အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Wednesday, September 18, 2019
သီလစင္ၾကယ္၍ ရဟႏၲာျဖစ္သူ 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 ေလာကီေရး ႐ႈပ္ေထြး သာဝတၳိျပည္၌ အသျပာသန္းေလးရာခ်မ္းသာေသာ သန္းၾကြယ္ သေဌး ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ ရွိ၏။ ညီငယ္က အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ အစ္ကိုႀကီးက အိမ္ေထာင္မျပဳပဲ ညီငယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ေန၏။ တေန႔တြင္ ႐ႈပ္ေထြး ေပြလိမ္လွေသာ ေလာကီေရး ကိစၥေတြကို အျပစ္ျမင္ကာ ၿငီးေငြ႕လွသျဖင့္ အစ္ကိုႀကီးက ရဟန္း ျပဳၿပီးလွ်င္ ေတာရေက်ာင္း၌ တရား အားထုတ္ေန၏။ ဝိသမေလာဘေၾကာင့္ အမွား အမွန္ကို မခြဲျခားႏိုင္ေသာ ခယ္မက ထို ရဟန္းေတာ္ လူထြက္လာလွ်င္ အေမြခြဲေပးရမည္စိုးေသာေၾကာင့္ လူဆိုးမ်ားအား ေငြေပး၍ ရဟန္းေတာ္ကို အသက္ခိုင္း၏။ လူဆိုးမ်ားသည္ ရဟန္းေတာ္ရွိရာ ေတာသို႔သြား၍ ေနဝင္ မိုးခ်ဳပ္ အခ်ိန္တြင္ ရဟန္းေတာ္ကို သတ္ရန္ ဖမ္းဆီးၾက၏။ ရဟန္းေတာ္က တည တရား အားထုတ္ခြင့္ျပဳ၍ နံနက္လင္းမွသတ္ရန္ ေတာင္းပန္၏။ လူဆိုးမ်ားက မယံုၾကည္ၾက။ ထြက္ေျပးလိမ့္မည္ဟု ထင္ၾက၏။ ရဟန္းေတာ္က အနီးရွိ ေက်ာက္တံုးႀကီး တခုကို ေကာက္ယူကာ ေပါင္ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို ထု႐ိုက္၍ ခ်ိဳးပစ္လိုက္မွပင္ လူဆိုးမ်ား ယံုၾကည္စိတ္ခ်ကာ စႀကႍဦး၌ မီးဖို၍ အိပ္လ်က္ ေစာင့္ေနၾကေတာ့၏။ သီလကို ဆင္ျခင္ ရဟန္းေတာ္သည္ ေပါင္က်ိဳးေသာဒဏ္ရာမွ နာက်င္ေသာ ေဝဒနာကို ႐ႈမွတ္လ်က္ ခြာၿပီးလွ်င္ ရဟန္း ျဖစ္သည္မွ စ၍ ပြတ္သစ္စ ခ႐ုသင္းကဲ့သို႔ျဖဴစင္လွေသာ မိမိ၏ သီလကို ဆင္ျခင္မိသျဖင့္ စိတ္ၾကည္လင္ရႊင္လန္းကာ ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္မႈ ပီတိပါေမာဇၨေတြ တဖြားဖြား ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထို ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ စိတ္ေတြကို ႐ႈမွတ္ျပန္ရာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဉာဏ္ေတြ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေနာက္ မိုးေသာက္ယံတြင္ ကိေလသာ ကုန္ခန္း၍ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြား၏။ ရဟန္းေတာ္၏ ဘြဲ႕ေတာ္မွာ အရွင္တိႆ ျဖစ္၏။ ဤ အရွင္၏ ျဖစ္ရပ္ကို