Thursday, October 17, 2019

၁။ တောကြက်ဥပမာ ဝေဒနာရှုနည်း ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ၂။ ဟင်းချိုဥပမာ ဝေဒနာရှုနည်း ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✔၁။ တောကြက်ဥပမာ ဝေဒနာရှုနည်း ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ တရားရှုတယ် ဆိုတာ တောကြက်ထောင် သလိုပဲ တောကြက်ကို ဖမ်းချင် တော ဒီတိုင်းထောင် လို့မရဘူး။ တည်ကြက် ရှိမှရတယ်။ တောကြက်ဆိုတော့ ဘယ်နေမှန်းမှ မသိဘဲကိုး။့ ကိုယ့်တည်ကြက်ကို တည် ရတယ်။ တည်ကြက်လည်း တွန်ရော တောကြက်ဟာ မ နေဘူး။ သူ့ပိုင် နက် က နေ ခွပ်မလို့ပြေးထွက်လာတယ်။ အဲတော့မှ တောကြက်ကို ရိုက် ရတယ်။ ယောဂီတို့အခုထိုင် နေတဲ့ ရုပ်ဟာ ဓာတ်ကြီးလေးပါးရုပ် သူက တင်းမယ် တောင့်မယ် ကိုက်မယ် ခဲမယ် ပူမယ် အေးမယ်နဲ့ အမြဲဖောက်ပြန်နေတဲ့ ရုပ်ကြီး။ တင်းတယ် တောင့်တယ်ပေါ်လာတယ်။ ဒါတည်ကြက်။ ဓာတ်ကြီးလေးပါးရုပ်ကြီးကိုး။ သတိထားကြည့် အမြဲရှိနေတယ် အဲဒီရှိနေတဲ့ ဓာတ်ကြီးလေးပါးရုပ် ကြီးကို ကြာကြာလေးထိုင် ခိုင်းတာ ဘာဖြစ်လို့တုန်း။ တောကြက်ထောင် မလို့။ ကြာကြာလေးထိုင် လိုက်တော့ တင်းတာတွေ တောင့်တာတွေ ညောင်း တာတွေ မတက်လာဘူးလား။ ဒါကိုယ့်တည်ကြက် တောကြက်ကို ထောင် နေတာ။ တင်းတာ တောင့်တာလည်း ပေါ်လာရော စိတ် က လေးက ကိုယ်ထားတဲ့ နေရာ နေသလား။ သွားညွတ်တာပဲ ။ တောကြက်ထွက်လာပြီ။ တောကြက်က ပြေးခွပ်တာပေါ့ တည်ကြက်ကို ။ သူ့ပိုင် နက် ဝင် လာတော့ ခံချင် ရဲ့လား။ မခံချင် တဲ့ ဒေါသ လေး ထွက်လာ တာနော်။ မခံချင် ဘူး။ မခံချင် တဲ့ တောကြက်ကို မဖမ်းဘဲနဲ့ ကိုယ့်တည်ကြက်ကြီး တင်းတာ တောင့်တာကြီး သွား လွတ်အောင် ကြံနေတယ်။ ကိုယ့်တည်ကြက် ပြန် ရိုက်နေတာနဲ့ အတူတူပဲ။ သွားညွတ်တော့ ခံချင် ရဲ့လား မခံချင် တာကို ပြန်လှည့်ရှုရမှာ။ မခံချင် တဲ့ တောကြက်ကို။ ဝေဒနာနာမ် မခံချင် တာ ကို ခံစားနေရတယ်။ အဲဒီခံစားတဲ့ သ ဘော ဝေဒနာကို ရှုရမှာ။ ဒီခံစားတဲ့ သ ဘော ကလည်း