကလည္း ဆက္တြန္းေနသလို "ကန္"တဲ့ "၀ါေယာ"ကလည္း ဆက္ကန္ေနေတာ့မယ္ဆိုရင္ "လိန္ညွစ္"မလာဘူးလား။ ေသတဲ့သူ သြားစမ္းရင္ ေတာင့္ေတာင့္ၾကီး ျဖစ္မေနဘူးလား။ အဲဒါ အညွစ္ခံထားရတာ။ အဲဒီလို လိန္ညွစ္မတက္ ျပတ္ထြက္မတတ္ ခံစားရသလို၊ အဲဒိလိုညွစ္ေတာ့ အထဲထဲမွာရွိတဲ့ "ေရ"ေတြက ထြက္မလာဘူးလား။ ခႏၶာကိုယ္က ထြက္တဲ့ "ေခြ်း"ဟာ ခင္ဗ်ားတို ့ၾကည့္ေတာ့ "ဇီးကင္း"ေလာက္ ရွိတယ္၊ ဟိုမွာေတာ့ မခ်ိမဆန္ ့ခံစားေနရတယ္။ "ေခြ်းတစ္ေပါက္"ထြက္လာတာဟာ "သံေခ်ာင္းတုံးတုံးၾကီး"နဲ႔ ့"အသား"ေတြၾကားထဲက ျဖတ္ထြက္လာသလို ခံစားရတယ္။ "ေခြ်းေပါက္တစ္ေပါက္"-အျပင္ေရာက္လာဖို ့ဟာ အသား ေတြကို အမွ်င္,အမွ်င္ ျဖတ္ထြက္လာရတယ္။ အဲလိုထြက္လာေတာ့မခံႏိုင္ဘူး။ တစ္ဖက္ကလည္း လိန္ညွစ္ေနတယ္၊ တစ္ဖက္ ကလည္း "ႏွလံုး"ကို ေသြးပြက္ပြက္ဆူေအာင္ "ပူ"ေနတယ္။ "အရုိး"ေတြက "ကြဲ"မတတ္လည္း ျဖစ္ေနတယ္၊ အသား ထဲက "ဆူး"နဲ ့ထိုးသလိုလည္း "ေခြ်း"ေတြ ထြက္ေနတယ္။ "ေခြ်း"က - -တစ္ေပါက္တည္းလား၊ -ျပည့္ႏွက္ေနလား၊ "ခႏၶာကိုယ္တစ္ကိုယ္လံုး" "သံေခ်ာင္း"ေတြနဲ ့ ထိုးေနသလိုပဲ။ အဲဒီက "ေခြ်းေပါက္တစ္ေပါက္"က- "စီးလာတယ္"ဆိုတာက "အသား"ကို"တုတ္နဲ ့တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျခစ္ခ်ေနသလို"ခံစားရတယ္။ သေဘာေပါက္ျပီလား။ အဲဒီ"ေသေဘး"နဲ ့ၾကံဳလာရင္ "ခ်မ္းသာ"ဖို ့လိုပါသည္။ -သူေ႒းၾကီး မျဖစ္ရင္ ေနပါေစ ၊ -အေသတတ္ဖို ့လိုပါသည္။ -အာဏာရွိၾကီး နာမည္ေက်ာ္ၾကီး မျဖစ္ရင္ေနပါေစ ၊ -အေသတတ္ဖို ့လိုပါသည္။ "တရားစခန္း"မွာ ဘာလာယူတာလဲ၊ "အေသတတ္မယ့္ ပညာ"လာယူတာ။ "ေသတယ္"ဆိုတာ- ေဟာဒီ"ရုပ္ၾကီး"ျပင္းထန္စြာ ႏွိပ္စက္တာ။ ျပင္းထန္စြာ "ႏွိပ္စက္"တဲ့အခါမွာ ေဆာက္တည္ရာ မရေအာင္ ျဖစ္ေနတဲ့ "စိတ္ကေလး"က "ခ်ဳပ္ျငိမ္း"ၿပီးေတာ့ "ခ်မ္းသာစြာ ေသႏိုင္ဖို ့- "တရား"လိုတယ္။ "ေအာင္လံဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္စႏၵိမာ" ━━━━━━━ မွီခိုရာ က်မ္းကိုး- ━━━━━━━ ("ေအာင္လံဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္စႏၵိမာ"၏ "နိဒါန္းတရား"-တရားေတာ္မွ ) ေရးသား ၿပီးစီး ။ ။ ၁၃၇၉ ခုနွစ္၊ သီတင္းက်ြတ္ လျပည့္ေက်ာ္(၃)ရက္ ေန႔ (၈-၁၀-၂၀၁၇)ရက္ေန႔၊တနဂၤေႏြေန႔- (ညေန-၆း ၄၂) ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ၊ သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။ ဘ၀တု သဗၺမဂၤလံ သင့္ ကလ်ာဏ မိတၱ ကိုညီညီတင္ (ဥာဏ္လင္းၿမိဳ႕)


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2KmWVZt