အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Friday, August 16, 2019
ဝိမုတၱိဉာဏဒႆန (တပည့္ထံေပးစာ) 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏 ဆုပ္ကိုင္မထားသူဟာ လြတ္လပ္တယ္.. ကိေလသာရန္သူဆိုတာ တစ္ကယ္ မရိွပါဘူး.. အကယ္၍ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေပၚခဲ့သည္ရိွေသာ္ ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ ေျဖရွင္းလိုက္ရံုပါပဲ.. တရားဘယ္လိုမွတ္ရလဲလို႔ ေမးၾကတယ္.. ဘယ္လိုမွ မွတ္မေနပါဘူး.. ကိေလသာရဲ႕အေျခအေန (သို႔မဟုတ္) တစ္ပါးသူရဲ႕ အေျခအေန (သို႔မဟုတ္) မိမိရဲ႕ အေျခအေနကို ၾကည့္ၿပီး ေျဖရွင္းလိုက္ရတာပါပဲ.. ေဒါသသမားနဲ႔ေတြ႕ရင္ ကိုယ္က ေမတၱာသမားေပါ့.. ေလာဘသမားနဲ႔ေတြ႕ရင္ ကိုယ္က အလိုနည္းသူေပါ့.. ရာဂသမားနဲ႔ ေတြ႕ရင္ ကိုယ္က အသုဘဘာဝနာ ပြားမ်ားသူေပါ့.. ပ်င္းရိသူနဲ႔ ေတြ႕ရင္ နိုးၾကားသူေပါ့.. ဝိပႆနာသမားနဲ႔ ေတြ႕ရင္ ဝိမုတၱိနဲ႔ ရွင္းလိုက္ေပါ့.. စေနနဲ႔ေတြ႕ရင္ ကြၽန္ုပ္၏ေန႔နာမ္သည္ ဗုဒၶဟူးပါ.. တနဂၤေႏြနဲ႔ေတြ႕ရင္ ၾကာသာပေတးေပါ့.. ကိေလသာကင္းေအာင္ အေျခအေနအရ ေျပာင္းလဲရတယ္.. ဒါကို အနိစၥ ေျပာင္းလဲျခင္းလို႔ေခၚတယ္.. မိမိကိုယ္ကို သုညထားမွ ဘာလာလာ ေဒါင္းလို႔ရမယ္.. ေဒါသနဲ႔ေတြ႕ရင္ မိမိသုညထဲ ေမတၱာထည့္လိုက္ေပါ့.. မာန္မာနသမားနဲ႔ေတြ႕ရင္ မၿမဲပါဘူး ျဖစ္ပ်က္ေပါ့.. အတင္းကာေရာ ေရရွည္ ေမတၱာပြားေနစရာ မလိုပါဘူး .. ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ .. အျခားသူပင္ မိမိကို ေရရွည္ ေဒါသထြက္မေနနိုင္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္တယ္.. တစ္ေနကုန္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သုည အသုဘ ပြားေနစရာ မလိုပါဘူး.. ေပၚေပါက္လာမွသာ ခဏတျဖဳတ္ ေျပာင္းျမင္ေပးလိုက္ရံုပါပဲ.. လိုအပ္မွသာ သင့္ေလ်ာ္ေသာလက္နက္ ကိုင္သံုးေပးရတယ္.. ၾကက္ကို ၾကက္ခ်ည္တဲ့ ႀကိဳး ဆင္ကို ဆင္ခ်ည္တဲ့ ႀကိဳး နဲ႔မွ သင့္ေတာ္သကဲ့သို႔ပါပဲ.. ကိေလသာကင္းေအာင္ လုပ္ရတာ လြယ္ပါတယ္.. သိပ္ၿပီးလြယ္လြယ္ေျပာတယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔ .. လြယ္ေအာင္လုပ္ထားမွ လြယ္ရတာပါ.. ဤသူသည္ ဘာေန႔သားလဲ.? ဤသူနဲ႔ ေပါင္းခ်င္ရင္ ကြၽန္ုပ္သည္ သူ၏မိတ္နာမ္ပါ.. ဤသူကို တိုက္ခ်င္ရင္ ကြၽန္ုပ္သည္ သူ၏ရန္ဓာတ္ပါ.. အမွန္စင္စစ္ ကြၽန္ုပ္မွာ.. ဘယ္ရုပ္ ဘယ္နာမ္ ဘယ္ေန႔နာမ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း ကာမဂုဏ္ထဲ နစ္ေနသူဟူ၍ လည္းေကာင္း သံသရာ လည္ေနသူဟူ၍ လည္းေကာင္း လြတ္ေျမာက္ေနသူဟူ၍ လည္းေကာင္း စြဲယူမထားပါ.. ဆုပ္ကိုင္မထားပါ.. ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ.. ၎ အရာေတြသည္ အမွန္စင္စစ္ တစ္ကယ္မရိွေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္.. နွလံုးသြင္းႀကံစည္ျခင္း ျပဳမွသာ ေပၚေပါက္လာၾကရေပသည္.. မသြားမွီကပင္ ေရာက္နွင့္ေနေလၿပီ.. ကိေလသာသည္ မသတ္မွီကပင္ ေသနွင့္ေနပါသည္.. ဤအရာသည္ကား ဓမၼတာတည္း.. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ အၾကမ္း အႏု၊အယုတ္ အျမတ္၊ အနီး အေဝး၊အတြင္း အျပင္၊ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္တို႔မွာ တစ္ကယ္တမ္းမရိွေသးတဲ့ စိတ္ကို ညစ္ညဴးေနာက္က်ိ ပူပန္ေစတတ္ေသာ ကိေလသာတရားတို႔ အခါအခြင့္သင့္၊အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လာခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ေပၚခြင့္ ရိွလာခဲ့ရင္.. သူတို႔ျဖစ္ေပၚေစမယ့္ အေၾကာင္းကို သြားၿပီး နွလံုးသြင္း ႀကံစည္မိၾကတဲ့အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ၾကရၿပီး ျပန္လည္ တစိမ့္စိမ့္ နွလံုးသြင္းႀကံစည္ျခင္းျပဳၿပီး ခံစားစြဲလန္း ေနၾကရတဲ့အတြက္ ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာျခင္း ကင္းေဝးေနျကရတာပါ၊ အဝိဇၨာ(ေမာဟ)ဆိုတဲ့ မသိမႈ႕ ပညာမဲ့မႈ႕တို႔ရဲ႕ အျပစ္ေတြပါပဲ .. ဉာဏ္ပညာနဲ႔ လြတ္ေျမာက္မႈ႕ရသြားၾကတဲ့ မဂၢါမဂၢဉာဏဒႆနဝိသုဒၶိလို႔ဆိုတဲ့ လမ္းစဥ္မွန္ လမ္းစဥ္မွားကို သိတတ္ေသာ ဉာဏ္၏ စင္ၾကယ္ျခင္းနဲ႔ ျပည့္စံုသြားၾကတဲ့ သူတို႔က ျပန္လည္ ရွင္းလင္းျပေပးသြားရင္ ကိေလသာဆိုတာ တစ္ကယ္ မရိွမွန္း သိၾကျပန္ပါေရာ.. ဟုတ္လည္း ဟုတ္ေပသားပဲ .. အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔ ေပၚေပါက္လာတဲ့ တရားေတြကို အာရံုေျခာက္ပါးနဲ႔ ထိေတြ႕ၾကၿပီး နွစ္သက္ရင္ ကာမစၧႏၵ(ေလာဘ) မနွစ္သက္ရင္ ဗ်ာပါဒ(ေဒါသ)ဆိုတဲ့ ကိေလသာတရားတို႔ ျဖစ္ေပၚခြင့္ ရိွၾကတာပါ.. ျဖစ္ေပၚခြင့္ေနာ္.. ျဖစ္တယ္လို႔ တစ္ထစ္ခ် မေျပာရတာက သူတို႔ကို