Friday, September 27, 2019

#သာသနာေစာင့္ နတ္မင္းၾကီး(၄)ပါး အေၾကာင္း ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ “ ပုရတၳိေမန ဓတရေ႒ာ ၊ ဒကၡိေဏန ဝိရုဠေကာ။ ပစၧိေမန ဝိရုပေကၡာ ၊ ကုေဝေရာ ဥတၱရံဒိသံ ” လို႔ အာဋာနာဋိယသုတ္မွာ ေဟာေတာ္မူသည့္ အတိုင္း ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရဲ့ အေရွ႕မ်က္ႏွာ ၊ အလ်ား အနံ ယူဇနာ တစ္ေထာင္က်ယ္တဲ့ နတ္ျမိဳ႕မွာ #ဓတရ႒နတ္မင္းၾကီးေနတယ္။#ဂႏၶဗၺေခၚတဲ့ ကေခ်သည္ နတ္မ်ားႏွင့္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရဲ့ အေရွ႕ဘက္ စၾကာဝဠာအတြင္း ေနထိုင္ၾကတဲ့ ဘုမၼစိုး၊ ရုကၡစိုး၊ နတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို အစိုးရတယ္။ #ဝိရုဠကနတ္မင္းက ~~~ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရဲ့ ေတာင္မ်က္ႏွာအရပ္ အလ်ား အနံ ယူဇနာ တစ္ေထာင္စီက်ယ္တဲ့ နတ္ျမိဳ႕မွာေနတယ္။ #ကုမ႓ဏ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ နတ္မ်ားႏွင့္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရဲ့ ေတာင္ဘက္ စၾကာဝဠာအတြင္း ေနထိုင္ၾကတဲ့ နတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို အစိုးရတယ္။ #ဝိရူပကၡနတ္မင္းက ~~~ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရဲ့ အေနာက္ မ်က္ႏွာအရပ္ အလ်ား အနံ ယူဇနာ တစ္ေထာင္စီ က်ယ္ဝန္းတဲ့ နတ္ျမိဳ႕မွာ ေနထိုင္တယ္။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရဲ့ အေနာက္ဘက္ စၾကာဝဠာအတြင္း ေနထိ္ုင္ၾကတဲ့ နတ္နဂါးႏွင့္ အျခားနတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အစိုးရတယ္။ #ကုေဝရနတ္မင္းက ~~~ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရဲ့ ေျမာက္မ်က္ႏွာအရပ္ အလ်ား အနံ ယူဇနာ တစ္ေထာင္စီက်ယ္ဝန္းတဲ့ နတ္ျမိဳ႕မွာ ေနထိုင္တယ္။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရဲ့ ေျမာက္ဘက္ စၾကာဝဠာအတြင္း ေနထိုင္ၾကတဲ့ နတ္ဘီလူးမ်ားႏွင့္တကြ နတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို အစိုးရတယ္။ ဒီ စာတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းၾကီးေလးပါးတို႔ဟာ ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္လို႔ “ ေလာကပါလ နတ္မင္းၾကီးေလးပါး ” လို႔ ေခၚရတယ္။ ပရိတ္ၾကီးပါဠိမွာလည္း “ စတၱာေရာ ေတ မဟာရာဇာ၊ ေလာကပါက ယသႆိေနာ ” လို႔ ျပဆိုထားတယ္။ ဒီေနရာမွာ နတ္မင္းၾကီးေလးပါးတို႔ကို ေလာကကို ေစာင့္တယ္သာ ဆိုတယ္။ ဦးဘခိုင္ ေလွ်ာက္ထားသလို သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္တယ္လို႔ မဆိိုဘူး။ ေလာကကို ေစာင့္ခဲ့ေသာ္ ဘယ္ေလာကကို ေစာင့္တာလဲ?