အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Saturday, November 9, 2019
💠 #သောတာပန်အကြောင်း💠 ========================== ( ၁ ) သောတာပန်ဆိုတာဘာလဲ ? ( ၂ ) သောတာပန် ဘယ်နှစ်မျိုးရှိလဲ ? ( ၃ ) သောတာပန်ပြီး ( ၇ ) ဘဝြပည့်ရင်ကျွတ်တမ်း၀င်တယ်ဆိုတာအမှန်လား? ( ၄ ) လူတစ်ယောက် သောတာပန်ဆိုတာကို ဘယ်လိုသိနိုင်လဲ ...? ( ၅ ) ဘ၀တစ်ခုမှ သောတာပန် ဖြစ်ပြီးသူတွေက လက်ရှိဘ၀ မှာထူးခြားမှုရှိလား. ( ၆ ) တစ်ချို့တွေသူ သူတို့ကိုယ်သူတို့သောတာပန်လို့ဘာလို့ပြောကြတာလဲ .? ( ၇ ) တရားကျင့်ပြီး မြင်တာကြားတာတွေကရောသောတာပန်ထက်အဆင့်မြင့်လား ( ၈ ) သိကြားမင်းကသောတာပန်လား ဒါဆိုဘုရားရှင်ရှိရက်နဲ့ သိကြားမင်းဖြစ်ရက်နဲ့ ဘာလို့နိဗ္ဗာန်မရောက်ရတာလဲ ? ★ သောတာပန်အကြောင်းကိုစပြောမယ်ဆိုရင် .... သောတာပန် ဆိုတာရဲ့ အဓိပါယ်ကို အရင်ပြောရမှာပေါ့ သောတာပန် ဆိုတာ သောတာပန္န ဆိုတဲ့ ပါဠိပုဒ်ကို မြန်မာမှုပြုထားတာပါ သောတာပန္နဆိုတာကတော့ သောတ နဲ့ အာပန္န ပုဒ်နှစ်ခုကို ပေါင်းစပ်ထား တာပါ .... ဂင်္ဂွါ မြစ်ရေသည် သမုဒ္ဒရာထဲ ရောက်သည်ထိ ... မနားတမ်း တသွင်သွင် စီးဆင်သကဲ့သို့ ... နိဗ္ဗာန်သို့ရောက်သည့်တိုင် တသွင်သွင်စီးဆင်းခြင်း လို့ အဓိပါယ်ရမယ်ထင်ပါတယ် ... ဘယ်လိုလူပုဂ္ဂိုလ် မျိုးတွေက သောတာပန်ဖြစ်အောင် ကြိုးစားနိုင်လဲ ဆိုရင် .... လူပုဂ္ဂိုလ် ( ပုထုဇဉ် ) နှစ်မျိုးနှစ်စားရှိပါတယ် ..... ★ ★ ( ၁ ) အန္ဓ ပုထုဇဉ် ကံ ကံ၏ အကျိုးနဲ့ လောကရဲ့ ဖြစ်ခြင်း ပျက်ခြင်းသဘောတရားကို လုံး၀မသိသူ ... ဝေဖန် သုံးသပ်တတ်မှု ဥာဏ်မရှိသူ ((ခန္ဓာ ၊ အယတန ၊ ဓာတ် ၊ သစ္စာ ၊ ပဋိစ္စသမုပ္ပါဒ် သဘောတရားများကို သုတမယ ဥာဏ်ဖြင့်ပင် မသိသူ။)) တရားနဲ့ပတ်သက်တာတွေ ဖတ်ရင် တစ်ကြောင်းလောက်ဖတ်တာနဲ့ ရှည်လို့ ဆက်မကြည့်တော့တာ ... ဒါန သီလ ဘာ၀နာဆိုတာကိုမသိတာ ကိုယ်ချင်းမစာတတ်တာ အပျော်အပါးကို ခုံမင်လွန်းတာ ထင်ပေါ် ကျော်ကြားမှုကို တပ်မက်လွန်းတာ ရန်လိုမှု ကြီးတာ ...... ကိုယ့်မှာ ဒီလိုစိတ်တွေ ရှိနေပြီဆို ကျိန်းသေပါပြီ .... ★ ★ (၂) ကလျာဏ ပုထုဇဉ် ကံ ကံ၏ အကျိုးနဲ့ လောကရဲ့ ဖြစ်ခြင်း ပျက်ခြင်းသဘောတရားကို သိရှိသူ ... ဝေဖန် သုံးသပ်တတ်မှု ဥာဏ်ရှိသူ (( ခန္ဓာ ၊ အယတန ၊ ဓာတ် ၊ သစ္စာ ၊ ပဋိစ္စသမုပ္ပါဒ် သဘောတရားများကို သုတမယ ဥာဏ်ဖြင့်် သိပြီး ၊ စိန္တာမယ ဥာဏ်ဖြင့်လည်း ဝေဖန်သုံးသပ် ဆင်ခြင်တွေးခေါ်နိုင်သော ဥာဏ်ရှိသူ )) ဒီပုထုဇဉ် နှစ်မျိုးထဲကမှ ဒုတိယအမျိုးအစားက ကျင့်ကြံအားထုတ်ပြီး သောတပန် တည်နိုင် ပါတယ် .... ★ ★ ★ သောတာပန် သောတာပန် ဆိုတာကတော့ ပထမမဂ်ဉာဏ်ရသော ပုဂ္ဂိုလ်ကို ခေါ်တာပါ သမ္မာဒိဋ္ဌိစသောမဂ္ဂင်ရှစ်ပါးမှ အခြေခံဖြစ်သော ရှေးဦးစွာ ဖြစ်ပေါ်လာသည့် သောတာပတ္တိမဂ် ကိုရရှိခြင်းကို ဆိုလိုတာပါ ... `သဟာဝဿဒဿနသမ္ပဒါယ၊တယဿုဓမ္မာဇဟိတာဘ၀န္တိ။သက္ကာယဒိဋ္ဌိဝိစိကိစ္ဆိတဉ္စ၊သီလဗ္ဗတံဝါပိယဒတ္ထိကိဉ္စိ။´´ (((( သောတာပန်ဖြစ်သည်နှင့်တပြိုင်နက်`သက္ကာယဒိဋ္ဌိ၊ဝိစိကိစ္ဆာ၊သီလဗ္ဗတပရာမာသ´ တရားသုံးပါးနှင့် ကိလေသာအချို့ကို ပယ်ရှားအပ်ပြီး ဖြစ်၏ )))) တဲ့ ... ★ သောတာပန်ပုဂ္ဂိုလ်များ ရရှိတော်မူပြီးတဲ့ သောတာပတ္တိမဂ်ဆိုတာကတော့ ကိလေသာဆယ်ပါး (( ၁။ လောဘ = တပ်မက်ခြင်း ။၂။ ဒေါသ = အမျက်ထွက်ခြင်း ။၃။ မောဟ = တွေဝေမိုက်မဲခြင်း ။၄။ မာန = ထောင်လွှားခြင်း ။၅။ မိစ္ဆာဒိဌိ = အယူမှားခြင်း ။၆။ ဝိစိကိစ္ဆာ =ယုံမှားခြင်း ။၇။ တိန = စိတ်ထိုင်းမှိုင်းခြင်း ။၈။ ဥဒ္ဓစ္စ = စိတ်ပျံ့လွင့်ခြင်း ။၉။ အဟိရိက = မကောင်းမှုမှ မရှက်ခြင်း ။ ၁၀။ အနောတ္တပ္ပ = မကောင်းမှုမှ မထိတ်လန့်ခြင်း )) ထဲက ... နံပါတ် ( ၅ ) ဒိဋ္ဌိ (အယူလွဲမှားမှု)နဲ့ နံပါတ် ( ၆ ) ဝိစိကိစ္ဆာ (ရတနာသုံးပါး ကံကံ၏အကျိုးတရားများအပေါ် ယုံမှားသံသယရှိမှု) ဆိုတဲ့ ကိလေသာ နှစ်ပါးနဲ့ အပါယ်လားစေနိုင်တဲ့ အကုသိုလ်တရားတို့ကို အကြွင်းမဲ့ ပယ်သတ်ပြီးဖြစ်တဲ့အပြင် ★ သောတာပန်အင်္ဂါလေးပါး လို့ ခေါ်တဲ့ ၁။ ဗုဒ္ဓေ အဝေစ္စ ပသာဒ သမန္နာဂတာ ... ဘုရားရှင်၌ မတုန်မလှုပ်ကြည်ညိုလေးစားခြင်း ၂။ ဓမ္မေ အဝေစ္စ ပသာဒ သမန္နာဂတာ ... တရားတော်၌ မတုန်မလှုပ်ကြည်ညိုလေးစားခြင်း ၃။ သံဃေ အဝေစ္စ ပသာဒ သမန္နာဂတာ ... သံဃာတော်၌ မတုန်မလှုပ်ကြည်ညိုလေးစားခြင်း ၄။ အရိယကန္တ သီလေဟိ သမန္နာဂတာ ... အရိယကန္တသီလ ( ငါးပါးသီလ ) တို့ကို စောင့်ထိန်းရာ၌ အသက်သေလျှင် သေပါစေ သီလ၌ ညစ်နွမ်းမှု မရှိစေရအောင် ပြည့်စုံစွာစောင့်ထိန်းခြင်း တို့ဖြစ်ပါတယ် ။ သောတာပန် ပုဂ္ဂိုလ်ဟာ ငါးပါးသီလ ခါး၀တ်ပုဆိုးလိုမြဲ ပါတယ်။ (မဟာ၀ဂ္ဂသံယုတ်ပါဠိတော်) ★ ★ သောတာပန် နှစ်မျိုးရှိပါတယ် ★ ★ (၁)စူဠသောတာပန် ကံ ကံ၏ အကျိုးနဲ့ လောကရဲ့ ဖြစ်ခြင်း ပျက်ခြင်းသဘောတရားများကို သိရှိပြီး ဥာဏ်ဖြင့်လည်း ဝေဖန်သုံးသပ် ဆင်ခြင်တွေးခေါ်နိုင်ပြီး ဖြစ်မှု ၊ပျက်မှု သဘောတရား ကို မြင်သော ပုဂ္ဂိုလ်ကို စူဠ သောတာပန်လို့သတ်မှတ်ပါတယ် ((( ခန္ဓာ ၊ အယတန ၊ ဓာတ် ၊ သစ္စာ ၊ ပဋိစ္စသမုပ္ပါဒ် သဘောတရားများကို သုတမယ ဥာဏ်ဖြင့်် သိပြီး ၊ စိန္တာမယ ဥာဏ်ဖြင့်လည်း ဝေဖန်သုံးသပ် ဆင်ခြင်တွေးခေါ်နိုင်သူ ... ဝိပဿနာ ရှု၍ ဥဒယ-ဘယ ဥာဏ် ကိုရောက်ရင် ကို အကျိုးများပါတယ် ))) ★ စူဠသောတာပန်တွေဟာ .... တစ်ဘ၀ နှစ်ဘ၀ အပါယ်မလားပါဘူး .... ညာတပရိဥာ ဆိုတဲ့ ဓမ္မကို အဓမ္မ ကို စဉ်းစားချင့်ချိန်နိုင်တဲ့ အသိတရားရှိပါတယ် ဒါပေမယ့် တရားအားထုတ်မှုမှာတော့ ဒိဌိ မပြုတ်သေးတဲ့ ဒုဗ္ဗလ ( အားနည်းသော ဝိပသနာ ) အဆင့်ပဲရှိပါသေးတယ် .... ★ ★ ( ၂ ) မဟာသောတာပန် ကံ ကံ၏ အကျိုးနဲ့ လောကရဲ့ ဖြစ်ခြင်း ပျက်ခြင်းသဘောတရားများကို သိရှိပြီး ဥာဏ်ဖြင့်လည်း ဝေဖန်သုံးသပ် ဆင်ခြင်တွေးခေါ်နိုင်ပြီး ဖြစ်မှု ၊ပျက်မှု သဘောတရား ကို မြင်ရုံသာမကဘဲ ၊ ဘာ၀နာမယဥာဏ်ဖြင့် ကြိမ်ဖန်များစွာ ကြိုးစားပွားများနေသောကြောင့် ခန္ဓာ(၅)ပါး ၊ ရုပ်နာမ် (၂) ပါး၏ ဖြစ်ပျက်ကို မြင်၊ ဖြစ်ပျက်ကို မုန်း ၊ ဖြစ်ပျက်၏ဒုက္ခ ချုပ်ငြိမ်းမှုကိုပါ မြင်သော ပုဂ္ဂိုလ် ကို ခေါ်တာပါ ... (( ခန္ဓာ ၊ အယတန ၊ ဓာတ် ၊ သစ္စာ ၊ ပဋိစ္စသမုပ္ပါဒ် သဘောတရားများကို သုတမယ ဥာဏ်ဖြင့်် သိပြီး ၊ စိန္တာမယ ဥာဏ်ဖြင့်လည်း ဝေဖန်သုံးသပ် ဆင်ခြင်တွေးခေါ်ရုံသာမကဘဲ ၊ ဘာ၀နာမယဥာဏ်ဖြင့် ကြိမ်ဖန်များစွာ ကြိုးစားပွားများသူ )) ★ ★ သောတာပန် ပုဂ္ဂိုလ်ဟာ ရရှိတဲ့မဂ်ဖိုလ်ဉာဏ် အဆင့်အတန်းကိုလိုက်ပြီး သုံးမျိုးသုံးစား ကွဲပြားပါတယ်။ အဲဒီ သောတာပန် ပုဂ္ဂိုလ်သုံးမျိုးကတော့ ... ★ ၁။ ဧကဗီဇသောတာပန် ကာမဘုံ၌ တစ်ကြိမ်သာ ပဋိသန္ဓေနေပြီး