Thursday, August 15, 2019

ဥာဏ္စဥ္ (၁၆) ပါးတရားေတာ္ 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏 ဆိတ္ၿငိမ္ရာသည္ ေတာၿဖစ္၏။ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာမွာ ထိုင္ပါ။ ဆိတ္ၿငိမ္ၿပီး အေႏွာင့္အယွက္ မၿဖစ္တဲ့ေနရာဟာ ေတာပါပဲ။ ဘုရားရွိခိုးကန္ေတာပါ့။ တရားမထိုင္မီ မိမိခႏၶာကိုယ္ကုိ ဘုရားကို လွဴထားပါ။ ခႏၶာကိုယ္ကို ၾကာၾကာထိုင္ႏိုင္ေအာင္ တည့္တည့္မတ္မတ္ ထို္င္ပါ။ ဘယ္ဘက္မွ မေစာင္းပါေစႏွင့္။ ေရွ့လည္းမငိုက္ပါေစႏွင့္။ ကိုယ္လည္း ဖိမထိုင္ဘဲ ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ထိုင္ပါ။ ေတာင့္မထားပါႏွင့္။ သမာဓိအစ ၀င္သက္ထြက္သက္ အာနာပါနကို စိတ္တည္ၿငိမ္ၿပီး သမာဓိရေအာင္ အားထုတ္ပါ။ ၀င္ေလလည္းသိ ထြက္ေလလည္း သိၿပီး ငါစြဲမစြဲေစႏွင့္။ အဲဒီလိုသတိကို လက္မလြတ္ေစဘဲ ထြက္ေလနဲ႔၀င္ေလကို သိေနတာၾကာရင္ သမာဓိအားေကာင္းလာမယ္။ သဒၶါနဲ႔၀ီရိယ သတိနဲ႔ပညာ အဲဒီသမာဓိ အားေကာင္းလာတဲ့အခ်ိန္ ၀ီရိယကို အေလ်ာ့ မေပးဘဲ သတိႏွင့္ပညာကို ကပ္ၿပီးလိုက္ပါ။ ေဖာက္ၿပန္ေသာရုပ္၏ ၿဖစ္ပ်က္ တရားထိုင္တာၾကာေတာ့ ရုပ္ေတြက ေဖာက္ၿပန္လာၿပီး ေ၀ဒနာေပၚလာတယ္။ ေတာင့္လာတာ ေညာင္းလာတာကို ဥာဏ္က သိလာတယ္။ ေညာင္းတာရယ္ ေညာင္းမွန္းသိတာရယ္ သည္ႏွစ္ခုတို႔ကို ၿဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတာပဲလို႔ သိလိုက္ပါ။ ေၿပာင္း၍ေၿပာင္း၍သိ အဲဒီလိုသိလိုက္တဲ့စိတ္ တစ္ခ်က္မွာ ေညာင္းတဲ့ရုပ္ ေညာင္းတဲ့စိတ္မရွိ ေတာ့ၿပီ။ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားကုန္ၿပီလို႔ ေနာက္က ဥာဏ္က သိလိုက္ပါ။ ေညာင္းတာ ေတာင့္တာ ၿပဳၿပင္ၿပီးမေပးသမွ် ေညာင္းတာေတြဟာ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ၿဖစ္ၿပီး ပ်က္ေနဦးမွာမို႔ ဒူးကေလး ဆန္႔ခ်င္တဲ့စိတ္ ေၿပာင္းေရႊ႕ခ်င္တဲ့စိတ္ ေပၚလာလိမ့္မယ္။ မရွိတာကို သည္လိုသိ။ ဒီတစ္ခါ မိမိတို႔ဥာဏ္က ဆန္႔ခ်င္ေကြးခ်င္ျပန္သတဲ့။ ေၿပာင္းခ်င္ ေရႊ႕ခ်င္ၿပန္သတဲ႔လို႔ သိလိုက္ပါ။ သိလိုက္တဲ့ တစ္ခ်က္ထဲမွာ ထိုဆန္႔ခ်င္ ေကြးခ်င္ ေၿပာင္းခ်င္တဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြ မရွိေတာ့ၿပီရယ္လို႔ ထပ္္သိလိုက္ပါ။ အသိလိုက္ေၿပာင္းရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီလို သိေနတုန္း ၾကားထဲၿဖတ္ၿပီး အသံတစ္ခုၾကားလိုက္က ၾကားၿပန္ၿပီလို႔ သိလို္က္ပါ။ ဒီလိုခႏၶာငါးပါး တစ္ခုခုေပၚလာတိုင္း ေပၚလာတိုင္း သိၿပီး ၿဖစ္ၿပီး ပ်က္သြား ေပ်ာက္သြားပါလားလို႔ သိရမယ္။ အသိက်ဲက်ဲမွ အသိစိပ္စိပ္ အဲသည္လို အသိတရားေတြ က်ဲေနရာက စိပ္သည္ထက္ စိပ္ၿပီး လာတာေတြကို ဥာဏ္နဲ႔မွတ္။ တစ္ၿဖည္းၿဖည္း ရုပ္နာမ္တရားေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ၿဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတာကို သတိႏွင့္စိုက္ၾကည့္ေနက ေတြ႔လိမ့္မယ္။ ပါးစပ္ကမရြတ္နဲ႔။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ပါဠိလို ရြတ္မေနနဲ႔။ ၿဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားပါ လားလို႔ တစ္ခုတည္းသာ သတိနဲ႔စိုက္ၿပီး