အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Sunday, October 13, 2019
ဘ၀အတွက် … ထာ၀ရချမ်းသာစေသောနည်းလမ်း ------------------------------------ လောကလူသားတွေရဲ ့သဘာ၀အရ လူဟာ… အဖေါ်မရှိဘဲ မနေတတ်ပါ။ တခြားသတ္တဝါတွေ ကြည့်လိုက်မယ် ဆိုရင်လဲ… အဖေါ်နဲ့ နေကြတာပါ။ ဒီလို အဖေါ်နဲ့ နေခြင်းအားဖြင့် အကျိုးကျေးဇူးက ဘာလဲ ? ဘယ်လိုအဖေါ်မျိုးကိုရှာဖွေမှ တကယ့်အရေးကြုံလာတဲ့အခါမှာ ကောင်းတဲ့အခြေအနေမျိုးတွေ ဖြစ်နိုင်သလဲဆိုတာ… ဘ၀အရေးနဲ ့ပတ်သက်ပြီး သေသေချာချာ စဉ်းစားဆင်ခြင် သုံးသပ်ကြည့်ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဘ၀ခရီး လျှောက်လှမ်းတဲ့အခါ ထာ၀ရ ချမ်းသာဖို့အရေး ဘာကိုအဖေါ်ပြုကြရမှာလဲ ? အပေါင်းအသင်း အဖေါ်ပြုမှုတွေဟာ ထာ၀ရ ချမ်းသာမှုကို ပေးနိုင်သလားဆိုတာ အလေးအနက် စဉ်းစားရမှာဖြစ်တယ်။ မြတ်စွာဘုရားဟောတဲ့ တရားတော်ကို နာယူပြီး လေ့လာသုံးသပ်ကြည့်မယ်ဆိုရင် မြတ်စွာဘုရားရဲ ့… ဆုံးမသွန်သင်ချက်တွေဟာ အင်မတန်မှ မှတ်သားစရာကောင်းတဲ့ အဆုံးအမ ဩဝါဒသာဖြစ်တယ်။ ဘ၀မှာ… နည်းအမျိုးမျိုးနဲ့ နေထိုင်ကြတဲ့ အခါမှာ တစ်သက်လုံး အဆင်ပြေမှုတွေနဲ့ ချမ်းသာသုခရသွားတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တွေလည်း ရှိကြပါတယ်။ နောက်ဆုံးအချိန်ကလေးမှာ လူဟာ… လိုအင်ဆန္ဒ မပြည့်ကြတာ များပါတယ်။ မိမိရဲ ့အပေါင်းအသင်း ရောင်းရင်းတွေ ဆွေမျိုးတွေ၊ အပြန်အလှန် အကျိုးပြုပြီး နေကြတယ်။ အိုခြင်းတရားနဲ့… ရင်ဆိုင်လာပြီ ဆိုတဲ့ အချိန်မှာ ဘယ်သူမှ မကယ်နိုင်ဘူး။ နာခြင်းတရားနဲ့… ကြုံတွေ ့လာပြီဆိုရင် ဘယ်သူမှ မကယ်နိုင်ဘူး။ ကိုယ်ဖြစ်ကိုယ်ခံ ပုံစံမျိုးပဲ …။ သေခြင်းတရားနဲ့… ရင်ဆိုင်တဲ့ အခါမှာလည်း မိမိကိုယ်တိုင်ပဲ ကြိတ်မှိတ်ခံစား ကြရတယ်။ အဲဒီလို မျှေ၀ခံစားလို့ မရတဲ့ ဒုက္ခတွေ ကြုံလာလို့ ရှိရင် ဘယ်သူ့ကို