Wednesday, September 18, 2019

#ရတာ နာလိုက္တာ ************************ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကာလက ရြာႀကီးတစ္ရြာမွာ 'ေတာေဒယ်' ဆိုတဲ့ ရြာစား ပုဏၰားႀကီးတစ္ဦး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ရြာမွာ ေနရေပမယ့္ သူ႔ကိုအထင္မေသးလိုက္ပါနဲ႔။ ေရႊဒဂၤါးေတြခ်ည္း ၈၇-ကုေဋခ်မ္းသာႂကြယ္ဝပါသတဲ့။ ဒါေပမယ့္ အထင္ေတာ့လည္း မႀကီးလိုက္ပါနဲ႔။ ဘဝဆိုတာ ရွိတိုင္း ခ်မ္းသာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အသိတရား မရွိရင္ ကိုယ့္မွာ ရ,ထားတာေတြ အကုန္လံုး နာစရာခ်ည္းပါပဲ။ ပုဏၰားႀကီးမွာ အသိတရားကလည္း မရွိ, သဒၶါတရားကလည္းမရွိေတာ့, လွဴဖို႔ တန္းဖို႔ ေပးဖို႔ကမ္းဖို႔ ေနေနသာသာ မိမိကုိယ္ မိမိေတာင္မွ မၾကည္ျဖဴဘူးတဲ့။ ကိုယ့္ကိုယ္ေတာင္မွ ဝေအာင္ မေကြၽးခ်င္ဘူး။ မိသားစုေတြေတာင္မွ ဝေအာင္ မေကြၽးခ်င္ဘူး။ အင္မတန္မွ ႏွေျမာသတဲ့။ သူ႔ရဲ႕ခံယူခ်က္က စီးပြားေရးမွာ အဝင္သာ ရွိေစရမယ္။ အထြက္အေလ်ာ့ မရွိေစရတဲ့။ သူ႔ရဲ႕တစ္ဦးတည္းေသာ သားကေလးကိုလည္း အခုလို ၾသဝါဒ အဆံုးအမ မၾကာမၾကာ ေပးပါသတဲ့။ 'ခ်စ္သား၊ မ်က္ေရးကြင္းတ့ဲ မ်က္စဥ္းေက်ာက္ႀကီးေတြကို ခ်စ္သား ျမင္ဖူးတယ္ မဟုတ္လား' 'ျမင္ဖူးပါတယ္ ဖခင္' 'အဲဒီ မ်က္စဥ္းေက်ာက္ႀကီးမ်ားကို ေက်ာက္ပ်ဥ္ေပၚမွာ နည္းနည္း ေသြးၿပီး မ်က္ေရးကြင္း, မ်က္စဥ္းခတ္ဖန္ မ်ားလို႔ရွိရင္ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ တေရြ႕ေရြ႕ေသး, ေသးလာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ ဒီမ်က္စဥ္းေက်ာက္ႀကီး ကုန္သြားတာကို ခ်စ္သား ျမင္ဖူးတယ္ မဟုတ္လား' 'ျမင္ဖူးပါတယ္ ဖခင္' 'ေအး-ဒီလိုပဲ စီးပြားဥစၥာလည္းပဲ တစ္ေန႔နည္းနည္း သံုးဖန္မ်ားရင္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ မ်က္စဥ္းေက်ာက္ၾကီး ကုန္သလို ကုန္သြားႏိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အသံုးအစြဲကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေခြၽတာရမယ္။ ေနာက္ၿပီး ျခေတာင္ပို႔ကို သား ျမင္ဖူးတယ္ မဟုတ္လား။ ေအး-ဒီျခေကာင္ကေလးေတြရဲ႕ ခံတြင္း ပါးစပ္ထဲက ေထြးအန္ထုတ္လိုက္တဲ့ ေျမဆီကေလးေတြ နည္းနည္းက ရက္ၾကာေညာင္းလို႔ စုေပါင္းလာတဲ့အခါ ေတာင္ပို႔ႀကီး ျဖစ္လာတာကို ခ်စ္သား ျမင္ဖူးတယ္ မဟုတ္လား' `` ျမင္ဖူးပါတယ္ ဖခင္´´ ``အဲဒီလိုပါပဲ၊ ပ်ားေကာင္ငယ္ကေလးေတြဟာလည္း ေသးငယ္တဲ့ သူတို႔ခံတြင္းကေလးေတြနဲ႔ ႏိုင္႐ံု ႏိုင္႐ံု ပန္းဝတ္ရည္ကေလးေတြကို နည္းနည္းခ်င္း စုပ္ယူလာၿပီး စုေပါင္းေထြးအန္ဖန္မ်ားေတာ့ လွည္းဘီးေလာက္ ပ်ားအံုႀကီး ျဖစ္လာတာကို သင္ ခ်စ္သား ျမင္ဖူးတယ္ မဟုတ္လား´´ ``ဒါကိုလည္း ျမင္ဖူးပါတယ္ ဖခင္´´ ``ေအး -(ျခကို ပံုျပဳ, ပ်ားကိုတု, ဥစၥာစီးပြား နာနာစု) ဆိုတဲ့အတိုင္း စီးပြားဥစၥာ စုတဲ့ေနရာမွာ ခ်စ္သား ျခႏွင့္ပ်ားကို ဥပမာထားၿပီး စုရမယ္။ သံုးစြဲတဲ့ ေနရာမွာလည္း မ်က္စဥ္းေက်ာက္ကို ေသြးပစ္ေတာ့ ကုန္သြားသလို ခ်စ္သား ျဖဳန္းမပစ္ေလနဲ႔´´လို႔ ေျပာသတဲ့။ အဲဒီေလာက္ ကပ္ေစးႏွဲေတာ့ ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးရာ သာဝတိၱျပည္မွာ ေနလ်က္သားနဲ႔ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ရွိေနလ်က္သားနဲ႔ ဘာကုသိုလ္မွ်မလုပ္၊ သူမ်ားအတြက္ ေနေနသာသာ ကိုယ့္အတြက္ ကိုေတာင္ အက်ဳိးရွိေအာင္ မသံုးတတ္၊ မသံုးႏိုင္ရွာဘူးတဲ့။ အဲဒီလို ေျမေပၚေျမေအာက္မွာ ရွိတဲ့ ဥစၥာပစၥည္းေတြကို 'ငါ့ဟာ ငါ့ဟာ'နဲ႔သာ အစြဲလမ္းႀကီး စြဲလမ္းၿပီး ေနသတဲ့။ ဒီပစၥည္းဥစၥာေတြက ေသရင္ ကိုယ့္ေနာက္ တစ္ခုမွ် ပါလာၾကမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ နည္းနည္း ကေလးမွ် မေတြးမိဘူးတဲ့။ ရထားတဲ့ ဘဝနဲ႔ခႏၶာဟာ အၿမဲ ဆုပ္ကိုင္ထားလို႔ ရတဲ့အရာ မဟုတ္ဘူူူးဆိုတာလည္း မသိဘူး။ ပစၥည္းဥစၥာဆိုတာလည္း အမ်ားဆိုင္ ဘံုဆိုင္ ျဖစ္ေလေတာ့ ကိုယ္က လက္မဦးရင္၊ ကိုယ္က အဖိုးတန္ေအာင္ မသံုးတတ္ရင္၊ အကြက္ေစ့ေအာင္ မသံုးတတ္ရင္၊ အဖိုးတန္ အင္အားေတြ ျဖစ္မလာဘူးဆိုတာေတြ သူက လံုးလံုးမွ မသိတာပဲကိုး။ အဲဒါနဲ႕ ကိုယ့္မွာ ရွိတဲ့အခြင့္အေရးေတြ ကိုယ္က လက္,မဦးေတာ့ ေသမင္းက လက္ဦးသြားတာေပါ့။ ေျမေပၚမွာ ရွိတဲ့ ၈၇-ကုေဋေသာ ပစၥည္းေတြ ေျမေအာက္မွာ ျမႇဳပ္ႏွံသိမ္းဆည္းထားတဲ့ ပစၥည္းေတြဟာ 'ငါ့ပိုင္တာေတြပဲလို႔' စြဲလမ္းၿပီး ေသသြားတာ ျဖစ္ေလေတာ့ သူ႔အိမ္မွာပဲ ေခြးျပန္ျဖစ္ပါသတဲ့။ အဲဒီလို အစြဲနဲ႔တကြ ေသျခင္းမ်ဳိးကို ပါဠိလို 'သာေပကၡ ကာလ ကိရိယာ' လို႔ ေခၚပါတယ္။ မိမိရဲ႕အိမ္ရာ စီးပြားဥစၥာေတြေပၚမွာ တြယ္တာတပ္မက္တဲ့ တဏွာ ေလာဘျဖစ္ၿပီး အစြဲနဲ႔ေသရင္ ကိုယ့္အိမ္မွာပဲ ျပန္ၿပီး ႏြားလည္း ျဖစ္တတ္တယ္။ ေခြးလည္း ျဖစ္တတ္တယ္။ အိမ္ေျမႇာင္လည္း ျဖစ္တတ္တယ္တာပဲ။ အခုလည္း ေတာေဒယ်ပုဏၰားႀကီးဟာ ၈၇-ကုေဋေသာ မိမိဥစၥာေတြကို စြဲၿပီး ေသသြားတာ အိမ္မွာ ေခြးႀကီး ျဖစ္ရတယ္။ အဲဒါ- ရတာ, နာ ေပါ့။ ေတာေဒယ် ပုဏၰားႀကီး ပစၥဳပၸန္မွာ အဖိုးတန္ေအာင္ ဘာမွ် မသံုးလိုက္ရဘူး။ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ ကာလမွာ ျဖစ္ခြင္ရတဲ့ လူ႔ဘဝ အဖိုးတန္ႀကီးကိုလည္း အဖိုးတန္ေအာင္ မသံုးလိုက္ရ၊ ကုသိုလ္ျပဳခြင့္ အျပည့္အဝ ရတဲ့ ၈၇- ကုေဋ ႂကြယ္ဝတဲ့ သူ႔ရဲ႕ ပစၥည္းဥစၥာေတြကလည္း မကယ္ႏိုင္။ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ သာဝတၴိျပည္မွာ လူျဖစ္ခြင့္ရတာ၊ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝခဲ့တာေတြဟာ ေတာေဒယ် ပုဏၰႀကီး အတြက္ 'ရတနာ'ေတြ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ရတာ, နာ ခ်ည္းျဖစ္ကုန္တယ္။ 'ပညာမရွိ အသိကင္းကြာ ရတာ,နာ ရွိတာေသာ္မွ ႐ံႈးရသည္' ဆိုတဲ့အတိုင္း အသိပညာမ်ား ကင္းေတာ့ လူ႔ဘဝရဲ႕ႂကြယ္ဝမႈေတြဟာ ရတနာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ၊ နာက်ည္းစရာေတြ ရတာ, နာေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ ခံစားပိုင္ခြင့္ေတြ အကုန္လံုး ဆံုး႐ံႈးကုန္ေတာ့တာပါပဲ။ ``ငါ့ဘဝ ရတာ, နာလိုက္တာ။ ၈၇-ကုေဋေသာ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝမႈေတြက အခုေတာ့ ငါ့ကို ေခြးျဖစ္ေအာင္ လုပ္လုိက္ၾကၿပီ´´ လို႔ မေျပာေသာ္လည္း ေျပာစရာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ဒီႂကြယ္ဝမႈေတြကို စြဲလမ္းမိခဲတာေၾကာင့္ အခုေတာ့ ေတာေဒယ် ပုဏၰားႀကီး သူေ႒းကေန ေခြးျဖစ္သြားရၿပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ လူ႔ဘဝမွာ တစ္ဖက္ျမင္ ပညာသာမက ေလာကီေလာကုတၴရာ၊ ပစၥဳပၸဳန္ တမလြန္ ႏွစ္ဖက္ျမင္ ပညာဟာ သိပ္လိုအပ္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ နားလည္ထားၾကဖို႔ပါပဲ။ တိပိဋကဓရ၊ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက ေယာ ဆရာေတာ္ႀကီး ဤဓမၼပံုျပင္ျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္- (၁) လူ႔ဘဝသည္ လူ႔အခြင့္အေရး အျပည့္အဝရေသာ ဘဝတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း။ (၂) 'ပညာ နရာနံ ရတနံ' ဟူသည္ႏွင့္ အညီ လူ႔ဘဝ၏မြန္ျမတ္ေသာ ေကာင္းက်ဳိးသုခတို႔ ရဖို႔အေရးတြင္ အသိပညာသည္ ရတနာတစ္ပါးျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္၊ (၃) 'အသိပညာ' တည္းဟူေသာ ဆီမီးအလင္းေရာင္သာ မရွိပါက ဘဝဟူသည္ အမိုက္အေမွာင္ႀကီးသာျဖစ္၍ ရတနာအျဖစ္မွ ရတ,နာအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ၿပီး လူ႔ဘဝ၏ခ်ဳိၿမိန္ေကာင္းျမတ္ေသာ ခံစားပိုင္ခြင့္ မ်ားကို လက္လြတ္ဆံုး႐ံႈးရတတ္ေၾကာင္းတို႔ကို ေျပာျပလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာ႐ႈသူ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားလည္း အဖိုးတန္ လူ႔ဘဝ ရတနာေလးကို ရတာ, နာလိုက္တာ မျဖစ္ရေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ႀကိဳးစားႏိုင္ၾကပါေစ။ ေတာ္ဝင္ႏြယ္ (ဓမၼပံုျပင္မ်ား) Credit:လိႈင္ တိုး


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2Nl9Rla