အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Saturday, August 24, 2019
“အေကာင္းဆံုး ေလ့က်င့္ထားပါ ဓမၼမိတ္ေဆြ” တစ္ခါတုန္းက ဘုရားအေလာင္းဟာ ပုဏၰားမ်ဳိးမွာျဖစ္ၿပီး လယ္လုပ္ၿပီး အသက္ေမြးေနပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းပုဏၰားမွာ ဇနီး တစ္ေယာက္၊ သားတစ္ေယာက္၊ သမီးတစ္ေယာက္၊ ေခြၽးမတစ္ေယာက္၊ ကြၽန္မတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းမိသားစုဟာ ေန႔စဥ္ ဒါန၊သီလကို ျပဳက်င့္ေနသလို “ေသျခင္းသည္ျမဲ၏။ ရွင္ျခင္းသည္မျမဲ၊ ငါသည္မုခ်ေသရမည္”လုိ႔ မရဏာႏုႆတိကမၼ႒ာန္းကိုလည္း ေန႔စဥ္ ပြားမ်ားၾကပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဘုရားအေလာင္းဟာ သားျဖစ္သူနဲ႔ လယ္ထြန္ဖုိ႔ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ လယ္ကြင္းေရာက္ေတာ့ ဘုရားအေလာင္းက လယ္ထြန္ေနတုန္း သားျဖစ္သူက ေတာင္ပုိ႔ေဘးက အမွိဳက္ကို မီးရွိဴ႕တာ ေတာင္ပုိ႔ထဲကေႁမြထြက္ကိုက္လိုက္လုိ႔ တစ္ခါတည္းေသသြားပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းက သားျဖစ္သူလဲက်သြားေတာ့ အနားသြား ၾကည့္ၿပီး “ဪ ..သူေသသြားပါလား” ဆိုၿပီး လယ္ထြန္စရာရွိတာ ဆက္ထြန္ေနပါတယ္။ ခဏေနေတာ့ အနားကို အိမ္နီးခ်င္းတစ္ေယာက္ ျဖတ္သြားတာ ေတြ႕တာနဲ႔ “သူငယ္ခ်င္းေရ အိမ္ကို ဝင္ေျပာလိုက္ပါဦး။ ဒီေန႔ေတာ့ တစ္ေယာက္စာပဲ ထမင္းပုိ႔ပါ။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္မ တစ္ေယာက္ထဲ လာမပုိ႔နဲ႔။က်န္တဲ့ မိသားစုေတြလည္း လာခဲ့ဖုိ႔ ေျပာေပးပါ” လုိ႔ မွာလိုက္ပါတယ္။ အိမ္နီးနားခ်င္းကလည္း ဘုရားေလာင္း မွာလိုက္တဲ့အတိုင္း ေျပာေပးပါတယ္။ ဇနီးျဖစ္သူနဲ႔ မိသားစုကလည္း တစ္ေယာက္စာပဲ ယူခဲ့ဖုိ႔ မွာလိုက္တဲ့ စကားၾကားတာနဲ႔ သားျဖစ္သူ ေသသြားၿပီဆိုတာ သိလိုက္ပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္မ, အပါအဝင္ မိသားစုတစ္စုလံုး လယ္ေတာကို လာခဲ့ၾကပါတယ္။ လယ္ေတာေရာက္ေတာ့ ဘယ္သူမွလည္း မငိုၾကပါဘူး။ဘုရားအေလာင္းက သားေသနားမွာပဲ ထိုင္ၿပီး ထမင္းစားပါတယ္။ ျပီးေတာ့မွ ထင္းေတြေကာက္ၿပီး သားျဖစ္သူအေလာင္းကို မီးသၿဂိဳဟ္ပါတယ္။ မီးသၿဂိဳဟ္ ေနတာဟာ မိသားစုလုပ္ေနက် သာမန္အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ေနတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ သူတုိ႔ အျပဳအမူကို ၾကည့္ၿပီး သိၾကားမင္းက တအံ့တဩနဲ႔ ခရီးသြား ဟန္ေဆာင္ၿပီး ေမးပါေတာ့တယ္။ သိၾကားမင္းက “သင္တုိ႔ ဘာျဖစ္လုိ႔ မငိုၾကတာလဲ”လုိ႔ ေမးေတာ့ - အေဖလုပ္သူ ဘုရားအေလာင္းက “ေႁမြဟာ အေရေဟာင္းကို စြန္႔သြားသလို သူလည္း ဘဝေဟာင္းကို စြန္႔သြားတာပဲ။ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ကို မီးရွိဳ့ေနတာကိုလည္း သူမသိဘူး။ ငါတုိ႔ ငိုေနမယ္ဆိုရင္လည္း သူမသိႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါတုိ႔ မငိုဘူး” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ အေမ ျဖစ္သူရဲ႕ အေျဖက်ေတာ့ “သူဟာ ငါတုိ႔ အိမ္ကို ခြင့္မေတာင္းဘဲ ေရာက္လာတယ္။အခုခြင့္မေတာင္းဘဲ ျပန္သြားတယ္။ သူ႔သေဘာအတိုင္း သူလုပ္သြားတာကို ငိုေနလုိ႔လည္း ဘာအက်ဳိးရွိမွာလဲ”တဲ့။ ညီမျဖစ္သူက်ေတာ့ “ကြၽန္မငိုေနရင္ ပိန္သြားရံုပဲ ရွိမွာေပါ့၊ၿပီးေတာ့ ေဆြမ်ဳိးေတြ ပုိၿပီး စိတ္ဆင္းရဲေနမွာေပါ့”တဲ့။ ဇနီးျဖစ္သူက်ေတာ့ “လမင္းကိုရဖုိ႔ တၿပီး ငိုေႂကြးေနတဲ့ ကေလးလိုပဲ။ မရႏုိင္ ေတာ့တာကို တၿပီးငိုေနရင္ ကေလးလိုျဖစ္ေနမွာေပါ့” တဲ့။ ကြၽန္မ ျဖစ္သူ က်ေတာ့ “ကြဲသြားတဲ့အိုးဟာ ျပန္ဆက္မရေတာ့သလို ေသသူကိုတၿပီး ငိုေနတာ အက်ဳိးမရွိႏုိင္တဲ့ အျပဳအမူပဲ”တဲ့။ ခရီးသြားဟန္ေဆာင္ထားတဲ့ သိၾကားမင္းလည္း သာဓုေခၚၿပီး မရဏာႏုႆတိကို ဆက္ပြားမ်ားဖုိ႔ တိုက္တြန္းသြားပါေတာ့တယ္။ ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ဝတၳဳ ပဥၥကနိပါတ္ မဏိကု႑လဝဂ္ ဥရဂဇာတ္ တကယ္တမ္း ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့လည္း ဟုတ္ေနတာပါပဲ။ေသသြားတဲ့သူအတြက္ ငိုတာဟာ ေသသူအတြက္လည္း အက်ဳိးမရွိ။ ကိုယ့္အတြက္လည္း ထူးၿပီး အက်ဳိး မရွိပါဘူး။ ကိုယ္ငိုလိုက္လုိ႔ တစ္စံုတစ္ရာ အက်ဳိးရွိသြားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေပါ့။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေသသူအတြက္ ငိုတာကို နည္းနည္းေလးမွ အားမေပးပါဘူး။ ငိုၿပီး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေသာကပရိေဒဝဟာ အရေကာက္ရင္ အကုသိုလ္ပါ။ ငိုတာဟာ ကုသိုလ္ မဟုတ္ဘူး။ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ႏွလံုးသြင္းၿပီး ေသာကကို သတိနဲ႔ ထိန္းေပးႏုိင္ဖုိ႔ပါ။ေသာကကို သတိနဲ႔ ထိန္းလိုက္ႏုိင္တာဟာ မဂၤလာ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ မငိုဖုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတာဆိုေတာ့ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားစကားကို နားေထာင္လိုက္တာဟာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ မငိုရဘူးဆိုေတာ့ ရယ္ေနရမလားဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေသသူအတြက္လည္း အက်ဳိးရွိ၊ က်န္ရစ္သူအတြက္လည္း အက်ဳိးရွိတဲ့ အျပဳအမူမ်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ရံုပါပဲ။ အဲဒါကေတာ့ သီလရွိတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြပင့္ၿပီး ဆြမ္းကပ္၊အမွ်ေပးေဝေပးတာပါပဲ။ ဒီအျပဳအမူကေတာ့ ေသသူအတြက္ေကာ၊က်န္ရစ္သူအတြက္ေကာ အက်ဳိးရွိတဲ့ အျပဳအမူပါ။ ေသသူဟာ မိသားစုဝင္တစ္ေယာက္ဆိုေတာ့ အျပန္အလွန္ေတာ့ ေက်းဇူး ရွိေနၾကပါတယ္။ အသက္ထင္ရွား ရွိစဥ္မွာေတာ့ ေက်းဇူးဆပ္ရတာ လြယ္ကူပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္က ေသသြားၿပီဆိုေတာ့ တိုက္ရိုက္ေတာ့ ေက်းဇူးဆပ္လုိ႔ မရေတာ့ပါဘူး။ တစ္ဆင့္ေပးအေနနဲ႔ပဲ ေက်းဇူးဆပ္လုိ႔ ရပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ ေသသူအတြက္ “အေကာင္းဆံုး ေက်းဇူးဆပ္နည္း” ပါ။ ေသသူက လူ႔ျပည္ ၊ နတ္ျပည္ျဖစ္သြားလုိ႔ သာဓု မေခၚႏုိင္ေတာ့ဘူး ဆိုရင္လည္း ျပဳသမွ်အမႈေတြဟာ က်န္ရစ္သူအတြက္ ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ေနတာပါ။ မဂၤလာတရားေတာ္အရ “မငိုပါနဲ႔။ မငိုပါနဲ႔” လုိ႔ ေရးသာေရးေနရေပမယ့္ ပုထုဇဥ္ေတြ ဆိုေတာ့လည္းငိုၾကမွာပါပဲ။ သံေယာဇဥ္တြယ္ရင္ တြယ္သေလာက္ငိုၾကရမွာပါ။ ဟာသပံုျပင္ တစ္ပုဒ္လိုမ်ား ျဖစ္ေနမလား