အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Thursday, October 17, 2019
တရားနှင့် နေပါ <><><><><> လောကကြီးမှာ လူသားတစ်ယောက် အဖြစ် အသက်ရှင်ခွင့် ရလာတာဟာ အင်မတန် ကံကောင်းတဲ့ အခွင့်အရေးပါ … အခြား သက်ရှိသတ္တဝါတွေနဲ့ နှိုင်းစာလိုက်ရင် 🔸စဉ်းစားသုံးသပ်နိူင် , 🔸တွေးခေါ် မြော်မြင်နိူင် , 🔸ဆုံးဖြတ်နိူင်တဲ့ အသိဥာဏ်ကို ပိုင်ဆိုင်ထားကြလို့ပါ … ဒါပေမယ့် များသောအားဖြင့် လူအများစုဟာ မစဉ်းမစား အသက်ရှင်နေကြတာသာ များပါတယ် … အမှတ်တမဲ့ နေထိုင်ကြတာသာ များပါတယ် … 🔸ငါဟာ ဘာအတွက် အသက်ရှင်နေသလဲ 🔸ဘယ်လိုအသက်ရှင် နေထိုင်ရင်ကောင်းမလဲ လို့ အချိန်ကုန်ခံ အပင်ပန်းခံပြီး စဉ်းစား မနေပါဘူး …သိချင်စိတ်လည်း မရှိကြပါဘူး … ဒီအတိုင်းပဲ - 🔸စားဝတ်နေရေးအတွက် အချိန်ကုန် 🔸အပျော်အပါးနဲ့ အချိန်ကုန် 🔸သားရေး , သမီးရေး , လူမူရေးတွေနဲ့ပဲ အချိန်ကုန်ပြီး အသက်တွေကြီးကာ သေသွားကြပါတယ် … လူ တစ်ရာမှာ တစ်ယောက် တစ်ထောင်မှာ တစ်ယောက် တရားလမ်းကြောင်းပေါ် ရောက်လာဖို့ ဆိုတာ အင်မတန်ခဲယဉ်းပါတယ်။ ခေတ်အဆက်ဆက်က - 🔸ဘာသာရေး ခေါင်းဆောင်ကြီးတွေ 🔸အတွေးအခေါ် ပညာရှင်ကြီးတွေ 🔸ဒဿန ပညာရှင်ကြီးတွေဟာ … ဘဝမှာ အကောင်းဆုံး နေထိုင်နည်းတွေကို ရှာဖွေကြ , လေ့လာကြ , ဖော်ထုတ်ကြပြီးတော့ ဟောပြော လမ်းညွှန်ခဲ့ကြပါတယ် … ဘီစီ ( ၆ ) ရာစုမြာ ပွင့်ထွန်း ပေါ်ပေါက်တော်မူတဲ့ မြတ်စွာဘုရားရှင် ကိုယ်တော်တိုင်လည်း သက်တော်ထင်ရှား ရှိစဉ် လေးဆယ့်ငါးဝါ အတွင်းမှာ … ပိဋကတ်သုံးပုံ နိကာယ်ငါးရပ် ဓမ္မက္ခန္ဓာပေါင်း ရှစ်သောင်းလေးထောင်လို့ အလွန်တရာ မြောက်မြားလှစွာသော တရားဓမ္မတို့ကို ဟောကြားတော်မူခဲ့ပါတယ် … ထို တရားဓမ္မတွေဟာ အကောင်းဆုံးသော ဘဝနေနည်းတွေပါ … လက်ရှိ ဘဝမှာ ကိုယ်ချမ်းသာ စိတ်ချမ်းသာရှိစေဖို့ မပြီးဆုံးသေးတဲ့ နောင်ဘဝသံသရာ တစ်လျှောက်မှာ ကိုယ် စိတ် ချမ်းမြေ့စွာ နေနိူင်ဖို့အတွက် သာမက… အိုခြင်း , နာခြင်း , သေခြင်းတရားတို့နဲ့ ဖွဲ့စည်းထားတဲ့ ဘဝထဲက လွတ်မြောက်ဖို့အတွက်ကိုပါ တရားဓမ္မနဲ့အညီ နေထိုင်ကြရမှာ ဖြစ်ပါတယ် … မြတ်စွာဘုရားရှင် ကိုယ်တော်မြတ်ကြီးကို ရဟန်းတော်တစ်ပါးက မေးမြန်းလျှောက်ထားခဲ့ဖူးပါတယ် … ❝ မြတ်စွာဘုရား တရားနဲ့နေသူ တရားနဲ့နေသူ လို့ ပြောပြောနေကြပါတယ် ဘုရား … ဘယ်နည်း ဘယ်ပုံနဲ့ နေတာကို ပြောတာပါလဲ ဘုရား ❞ လို့ မေးလျှောက်ဖူးပါတယ် … လိုရင်းအချုပ်ကို ပြောရရင် - 🔸ကိုယ်တိုင် စာပေကို သင်ယူနေ 🔸တရားတော်ကို နာယူနေရုံနဲ့ 🔸တရားဓမ္မတော်ကို ရွတ်ဆို ကျင့်မှတ်နေရုံ 🔸စိတ်မှာ မှတ်သားကြံစည် စဉ်းစားနေရုံနဲ့ 🔸ပြန်လည်ဟောကြား ပို့ချပေးနေရုံနဲ့လည်း တရားနဲ့နေသူ မဟုတ်သေးဘူး … ❝ သမထ ဝိပဿနာတရားတွေကို အားထုတ် နေမှသာလျှင် တရားနဲ့ နေသူဖြစ်တယ် ❞ လို့ မြတ်စွာဘုရားက ဟောကြားခဲ့ပါတယ် … ဒီစကားတော်အရ တရားအားထုတ် ရှုပွားနေသူသာ တရားနဲ့ နေသူလို့ တိတိကျကျ သတ်မှတ်လို့ရပါပြီ … တရားစာပေတွေ သင်ယူဖို့ တရားနာဖို့ မလိုေတာ့ဘူးလို့ အတွေး မချော်လိုက်ပါနဲ့ … သင်ယူနေ စဉ်းစားနေတာဟာ တရားနဲ့ နေတဲ့ နည်းပညာကို ဆည်းပူးနေတာပါ … တရားနာမှသာလျှင် တရားနဲ့ နေနည်းကို သိပါမယ် လေ့လာမှသာ သိရှိမှာဖြစ်ပါတယ် … ရေကူးတတ်ဖို့ ရေကူးနည်းကို သိထားဖို့ လိုအပ်သလို ထမင်းဟင်း ချက်တတ်ဖို့ ချက်နည်း ပြုတ်နည်းကို သင်ယူရသလို တရားနဲ့နေတတ်ဖို့ အတွက် တရားနဲ့နေနည်း တရားအားထုတ်ဖို့ အတွက် တရားအားထုတ် နည်းကို သင်ယူရမှာပါ … သတိပဋ္ဌာန်တရား <><><><><><> ဝိပဿနာတရားအလုပ် အားထုတ်ကြဖို့အတွက် မြတ်စွာဘုရားရှင်သည် - သတိပဋ္ဌာန် ( ၄ ) ပါးခွဲခြားပြီး သတိနဲ့ နေနည်း ( ၄ ) မျိုးကို ညွှန်ကြားတော်မူခဲ့ပါတယ် … တရားအားထုတ်တယ် ဆိုတာ သတိပဋ္ဌာန် တရား ( ၄ ) ပါး အနက် တစ်ပါးပါးကို ရှုပွားနေတာ , နှလုံးသွင်းနေတာပါ … ဒါကိုလည်း ဝိပဿနာတရား ရှုပွား အားထုတ်နေတယ်လို့ ပြောကြတာပါ … သတိပဋ္ဌာန်တရား ( ၄ ) ပါး ဆိုတာက - ( ၁ ) ကာယာနုပဿနာ သတိပဋ္ဌာန် ( ၂ ) ဝေဒနာနုပဿနာ သတိပဋ္ဌာန် ( ၃ ) စိတ္တာနုပဿနာ သတိပဋ္ဌာန် ( ၄ ) ဓမ္မာနုပဿနာသတိပဋ္ဌာန်တို့ ဖြစ်ပါတယ် … သတိထားတဲ့ နေရာဌာန အာရုံပြုတဲ့နေရာ ( ၄ ) မျိုး ကွဲပြားလို့ သတိပဋ္ဌာန် ( ၄) ပါးလို့ ပြောရတာပါ … လိုရင်းကတော့ သတိထားပြီး နေတာ သတိတရားနဲ့ နေတာပါ … ကာယာနုပဿနာ သတိပဋ္ဌာန်က ❝ ကိုယ်ကာယ ❞ လို့ခေါ်ကြတဲ့ ရုပ်တရားတွေကို သတိထား ရှုမှတ်ပြီးနေတာပါ … စိတ်ထဲမှာ ခံစားကြရတဲ့ ချမ်းသာ ဆင်းရဲတဲ့ သဘော ဝမ်းသာ ဝမ်းနည်းတဲ့ ခံစားမှု ဝေဒနာတွေကို သတိကပ် ရှုမှတ်နေတာက #ဝေဒနာနုပဿနာပါ … မိမိရဲ့စိတ်ကို ဂရုစိုက် အာရုံပြုပြီးတော့ 🔸လိုချင်စိတ် ဖြစ်နေတယ် 🔸နှစ်သက်စိတ် ဖြစ်နေတယ် 🔸သနားစိတ် ဖြစ်နေတယ် 🔸ချစ်ခင်စိတ် ဖြစ်နေတယ် လို့ စိတ်အမျိုးမျိုး ပြောင်းလဲနေပုံကို သေသေချာချာသိအောင် သတိထားနေတာကို #စိတ္တာနုပဿနာ_သတိပဋ္ဌာန်လို့ ခေါ်ပါတယ် … လက်ရှိ ပစ္စုပ္ပန်အချိန်အခါမှာ ဖြစ်ပေါ် ပြောင်းလဲနေတဲ့ ရုပ်ဓမ္မ , နာမ်ဓမ္မတွေကို ပေါ်ရာ ပေါ်ရာ ရုပ်နာမ် တရားအလိုက် သတိထား ရှုပွားနေတာက #ဓမ္မနုပဿနာ_သတိပဋ္ဌာန်ပါ … #ဓမ္မဒူတ_ဒေါက်တာ_အရှင်ပညိဿရ 📌အမှောင်ပျောက်၍ အလင်းရောက်ပါစေ။📌 Credit , Original Uploader တရားနှငျ့ နပေါ <><><><><> လောကကွီးမှာ လူသားတဈယောကျ အဖွဈ အသကျရှငျခှငျ့ ရလာတာဟာ အငျမတနျ ကံကောငျးတဲ့ အခှငျ့အရေးပါ … အခွား သကျရှိသတ်တဝါတှနေဲ့ နှိုငျးစာလိုကျရငျ 🔸စဉျးစားသုံးသပျနိူငျ , 🔸တှေးခေါျ မွောျမွငျနိူငျ , 🔸ဆုံးဖွတျနိူငျတဲ့ အသိဉာဏျကို ပိုငျဆိုငျထားကွလို့ပါ … ဒါပမေယျ့ မြားသောအားဖွငျ့ လူအမြားစုဟာ မစဉျးမစား အသကျရှငျနကွေတာသာ မြားပါတယျ … အမှတျတမဲ့ နထေိုငျကွတာသာ မြားပါတယျ … 🔸ငါဟာ ဘာအတှကျ အသကျရှငျနသေလဲ 🔸ဘယျလိုအသကျရှငျ နထေိုငျရငျကောငျးမလဲ လို့ အခြိနျကုနျခံ အပငျပနျးခံပွီး စဉျးစား မနပေါဘူး …သိခငြျစိတျလညျး မရှိကွပါဘူး … ဒီအတိုငျးပဲ - 🔸စားဝတျနရေေးအတှကျ အခြိနျကုနျ 🔸အပြောျအပါးနဲ့ အခြိနျကုနျ 🔸သားရေး , သမီးရေး , လူမူရေးတှနေဲ့ပဲ အခြိနျကုနျပွီး အသကျတှကွေီးကာ သသှေားကွပါတယျ … လူ တဈရာမှာ တဈယောကျ တဈထောငျမှာ တဈယောကျ တရားလမျးကွောငျးပေါျ ရောကျလာဖို့ ဆိုတာ အငျမတနျခဲယဉျးပါတယျ။ ခတျေအဆကျဆကျက - 🔸ဘာသာရေး ခေါငျးဆောငျကွီးတှေ 