၊ လူ႕ေလာကကို ေစာင့္တာလား?၊ နတ္ေလာကကို ေစာင့္တာလား?၊ သာသနာေလာကကို ေစာင့္တာလား ? လို႔ ေမးစရာ ေပၚလာတယ္။ သည္အေျဖကိုေတာ့ (၅၅ဝ) – ဧကနိပါတ္၊ ကုလာဝကဇာတ္မွာ ေဟာထားတာ ရွိတယ္။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ေအာက္မွာ ေနၾကတဲ့ အသူရာမ်ားဟာ သခြတ္ပြင့္ခ်ိန္ ေရာက္ခဲ့လွ်င္ တာဝတႎသာနတ္မ်ားက သူတို႔ကို ရက္စက္တာကို ေတြးမိျပီး မေက်ႏိုင္ၾကလို႔ စစ္သည္အလံုးအရင္းႏွင့္ တာဝတႎသာကို တက္ျပီး စစ္ျပဳၾကတယ္။ အသူရာတို႔ ေဘးရန္ကို ကာကြယ္ရန္ အသူရာျပည္ႏွင့္ တာဝတႎသာ အၾကားမွာ အေစာင့္အေရွာက္ ငါးရပ္ ခ်ထားတယ္။ အဲသည္ အေစာင့္အေရွာက္ ငါးရပ္ကို ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရဲ့ အာလိန္ငါးဆင့္လို႔ ေခၚၾကတယ္။ သည္အေၾကာင္းကို ကုလာဝက ဇာတ္ေတာ္မွာ “အႏၲရာ ဒိြႏၷံ အယုဇၨ်ပုရာနံ ပဥၥဝိဓာ ဌပိတာ အဘိရကၡာ၊ ဥရေဂါ ကေရာဋိ ပယဒဘာရီ မဒၶနယုတၱာ စတုေရာ မဟတၱာ ” လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္။ “ဒြိႏၷံ - ႏွစ္ပါးကုန္ေသာ။အယုဇၨ်ပုရာနံ - စစ္ထိုး၍ ေအာင္ျမင္ျခင္းငွာ မတတ္ႏိုင္ကုန္ေသာ တာဝတႎသာႏွင့္ အသူရာျပည္တို႔၏။ အႏၲရာ - အၾကား၌။ ဥရေဂါ - နဂါးလည္းေကာင္း။ ကေရာဋိ - ဂဠဳန္လည္းေကာင္း။ ပယဒဘာရီ - ကုမၻဏ္လည္းေကာင္း။ မဒၶနယုတၱာ - ဘီလူးလည္းေကာင္း။ စတုေရာ မဟတၱာ - မဟာရာဇ္နတ္မင္းၾကီး ေလးေယာက္တို႔လည္းေကာင္း။ ဣတိ - ဤသုိ႔။ ပဥၥဝိဓာ - ငါးပါးအျပားရွိကုန္ေသာ။ အဘိရကၡာ - အေစာင့္အေရွာက္တို႔ကို။ သေကၠန - သိၾကားမင္းသည္။ ဌပိတာ - ထားအပ္ကုန္၏ ” တဲ့။ သည္ ကုလာဝကဇာတ္ေတာ္ရဲ့ အလိုအရဆိုလွ်င္ စာတုမဟာရာဇ္စတဲ့ အာလိန္ငါးဆင့္တို႔ဟာ တာဝတႎသာနတ္ျပည္အတြက္ ခံတပ္ျမိဳ႕၊ ကင္းျမိဳ႕မ်ားသာ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းၾကီးေလးပါးတုိ႔ ေလာကကို ေစာင့္တယ္ဆိုတာဟာ တိုက္ရိုက္အားျဖင့္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ေလာကကို ေစာင့္ေနၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း မည္သည့္ဘာသာဝင္ျဖစ္ေစ မိမိတို႔ ကိုးကြယ္ရာဘာသာကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္ၾကသလို စာတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းၾကီးမ်ားလည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကလို႔ ဗုဒၶသာသနာကို အထိုက္အလ်ာက္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါတယ္။ သည္အေၾကာင္းကို သုတ္ပါထိက အာဋာနာဋိယသုတ္မွာ ေဟာထားတာ ရွိပါတယ္” “အာဋာနာဋိယသုတ္မွာ ဘယ္လို ေဟာပါသလဲ ဘုရား” “ျမတ္စြာဘုရား ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္က နတ္မင္းၾကီး ေလးပါးတို႔ဟာ အျခံအရံ ပရိသတ္ႏွင့္ အတူတကြ လာေရာက္ ဖူးေျမာ္ၾကတယ္။ လာေရာက္ ဖူးေျမာ္ရင္း ကုေဝရနတ္မင္းက “အရွင္ဘုရား ရတနာသံုးပါးကို မၾကည္ညိဳၾကတဲ့ နတ္ေတြ၊ ဘီလူးေတြ ရွိၾကပါတယ္။ သည္ နတ္ေတြ၊ ဘီလူးေတြဟာ ရတနာသံုးပါးကို ၾကည္ညိဳသူမ်ားႏွင့္ မတည့္ၾကပါဘူး။ ရတနာသံုးပါး ၾကည္ညိဳသူကို ရန္ျပဳတတ္ၾကပါတယ္။ မိစၧာဒိ႒ိ နတ္ဘီလူးမ်ား အႏၲရာယ္ မျပဳႏိုင္ေအာင္ အာဋာနာဋိယသုတ္ အေစာင့္အေရွာက္ကို ေလွ်ာက္ထားပါရေစ ” ဆိုျပီး #အာဋာနာဋိယသုတ္ေတာ္ကို ေလွ်ာက္ထားတယ္။ သည္သုတ္ကို ေလွ်ာက္ထားသူကေတာ့ ကုေဝရအမည္ရွိတဲ့ ေဝႆဝဏ္နတ္မင္းပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း က်န္တဲ့ စာတုမဟာရာဇ္ နတ္မ်ားလည္း အတူတကြ လာေရာက္ၾကျပီး ျဖစ္လို႔ နတ္မင္းၾကီးေလးပါးစံု ေလွ်ာက္ထားတယ္ လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာဋာနာဋိယသုတ္ဟာ ဘီလူးတို႔ကို အစိုးရတဲ့ ကုေဝရနတ္မင္းရဲ့ အာဏာသာ မကဘူး။ ဂႏၶဗၺနတ္တို႔ကို အစိုးရတဲ့ ဓတရ႒နတ္မင္း။ ကု မ႓ဏ္နတ္တို႔ကို အစိုးရတဲ့ ဝိရုဠကနတ္မင္း။ နဂါးမ်ဳိးတို႔ကို အစိုးရတဲ့ ဝိရူပကၡနတ္မင္း တို႔ရဲ့ အာဏာလည္း ပါဝင္တယ္။ နတ္မင္းၾကီးေလးပါးတို႔ရဲ့ အာဏာပါဝင္လို႔ အာဋာနာဋိယသုတ္ ရြတ္ဖတ္ သရဇၥ်ာယ္ေနသူကို ဘီလူးေတြ၊နတ္စိမ္းေတြ၊သရဲေတြ၊နဂါးေတြ၊ ေျမြဆိုးေတြကလည္း မႏွိပ္စက္ႏိုင္ဘူး လို႔ သုတ္တြင္းမွာ ပါတယ္။ ဒီလို မႏွိပ္စက္ႏိုင္ေအာင္ အကာအကြယ္ အေစာင့္အေရွာက္ေပးတဲ့ အတြက္ (ေလာကပါလ နတ္မင္းၾကီး ေလးပါး) လို႔ ေခၚၾကရတာေပါ႔ကြယ္” ။ “ေလာကပါလ နတ္မင္းၾကီးေလးပါးက လူေတြအေပၚ ေစာင့္ေရွာက္တာဟာ ဒါမွ်ပဲလား ဘုရား” “ဒါမွ် မကေသးပါဘူး။ အခ်ဳိ႕ေသာ ေက်ာင္းတိုက္တာေတြမွာ စာသင္သားတို႔ရဲ့ ေန႔စဥ္ ကိုယ္ေရးရာဇဝင္ကို မွတ္တမ္းတင္သလို စာတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းၾကီးေလးပါးတို႔ဟာလည္း ေနာက္လိုက္ ေနာက္ပါ နတ္သားမ်ားႏွင့္ အတူ လူ႕ျပည္ကို လွည့္ျပီး ေကာင္းမွဳစာရင္း ေကာက္ယူၾကေသးသတဲ့ကြယ္” “မွန္ပါ၊ အဲသည္အေၾကာင္း အနည္းငယ္ အက်ယ္ခ်ဲ႕ျပီး ေျပာျပပါဦး ဘုရား” “သုတ္မဟာဝါ အ႒ကထာ (၂၄၃) မွာ ဖြင့္ဆိုတာက တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ တစ္လလွ်င္ ရွစ္ရက္ တရားနာရန္ ေၾကြးေၾကာ္သတဲ့ကြယ္။ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ ဘယ္သူေတြ တရားေဟာသလဲ ဆိုေတာ့ သုဓမၼာ အစည္းအေဝးခ်ိန္ ေရာက္လွ်င္ တစ္ခါတစ္ရံ သိၾကားမင္းကိုယ္တိုင္ ေဟာတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဓမၼကထိက ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပါး ၾကြေရာက္ျပီး ေဟာတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ အမ်ဳိးအမည္ မထင္ရွားေသာ ဓမၼကထိက နတ္သားက ေဟာတယ္။ လဆန္း ရွစ္ရက္၊လဆုတ္ ရွစ္ရက္ေန႔မ်ားမွာ စာတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းတို႔ရဲ့ အမတ္မ်ား လူ႕ျပည္ကို ဆင္းျပီး စာရင္းေကာက္ယူၾကရတယ္။ စာရင္းေကာက္ဖို႔ အတြက္ ေရႊျပားႏွင့္ ဟသၤျပဒါးကို ယူသြားၾကတယ္။ ဤမည္ေသာ ေယာက္်ား၊ဤမည္ေသာ မိန္းမဟာ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္တယ္။ ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းတယ္။ ဥပုသ္ေန႔ ေရာက္လွ်င္ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္။ မိဘ လုပ္ေကြၽးတယ္။ ရတနားသံုးပါးကို ပူေဇာ္ရတယ္ လို႔ မွတ္တမ္းတင္ျပီး အဲသည္ ေရႊျပားကို ပဥၥသိခနတ္သားရဲ့ လက္ကို အပ္ရတယ္​။ ပဥၥသိခနတ္သားက မာတလိလက္ အပ္ရတယ္။ မာတလိက သိၾကားမင္းကို အပ္ရတယ္။ ကုသိုလ္ျပဳသူ နည္းလွ်င္ ေရႊျပားက ငယ္တယ္။ ေရႊျပားငယ္တာကို ျမင္ရံုႏွင့္ နတ္အမ်ားက အရွင္တို႔ လူသားမ်ားဟာ ေမ့ေလ်ာ့ျပီး ေနၾကတယ္။ အပါယ္ေလးဘံုျပည့္ျပီး နတ္ဘံုမွာ အခ်ည္းအႏွီး ျဖစ္ေတာ့မွာပဲလို႔ စိတ္မခ်မ္းသာၾကဘူးတဲ့။ ေရႊျပားၾကီးတာကို ျမင္လွ်င္ လူသားေတြ ကုသိုလ္ျပဳတည မ်ားျပားၾကတယ္။ အပါယ္ဘံုဆိတ္ျပီး ငါတို႔နတ္ဘံု စည္ပင္ေတာ့မွာပဲလို႔ ဝမ္းသာၾကသတဲ့။ သည္ေရႊျပားမွာ ပါတဲ့ ေကာင္းမွဳရွင္ စာရင္းကို သိၾကားမင္းကိုယ္တိုင္ ဖတ္သတဲ့။ သိၾကားမင္းရဲ့ ပကတိ အသံဟာ (၁၅)-ယူဇနာ အထိသြားတယ္။ အသံကို ျမွင့္ျပီး