အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Wednesday, December 25, 2019
�သောတပန်နှင့်သကဒါဂါမ် 💥💥💥💥💥💥💥💥💥 မေးခွန်း - ကျွန်တော်သိသလိုလိုနှင့် မရှင်းလင်းသော ကိစ္စတစ်ရပ် အားမေးမြန်းပါရစေ။ "သောတာပန်သုံးမျိုးနှင့် သကဒါဂါမ် ငါးမျိုးအကြောင်း" ဖြစ်ပါ၏။ သောတာပန်ဟူသည် ခုနစ်ဘဝသာပဋိသန္ဓေနေပြီး နိဗ္ဗာန်ရောက်မည်ဟု ကျွန်တော်တို့ မိရိုးဖလာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် များနားလည်ကြပါသည်။ သို့ သော် ဧကဗီဇီသောတာပန် သည် တစ်ဘဝသာပဋိသန္ဓေနေတော့မည်ဟု စာပေများတွင် ဖတ်ရှုရပါသည်။ ပင်ကိုပါရမီဓာတ်ခံအားလျော်စွာ ဖြစ်ရသည် ဟု သိသော်လည်း ရင်ထဲတွင်မရှင်းလင်းပါ။ သကဒါဂါမ်ငါးမျိုးတွင်လည်း လူ့ဘဝသို့ တစ်ကြိမ်ပြန် ၍ ပဋိသန္ဓေနေပြီးမှ နိဗ္ဗာန်ဝင်သည့်ပုဂ္ဂိုလ်ကိုသာ မုချသကဒါ ဂါမ်ဟု ခေါ်ဆိုကြောင်း ဖတ်ရပြန်သည်။ မသိတသိနှင့် ပို၍မရှင်းလင်းနိုင်တော့ပါ။ ကျွန်တော်ရှင်းလင်းစွာနှလုံးသွင်းလိုသည့်အချက်များ (၁) ဧကဗီဇီသောတာပန်သည် တစ်ဘဝ ထက်ပို၍ကာမ ဘုံ၌ ကျင်လည်ရဦးမည့် သကဒါဂါမ် နှင့် မည်သို့ ခြားနားပါသနည်း။ (၂) (မုချ) သကဒါဂါမ်သည် အဘယ်ကြောင့် (နတ်ဘုံ ၌ ဖြစ်နေသည့်တိုင်အောင်)လူ့ဘုံသို့ တစ်ခါပြန်၍ပဋိသန္ဓေ နေရပါသနည်း။ ။ (၃) ရဟန္တာဖြစ်သောအခါမှ နိဗ္ဗာန်သို့ အပြီးစံဝင်မည်ဖြစ် ရာ ထိုပုဂ္ဂိုလ်များကိုအဘယ်ကြောင့် သောတာပန်၊ သကဒါဂါမ်ဟူသော အမည်များဖြင့် (နိဗ္ဗာန်သို့ အ ပြီးစံဝင်မည့်)ရဟန္တာအဖြစ်ကိုကြိုတင်၍ သတ်မှတ်ရပါသနည်း။ (၄) အနာဂါမ်နှင့်ပတ်သက်၍ ဤသို့ အမျိုးအစားခွဲခြား သတ်မှတ်မှုများ ရှိပါသလား။ လူပြိန်းတစ်ယောက်၏ မေးခွန်းဟုသဘောထားကာ သနားငဲ့ညှာစွာဖြင့် လူပြိန်းရှင်းလင်းအောင် ဖြေကြားပေး တော်မူပါရန် ပန်ကြားအပ်ပါကြောင်း။ မောင်သာလှ (ညောင်လေးပင်) ________________ အဖြေ...... သောတာပန်သည် ခုနစ်ဘဝသာပဋိသန္ဓေနေပြီး နိဗ္ဗာန်ရောက်မည်ဟုနားလည်ရာ၌ တိတိကျကျနားလည်ဖို့ လိုအပ်ပါသေးသည်။ မှန်ပါ၏။ ဘုရားရှင်လက်ထက် တော်က သောတာပန်ဖြစ်သူတို့သည် များသောအားဖြင့်ထို ဘဝ၌ပင် အထက်မဂ်ဖိုလ်ကိုရကာ နိဗ္ဗာန်ရောက်ကြ၏။ တစ် ဘဝပဋိသန္ဓေ နေပြီးဟူရာ၌လည်း သောတာပန် ပုဂ္ဂိုလ်၏ အလွန်ဆုံးနေနိုင်ရာဘဝကို ဆိုခြင်းဖြစ်၏။ သော တာပန်ဖြစ်သူတိုင်းနေရမည်ဟု မဆိုလို။ ခုနစ်ဘဝဟူရာ၌ လည်း လူ့ဘုံနှင့် နတ်ဘုံဟုဆိုအပ်သော ကာမသုဂတိခုနစ်ဘုံ ၌ နေနိုင်သည်ကိုဆိုလို၏။ ဗြဟ္မာဘုံ၌ကား ဘဝများစွာ နေနိုင် သေး၏။ ပင်ကိုပါရမီဓာတ်ခံအလိုက် သဒ္ဓါ၊ ဝီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာဟူသော ဣနြေ္ဒတရားများ အားကောင်းသဖြင့် အထက်မဂ်အလို့ငှာ အားထုတ်အပ်သော ဝိပဿနာက ထက် မြက်လျှင် ကာမသုဂတိဘုံ၌ တစ်ဘဝသာနေပြီး အထက်မဂ် ဖိုလ်ကို ရနိုင်ကြကုန်၏။ ထိုသို့ သော သောတာပန်မျိုးကို ဧကဗီဇီသောတာပန်ဟုခေါ်၏။ သဒ္ဓါ၊ ပညာစသောတရားများ အလယ်အလတ်တန်း စားသာ ရှိသဖြင့် အထက်မဂ်အလို့ငှာ အားထုတ်အပ်သော ဝိပဿနာက သိပ်မထက်မြက်လျှင် နှစ်ဘဝမှ ခြောက်ဘဝ အတွင်း အထက်မဂ်ဖိုလ်ကို ရနိုင်ကြကုန်၏။ ထိုသို့သော သောတာပန်မျိုးကို ကောလံကောလ သောတာပန်ဟုခေါ်၏။ အချို့သော သောတာပန်ပုဂ္ဂိုလ်တို့သည်ကား ပင်ကို ပါရမီဓာတ်ခံအလိုက် သဒ္ဓါ၊ ပညာစသော ဣနြေ္ဒတရားများ နူးညံ့ကြ၏။ထိုဣနြေ္ဒနံု့နှေးအားသေးသော မုဒိနြ္ဒိယသောတာ ပန်တို့သည်ပင် လောကီအာရုံ ကာမဂုဏ်၌ ပျော်ချင်တိုင်းပျော်၊ အပေါင်းအဖော်မသူတော်တို့နှင့် တွေ့ချင်တိုင်းတွေ့ ကုသိုလ်တရားဝယ် မေ့နိုင်သမျှမေ့နေစေကာမူ သံသရာ၌ပြီး ငွေ့ ရင်းစွဲဖြစ်သော ဓာတ်ခံသည်ကား အမြဲတိုး ပွားနေမည် သာ ဖြစ်သောကြောင့် သဒ္ဓိနြေ္ဒ စသော ဣနြေတို့က တိုးလာ တိုင်း အကုသိုလ်အနုသယဓာတ်တို့ ဆုတ်ယုတ်ကြရတော့ ၏။ ထို့ကြောင့် “ကိဉ္စာပိ တေ ဟောန္တိ ဘုသံ ပမတ္တာ၊ န တေ ဘဝ အဋ္ဌမ မာဒိယန္တိ။” “ထို သောတာပန်ပုဂ္ဂိုလ်တို့သည် အလွန်အကဲစည်းစိမ်ယစ်၍ မေ့လျော့ကြစေကာမူ ရှစ်ကြိမ် မြောက်ဘဝကို ယူရိုးမရှိကြတော့” ဟု ရတနသုတ်တွင် ဘုရား ရှင်ဟောတော်မူ၏။ ထိုသို့ သော သောတာပန်မျိုးသာ သတ္တက္ခတ္တုပရမသောတာပန်ဟု ခေါ်၏။ သကဒါဂါမ်ခြောက်မျိုးရှိသည်ဟု မှတ်သားသင့်ပါ သည်။ ခြောက်မျိုးမှာ (၁) ဣဓ ပတွာ ဣဓ ပရိနိဗ္ဗာယီ = ဤလူ့ပြည်၌ သကဒါဂါမ်ဖြစ်၍ ဤလူ့ပြည်၌ပင် ဘဝမခြားဘဲ ဆက်၍ အနာဂါမ် ရဟန္တာဖြစ်ကာ ပရိနိဗ္ဗာန်စံသူ။ (၂) ဣဓ ပတွာ တတ္ထ ပရိနိဗ္ဗာယီ ဤလူ့ပြည်၌ သက ဒါမ်ဖြစ်၍ ဒုတိယဘဝဝယ် ထိုနတ်ပြည်၌ ပဋိသန္ဓေနေ၍ အနာဂါမ် ရဟန္တာဖြစ်ကာ ပရိနိဗ္ဗာန်စံသူ။ (၃) တတ္ထ ပတွာ တတ္ထ ပရိနိဗ္ဗာယီ ထိုနတ်ပြည်၌ သကဒါဂါမ်ဖြစ်၍ ထိုနတ်ပြည်၌ပင် ပရိနိဗ္ဗာန်စံသူ။ (၄) တတ္ထ ပတွာ ဣဓ ပရိနိဗ္ဗာယီ= ထိုနတ်ပြည်၌ သကဒါဂါမ်ဖြစ်၍ ဤလူ့ပြည်၌ပင် ပရိနိဗ္ဗာန်စံသူ။ - (၅) ဣဓ ပတွာ တတ္ထ နိဗ္ဗတ္တိံ ဣဓ ပရိနိဗ္ဗာယီ ဤလူ့ပြည်၌ သကဒါဂါမ်ဖြစ်၍ ဒုတိယဘဝဝယ် နတ်ပြည် ၌ ပဋိသန္ဓေနေ၊ တတိယဘဝဝယ် ဤလူ့ပြည်၌ပဋိသန္ဓေနေ၍ ပရိနိဗ္ဗာန်စံသူ။ (ပဋိသန္ဓေနှစ်ခါနေ၏။) ၊ (၆) တတ္ထ ပံ ဣဓ နိဗ္ဗတ္တိတွာ တတ္ထ ပရိနိဗ္ဗာယီ= ထိုနတ်ပြည်၌ သကဒါဂါမ်ဖြစ်၊ ဤလူ့ပြည်၌ ပဋိသန္ဓေနေ၍ ဤလူ့ပြည်မှတစ်ဖန် ထိုနတ်ပြည်၌ပြန်၍ ပရိနိဗ္ဗာန်စံသူ။ (ဤပုဂ္ဂိုလ်သည်လည်း ပဋိသန္ဓေနှစ်ခါနေ၏၊ အချို့အဋ္ဌ ကထာ၌သာ ပြ၏။) အထက်ပါ ပုဂ္ဂိုလ်ခြောက်ယောက်တို့တွင် “သကိံ ဣမံ လောကံ အာဂစ္ဆတီတိ သကဒါဂါမီ= သကိံ-တစ်ကြိမ်၊ ဣမံလောကံ-ဤလူ့ဘုံသို့ ၊ အာဂစ္ဆတိ-ပဋိသန္ဓေနေလာတတ်၏၊ ဣတိ-ထို့ ကြောင့်၊ သကဒါဂါမီ သကဒါဂါမ်မည်၏။” ဟူသော သကဒါဂါမီပုဒ်၏ 'အနက်အဓိပ္ပာယ်အရ လူ့ပြည် လောကသို့ တစ်ကြိမ်ပြန်လာသူဆိုလျှင် မူလက လူ့ပြည်၌ သကဒါဂါမ်ဖြစ်၍ ဒုတိယဘဝ၌ နတ်ပြည်၌ ပဋိသန္ဓေနေပြီး လျှင် တတိယဘဝဝယ် လူ့ပြည်၌ ပဋိသန္ဓေတစ်ဖန်ပြန်နေသူ ပဉ္စမမြောက်တစ်ယောက်သာလျှင် မုချအားဖြင့် ကိုက်ညီ၏။ ကြွင်းငါးမျိုးမှာ ရာဂ ဒေါသ မောဟကို နည်းပါးအောင်ပြု တတ်သူချင်းတူသောကြောင့် သဒိသူပစာ ရုဠိအားဖြင့်သာ လျှင် သကဒါဂါမ်အမည်ရ၏ဟု ဆိုရန်ရှိ၏။(သဂြိုဟ်ဘာဋီ-၇၂၃။ အဘိ၊ ဋ္ဌ၊ ၃၊ ၄၆၊ ၄၇) ဧကဗီဇိဿ ဧကာဝ ပဋိသန္တိ၊ သကဒါဂါမိဿ ဒွေ ပဋိသန္ဓေယော၊ ဣဒံနေသံ နာနာကရဏန္တိ။ (အဘိ၊ ဋ္ဌ၊ ၄။ ၄၇)ဟူ သော ပုဂ္ဂလပညတ် အဋ္ဌကထာအရ ဧကဗီဇီ သောတာပန်သည် ကာမဘုံ၌ တစ်ဘဝသာပဋိသန္ဓေနေရ တော့မည်ဖြစ်၏။ သကဒါဂါမ်သည် နှစ်ဘဝ ပဋိသန္ဓေနေရဦး မည်ဖြစ်၏။ ဤကား ဧကဗီဇီသောတာပန်နှင့် သကဒါဂါမ်တို့ ၏ ခြားနားပုံဖြစ်ပါသည်။ ။ မုချသကဒါဂါမ်သည် အဘယ်ကြောင့် (နတ်ဘုံ၌ဖြစ်နေ သည့်တိုင်အောင်) လူ့ဘုံသို့ တစ်ခါပြန်၍ ပဋိသန္ဓေ နေရပါ သနည်း ဟူသော အမှတ်(၂) မေးခွန်းကိုကား-နေလိုသော ကြောင့် နေရသည်ဟုပင် ဖြေဆိုရမည် ထင်ပါသည်။ ရှင်းပါ မည်။ နတ်ပြည်တွင်တရားရှုပွားဖို့ နေနေသာသာ ဥပုသ် မကျိုးအောင် စောင့်ထိန်းနိုင်ဖို့ပင် မလွယ်ကူဟု ဆိုပါသည်။ ထို့ ကြောင့် အနာဂါမ် ရဟန္တာများ ဆိုလျှင် ကာမဂုဏ်အာရုံ တောထဲမှာ ပုန်းကွယ်ရာမရသဖြင့် နတ်ပြည်တွင်မနေနိုင်။ သကဒါဂါမ်သည်လည်း ကာမရာဂကို အမြစ်ပြတ် ပယ် တတ်နိုင်သေးစေကာမူ ကိလေသာများ အဖြစ်နည်းသွားခြင်း၊ ဖြစ်ပြန်လျှင်လည်း ပါးပါးလှပ်လှပ်သာဖြစ်ခြင်းစသော အကြောင်းများကြောင့် နတ်ပြည်တွင်နေလို ကြမည်မဟုတ်။ ဈာန်မရပြန်လျှင်လည်း ဗြဟ္မာပြည်သို့ မရောက်နိုင်။ ထိုသို့ သော အကြောင်းများကြောင့် လူ့ဘဝကို တောင့်တလျှင်လူဖြစ်နိုင်ကြကုန်၏။ ရဟန္တာဖြစ်သောအခါမှ နိဗ္ဗာန်သို့ အပြီးစံဝင်မည်ဖြစ်ရာ ထိုပုဂ္ဂိုလ်များကိုအဘယ်ကြောင့် သောတာပန်၊ သကဒါဂါမ်ဟု သောအမည်များဖြင့် (နိဗ္ဗာန်သို့အပြီးစံဝင်မည့်)ရဟန္တာအဖြစ် ကိုကြိုတင်၍ သတ်မှတ်ရပါသနည်း ဟူသော မေးခွန်း (၃) နှင့်ပတ်သက်၍- သောတာပန်ဖြစ်လျှင်ပင် ဒိဋ္ဌိနှင့် ဝိစိကိစ္ဆာ ကိုသာမက အပါယ်သို့ လားစေတတ်သော အဝိနိပါတဓမ္မအပါယ်သို့ရောက်ရခြင်းသဘော မရှိတော့ခြင်း၊ #နိယတမဂ်တည်းဟူသော နိယာမဖြင့်မြဲခြင်း၊ (ဒိဋ္ဌိ၊ ဝိစိကိစ္ဆာနှင့် အပါယ်သို့ လားစေတတ်သော အကုသိုလ်တရားတို့ကို ပါယ် ပြီးသည့်အနေအထားတို့မှ မည်သည့်ဘဝရောက်ရောက်ပြန် လည်၍ မလျှာကျတော့။) သမ္ဗောဓိပရာယဏ-အထက်မဂ် သုံးပါးလျှင် လဲလျောင်းရာရှိကြသူ၊ အထက်မဂ်ဖိုလ် များသို့ သာ မချွတ်ဧကန်အချိန်တန်က ရောက်ကြရမည့်သူများဖြစ်ခြင်းတို့ကြောင့် ကြိုတင်၍ သတ်မှတ်ခြင်းဖြစ်ကြောင်း ဖြေကြားလို ပါသည်။ အနာဂါမ်နှင့်ပတ်သက်၍ ဤသို့ အမျိုးအစားခွဲခြား သတ်မှတ်မှု ရှိပါသလားဟူသော မေးခွန်း (၄)အတွက်-ရှိပါ သည်ဟု ဖြေရပါမည်။ “ပဋိသန္ဓိဝသေန ဣဓ အနာဂမနတော အနာဂါမီ " = ပဋိ သန္ဓေ၏အစွမ်းဖြင့် ဤကာမဘုံသို့ မလာတော့သောကြောင့် အနာဂါမ်မည်၏။ အနာဂါမ်ဖြစ်လျှင် သုဒ္ဓါဝါသဘုံသို့ ရောက် ၏။ ထိုအနာဂါမ်သည် အရဟတ္တဖိုလ်ကို ရင့်စေတတ်သော ဝိမုတ္တိပရိပါ စက, သဒ္ဓါ စသော ဣနြေတို့ ၏ ထူးပြားခြင်း ဝေမတ္တအားဖြင့် ငါးမျိုးပြား၏။ ငါးမျိုးမှာ(၁) အန္တရာပရိနိဗ္ဗာယီ-အသက်အပိုင်းအခြား အလယ်၌ သာလျှင် ပရိနိဗ္ဗာန်ပြုသောအနာဂါမ်။ (၂) ဥပဟစ္စပရိနိဗ္ဗာယီ-အသက်အပိုင်းအခြား ထက်ဝက် ကိုလွန်၍ ပရိနိဗ္ဗာန်ပြုသော အနာဂါမ်။ (၃) အသင်္ခါရပရိနိဗ္ဗာယီ-မပင်မပန်း ချမ်းချမ်းသာသာ ပရိနိဗ္ဗာန်ပြုသော အနာဂါမ်။ (၄) သသင်္ခါရပရိနိဗ္ဗာယီ-ခဲယဉ်းပြိုငြင်စွာ ပရိနိဗ္ဗာန်ပြု သော အနာဂါမ်။ (၅) ဥဒ္ဓံသောတ အကနိဋ္ဌဂါမီ-အထက်ထက်သောဘုံစဉ် ၌တပ်သောအလျဉ်ဖြင့် အကနိဋ္ဌဘုံရောက်သောအနာဂါမ်။ ။ ထိုတွင် ဥဒ္ဓံသောတ အကနိဋ္ဌဂါမီသည် လေးမျိုးပြား၏။ (၁) ဥဒ္ဓံသောတ အကနိဋ္ဌဂါမီ-အဝိဟာဘုံမှစ၍ အစဉ် အတိုင်း အကနိဋ္ဌဘုံတိုင်အောင်သွား၍ ပရိနိဗ္ဗာန်ပြု သော အနာဂါမ်။ ။ (၂) ဥဒ္ဓံသောတ န အကနိဋ္ဌဂါမီ-သုဒဿီဘုံတိုင်ရုံသွား ၍ ပရိနိဗ္ဗာန်ပြုသော အနာဂါမ်။ (၃) န ဥဒ္ဓံသောတ အကနိဋ္ဌဂါမီ- ဤကာမဘုံမှ အကနိဋ္ဌ ဘုံသို့သွား၍ ပရိနိဗ္ဗာန်ပြုသော အနာဂါမ်။ (၄) န ဥဒ္ဓံသောတ န အကနိဋ္ဌဂါမိ- ဤကာမဘုံမှ သုဒ္ဓါ ဝါသအောက်လေးဘုံ သို့ သွား၍ ဖြစ်ရာဘုံ ၌ပင်ကိလေသာကုန်ခန်း ရဟန္တာဖြစ်သော အနာဂါမ်။ ထို့ပြင်လည်း အနာဂါမ် လေးဆယ့်ရှစ်မျိုးအထိ ခွဲပြထား သည်များလည်း ရှိသေး၏။ အရေးမကြီးသဖြင့် ဤ၌မရေး တော့ပါ။ သရုပ်သိဖို့ထက် အလုပ်သိဖို့(လုပ်ကြည့်ဖို့)ကအရေးကြီး ပါသည်။ မဂ္ဂင်ရှစ်ပါးပွားများအားထုတ်၍ မဂ်ဖိုလ်နိဗ္ဗာန်ကို လျင် မြန်လွယ်ကူစွာ ရောက်ရှိနိုင်ကြပါစေ။ (မြတ်ပန်းရဂုံ၊ ၂၀၀၈ ခုနှစ်၊ သြဂုတ်လ) အရှင်ကောဝိဒ(ယော) ဗုဒ္ဓဓမ္မဆိုင်ရာ အမေးအဖြေများ Aung Aung �သောတပနျနှငျ့သကဒါဂါမျ 💥💥💥💥💥💥💥💥💥 မေးခှနျး - ကြှနျတောျသိသလိုလိုနှင့ျ မရှငျးလငျးသော ကိစ်စတဈရပျ အားမေးမွနျးပါရစေ။ "သောတာပနျသုံးမြိုးနှင့ျ သကဒါဂါမျ ငါးမြိုးအကွောငျး" ဖွဈပါ၏။ သောတာပနျဟူသညျ ခုနဈဘဝသာပဋိသန်ဓနေပွေီး နိဗ်ဗာနျရောကျမညျဟု ကြှနျတောျတို့ မိရိုးဖလာ ဗုဒ်ဓဘာသာဝငျ မြားနားလညျကွပါသညျ။ သို့ သောျ ဧကဗီဇီသောတာပနျ သညျ တဈဘဝသာပဋိသန်ဓနေတေော့မညျဟု စာပမြေားတှငျ ဖတျရှုရပါသညျ။ ပငျကိုပါရမီဓာတျခံအားလြောျစှာ ဖွဈရသညျ ဟု သိသောျလညျး ရငျထဲတှငျမရှငျးလငျးပါ။ သကဒါဂါမျငါးမြိုးတှငျလညျး လူ့ဘဝသို့ တဈကွိမျပွနျ ၍ ပဋိသန်ဓနေပွေီးမှ နိဗ်ဗာနျဝငျသည့ျပုဂ်ဂိုလျကိုသာ မုခသြကဒါ ဂါမျဟု ခေါျဆိုကွောငျး ဖတျရပွနျသညျ။ မသိတသိနှင့ျ ပို၍မရှငျးလငျးနိုငျတော့ပါ။ ကြှနျတောျရှငျးလငျးစှာနှလုံးသှငျးလိုသည့ျအခကြျမြား (၁) ဧကဗီဇီသောတာပနျသညျ တဈဘဝ ထကျပို၍ကာမ ဘုံ၌ ကငြျလညျရဦးမည့ျ သကဒါဂါမျ နှင့ျ မညျသို့ ခွားနားပါသနညျး။ (၂) (မုခြ) သကဒါဂါမျသညျ အဘယျကွောင့ျ (နတျဘုံ ၌ ဖွဈနသေည့ျတိုငျအောငျ)လူ့ဘုံသို့ တဈခါပွနျ၍ပဋိသန်ဓေ နရေပါသနညျး။ ။ (၃) ရဟန်တာဖွဈသောအခါမှ နိဗ်ဗာနျသို့ အပွီးစံဝငျမညျဖွဈ ရာ ထိုပုဂ်ဂိုလျမြားကိုအဘယျကွောင့ျ သောတာပနျ၊ သကဒါဂါမျဟူသော အမညျမြားဖွင့ျ (နိဗ်ဗာနျသို့ အ ပွီးစံဝငျမည့ျ)ရဟန်တာအဖွဈကိုကွိုတငျ၍ သတျမှတျရပါသနညျး။ (၄) အနာဂါမျနှင့ျပတျသကျ၍ ဤသို့ အမြိုးအစားခှဲခွား သတျမှတျမှုမြား ရှိပါသလား။ လူပွိနျးတဈယောကျ၏ မေးခှနျးဟုသဘောထားကာ သနားငဲ့ညှာစှာဖွင့ျ လူပွိနျးရှငျးလငျးအောငျ ဖွကွေားပေး တောျမူပါရနျ ပနျကွားအပျပါကွောငျး။ မောငျသာလှ (ညောငျလေးပငျ) ________________ အဖွေ...... သောတာပနျသညျ ခုနဈဘဝသာပဋိသန်ဓနေပွေီး နိဗ်ဗာနျရောကျမညျဟုနားလညျရာ၌ တိတိကကြနြားလညျဖို့ လိုအပျပါသေးသညျ။ မှနျပါ၏။ ဘုရားရှငျလကျထကျ တောျက သောတာပနျဖွဈသူတို့သညျ မြားသောအားဖွင့ျထို ဘဝ၌ပငျ အထကျမဂျဖိုလျကိုရကာ နိဗ်ဗာနျရောကျကွ၏။ တဈ ဘဝပဋိသန်ဓေ နပွေီးဟူရာ၌လညျး သောတာပနျ ပုဂ်ဂိုလျ၏ အလှနျဆုံးနနေိုငျရာဘဝကို ဆိုခွငျးဖွဈ၏။ သော တာပနျဖွဈသူတိုငျးနရေမညျဟု မဆိုလို။ ခုနဈဘဝဟူရာ၌ လညျး လူ့ဘုံနှင့ျ နတျဘုံဟုဆိုအပျသော ကာမသုဂတိခုနဈဘုံ ၌ နနေိုငျသညျကိုဆိုလို၏။ ဗွဟ်မာဘုံ၌ကား ဘဝမြားစှာ နနေိုငျ သေး၏။ ပငျကိုပါရမီဓာတျခံအလိုကျ သဒ်ဓါ၊ ဝီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာဟူသော ဣနွေ်ဒတရားမြား အားကောငျးသဖွင့ျ အထကျမဂျအလို့ငှာ အားထုတျအပျသော ဝိပူနာက ထကျ မွကျလြှငျ ကာမသုဂတိဘုံ၌ တဈဘဝသာနပွေီး အထကျမဂျ ဖိုလျကို ရနိုငျကွကုနျ၏။ ထိုသို့ သော သောတာပနျမြိုးကို ဧကဗီဇီသောတာပနျဟုခေါျ၏။ သဒ်ဓါ၊ ပညာစသောတရားမြား အလယျအလတျတနျး စားသာ ရှိသဖွင့ျ အထကျမဂျအလို့ငှာ အားထုတျအပျသော ဝိပူနာက သိပျမထကျမွကျလြှငျ နှဈဘဝမှ ခွောကျဘဝ အတှငျး အထကျမဂျဖိုလျကို ရနိုငျကွကုနျ၏။ ထိုသို့သော သောတာပနျမြိုးကို ကောလံကောလ သောတာပနျဟုခေါျ၏။ အခြို့သော သောတာပနျပုဂ်ဂိုလျတို့သညျကား ပငျကို ပါရမီဓာတျခံအလိုကျ သဒ်ဓါ၊ ပညာစသော ဣနွေ်ဒတရားမြား နူးညံ့ကွ၏။ထိုဣနွေ်ဒနုံ့နှေးအားသေးသော မုဒိနွ်ဒိယသောတာ ပနျတို့သညျပငျ လောကီအာရုံ ကာမဂုဏျ၌ ပြောျခငြျတိုငျးပြောျ၊ အပေါငျးအဖောျမသူတောျတို့နှင့ျ တှေ့ခငြျတိုငျးတှေ့ ကုသိုလျတရားဝယျ မေ့နိုငျသမြှမေ့နစေကောမူ သံသရာ၌ပွီး ငှေ့ ရငျးစှဲဖွဈသော ဓာတျခံသညျကား အမွဲတိုး ပှားနမေညျ သာ ဖွဈသောကွောင့ျ သဒ်ဓိနွေ်ဒ စသော ဣနွတေို့က တိုးလာ တိုငျး အကုသိုလျအနုသယဓာတျတို့ ဆုတျယုတျကွရတော့ ၏။ ထို့ကွောင့ျ “ကိဉ်စာပိ တေ ဟောန်တိ ဘုသံ ပမတ်တာ၊ န တေ ဘဝ အဋ်ဌမ မာဒိယန်တိ။” “ထို သောတာပနျပုဂ်ဂိုလျတို့သညျ အလှနျအကဲစညျးစိမျယဈ၍ မေ့လြော့ကွစကောမူ ရှဈကွိမျ မွောကျဘဝကို ယူရိုးမရှိကွတော့” ဟု ရတနသုတျတှငျ ဘုရား ရှငျဟောတောျမူ၏။ ထိုသို့ သော သောတာပနျမြိုးသာ သတ်တက်ခတ်တုပရမသောတာပနျဟု ခေါျ၏။ သကဒါဂါမျခွောကျမြိုးရှိသညျဟု မှတျသားသင့ျပါ သညျ။ ခွောကျမြိုးမှာ (၁) ဣဓ ပတှာ ဣဓ ပရိနိဗ်ဗာယီ = ဤလူ့ပွညျ၌ သကဒါဂါမျဖွဈ၍ ဤလူ့ပွညျ၌ပငျ ဘဝမခွားဘဲ ဆကျ၍ အနာဂါမျ ရဟန်တာဖွဈကာ ပရိနိဗ်ဗာနျစံသူ။ (၂) ဣဓ ပတှာ တတ်ထ ပရိနိဗ်ဗာယီ ဤလူ့ပွညျ၌ သက ဒါမျဖွဈ၍ ဒုတိယဘဝဝယျ ထိုနတျပွညျ၌ ပဋိသန်ဓနေေ၍ အနာဂါမျ ရဟန်တာဖွဈကာ ပရိနိဗ်ဗာနျစံသူ။ (၃) တတ်ထ ပတှာ တတ်ထ ပရိနိဗ်ဗာယီ ထိုနတျပွညျ၌ သကဒါဂါမျဖွဈ၍ ထိုနတျပွညျ၌ပငျ ပရိနိဗ်ဗာနျစံသူ။ (၄) တတ်ထ ပတှာ ဣဓ ပရိနိဗ်ဗာယီ= ထိုနတျပွညျ၌ သကဒါဂါမျဖွဈ၍ ဤလူ့ပွညျ၌ပငျ ပရိနိဗ်ဗာနျစံသူ။ - (၅) ဣဓ ပတှာ တတ်ထ နိဗ်ဗတ်တိံ ဣဓ ပရိနိဗ်ဗာယီ ဤလူ့ပွညျ၌ သကဒါဂါမျဖွဈ၍ ဒုတိယဘဝဝယျ နတျပွညျ ၌ ပဋိသန်ဓနေေ၊ တတိယဘဝဝယျ ဤလူ့ပွညျ၌ပဋိသန်ဓနေေ၍ ပရိနိဗ်ဗာနျစံသူ။ (ပဋိသန်ဓနှေဈခါနေ၏။) ၊ (၆) တတ်ထ ပံ ဣဓ နိဗ်ဗတ်တိတှာ တတ်ထ ပရိနိဗ်ဗာယီ= ထိုနတျပွညျ၌ သကဒါဂါမျဖွဈ၊ ဤလူ့ပွညျ၌ ပဋိသန်ဓနေေ၍ ဤလူ့ပွညျမှတဈဖနျ ထိုနတျပွညျ၌ပွနျ၍ ပရိနိဗ်ဗာနျစံသူ။ (ဤပုဂ်ဂိုလျသညျလညျး ပဋိသန်ဓနှေဈခါနေ၏၊ အခြို့အဋ်ဌ ကထာ၌သာ ပွ၏။) အထကျပါ ပုဂ်ဂိုလျခွောကျယောကျတို့တှငျ “သကိံ ဣမံ လောကံ အာဂစ်ဆတီတိ သကဒါဂါမီ= သကိံ-တဈကွိမျ၊ ဣမံလောကံ-ဤလူ့ဘုံသို့ ၊ အာဂစ်ဆတိ-ပဋိသန်ဓနေလောတတျ၏၊ ဣတိ-ထို့ ကွောင့ျ၊ သကဒါဂါမီ သကဒါဂါမျမညျ၏။” ဟူသော သကဒါဂါမီပုဒျ၏ 'အနကျအဓိပ်ပာယျအရ လူ့ပွညျ လောကသို့ တဈကွိမျပွနျလာသူဆိုလြှငျ မူလက လူ့ပွညျ၌ သကဒါဂါမျဖွဈ၍ ဒုတိယဘဝ၌ နတျပွညျ၌ ပဋိသန်ဓနေပွေီး လြှငျ တတိယဘဝဝယျ လူ့ပွညျ၌ ပဋိသန်ဓတေဈဖနျပွနျနသေူ ပဉ်စမမွောကျတဈယောကျသာလြှငျ မုခအြားဖွင့ျ ကိုကျညီ၏။ ကွှငျးငါးမြိုးမှာ ရာဂ ဒေါသ မောဟကို နညျးပါးအောငျပွု တတျသူခငြျးတူသောကွောင့ျ သဒိသူပစာ ရုဠိအားဖွင့ျသာ လြှငျ သကဒါဂါမျအမညျရ၏ဟု ဆိုရနျရှိ၏။(သဂွိုဟျဘာဋီ-၇၂၃။ အဘိ၊ ဋ်ဌ၊ ၃၊ ၄၆၊ ၄၇) ဧကဗီဇိူ ဧကာဝ ပဋိသန်တိ၊ သကဒါဂါမိူ ဒှေ ပဋိသန်ဓယေော၊ ဣဒံနသေံ နာနာကရဏန်တိ။ (အဘိ၊ ဋ်ဌ၊ ၄။ ၄၇)ဟူ သော ပုဂ်ဂလပညတျ အဋ်ဌကထာအရ ဧကဗီဇီ သောတာပနျသညျ ကာမဘုံ၌ တဈဘဝသာပဋိသန်ဓနေရေ တော့မညျဖွဈ၏။ သကဒါဂါမျသညျ နှဈဘဝ ပဋိသန်ဓနေရေဦး မညျဖွဈ၏။ ဤကား ဧကဗီဇီသောတာပနျနှင့ျ သကဒါဂါမျတို့ ၏ ခွားနားပုံဖွဈပါသညျ။ ။ မုခသြကဒါဂါမျသညျ အဘယျကွောင့ျ (နတျဘုံ၌ဖွဈနေ သည့ျတိုငျအောငျ) လူ့ဘုံသို့ တဈခါပွနျ၍ ပဋိသန်ဓေ နရေပါ သနညျး ဟူသော အမှတျ(၂) မေးခှနျးကိုကား-နလေိုသော ကွောင့ျ နရေသညျဟုပငျ ဖွဆေိုရမညျ ထငျပါသညျ။ ရှငျးပါ မညျ။ နတျပွညျတှငျတရားရှုပှားဖို့ နနေသောသာ ဥပုသျ မကြိုးအောငျ စောင့ျထိနျးနိုငျဖို့ပငျ မလှယျကူဟု ဆိုပါသညျ။ ထို့ ကွောင့ျ အနာဂါမျ ရဟန်တာမြား ဆိုလြှငျ ကာမဂုဏျအာရုံ တောထဲမှာ ပုနျးကှယျရာမရသဖွင့ျ နတျပွညျတှငျမနနေိုငျ။ သကဒါဂါမျသညျလညျး ကာမရာဂကို အမွဈပွတျ ပယျ တတျနိုငျသေးစကောမူ ကိလသောမြား အဖွဈနညျးသှားခွငျး၊ ဖွဈပွနျလြှငျလညျး ပါးပါးလှပျလှပျသာဖွဈခွငျးစသော အကွောငျးမြားကွောင့ျ နတျပွညျတှငျနလေို ကွမညျမဟုတျ။ ဈာနျမရပွနျလြှငျလညျး ဗွဟ်မာပွညျသို့ မရောကျနိုငျ။ ထိုသို့ သော အကွောငျးမြားကွောင့ျ လူ့ဘဝကို တောင့ျတလြှငျလူဖွဈနိုငျကွကုနျ၏။ ရဟန်တာဖွဈသောအခါမှ နိဗ်ဗာနျသို့ အပွီးစံဝငျမညျဖွဈရာ ထိုပုဂ်ဂိုလျမြားကိုအဘယျကွောင့ျ သောတာပနျ၊ သကဒါဂါမျဟု သောအမညျမြားဖွင့ျ (နိဗ်ဗာနျသို့အပွီးစံဝငျမည့ျ)ရဟန်တာအဖွဈ ကိုကွိုတငျ၍ သတျမှတျရပါသနညျး ဟူသော မေးခှနျး (၃) နှင့ျပတျသကျ၍- သောတာပနျဖွဈလြှငျပငျ ဒိဋ်ဌိနှင့ျ ဝိစိကိစ်ဆာ ကိုသာမက အပါယျသို့ လားစတေတျသော အဝိနိပါတဓမ်မအပါယျသို့ရောကျရခွငျးသဘော မရှိတော့ခွငျး၊ #နိယတမဂျတညျးဟူသော နိယာမဖွင့ျမွဲခွငျး၊ (ဒိဋ်ဌိ၊ ဝိစိကိစ်ဆာနှင့ျ အပါယျသို့ လားစတေတျသော အကုသိုလျတရားတို့ကို ပါယျ ပွီးသည့ျအနအေထားတို့မှ မညျသည့ျဘဝရောကျရောကျပွနျ လညျ၍ မလြှာကတြော့။) သမ်ဗောဓိပရာယဏ-အထကျမဂျ သုံးပါးလြှငျ လဲလြောငျးရာရှိကွသူ၊ အထကျမဂျဖိုလျ မြားသို့ သာ မခြှတျဧကနျအခြိနျတနျက ရောကျကွရမည့ျသူမြားဖွဈခွငျးတို့ကွောင့ျ ကွိုတငျ၍ သတျမှတျခွငျးဖွဈကွောငျး ဖွကွေားလို ပါသညျ။ အနာဂါမျနှင့ျပတျသကျ၍ ဤသို့ အမြိုးအစားခှဲခွား သတျမှတျမှု ရှိပါသလားဟူသော မေးခှနျး (၄)အတှကျ-ရှိပါ သညျဟု ဖွရေပါမညျ။ “ပဋိသန်ဓိဝသနေ ဣဓ အနာဂမနတော အနာဂါမီ " = ပဋိ သန်ဓေ၏အစှမျးဖွင့ျ ဤကာမဘုံသို့ မလာတော့သောကွောင့ျ အနာဂါမျမညျ၏။ အနာဂါမျဖွဈလြှငျ သုဒ်ဓါဝါသဘုံသို့ ရောကျ ၏။ ထိုအနာဂါမျသညျ အရဟတ်တဖိုလျကို ရင့ျစတေတျသော ဝိမုတ်တိပရိပါ စက, သဒ်ဓါ စသော ဣနွတေို့ ၏ ထူးပွားခွငျး ဝမေတ်တအားဖွင့ျ ငါးမြိုးပွား၏။ ငါးမြိုးမှာ(၁) အန်တရာပရိနိဗ်ဗာယီ-အသကျအပိုငျးအခွား အလယျ၌ သာလြှငျ ပရိနိဗ်ဗာနျပွုသောအနာဂါမျ။ (၂) ဥပဟစ်စပရိနိဗ်ဗာယီ-အသကျအပိုငျးအခွား ထကျဝကျ ကိုလှနျ၍ ပရိနိဗ်ဗာနျပွုသော အနာဂါမျ။ (၃) အသငျ်ခါရပရိနိဗ်ဗာယီ-မပငျမပနျး ခမြျးခမြျးသာသာ ပရိနိဗ်ဗာနျပွုသော အနာဂါမျ။ (၄) သသငျ်ခါရပရိနိဗ်ဗာယီ-ခဲယဉျးပွိုငွငျစှာ ပရိနိဗ်ဗာနျပွု သော အနာဂါမျ။ (၅) ဥဒ်ဓံသောတ အကနိဋ်ဌဂါမီ-အထကျထကျသောဘုံစဉျ ၌တပျသောအလဉြျဖွင့ျ အကနိဋ်ဌဘုံရောကျသောအနာဂါမျ။ ။ ထိုတှငျ ဥဒ်ဓံသောတ အကနိဋ်ဌဂါမီသညျ လေးမြိုးပွား၏။ (၁) ဥဒ်ဓံသောတ အကနိဋ်ဌဂါမီ-အဝိဟာဘုံမှစ၍ အစဉျ အတိုငျး အကနိဋ်ဌဘုံတိုငျအောငျသှား၍ ပရိနိဗ်ဗာနျပွု သော အနာဂါမျ။ ။ (၂) ဥဒ်ဓံသောတ န အကနိဋ်ဌဂါမီ-သုဒီူဘုံတိုငျရုံသှား ၍ ပရိနိဗ်ဗာနျပွုသော အနာဂါမျ။ (၃) န ဥဒ်ဓံသောတ အကနိဋ်ဌဂါမီ- ဤကာမဘုံမှ အကနိဋ်ဌ ဘုံသို့သှား၍ ပရိနိဗ်ဗာနျပွုသော အနာဂါမျ။ (၄) န ဥဒ်ဓံသောတ န အကနိဋ်ဌဂါမိ- ဤကာမဘုံမှ သုဒ်ဓါ ဝါသအောကျလေးဘုံ သို့ သှား၍ ဖွဈရာဘုံ ၌ပငျကိလသောကုနျခနျး ရဟန်တာဖွဈသော အနာဂါမျ။ ထို့ပွငျလညျး အနာဂါမျ လေးဆယ့ျရှဈမြိုးအထိ ခှဲပွထား သညျမြားလညျး ရှိသေး၏။ အရေးမကွီးသဖွင့ျ ဤ၌မရေး တော့ပါ။ သရုပျသိဖို့ထကျ အလုပျသိဖို့(လုပျကွည့ျဖို့)ကအရေးကွီး ပါသညျ။ မဂ်ဂငျရှဈပါးပှားမြားအားထုတျ၍ မဂျဖိုလျနိဗ်ဗာနျကို လငြျ မွနျလှယျကူစှာ ရောကျရှိနိုငျကွပါစေ။ (မွတျပနျးရဂုံ၊ ၂၀၀၈ ခုနှဈ၊ သွဂုတျလ) အရှငျကောဝိဒ(ယော) ဗုဒ်ဓဓမ်မဆိုငျရာ အမေးအဖွမြေား Aung Aung
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/39kCA1k
Newer Post
Older Post
Home