အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Wednesday, August 7, 2019
အခက္ခဲေတြ႕ေသာ္လည္းမေလ်ာ့ရာ လံုလဝီရိယ၊ဇြဲမေလ်ာ့မွ ေအာင္ျမင္ 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ၀ဏၰပထဇာတ္ 🌷🌷🌷 ဧကကနိပါတ္/ အပဏၰက၀ဂ္ (မပ်င္းမရိေသာသူသည္ စိတ္ႏွလံုး၏ ၿငိမ္းေအးျခင္းကို ရေၾကာင္း) နတ္ႏွင့္တကြေသာ ေလာကကို ဆံုးမေတာ္မူတတ္ေသာ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားသည္ သာ၀တၳိျပည္မြန္၊ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ လံု႔လ၀ီရိယ ေလွ်ာ့ေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာေတာ္မူ၏။ . ပစၥဳပၸန္၀တၳဳ 🌷🌷🌷 ဘုန္းေတာ္ႀကီးျမတ္ေတာ္မူေသာ ဘဂ၀ါဘုရားရွင္သည္ သာ၀တၳိျပည္မြန္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူစဥ္ သာ၀တၳိျပည္သား အမ်ဳိးသားတစ္ဦးသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းသို႔သြားကာ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို နာရ၍ ၾကည္ညိဳေသာစိတ္ျဖစ္ကာ ကာမဂုဏ္၏ အျပစ္ကို ျမင္ေလေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းျပဳကာ ပၪၥင္းဘ၀ျဖင့္ ငါးႏွစ္လြန္ေသာအခါ မာတိကာႏွစ္ေစာင္ကို သင္ၾကားေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ၀ိပႆနာကို သင္ၾကားေလ့က်င့္၍ ျမတ္စြာဘုရားထံ၌ မိမိအလိုရိွရာ ကမၼ႒ာန္းကို ယူ၍ ေတာအုပ္တစ္ခုသို႔ သြားေရာက္ကာ ၀ါတြင္းသံုးလပတ္လံုး ကမၼ႒ာန္း အားထုတ္ေလ၏။ ထိုသို႔ အားထုတ္ေသာ္လည္း မဂ္ဖိုလ္ အရိပ္အေရာင္မွ်ကို၎၊ နိမိတ္မွ်ကို၎ မျဖစ္။ ထိုအခါ ထိုရဟန္းသည္ ဤသို႔ ႀကံစည္မိေလေတာ့၏ - ``ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ တရားအားထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေလးပါးကို ေဟာေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားအနက္တြင္ ငါသည္ တရားမရႏိုင္ေသာ #ပဒပရမပဂၢိဳလ္ သာလွ်င္ ျဖစ္ရမည္။ ငါသည္ မဂ္ဖိုလ္ႏွင့္ မထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သာလွ်င္ ျဖစ္ရမည္၊ ငါ့ကိုယ္၌ မဂ္ဖိုလ္တို႔ အရိပ္အေရာင္မွ်ပင္ မထင္၊ မျမင္၍ ဤေတာ၌ ဆက္လက္ေနထိုင္ျခင္းက အခ်ည္းႏွီးသာလွ်င္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္ မရႏိုင္မည့္အတူတူ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံသို႔ ျပန္ကာ ဘုရားရွင္၏ သာယာလွေသာ အသံေတာ္ျဖင့္ ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ တရားေတာ္တို႔ကိုသာ နာယူ၍သာ သီတင္းသံုးေနေတာ့မည္´´ ဟု ႀကံစည္ကာ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ျပန္လာေလေတာ့၏။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးသို႔ ေရာက္ေသာအခါ အေဆြခင္ပြန္း၊ သီတင္းသံုးေဖာ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ရဟန္းတို႔က ျမင္ေလေသာ္- `` ငါ့ရွင္..၊ သင္သည္ ဘုရားထံ၌ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းကာ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္အံ့ဟု ေတာသို႔ သြား၏။ ယခုအခါ သင္သည္ ျပန္ေရာက္လာကာ အေႁခြအရံ အေပါင္းအေဖာ္တို႔ႏွင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးေနေလ၏။ သင္၏ ရဟန္းကိစၥ ၿပီးခဲ့ၿပီလား၊ က်င့္စရာ မရိွေတာ့ၿပီလား´´ ဟု ဆိုၾကကုန္ေလ၏။ ``ငါ့ရွင္တို႔..၊ ငါသည္ မဂ္၊ ဖိုလ္တို႔ မရခဲ့ပါ။ ငါသည္ မကၽြတ္ထိုက္ေသာ သတၱ၀ါသာျဖစ္ရမည္ဟု ေတြးထင္မိေသာေၾကာင့္ ၀ီရိယကို ေလွ်ာ့၍ ျပန္လာခဲ့ပါသည္´´ ``ငါ့ရွင္..၊ သင္သည္ ၿမဲၿမံေသာ ၀ီရိယရိွေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းျပဳၿပီးခါမွ ၀ီရိယကို လႊတ္သျဖင့္ သင္သည္ မသင့္မေလ်ာ္သည္ကို ျပဳသည္။ လာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ သင့္အား ေခၚေဆာင္ကာ သင့္အျဖစ္ကို ျပသမည္´´ ဟု ထိုရဟန္းေခၚကို ျမတ္စြာဘုရား အထံေတာ္သို႔ ေခၚေဆာင္သြားၾကေလ၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထိုရဟန္းကို ျမင္၍ - ``ရဟန္းတို႔..၊ သင္တို႔သည္ အလိုမရိွေသာ ရဟန္းကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ငါ့ထံ ေဆာင္ယူခဲ့ၾကသနည္း၊ ဤရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔ ျပဳမူသနည္း´´ ``အရွင္ဘုရား..၊ ဤရဟန္းသည္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ထြက္ေျမာက္ေစတတ္ေသာ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းျပဳၿပီး ရဟန္းတရားကို က်င့္လ်က္ဆဲပင္ ၀ီရိယကို ေလွ်ာ့၍ ျပန္လာခဲ့သည္´´ ဟု ေလွ်ာက္တင္ၾကေလသည္။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက- ``ရဟန္း..၊ သင္သည္ ၀ီရိယကို ေလွ်ာ့လိုက္သည္ဟူသည္ မွန္သလား´´ ``အရွင္ဘုရား..