ၾကည့္လွ်င္ သီလ စင္ၾကယ္ျခင္းေၾကာင့္ စိတ္ၾကည္လင္ ရႊင္လန္းရာမွ အက်ိဳးအဆက္ဆက္ ျဖစ္ေပၚကာ အရဟတၱဖိုလ္ အထိ ရရွိသြားသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ လူတိုင္း ေဆာက္တည္သင့္ ဤမွ် အက်ိဳးႀကီးမားေသာ သီလကို လူတိုင္း ႀကိဳးစား၍ ေဆာက္တည္ ေစာင့္ထိန္းသင့္ေပသည္။ မိမိ ဘာသာလည္း ေဆာက္တည္ေကာင္း၏။ ရဟန္းေတာ္တပါးပါးထံ၌လည္း ခံယူ ေဆာက္တည္ႏိုင္၏။ မိမိ ဘာသာေဆာက္တည္လွ်င္ ေလးနက္မႈ ရိုေသမႈ အားေပ်ာ့၍ ေစာင့္စည္းစိတ္ အားနည္း၏။ ရဟန္းေတာ္ တပါးပါးထံ၌ ခံယူေဆာက္တည္လွ်င္ ေလးနက္မႈ ရိုေသမႈ အားေကာင္း၍ ေစာင့္စည္းစိတ္ ထက္သန္၏၊ အားႀကီး၏။ မေဆာက္တည္လွ်င္ အျပစ္ မကင္းေသာ အလုပ္ကို မလုပ္ပဲ ေရွာင္ၾကဥ္ရာ၌ သီလ မေဆာက္တည္ပဲလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ တခ်ိဳ႕က " တို႔မေကာင္းမႈေတြမွ မလုပ္ပဲ၊ သီလ ေဆာက္တည္ေနဖို႔၊ ဥပုသ္ေစာင့္ေနဖို႔ မလိုပါဘူး " ဟု ယူဆ ေျပာဆိုတတ္ၾက၏။ ဤသို႔ ယူဆ ေျပာဆိုၾကျခင္းမွာ မိမိ၏ ဟာကြက္ကို ဖာေထးလိုေသာေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူ႕စိတ္ သဘာဝကို နားမလည္ေသာေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ျခားနားခ်က္ လူ၏ စိတ္သဘာဝမွာ "မလုပ္ပါဘူး" ဟုႏႈတ္က ထုတ္ေဖာ္ ဝန္ခံထားေသာ အလုပ္တခုကို က်ဴးလြန္ ျပဳလုပ္ရမည္ကို အလြန္ ဝန္ေလး၏။ မလုပ္မိေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေစာင့္စည္း ထိန္းသိမ္းလိုစိတ္ ထက္သန္၏။ ႏႈတ္က ထုတ္ေဖာ္ ဝန္ခံမထားပဲ "မလုပ္ပါဘူး" ဟု စိတ္ျဖင့္သာ ႏွလံုးသြင္းထား႐ံုမွ် ျဖစ္လွ်င္ ျပဳလုပ္ရမည္ကို ဝန္မေလးေပ။ က်ဴးလြန္လိုစိတ္ အနည္းငယ္ျဖစ္႐ံုမွ်ႏွင့္ပင္ လြယ္လြယ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္ ျပဳလုပ္တတ္ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သီလကို ေဆာက္တည္၍ မေကာင္းမႈ မျပဳမိေအာင္ ေစာင့္ထိန္းလွ်င္ ေစာင့္ထိန္းလိုစိတ္ အားေကာင္း၍ လြန္က်ဴး ေဖာက္ဖ်က္ရန္ ခဲယဥ္း၏။ 'မေကာင္းမႈကို မျပဳလုပ္ျခင္းသာ ပဓာန' ဟု ယူဆကာ သီလကို မေဆာက္တည္လွ်င္ ေစာင့္ထိန္းလိုစိတ္ အားေသး၍ မေကာင္းမႈကို က်ဴးလြန္ရန္ လြယ္ကူ၏။ မူရင္း credit 🙏ခရီး သည္ မ်ားအားလံုးပဲ့ မဂၤလာပါ ခင္ဗ်ာ 🙏 🙏ျပန္လည္မ်ွေဝသူ ခရီး သည္ 🙏
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/350WRa2
Newer Post
Older Post
Home