မသိပါဘူး။ တစ္ခါတုန္းက ရြာတစ္ရြာမွာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက အိမ္တစ္အိမ္က လူတစ္ေယာက္ ေသသြားၿပီဆိုရင္ ငိုေနတဲ့အသုဘရွင္ အငိုတိတ္သြားေအာင္ အသုဘတရား အေဟာေကာင္းပါသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ရြာဝန္းက်င္က ဘယ္သူေသေသ အဲဒီ ဘုန္းႀကီးပဲ တရားေဟာရပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ အသုဘတရားေဟာ ေကာင္းတဲ့ ဘုန္းႀကီးရဲ႕အေမ ေသသြားပါတာယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီကရွိဳက္ႀကီး တငင္ငင္နဲ႔ ငိုပါေလေရာတဲ့။ ဒီေတာ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြက “အရွင္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားပဲ လူေသရင္မငိုရဘူး၊ ငိုရင္ေသာက အကုသိုလ္ဆို၊ မငိုဖုိ႔ တရားေတြ ေဟာေနၿပီး အရွင္ဘုရားက်ေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔ငိုေနတာလဲ” လုိ႔ ေမးေတာ့ ဘုန္းႀကီးက “ဒါကေတာ့ ငါ့အေမကို” တဲ့။ အဲဒီလိုမ်ား ျဖစ္ေနမလား မသိပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ သားသမီးတစ္ေယာက္ ေသသြားၿပီ ဆိုရင္ ေသသြားတဲ့ သားသမီးကလည္း မိဘကို မကယ္ႏုိင္၊ ရွင္ေနတဲ့ မိဘကလည္း သားသမီးကို မကယ္ႏုိင္။ ဒီအတိုင္း လက္မွိဳင္ခ်ၿပီး ထိုင္ၾကည့္ ေနရေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တာရားရွဳမွတ္မွပဲ ႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ္လက္ သန္႔စင္၊ အဝတ္သစ္ ကေလးေတြ ဝတ္၊ ဘုရားစင္ ေရွ႕မွာထိုင္ျပီး “ဝင္တယ္၊ ထြက္တယ္၊ ေဖာင္း တယ္၊ ပိန္တယ္၊ ပူတယ္၊ ေအးတယ္၊ လႈပ္တယ္၊ ခ်မ္းသာတယ္၊ ဆင္းရဲတယ္” စသည္ျဖင့္ ကိုယ္မွတ္တတ္သလို မွတ္ေနဖုိ႔ ပါပဲ။ အဲဒီလိုမွတ္ေနတုန္း ေသဆံုးသူသားသမီးကို သတိရလာရင္ “သတိရတယ္၊ သတိရတယ္” လုိ႔ အခ်က္သံုးဆယ္၊ ေလးဆယ္ေလာက္ မွတ္ပစ္လိုက္ဖုိ႔ပါပဲ။ ဒီလိုပါပဲ အိမ္ရဲ႕ ေန႔စဥ္ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြကိုလည္း ပံုမွန္အတိုင္းလုပ္ေနၿပီး အဝတ္ေလွ်ာ္ေတာ့ “ေလွ်ာ္တယ္”၊တံျမက္လွည္းေတာ့ “လွည္းတယ္” စသည္ျဖင့္အမွတ္ကေလးေတြနဲ႔ လုပ္ေနပါ။ လုပ္ေနတုန္း ေသသူသားသမီးကို သတိရ လာပါလိမ့္မယ္။သတိရရင္ “သတိရတယ္၊ သတိရတယ္” လုိ႔ မွတ္ေနလိုက္ပါ။ ဒါကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား အလိုက် အေကာင္းဆံုး အျပဳအမူပါပဲ။ ေသျခင္းတရားဆိုတာ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္တစ္ခ်ိန္ ကိုယ္စီ ၾကံဳလည္း ၾကံဳခဲ့ရ၊ ၾကံဳလည္း ၾကံဳရဦးမွာဆိုေတာ့ ေအာက္ပါ ေရွးေဟာင္းလကၤာေလးပဲ က်က္မွတ္ထားလိုက္ပါေတာ့။ အိုေဘး နာေဘး၊ ေသေဘး ရင္ဆိုင္။ သမီးႏွင့္ သား ကုစားမႏုိင္။ အမိအဘ ၾကည့္ကလက္မွိဳင္။ ကမၼ႒ာန္းပြား တရားရွဳကႏုိင္။ မအိုပါလို ငါကဆိုလဲ ငါဆိုမရ အိုႀကရ အနတၱခႏၶာကိုယ္။ မနာပါလို ေမသပါလို အို နာ ေသ ကင္းရာ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ ရက္တိုတိုနဲ႔ ရရွိႏိုင္ႀကပါေစ ဓမၼမိတ္ေဆြ။ Credit: YGWထာဝရတရားရိပ္သာ မႏၲေလး ပုသိမ္ႀကီး (ေတာစုထုံးဘို) 09-799417533 09-428391166
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2NqyMCW
Newer Post
Older Post
Home