အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Thursday, August 29, 2019
ေကာင္းလိုက္တဲ့ အေမးအေျဖ။ ယုတၱိ႐ွိ႐ွိ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျဖထားတာ ဂုဏ္ယူစရာ ပါပဲ။ ရဟန္းတစ္ပါးနဲ႔ ဘာသာမဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေမးအေျဖ ေလးပါ။ ********************* ''တစ္ပါးတည္း ေနရတာ မပ်င္းဘူးလား အရွင္'' ''ပ်င္းလုိ ့ တစ္ပါးတည္း လာေနတာပါ ဒကာ'' ''တပည့္ေတာ္သာ အရွင့္ေနရာမွာဆုိ အလြန္ပ်င္းရိေနမွာပဲ'' ''ဘုန္းႀကီးလည္း ဒကာတုိ ့ေနခဲ့တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္းက လာခဲ့တာပါ၊ ေပ်ာ္တယ္ ပ်င္းတယ္ဆုိတာ ခံယူတဲ့ စိတ္အေပၚသာ မူတည္တယ္၊ ဒကာ သိပ္ရုိးအီသြားတဲ့အခါ အရာရာဟာ ပ်င္းစရာပဲ'' ''အခုလုိ ထုိင္ေနရတာေရာ မပ်င္းဘူးလား'' ''ဒကာအျမင္မွာေတာ့ ထုိင္ေနတာေပါ့ တကယ္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးက Game ကစားေနတာ၊ အခုမွစ ကစားကာစမုိ႔ ေပ်ာ္ေတာင္ ေပ်ာ္ေနေသးရဲ႕'' ''ဘာ Game မ်ားလဲ အရွင္'' ''အင္မတန္ လႈပ္ရွားတတ္တဲ့ စိတ္ကုိ ၿငိမ္ ေအာင္ဖမ္းတဲ့ Game ေပါ့'' ''ဘယ္လုိပုိက္မ်ိဳးနဲ႔ ဖမ္းလဲ'' ''သတိတရားနဲ႔ ဖမ္းပါတယ္'' ''ဒါ သမထ Game လား'' ''ဆုိပါေတာ့ သမာဓိထူေထာင္တဲ့ Game တစ္ခုပါပဲ'' ''ေပ်ာ္ဖုိ႔ေကာင္းရဲ႕လား'' ''စာအုပ္ဖတ္ေနတဲ့သူဟာ ေရွ႕က ရုပ္ရွင္ကုိ စိတ္မဝင္စားဘူး၊ ေရွ႕က ရုပ္ရွင္ကုိ စိတ္ဝင္စားရင္ လက္ထဲက စာအုပ္ကုိ စိတ္မဝင္စားဘူး... အာရုံ စုစည္းမႈမရွိရင္ ဘာကုိမွ လုပ္မရဘူးေလ၊ အလုပ္တစ္ခုမွာ Concentraction ရဖုိ႔ အျခားတစ္ခုကုိ Neglect လုပ္ရတယ္.. ဒကာက အျခားကိစၥေတြကုိ လ်စ္လ်ဴ မရႈႏုိင္ပဲ ဒီ Game ကုိ လာေဆာ့ မယ္ဆုိရင္ ေပ်ာ္လိမ့္မယ္ မထင္ဘူး'' ''ဒီ Game ကုိ ေဆာ့တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးက ဘာျဖစ္မလဲ'' ''အက်ိဳးက်းဇူးမဲ့တဲ့ Game ဆုိတာမရွိသလုိ Side Effect ကင္းတဲ့ ေဆးဆုိတာမရွိဘူး... အေကာင္း အဆုိးဟာ သိပ္ဒြန္တြဲတယ္.... ဘယ္သူ အေနနဲ႔လဲလုိ႔ ေမးရလိမ့္မယ္... ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က စာမက်က္ပဲ တရားထုိင္ေနမယ္ဆုိ ဘုန္းႀကီး အျပစ္ဆုိရလိမ့္မယ္... Minor သေဘာနဲ႔ အခ်ိန္အနည္းငယ္ေပးၿပီး ေလ့က်င့္တာမ်ိဳးကုိေတာ့ မတားျမစ္ လုိဘူး...'' ''အရွင္ဘုရားအတြက္ဆုိရင္ေရာ'' ''သတၱဝါေတြဟာ ကုိယ္ေပ်ာ္ရာကုိ ကုိယ္ ေရြးခ်ယ္ၾကတယ္... ျမင့္ျမတ္ျခင္း ယုတ္ညံ့ျခင္းကုိေတာ့ ဓမၼဓိ႒ာန္ေပတံနဲ႔ တုိင္းမွသာ သင့္မယ္ထင္ရဲ႕... ဘုန္းႀကီး အတြက္ေတာ့ ဒီ Game ဟာ သိပ္ကုိ ေပ်ာ္ဖုိ႔ ေကာင္းတဲ့ Game ေပါ့'' ''အေၾကာင္းျပခ်က္ရွိမလား '' ''အေၾကာင္းျပခ်က္ ဆုိတာထက္ ရည္ ရြယ္ခ်က္ရွိသလားလုိ႔ ေမးေစခ်င္တယ္ ဒကာ… အေၾကာင္းျပဖုိ ့ လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ေနတာ၊ စိတ္ကို ခုိင္ျမဲသန္မာေအာင္ ေလ့က်င့္ ေနတာပါ... သင္ေရႊထုပ္ေကာက္ရ တဲ့အခါ သိပ္ကုိ ေပ်ာ္ရႊင္လိမ့္မယ္... စိတ္ကုိ အလႈပ္တစ္ခုျဖစ္ေစမယ္၊ သင္တုိ႔ကေတာ့ Positive ဘက္ကုိ ေရြ႕တဲ့ Feeling လုိ႔ျမင္တယ္.... ဘုန္းႀကီး ကေတာ့ မၿငိမ္သက္တဲ့ စိတ္သေဘာလုိ႔ ျမင္တယ္... သမၼာသတိနဲ႔ တြဲမခ်ည္ထားတဲ့ စိတ္ဟာ ေလာကဓံ တစ္ခုနဲ႔ ႀကံဳတုိင္း လႈပ္ေနရတယ္၊ ဒါဟာ အေျခမခုိင္မာမႈေၾကာင့္ပါ... ေခါင္းေလာင္းကို ဘယ္ေလာက္ အားနဲ႔ ထုိးထုိး အခ်ိန္တစ္ခုမွာ ေခါင္းေလာင္း သံဟာ တဖန္ တိတ္ဆိတ္သြားရသလုိမ်ိဳး ထီေပါက္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ရတာက အခ်ိန္တစ္ခုမွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအသံေတြဟာ တဖန္ ျပန္တိတ္ဆိတ္သြားမွာပါ... ထီေပါက္တဲ့ သတင္းနဲ႔ သံစူးတဲ့ျဖစ္စဥ္ တစ္ၿပိဳင္တည္း ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ သံစူးတဲ့ ေဝဒနာကုိ သင္ဂရုေတာင္ စုိက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ အကယ္၍မ်ား ထီေပါက္ၿပီး တစ္ႏွစ္အၾကာမွာ သံစူးခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ထီေပါက္ခဲ့တာကုိ ေမ့ၿပီး သံစူးတာကုိပဲ သင္ ခံစားရမွာပါ... ေျပာခဲ့သလုိ သမၼာသတိနဲ႔သာ တြဲမခ်ည္ထားဘူးဆုိရင္ ဆူႀကံဳနိမ့္ျမင့္ ေလာကဓံရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္မႈ အတုိင္း ေပ်ာ္ရႊင္ရ ဝမ္းနည္းရနဲ ့... သင့္စိတ္ေတြ ပင္ပန္းေနေရာ့မွာ... ဒါက ဘုန္းႀကီးရဲ႕အျမင္ပါ... သင္တုိ႔ကေတာ့ ေလာကဓံ အတြန္းအတုိက္မွာ ေရွ႕တုိး ေနာက္ဆုတ္ ျဖစ္ေနရတာကုိက ဘဝလုိ႔ ယူဆထားတာကုိး ''တပည့္ေတာ္တုိ႔က မွားေနသလား'' ''ဒါဟာ အမွန္အမွားသေဘာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါဟာ သဘာဝသေဘာ၊ သစၥာသေဘာ ပါပဲ၊ ေလာကီနယ္မွာ က်င္လည္လုိသူ အတြက္ ေလာကသစၥာက အမွန္ေပါ့၊ ေလာကီက လြန္ေျမာက္လုိသူအတြက္ ေလာကုတၱရာ သစၥာက အမွန္ေပါ့'' ''ေလာကုတၱရာဆုိတာ'' ''ေလာက ဥတၱရ ေလာကကုိလြန္ေျမာက္ ျခင္းေပါ့'' ''ဘာလုိ႔ိမ်ား ေလာကကုိ လြန္ေျမာက္ ခ်င္ရတာလဲ'' ''ပ်င္းလာလုိ႔ပါ'' ''နားမရွင္းဘူးဘုရား၊ ေျပာင္းျပန္ႀကီး ျဖစ္ေနသလားလုိ႔၊ တကယ္ဆုိ အရွင္တုိ႔ ဘဝက ပုိပ်င္းစရာ မေကာင္းဘူးလား'' ''သင္ေရကူးဖူးသလားဒကာ'' ''ကူးဖူးတယ္ဘုရား'' ''ေရကူးေနၾကသူေတြဟာ ေရကူးကန္ ေပၚကလူေတြကုိ ေျပာတယ္ ေရကူးရတာ ေပ်ာ္စရာပဲတဲ့... ေရမကူးရေသးသူ ေတြက ေရကူးခ်င္စိတ္ တဖြားဖြားေပါ့... ေရကူးလုိ႔ ပ်င္းလာသူေတြက ေရကန္ ေပၚျပန္တက္တယ္... ျမဴးထူးစြာ ကူးေနဆဲသူေတြကုိ ျမင္တယ္... ဒါေပမယ့္ သူ႔ကုိ မဆြဲေဆာင္ႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ သူေရကူးရတာ ပ်င္းသြားၿပီ... ေပ်ာ္ဖုိ ့အတြက္ ေရဆင္းကူးၿပီးပ်င္းလုိ႔ ျပန္တတ္လာတဲ့ လူေတြလုိပဲ၊ ဘုန္းႀကီးက ျပန္တတ္လာသူပါ၊ သင္တုိ႔က ကူးေနဆဲ သူေတြပါ၊ ဘယ္သူမွ မမွားၾကပါဘူး၊ ဒါက ကုိယ့္စိတ္ရဲ႕သဘာဝပါပဲ'' ''တကယ္ဆုိ တပည့္ေတာ္တုိ႔လည္း ကုိယ့္နည္း ကုိယ့္ဟန္နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ရွာေန ၾကတာပဲ၊ အရွင္ဘုရားကလည္း ကုိယ့္နည္းကုိယ့္ဟန္နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ရွာေဖြေနတာပဲ... ဘာလုိ႔မ်ား အရွင္တုိ႔က ပုိျမင့္ျမတ္တယ္လုိ႔ ယူဆၾကတာလဲ'' ''မာန္နည္းသူကုိ လက္အုပ္ခ်ီတာနဲ႔ မာန္ႀကီးသူကုိ လက္အုပ္ခ်ီရတာ မတူဘူးဒကာ၊ အက္ဒီဆင္ဟာ သံဃာေတြထက္ ဗဟိဒၶအလင္းေရာင္ ေပးမႈမွာ ပုိျမင့္ျမတ္သူပါ၊ ပုိအက်ိဳးျပဳသူပါ... သူ႔ကုိ လက္အုပ္ခ်ီလည္း ရသလုိ လက္ အုပ္မခ်ီလည္းရတယ္၊ သင္ဘယ္လုိပုံစံနဲ႔ ေလးစားမႈကုိ ျပလုိသလဲ၊ တုိ႔ရဟန္း ေတြကုိ လူေတြက လက္အုပ္ခ်ီတယ္... အနည္းဆုံးေတာ့ တုိ႔ေစာင့္ထိန္းတဲ့ သီလကုိ ေလးစားလုိ႔ ေလးစားမႈ ျပတဲ့သေဘာပါ။ လက္အုပ္မခ်ီသူ ကုိလည္း တုိ႔က အျပစ္လည္း မျမင္သလုိ အျပစ္လည္း မတင္ပါဘူး... စစ္တပ္မွာ အထက္အရာရွိကုိ အေလးျပဳတာဟာ ေလးစားမႈကုိ ျပတာျဖစ္သလုိ တုိ႔ရဟန္းေတာ္ကုိ လက္အုပ္ခ်ီတာ ဟာလည္း ေလးစားမႈကုိ ျပတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္.... ပုိျမင့္ျမတ္တယ္ ပုိနိမ့္က်တယ္ဆုိတာ ဘယ္က႑မွာလဲလုိ႔ ျပန္ေမးရလိမ့္မယ္... ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရး သမုိင္းမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ထက္ျမင့္တဲ့ ျမတ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးမရွိပါဘူး'' ''တကယ္ဆုိ အရွင္ဘုရားတုိ႔က တာဝန္မဲ့ သူမ်ားျဖစ္ေနမလား၊ လူဆုိတာ ေလာကအတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကတယ္... တစ္ကမာၻလုံးသာ ဘုန္းႀကီးေတြ ျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူက စပါး စုိက္မလဲ ဘယ္သူက အိမ္ေတြေဆာက္ မလဲ'' ''သင္ဘာအလုပ္လုပ္လဲ ဒကာ'' ''စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာပါ'' ''တစ္ကမာၻလုံးသာ စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ ေတြခ်ည္းဆုိ ဘယ္သူေတြစပါးစုိက္မလဲ ဘယ္သူေတြအိမ္ေဆာက္မလဲ ဒကာ'' ''တပည့္ေတာ္တုိ႔မွာ ကုိယ့္တာဝန္နဲ႔ ကုိယ္ရွိတယ္ ကုိယ့္ေပးဆပ္မႈနဲ႔ ကုိယ္ရွိတယ္၊ ကုိယ့္ထမင္းကုိ ကုိယ္ရွာစားတယ္'' ''ေလာကမွာ အလုပ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္ဒကာ Product နဲ ့ Service ေပါ့၊ ကုန္ထုတ္မလား ဝန္ေဆာင္မႈေပးမလား၊ ဘုန္းႀကီးတုိ႔က လူ႔ေလာကအတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈ ျပန္ေပးရတယ္ဒကာ၊ ျပည္သူေတြ ေကြၽးတာစားၿပီး ကုိယ့္လြတ္လမ္း ကုိယ္ရွာေနတာဆုိရင္ သင္ေျပာသလုိ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ဟာ တာဝန္မဲ့ လူတန္းစားေတြပါ... ဒါေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးတုိ႔မွာ တာဝန္ေတြရွိတယ္... ကုိယ့္တရား ကုိယ္ရွာရုံ သက္သက္ဆုိ ဘုန္းႀကီး ဝတ္စရာမလုိဘူးေလ၊ ကုိယ့္ဘာသာဝင္ေတြကုိ ေအးခ်မ္း စိမ့္ေသာငွာ ဆုံးမစိမ့္ေသာငွာ ကုိယ္ေျပာတဲ့ စကားကုိယ္ေဟာတဲ့ တရားကုိ ေလးစားနာယူေစဖုိ႔ သီလ သမာဓိ ပညာအရာမွာ စံနမူနာျဖစ္ေအာင္ ရဟန္းအသြင္ ယူရတယ္ဒကာ၊ တစ္က်ပ္သားခန္႔ စံနမူနာျပျခင္းဟာ တစ္ပိႆာခန္႔ ဆုံးမျခင္းနဲ႔ ညီသတဲ့၊ ဘုန္းႀကီးတုိ႔က ဆုံးမခြင့္ရဖုိ႔ စံနမူနာျပ ေနရျခင္းပါဒကာ၊ Uniform တစ္ခုဟာ အရည္အခ်င္းကုိ လည္းျပသလုိ တာဝန္ကုိလည္းျပတယ္၊ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဟာလည္း တာဝန္ရွိလူတန္းစားပါပဲ၊ တာဝန္ေတြ မတူတာကလြဲရင္ေပါ့'' ''မိန္႔ၾကည့္ပါဘုရား ယူရတဲ့တာဝန္ကုိ ရွင္းလင္းေအာင္'' ''ဒကာအဆင္ေျပသလုိ ေခၚေျပာပါ မင္းနဲ႔ ငါေျပာလည္း ဘုန္းႀကီးစိတ္မဆုိးဘူး၊ ေလးစားမႈဟာ ေတာင္းယူရတာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့ကုိ ေလးစားၾကပါေစေတာ့ ရယ္လုိ႔ ဘုန္းႀကီးမွာ ဆႏၵမရွိဘူး၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေကာင္းေအာင္ တည္ေဆာက္ ေနတာကလြဲရင္ေပါ့၊ ဒါက စကားျဖတ္ေျပာတာပါ'' ''မွန္ပါ့အရွင္ဘုရား ... တပည့္ေတာ္ဟာ ဘာသာမဲ့ ဆုိေသာ္လည္း ယဥ္ေက်းမႈ မမဲ့သူပါ... အမ်ားသူငါ ေလးစားဂါရဝ ထားရာကုိ တပည့္ေတာ္လည္း ရင့္သီးဖုိ႔ ဆႏၵမရွိပါဘူး... အရွင္ဘုရားေျပာသလုိ မာန္နည္းသူကုိ လက္အုပ္ခ်ီရတာ အႏၲရာယ္မရွိဘူးေလ ဆက္မိန္႔ပါဘုရား'' ''ဘုန္းႀကီးတုိ႔ တာဝန္ဟာ ေဝါဟာရ အားျဖင့္ တရားေရေအး အၿမိဳက္ေဆးကုိ တုိက္ေကြၽးတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္... ေဒါသ ေလာဘ ေမာဟ ေၾကာင့္ပူတဲ့ အပူကုိ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ တတ္ထားတဲ့ ၿငိမ္းသတ္ နည္းနဲ႔ ကူၿငိမ္းေပးတဲ့ တာဝန္ပါ။ ဒါဟာလည္း ဝန္ေဆာင္မႈ မဟုတ္လား ဒကာရယ္'' ''ရဟန္းကုိ ေစာ္ကားတာ အျပစ္ျဖစ္ သလား ဘုရား'' ''ေစာ္ကားၿပီဆုိမွေတာ့ ရဟန္းရယ္လုိ႔ မဟုတ္ ဘယ္သူ႔ကုိ ေစာ္ကားေစာ္ကား အျပစ္ပါပဲ'' ''အဲ့သေဘာ မဟုတ္ဘူးေလ ေဝဖန္ေထာက္ျပရင္ေရာ'' ''ေမတၱာနဲ႔ ေဝဖန္ျခင္းဟာလည္း ရဟန္းရယ္လုိ႔မဟုတ္ မွားေနသူ ဘယ္သူ႔ကုိမဆုိ ေဝဖန္ေထာက္ျပ အပ္ပါတယ္'' ''ရဟန္းတုိင္း ျမတ္သလားဘုရား'' ''စုံးျပဴးဆုိတာ ရွိတတ္စျမဲပါဒကာ၊ အလုပ္တာဝန္မေက်တဲ့ စစ္သား၊ အလုပ္အေပၚသစၥာမဲ့တဲ့ စစ္သား၊ အလားတူ ဆရာဝန္ ေက်ာင္းဆရာ ဝန္ထမ္းေတြလည္း ရွိၾကသလုိ ဘုန္းႀကီးေတြမွာလည္း ရွိႏုိင္တာပဲေလ'' ''စိတ္ရွည္လက္ရွည္ေျဖေပးလုိ႔ ေက်းဇူးပါဘုရား'' ''မလုိဘူးဒကာ ဒါဘုန္းႀကီးရဲ႕ တာဝန္ပါပဲ'' Credit ... Error(Sithu) Ashin Zawana ေယာပန ဘိကၡဳ (Copy) မင္းဒႆ *****************
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2LibpZx
Newer Post
Older Post
Home