ဖတ္လိုက္တဲ့အခါ ယူဇနာတစ္ေသာင္း က်ယ္ဝန္းတဲ့ နတ္ျပည္အားလံုး လႊမ္းမိုးသြားတယ္ လို႔ အ႒ကထာမွာ ဖြင့္ျပထားတယ္ကြယ့္”။ “သည္နတ္္မင္းၾကီး ေလးပါးတို႔ဟာ ဘယ္အခ်ိန္က ဗုဒၶဘာသာဝင္ အျဖစ္ကို ဆိုက္ေရာက္ လာၾကတာလဲ ဘုရား” “ဒါကေတာ့ တိတိက်က် မေျပာႏိုင္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘုရားရွင္ျဖစ္စ သတၱသတၱာဟ စံေတာ္မူစဥ္ ေနာက္ဆံုး သတၱသတၱာဟျဖစ္တဲ့ ရာဇယတနသတၱာဟ (လင္းလြန္းပင္ရင္း) စံေတာ္မူစဥ္ (၄၉)-ရက္ေျမာက္တဲ့ ေန႔မွာ တပုႆႏွင့္ ဘလႅိက ကုန္သည္ညီေနာင္တို႔က ပ်ားမုန္႔ဆုပ္မ်ားကို ကပ္လွဴၾကတယ္။ ဃဋိကာရ ျဗဟၼာမင္းကပ္လွဴတဲ့ သပိတ္ဟာ သုဇာတာ ႏို႔ဆြမ္းလွဴစဥ္က ကြယ္ခဲ့တယ္။ သုဇာတာ လွဴတဲ့ ေရႊခြက္လည္း ေနရဥၥရာျမစ္မွာ ေမွ်ာခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ ခံယူစရာ မရွိဘူး။ အဘယ္ဝတၳဳျဖင့္ ခံယူရမလဲ? လို႔ အၾကံေတာ္ ျဖစ္ေတာ့ စာတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းၾကီးေလးေယာက္တို႔က ေက်ာက္သပိတ္ေလးလံုး လာကပ္လွဴၾကတယ္။ ထိုသပိတ္ေလးလံုးကို ဓိ႒ာန္ျပီး ႏွိပ္လိုက္ေတာ့ အနားရစ္ေလးခုရွိတဲ့ သပိတ္တစ္လံုးတည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဗုဒၶဝင္မွာ ဆိုထားတယ္။ ဒီေတာ့ စာတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းၾကီးတို႔ဟာ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူစကပင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္ေနၾကျပီ။ ဘယ္အခ်ိန္က ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္တယ္လို႔ေတာ့ အတိအက် မေျပာႏိုင္ဘူးေပါ႔ကြယ္။ သည္ေလာက္ဆိုလွ်င္ ဦးဘခိုင္ရဲ့ အေမးဟာ ေျပေလာက္ပါျပီေနာ္” “မွန္ပါ၊ ေျပေလာက္ပါျပီဘုရား” “ သာဓု ~ သာဓု ~ သာဓု ” ကိုးကားက်မ္​း =>> ႏိုင္ငံေတာ္ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ၊ အဂၢမဟာ သဒၶမၼေဇာတိကဓဇ ။ ထီးခ်ိဳင့္ျမိဳ႕ တည္ေတာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ယေန႔ ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အမွတ္(၃) စာအုပ္ (ပဥၥမအၾကိမ္ ပံုႏွိပ္ျခင္း)မွ ကူးယူေဖာ္ျပ၊ ဗဟုသုတျဖစ္​​ေစရန္ ျပန္​လည္​မွ်ေဝျခင္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။ Credit... original uploader


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2lCQDLw