၊ မွန္ပါသည္´´ ``ရဟန္း.. ၊ သင္သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ၀ီရိယကို ေလွ်ာ့ရသနည္း၊ သင္သည္ ေရွး၌လည္း ၀ီရိယရိွသူ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္ မဟုတ္လား၊ သဲကႏၲာရတစ္ခု၏ အလယ္တြင္ သင္၏ ၀ီရိယကို အမွီျပဳ၍ လွည္းငါးရာတို႔ရိွ လူႏွင့္ ႏြားအေပါင္းတို႔သည္ ေသာက္ေရကို ရရိွေသာက္သံုးၾကရ၍ အသက္ခ်မ္းသာခဲ့ၾကဖူးၿပီ၊ ယခုအခါ သင္သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ၀ီရိယကို ေလွ်ာ့သနည္း´´ ထိုအခါ ရဟန္းတို႔ကား ထိုအတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္းအား ေဆာင္ေတာ္မူပါရန္ ေတာင္းပန္ၾက၍ ဘဂ၀ါဘုရားရွင္သည္ ဤ ``၀ဏၰပထဇာတ္´´ မည္ေသာ အတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္းကို ေဆာင္ေတာ္မူေလသည္။ အတိတ္၀တၳဳ 🌷🌷🌷 လြန္ေလၿပီးေသာအခါ ကာသိတိုင္း၊ ဗာရာဏသီျပည္၌ ျဗဟၼဒတ္မည္ေသာ မင္းသည္ မင္းျပဳ၏။ ထိုအခါ ဘုရားေလာင္းသည္ လွည္းကုန္သည္ အမ်ဳိး၌ျဖစ္၍ အစဥ္သျဖင့္ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ လွည္းငါးရာတို႔ျဖင့္ ကုန္သြယ္ေလ၏။ တခါေသာ္ ထိုဘုရားေလာင္း လွည္းကုန္သည္သည္ ငါးဆယ့္ကိုး ယူဇနာရိွေသာ သဲကႏၲာရကို သြားေလေတာ့၏။ ထိုသဲကႏၲာရရိွ သဲတို႔သည္ အလြန္တရား ႏူးညံ့လွ၏။ လက္ျဖင့္ဆုပ္ကာ ယူၾကည့္လိုက္လွ်င္ သဲတို႔သည္ ႏူးညံ့လြန္းသည္ျဖစ္၍ လက္၌ မက်န္ရစ္ေပ။ ထိုကႏၲာရႀကီးသည္ ေနထြက္သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ မီးက်ီးခဲကဲ့သို႔ ပူျပင္း၏၊ ျဖတ္သန္းသြားလာဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုသဲကႏၲာရ၌ ခရီးသြားသူတို႔သည္ ထင္း၊ ေရ၊ ဆန္၊ ဆီစသည့္ ရိကၡာတို႔ကို လွည္းတို႔ျဖင့္ တင္ေဆာင္ကာ ညည့္အခါမ်ား၌သာ သြားၾကသည္။ အ႐ုဏ္တက္ေသာအခါ တြင္ လွည္းတို႔ကို လွည့္ကာ အထက္၌ အမိုးအကာ စသည္တို႔ ေဆာက္လုပ္၍ အာဟာရကိစၥကို ေစာေစာစီးစီး ၿပီးစီးေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကကာ အရိပ္ေအာက္၌ တစ္ေနကုန္ေနၾကရလ်က္ ေန၀င္ေသာအခါ၌ ညစာကို စားသံုးၾကကာ ေနေအးေသာအခါ လွည္းတို႔ကို ႏြားမ်ားတပ္၍ ခရီးဆက္ၾကရေလ၏။ ကႏၲာရ၌ ခရီးသြားရျခင္းသည္ ပင္လယ္သမုဒၵရာ၌ ခရီးသြားရျခင္းႏွင့္ မ်ားစြာ တူေလ၏။ နကၡတ္တာရာမ်ားကို ၾကည့္႐ႈ၍ ခရီးသြားၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ လွည္းမွဴးသည္ သမုဒၵရာခရီးတို႔၌ ၾကယ္နကၡတ္ၾကည့္တတ္ေသာ သူတစ္ဦးအား ခရီးလမ္းျပအျဖစ္ ေခၚေဆာင္လာခဲ့၏။ ထိုသူ၏ လမ္းျပမႈျဖင့္ လွည္းတို႔သည္ ေန႔အခါနား၍ ညည့္အခါ ခရီးဆက္ၾကသည့္အခါ ငါးဆယ့္ကိုး