အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Wednesday, August 28, 2019
ဘုရားႏွင့္နီးသူ ____________ ျမတ္စြာဘုရားက ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္ေတြ ဟာ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ နီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္လဲ? ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္ေတြ ကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ေဝးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြလဲ? ဆုိတာကုိ အဓိက ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္နီးတဲ့သူ၊ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ေဝးတဲ့ သူဆုိတာ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ ေျပာတာဆုိတာ ျမတ္စြာ ဘုရား ေဟာထားတာ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသုတၱန္ေလးကုိ "ဘုရားႏွင့္နီးသူ"လုိ႔ တရား ေခါင္းစဥ္ ေပးၿပီးေတာ့ ေဟာပါမယ္။ဒါယကာ, ဒါယိကာမ တုိ႔ ဦးပဥၥင္းတုိ႔တစ္ေတြ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕အေပၚမွာ ၾကည္ ညိဳတဲ့,ျမတ္ႏုိးတဲ့စိတ္,တန္ဖုိးထားတဲ့စိတ္ အားလုံး ရွိၾကပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္နီးတယ္ဆုိတာေလးက အင္မ- တန္မွ မဂၤလာရွိတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ေဝးတယ္ဆုိရင္ ေတာ့ ဒါ မေကာင္းဘူးေပါ့။ အဲလုိဆုိလုိ႔ရွိရင္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္နီးေအာင္ မိမိတုိ႔မွာ ဘ-ယ္လုိ အရည္အေသြး ရွိဖုိ႔ လုိမလဲ? ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ေဝး တယ္ဆုိတာက ဘယ္လုိစိတ္ဓာတ္မ်ဳိး ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြလဲ ဆုိတာကုိ နာယူၾကည္ညိဳၾကည့္ရေအာင္။ ဦးပဥၥင္းတုိ႔ ဒီသုတၱန္က ဣတိဝုတ္ပါဠိေတာ္မွာ လာတာဆုိ ေတာ့ ဣတိဝုတ္ပါဠိေတာ္က ရွင္မခုဇၨဳတၱရာ ေဟာထားတဲ့ တရားေတြကုိ စုစည္းၿပီးေတာ့ သဂၤါယနာတင္ထားတာ။အဲ ဒါကုိ ဦးပဥၥင္းတုိ႔ ဣတိဝုတ္ပါဠိေတာ္လုိ႔ ေခၚတာ။ ေဟာ တာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ္ လုိ႔ ခုဇၨဳတၱရာက ျပန္ၿပီးေတာ့ ေဟာထားတာ၊ စုစည္းၿပီး ေတာ့ ေဟာထားတာ။ ခုဇၨဳတၱရာဆုိတာက ဒါယိကာမႀကီးေတြရဲ႕နယ္ပယ္မွာ အင္ မတန္ အတုယူစရာေကာင္းတဲ့ ဒါယိကာမႀကီးတစ္ေယာ-က္ေပါ့။ ဦးပဥၥင္းတုိ႔ ဥပါသိကာဒါယိကာမႀကီးေတြထဲမွာ ပညာအရာမွာ ဧတဒဂ္ရတဲ့ တကယ့္ အလြန္အစြမ္းသတၱိ ထက္ျမတ္တဲ့ ဒါယိကာမႀကီးတစ္ေယာက္ပါပဲ။ဥေတနမင္း ရဲ႕မိဖုရား သာမာဝတီ။ အဲဒီ သာမာဝတီမိဖုရားရဲ႕အထိန္း ေတာ္ေပါ့ေနာ္ ခုဇၨဳတၱရာဆုိတာက။ အဲဒီခုဇၨဳတၱရာေဟာ ထားတဲ့ တရားေတာ္ေတြကုိ ဒါ ဣတိဝုတ္ပါဠိေတာ္လုိ႔ ေခၚ တာ။ အဲဒီဣတိဝုတ္ပါဠိေတာ္ထဲမွာ ဒီသုတၱန္ေလးပါတယ္ ေနာ္။ အဲဒါကုိ ပရိသတ္အေပါင္းသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ နာယူ ၾကည္ညိဳၾကရေအာင္။ သဃၤာဋိကဏၰသုတၱန္တဲ့၊ဘုရားႏွင့္နီးသူ၊စတင္ၿပီးေတာ့ နာ ယူၾကည္ညိဳၾက ရေအာင္ေနာ္။ သဃၤာဋိကေဏၰ ေစပိ ဘိကၡေဝ ဘိကၡဳ ဂေဟတြာ ပိ႒ိေတာ ပိ႒ိေတာ အႏုဗေႏၶာ အႆ ပါေဒ ပါဒံ နိကၡိပေႏၲာ။ ဘိကၡေဝ၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား အုိ ခ်စ္သားတုိ႔။ မယွံ၊ငါဘုရား ၏။ သဃၤာဋိကေဏၰ၊ သဃၤန္းစြန္းတုိ႔ကုိ။ ဂေဟတြာ၊ စြဲကုိင္ ၍။ ပိ႒ိေတာ ပိ႒ိေတာ၊ ေနာက္မွ,ေနာက္မွ။ ပါေဒ၊ငါဘုရား ၏ ေျခေတာ္ရာ၌။ ပါဒံ၊ မိမိ၏ ေျခရာကုိ။ နိကၡိပေႏၲာ၊ နင္း ခ်၍။အႏုဗေႏၶာ၊ အစဥ္သျဖင့္ လုိက္သည္။ေစပိ အႆ၊အ ကယ္၍ ျဖစ္ေစကာမူ။ ရဟန္းတုိ႔တဲ့ ငါဘုရားရဲ႕သဃၤန္းစြန္းကုိ စြဲကုိင္ၿပီးေတာ့ ငါ ဘုရားရဲ႕ ေနာက္ကေနၿပီးေတာ့ ငါဘုရား နင္းခ်လုိက္တဲ့ ေျခရာကုိ ဖဝါးေျခခ် ထပ္ၾကပ္မကြာ အဲသလုိ သဃၤန္းစြန္း ကုိ စြဲၿပီးေတာ့ ရဟန္းတစ္ပါးက လုိက္ေနတယ္ ဆုိၾကပါစုိ႔။ ဒါဆုိရင္ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ခ်င္းကေတာ့ အလြန္နီး တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲသလုိ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕သဃၤန္းစြန္းကုိ စြဲ ကုိင္ၿပီးေတာ့ ဖဝါးေျခခ် ထပ္ၾကပ္မကြာ လုိက္ၿပီးေတာ့ ေနပါေသာ္လည္းပဲတဲ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနတုန္းဆုိေတာ့- ေသာစ ေဟာတိ အဘိဇၩာလု ကာေမသု တိဗၺသာရာေဂါ ဗ်ာပႏၷစိေတၱာ- အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕စိတ္ဓာတ္အရည္အေသြးေတြက ဘယ္ေလာ- က္ထိ ေအာက္တန္းက်ေနတုန္းဆုိလုိ႔ရွိရင္- ေသာစ၊ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္။ အဘိဇၩာလု၊သူတစ္ပါးရဲ႕ ပစၥည္း ကုိ မတရားလုိခ်င္တဲ့ အဘိဇၩာေတြကလည္း မ်ားေနတယ္ တဲ့။ လူကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕သဃၤန္းစြန္းကုိ စြဲကုိင္ၿပီး ေတာ့ ဖဝါးေျခခ်ထပ္ၾကပ္မကြာ လုိက္ေနတာပဲ။ဒါေပမယ့္ သူ႕ရဲ႕စိတ္ဓာတ္က- အဘိဇၩာလု-တဲ့၊ အဘိဇၩာေတြ အလြန္ မ်ားေနတယ္တဲ့။ အဘိဇၩာဆုိတာက သူမ်ား ပစၥည္းကုိ မ တရားလုိခ်င္တဲ့စိတ္ေပါ့ေနာ္။ ကာေမသု တိဗၺသာရာေဂါ- ကာေမသု၊ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံတုိ႔၌။ တိဗၺသာရာေဂါ၊ျပင္းထန္ ေသာ တပ္မက္မူရွိသည္။ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံေတြနဲ႔ေတြ႕လာ ရင္လည္းပဲ အလြန္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တပ္မက္ေမာတဲ့စိတ္ လည္း ရွိေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဗ်ာပႏၷစိေတၱာ-တဲ့။ သူ႕ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ေတြက ေဖာ- က္ျပန္ေနတယ္။ စိတ္က တည္တည္တန္႔တန္႔မရွိဘူး။ ေဖာ- က္ျပန္ေနတယ္။ ပဒု႒မနသကၤေပၸါ-တဲ့၊ သူ႕ရဲ႕အေတြးအႀကံေတြက ျပစ္မွား လုိတဲ့စိတ္, ေဒါသႏွင့္ယွဥ္တဲ့အေတြးေတြခ်ည္းပဲ ေတြးေန တယ္တဲ့။မေက်နပ္တဲ့စိတ္ေတြနဲ႔ပဲ ေတြးေနတယ္ေပါ့ သူ႕ရဲ႕ အေတြးက။ မု႒ႆတိ၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ သတိကလည္း မကပ္ ဘူးတဲ့။ သတိကလည္း ကင္းလြတ္ေနတယ္ေပါ့။ သတိမရွိ ဘူးေပါ့။ မိမိခႏၶာမွာ ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာကုိ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ အားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ သတိက အလြန္တရာမွ အခရာက်တာ။အဲဒီသတိကလည္း သူ႕သႏၲာန္မွာ မရွိဘူး။ မု႒ႆတိ။ အသမၸဇာေနာ-တဲ့၊ အဆင္ျခင္ဉာဏ္ပညာကလည္း ကင္းမဲ့ ေနတယ္တဲ့။ သတိသမၼဇဥ္ဆုိၿပီးေတာ့ တြဲသုံးတာ ရွိတယ္ ေနာ္။ သမၸဇဥ္ဆုိတဲ့ပညာတရားကလည္း သူ႕သႏၲာန္မွာ အဲ ဒီအခ်ိန္မွာ မရွိဘူးတဲ့။ ဦးပဥၥင္းတုိ႔ တရား သူ႕ရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ အရည္အေသြးေတြ ကုိ ေျပာစြာဘုရားက အဲဒါ(၉)မ်ဳိးေလာက္ ေျပာထားတယ္ အဲဒါကုိ ပရိသတ္အေပါင္းသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ ေသေသခ်ာ ေလး နားယူၾကည့္မယ္ေနာ္။ အသမၸဇာေနာ၊သမၸဇဥ္တရားလည္း ကင္းမဲ့ေနတယ္၊ပညာ လည္း မရွိဘူး။ အသမာဟိေတာ၊ သူ႕ရဲ႕စိတ္မွာ တည္ၿငိမ္မူဆုိတာလည္း မ ရွိဘူး။ သမာဓိတရားမရွိဘူး။ ဒါတြင္မကဘူးတဲ့- ဝိဗ႓ ႏၲစိေတၱာ၊စိတ္ကလည္း အလြန္မွ ျပန္႔လြန္႔ေနတယ္၊တုန္ လႈပ္ေနတယ္။ မတည္ၿငိမ္႐ုံတင္မကဘူး ျပန္႔လြန္႔တုန္လႈပ္ ေနတယ္၊ဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့- ပါကတိႁႏၵိေယာ-တဲ့၊သူ႕ရဲ႕မ်က္စိ,နား,ႏွာ,လွ်ာ,ကုိယ္,စိတ္ဆုိ တဲ့ ဣေႁႏၵေျခာက္ပါးလည္းပဲ ေစာင့္စည္းထားတဲ့သေဘာ မရွိဘူး။ ၾကည့္ခ်င္တာကုိ ၾကည့္မယ္,နားေထာင္ခ်င္တာကုိ နားေထာင္မယ္။ ဒီမ်က္စိ, နား, ႏွာ, လွ်ာ, ကုိယ္, စိတ္နဲ႔ ပတ္ သတ္ၿပီးေတာ့ သူ႕မွာ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ဘာမွ ထိန္း သိမ္းထားတဲ့သေဘာ ဘာမွ မရွိဘူး။ျမင္တာနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေတာ့လည္း ေလာဘျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္,ေဒါသျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ မယ္ေပါ့။ၾကားတာနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့လည္း ေလာဘျဖစ္ ခ်င္ ျဖစ္မယ္, ေဒါသျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္ေပါ့။ အဲဒီ ျမင္ျခင္း, ၾကားျခင္း,နံျခင္း, စားျခင္း,ထိျခင္း,ေတြးျခင္းေၾကာင့္ ေလာ ဘ,ေဒါသ,ေမာဟ မျဖစ္ေအာင္ သူ႕မွာ ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ သေဘာ,ေစာင့္စည္းထားတဲ့သေဘာ ဘာမွ မရွိဘူး။ ဒီဒြါရေျခာက္ပါးကုိ ဘာမွ ေစာင့္ေရွာက္ထားတဲ့သေဘာ မ ရွိဘူး။ အဲသလုိသာ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ေတာ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ျမတ္စြာဘု- ရားရဲ႕သဃၤန္းစြန္းကုိ စြဲကုိင္ၿပီးေတာ့ ဖဝါးေျခခ် ထပ္ၾကပ္ မကြာ လုိက္ၿပီးေတာ့ ေနပါေသာ္လည္းပဲ။အထေခါ၊စင္စစ္ အားျဖင့္။ ေသာ၊ထုိပုဂၢိဳလ္သည္။မယွံ၊ ငါဘုရားႏွင့္။ အာရ ကာဝ၊ ေဝးကြာသည္သာတည္းတဲ့။ ဘုရားႏွင့္သူနဲ႔ အေဝးႀကီးပဲတဲ့။ အဟဥၥ၊ငါဘုရားသည္လည္းပဲ။တႆ၊အဲဒီပုဂၢိဳလ္နဲ႔။အာရ ကာဝ၊ ေဝးကြာသည္သာတည္း။ သူမွ ငါနဲ႔ေဝးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါလည္း သူနဲ႔ အေဝးႀကီးပဲ တဲ့။ ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္--- သစၥာေရႊစည္ဆရာေတာ္အရွင္ဥတၱမ
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2ZwjIGv
Newer Post
Older Post
Home