Saturday, August 10, 2019

“သုပၸဗုဒၶႏူနာသည္၏ဝဋ္ေႂကြး” ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၊ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးစဥ္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ သုပၸဗုဒၶ အမည္ရွိေသာ လူႏူတစ္ေယာက္ရွိေလသည္။ သူသည္ အရပ္တကာလွည့္လည္ကာ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္လ်က္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳရသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ဘုရားရွင္ တရားေဟာေသာေနရာ၌ လူစည္ကားေနသည္ကိုျမင္ၿပီး အစားအစာေပးေသာ ေနရာ မဟုတ္ေၾကာင္းသိေသာ္လည္း လမ္းၾကံဳ၍ တရားပြဲ၏ တစ္ေနရာ၌ဝင္၍ တရားနာရာ တရားေတာ္၏အဆံုး၌ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ တည္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ သုပၸဗုဒၶလူႏူသည္ မိမိရေသာတရားကို ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားရန္ ဘုရားရွင္ရွိရာသို႔ သြားေလသည္။ လမ္းတြင္ သိၾကားမင္းက သူ၏သဒၶါတရားကို စူးစမ္းလို၍- “သံုးမကုန္ႏိုင္ေသာဥစၥာကို ေပးမည္၊ ဘုရားကို ဘုရားမဟုတ္၊ တရားကို တရားမဟုတ္၊ သံဃာကို သံဃာမဟုတ္ ငါ့အား ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာျဖင့္ အက်ိဳးမရွိ” ဟု ေျပာရန္ တိုက္တြန္းေသြးေဆာင္ ျဖားေယာင္းေလသည္။ သုပၸဗုဒၶသည္ အရိယာျဖစ္သျဖင့္ ယံုၾကည္မွဳခိုင္မာ၍ ဘုရားမဟုတ္၊ တရားမဟုတ္၊ သံဃာမဟုတ္ ဟုမေျပာႏိုင္ေၾကာင္း ျငင္းဆိုခဲ့သည္။ တစ္ဖန္ သုပၸဗုဒၶက- “ကန္းမိုက္ေသာ၊ အရွက္ကို မသိေသာသိၾကားမင္း... သင္သည္ ကြၽပ္ႏွင့္အတူ စကားေျပာထိုက္သူ မဟုတ္ပါ။သင္သည္ ကြၽႏု္ပ္ကို အထီးက်န္လူဆင္းရဲ၊ လူငမြဲဟု ထင္ေနသည္။ကြၽႏု္ပ္ မဆင္းရဲပါ။ လူခ်မ္းသာ ျဖစ္ပါသည္” ဟု ျပန္ေျပာခဲ့သည္။ “သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟီရိ၊ ၾသတၱပၸ ဟူေသာ ဤတရား(၇)ပါးသည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ဥစၥာမည္ပါသည္။ ထိုဥစၥာ(၇)ပါးရွိေသာ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးသည္ လူဆင္းရဲ မဆိုရပါ။သူ၏ အသက္ရွင္ရပ္တည္မွဳသည္ အခ်ည္းႏွီး အက်ိဳးမဲ့ မဟုတ္ပါ။ ကြၽႏ္ုပ္မွာ ဤအရိယာဥစၥာတို႔ ရွိပါသည္။” ဟု ဆက္လက္ေျပာၿပီး ဘုရားရွင္ထံသို႔ ဆက္လက္သြားေလသည္။ ဘုရားရွင္ထံေရာက္ၿပီး ဘုရားရွင္ႏွင့္ စကားေျပာၾကားၿပီး မိမိရေသာတရားထူးကို ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ဘုရားရွင္ႏွင့္ တရားစကား ေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္ကို ရွိခိုးကာ ေက်ာင္းေတာ္မွ ထြက္သြာခဲ့ရာ မၾကာခင္ သားငယ္ရွိေသာႏြားမသည္ ေဝွ႔သတ္သျဖင့္ လမ္းတြင္ ေသဆံုးရေလသည္။ ေဝွ႔ေသာႏြားမကား ႏြားမအစစ္မဟုတ္ေပ။ ႏြားမေယာင္ဖန္ဆင္းထားေသာ “ဘီလူးမ” ျဖစ္ေလသည္။ ထိုသုပၸဗုဒၶႏြားေဝွ႔သတ္ခံရျခင္း၊ လူႏူျဖစ္ရျခင္းတို႔ အေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘုရားရွင္က အတိတ္ေဆာင္၍ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ “အတိတ္မေကာင္းမွဳကံ” ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ သုပၸဗုဒၶလူႏူသည္ အတိတ္ဘဝတစ္ခုတြင္ သူေဌးသား ျဖစ္ခဲ့သည္။ တစ္ေန႔တြင္ အျခားေသာအေပါင္းအေဖာ္ သူေဌးသားသံုးဦးႏွင့္အတူ တိုင္ပင္ညီၫြတ္၍ ျပည့္တန္ဆာမကို ေခၚယူၿပီးလွ်င္ ဥယ်ာဥ္သို႔ ထြက္၍ ေပ်ာ္ပါးၾကေလသည္။ ေပ်ာ္ပါးၾကၿပီးေနာက္ အခေၾကးေငြ မေပးသည့္အျပင္ ျပည့္တန္ဆာမကိုသတ္၍ လက္ဝတ္တန္ဆာမ်ားကို ခြၽတ္ယူခဲ့ၾကသည္။ ျပည့္တန္ဆာမသည္ မေသမီအခ်ိန္တြင္- “သနားငဲ့ၫွာ တြယ္တာျခင္းမရွိေသာ၊ မေကာင္းမွဳမွ ရွက္ေၾကာက္ျခင္းမရွိေသာ ထိုသူတို႔သည္ ငါႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ပါးၿပီး ယခုဘာတစ္ခုမွ်မေပးဘဲ ငါ့ကိုသတ္လိုၾကကုန္၏။ ငါသည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ဘီလူးမျဖစ္၍ ထိုသူတို႔ကို တစ္ဖန္ျပန္၍ သတ္ျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္သည့္ကိုယ္ ျဖစ္ရပါလို၏” ဟု ဆုေတာင္းခဲ့ေလသည္။ ထိုျပည့္တန္ဆာမသည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ဆုေတာင္းသည့္အတိုင္း ျပည့္၍ ဘီလူးမျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ျပည့္တန္ဆာမႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးခဲ့ေသာ သူေဌးသားေလးဦး တို႔မွာ ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္တြင္- -တစ္ဦးက “ပကၠဴသာတီမင္း”ျဖစ္လာသည္။ -တစ္ဦးက “ဗာဟိရဒါ႐ုစီရိယ ပရဗိုဇ္”ျဖစ္လာသည္။ -တစ္ဦးက “တမၺဒါ႒ိက ခိုးသူသတ္ေယာက္်ား” ျဖစ္လာသည္။ -တစ္ဦးက “သုပၸဗုဒၶလူႏူ”ျဖစ္လာခဲ့ၾကသည္။ ဤေလးေယာက္စလံုးသည္ ဘီလူးမက ႏြားေယာင္ဖန္ဆင္းၿပီး သတ္ျဖတ္ျခင္းကို ခံရၿပီး ေသဆံုးၾကရေလသည္။ ေလးဦးစလံုးသည္ အတိတ္ဘဝကျပဳခဲ့ေသာ အကုသိုလ္မေကာင္းမွဳဝဋ္ေႂကြးကို ေပးဆပ္ၾကရေလသည္။ ❖ကလဲ့စား ေခ်လိုမွဳ၊ တံု႔ျပန္လိုမွဳ အာဃာတသည္ အလြန္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလွပါသည္။ ျပည့္တန္ဆာမသည္ မိမိကိုသတ္ေသာ သူေဌးသား ေလးဦးကို ျပန္ကလဲ့စားေခ်သတ္ရန္ ဆုေတာင္းရာ၌ ဆုေတာင္းျပည့္ခဲ့သည္မွန္ေသာ္လည္း မိမိသတ္ျဖတ္ေသာ အခ်ိန္တြင္ ထိုေလးေယာက္တို႔မွာ သာမာန္ပုဂၢိဳလ္မ်ား မဟုတ္ၾကေတာ့။ျမင့္ျမတ္ေသာအရိယာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ား ျဖစ္ေနၾကေလၿပီ။ ထိုပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ားသည္ အတိတ္ဘဝက ျပဳခဲ့ေသာ အကုသိုလ္မေကာင္းမွဳဝဋ္ေႂကြးကို ေပးဆပ္ရသည္ မွန္ေသာ္လည္း ျပဳသူအသစ္ ခံသူအေဟာင္း ဆိုသကဲ့သို႔ ျပည့္တန္ဆာမတစ္ျဖစ္လဲ ဘီလူးမမွာ အရိယူပဝါဒကံ၊ အရဟႏၲဃာတကံ ကံႀကီးထိုက္၍ အဝီစိငရဲ က်ခံရေတာ့မည္ျဖစ္၍ မိေအးႏွစ္ခါနာ ဘဝသို႔ က်ေရာက္ခံရေလေတာ့သည္။ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ “သုပၸဗုဒၶလူႏူျဖစ္ရေသာ အတိတ္မေကာင္းမွဳကံ” ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ သုပၸဗုဒၶသည္ ေရွးဘဝအတိတ္တစ္ခု၌ ဤရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ပင္ ပစၥည္းဥစၥာႂကြယ္ဝခ်မ္းသာေသာ သူေဌးသားတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ တစ္ေန႔တြင္ အျခံအရံမ်ားႏွင့္ ျမဴးတူးေပ်ာ္ပါး ကစားရန္ ဥယ်ာဥ္သို႔ ထြက္လာခဲ့သည္။ လမ္းခရီးတြင္ အဂရသီခိအမည္ရွိေသာ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါ ဆြမ္းခံဝင္လာသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ (ေရွးအခါက လူတို႔အယူအဆမွာ ခရီးသြားရာဝယ္ လမ္းခရီး၌ အထီးက်န္မြဲသူ၊ ဆင္းရဲသူ၊ ေတာင္းစားသူ ေတြ႕ပါက မဂၤလာမရွိ၊ လာဘ္တိတ္သူဟု အယူအဆရွိၾကသည္။ ထိုမဂၤလာကို တံေတြးႏွင့္ေထြးလိုက္ပါက ထိုအမဂၤလာ လာဘ္တိတ္မွဳသည္ ကင္းစင္ပ,ေပ်ာက္သြားသည္ ဟု အယူရွိၾကေလသည္) သူေဌးသားသည္ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါကိုျမင္၍- “ငါသည္ ဤယုတ္မာေသာ ညစ္ညမ္းေသာ ခ်ဳပ္႐ိုးအစပ္စပ္တို႔ျဖင့္ မတင့္တယ္ေသာ အဝတ္ကို ဝတ္႐ံုလ်က္ အထီးက်န္ဆင္းရဲစြာေသာ သူယုတ္မာကို ေတြ႕ျခင္းသည္ မသင့္ေလ်ာ္ မေလ်ာက္ပတ္ ေလစြတကား။ဤသူယုတ္မာ၏ ကိုယ္သည္ ကု႒ႏူနာစြဲကပ္ေလေယာင္တကား” ဟု ေျပာဆို ဆဲေရးခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ တံေတြးျဖင့္ေထြးျခင္းစေသာ မေကာင္းမွဳကံ ကိုလည္း က်ဴးလြန္မိခဲ့ျပန္ေလသည္။ ထိုမေကာင္းမွဳ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ငရဲသို႔က်ေရာက္ရၿပီးလွ်င္ ရွည္လ်ားေသာကာလပတ္လံုး ဆင္းရဲဒုကၡကို ခံစားရသည္။ ထိုမေကာင္းမွဳကံ၏ ႂကြင္းက်န္ေသာ အက်ိဳး၏အစြမ္းျဖင့္ ယခုဘဝ သုပၸဗုဒၶျဖစ္ရာအခါဝယ္ မိမိစြပ္စြဲ ေျပာဆို ျပစ္မွားခဲ့ေသာစကားႏွင့္တူစြာ ကု႒ႏုနာစြဲကပ္ေသာ လူဆင္းရဲ ျဖစ္ရေလသည္။ ။ -【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of Young Buddhist Association】 -【မဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ တကၠသိုလ္ သွ်င္သီရိ (ဓမၼစရိယ၊ ဘီေအ)】 Posted by► https://ift.tt/1tab2NY


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2TmiHPV