အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Saturday, August 24, 2019
ဝစီေဗဒ ထိတိုင္းရွ အၿမဲသတိရိွပါေစ 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏 ေတာေျပာ ေတာင္ေျပာ မေျပာနဲ႕၊ မဂ္တား ဖိုလ္တား ျဖစ္မယ္။ သူမ်ားဆဲတာကို အျပစ္မေျပာဘူး။ ဦးဇင္းက အတိတ္က သူမ်ားကို ဆဲခဲ့တဲ့ အျပစ္ကိုသိတယ္။ ငါ့ကိုက မေကာင္းတဲ့ကံ၊ သူမ်ားကို ဆဲခဲ့လို႔အခုငါခံ။ အတိတ္အေၾကာင္း သိခ်င္လား ဒကာႀကီး။ ဦးဇင္းက ေဝႆဘူဘုရားလက္ထက္က ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ထီးနန္းအုပ္ခ်ဳပ္သူ ဘုရင္။ ပိဋကတ္သုံးပုံ ေျပာင္းျပန္ ဘယ္ျပန္ညာျပန္ လွန္ခဲ့တယ္။ အတတ္မ်ိဳးစုံလည္း တတ္ခဲ့တယ္။ ဘုရင္ကလည္း အႀကီးစား၊ ဦးဇင္းအတိတ္က ကံေျပာတာ။ ဒါေပမဲ့ မေကာင္းတာက သူမ်ားကို ဆဲခဲ့တာ ေျပာတာ။ ကိုယ့္ထက္ တတ္တဲ့သူ မရွိဘူးလို႔ ဒီလို မာန္မာနတရားေတြ လက္မႀကီးေထာင္ ခဲ့တယ္။ အစြယ္ႀကီးခ်ိတ္ခဲ့တယ္။ မာန္ေတြ မာန္ေတြ၊ ငါ့ထက္တတ္တဲ့သူ မရွိဘူးလို႔. အစြယ္ႀကီး ခ်ိတ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘုရင္လည္း ျဖစ္ေနေတာ့ ဒကာႀကီးရဲ႕ ပိဋကတ္သုံးပုံ ႏႈတ္ငုံ အာဂုံေဆာင္နိုင္တဲ့ ရွင္ဘုရင္။ ပိဋကတ္သုံးပုံ ႏႈတ္ငုံေဆာင္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုေတာ့ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္ မ်ားေတြ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခ်ိန္ခါက်ေတာ့ ငါ့ေလာက္ စာမတတ္ပါဘူးလို႔ ဒီလိုသြားၿပီးေတာ့ ျပစ္မွားတယ္၊ သံဃာေတြကို .. ငါ့ေလာက္ မတတ္ပါဘူး ကြာ၊ ငါေမးလိုက္ခ်င္တယ္၊ အဲဒီလို ဒကာႀကီးေရ။ ငါေမးလိုက္ရင္ ငါ့အေမး မခံနိုင္ပါဘူး၊ ငါ့ေလာက္ မတတ္ပါဘူး၊ အဲဒီလို သြားၿပီးေတာ့ ၀စီေဗဒကံ မ်က္ျခင္းေၾကာင့္ အကုသိုလ္ကံႀကီးေတြ။ ဦးဇင္းက အတိတ္ကာလတုန္းက သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား အဲဒီလို ဆဲခဲ့တယ္။ အခုလည္း ဦးပဇင္းကို ဘာတတ္တာလဲကြာဆို အဆဲခံရတာ။ ဦးပဇင္းကံက အတိတ္က မေကာင္းခဲ့လို႔ ဦးပဇင္းက ဆဲခဲ့လို႔၊ အခု သူမ်ားက ကိုယ့္ဆဲတာ။ ကိုယ္က မေကာင္းတာ ဒကာႀကီး။ သူမ်ားက မေကာင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဦးပဇင္းရဲ႕ကံပါ။ ငါ့ေလာက္မတတ္ပါဘူး၊ ငါေမးလိုက္ရင္ အေမးမခံနိုင္ဘူးပါဘူးဆိုတဲ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာနတရားေတြ ေထာင္လႊားၿပီးေတာ့ လာခဲ့တယ္။ အဲဒီဘ၀က က်သြားျပန္ေတာ့ ဒကာႀကီးေရ ငါ့ေလာက္မတတ္ဘူးဆိုတဲ့ဟာ ငရဲက်သြားတာပဲ။ ငရဲမွာ ခံလိုက္ရတာ မေျပာခ်င္ဘူး ဒကာႀကီးေရ။ အဲေတာ့ သိေတာ့ ေၾကာက္တာေပါ့ ဒကာႀကီးရာ။ အတိတ္က ခံလာရတဲ့ဟာေတြ ျမင္ေတာ့ ေၾကာက္တယ္။ အတိတ္က ခံလာရတဲ့ဟာ မျမင္ေတာ့ ဘယ္သူမွ မေၾကာက္ဘူး။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ေရာင္းေနတဲ့ ပုဂၢိုလ္ကလည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ရင္း ငါဒီကေန႕ဘယ္ေလာက္ရမလဲ ဒါပဲတြက္ၿပီးေတာ့ ေနတာ ေသေတာ့ အပါယ္ဆင္းမွာကို မသိဘူး။ ဒါထက္ ပိုဆိုး။ အရက္ေရာင္းတဲ့ မိန္းမ။ ေသာက္ခ်င္တဲ့ လူေတြကို ေရာင္းတယ္ ဆိုေပမယ့္ သူေရာင္းလိုက္တဲ့ေသရည္ ေသာက္ၿပီး လူေတြ ဘယ္ေလာက္ မူးၿပီး ေသာင္းက်န္းၾက ေမ့ေလ်ာ့ၾကတယ္ မစဥ္းစားမိဘူး။ ေရာင္းေကာင္းရင္ ေပ်ာ္ေနတယ္။ ေသေတာ့ အပါယ္ဆင္းၿပီး မီးေလာင္ခံရမွာကို မသိဘူး။ သြားရာလမ္းေၾကာင္း မသိၾကဘူး။ သနားဖို႔ေကာင္းတယ္။ မသိၾကေတာ့ ဒီလိုပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ေနတာေပါ့။ စာတတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက စာနဲ႕ႏွိုင္းတယ္။ စာနဲ႕မႏွိုင္းနဲ႕ခႏၶာနဲ႕ႏွိုင္း။ ထိုင္ေနတုန္း ခႏၶာထဲၾကည့္။ သေဘာေတြ႕လိမ့္မယ္။ စာနဲ႕သြားမဟပ္လိုက္နဲ႕၊ စာက ပညတ္၊ ခႏၶာက ပရမတ္။ ပရမတ္သေဘာတရားကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ ကိုယ္သိရမွာက ခႏၶာကိုၾကည့္ သေဘာသိမယ္။ ဘုရားအသိကို အဂၢသာ၀က မဟာသာ၀က မသိနိုင္ဘူး။ အဂၢသာ၀ကအသိကို ပကတိသာ၀က မသိဘူး။ ပကတိသာ၀ကအသိကို အနာဂမ္က သိပါမလား။ အနာဂမ္အသိကို သကဒါဂမ္က သိပါမလား။ သကဒါဂမ္ အသိကို ေသာတာပန္က သိပါမလား။ ေသာတာပန္အသိကို အႏၶပုထုဇဥ္က သိပါမလား။ အဲ အခုပုဂၢိဳလ္ေတြက ေသာတာပန္လည္း မဟုတ္၊ ဘာမွလည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႕၊ ေပတံေတြနဲ႕ေထာက္လိုက္ၾကတာ။ ကိုယ္ကလည္း ဘာမွမသိဘူး။ စာအုပ္ကေလးၾကည့္ၿပီး ေပတံနဲ႕ေထာက္လို႔ ဘယ္ရမလဲ၊ ခႏၶာကိုၾကည့္ၿပီး ေထာက္။ ခႏၶာအသိနဲ႕ေထာက္လိုက္ရင္ သိပ္ေကာင္းတယ္။ မက်င့္လည္း မက်င့္ဘဲနဲ႕ ေပတံနဲ႕ေထာက္လို႔ရမလား။ ဦးပဇင္း ၀စီေဗဒကံထိုက္လို႔ အခုထိ စာကို ပါဠိလို မ႐ြတ္တတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔အခုလာေရာက္တဲ့ ဒကာဒကာမေတြ ကိုယ္လည္း မသိဘဲနဲ႕၊ သူမ်ားကို ေပတံနဲ႕မေထာက္လိုက္နဲ႕၊ ၀စီေဗဒကံမ်ား မမ်က္လိုက္နဲ႕၊ စာမတတ္တဲ့ေကာင္ပဲ သြားမလုပ္လိုက္နဲ႕၊ ေနာက္မ်ား ကိုယ္စာမတတ္ပဲ ျဖစ္လိမ့္ဦးမယ္။ ၀စီေဗဒကံ မ်က္တိုင္း ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ မမ်က္ၾကနဲ႕။ ဝိပႆနာဟာ အျမတ္ဆုံးတရားပဲ။ က်င့္တုန္းမ်ား ေသသြားနတ္ျပည္သြားတာပဲ။ မက်င့္ဘဲနဲ႕နာ႐ုံပဲနာၿပီးမ်ား မေနၾကနဲ႕၊ က်င့္ၾက က်င့္ရင္ အပါယ္ဘယ္ေတာ့မွ မသြားဘူး။ မက်င့္ဘဲပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ နာ႐ုံသက္သက္နဲ႕တို႔လည္း သိထားတာပဲလို႔မလုပ္နဲ႕၊ ေသေတာ့ လူးလွိမ့္ေသရမယ္သာ မွတ္။ သိလို႔ေျပာတာ။ ေသမွာကေတာ့ က်ိန္းေသတယ္။ ဒီ႐ုပ္နဲ႕ဒီနာမ္ျဖစ္လာ ေသမွာပဲ။ ေသပင္ ေသရျငားေသာ္လည္း အသိေလးနဲ႕ေသရရင္ မျမတ္ဘူးလား။ အသိမရွိတဲ့ပုဂၢိုလ္ - လူေရာ နတ္ေရာ ျဗဟၼာေရာ သီလရွင္ေရာ ဘုန္းႀကီးေရာ မည္သူမဆို ေမာဟနဲ႕ ေသမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ႐ုပ္လည္းမသိ နာမ္လည္းမသိ၊ ပညတ္လည္းမသိ ပရမတ္လည္းမသိ၊ သေဘာတရားလည္း မသိ၊ မသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ မွန္သမွ်ကေတာ့ ေလးဘက္ေထာက္ လွိမ့္သာခ်ေတာ့။ လူေသလို႔လူျဖစ္မယ္မ်ား ထင္သလား၊ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ဘူး။ လူေသလို႔လူျဖစ္တာ၊ လူေသလို႔နတ္ျဖစ္တာ၊ လူေသလို႔ျဗဟၼာျဖစ္တာ၊ လူေသလို႔ ၿပိတၱာ ျဖစ္တာ၊ လူေသလို႔ တိရစၧာန္ ျဖစ္တာ၊ လူေသလို႔အပါယ္က်တာ ၊ လူေသၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္တာ .... စိတ္ေတြေၾကာင့္ပဲ။ အဲေတာ့ လူေတာ့ လူပဲ ေခၚေဝၚသမုတ္ထားတာ ပညတ္ပဲ။ စိတ္ကရွိေသးတယ္။ ၿပိတၱာစိတ္ တိရစၧာန္စိတ္ ငရဲစိတ္ လူစိတ္ နတ္စိတ္ ျဗဟၼာစိတ္ရွိေသးတယ္၊ နိဗၺာန္စိတ္ ရွိတယ္။ အဲဒီစိတ္ေတြက သူ႕စိတ္နဲ႕သူ။ ဘုရားက စိတ္ပဲေဟာတယ္။ စိတ္ကိုေတာ့ ဘယ္သူမွမသိဘူး။ ပညတ္ႀကီးၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေတာေျပာ ေတာင္ေျပာ မေျပာၾကနဲ႕။ က်င့္တဲ့သူေတြက အေသခံက်င့္ၿပီးေတာ့ လုပ္ၾကတာ၊ မက်င့္တဲ့သူေတြက ေတာေျပာေတာင္ေျပာ ေျပာေတာ့ မစားရဘဲနဲ႕အျပစ္ခံရမယ္။ ဒီသာသနာႀကီး မွီတဲ့အခ်ိန္အခါမွာ မဂ္တား ဖိုလ္တားေတာ့ မခံၾကနဲ႕။ ကိုယ္လည္း ဘာမွသိတာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ကသိတယ္လို႔ထင္ေနတယ္၊ မသိဘူး။ သိတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ သူမ်ားအတင္းမေျပာဘူး။ သိရင္ .. ေၾကာက္တယ္။ ကိုယ့္အျပစ္သာ ေျပာတယ္။ သူမ်ားအတင္းမေျပာဘူး။ သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး (၂၆-၃-၁၉၆၉ ေန႕တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ မဂ္ေလးပါးတရားေတာ္မွ) ဓမၼဒါနအျဖစ္ျပန္လည္ကူးယူမွ်ေဝပါသည္ဘုရား စကားနည္းေလ ေကာင္းေလ၊ ေျပာဖန္မ်ား စိတ္ဆင္းရဲရတယ္ အျပစ္မ်ားတယ္။ Thanks: #ULL ပ႒ာန္းပူေဇာ္ၾကသူမ်ား ဗုဒၶတရားမ်ားျဖင့္ေလာကကို အလင္းေရာင္ေပးႏိုင္ၾကၿပီး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ အလင္းေရာင္ဓမၼ
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2KSePU5
Newer Post
Older Post
Home