တင်းတယ် တောင့်တယ် တည်ကြက် ပေါ်မှ ဒီစိတ်က ပေါ်မှာ။ တင်းတယ် တောင့်တယ်က ရုပ်တရား သွားခံစားတာက နာမ်တရား။ တင်းတာ တောင့်တာကြီး လွတ်အောင် ကြံနေတယ်။ လွတ်အောင် ကြံနေတာက ဘယ်သူလဲ။ လောဘ။ ပေထား ကပ်ထားတာ မခံချင် လို့ ဒေါသ။ အဲဒီစိတ်တွေ ပြန် ရှုရမှာ။ မခံချင် တာက ငါဖြစ်နေတယ်။ ဟိုမှာ တင်းတာက သူ့ဟာသူ အသာလေး တင်းပြ နေတယ်။ ကိုယ့်မှာ မခံနိုင် တာကြီးက စိုးနေတာ။ ညောင်းတာ ညာတာ မလွတ်တာ အဲဒီနေရာမှာ လည်နေကြတယ်။ အ ကြောင်း အကျိုး မရှုတတ်လို့ လည်နေတာ။ တင်းတာ တောင့်တာ ညောင်းတာ ညာတာက တည်ကြက်။ သွားညွတ်ပြီး မခံချင် တာ လွတ်အောင်ကြံနေတာ တောကြက်ထွက်လာတာ။ လွတ်အောင် ကြံနေတဲ့စိတ်ကို ရှုရမှာလား။ တင်းတာ တောင့်တာကြီး ရှုရမှာလား။ မခံချင် တဲ့စိတ့် လွတ်အောင်ကြံတဲ့စိတ် ဟိုကြံ ဒီကြံ ကြံတဲ့စိတ်။ ဟိုကပ် ဒီကပ် ကပ်တဲ့စိတ် အဲဒီစိတ်ကို ရှုရမှာ။ အဲဒီစိတ်က ငါဖြစ်နေတယ်။ ငါလေး တစ်လုံးကွယ်ထားတော့ မ တွေ့ဘူး။ ဒိဋ္ဌိကိုးဗျ။ အယူကွယ်ထားတယ်။ ငါပဲ ဖြစ်နေတယ်။ တင်းတာ တောင့်တာ ရုပ်ကတင်းနေတာ သွားခံစားတာ ဘယ်သူလဲ။ နာမျက ခံစားတာ။ နာမ် အ ကြောင်း သမုဒယကို ရှုမှ ရုပ်အကျိုး ဒုက္ခငြိမ်းမှာ။ နာမ်မလိမ်လို့ ရုပ်ခွေးဖြစ်တာ။ သူ့ဘာသူ နေတာ သွားညွတ်တော့ မခံချင် တာခံစားတယ်။ မခံချင် တဲ့ စိတ်ကို ရှု သွားညွှတ်တယ် ညွှတ်တဲ့စိတ်ကိုရှု။ စိတ်ကို မရှုဘဲနဲ့။ ပေါ်တာရှုဆိုတော့ ဘာများပေါ်မလဲလို့ အကဲခတ်တယ်။ အကဲခတ်တဲ့စိတ် ပေါ်နေတာမသိဘူး။ အကဲခတ်တဲ့စိတ် ရှု။ အဲနားမှာ လည်နေကြတာနော်။ ကပ် ရှုပ်နေတဲ့အတွက် တရားတွေ ကြာနေကြတယ်။ တရားအားထုတ်တယ်ဆိုတာ ခန္ဓာထဲ ဥာဏ်သွင်းပြီးတော့ သတိနဲ့ စောင့်ရှုတာ။ သူခိုးနောက် စုံထောက်လိုက်သလို ရှုရတာ။ ဝေဒနာတက်လာရင် တက်တာကြီး တောင့်ခံ ပေခံလုပ်နေကြတယ်။ ဥာဏ်နဲ့ မလိုက်တတ်ဘူးပေါ့။ တင်းတာ တောင့်တာကြီး သွားသတ်နေတာက အကျိုးသတ် တင်းတဲ့ တောင့်တဲ့ အပေါ်မှာ သွားညွှတ်ပြီးတော့ မခံချင် တဲ့ စိတ် လွတ်အောင်ကြံတဲ့စိတ်ကို