Thursday, October 17, 2019

ဗုဒ္ဓဝါဒ နှင့် ဗြဟ္မဏဝါဒ ခွဲခြားပုံ...!! 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ( ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တိုင်း ဖတ်ပေးပါ ... မှားယွင်းနေကြလို့ပါ....) ကိုယ့်ကိုယ်ကို ..ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ပါလို့ခံယူ ထားရင် ..တကယ့်ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ဟုတ ်ရဲ့လားလို့ ဆန်းစစ်ကြည့်ကြပြီး တကယ် မဖြစ်သေးရင် ဖြစ်အောင်ကြိုးစားနိုင်ကြ ပါစေ။ မြွေဝင် ပျားစွဲခြင်းကြောင့် ချမ်းသာတယ်လို့ ယူဆရင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ (ဟိန္ဒူဝါဒ) အလုပ်ကြိုးစားခြင်း၊ ကုသိုလ်ရှိခြင်းကြောင့် ချမ်းသာတယ်လို့ ယူဆရင် ဗုဒ္ဓဝါဒ။ ဖွတ်တက်လို့၊ ဠင်းတနားလို့ ဆင်းရဲတယ် ခိုက်တယ်လို့ ယူဆရင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ အလုပ်မလုပ်လို့ နှစ်လုံး သုံးလုံး လောင်းကစားလုပ်လို့ အကုသိုလ်ရှိလို့ ဆင်းရဲတယ်လို့ ယူဆမှ ဗုဒ္ဓဝါဒ။ လက်ယပ်ခေါ်တဲ့ အရုပ်ကလေးရှိလို့၊ ပုလင်းအစိမ်းထဲမှာ နှင်းဆီပွင့် စိုက်ထားလို့ ပိုက်ဆံနဲ့ ပုံဖော်ထားတဲ့ ဇီးကွက်ရုပ်(လာဘ်ခေါ်အဆောင်ကဒ်ပြား) ရှိလို့ ဈေးရောင်းကောင်းတာလို့ ယူဆရင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ ဝီရိယဉာဏ်ယှဉ် စေတနာမေတ္တာထားပြီး ရောင်းလို့ ဈေးရောင်းကောင်းတယ်လို့ ယူဆမှ ဗုဒ္ဓဝါဒ၊ ရက်ရာဇာမှ ကောင်းကျိုးပေးပြီး ပြဿ ဒါး မကောင်းကျိုးပေးတယ်လို့ ယူဆရင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ ကုသိုလ်က ကောင်းကျိုးပေးပြီး၊ အကုသိုလ်က မကောင်းကျိုးပေးတယ်လို့ ယူဆမှ ဗုဒ္ဓဝါဒ၊ စနေ တနင်္ဂနွေအစရှိသော ဂြိုလ်တွေက ကောင်းကျိုး မကောင်းကျိုးပေးတယ်လို့ ယူဆရင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ ကုသိုလ် အကုသိုလ်က ကောင်းကျိုး ဆိုးကျိုးပေးတယ်လို့ ယူဆမှ ဗုဒ္ဓဝါဒ။ ခရီးသွားတဲ့အခါ နဂါးလှည့်သင့်မှု၊ မသင့်မှုကြောင့် ကောင်းကျိုး ဆိုးကျိုးပေးတယ်လို့ ယူဆရင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ ကုသိုလ် အကုသိုလ်က ကောင်းကျိုး ဆိုးကျိုးပေးတယ်လို့ ယူဆမှ ဗုဒ္ဓဝါဒ။ စုံဂဏန်း၊ မဂဏန်း(၁၃)ဂဏန်း၊ ကိုးဂဏန်းတွေက ကောင်းကျိုး ဆိုးကျိုးပေးတယ်လို့ ယူဆရင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ ကုသိုလ် အကုသိုလ်က ကောင်းကျိုးဆိုးကျိုးပေးတယ်လို့ ယူဆမှ ဗုဒ္ဓဝါဒ၊ အသုဘယာဉ်ကို ကျောင်းဝိုင်းထဲ အိမ်ဝိုင်းထဲထားရင် မြို့ပြင်ရွာပြင်မှာ ဆုံးတဲ့ ရုပ်အလောင်းကို မြို့ထဲရွာထဲပြန်သွင်းရင် မြို့ခိုက်တယ်၊ ရွာခိုက်တယ်လို့ ယူဆရင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ ထိုအကြောင်းများကြောင့် မြို့ရွာကိုမခိုက် အကုသိုလ်ကြောင့်သာ မြို့ရွာကို ခိုက်တယ်လို့ ယူဆမှ ဗုဒ္ဓဝါဒ၊ အလောင်းကိုင်တာချင်းတူပါလျက် သုဘရာဇာကို အဝေးမှရှောင်ပြီးဆရာဝန် ဖြစ်မည့်သူကို သမက်ဖမ်းခြင်းသည် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ အယူအစွဲမရှိဘဲ နှစ်ဦးစလုံးကို တန်းတူဆက်ဆံခြင်းသည် ဗုဒ္ဓဝါဒ၊ ဒက္ခိဏသာခါရုပ်ပွားကို ကိုးကွယ်လျှင် မီးကွင်းသည် ဆင်စီးမြင်းရံဘုရားကို ကိုးကွယ်လျှင် စီးပွားတက်သည် ဇမ္ဗုပတိချွတ်ခန်း (မကိုဋ်စလွယ်ဆင်) ဘုရားကို ကိုးကွယ်လျှင် ရာထူးတက်သည်ဟု ယူဆ၍ ကိုးကွယ်လျှင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ ဒက္ခိဏသာခါပုံကို ထုလုပ်လျှင် ဗုဒ္ဓ၏သပ္ပါယ်သော ရုပ်လက္ခဏာတော်ကို ဖျက်ဆီးရာရောက်သည်။ ဆင်စီး မြင်းရံဘုရားကို ထုလုပ်လျှင် ဘုရားရှင်၏ မဟာကရုဏာတော်ကို ပြက်ရယ်ပြုရာရောက်သည်။ မကိုဋ်စလွယ်ဆင် ရုပ်ပွားကို ထုလုပ်လျှင် ရဟန်းတစ်ပါးကို ယုတ်နိမ့်သော လူအဝတ်အစာ းများဖြင့် ဝတ်ဆင်ပေးရာရောက်သည်ဟု တွေးခေါ်မြော်မြင်ပြီး ထိုပုံမျိုးကို မကိုးကွယ်ဘဲ ရဟန်းနှင့်တူသော ရုပ်ပွားတော်ကိုသာ ကိုးကွယ်ခြင်းသည် ဗုဒ္ဓဝါဒ။ တန်ခိုးရှိသော ရုပ်ပွားစေတီကို ရှိခိုးပူဇော်လျှင် ကောင်းကျိုး များများရသည် တန်ခိုးမရှိသော ရုပ်ပွားစေတီကို ရှိခိုးပူဇော်လျှင် ကောင်းကျိုးနည်းနည်းသာ ရသည်ဟု ယူဆလျှင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ ရုပ်ပွားစေတီက အဓိကမဟုတ် မိမိစေတနာ ကသာ အဓိကဖြစ်သည်။ စေတနာ အကြီးအသေးက ကောင်းကျိုး အကြီးအသေးကို ဖြစ်စေသည်ဟု ယူဆလျှင် ဗုဒ္ဓဝါဒ။ လူသေပြီး ခုနှစ်ရက်လည်မှ အိမ်မှထွက်သည်ဟု ယူဆလျှင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ စုတိနောင် ပဋိသန္ဓေ ဖြစ်သည် သို့မဟုတ် သေပြီး စက္ကန့်မခြားဘဲ နောက်ဘဝသစ်၌ ချက်ခြင်းဖြစ်သည်ဟု ယူဆလျှင် ဗုဒ္ဓဝါဒ။ မိမိကောင်းစားချမ်းသာဖို့ အဓိကထားပြီးလှူလျှင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ အလှူခံပုဂ္ဂိုလ် ချမ်းသာဖို့ အဓိကထားပြီး လှူလျှင် ဗုဒ္ဓဝါဒ၊ ဝါတွင်းကာလ၌ အိမ်မပြောင်းကောင်းဟု ယူဆလျှင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ အဆင်ပြေသည့် အချိန်တွင် ပြောင်းကောင်းသည်ဟု ယူဆလျှင်ဗုဒ္ဓဝါဒ။ လက္ခဏာတွင် အာယုလမ်းကြောင်း ရှည်သောကြောင့် အသက်ရှည်သည်၊ အာယုလမ်းကြောင်း တိုသောကြောင့် အသက်တိုသည်ဟု ယူဆလျှင် ဗြဟ္မဏဝါဒ၊ သူ့အသက်ကို မသတ်ခြင်း သူတစ်ပါး အသက်ရှည်ခွင့်ရအောင် ဆေးဝါးလှူဒါန်းခြင်းဟူသော ကုသိုလ်တို့ကြောင့် အသက်ရှည်သည် သူတစ်ပါးအသက်ကို သတ်ဖြတ်ခဲ့သော အကုသိုလ်ကြောင့် အသက်တိုသည်ဟု ယူဆလျှင် ဗုဒ္ဓဝါဒ၊ အာယုလမ်းကြောင်းသည် သင်္ကေတနိမိတ်သာဖြစ်သည်။ ဒေါက်တာအရှင်ဝိမလဝံသ(နာလန္ဒာတက္ကသိုလ်) ဗုဒ်ဓဝါဒ နှင့ျ ဗွဟ်မဏဝါဒ ခှဲခွားပုံ...!! 