Thursday, September 19, 2019

"အျမတ္ဆံုးေလးျဖာ_သိဖြယ္ရာ” •••••••••••••••••••••••••••• ဗုဒၶဘာသာဝင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္တကြ လူ႔ဘဝသုိ႔ ေရာက္ရွိေနၾကေသာ အားလံုးေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ရယူဖြယ္မ်ားကို ရယူၾကမည့္အခါမွာ အယုတ္၊အလတ္၊အျမတ္ဟူ၍ သံုးမ်ဳိးရွိရာတြင္ အျမတ္ဆံုးကိုသာ ေရြးခ်ယ္၍ ရယူလိုၾကေပသည္။ သို႔ပါေသာ္လည္း မိမိတုိ႔အျမတ္ဆံုးထင္၍ ေရြးခ်ယ္လိုက္ေသာ အရာဝတၳဳတုိ႔သည္ တစ္ခါတစ္ရံ အျမတ္ဆံုး မျဖစ္ပါဘဲ အယုတ္အလတ္မ်ားလည္း ျဖစ္ေနတတ္ၾကေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ အျမတ္ဆံုးကို ရယူႏုိင္ဖုိ႔ရာ အျမတ္ဆံုးတရားေလးပါးကို ပေသနဒီေကာသလ မင္းႀကီးအား အေၾကာင္းျပဳ၍ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ (၁)။ က်န္းမာျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးလာဘ္ျဖစ္သည္။ (၂)။ ေရာင့္ရဲျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးပစၥည္းျဖစ္သည္။ (၃)။ အကြၽမ္းဝင္ေသာသူသည္ အျမတ္ဆံုးေဆြမ်ဳိးျဖစ္သည္။ (၄)။ နိဗၺာန္သည္ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာျဖစ္သည္ဟူ၍ အျမတ္ဆံုးတရား ေလးပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ (၁)။ “က်န္းမာျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးလာဘ္” ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ (၁)။ “က်န္းမာျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးလာဘ္ျဖစ္သည္”ဟု ေဟာၾကားရာ၌ ေသရမည္၊ရွင္ရမည္ အျဖစ္ကို မသိႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျပင္းထန္ေသာ ေရာဂါေဝဒနာမ်ား စြဲကပ္၍ ဆင္းရဲဒုကၡခံေနၾကရသူတုိ႔သည္ သူ႔အတြက္ အလြန္ေကာင္းျမတ္ေသာ အဝတ္အထည္၊ စားဖြယ္ ကိုရရွိလာပါေသာ္လည္း သူ႔မွာ စိတ္ခ်မ္းသာမူ ရရွိႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ဒုကၡေဝဒနာေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ဝမ္းသာျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ဒုကၡေဝဒနာေၾကာင့္ စိတ္မခ်မ္းသာျဖစ္ျခင္းကပင္ မ်ားေနမည္ ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ျပင္းထန္ေသာ ေရာဂါေဝဒနာ မ်ားစြဲကပ္၍ မက်န္းမမာျဖစ္ေနမွ ရလာေသာ ပစၥည္းလာဘ္လာဘတုိ႔သည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ လာဘ္လာဘမ်ားျဖစ္သည္ဟု မဆုိႏုိင္ေတာ့ေပ။ က်န္းမာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေနေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ေလာကီေရးရာ အတြက္ ပစၥည္းဥစၥာရွာေဖြလွ်င္လည္း မိမိတုိ႔၏ ကိုယ္အား= ဉာဏ္အား ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ပစၥည္းဥစၥာရတနာ လာဘ္လာဘမ်ား ရရွိၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ေလာကုတၱရားအတြက္ တရားဓမၼ - ရွာမွီး အားထုတ္ၾကလွ်င္လည္း မိမိတုိ႔၏ ပါရမီအားေလွ်ာ္စြာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ တရားထူးတရားျမတ္မ်ား ရရွိႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ “က်န္းမာျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးလာဘ္ ျဖစ္သည္”ဟု ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အျမတ္ဆံုးက်န္းမာျခင္းလာဘ္ကို ရရွိလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရဟူေသာ က်န္းမာျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားေလးပါး ကို ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ၾကရေပသည္။ အျမတ္ဆံုးက်န္းမာျခင္းလာဘ္ကို ရရွိလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ကံ ကိုလည္း ျပဳျပင္ၾကရေပသည္။ ကံသည္ အတိတ္ဘဝမ်ားကျပဳခဲ့ဖူးေသာ ကံႏွင့္ ယခုမ်က္ေမွာက္ ပစၥဳပၸန္ဘဝမွာ ျပဳလုပ္ေသာကံ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိေပသည္။ ထိုႏွစ္မ်ဳိးတုိ႔တြင္ အတိတ္ ဘဝကျပဳခဲ့ဖူးေသာ ကံကိုေတာ့ မျမင္၍ ျပဳျပင္လုိ႔ မရႏုိင္ၾကေတာ့ေပ။ က်န္းမာဖုိ႔ရာ ယခုမ်က္ေမွာက္ ပစၥဳပၸန္ကံကိုသာ ျပဳျပင္ၾကရေပသည္။ အျမတ္ဆံုးက်န္းမာျခင္းလာဘ္ကို ရရွိလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ အခ်ိန္ မွန္မွန္အိပ္ျခင္း၊ အခ်ိန္မွန္မွန္ စားေသာက္ျခင္း၊ စားႏုိင္သည္မွ အနည္းငယ္ေလး ေလ်ာ့စားျခင္း၊ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း စေသာ ကိုယ္လက္လူပ္ရွားမႈမ်ားကို အခ်ိန္မွန္မွန္ ျပဳလုပ္ျခင္း စသည္တုိ႔ျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ကံကို ျပဳျပင္ၾကရေပသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ မွန္မွန္အိပ္၊ မွန္မွန္စား၊ အနည္းငယ္ ေလ်ာ့စားျခင္း၊ မွန္မွန္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားျခင္းစေသာ ပစၥဳပၸန္ကံကို ျပဳျပင္၍ေနထိုင္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္ အျမတ္ဆံုးက်န္းမာျခင္းလာဘ္ကို ရရွိႏုိင္ၾကေပသည္။ အျမတ္ဆံုးက်န္းမာျခင္းလာဘ္ကို ရရွိလိုၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ စိတ္ကိုလည္း ျပဳျပင္ၾကရေပသည္။ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ရရွိေစႏုိင္ေသာ အိမ္သူ၊အိမ္သား လင္ေယာက္်ား၊ ဇနီးမယား၊ သားသမီးေကာင္းမ်ားႏွင့္ အတူတကြ ခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္လည္း စိတ္ကို ျပဳျပင္ၾကရေပသည္။ ေမတၱသုတ္၊ ဓမၼစၾကာသုတ္စေသာ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ သမထ၊ဝိပႆနာ တရားပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္းဟူေသာ တရားဓမၼႏွင့္ ေမြေလ်ာ္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္လည္း စိတ္ကို ျပဳျပင္ၾကရေပသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ မိသားစုမ်ားႏွင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္ျခင္း၊ တရားဓမၼႏွင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း ဟူေသာ စိတ္ကို ျပဳျပင္၍ ေနထိုင္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္လည္း အျမတ္ဆံုး က်န္းမာျခင္းလာဘ္ကို ရရွိႏုိင္ၾကေပသည္။ အျမတ္ဆံုးက်န္းမာျခင္းလာဘ္ကို ရရွိလိုၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ အေအးအပူ ဥတုႏွင့္ အစာအာဟာရ တုိ႔ကိုလည္း ျပဳျပင္ၾကရေပသည္။မိမိတုိ႔ ခႏၶာကုိယ္ႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္မွ်တေသာ အေအးအပူတုိ႔ကုိ ဉာဏ္မွီသေလာက္ ျပဳျပင္၍ ေနၾကရေပသည္။ ခ်ဳိခ်ဥ္ဆိမ့္ငန္စပ္ခါးေသာ အာဟာရမ်ားကုိလည္း သင့္ေလ်ာ္ေသာ အာဟာရျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္၍ စားေသာက္ၾကရေပသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ဥတုအာဟာရျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္၍ ေနထုိင္ျခင္း၊ စားေသာက္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္လည္း အျမတ္ဆံုး က်န္းမာျခင္းလာဘ္ကို ရရွိႏုိင္ၾကေပသည္။ “ယံုၾကည္က်န္းမာ၊ ေျဖာင့္စြာစိတ္ထား၊ ႀကိဳးးစားတြင္တြင္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္၊ ငါးအင္တရား ရေၾကာင္းတည္း”ဟူေသာ တရားထူးတရားျမတ္ ရရွိေၾကာင္း အဂၤါ(၅)ပါးတုိ႔တြင္ က်န္းမာျခင္းသည္ နံပါတ္ ၂-အဂၤါ ျဖစ္ေပသည္။ က်န္းမာျခင္းရွိမွသာ အျမတ္ဆံုး မဂိဖိုလ္နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္ေသာေျကာင့္ “က်န္းမာျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးလာဘ္ျဖစ္သည္” ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ (၂)။ “ေရာင့္ရဲျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးပစၥည္း” ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ (၂)။“ေရာင့္ရဲျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးပစၥည္းျဖစ္သည္”ဟု ေဟာၾကားရာ၌ တရားသျဖင့္ ရွာေဖြရရွိသည့္ ရရသမွ်ေသာပစၥည္းဥစၥာျဖင့္ မေရာင့္ရဲႏုိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ပစၥည္းဥစၥာ၌ တပ္မက္ေမာျခင္း ေလာဘ ထူထပ္မ်ားျပားေနသည္ျဖစ္၍ အလွဴဒါနလည္း မျပဳလုပ္ႏုိင္၊ သီလလည္း မေဆာက္တည္ႏုိင္၊ သမထ ဝိပႆနာတရားလည္း အားမထုတ္ႏုိင္သျဖင့္ မေရာင့္ရဲႏုိင္ေသာသူတုိ႔၏ ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔သည္ ဤဘဝအတြက္ ေနာင္ဘဝမ်ား အတြက္ အက်ဳိးမမ်ားေသာေၾကာင့္ ေကာင္းျမတ္တန္ဖိုး ရွိေသာ ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔ မဟုတ္ၾကေပ။ ယုတ္ညံ့ေသာ ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔ ျဖစ္ၾကေပသည္။ တရားသျဖင့္ ရွာေဖြရရွိသည့္ ရရသမွ်ေသာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားျဖင့္ ေရာင့္ရဲႏုိင္ေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ပစၥည္းဥစၥာ၌ တပ္မက္ျခင္း ေလာဘနည္းသည္ျဖစ္၍ အလွဴဒါနလည္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ၾကေပသည္။ သီလလည္း ေဆာက္တည္ႏုိင္ၾကေပသည္။ ဝိပႆနာတရားမ်ားကိုလည္း ပြါးမ်ားအားထုတ္ ႏုိင္ၾကေပသည္။သုိ႔ျဖစ္၍ ရရသမွ်ေသာ ပစၥည္းဥစၥာျဖင့္ ေရာင့္ရဲႏုိင္ေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔သည္ ဤဘဝအတြက္ ေနာင္ဘဝမ်ား အတြက္ နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာေရာက္သည့္တိုင္ေအာင္ အက်ဳိးမ်ားေသာေၾကာင့္ အျမတ္ဆံုးပစၥည္း ျဖစ္သည္ ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ (၃)။ “အကြၽမ္းဝင္ေသာသူသည္ အျမတ္ဆံုးေဆြမ်ဳိး” ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ (၃)။ “အကြၽမ္းဝင္ေသာသူသည္ အျမတ္ဆံုးေဆြမ်ဳိး ျဖစ္သည္”ဟု ေဟာၾကားရာ၌ တစ္မိဝမ္းတြင္း အတူဆင္းေသာ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ၊ေဆြမ်ဳိးရင္းပင္ ျဖစ္ပါေသာ္လည္း စိတ္ထားသေဘာထားခ်င္း မတူ၍ အကြၽမ္းမဝင္ပါက ေလာကဓမၼႏွစ္ဌာန၌ အက်ဳိးးရွိရာ၊အက်ဳိးရွိေၾကာင္းမ်ားကိုပင္ တိုင္ပင္ေျပာဆို၍ မရေသာသူတုိ႔သည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ေဆြမ်ဳိးဟူ၍ မဆိုႏုိင္ေပ။ သာမန္ေဆြမ်ဳိးမွ်သာ ျဖစ္ေပသည္။ ေဆြမ်ဳိး ေတာ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေတာ္သည္ျဖစ္ေစ စိတ္ထားသေဘာထားခ်င္း တူေသာသူတုိ႔သည္ အေၾကာင္းကိစၥရွိလာေသာအခါ ေကာင္းဆိုး ႏွစ္မ်ဳိးလံုး တိုင္ပင္လုိ႔ ရရွိၾကေပသည္။ ေလာကဓမၼႏွစ္ဌာနလံုး တုိ႔၌ အက်ဳိးရွိရာ၊ အက်ဳိးးရွိေၾကာင္းမ်ားကို တိုင္ပင္လုိ႔ ရရွိၾကေပသည္။ တစ္ဦး၏ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ကို တစ္ဦးက လြယ္ကူစြာ ျပဳျပင္လုိ႔ ရၾကေပသည္။ တစ္ဦး၏ အေျပာမွား အျပဳမွားတုိ႔ကို တစ္ဦးက သည္းခံ ႏုိင္ၾကေပသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ တိုင္ပင္လုိ႔လည္း ရၾက၊ ျပဳျပင္လုိ႔လည္း လြယ္ကူၾက၊သည္းလည္း ခံႏုိင္ ၾကေသာေၾကာင့္ “အကြၽမ္းဝင္ဆံုးသူသည္ အျမတ္ဆံုး ေဆြမ်ဳိးျဖစ္သည္”ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ (၄)။ “နိဗၺာန္သည္ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာျဖစ္သည္” ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ (၄)။ “နိဗၺာန္သည္ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာျဖစ္သည္”ဟု ေဟာၾကားရာ၌ ခ်မ္းသာသည္ ေလာကီခ်မ္းသာ၊ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိး ရွိေပသည္။ ထိုႏွစ္မ်ဳိး တုိ႔တြင္ လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာ၊ ျဗဟၼာခ်မ္းသာ ဟူေသာ ေလာကီခ်မ္းသာတုိ႔သည္ အျမဲတမ္း ခ်မ္းသာႏုိင္တဲ့ ခ်မ္းသာမႈမ်ဳိး မဟုတ္ေပ။ စ်ာန္သမာပတ္ရရွိ၍ အျမင့္ဆံုးဘဝဂ္ = ေနဝသညာနာသညာယတနျဗဟၼာဘံုသုိ႔ ေရာက္သြားေသာ္လည္း စ်ာန္အရွိန္ ေကာင္းမူအရွိန္မ်ား