ပြန်လှည့်ရှုတာ အကြောင်းသတ် အကြောင်းသတ်မှ အကျိုးရပ်မယ်။ ႔႔႔႔႔႔________________________ ✔၂။ ဟင်းချိုဥပမာ ဝေဒနာရှုနည်း ~~~~~~~~~~~~~~~~~ တစ်ချို့ မေးကြတယ်။ ဆရာတော်ရယ် တင်းတာ တောင့်တာပေါ်တော့ ခံစားတယ်။ မခံချင် တဲ့ ဝေဒနာဖြစ်တယ်ဘုရား။ အဲဒီ မခံချင် တာကို ဘယ်လိုရှုရမလဲ။ တင်းတာ တောင့်တာပေါ်တော့ ခံစားရတယ်။ ဘယ်လို ခံစားရသလဲ။ မခံချင် တာ ခံစားရတယ်။ အဲဒါလေးကို ဘယ်လိုမြင် အောင် ရှုရပါမလဲ တဲ့။ မေးပုံလေးက။ စဉ်းစဉ်းစားစားနဲ့ လိုက်တာကိုး။ မခံချင် တာကိုတော့ တွေ့တယ်။ ဘယ်လိုရှုရမလဲလို့နားမလည်ဘူး။ ထွေးနေတာကိုး။ ဒကာကြီးလို့ အိမ်မှာ ဒကာမကြီး မရှိတဲ့အခါ ဟင်းချို ချက်ဖူးသလားလို့။ ချက်ဖူးပါတယ်ဘုရား။ ကောင်းပြီ ဟင်းချိုအိုးတစ်လုံး တည်လိုက်တဲ့အခါကျတော့ ဇွန်းလေးနဲ့ အ ပေါ့အငံ မမြည်းဘူးလား။ မြည်းပါတယ်ဘုရား။ ဟင်းချိုအိုးချပြီး မြည်းသလား မီးဖိုပေါ်မှာ မြည်းသလား။ မီးဖိုပေါ်မှာ မြည်းပါတယ်ဘုရား မီးဖိုပေါ်မှာ ဇွန်းလေးနဲ့ခပ်ပြီူ မြည်းလိုက်တော့ တိုက် ရိုက် သောက်သလား မှုတ်သောက်သလား။ မှုတ်သောက်ပါတယ်။ ဘာလို့မှုတ်တာလဲ။ ပူလို့ပါဘုရား။ ကဲ ပူလို့မှုတ်သောက်လိုက်တဲ့အခါ ကျတော့ ပါးစပ်ထဲရောက်ပြီ ဒကာကြီးရေ။ ပူတာကို အာရုံပြုသလား အ ပေါ့အငံကို အာရုံပြုသလား။ အ ပေါ့အငံကို အာရုံပြုပါတယ်။ ပူတာက တော့ ပူတာပဲ ပူတာကို သတိမထားဘူးနော် ဂရုမစိုက္ဘူး။ အ ပေါ့အငံကိုပဲ သတိထားတယ်။ အ ပေါ့အငံကို အကဲခတ်တယ်။ အဲဒီဥပမာလို တင်းတာကြီး ဂရုစိုက် တောင့်တာကြီး ဂရုစိုက်နေကြတယ်။ သူ့ဂရုမစိုက်နဲ့ အ ပေါ့အငံနဲ့ တူတဲ့ မခံချင် တာ ခံစားနေရတဲ့ စိတ် က လေးကို ဂရုစိုက် ရမယ်။ တင်းတဲ့ အ ပေါ်မှာ ခံစားတယ် တောင့်တဲ့ အ ပေါ်မှာ ခံစားတယ်။ ခံစားတာ ဝေဒနာကိုးဗျ။ အဲဒီဝေဒနာ အ ပေါ့အငံကိုသာ ကိုယ်က အကဲခတ်ဖမ်းရမယ်။ မဖမ်ဘဲနဲ့ အ ပေါ့ အငံနဲ့ ငါနဲ့ပေါင်းပြီး ပူတာကြီး အာရုံပြုပြီး ကြောက်နေတယ်။ အရသာကို မသိတော့ဘူး ဖြစ်သွားတယ်။ ဟင်းချိုသောက်သလို ပူတာကို ဂရုမစိုက်ပါဘူး။ အ ပေါ့အငံကို ဂရုစိုက်တယ်။ တင်းတာ တောင့်တာကြီး ပေါ်လာတယ်။ ပေါ်လာတဲ့ တင်းတာ တောင့်တာကို ပဓာန မထားနဲ့။ သာမညထား။ အဓိက က ဘယ်သူလဲ တင်းတာ တောင့်တာပေါ်မှာ မခံချင် တာ ခံစားနေရတာ။ အဲဒီ ခံစားနေရတဲ့ သ ဘောက အဓိက။ တင်းမှု တောင့်မှုက သာမည။ အဲလိုဟင်းမြည်းသလိုပဲ ဒကာကြီး ဝေဒနာ ခံစားတဲ့ သ ဘော ရှုချင် ရင် အဲလို ရှုရတယ်။ ဓာတ်ကြီးလေးပါး ခန္ဓာအိမ် မီးတောက်လာပြီ ဆိုတော့ ဝရုန်းသုန်းကား ဖြစ်နေတယ် အထဲထဲမှာ။ စဉ်းစဉ်းစားစားလေး လုပ်ကြပါ။ အ ကြောင်းသတ် အကျိုးသတ်လေးနဲ့။ တင်းတာ တောင့်တာလေး ပေါ်လာတယ် ဘာလိုဖြစ်လာမလဲ တင်းတာအစ တင်းတာအလယ် တင်းတာ အဆုံး သည်းခံပြီးတော့ စောင့်ရှု။ တင်းတာပေါ်မှာ မခံချင် တာလေးတွေ ပေါ်လာတယ်။ မခံချင် တာ ခံစားနေရတယ်။ အဲဒီခံစားတာ ဝေဒနာပေါ့။ ခင် ဗျားတို့ ဝေဒနာတင် ရပ်ချင် တယ်ဆိုတာကိုး တဏှာမကူးဘဲနဲ့ ဝေဒနာတင် ရပ်ချင် ရင် အဲဒီခံစားတဲ့သဘောကို မြင် မှ ဝေဒနာရပ်မယ်။ တင်းတာ တောင့်တာကြီးကို သွားရပ်လို့မရဘူး။ တင်းတာချုပ်သွား တောင့်တာ ပေါ်မှာပဲ။ တောင့်တာ ချုပ်သွား ကိုက်တာ ပေါ်မှာပဲ။ ဓာတ်ကြီးလေးပါးရုပ်ကြီး သူပေါ်ချင် တာ ပေါ်မှာ။ အဲဒီ တင်းတာပေါ်လည်း မခံချင် တာ ခံစားတယ်။ တောင့်တာပေါ်လည်း မခံချင် တာ ခံစားတယ်။ ခံစားရတာတော့ တစ်လုံးထဲ ဧကော ဓ မ္မော။ ခံစားတာ ဝေဒနာတစ်လုံးထဲနော်။ ဟိုမှာတော့ တင်းတာတစ်မျိုး ကိုက်တာတစ်မျိုး ပေါ်နေတယ်။ တူမလား။ နာမ်မှာ မခံချင် တာ တစ်ခုပဲ ခံစားနေရတယ်။ အဲဒီခံစားမှုလေးက နေ ဖမ်းရပ်လိုက်တော့ တင်းတာ တောင့်တာ ချုပ်သွားတယ်။ ခံစားမှုလည်း မြင် သွားရော ဝေဒနာနိရောဓော နိဗ္ဗာနံ အဲမှာတင် ခင် ဗျားတို့ အောက်သံသရာ လွတ်တယ်။ (ပြည် ဝိဇ္ဇောဒယ (သဲအင်း) ဆရာတော်ကြီး ဦးသီရိဓမ္မ ဟောကြားတော်မူသော တရားတော်မှ မျှဝေပူဇော်ပါသည်) မေတ္တာဖြင့် _/\_ _/\_ _/\_ 6.6.2016 Credit မူရင်းရေးသားပူဇော်သူ Credit - တရား April ၁။ တောကွကျဥပမာ ဝဒေနာရှုနညျး ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ၂။ ဟငျးခြိုဥပမာ ဝဒေနာရှုနညျး ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✔၁။ တောကွကျဥပမာ ဝဒေနာရှုနညျး ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ တရားရှုတယျ ဆိုတာ တောကွကျထောငျ သလိုပဲ တောကွကျကို ဖမျးခငြျ တော ဒီတိုငျးထောငျ လို့မရဘူး။ တညျကွကျ ရှိမှရတယျ။ တောကွကျဆိုတော့ ဘယျနမှေနျးမှ မသိဘဲကိုး။့ ကိုယျ့တညျကွကျကို တညျ ရတယျ။ တညျကွကျလညျး တှနျရော တောကွကျဟာ မ နဘေူး။ သူ့ပိုငျ နကျ က နေ ခှပျမလို့ပွေးထှကျလာတယျ။ အဲတော့မှ တောကွကျကို ရိုကျ ရတယျ။ ယောဂီတို့အခုထိုငျ နတေဲ့ ရုပျဟာ ဓာတျကွီးလေးပါးရုပျ သူက တငျးမယျ တောငျ့မယျ ကိုကျမယျ ခဲမယျ ပူမယျ အေးမယျနဲ့ အမွဲဖောကျပွနျနတေဲ့ ရုပျကွီး။ တငျးတယျ တောငျ့တယျပေါျလာတယျ။ ဒါတညျကွကျ။ ဓာတျကွီးလေးပါးရုပျကွီးကိုး။ သတိထားကွညျ့ အမွဲရှိနတေယျ အဲဒီရှိနတေဲ့ ဓာတျကွီးလေးပါးရုပျ ကွီးကို ကွာကွာလေးထိုငျ ခိုငျးတာ ဘာဖွဈလို့တုနျး။ တောကွကျထောငျ မလို့။ ကွာကွာလေးထိုငျ လိုကျတော့ တငျးတာတှေ တောငျ့တာတှေ ညောငျး တာတှေ မတကျလာဘူးလား။ ဒါကိုယျ့တညျကွကျ တောကွကျကို ထောငျ နတော။ တငျးတာ တောငျ့တာလညျး ပေါျလာရော စိတျ က လေးက ကိုယျထားတဲ့ နရော နသေလား။ သှားညှတျတာပဲ ။ တောကွကျထှကျလာပွီ။ တောကွကျက ပွေးခှပျတာပေါ့ တညျကွကျကို ။ သူ့ပိုငျ နကျ ဝငျ လာတော့ ခံခငြျ ရဲ့လား။ မခံခငြျ တဲ့ ဒေါသ လေး ထှကျလာ တာနောျ။ မခံခငြျ ဘူး။ မခံခငြျ တဲ့ တောကွကျကို မဖမျးဘဲနဲ့ ကိုယျ့တညျကွကျကွီး တငျးတာ တောငျ့တာကွီး သှား လှတျအောငျ ကွံနတေယျ။ ကိုယျ့တညျကွကျ ပွနျ ရိုကျနတောနဲ့ အတူတူပဲ။ သှားညှတျတော့ ခံခငြျ ရဲ့လား မခံခငြျ တာကို ပွနျလှညျ့ရှုရမှာ။ မခံခငြျ တဲ့ တောကွကျကို။ ဝဒေနာနာမျ မခံခငြျ တာ ကို ခံစားနရေတယျ။ အဲဒီခံစားတဲ့ သ ဘော ဝဒေနာကို ရှုရမှာ။ ဒီခံစားတဲ့ သ ဘော ကလညျး တငျးတယျ တောငျ့တယျ တညျကွကျ ပေါျမှ ဒီစိတျက