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ( ဗုဒ်ဓဘာသာဝငျတိုငျး ဖတျပေးပါ ... မှားယှငျးနကွေလို့ပါ....) ကိုယ့ျကိုယျကို ..ဗုဒ်ဓဘာသာဝငျပါလို့ခံယ ူထားရငျ ..တကယ့ျဗုဒ်ဓဘာသာဝငျဟုတ ျရဲ့လားလို့ ဆနျးစဈကွည့ျကွပွီး တကယျ မဖွဈသေးရငျ ဖွဈအောငျကွိုးစားနိုငျကွ ပါစေ။ မွှဝေငျ ပြားစှဲခွငျးကွောင့ျ ခမြျးသာတယျလို့ ယူဆရငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ (ဟိန်ဒူဝါဒ) အလုပျကွိုးစားခွငျး၊ ကုသိုလျရှိခွငျးကွောင့ျ ခမြျးသာတယျလို့ ယူဆရငျ ဗုဒ်ဓဝါဒ။ ဖှတျတကျလို့၊ ဠငျးတနားလို့ ဆငျးရဲတယျ ခိုကျတယျလို့ ယူဆရငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ အလုပျမလုပျလို့ နှဈလုံး သုံးလုံး လောငျးကစားလုပျလို့ အကုသိုလျရှိလို့ ဆငျးရဲတယျလို့ ယူဆမှ ဗုဒ်ဓဝါဒ။ လကျယပျခေါျတဲ့ အရုပျကလေးရှိလို့၊ ပုလငျးအစိမျးထဲမှာ နှငျးဆီပှင့ျ စိုကျထားလို့ ပိုကျဆံနဲ့ ပုံဖောျထားတဲ့ ဇီးကှကျရုပျ(လာဘျခေါျအဆောငျကဒျပွား) ရှိလို့ ဈေးရောငျးကောငျးတာလို့ ယူဆရငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ ဝီရိယဉာဏျယှဉျ စတေနာမတေ်တာထားပွီး ရောငျးလို့ ဈေးရောငျးကောငျးတယျလို့ ယူဆမှ ဗုဒ်ဓဝါဒ၊ ရကျရာဇာမှ ကောငျးကြိုးပေးပွီး ပွူ ဒါး မကောငျးကြိုးပေးတယျလို့ ယူဆရငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ ကုသိုလျက ကောငျးကြိုးပေးပွီး၊ အကုသိုလျက မကောငျးကြိုးပေးတယျလို့ ယူဆမှ ဗုဒ်ဓဝါဒ၊ စနေ တနငျ်ဂနှအေစရှိသော ဂွိုလျတှကေ ကောငျးကြိုး မကောငျးကြိုးပေးတယျလို့ ယူဆရငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ ကုသိုလျ အကုသိုလျက ကောငျးကြိုး ဆိုးကြိုးပေးတယျလို့ ယူဆမှ ဗုဒ်ဓဝါဒ။ ခရီးသှားတဲ့အခါ နဂါးလှည့ျသင့ျမှု၊ မသင့ျမှုကွောင့ျ ကောငျးကြိုး ဆိုးကြိုးပေးတယျလို့ ယူဆရငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ ကုသိုလျ အကုသိုလျက ကောငျးကြိုး ဆိုးကြိုးပေးတယျလို့ ယူဆမှ ဗုဒ်ဓဝါဒ။ စုံဂဏနျး၊ မဂဏနျး(၁၃)ဂဏနျး၊ ကိုးဂဏနျးတှကေ ကောငျးကြိုး ဆိုးကြိုးပေးတယျလို့ ယူဆရငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ ကုသိုလျ အကုသိုလျက ကောငျးကြိုးဆိုးကြိုးပေးတယျလို့ ယူဆမှ ဗုဒ်ဓဝါဒ၊ အသုဘယာဉျကို ကြောငျးဝိုငျးထဲ အိမျဝိုငျးထဲထားရငျ မွို့ပွငျရှာပွငျမှာ ဆုံးတဲ့ ရုပျအလောငျးကို မွို့ထဲရှာထဲပွနျသှငျးရငျ မွို့ခိုကျတယျ၊ ရှာခိုကျတယျလို့ ယူဆရငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ ထိုအကွောငျးမြားကွောင့ျ မွို့ရှာကိုမခိုကျ အကုသိုလျကွောင့ျသာ မွို့ရှာကို ခိုကျတယျလို့ ယူဆမှ ဗုဒ်ဓဝါဒ၊ အလောငျးကိုငျတာခငြျးတူပါလကြျ သုဘရာဇာကို အဝေးမှရှောငျပွီးဆရာဝနျ ဖွဈမည့ျသူကို သမကျဖမျးခွငျးသညျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ အယူအစှဲမရှိဘဲ နှဈဦးစလုံးကို တနျးတူဆကျဆံခွငျးသညျ ဗုဒ်ဓဝါဒ၊ ဒက်ခိဏသာခါရုပျပှားကို ကိုးကှယျလြှငျ မီးကှငျးသညျ ဆငျစီးမွငျးရံဘုရားကို ကိုးကှယျလြှငျ စီးပှားတကျသညျ ဇမ်ဗုပတိခြှတျခနျး (မကိုဋျစလှယျဆငျ) ဘုရားကို ကိုးကှယျလြှငျ ရာထူးတကျသညျဟု ယူဆ၍ ကိုးကှယျလြှငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ ဒက်ခိဏသာခါပုံကို ထုလုပျလြှငျ ဗုဒ်ဓ၏သပ်ပါယျသော ရုပျလက်ခဏာတောျကို ဖကြျဆီးရာရောကျသညျ။ ဆငျစီး မွငျးရံဘုရားကို ထုလုပျလြှငျ ဘုရားရှငျ၏ မဟာကရုဏာတောျကို ပွကျရယျပွုရာရောကျသညျ။ မကိုဋျစလှယျဆငျ ရုပျပှားကို ထုလုပျလြှငျ ရဟနျးတဈပါးကို ယုတျနိမ့ျသော လူအဝတျအစာ းမြားဖွင့ျ ဝတျဆငျပေးရာရောကျသညျဟု တှေးခေါျမွောျမွငျပွီး ထိုပုံမြိုးကို မကိုးကှယျဘဲ ရဟနျးနှင့ျတူသော ရုပျပှားတောျကိုသာ ကိုးကှယျခွငျးသညျ ဗုဒ်ဓဝါဒ။ တနျခိုးရှိသော ရုပျပှားစတေီကို ရှိခိုးပူဇောျလြှငျ ကောငျးကြိုး မြားမြားရသညျ တနျခိုးမရှိသော ရုပျပှားစတေီကို ရှိခိုးပူဇောျလြှငျ ကောငျးကြိုးနညျးနညျးသာ ရသညျဟု ယူဆလြှငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ ရုပျပှားစတေီက အဓိကမဟုတျ မိမိစတေနာ ကသာ အဓိကဖွဈသညျ။ စတေနာ အကွီးအသေးက ကောငျးကြိုး အကွီးအသေးကို ဖွဈစသေညျဟု ယူဆလြှငျ ဗုဒ်ဓဝါဒ။ လူသပွေီး ခုနှဈရကျလညျမှ အိမျမှထှကျသညျဟု ယူဆလြှငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ စုတိနောငျ ပဋိသန်ဓေ ဖွဈသညျ သို့မဟုတျ သပွေီး စက်ကန့ျမခွားဘဲ နောကျဘဝသဈ၌ ခကြျခွငျးဖွဈသညျဟု ယူဆလြှငျ ဗုဒ်ဓဝါဒ။ မိမိကောငျးစားခမြျးသာဖို့ အဓိကထားပွီးလှူလြှငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ အလှူခံပုဂ်ဂိုလျ ခမြျးသာဖို့ အဓိကထားပွီး လှူလြှငျ ဗုဒ်ဓဝါဒ၊ ဝါတှငျးကာလ၌ အိမျမပွောငျးကောငျးဟု ယူဆလြှငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ အဆငျပွသေည့ျ အခြိနျတှငျ ပွောငျးကောငျးသညျဟု ယူဆလြှငျဗုဒ်ဓဝါဒ။ လက်ခဏာတှငျ အာယုလမျးကွောငျး ရှညျသောကွောင့ျ အသကျရှညျသညျ၊ အာယုလမျးကွောငျး တိုသောကွောင့ျ အသကျတိုသညျဟု ယူဆလြှငျ ဗွဟ်မဏဝါဒ၊ သူ့အသကျကို မသတျခွငျး သူတဈပါး အသကျရှညျခှင့ျရအောငျ ဆေးဝါးလှူဒါနျးခွငျးဟူသော ကုသိုလျတို့ကွောင့ျ အသကျရှညျသညျ သူတဈပါးအသကျကို သတျဖွတျခဲ့သော အကုသိုလျကွောင့ျ အသကျတိုသညျဟု ယူဆလြှငျ ဗုဒ်ဓဝါဒ၊ အာယုလမျးကွောငျးသညျ သငျ်ကတေနိမိတျသာဖွဈသညျ။ ဒေါကျတာအရှငျဝိမလဝံသ(နာလန်ဒာတက်ကသိုလျ)


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2MkavO6