ယူဇနာအကြာအေ၀းသို႔ ေရာက္ေလေသာ္ ယခုတစ္ညည့္ သြားလွ်င္ သဲကႏၲာရမွ လြတ္ေျမာက္ေတာ့မည္ဟု အႀကံျဖစ္ကာ တင္ေဆာင္လာေသာ စားနပ္ရိကၡာတို႔ကို အကုန္အစင္ သံုးစြဲၾကကာ ညစာစားၿပီးသည္ႏွင့္ ခရီးဆက္ၾကေလေတာ့၏။ ၾကယ္ၾကည့္၍ လမ္းျပသူသည္ ေရွ႕ဆံုးလွည္း၌ အိပ္ရာေနရာကို ခင္း၍ ေကာင္းကင္က ၾကယ္တို႔ကိုၾကည့္လ်က္ လမ္းညႊန္ေပးလိုက္၊ အိပ္လိုက္ျဖင့္ လိုက္ပါလာေလသည္။ ထိုလမ္းျပသည္ ကာလၾကာရွည္စြာ မအိပ္ခဲ့ရ၍ ပင္ပန္းလွသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အိပ္ေမာက်သြားေလေတာ့၏။ ထိုအခါ ခရီးလွည္းယာဥ္တန္းႀကီးသည္ လာခဲ့ေသာ လမ္းအတိုင္းပင္ ျပန္လွည့္၍ ခရီးဆက္မိလ်က္သား ျဖစ္ေနေတာ့၏။ ႏြားတို႔သည္ တစ္ညည့္လံုး ခရီးသြားၾက၏။ အ႐ုဏ္တက္ေသာအခါ လမ္းျပသည္ အိပ္ရာမွ ႏိုးလွ်င္ႏိုးခ်င္း နကၡတ္ကိုၾကည့္ၿပီး- ``လွည္းတို႔ ျပန္လွည့္ၾက၊ ျပန္လွည့္ၾက´´ ဟူ၍ ဆိုေလေတာ့၏။ ထိုအခါ လွည္းတို႔ကို ျပန္လွည့္ေနသည့္အတြင္းပင္ ေနထြက္လာေလေတာ့၏။ ထိုအခါ လွည္းေပၚရိွလူတို႔သည္ ယမန္ေန႔က စခန္းခ်ခဲ့ေသာ ေနရာသို႔ ျပန္ေရာက္ေနသည္ကို သတိျပဳမိၾကေလေတာ့၏။ ``ထင္း၊ ေရ၊ ဆန္၊ ဆီ စသည္တို႔လည္း ကုန္ၿပီ၊ ငါတို႔ ေသဆံုးပ်က္စီးၾကရေတာ့မည္´´ဟု စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကကာ လွည္းတို႔မွ ႏြားတို႔ကို ခၽြတ္ကာ အထက္၌ အမိုးအကာတို႔ကို ေဆာက္လုပ္၍ အရိပ္တို႔၌ စိုးရိမ္ေသာကမ်ားျဖင့္ အိပ္ၾကေလေတာ့၏။ ထိုအခါ ဘုရားေလာင္းလွည္းမွဴးက - ``ငါသည္ ငါ့၀ီရိယကို ေလွ်ာ့လိုက္လွ်င္ ႏြားႏွင့္ လူအားလံုး ေသဆံုးပ်က္စီးၾကရလိမ့္မည္´´ ဟု ဆင္ျခင္မိကာ နံနက္ေစာေစာ အေအးဓာတ္မကုန္ေသးခင္ကပင္ ၀န္းက်င္အႏွံ႔ လွည့္လည္သြားလာ စူးစမ္းလ်က္ တစ္ေနရာသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေနဇာျမက္စုကို ျမင္ရေလေတာ့၏။ ဤျမက္တို႔၏ ေအာက္၌ ေရစိုသျဖင့္ ဤျမက္တို႔ ေပါက္သည္ ျဖစ္ရမည္ဟု ႀကံစည္မိကာ ေပါက္တူးစသည္တို႔ကို ယူငင္ေစကာ လွည္းသမားတို႔အား ထိုေနရာကို တူးေစေလ၏။ လွည္းသမားတို႔လည္း ႀကိဳးစားပမ္းစား တူးၾကေလေသာအခါ အေတာင္ေျခာက္ဆယ္ အနက္သို႔ပင္ တူးမိေလ၏။ ဆက္လက္တူးဆြၾကသည့္အခါ ေအာက္တြင္ရိွေသာ ေက်ာက္ဖ်ာကို ေပါက္တူးျဖင့္ ခတ္မိၾကေလသည္။ ထိုအခါ ေအာက္တြင္ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီး ခံ၍ေနသည္ဟု စိတ္ပ်က္ကာ ၀ီရိယေလွ်ာ့ၾကေလ၏။ ဘုရားေလာင္းသည္ကား ဤေက်ာက္ဖ်ာေအာက္၌ ေရရိွသည္ ျဖစ္ရမည္ဟု ဆင္ျခင္မိ၍ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးေပၚသို႔ ဆင္းသက္ကာ အသာအယာ နားစြင့္သည္ရိွေသာ္ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးေအာက္၌ ေရစီးသံကို ၾကားရေလေတာ့သည္။ ထိုအခါ အေပၚသို႔ျပန္တက္၍ ဘုရားေလာင္း၏ အလုပ္အေကၽြးငယ္ကို ေခၚ၍ ဤသို႔ ဆိုေလ၏- ``အေမာင္..၊ သင္သည္ ၀ီရိယကို ေလွ်ာ့လိုက္လွ်င္ ငါတို႔အားလံုး အသက္ဆံုး႐ႈံးရေတာ့မည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၀ီရိယကို မေလွ်ာ့ဘဲ သံတူကို ယူ၍ တြင္းထဲသို႔ ဆင္းကာ ထိုေက်ာက္ဖ်ာႀကီးအား ထုႏွက္ေပေတာ့´´ ထိုအလုပ္အေကၽြးငယ္သည္လည္း ``ေကာင္းပါၿပီ´´ ဟု ၀န္ခံကာ ေအာက္သို႔ဆင္း၍ မေလွ်ာ့ေသာ ၀ီရိယျဖင့္ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးကို ထုႏွက္ေလေတာ့၏။ မၾကာမီပင္ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီး၏ အလယ္၌ က်ဳိးကာ ေအာက္သို႔ ေလွ်ာက်ေလေသာအခါ ေအာက္တြင္စီးေနေသာ ေရယဥ္ေၾကာကို ဖိမိသည္ႏွင့္ ထန္းပင္၏ လုံးပတ္ပမာဏရိွေသာ ေရေၾကာင္းႀကီးသည္ အထက္သို႔ ပန္းထြက္လာေလေတာ့၏။ လွည္းကုန္သည္အားလံုးတို႔လည္း ေရကို ေသာက္သံုးၾကေလ၏။ ေရခ်ဳိးၾကေလ၏။ ထို႔ေနာက္ လွည္းရိွ အပိုျဖစ္ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ခ်ဳိးဖဲ့ကာ မီးေမႊး၍ ထင္းစိုက္ၿပီးလွ်င္ ယာဂုထမင္းခ်က္စားၾကၿပီးေသာ္ ႏြားတို႔ကိုလည္း ေကၽြးေမြးၾကကုန္၏။ ေန၀င္ေသာအခါ ေရထြက္ေသာ ေနရာကို အလြယ္တကူ ရွာေတြ႕ႏိုင္ေစရန္ တံခြန္အလံစသည္တို႔ကို စိုက္ထူခဲ့ၾကၿပီးလွ်င္ အလိုရိွရာအရပ္သို႔ ခရီးဆက္ၾက ေလကုန္၏။ ထိုအရပ္၌ မိမိတို႔၏ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ေစ်းႏႈန္း ႏွစ္ဆ၊ သံုးဆတို႔ျဖင့္ ေရာင္းခ်ခဲ့ကာ မိမိတို႔၏ ဌာနသို႔ ျပန္ၾကေလကုန္၏။ ဘဂ၀ါဘုရားရွင္သည္ ဤဓမၼေဒသနာေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူလ်က္- `` အကိလာသုေနာ ၀ဏၰပေထ ခဏႏၲာ၊ ဥဒဂၤေဏ တတၳ ပပံ အ၀ိႏၵံဳ။ ဧ၀ံ မုနိ ၀ီရိယဗလူပပေႏၷာ၊ အကိလာသု ၀ိေႏၵ ဟဒယႆ သႏၲိ ံ ။´´ (မပ်င္းမရိေသာ လွည္းကုန္သည္တို႔သည္ သံုးေရမနီး သဲခရီး၌ တူးကုန္လတ္ေသာ္ လူတို႔၏ သြားရာ ေျမအျပင္ျဖစ္ေသာ ထိုသဲခရီး၌ ေရကို ရကုန္ၿပီ။ ထို႔အတူ ၀ီရိယတည္းဟူေသာ ဗိုလ္မွဴးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မပ်င္းမရိေသာ ပညာရိွေသာ ရဟန္းသည္ စိတ္၏ ၿငိမ္းသည္၏ အျဖစ္ကို ျပဳတတ္ေသာ စ်ာန္၊ ၀ိပႆနာပညာ၊ အဘိညာဥ္၊ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ဟု