ပေါျမှာ။ တငျးတယျ တောငျ့တယျက ရုပျတရား သှားခံစားတာက နာမျတရား။ တငျးတာ တောငျ့တာကွီး လှတျအောငျ ကွံနတေယျ။ လှတျအောငျ ကွံနတောက ဘယျသူလဲ။ လောဘ။ ပထေား ကပျထားတာ မခံခငြျ လို့ ဒေါသ။ အဲဒီစိတျတှေ ပွနျ ရှုရမှာ။ မခံခငြျ တာက ငါဖွဈနတေယျ။ ဟိုမှာ တငျးတာက သူ့ဟာသူ အသာလေး တငျးပွ နတေယျ။ ကိုယျ့မှာ မခံနိုငျ တာကွီးက စိုးနတော။ ညောငျးတာ ညာတာ မလှတျတာ အဲဒီနရောမှာ လညျနကွေတယျ။ အ ကွောငျး အကြိုး မရှုတတျလို့ လညျနတော။ တငျးတာ တောငျ့တာ ညောငျးတာ ညာတာက တညျကွကျ။ သှားညှတျပွီး မခံခငြျ တာ လှတျအောငျကွံနတော တောကွကျထှကျလာတာ။ လှတျအောငျ ကွံနတေဲ့စိတျကို ရှုရမှာလား။ တငျးတာ တောငျ့တာကွီး ရှုရမှာလား။ မခံခငြျ တဲ့စိတျ့ လှတျအောငျကွံတဲ့စိတျ ဟိုကွံ ဒီကွံ ကွံတဲ့စိတျ။ ဟိုကပျ ဒီကပျ ကပျတဲ့စိတျ အဲဒီစိတျကို ရှုရမှာ။ အဲဒီစိတျက ငါဖွဈနတေယျ။ ငါလေး တဈလုံးကှယျထားတော့ မ တှေ့ဘူး။ ဒိဋ်ဌိကိုးဗြ။ အယူကှယျထားတယျ။ ငါပဲ ဖွဈနတေယျ။ တငျးတာ တောငျ့တာ ရုပျကတငျးနတော သှားခံစားတာ ဘယျသူလဲ။ နာမကြ ခံစားတာ။ နာမျ အ ကွောငျး သမုဒယကို ရှုမှ ရုပျအကြိုး ဒုက်ခငွိမျးမှာ။ နာမျမလိမျလို့ ရုပျခှေးဖွဈတာ။ သူ့ဘာသူ နတော သှားညှတျတော့ မခံခငြျ တာခံစားတယျ။ မခံခငြျ တဲ့ စိတျကို ရှု သှားညှှတျတယျ ညှှတျတဲ့စိတျကိုရှု။ စိတျကို မရှုဘဲနဲ့။ ပေါျတာရှုဆိုတော့ ဘာမြားပေါျမလဲလို့ အကဲခတျတယျ။ အကဲခတျတဲ့စိတျ ပေါျနတောမသိဘူး။ အကဲခတျတဲ့စိတျ ရှု။ အဲနားမှာ လညျနကွေတာနောျ။ ကပျ ရှုပျနတေဲ့အတှကျ တရားတှေ ကွာနကွေတယျ။ တရားအားထုတျတယျဆိုတာ ခန်ဓာထဲ ဉာဏျသှငျးပွီးတော့ သတိနဲ့ စောငျ့ရှုတာ။ သူခိုးနောကျ စုံထောကျလိုကျသလို ရှုရတာ။ ဝဒေနာတကျလာရငျ တကျတာကွီး တောငျ့ခံ ပခေံလုပျနကွေတယျ။ ဉာဏျနဲ့ မလိုကျတတျဘူးပေါ့။ တငျးတာ တောငျ့တာကွီး သှားသတျနတောက အကြိုးသတျ တငျးတဲ့ တောငျ့တဲ့ အပေါျမှာ သှားညှှတျပွီးတော့ မခံခငြျ တဲ့ စိတျ လှတျအောငျကွံတဲ့စိတျကို ပွနျလှညျ့ရှုတာ အကွောငျးသတျ အကွောငျးသတျမှ အကြိုးရပျမယျ။ ့့့့့့________________________ ✔၂။ ဟငျးခြိုဥပမာ ဝဒေနာရှုနညျး ~~~~~~~~~~~~~~~~~ တဈခြို့ မေးကွတယျ။ ဆရာတောျရယျ တငျးတာ တောငျ့တာပေါျတော့ ခံစားတယျ။ မခံခငြျ တဲ့ ဝဒေနာဖွဈတယျဘုရား။ အဲဒီ မခံခငြျ တာကို ဘယျလိုရှုရမလဲ။ တငျးတာ တောငျ့တာပေါျတော့ ခံစားရတယျ။ ဘယျလို ခံစားရသလဲ။ မခံခငြျ တာ ခံစားရတယျ။ အဲဒါလေးကို ဘယျလိုမွငျ အောငျ ရှုရပါမလဲ တဲ့။ မေးပုံလေးက။ စဉျးစဉျးစားစားနဲ့ လိုကျတာကိုး။ မခံခငြျ တာကိုတော့ တှေ့တယျ။ ဘယျလိုရှုရမလဲလို့နားမလညျဘူး။ ထှေးနတောကိုး။ ဒကာကွီးလို့ အိမျမှာ ဒကာမကွီး မရှိတဲ့အခါ ဟငျးခြို ခကြျဖူးသလားလို့။ ခကြျဖူးပါတယျဘုရား။ ကောငျးပွီ ဟငျးခြိုအိုးတဈလုံး တညျလိုကျတဲ့အခါကတြော့ ဇှနျးလေးနဲ့ အ ပေါ့အငံ မမွညျးဘူးလား။ မွညျးပါတယျဘုရား။ ဟငျးခြိုအိုးခပြွီး မွညျးသလား မီးဖိုပေါျမှာ မွညျးသလား။ မီးဖိုပေါျမှာ မွညျးပါတယျဘုရား မီးဖိုပေါျမှာ ဇှနျးလေးနဲ့ခပျပွီူ မွညျးလိုကျတော့ တိုကျ ရိုကျ သောကျသလား မှုတျသောကျသလား။ မှုတျသောကျပါတယျ။ ဘာလို့မှုတျတာလဲ။ ပူလို့ပါဘုရား။ ကဲ ပူလို့မှုတျသောကျလိုကျတဲ့အခါ ကတြော့ ပါးစပျထဲရောကျပွီ ဒကာကွီးရေ။ ပူတာကို အာရုံပွုသလား အ ပေါ့အငံကို အာရုံပွုသလား။ အ ပေါ့အငံကို အာရုံပွုပါတယျ။ ပူတာက တော့ ပူတာပဲ ပူတာကို သတိမထားဘူးနောျ ဂရုမစိုက်ဘူး။ အ ပေါ့အငံကိုပဲ သတိထားတယျ။ အ ပေါ့အငံကို အကဲခတျတယျ။ အဲဒီဥပမာလို တငျးတာကွီး ဂရုစိုကျ တောငျ့တာကွီး ဂရုစိုကျနကွေတယျ။ သူ့ဂရုမစိုကျနဲ့ အ ပေါ့အငံနဲ့ တူတဲ့ မခံခငြျ တာ ခံစားနရေတဲ့ စိတျ က လေးကို ဂရုစိုကျ ရမယျ။ တငျးတဲ့ အ ပေါျမှာ ခံစားတယျ တောငျ့တဲ့ အ ပေါျမှာ ခံစားတယျ။ ခံစားတာ ဝဒေနာကိုးဗြ။ အဲဒီဝဒေနာ အ ပေါ့အငံကိုသာ ကိုယျက အကဲခတျဖမျးရမယျ။ မဖမျဘဲနဲ့ အ ပေါ့ အငံနဲ့ ငါနဲ့ပေါငျးပွီး ပူတာကွီး အာရုံပွုပွီး ကွောကျနတေယျ။ အရသာကို မသိတော့ဘူး ဖွဈသှားတယျ။ ဟငျးခြိုသောကျသလို ပူတာကို ဂရုမစိုကျပါဘူး။ အ ပေါ့အငံကို