အဖေါ်ပြုရမှာလဲလို့ သေသေချာချာ စဉ်းစားဖို့ လိုတယ်။ ဓမ္မဆိုတဲ့ တရားကို အဖေါ်ပြုမှ ထာ၀ရ ချမ်းသာမှုကို ရနိုင်တယ်။ ဓမ္မကို အဖေါ်ပြုတယ်ဆိုတာ သခေါနီးကာလ နောက်ဆုံး အချိန်ကျမှ အဖေါ်ပြုလို့ကတော့ … ကိုယ့်သန္တာန်မှာ "ဓမ္မ" က ရောက်လာမှာ မဟုတ်ဘူး။ "ဓမ္မ" ဆိုတာက လူတိုင်းအတွက် အသုံး၀င်တာ မှန်သော်လည်း… "ဓမ္မ" က လွယ်လွယ်ကူကူနဲ့ ရင်ထဲနှလုံးထဲကို ရောက်မလာနိုင်ဘူး။ ရောက်မလာတဲ့အတွက်၊ အဖေါ်ပြုဖို့ရာအတွက် အချိန်ယူပြီး ကြိုးစားအားထုတ်မှုတွေ လုပ်ထားကြရတယ် …။ အဲဒီလို လုပ်မထားလို့ ရှိရင် နောက်ဆုံးအချိန်မှာ… ခြေမကိုင်မိ လက်မကိုင်မိ ဖြစ်ပြီး ဆင်းရဲဒုက္ခတွေနဲ့ ရင်ဆိုင်သွားရတတ်တယ်။ အခုအချိန်ကနေစပြီး… "ဓမ္မ"ကို အဖေါ်ပြုဖို့ ရင်းနှီးနေဖို့ လိုတယ်။ ဒုက္ခရောက်လာပြီဆိုတဲ့ အချိန်ကျမှ "ဓမ္မ"ကို မှီတွယ်ဖို့ ခက်တယ်။ ရောဂါေ၀ဒနာတွေ ဖိစီးလာပြီဆိုရင် ဘာမှမတတ်နိုင်ပါ …။ ဖြစ်ပေါ်လာတဲ့ ေ၀ဒနာကို တွန်းလှန်နိုင်စွမ်း မရှိတော့ပါ။ ဆက်ပြီး စိတ်တိုလာတယ်၊ ဒေါသတွေဖြစ်လာတယ်၊ ၀မ်းနည်းကြွေကွဲလာတယ်။ ”ဖြစ်ရကောင်းလားလို့" မကြေနပ်မှုတွေနဲ့ ဒုက္ခပေါ်မှာ… အကုသိုလ်တွေက ပြန်ဆင့်လာတယ်။ ခန္ဓာကိုယ်မှာ ရောဂါေ၀ဒနာဖြစ်လို့ "ကာယိကဒုက်ခ" ကို ခံစားနေရတဲ့ အချိန်မှာ ဖြစ်လေရခြင်းဆိုတဲ့ ဆင်းရဲမှုအပြင် "စေတသိကဒုက္ခ" လို့ ဆိုတဲ့ စိတ်ဆင်းရဲမှုက ထပ်တိုးလာတယ်။ "ကာယိကဒုက္ခ" လို့ခေါ်တဲ့ ကိုယ်ဆင်းရဲမှုဒုက္ခ … ဘုရား၊ ရဟန္တာမှာလဲရှိတယ်။ ကိုယ်ဆင်းရဲမှု အပေါ်မှာ သည်းခံနိုင်စွမ်း ရှိသည့်အတွက်ကြောင့် "ငါမှ ဖြစ်ရလေခြင်း" ဆိုတဲ့ အတွေး ဘုရား၊ ရဟန္တာတို့မှာ မ၀င်ဘူး။ "ဒါ သဘာ၀တရားပဲ၊ ဒုက္ခေ၀ဒနာဆိုတာ ဒါပဲ" လို့ ဆင်ခြင်သုံးသပ်တယ် …။ သဘာ၀တရားကို ဆင်ခြင်ခြင်းဖြင့် ဆင်းရဲဒုက္ခနောက်… "စိတ်"က လိုက်မသွားဘူး။ စိတ်ကို … ဆင်းရဲဒုက္ခနဲ့ ခွာထားလိုက်နိုင်တယ်။ အဲဒါ… "ဓမ္မ"ကို အဖေါ်ပြုလို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ တရားဓမ္မ အဖေါ်ဖြစ်လာလို့ ရှိရင် တရားဓမ္မကို နှလုံးသွင်း ဆင်ခြင်မှုဟာ အင်မတန် အရေးကြီးပါတယ် …။ "သုပ္ပဝါသာ" ဆင်ခြင်သလို၊ ဆင်ခြင်၍ဖြစ်စေ … ငါ, ဆိုတာ မရှိဘူး။ ငါ့ဟာ, ဆိုတာ မရှိဘူး ဆိုတဲ့ ၀ိပဿနာဉာဏ်နဲ့ ဆင်ခြင်၍ဖြစ်စေ … ဘ၀ဆိုတာ ဒီလိုပဲ အဆုံးသတ်ရတာပဲ၊ မိမိကိုယ်ကို သောက မဖြစ်အောင် ထိန်းသိမ်းတဲ့ ဆင်ခြင်နည်းနဲ့ဖြစ်စေ … ဘယ်လိုပဲဖြစ်ဖြစ် … "ယောနိသော မနသိကာရ" ဆိုတဲ့ တရားဓမ္မကို လက်ကိုင်ထားပြီး နေမှသာလျှင်… ထာ၀ရ ချမ်းသာသုခကို ရနိုင်တာဖြစ်တယ်လို့ သဘောပေါက် နားလည်ကြပြီး ဓမ္မကို အဖေါ်ပြုပြီး ထာ၀ရချမ်းသာကို ရအောင် ကြိုးစားအားထုတ်နိုင်ကြပါစေ …။ အဂ္ဂမဟာပဏ္႑ိတ အရှင်နန္ဒမာလာဘိဝံသ (PhD) ဟောကြားတော်မူသော… ”ဓမ္မကိုအဖေါ်ပြုမှ ထာ၀ရချမ်းသာမည်” ကို ကိုးကားရေးသား ပူဇော်ပါသည်။ Credit.အရဟံ ☘🍀☘ 🐯KAK🐯မျှဝေပူဇော်ပါသည်။🙏🌹🙏 ဘ၀အတှကျ … ထာ၀ရခမြျးသာစသေောနညျးလမျး ------------------------------------ လောကလူသားတှရေဲ ့သဘာ၀အရ လူဟာ… အဖေါျမရှိဘဲ မနတေတျပါ။ တခွားသတ်တဝါတှေ ကွည့ျလိုကျမယျ ဆိုရငျလဲ… အဖေါျနဲ့ နကွေတာပါ။ ဒီလို အဖေါျနဲ့ နခွေငျးအားဖွင့ျ အကြိုးကြေးဇူးက ဘာလဲ ? ဘယျလိုအဖေါျမြိုးကိုရှာဖှမှေ တကယ့ျအရေးကွုံလာတဲ့အခါမှာ ကောငျးတဲ့အခွအေနမြေိုးတှေ ဖွဈနိုငျသလဲဆိုတာ… ဘ၀အရေးနဲ ့ပတျသကျပွီး သသေခြောခြာ စဉျးစားဆငျခွငျ သုံးသပျကွည့ျရမှာ ဖွဈပါတယျ။ ဘ၀ခရီး လြှောကျလှမျးတဲ့အခါ ထာ၀ရ ခမြျးသာဖို့အရေး ဘာကိုအဖေါျပွုကွရမှာလဲ ? အပေါငျးအသငျး အဖေါျပွုမှုတှဟော ထာ၀ရ ခမြျးသာမှုကို ပေးနိုငျသလားဆိုတာ အလေးအနကျ စဉျးစားရမှာဖွဈတယျ။ မွတျစှာဘုရားဟောတဲ့ တရားတောျကို နာယူပွီး လေ့လာသုံးသပျကွည့ျမယျဆိုရငျ မွတျစှာဘုရားရဲ ့… ဆုံးမသှနျသငျခကြျတှဟော