ဆိုအပ္ေသာ အရိယာတို႔၏ တရားကို ရရာ၏။ ) >>> #မုနိသည္ အာဂါရိယမုနိ၊ အနာဂါရိယမုနိ၊ ေသကၡမုနိ၊ အေသကၡမုနိ၊ ပေစၥကမုနိ၊ မုနိမုနိ ဟူ၍ (၆)ပါး ရိွ၏။ ၁) ရအပ္ၿပီးေသာ၊ သိအပ္ၿပီးေသာ သာသနာရိွေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အာဂါရိယမုနိ၊ ၂) ရအပ္ၿပီးေသာ၊ သိအပ္ၿပီးေသာ သာသနာရိွေသာ ရဟန္းသည္ အနာဂါရိယမုနိ၊ ၃) ေသကၡ ခုနစ္ေယာက္သည္ ေသကၡမုနိ၊ ၄) ရဟႏၲာသည္ အေသကၡမုနိ၊ ၅) ပေစၥကဗုဒၶါသည္ ပေစၥကမုနိ၊ ၆) သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားသည္ မုနိမုနိ။ <<< ဘဂ၀ါဘုရားရွင္သည္ ဤေဒသနာေတာ္ကို ေဟာေျပာၿပီး ဆက္လက္၍ သစၥာေလးပါး ျမတ္တရားကို ထပ္မံေဟာၾကားၿပီးသည့္အခါ ၀ီရိယေလွ်ာ့၍ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္လာေသာ ရဟန္းသည္ ျမတ္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္၌ တည္ေလေတာ့သတည္း။ ဇာတ္ေပါင္း ====== ဘုရားေလာင္းလွည္းကုန္သည္၏ အလုပ္အေကၽြးငယ္ = ယခုအခါ ၀ီရိယေလွ်ာ့ေသာ ရဟန္း လွည္းကုန္သည္မ်ား = ယခုအခါ တရားနာပရိသတ္ လွည္းကုန္သည္မွဴး = ဗုဒၶ။ (( ၀ီရိယသြင္း၊ ဆင္းရဲျခင္း၊ လြတ္ကင္း ခ်မ္းသာရာ)) ====== ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္၀တၳဳအား ေခတ္စကားေျပျဖင့္ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။ Endnote ====== ပုဂၢလပညတ္၊ စတုကၠနိေဒၵသ ႏွင့္ အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ ပုဂၢလ၀ဂ္ တို႔တြင္ လာေသာ တရားအားထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္(၄)မ်ဳိး ၁) ဥဂၣါဋိတညဴ ပုဂၢိဳလ္ ( တရားေတာ္ကို အက်ဥ္းနာ႐ံုျဖင့္ တရားရႏိုင္သည့္ပုဂၢိဳလ္) ၂) ၀ိပၪၥိတညဴ ပုဂၢိဳလ္ ( အက်ယ္နာမွသာ တရားရႏိုင္သည့္ပုဂၢိဳလ္) ၃) ေနယ်ပုဂၢိဳလ္ ( တရားကို အက်ဥ္းေရာ၊ အက်ယ္ပါ နာရမည့္အျပင္ ၀ိပႆနာအလုပ္ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အားထုတ္ပါမွ တရားရႏိုင္သည့္ ပုဂၢိဳလ္) ၄) ပဒပရမပုဂၢိဳလ္ (တရားနာ၊ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ေသာ္လည္း ယခုဘ၀တြင္ မဂ္ဖိုလ္ မရႏိုင္ဘဲ ပါရမီမ်ဳိးေစ့မွ်သာ ရႏိုင္သည့္ ပုဂိၢဳလ္) မွတ္ခ်က္။ ။ ယခုအခါ ထိုပုဂၢိဳလ္(၄)မ်ဳိးအနက္ ေအာက္ဆံုး ႏွစ္မ်ဳိးသာလွ်င္ ရိွေတာ့သည္။
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2Kjvsru
Newer Post
Older Post
Home