ဂရုစိုကျတယျ။ တငျးတာ တောငျ့တာကွီး ပေါျလာတယျ။ ပေါျလာတဲ့ တငျးတာ တောငျ့တာကို ပဓာန မထားနဲ့။ သာမညထား။ အဓိက က ဘယျသူလဲ တငျးတာ တောငျ့တာပေါျမှာ မခံခငြျ တာ ခံစားနရေတာ။ အဲဒီ ခံစားနရေတဲ့ သ ဘောက အဓိက။ တငျးမှု တောငျ့မှုက သာမည။ အဲလိုဟငျးမွညျးသလိုပဲ ဒကာကွီး ဝဒေနာ ခံစားတဲ့ သ ဘော ရှုခငြျ ရငျ အဲလို ရှုရတယျ။ ဓာတျကွီးလေးပါး ခန်ဓာအိမျ မီးတောကျလာပွီ ဆိုတော့ ဝရုနျးသုနျးကား ဖွဈနတေယျ အထဲထဲမှာ။ စဉျးစဉျးစားစားလေး လုပျကွပါ။ အ ကွောငျးသတျ အကြိုးသတျလေးနဲ့။ တငျးတာ တောငျ့တာလေး ပေါျလာတယျ ဘာလိုဖွဈလာမလဲ တငျးတာအစ တငျးတာအလယျ တငျးတာ အဆုံး သညျးခံပွီးတော့ စောငျ့ရှု။ တငျးတာပေါျမှာ မခံခငြျ တာလေးတှေ ပေါျလာတယျ။ မခံခငြျ တာ ခံစားနရေတယျ။ အဲဒီခံစားတာ ဝဒေနာပေါ့။ ခငျ ဗြားတို့ ဝဒေနာတငျ ရပျခငြျ တယျဆိုတာကိုး တဏှာမကူးဘဲနဲ့ ဝဒေနာတငျ ရပျခငြျ ရငျ အဲဒီခံစားတဲ့သဘောကို မွငျ မှ ဝဒေနာရပျမယျ။ တငျးတာ တောငျ့တာကွီးကို သှားရပျလို့မရဘူး။ တငျးတာခြုပျသှား တောငျ့တာ ပေါျမှာပဲ။ တောငျ့တာ ခြုပျသှား ကိုကျတာ ပေါျမှာပဲ။ ဓာတျကွီးလေးပါးရုပျကွီး သူပေါျခငြျ တာ ပေါျမှာ။ အဲဒီ တငျးတာပေါျလညျး မခံခငြျ တာ ခံစားတယျ။ တောငျ့တာပေါျလညျး မခံခငြျ တာ ခံစားတယျ။ ခံစားရတာတော့ တဈလုံးထဲ ဧကော ဓ မ်မော။ ခံစားတာ ဝဒေနာတဈလုံးထဲနောျ။ ဟိုမှာတော့ တငျးတာတဈမြိုး ကိုကျတာတဈမြိုး ပေါျနတေယျ။ တူမလား။ နာမျမှာ မခံခငြျ တာ တဈခုပဲ ခံစားနရေတယျ။ အဲဒီခံစားမှုလေးက နေ ဖမျးရပျလိုကျတော့ တငျးတာ တောငျ့တာ ခြုပျသှားတယျ။ ခံစားမှုလညျး မွငျ သှားရော ဝဒေနာနိရောဓော နိဗ်ဗာနံ အဲမှာတငျ ခငျ ဗြားတို့ အောကျသံသရာ လှတျတယျ။ (ပွညျ ဝိဇ်ဇောဒယ (သဲအငျး) ဆရာတောျကွီး ဦးသီရိဓမ်မ ဟောကွားတောျမူသော တရားတောျမှ မြှဝပေူဇောျပါသညျ) မတေ်တာဖွငျ့ _/\_ _/\_ _/\_ 6.6.2016 Credit မူရငျးရေးသားပူဇောျသူ Credit - တရား April


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2OXPbPZ