ကုန္သြားေသာအခါ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားေသာ ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသုရကာယ္ဟူေသာ အပါယ္ေလးဘံုသုိ႔ ျပန္ေရာက္ၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ေလာကီခ်မ္းသာတုိ႔သည္ ဆင္းရဲမကင္းေသာေၾကာင့္ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာတုိ႔ မဟုတ္ၾကေပ။ အညံ့စားခ်မ္းသာမ်ားသာ ျဖစ္ၾကေပသည္။ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္၍ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ ေလာကုတၱရာနိဗၺာန္ခ်မ္းသာသုိ႔ တစ္ႀကိမ္ေရာက္သြားေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ဆင္းရဲဒုကၡ အလြန္မ်ားၾကတဲ့ ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသုရကာယ္ဟူေသာ အပါယ္ေလးဘံုသုိ႔ ဘယ္ေသာအခါမွ ျပန္မေရာက္ၾကရေတာ့ေပ။ အပါယ္ဆင္းရဲမွ အၿပီးတိုင္ လြတ္ေျမာက္၍ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာကို ရရွိၾကေပသည္။ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္၍ သကဒါဂါမိမဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ ေလာကုတၱရာနိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို တစ္ႀကိမ္ေရာက္သြားေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ လူ႔ျပည္ ႏွင့္ နတ္ျပည္(၆)ထပ္ တုိ႔၌ ျဖစ္၍ခံၾကရမည့္ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း၊ စိုးရိမ္ပူေဆြးငိုေႂကြးရျခင္းစေသာ ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိး တုိ႔ကို ယခုဘဝႏွင့္ ေနာင္တစ္ဘဝသာ ခံၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုႏွစ္ဘဝမွ ေနာင္ဘဝမ်ားတြင္ ကာမဘံု၌ ျဖစ္၍ခံၾကရမည့္ ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔မွ အၿပီးတိုင္ လြတ္ေျမာက္၍ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာကို ရရွိၾကေပသည္။ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္၍ အနာဂါမိမဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ ေလာကုတၱရာနိဗၺာန္ခ်မ္းသာသုိ႔ တစ္ႀကိမ္ ေရာက္သြားေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ လူ႔ျပည္ ႏွင့္ နတ္ျပည္(၆)ထပ္တုိ႔၌ ျဖစ္၍ခံၾကရမည့္ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း၊ စိုးရိမ္ပူေဆြးငိုေႂကြးးရျခင္းစေသာ ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔မွ အၿပီးတိုင္လြတ္ေျမာက္၍ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာကို ရရွိၾကေပသည္။ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္၍ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ ေလာကုတၱရာနိဗၺာန္ခ်မ္းသာသုိ႔ တစ္ႀကိမ္ ေရာက္သြားေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ (၃၁)ဘံု၌ ျဖစ္၍ခံၾကရမည့္ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း၊ စိုးရိမ္ပူေဆြးငိုေႂကြးရျခင္းစေသာက ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိး တုိ႔မွ အၿပီးတိုင္ လြတ္ေျမာက္သြားၾကရေပသည္။ ေနာင္ဘယ္ေသာအခါမွ ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ႏွင့္ မေတြ႕ၾကရေတာ့ပါဘဲ အျမတ္ဆံုးနိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရရွိသြားၾကေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ “နိဗၺာန္သည္ အျမတ္ဆံုး ခ်မ္းသာျဖစ္သည္”ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ (မဟာစည္နာယက၊ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ၊ အရွင္ကု႑လာဘိဝံသ သဒၶမၼရံသီရိပ္သာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး) Thanks - Young Buddhist Association ဖတ္႐ႈမွ်ေဝပူေဇာ္ပါသည္ #Sandar Aung


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2LBunM5