ၾကည့္ေနရင္… ဆင္းရဲတဲ့သေဘာ အစိုးမရတဲ့သေဘာ ကိုသာ ပိုထင္ၿမင္လာလိမ့္မယ္။ မုန္းစိတ္ မုန္းဥာဏ္ ဒီလို မိမိတို႔ခႏၶာကိုယ္ ေပၚမွာ ေပၚတိုင္း ေပၚတိုင္း ၿဖစ္ပ်က္ေတြကို ရွုၾကည့္ဖန္မ်ားလာက မိမိရဲ့ခႏၶာကိုယ္ကို ရြံမုန္းလာေတာ့တာပဲ။ အဲဒီအခါမွာ မိမိတို႔ခႏၶာကိုယ္ကို စြန့္လႊတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ ၿဖစ္လာမယ္။ ေသေဘးႏွင့္အတူရွိေနသူ ခႏၶာကိုယ္ရွိရင္ ဤလုိၿဖစ္ပ်က္ဒုကၡႏွင့္ မကင္းနိုင္ဘဲ အိုနာေသ ဆိုတဲ့ ဒုကၡသစၥာႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳ ရဦးမွာမို႔ ေၾကာက္ရြံ႕ၿပီး မိမိခႏၶာကိုယ္ကိုပဲ ရြံမုန္းလာမယ္။ ၿဖစ္ပ်က္ကို မုန္းေနလွ်င္ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးေတာ့မည္။ ျဖစ္ပ်က္ ရွုဖန္မ်ားလာရင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ (၃)ပါးစလံုး တစ္ၿဖည္းၿဖည္း ေခါင္းပါး လာၿပီး ေနာက္ဆံုး လြင့္ေပ်ာက္ ခန္းေၿခာက္သြား ေအာင္ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးေအာင္ ပြားမ်ားအားထုတ္ ဖန္မ်ားက ယခုဘ၀မွာပင္ မဂ္ဖိုလ္ကို ရႏိုင္ပါ တယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၁) နာမရူပ ပဋိေစၧဒဥာဏ္ ••••••••••••••••••••••••••••••••••• ဒါေၾကာင့္ ၾကိဳးစားၿပီး မိမိတို႔ ခႏၶာကိုယ္ကို ျဖစ္ပ်က္ ရွုၾကေပေတာ့။ ၿဖစ္ၿပီးပ်က္တဲ့ သေဘာမွတစ္ပါး ဘာမွ်မရွိဘူးဆိုတာ ေတြ႔လိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ရွုဖန္မ်ားရရင္ ဤကားရုပ္ ဤကားနာမ္လို႔ ပိုင္းၿခားၿပီး သိလာေတာ့ နာမရူပပဋိေစၦဒဥာဏ္ ရလာတယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၂) ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ •••••••••••••••••••••••••••••••••• ေနာက္ ရုပ္နာမ္တို့၏ ၿဖစ္ေပၚရင္း အေၾကာင္းတရားတို႔ကို ဆင္ၿခင္ၿပီး ဒီရုပ္နာမ္ဟာ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရား ေလးပါးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးတရားပါကလား။ အေၾကာင္းလည္း ၿဖစ္ပ်က္ အက်ိဳးလည္း ျဖစ္ပ်က္ပဲလို႔ ေရွးအတိတ္ဘဝက အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံတို႔ကို ရွာမွီးသိမ္းဆည္း ႏိုင္ေသာ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ ရလာမယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၃) သမၼသနဥာဏ္ ••••••••••••••••••••••••••••• ေနာက္ ရုပ္နာမ္တို႔၏ ၿဖစ္ဆဲ ၿဖစ္ၿပီး ျဖစ္လတၱံ တို႔ကို အတိတ္ ပစၥဳပၸန္ အနာဂတ္ဆိုတဲ့ ကာလသံုးပါး ပိုင္းၿခား၍ … အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဟူေသာ လကၡဏာေရး သံုးပါးၿဖင့္ ဆင္ၿခင္သံုးသပ္ၿခင္း ဟူေသာ သမၼသနဥာဏ္အဆင့္ကို ေရာက္လာမယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၄) ဥဒယဗၺယဥာဏ္ ••••••••••••••••••••••••••••••• ေနာက္ ယခုၿဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္ တို႔၏ ခဏမစဲ တသဲသဲၿဖစ္ေနမႈကို ရွုၾကည့္ ေသာ ဥဒယဗၺဥာဏ္ၿဖစ္ေပၚ၍ လာမယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၅) ဘဂၤဥာဏ္ ••••••••••••••••••••••••• ေနာက္ ရွုဖန္မ်ားလာရင္ အပ်က္ကိုသာ သိၿမင္လာတဲ့ ဘဂၤဥာဏ္ၿဖစ္ေပၚ၍လာတယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၆) ဘယဥာဏ္ ••••••••••••••••••••••••••• ဤကဲ့သို႔ ရွုဖန္မ်ားလာလွ်င္ နာမ္ရုပ္တို႔၏ ပ်က္မွႈ ခ်ဳပ္မွႈကိုသာ ၿမင္သၿဖင့္ ေၾကာက္ဖြယ္ ေဘးၾကီးဟု ထင္လာေသာ ဘယဥာဏ္ ေပၚေပါက္လာမယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၈) နိဗၺိႏၵဥာဏ္ •••••••••••••••••••••••••• ေနာက္ ရုပ္နာမ္တို႔၏ ခ်ဳပ္ပ်က္မႈ စေသာ အၿဖစ္ေတြကို ထင္ၿမင္လာေသာ အာဒီနဝ ဥာဏ္ ရလာမယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၉) မုဥိၥတုကမ်တာဥာဏ္ •••••••••••••••••••••••••••••••••••• မိမိခႏၶာကိုယ္တည္း ဟူေသာ ရုပ္နာမ္ဓမၼ သခါၤရတို႔မွ လြတ္ၿခင္းငွာ အလိုရွိတဲ့ မုဥၥိတုကမ်တာဥာဏ္ေရာက္လာမယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၁၀) ပဋိသခါၤဥာဏ္ •••••••••••••••••••••••••••••• ငွင္းမွတဆင့္ ရုပ္နာမ္တို့၏ မၿမဲမႈ ဆင္းရဲမႈ အစိုးမရမွႈေတြကို ုအၿပင္းအထန္ အားထုတ္မႈ ေၾကာင့္ အလြန္ ထင္ၿမင္လာတဲ့ ပဋိသခါၤဥာဏ္ ေရာက္လာေရာ။ ဥာဏ္စဥ္ (၁၁) သခါၤရရုေပကၡာဥာဏ္ ••••••••••••••••••••••••••••••••••••• ေနာက္ ရုပ္နာမ္သခါၤရတို႔ကို မခ်စ္မမုန္းဘဲ လ်စ္လ်ဴရွုေသာ သခါၤရုေပကၡာဥာဏ္ ေပၚလာတယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၁၂) အနုေလာမဥာဏ္ •••••••••••••••••••••••••••••••••• ေနာက္ၿပီး ေရွ႕ဥာဏ္ ေနာက္ဥာဏ္ကို လကၡဏာေရးသံုးပါးၿဖင့္ အႏုလံု ပဋိလံု ရွုပြားတဲ့အခါမွာ … ႏွစ္ဥာဏ္လံုးနဲ့ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ အႏုေလာမဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာမယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၁၃) ေဂါၾတဘူဥာဏ္ •••••••••••••••••••••••••••••••• ေနာက္ပုထုဇဥ္တို႔အႏြယ္ကို ၿဖတ္၍ အရိယာတို႔အႏြယ္ ၿဖစ္ေစေသာ ေဂါၾတ ဘူတဥာဏ္ ၿဖစ္ေပၚလာမယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၁၄) မဂ္ဥာဏ္ •••••••••••••••••••••••••• ေနာက္ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ကို သိၿမင္ေသာ မဂ္ဥာဏ္ႏွင့္… ဥာဏ္စဥ္ (၁၅) ဖိုလ္ဥာဏ္ •••••••••••••••••••••••••• မေရွးမေႏွာင္း ဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္အရသာ နိဗၺာန္၏ အက်ိဳးကိုခံစားေသာ ဖိုလ္ဥာဏ္ ေပၚလာတယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၁၆) ပစၥေ၀ကၡဏာဥာဏ္ •••••••••••••••••••••••••••••••••••• (၁) မဂ္ဥာဏ္ကို ဆင္ၿခင္ၿခင္း (၂) ဖိုလ္ဥာဏ္ကို ဆင္ၿခင္ၿခင္း (၃) နိဗၺာန္ကိုဆင္ၿခင္ၿခင္း (၄) ပယ္ၿပီးေသာ ကိေလသာကို ဆင္ၿခင္ၿခင္း။ (၅) မပယ္ရေသးေသာ ကိေလသာကို ဆင္ၿခင္ၿခင္းဆိုတဲ့ ဥာဏ္ငါးပါးကို ဆင္ၿခင္ၿခင္း ျဖစ္ေသာ ပစၥေ၀ကၡဏဥာဏ္ ေရာက္လာလိမ့္ မယ္။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး via : Paral lel.


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/306efaf