ရဟန္တာဖြစ်မည့် ပုဂ္ဂိုလ် လက်ရှိဘ၀ မှာ ကျင့်ကြံအားထုတ်ပြီး ရဟန္တာ အဖြစ်ကို ရောက်ရှိ စံ၀င်တော် မူ သူတွေပါ ★ ၂။ ကောလံကောလသောတာပန် ကာမဘုံ၌ နှစ်ကြိမ်မှ ခြောက်ကြိမ်အတွင်းသာ အမျိုးကောင်းတစ်မျိုးမှ အမျိုးကောင်းတစ်မျိုးသို့ ပြောင်းရွေ့ ပဋိသန္ဓေနေပြီး ရဟန္တာဖြစ်မည့် ပုဂ္ဂိုလ် လက်ရှိဘ၀မှာ သောတမတ္တဥာဏ်ကို ရရှိပြီး ... ( ၂ ) ဘ၀ မှ ( ၆ ) ဘ၀ တိုင်တိုင်တိုင် ( လူ နတ် ဗြဟ္မာ ) စသော ဘုံစဉ် တစ်ဆင့်ပြီး တစ်ဆင့် တက်ပြီးနောက်ဆုံး စံ၀င်တော် မူသော ပုဂ္ဂိုလ်များပါ ( ဗိမ္ဗိသာရ ၊ ဝိသာခါ ၊ သိကြားမင်း ၊ အနာတပိဏ် ... စ သည် ... ) ★ ၃။ သတ္တက္ခတ္တုပရမသောတာပန် ကာမဘုံ၌ ( ၇ ) ကြိမ်ပဋိသန္ဓေနေပြီး ရဟန္တာဖြစ်မည့် ပုဂ္ဂိုလ် တို့ဖြစ်ပါတယ်။ (မဟာ၀ဂ္ဂသံယုတ်၊ ပါ။ ၁၈၀) ★ ★ ဘုရားရှင်စံ၀င်တော်မူပြီး နှစ်ပေါင်း ( ၂၀၀၀ ) နောက်ပိုင်း သောတာပန် အများစု ကတော့ နံပါတ် ( ၃ ) သတ္တက္ခတ္တုပရမသောတာပန် များပဲဖြစ်ပါတယ် .... သောတာပန်ပုဂ္ဂိုလ်သည် ကိလေသာများ ကြွင်းကျန်သေး သော်လည်း အပါယ်လားကြောင်း မကောင်းမှု တို့ကို ပြုလုပ်ခြင်း မရှိသောကြောင့် ★ အဝိနိပါတဓမ္မော အပါယ်သို့လားရခြင်းသဘောမရှိတော့။ ★ နိယေတာ မဂ်ဟူသောနိယာမဖြင့်မြဲသောသဘောရှိ၏။ ★ သမ္ဗောဓိပရာယဏော အထက်မဂ်သုံးပါးလျှင်လည်းလျောင်းရာရှိ၏။အထက်မဂ်ကိုသာရဖို့ရှိ၏။ အောက်သို့ (လောကီ စျာန်များ ကဲ့သို့) လျောကျရိုး ထုံးစံမရှိပါ ။ ★ ဒါကြောင့် ယခင်ဘ၀က သောတာပန်ဖြစ်ပြီးသူသည် မဂ်၏ နိယာမ သဘော အရ မွေးကတည်း က သောတာပန် အဖြစ် မွေးလာ တဲ့ အတွက် ယခုဘ၀၌ မဂ်ဖိုလ် ရမည် မှန်လျှင် သကဒါဂါမိ မဂ်ဖိုလ်ကို သာ ရဖို့အကြောင်းရှိပါတယ် သောတာ ပတ္တိ မဂ်ဖိုလ်ကို တဖန် ထပ်၍ရဖွယ်မရှိပါ .. ★ထို့ကြောင့် မြတ်စွာဘုရား လက်ထက်က တရားတစ်ပုဒ် ဟောပြီး တိုင်း သောတာ ပန်ဖြစ်ကြသော ပုဂ္ဂိုလ်တို့တွင် ယခင်ဘ၀က သောတာပန်ဖြစ်ပြီးသူများမပါ ပါ ။ သကဒါဂါမ်၊အနာဂါမ်၊ရဟန္တာဖြစ်ကြသောပုဂ္ဂိုလ်တို့တွင်ကားပါနိုင်ပါသည်။ ★ ယခင်ဘ၀က သောတာပန်ဖြစ်ပြီးသူသည်ယခုဘ၀၌မိမိ၏ သောတာပန် အဖြစ်ကို မသိသော်လည်း မဂ်၏မပြောင်းမလဲ တည်မြဲသော နိယာမသဘောအရ အရိယကန္တသီလ ( ငါးပါးသီလ ) ကိုညစ်နွမ်းမှု မရှိစေရအောင် ပြည့်စုံစွာစောင့်ထိန်းနေတတ်ကြပါတယ် ... ★ ★ ယခုဘ၀၌ ဘုရားတရားသံဃာ ဟူသော ရတနာသုံးပါးထင်ရှားရှိလျှင် ဘာသာခြား ၌ မွေးသော် လည်း အရွယ်ရောက်သောအခါ ရတနာသုံးပါးကိုသာ ယုံကြည် ကိုးကွယ်ရာ၏။ ★ မိမိ၏သဘောဆန္ဒအရသော်လည်းကောင်း၊ သူတစ်ပါး၏ တိုက်တွန်း ချက်ကြောင့် သော် လည်းကောင်း ပါဏာတိပါတစသော အမှုတို့ကို မပြုလုပ်တော့။ ★ ★ သောတာပန်အဖြစ် မွေးဖွားလာသောပုဂ္ဂိုလ်၌အခြား သိသာသောအချက်များကတော့ ... ★ သမ္မာအာဇီ၀ နည်းဖြင့်သာ စီးပွားရှာခြင်း၊ သူတစ်ပါးကြီးပွားချမ်းသာသည်ကို မနာလိုငြူစူသော ဣဿာ၊ မိမိစီးပွား မိမိရပိုင်ခွင့် များကို နှမြောတွန့်တိုသော မစ္ဆရိယများမရှိခြင်း၊ ★ အဂတိလေးပါးမလိုက်စားခြင်း၊ ဘုရားရှင်ကိုအကြောင်းပြု၍ ဒေါမနဿ မဖြစ်ခြင်း၊ လွန်ကျူးမိသော အပြစ်များကို ဖုံးကွယ်ထားမှု မရှိခြင်း စသည်တို့ ဖြစ်၏။ (ယခုခေတ် ရိပ်သာ အမည်ခံဌာန အချို့မှ အလွယ်တကူ သောတာပန်ဖြစ်လာသူများကိုလည်း အထက်ပါ အချက်များဖြင့် တိုက်ဆိုင်ကြည့်နိုင်ပါသည်။) ★ ★ ပုဂ္ဂိုလ် တစ်ယောက်ကို သောတာပန် စစ် မစစ် ဘယ်လိုစစ်မလဲတဲ့ .... ★ ယ္ခုခေတ် သောတာပန်များကိုတော့ အပေါ်ကနည်းအတိုင်းစစ်ပါ.... တစ်ကယ့်သောတာပန် တည်တော်မူ သူ တွေ ကိုတော့ .... သောတာပန် ဖြစ်မဖြစ် ငါးပါးသီလလုံခြုံတာနဲ့ စစ်လို့မရပါဘူး။ ပုထုဇဉ်ပုဂ္ဂိုလ်တွေထဲမှာလည်း ငါးပါးသီလလုံခြုံတဲ့ သူတွေရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပုထုဇဉ်ပုဂ္ဂိုလ်တွေဟာ သဒ္ဓါတရား မခိုင်မြဲသေးတဲ့အတွက် ငါးပါးသီလကို အသက်နဲ့လဲပြီး လုံခြုံအောင်စောင့်ထိန်းဖို့က မလွယ်ပါဘူး။ သောတာပန်ပုဂ္ဂိုလ်ကတော့ သဒ္ဓါတရားခိုင်မြဲသွားပြီဖြစ်တဲ့အတွက် အသက်သာအသေခံမယ် သီလတော့ အပျက်မခံပါဘူး။ ဒီအချက်ကို ကြည့်ရင်လည်း သောတာပန်ဖြစ်မဖြစ် သိနိုင်ပါတယ်။ ★ နောက် တစ်ခုက မဂ်စစ်မစစ် ဖိုလ်နဲ့စစ်ဆိုတာကိုပါ .... အဲဒါက ပိဋကတ် စာပေတွေမှာ ဆိုလေ့ရှိပါတယ် .... မဂ်၊ ဖိုလ်၊ နိဗ္ဗာန်ဆိုတာ .... မဂ်ပေါက် ဖိုလ်၀င် နိဗ္ဗာန်၀င်တဲ့ .... မဂ်ရပြီဆိုတာနဲ့ ဖိုလ်လည်း တစ်ခါတည်းနောက်က ရလာပါတယ် ... မဂ်ဖိုလ်ရပြီဆိုရင် နိဗ္ဗာန်လည်း ရပြီပေါ့။ ★ တရားအားထုတ်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ဟာ အားထုတ်စဉ်ကာလမှာ မဂ်အစစ်ကို မရခင် မဂ်အတုလို့ခေါ်တဲ့ သြဘာသ၊ ပီတိ ပဿ ဒ္ဓိ (အရောင်အလင်း၊ ငြိမ်းချမ်းမှုပီတိ) စတဲ့ အရသာတွေကို ခံစားရတတ်ပါတယ်။ ★ ဒီဟာတွေကို ကျော်လွန်သွားအောင် တရားအားထုတ်နိုင်မှသာ စစ်မှန်တဲ့သောတာပတ္တိမဂ် ကို ရနိုင်ပါတယ်။ ★ အချို့ယောဂီများဟာ မဂ်အတုလို့ခေါ်တဲ့့ အရောင်အလင်းပီတိစတာတွေကို ခံစားပြီး မိမိကိုယ်ကို သောတာ ပန် ဖြစ်ပြီလို့ ထင်သွားတတ်တာတွေလည်း ရှိပါတယ်။ ★ နောက်တစ်ခုက တစ်ချို့ယောဂီများကျတော့ ... တရားအားထုတ်နေစဉ် နှလုံးသွင်းမှားပြီး တစ်ယောက်ယောက် စကားလာပြောနေသံကြားတာ ... မျက်စိထဲ အနိဌာရုံတွေ မြင်တတ် တာ ဖြစ်တတ် ပါတယ် ... ဒါကို နှလုံးသွင်းမှားလို့ဖောက်ပြန်သွားတာလို့ခေါ်ပါတယ် .... ပြောလိုတာက စစ်မှန်တဲ့ သောတာပတ္တိမဂ်ကို ရပြီဆိုရင် ဖိုလ်နဲ့ စစ်စရာမလိုတော့ပါဘူး။ ဖိုလ်လည်း နောက်ကလိုက်ပြီး ရသွားပါပြီ။ ★ တကယ်တော့ တရားတကယ်အားထုတ်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ဟာ ကိုယ်ဘယ်အဆင့် ရောက်တယ်ဆိုတာ သိပါတယ်။ တကယ်လက်တွေ့ တရားအားထုတ်ဖြစ်ဖို့ပဲ လိုပါတယ်။ တရားအားထုတ်ရင်းနဲ့ ကိုယ်ရရှိတဲ့ ဉာဏ်တွေကိုလည်း သိလာနိုင်ပါတယ်။ ★ ★ ★ ... သူတစ်ပါးသောတာပန် ဖြစ်မဖြစ် သိချင်တယ် ဆိုပြီး စပ်စုတာက သဘာ၀မကျပါဘူး ... သိချင်တယ်ဆို .. သိလောက်တဲ့ ရင့်သန်မှု ရအောင်ကိုယ်တိုင်ကြိုးစာရပါမယ် .... သူတပါးကို သိဖို့ထက်ကိုယ့်ကိုယ်ကို သိဖို့ပိုပြီးလိုအပ်ပါတယ်။ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုသိဖို့အတွက် ကိုယ်ကိုယ်တိုင် အားထုတ်ကြည့်ဖို့လည်း လိုအပ်ပါတယ်။ ကိုယ်တိုင်က တကယ်အားမထုတ်ဖြစ်ဘဲနဲ့တော့ သူတစ်ပါးသောတာပန် ဖြစ်မဖြစ်၊ ဘယ်ဉာဏ်ကို ရမရ ဆိုတာ သေချာပေါက် မပြောနိုင်ပါဘူး။ သိလည်း မသိနိုင်ပါဘူး။ ကျမ်းကိုးများ .... အရှင်ကောဝိဒ ( ယောဆရာတော် ) ... သောတပန်ပြသနာ ကာမာနံမာ ဒိနပဋိသံယုတ္တကထာ မနာပဒါယီ အရှင်ဝိစိတ္တ(ဒိုက်ဦး) မဟာ၀ဂ္ဂသံယုတ် ဆရာတော်ဒေါက်တာနန္ဒမာလာဘိဝံသ ( သောတာပန်တို့နေ့စဉ်ဘဝနေထိုင်ကြပုံ ) .... မှီငြမ်းတင်ပြခြင်းဖြစ်ပါသဖြင့်လိုအပ်သည် များအပြုသဘောဖြင့်သာဖြည့်စွက်တော်မူ ကြပါရန် ဓမ္မမိတ်ဆွေတို့ Credit Via: bhikkhu tejaniya 💠 #သောတာပနျအကွောငျး💠 ========================== ( ၁ ) သောတာပနျဆိုတာဘာလဲ ? ( ၂ ) သောတာပနျ ဘယျနှဈမြိုးရှိလဲ ? ( ၃ ) သောတာပနျပွီး ( ၇ ) ဘဝွပညျ့ရငျကြှတျတမျး၀ငျတယျဆိုတာအမှနျလား? ( ၄ ) လူတဈယောကျ သောတာပနျဆိုတာကို ဘယျလိုသိနိုငျလဲ ...? ( ၅ ) ဘ၀တဈခုမှ သောတာပနျ ဖွဈပွီးသူတှကေ လကျရှိဘ၀ မှာထူးခွားမှုရှိလား. ( ၆ ) တဈခြို့တှသေူ သူတို့ကိုယျသူတို့သောတာပနျလို့ဘာလို့ပွောကွတာလဲ .? ( ၇ ) တရားကငြျ့ပွီး မွငျတာကွားတာတှကေရောသောတာပနျထကျအဆငျ့မွငျ့လား ( ၈ ) သိကွားမငျးကသောတာပနျလား ဒါဆိုဘုရားရှငျရှိရကျနဲ့ သိကွားမငျးဖွဈရကျနဲ့ ဘာလို့နိဗ်ဗာနျမရောကျရတာလဲ ? ★ သောတာပနျအကွောငျးကိုစပွောမယျဆိုရငျ .... သောတာပနျ ဆိုတာရဲ့ အဓိပါယျကို အရငျပွောရမှာပေါ့ သောတာပနျ ဆိုတာ သောတာပန်န ဆိုတဲ့ ပါဠိပုဒျကို မွနျမာမှုပွုထားတာပါ သောတာပန်နဆိုတာကတော့ သောတ နဲ့ အာပန်န ပုဒျနှဈခုကို ပေါငျးစပျထား တာပါ .... ဂငျ်ဂှါ မွဈရသေညျ သမုဒ်ဒရာထဲ ရောကျသညျထိ ... မနားတမျး တသှငျသှငျ စီးဆငျသကဲ့သို့ ... နိဗ်ဗာနျသို့ရောကျသညျ့တိုငျ တသှငျသှငျစီးဆငျးခွငျး လို့ အဓိပါယျရမယျထငျပါတယျ ... ဘယျလိုလူပုဂ်ဂိုလျ မြိုးတှကေ သောတာပနျဖွဈအောငျ ကွိုးစားနိုငျလဲ ဆိုရငျ .... လူပုဂ်ဂိုလျ ( ပုထုဇဉျ ) နှဈမြိုးနှဈစားရှိပါတယျ ..... ★ ★ ( ၁ ) အန်ဓ ပုထုဇဉျ ကံ ကံ၏ အကြိုးနဲ့ လောကရဲ့ ဖွဈခွငျး ပကြျခွငျးသဘောတရားကို လုံး၀မသိသူ ... ဝဖေနျ သုံးသပျတတျမှု ဉာဏျမရှိသူ ((ခန်ဓာ ၊ အယတန ၊ ဓာတျ ၊ သစ်စာ ၊ ပဋိစ်စသမုပ်ပါဒျ သဘောတရားမြားကို သုတမယ ဉာဏျဖွငျ့ပငျ မသိသူ။)) တရားနဲ့ပတျသကျတာတှေ ဖတျရငျ တဈကွောငျးလောကျဖတျတာနဲ့ ရှညျလို့ ဆကျမကွညျ့တော့တာ ... ဒါန သီလ ဘာ၀နာဆိုတာကိုမသိတာ ကိုယျခငြျးမစာတတျတာ အပြောျအပါးကို ခုံမငျလှနျးတာ ထငျပေါျ ကြောျကွားမှုကို တပျမကျလှနျးတာ ရနျလိုမှု ကွီးတာ ...... ကိုယျ့မှာ ဒီလိုစိတျတှေ ရှိနပွေီဆို ကြိနျးသပေါပွီ .... ★ ★ (၂) ကလြာဏ ပုထုဇဉျ ကံ ကံ၏ အကြိုးနဲ့ လောကရဲ့ ဖွဈခွငျး ပကြျခွငျးသဘောတရားကို သိရှိသူ ... ဝဖေနျ သုံးသပျတတျမှု ဉာဏျရှိသူ (( ခန်ဓာ ၊ အယတန ၊ ဓာတျ ၊ သစ်စာ ၊ ပဋိစ်စသမုပ်ပါဒျ သဘောတရားမြားကို သုတမယ ဉာဏျဖွငျ့ျ သိပွီး ၊ စိန်တာမယ ဉာဏျဖွငျ့လညျး ဝဖေနျသုံးသပျ ဆငျခွငျတှေးခေါျနိုငျသော ဉာဏျရှိသူ )) ဒီပုထုဇဉျ နှဈမြိုးထဲကမှ ဒုတိယအမြိုးအစားက ကငြျ့ကွံအားထုတျပွီး သောတပနျ တညျနိုငျ ပါတယျ .... ★ ★ ★ သောတာပနျ သောတာပနျ ဆိုတာကတော့ ပထမမဂျဉာဏျရသော ပုဂ်ဂိုလျကို ခေါျတာပါ သမ်မာဒိဋ်ဌိစသောမဂ်ဂငျရှဈပါးမှ အခွခေံဖွဈသော ရှေးဦးစှာ ဖွဈပေါျလာသညျ့ သောတာပတ်တိမဂျ ကိုရရှိခွငျးကို ဆိုလိုတာပါ ... `သဟာဝူဒူနသမ်ပဒါယ၊တယူုဓမ်မာဇဟိတာဘ၀န်တိ။သက်ကာယဒိဋ်ဌိဝိစိကိစ်ဆိတဉ်စ၊သီလဗ်ဗတံဝါပိယဒတ်ထိကိဉ်စိ။´´ (((( သောတာပနျဖွဈသညျနှငျ့တပွိုငျနကျ`သက်ကာယဒိဋ်ဌိ၊ဝိစိကိစ်ဆာ၊သီလဗ်ဗတပရာမာသ´ တရားသုံးပါးနှငျ့ ကိလသောအခြို့ကို ပယျရှားအပျပွီး ဖွဈ၏ )))) တဲ့ ... ★ သောတာပနျပုဂ်ဂိုလျမြား ရရှိတောျမူပွီးတဲ့ သောတာပတ်တိမဂျဆိုတာကတော့ ကိလသောဆယျပါး (( ၁။ လောဘ = တပျမကျခွငျး ။၂။ ဒေါသ = အမကြျထှကျခွငျး ။၃။ မောဟ = တှဝေမေိုကျမဲခွငျး ။၄။ မာန = ထောငျလှှားခွငျး ။၅။ မိစ်ဆာဒိဌိ = အယူမှားခွငျး ။၆။ ဝိစိကိစ်ဆာ =ယုံမှားခွငျး ။၇။ တိန = စိတျထိုငျးမှိုငျးခွငျး ။၈။ ဥဒ်ဓစ်စ = စိတျပြံ့လှငျ့ခွငျး ။၉။ အဟိရိက = မကောငျးမှုမှ မရှကျခွငျး ။ ၁၀။ အနောတ်တပ်ပ = မကောငျးမှုမှ မထိတျလနျ့ခွငျး )) ထဲက ... နံပါတျ ( ၅ ) ဒိဋ်ဌိ (အယူလှဲမှားမှု)နဲ့ နံပါတျ ( ၆ ) ဝိစိကိစ်ဆာ (ရတနာသုံးပါး ကံကံ၏အကြိုးတရားမြားအပေါျ ယုံမှားသံသယရှိမှု) ဆိုတဲ့ ကိလသော နှဈပါးနဲ့ အပါယျလားစနေိုငျတဲ့ အကုသိုလျတရားတို့ကို အကွှငျးမဲ့ ပယျသတျပွီးဖွဈတဲ့အပွငျ ★ သောတာပနျအငျ်ဂါလေးပါး လို့ ခေါျတဲ့ ၁။ ဗုဒ်ဓေ အဝစေ်စ ပသာဒ သမန်နာဂတာ ... ဘုရားရှငျ၌ မတုနျမလှုပျကွညျညိုလေးစားခွငျး ၂။ ဓမ်မေ အဝစေ်စ ပသာဒ သမန်နာဂတာ ... တရားတောျ၌ မတုနျမလှုပျကွညျညိုလေးစားခွငျး ၃။ သံဃေ အဝစေ်စ ပသာဒ သမန်နာဂတာ ... သံဃာတောျ၌ မတုနျမလှုပျကွညျညိုလေးစားခွငျး ၄။ အရိယကန်တ သီလဟေိ သမန်နာဂတာ ... အရိယကန်တသီလ ( ငါးပါးသီလ ) တို့ကို စောင့ျထိနျးရာ၌ အသကျသလြှေငျ သပေါစေ သီလ၌ ညဈနှမျးမှု မရှိစရေအောငျ ပွည့ျစုံစှာစောင့ျထိနျးခွငျး တို့ဖွဈပါတယျ ။ သောတာပနျ ပုဂ်ဂိုလျဟာ ငါးပါးသီလ ခါး၀တျပုဆိုးလိုမွဲ ပါတယျ။ (မဟာ၀ဂ်ဂသံယုတျပါဠိတောျ) ★ ★ သောတာပနျ နှဈမြိုးရှိပါတယျ ★ ★ (၁)စူဠသောတာပနျ ကံ ကံ၏ အကြိုးနဲ့ လောကရဲ့ ဖွဈခွငျး ပကြျခွငျးသဘောတရားမြားကို သိရှိပွီး ဉာဏျဖွငျ့လညျး ဝဖေနျသုံးသပျ ဆငျခွငျတှေးခေါျနိုငျပွီး ဖွဈမှု ၊ပကြျမှု သဘောတရား ကို မွငျသော ပုဂ်ဂိုလျကို စူဠ သောတာပနျလို့သတျမှတျပါတယျ ((( ခန်ဓာ ၊ အယတန ၊ ဓာတျ ၊ သစ်စာ ၊ ပဋိစ်စသမုပ်ပါဒျ သဘောတရားမြားကို သုတမယ ဉာဏျဖွငျ့ျ သိပွီး ၊ စိန်တာမယ ဉာဏျဖွငျ့လညျး ဝဖေနျသုံးသပျ ဆငျခွငျတှေးခေါျနိုငျသူ ... ဝိပူနာ ရှု၍ ဥဒယ-ဘယ ဉာဏျ ကိုရောကျရငျ ကို အကြိုးမြားပါတယျ ))) ★ စူဠသောတာပနျတှဟော .... တဈဘ၀ နှဈဘ၀ အပါယျမလားပါဘူး .... ညာတပရိဉာ ဆိုတဲ့ ဓမ်မကို အဓမ်မ ကို စဉျးစားခငြျ့ခြိနျနိုငျတဲ့ အသိတရားရှိပါတယျ ဒါပမေယျ့ တရားအားထုတျမှုမှာတော့ ဒိဌိ မပွုတျသေးတဲ့ ဒုဗ်ဗလ ( အားနညျးသော ဝိပသနာ ) အဆငျ့ပဲရှိပါသေးတယျ .... ★ ★ ( ၂ ) မဟာသောတာပနျ ကံ ကံ၏ အကြိုးနဲ့ လောကရဲ့ ဖွဈခွငျး ပကြျခွငျးသဘောတရားမြားကို သိရှိပွီး ဉာဏျဖွငျ့လညျး ဝဖေနျသုံးသပျ ဆငျခွငျတှေးခေါျနိုငျပွီး ဖွဈမှု ၊ပကြျမှု သဘောတရား ကို မွငျရုံသာမကဘဲ ၊ ဘာ၀နာမယဉာဏျဖွငျ့ ကွိမျဖနျမြားစှာ ကွိုးစားပှားမြားနသေောကွောငျ့ ခန်ဓာ(၅)ပါး ၊ ရုပျနာမျ (၂) ပါး၏ ဖွဈပကြျကို မွငျ၊ ဖွဈပကြျကို မုနျး ၊ ဖွဈပကြျ၏ဒုက်ခ ခြုပျငွိမျးမှုကိုပါ မွငျသော ပုဂ်ဂိုလျ ကို ခေါျတာပါ ... (( ခန်ဓာ ၊ အယတန ၊ ဓာတျ ၊ သစ်စာ ၊ ပဋိစ်စသမုပ်ပါဒျ သဘောတရားမြားကို သုတမယ ဉာဏျဖွငျ့ျ သိပွီး ၊ စိန်တာမယ ဉာဏျဖွငျ့လညျး ဝဖေနျသုံးသပျ ဆငျခွငျတှေးခေါျရုံသာမကဘဲ ၊ ဘာ၀နာမယဉာဏျဖွငျ့ ကွိမျဖနျမြားစှာ ကွိုးစားပှားမြားသူ )) ★ ★ သောတာပနျ ပုဂ်ဂိုလျဟာ ရရှိတဲ့မဂျဖိုလျဉာဏျ အဆငျ့အတနျးကိုလိုကျပွီး သုံးမြိုးသုံးစား ကှဲပွားပါတယျ။ အဲဒီ သောတာပနျ ပုဂ်ဂိုလျသုံးမြိုးကတော့ ... ★ ၁။ ဧကဗီဇသောတာပနျ ကာမဘုံ၌ တဈကွိမျသာ ပဋိသန်ဓနေပွေီး ရဟန်တာဖွဈမညျ့ ပုဂ်ဂိုလျ လကျရှိဘ၀ မှာ ကငြျ့ကွံအားထုတျပွီး ရဟန်တာ အဖွဈကို ရောကျရှိ စံ၀ငျတောျ မူ သူတှပေါ ★ ၂။ ကောလံကောလသောတာပနျ ကာမဘုံ၌ နှဈကွိမျမှ ခွောကျကွိမျအတှငျးသာ အမြိုးကောငျးတဈမြိုးမှ အမြိုးကောငျးတဈမြိုးသို့ ပွောငျးရှေ့ ပဋိသန်ဓနေပွေီး ရဟန်တာဖွဈမညျ့ ပုဂ်ဂိုလျ လကျရှိဘ၀မှာ သောတမတ်တဉာဏျကို ရရှိပွီး ... ( ၂ ) ဘ၀ မှ ( ၆ ) ဘ၀ တိုငျတိုငျတိုငျ ( လူ နတျ ဗွဟ်မာ ) စသော ဘုံစဉျ တဈဆငျ့ပွီး တဈဆငျ့ တကျပွီးနောကျဆုံး စံ၀ငျတောျ မူသော ပုဂ်ဂိုလျမြားပါ ( ဗိမ်ဗိသာရ ၊ ဝိသာခါ ၊ သိကွားမငျး ၊ အနာတပိဏျ ... စ သညျ ... ) ★ ၃။ သတ်တက်ခတ်တုပရမသောတာပနျ ကာမဘုံ၌ ( ၇ ) ကွိမျပဋိသန်ဓနေပွေီး ရဟန်တာဖွဈမညျ့ ပုဂ်ဂိုလျ တို့ဖွဈပါတယျ။ (မဟာ၀ဂ်ဂသံယုတျ၊ ပါ။ ၁၈၀) ★ ★ ဘုရားရှငျစံ၀ငျတောျမူပွီး နှဈပေါငျး ( ၂၀၀၀ ) နောကျပိုငျး သောတာပနျ အမြားစု ကတော့ နံပါတျ ( ၃ ) သတ်တက်ခတ်တုပရမသောတာပနျ မြားပဲဖွဈပါတယျ .... သောတာပနျပုဂ်ဂိုလျသညျ ကိလသောမြား ကွှငျးကနြျသေး သောျလညျး အပါယျလားကွောငျး မကောငျးမှု တို့ကို ပွုလုပျခွငျး မရှိသောကွောငျ့ ★ အဝိနိပါတဓမ်မော အပါယျသို့လားရခွငျးသဘောမရှိတော့။ ★ နိယတော မဂျဟူသောနိယာမဖွငျ့မွဲသောသဘောရှိ၏။ ★ သမ်ဗောဓိပရာယဏော အထကျမဂျသုံးပါးလြှငျလညျးလြောငျးရာရှိ၏။အထကျမဂျကိုသာရဖို့ရှိ၏။ အောကျသို့ (လောကီ စြာနျမြား ကဲ့သို့) လြောကရြိုး ထုံးစံမရှိပါ ။ ★ ဒါကွောငျ့ ယခငျဘ၀က သောတာပနျဖွဈပွီးသူသညျ မဂျ၏ နိယာမ သဘော အရ မှေးကတညျး က သောတာပနျ အဖွဈ မှေးလာ တဲ့ အတှကျ ယခုဘ၀၌ မဂျဖိုလျ ရမညျ မှနျလြှငျ သကဒါဂါမိ မဂျဖိုလျကို သာ ရဖို့အကွောငျးရှိပါတယျ သောတာ ပတ်တိ မဂျဖိုလျကို တဖနျ ထပျ၍ရဖှယျမရှိပါ .. ★ထို့ကွောငျ့ မွတျစှာဘုရား လကျထကျက တရားတဈပုဒျ ဟောပွီး တိုငျး သောတာ ပနျဖွဈကွသော ပုဂ်ဂိုလျတို့တှငျ ယခငျဘ၀က သောတာပနျဖွဈပွီးသူမြားမပါ ပါ ။ သကဒါဂါမျ၊အနာဂါမျ၊ရဟန်တာဖွဈကွသောပုဂ်ဂိုလျတို့တှငျကားပါနိုငျပါသညျ။ ★ ယခငျဘ၀က သောတာပနျဖွဈပွီးသူသညျယခုဘ၀၌မိမိ၏ သောတာပနျ အဖွဈကို မသိသောျလညျး မဂျ၏မပွောငျးမလဲ တညျမွဲသော နိယာမသဘောအရ အရိယကန်တသီလ ( ငါးပါးသီလ ) ကိုညဈနှမျးမှု မရှိစရေအောငျ ပွည့ျစုံစှာစောင့ျထိနျးနတေတျကွပါတယျ ... ★ ★ ယခုဘ၀၌ ဘုရားတရားသံဃာ ဟူသော ရတနာသုံးပါးထငျရှားရှိလြှငျ ဘာသာခွား ၌ မှေးသောျ လညျး အရှယျရောကျသောအခါ ရတနာသုံးပါးကိုသာ ယုံကွညျ ကိုးကှယျရာ၏။ ★ မိမိ၏သဘောဆန်ဒအရသောျလညျးကောငျး၊ သူတဈပါး၏ တိုကျတှနျး ခကြျကွောငျ့ သောျ လညျးကောငျး ပါဏာတိပါတစသော အမှုတို့ကို မပွုလုပျတော့။ ★ ★ သောတာပနျအဖွဈ မှေးဖှားလာသောပုဂ်ဂိုလျ၌အခွား သိသာသောအခကြျမြားကတော့ ... ★ သမ်မာအာဇီ၀ နညျးဖွငျ့သာ စီးပှားရှာခွငျး၊ သူတဈပါးကွီးပှားခမြျးသာသညျကို မနာလိုငွူစူသော ဣူာ၊ မိမိစီးပှား မိမိရပိုငျခှငျ့ မြားကို နှမွောတှနျ့တိုသော မစ်ဆရိယမြားမရှိခွငျး၊ ★ အဂတိလေးပါးမလိုကျစားခွငျး၊ ဘုရားရှငျကိုအကွောငျးပွု၍ ဒေါမနူ မဖွဈခွငျး၊ လှနျကြူးမိသော အပွဈမြားကို ဖုံးကှယျထားမှု မရှိခွငျး စသညျတို့ ဖွဈ၏။ (ယခုခတျေ ရိပျသာ အမညျခံဌာန အခြို့မှ အလှယျတကူ သောတာပနျဖွဈလာသူမြားကိုလညျး အထကျပါ အခကြျမြားဖွငျ့ တိုကျဆိုငျကွညျ့နိုငျပါသညျ။) ★ ★ ပုဂ်ဂိုလျ တဈယောကျကို သောတာပနျ စဈ မစဈ ဘယျလိုစဈမလဲတဲ့ .... ★ ယ်ခုခတျေ သောတာပနျမြားကိုတော့ အပေါျကနညျးအတိုငျးစဈပါ.... တဈကယျ့သောတာပနျ တညျတောျမူ သူ တှေ ကိုတော့ .... သောတာပနျ ဖွဈမဖွဈ ငါးပါးသီလလုံခွုံတာနဲ့ စဈလို့မရပါဘူး။ ပုထုဇဉျပုဂ်ဂိုလျတှထေဲမှာလညျး ငါးပါးသီလလုံခွုံတဲ့ သူတှရှေိပါတယျ။ ဒါပမေယျ့ ပုထုဇဉျပုဂ်ဂိုလျတှဟော သဒ်ဓါတရား မခိုငျမွဲသေးတဲ့အတှကျ ငါးပါးသီလကို အသကျနဲ့လဲပွီး လုံခွုံအောငျစောငျ့ထိနျးဖို့က မလှယျပါဘူး။ သောတာပနျပုဂ်ဂိုလျကတော့ သဒ်ဓါတရားခိုငျမွဲသှားပွီဖွဈတဲ့အတှကျ အသကျသာအသခေံမယျ သီလတော့ အပကြျမခံပါဘူး။ ဒီအခကြျကို ကွညျ့ရငျလညျး သောတာပနျဖွဈမဖွဈ သိနိုငျပါတယျ။ ★ နောကျ တဈခုက မဂျစဈမစဈ ဖိုလျနဲ့စဈဆိုတာကိုပါ .... အဲဒါက ပိဋကတျ စာပတှေမှော ဆိုလေ့ရှိပါတယျ .... မဂျ၊ ဖိုလျ၊ နိဗ်ဗာနျဆိုတာ .... မဂျပေါကျ ဖိုလျ၀ငျ နိဗ်ဗာနျ၀ငျတဲ့ .... မဂျရပွီဆိုတာနဲ့ ဖိုလျလညျး တဈခါတညျးနောကျက ရလာပါတယျ ... မဂျဖိုလျရပွီဆိုရငျ နိဗ်ဗာနျလညျး ရပွီပေါ့။ ★ တရားအားထုတျတဲ့ ပုဂ်ဂိုလျဟာ အားထုတျစဉျကာလမှာ မဂျအစဈကို မရခငျ မဂျအတုလို့ခေါျတဲ့ သွဘာသ၊ ပီတိ ပူ ဒ်ဓိ (အရောငျအလငျး၊ ငွိမျးခမြျးမှုပီတိ) စတဲ့ အရသာတှကေို ခံစားရတတျပါတယျ။ ★ ဒီဟာတှကေို ကြောျလှနျသှားအောငျ တရားအားထုတျနိုငျမှသာ စဈမှနျတဲ့သောတာပတ်တိမဂျ ကို ရနိုငျပါတယျ။ ★ အခြို့ယောဂီမြားဟာ မဂျအတုလို့ခေါျတဲ့့ အရောငျအလငျးပီတိစတာတှကေို ခံစားပွီး မိမိကိုယျကို သောတာ ပနျ ဖွဈပွီလို့ ထငျသှားတတျတာတှလေညျး ရှိပါတယျ။ ★ နောကျတဈခုက တဈခြို့ယောဂီမြားကတြော့ ... တရားအားထုတျနစေဉျ နှလုံးသှငျးမှားပွီး တဈယောကျယောကျ စကားလာပွောနသေံကွားတာ ... မကြျစိထဲ အနိဌာရုံတှေ မွငျတတျ တာ ဖွဈတတျ ပါတယျ ... ဒါကို နှလုံးသှငျးမှားလို့ဖောကျပွနျသှားတာလို့ခေါျပါတယျ .... ပွောလိုတာက စဈမှနျတဲ့ သောတာပတ်တိမဂျကို ရပွီဆိုရငျ ဖိုလျနဲ့ စဈစရာမလိုတော့ပါဘူး။ ဖိုလျလညျး နောကျကလိုကျပွီး ရသှားပါပွီ။ ★ တကယျတော့ တရားတကယျအားထုတျတဲ့ ပုဂ်ဂိုလျဟာ ကိုယျဘယျအဆငျ့ ရောကျတယျဆိုတာ သိပါတယျ။ တကယျလကျတှေ့ တရားအားထုတျဖွဈဖို့ပဲ လိုပါတယျ။ တရားအားထုတျရငျးနဲ့ ကိုယျရရှိတဲ့ ဉာဏျတှကေိုလညျး သိလာနိုငျပါတယျ။ ★ ★ ★ ... သူတဈပါးသောတာပနျ ဖွဈမဖွဈ သိခငြျတယျ ဆိုပွီး စပျစုတာက သဘာ၀မကပြါဘူး ... သိခငြျတယျဆို .. သိလောကျတဲ့ ရငျ့သနျမှု ရအောငျကိုယျတိုငျကွိုးစာရပါမယျ .... သူတပါးကို သိဖို့ထကျကိုယျ့ကိုယျကို သိဖို့ပိုပွီးလိုအပျပါတယျ။ ကိုယျ့ကိုယျကိုသိဖို့အတှကျ ကိုယျကိုယျတိုငျ အားထုတျကွည့ျဖို့လညျး လိုအပျပါတယျ။ ကိုယျတိုငျက တကယျအားမထုတျဖွဈဘဲနဲ့တော့ သူတဈပါးသောတာပနျ ဖွဈမဖွဈ၊ ဘယျဉာဏျကို ရမရ ဆိုတာ သခြောပေါကျ မပွောနိုငျပါဘူး။ သိလညျး မသိနိုငျပါဘူး။ ကမြျးကိုးမြား .... အရှငျကောဝိဒ ( ယောဆရာတောျ ) ... သောတပနျပွသနာ ကာမာနံမာ ဒိနပဋိသံယုတ်တကထာ မနာပဒါယီ အရှငျဝိစိတ်တ(ဒိုကျဦး) မဟာ၀ဂ်ဂသံယုတျ ဆရာတောျဒေါကျတာနန်ဒမာလာဘိဝံသ ( သောတာပနျတို့နေ့စဉျဘဝနထေိုငျကွပုံ ) .... မှီငွမျးတငျပွခွငျးဖွဈပါသဖွင့ျလိုအပျသညျ မြားအပွုသဘောဖွငျ့သာဖွည့ျစှကျတောျမူ ကွပါရနျ ဓမ်မမိတျဆှတေို့ Credit Via: bhikkhu tejaniya
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2Q2vNSw
Newer Post
Older Post
Home