အငျမတနျမှ မှတျသားစရာကောငျးတဲ့ အဆုံးအမ ဩဝါဒသာဖွဈတယျ။ ဘ၀မှာ… နညျးအမြိုးမြိုးနဲ့ နထေိုငျကွတဲ့ အခါမှာ တဈသကျလုံး အဆငျပွမှေုတှနေဲ့ ခမြျးသာသုခရသှားတဲ့ ပုဂ်ဂိုလျတှလေညျး ရှိကွပါတယျ။ နောကျဆုံးအခြိနျကလေးမှာ လူဟာ… လိုအငျဆန်ဒ မပွည့ျကွတာ မြားပါတယျ။ မိမိရဲ ့အပေါငျးအသငျး ရောငျးရငျးတှေ ဆှမြေိုးတှေ၊ အပွနျအလှနျ အကြိုးပွုပွီး နကွေတယျ။ အိုခွငျးတရားနဲ့… ရငျဆိုငျလာပွီ ဆိုတဲ့ အခြိနျမှာ ဘယျသူမှ မကယျနိုငျဘူး။ နာခွငျးတရားနဲ့… ကွုံတှေ ့လာပွီဆိုရငျ ဘယျသူမှ မကယျနိုငျဘူး။ ကိုယျဖွဈကိုယျခံ ပုံစံမြိုးပဲ …။ သခွေငျးတရားနဲ့… ရငျဆိုငျတဲ့ အခါမှာလညျး မိမိကိုယျတိုငျပဲ ကွိတျမှိတျခံစား ကွရတယျ။ အဲဒီလို မြှေ၀ခံစားလို့ မရတဲ့ ဒုက်ခတှေ ကွုံလာလို့ ရှိရငျ ဘယျသူ့ကို အဖေါျပွုရမှာလဲလို့ သသေခြောခြာ စဉျးစားဖို့ လိုတယျ။ ဓမ်မဆိုတဲ့ တရားကို အဖေါျပွုမှ ထာ၀ရ ခမြျးသာမှုကို ရနိုငျတယျ။ ဓမ်မကို အဖေါျပွုတယျဆိုတာ သခေါနီးကာလ နောကျဆုံး အခြိနျကမြှ အဖေါျပွုလို့ကတော့ … ကိုယ့ျသန်တာနျမှာ "ဓမ်မ" က ရောကျလာမှာ မဟုတျဘူး။ "ဓမ်မ" ဆိုတာက လူတိုငျးအတှကျ အသုံး၀ငျတာ မှနျသောျလညျး… "ဓမ်မ" က လှယျလှယျကူကူနဲ့ ရငျထဲနှလုံးထဲကို ရောကျမလာနိုငျဘူး။ ရောကျမလာတဲ့အတှကျ၊ အဖေါျပွုဖို့ရာအတှကျ အခြိနျယူပွီး ကွိုးစားအားထုတျမှုတှေ လုပျထားကွရတယျ …။ အဲဒီလို လုပျမထားလို့ ရှိရငျ နောကျဆုံးအခြိနျမှာ… ခွမေကိုငျမိ လကျမကိုငျမိ ဖွဈပွီး ဆငျးရဲဒုက်ခတှနေဲ့ ရငျဆိုငျသှားရတတျတယျ။ အခုအခြိနျကနစေပွီး… "ဓမ်မ"ကို အဖေါျပွုဖို့ ရငျးနှီးနဖေို့ လိုတယျ။ ဒုက်ခရောကျလာပွီဆိုတဲ့ အခြိနျကမြှ "ဓမ်မ"ကို မှီတှယျဖို့ ခကျတယျ။ ရောဂါေ၀ဒနာတှေ ဖိစီးလာပွီဆိုရငျ ဘာမှမတတျနိုငျပါ …။ ဖွဈပေါျလာတဲ့ ေ၀ဒနာကို တှနျးလှနျနိုငျစှမျး မရှိတော့ပါ။ ဆကျပွီး စိတျတိုလာတယျ၊ ဒေါသတှဖွေဈလာတယျ၊ ၀မျးနညျးကွှကှေဲလာတယျ။ ”ဖွဈရကောငျးလားလို့" မကွနေပျမှုတှနေဲ့ ဒုက်ခပေါျမှာ… အကုသိုလျတှကေ ပွနျဆင့ျလာတယျ။ ခန်ဓာကိုယျမှာ ရောဂါေ၀ဒနာဖွဈလို့ "ကာယိကဒုကျခ" ကို ခံစားနရေတဲ့ အခြိနျမှာ ဖွဈလရေခွငျးဆိုတဲ့ ဆငျးရဲမှုအပွငျ "စတေသိကဒုက်ခ" လို့ ဆိုတဲ့ စိတျဆငျးရဲမှုက ထပျတိုးလာတယျ။ "ကာယိကဒုက်ခ" လို့ခေါျတဲ့ ကိုယျဆငျးရဲမှုဒုက်ခ … ဘုရား၊ ရဟန်တာမှာလဲရှိတယျ။ ကိုယျဆငျးရဲမှု အပေါျမှာ သညျးခံနိုငျစှမျး ရှိသည့ျအတှကျကွောင့ျ "ငါမှ ဖွဈရလခွေငျး" ဆိုတဲ့ အတှေး ဘုရား၊ ရဟန်တာတို့မှာ မ၀ငျဘူး။ "ဒါ သဘာ၀တရားပဲ၊ ဒုက်ခေ၀ဒနာဆိုတာ ဒါပဲ" လို့ ဆငျခွငျသုံးသပျတယျ …။ သဘာ၀တရားကို ဆငျခွငျခွငျးဖွင့ျ ဆငျးရဲဒုက်ခနောကျ… "စိတျ"က လိုကျမသှားဘူး။ စိတျကို … ဆငျးရဲဒုက်ခနဲ့ ခှာထားလိုကျနိုငျတယျ။ အဲဒါ… "ဓမ်မ"ကို အဖေါျပွုလို့ပဲ ဖွဈပါတယျ။ တရားဓမ်မ အဖေါျဖွဈလာလို့ ရှိရငျ တရားဓမ်မကို နှလုံးသှငျး ဆငျခွငျမှုဟာ အငျမတနျ အရေးကွီးပါတယျ …။ "သုပ်ပဝါသာ" ဆငျခွငျသလို၊ ဆငျခွငျ၍ဖွဈစေ … ငါ, ဆိုတာ မရှိဘူး။ ငါ့ဟာ, ဆိုတာ မရှိဘူး ဆိုတဲ့ ၀ိပူနာဉာဏျနဲ့ ဆငျခွငျ၍ဖွဈစေ … ဘ၀ဆိုတာ ဒီလိုပဲ အဆုံးသတျရတာပဲ၊ မိမိကိုယျကို သောက မဖွဈအောငျ ထိနျးသိမျးတဲ့ ဆငျခွငျနညျးနဲ့ဖွဈစေ … ဘယျလိုပဲဖွဈဖွဈ … "ယောနိသော မနသိကာရ" ဆိုတဲ့ တရားဓမ်မကို လကျကိုငျထားပွီး နမှေသာလြှငျ… ထာ၀ရ ခမြျးသာသုခကို ရနိုငျတာဖွဈတယျလို့ သဘောပေါကျ နားလညျကွပွီး ဓမ်မကို အဖေါျပွုပွီး ထာ၀ရခမြျးသာကို ရအောငျ ကွိုးစားအားထုတျနိုငျကွပါစေ …။ အဂ်ဂမဟာပဏ်ဏ္႑ိတ အရှငျနန်ဒမာလာဘိဝံသ (PhD) ဟောကွားတောျမူသော… ”ဓမ်မကိုအဖေါျပွုမှ ထာ၀ရခမြျးသာမညျ” ကို ကိုးကားရေးသား ပူဇောျပါသညျ။ Credit.အရဟံ ☘🍀☘ 🐯KAK🐯မြှဝပေူဇောျပါသညျ။🙏🌹🙏
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2IMYQoL
Newer Post
Older Post
Home