🔸အတှေးအခေါျ ပညာရှငျကွီးတှေ 🔸ဒူန ပညာရှငျကွီးတှဟော … ဘဝမှာ အကောငျးဆုံး နထေိုငျနညျးတှကေို ရှာဖှကွေ , လေ့လာကွ , ဖောျထုတျကွပွီးတော့ ဟောပွော လမျးညှှနျခဲ့ကွပါတယျ … ဘီစီ ( ၆ ) ရာစုမွာ ပှငျ့ထှနျး ပေါျပေါကျတောျမူတဲ့ မွတျစှာဘုရားရှငျ ကိုယျတောျတိုငျလညျး သကျတောျထငျရှား ရှိစဉျ လေးဆယျ့ငါးဝါ အတှငျးမှာ … ပိဋကတျသုံးပုံ နိကာယျငါးရပျ ဓမ်မက်ခန်ဓာပေါငျး ရှဈသောငျးလေးထောငျလို့ အလှနျတရာ မွောကျမွားလှစှာသော တရားဓမ်မတို့ကို ဟောကွားတောျမူခဲ့ပါတယျ … ထို တရားဓမ်မတှဟော အကောငျးဆုံးသော ဘဝနနေညျးတှပေါ … လကျရှိ ဘဝမှာ ကိုယျခမြျးသာ စိတျခမြျးသာရှိစဖေို့ မပွီးဆုံးသေးတဲ့ နောငျဘဝသံသရာ တဈလြှောကျမှာ ကိုယျ စိတျ ခမြျးမွေ့စှာ နနေိူငျဖို့အတှကျ သာမက… အိုခွငျး , နာခွငျး , သခွေငျးတရားတို့နဲ့ ဖှဲ့စညျးထားတဲ့ ဘဝထဲက လှတျမွောကျဖို့အတှကျကိုပါ တရားဓမ်မနဲ့အညီ နထေိုငျကွရမှာ ဖွဈပါတယျ … မွတျစှာဘုရားရှငျ ကိုယျတောျမွတျကွီးကို ရဟနျးတောျတဈပါးက မေးမွနျးလြှောကျထားခဲ့ဖူးပါတယျ … ❝ မွတျစှာဘုရား တရားနဲ့နသေူ တရားနဲ့နသေူ လို့ ပွောပွောနကွေပါတယျ ဘုရား … ဘယျနညျး ဘယျပုံနဲ့ နတောကို ပွောတာပါလဲ ဘုရား ❞ လို့ မေးလြှောကျဖူးပါတယျ … လိုရငျးအခြုပျကို ပွောရရငျ - 🔸ကိုယျတိုငျ စာပကေို သငျယူနေ 🔸တရားတောျကို နာယူနရေုံနဲ့ 🔸တရားဓမ်မတောျကို ရှတျဆို ကငြျ့မှတျနရေုံ 🔸စိတျမှာ မှတျသားကွံစညျ စဉျးစားနရေုံနဲ့ 🔸ပွနျလညျဟောကွား ပို့ခပြေးနရေုံနဲ့လညျး တရားနဲ့နသေူ မဟုတျသေးဘူး … ❝ သမထ ဝိပူနာတရားတှကေို အားထုတျ နမှေသာလြှငျ တရားနဲ့ နသေူဖွဈတယျ ❞ လို့ မွတျစှာဘုရားက ဟောကွားခဲ့ပါတယျ … ဒီစကားတောျအရ တရားအားထုတျ ရှုပှားနသေူသာ တရားနဲ့ နသေူလို့ တိတိကကြြ သတျမှတျလို့ရပါပွီ … တရားစာပတှေေ သငျယူဖို့ တရားနာဖို့ မလိုတော့ဘူးလို့ အတှေး မခြောျလိုကျပါနဲ့ … သငျယူနေ စဉျးစားနတောဟာ တရားနဲ့ နတေဲ့ နညျးပညာကို ဆညျးပူးနတောပါ … တရားနာမှသာလြှငျ တရားနဲ့ နနေညျးကို သိပါမယျ လေ့လာမှသာ သိရှိမှာဖွဈပါတယျ … ရကေူးတတျဖို့ ရကေူးနညျးကို သိထားဖို့ လိုအပျသလို ထမငျးဟငျး ခကြျတတျဖို့ ခကြျနညျး ပွုတျနညျးကို သငျယူရသလို တရားနဲ့နတေတျဖို့ အတှကျ တရားနဲ့နနေညျး တရားအားထုတျဖို့ အတှကျ တရားအားထုတျ နညျးကို သငျယူရမှာပါ … သတိပဋ်ဌာနျတရား <><><><><><> ဝိပူနာတရားအလုပျ အားထုတျကွဖို့အတှကျ မွတျစှာဘုရားရှငျသညျ - သတိပဋ်ဌာနျ ( ၄ ) ပါးခှဲခွားပွီး သတိနဲ့ နနေညျး ( ၄ ) မြိုးကို ညှှနျကွားတောျမူခဲ့ပါတယျ … တရားအားထုတျတယျ ဆိုတာ သတိပဋ်ဌာနျ တရား ( ၄ ) ပါး အနကျ တဈပါးပါးကို ရှုပှားနတော , နှလုံးသှငျးနတောပါ … ဒါကိုလညျး ဝိပူနာတရား ရှုပှား အားထုတျနတေယျလို့ ပွောကွတာပါ … သတိပဋ်ဌာနျတရား ( ၄ ) ပါး ဆိုတာက - ( ၁ ) ကာယာနုပူနာ သတိပဋ်ဌာနျ ( ၂ ) ဝဒေနာနုပူနာ သတိပဋ်ဌာနျ ( ၃ ) စိတ်တာနုပူနာ သတိပဋ်ဌာနျ ( ၄ ) ဓမ်မာနုပူနာသတိပဋ်ဌာနျတို့ ဖွဈပါတယျ … သတိထားတဲ့ နရောဌာန အာရုံပွုတဲ့နရော ( ၄ ) မြိုး ကှဲပွားလို့ သတိပဋ်ဌာနျ ( ၄) ပါးလို့ ပွောရတာပါ … လိုရငျးကတော့ သတိထားပွီး နတော သတိတရားနဲ့ နတောပါ … ကာယာနုပူနာ သတိပဋ်ဌာနျက ❝ ကိုယျကာယ ❞ လို့ခေါျကွတဲ့ ရုပျတရားတှကေို သတိထား ရှုမှတျပွီးနတောပါ … စိတျထဲမှာ ခံစားကွရတဲ့ ခမြျးသာ ဆငျးရဲတဲ့ သဘော ဝမျးသာ ဝမျးနညျးတဲ့ ခံစားမှု ဝဒေနာတှကေို သတိကပျ ရှုမှတျနတောက #ဝဒေနာနုပူနာပါ … မိမိရဲ့စိတျကို ဂရုစိုကျ အာရုံပွုပွီးတော့ 🔸လိုခငြျစိတျ ဖွဈနတေယျ 🔸နှဈသကျစိတျ ဖွဈနတေယျ 🔸သနားစိတျ ဖွဈနတေယျ 🔸ခစြျခငျစိတျ ဖွဈနတေယျ လို့ စိတျအမြိုးမြိုး ပွောငျးလဲနပေုံကို သသေခြောခြာသိအောငျ သတိထားနတောကို #စိတ်တာနုပူနာ_သတိပဋ်ဌာနျလို့ ခေါျပါတယျ … လကျရှိ ပစ်စုပ်ပနျအခြိနျအခါမှာ ဖွဈပေါျ ပွောငျးလဲနတေဲ့ ရုပျဓမ်မ , နာမျဓမ်မတှကေို ပေါျရာ ပေါျရာ ရုပျနာမျ တရားအလိုကျ သတိထား ရှုပှားနတောက #ဓမ်မနုပူနာ_သတိပဋ်ဌာနျပါ … #ဓမ်မဒူတ_ဒေါကျတာ_အရှငျပညိူရ 📌အမှောငျပြောကျ၍ အလငျးရောကျပါစေ။📌 Credit , Original Uploader
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/33FcKBr
Newer Post
Older Post
Home