မျဖစ္ေပၚေစေအာင္ နိွမ္နင္းနိုင္တဲ့ ဝိဇၨာဆိုတဲ့ ပညာက ရိွေသးတယ္ေလ၊ ဥပမာေပါ့ဗ်ာ.. မိမိကို ေဒါသ ျဖစ္ေစမယ့္ အေၾကာင္းတရား ေပၚေပါက္လာခဲ့ရင္ ေမတၱာတို႔၊ခႏၶီတရားတို႔စတဲ့ အေဒါသျဖစ္ေစမယ့္ တရားေတြအေပၚ ေဒါသစိတ္ျဖစ္ေစမယ့္ စိတ္ထက္ နည္းနည္းေလး ပိုၿပီး ျပင္းထန္တဲ့စိတ္မ်ဳိးေလးနဲ႔ နလံုးသြင္းအာရံုျပဳေပးလိုက္ရံုပါပဲ.. ဒါမွ မရေသးလို႔ ေဒါသစိတ္ျဖစ္ေပၚလာပါၿပီတဲ့.. အၾကားအျမင္မ်ားေသာ ဘုရားျမတ္စြာရဲ႕တပည့္ သားသမီးမ်ားပီပီ ဘုရားျမတ္စြာရဲ႕ အရဟတၱမဂ္ပညာ လက္နက္ကို ယူသံုးလိုက္ၾကေပါ့ .. အနတၱနိယ=ငါ၏ ဥစၥာမဟုတ္ေသာ တဲ့.. အဲဒီလို အရဟတၱမဂ္ပညာ အနတၱဓမၼအေပၚ နွလံုးသြင္း အာရံုျပဳလိုက္တာနဲ႔ ကိေလသာေနာက္ကို ကိေလသာဆက္ေစရတဲ့ ႀကံစည္ ေျပာ ျပဳေနရတဲ့ ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ရေၾကာင္းေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရေတာ့တာေပါ့ .. ဆက္ၿပီး သံုးသပ္ေဖာက္ခြဲရင္း မွန္စြာ ထိုးထြင္း သိျမင္လိုက္ပါက ကိေလသာက ဘယ္သူ႔ ဥစၥာပါလဲ ဗ်ာ? တို႔ေတြ ဥစၥာ ဟုတ္ေသးရဲ႕လား? ဘုရားျမတ္စြာက ကိေလသာကင္းတာကို နိဗၺာန္လို႔ အတိအလင္း ေဟာၾကားႁမြက္ေႁခြေပးသြားခဲ့တယ္ေလဗ်ာ.. လူ နတ္ ျဗဟၼာသတၱဝါတို႔ရဲ႕ အစြဲအလန္းကို သိလို႔ မဟာဂရုဏာ ေစတနာေတာ္တို႔နဲ႔ ပညာဓိကဘုရား ပီပီ အရဟတၱမဂ္ပညာနဲ႔ အစြဲျဖဳတ္ေပးသြားရတာပါေလ.. ကိေလသာကင္းဖို႔က လြယ္ပါတယ္.. အနတၱဓမၼကို စိတ္မွာ ေဆာင္ထားေနဖို႔ပါပဲ.. ေဆာင္ၿပီး ပယ္ေနရျခင္းဆိုတဲ့ သခါၤရဒုကၡအႂကြင္းအက်န္ေလးပါ အျမန္သိမ္းၿပီး ျငိမ္းေအးမႈ႕အစစ္အမွန္ကို စံစားခ်င္ရင္ေတာ့ျဖင့္ အထပ္ထပ္ တရစပ္ နွလံုးသြင္းျခင္းျပဳၿပီး ဉာဏ္မွာ ကိန္းေအာင္းသြားေအာင္ အပီအျပင္ ရိုက္ထည့္ေပးတတ္ရပါမယ္ေပါ့ .. တုတ္ေခ်ာင္းေလးနဲ႔ သဲျပင္ေပၚေရးေနသလို မထိတထိေလး ေရးေနလို႔ကေတာ့ ကိေလသာေလၾကမ္းတစ္ခ်က္ တိုက္လိုက္တာနဲ႔ ျပန္လည္ ပ်က္ျပယ္သြားၿပီး ခဏတိုင္း ျပန္ေရးေနရတဲ့ ဒုကၡမွ လြတ္ကင္းဖို႔ရန္ေတာ့ လမ္းမျမင္ေသးပါေပါ့ .. ေက်ာက္ဆိုင္ေက်ာက္သားအေပၚ ထြင္းထုတဲ့ အားစိုက္မႈ႕မ်ဳိးနဲ႔သာ အားစိုက္ၿပီး အပီအျပင္ ထြင္းထုေပးလိုက္ရင္ျဖင့္ေတာ့ဗ်ာ ေနာက္ လုပ္စရာကို မလိုေတာ့ေအာင္ ဉာဏ္မွာ တစ္သားတည္း ခို္င္ၿမဲ ကိန္းေအာင္းသြားရၿပီး ျပဳစီရင္ေနရျခင္းဒုကၡ သိမ္းရပါတဲ့ သဘာဝအၿငိမ္းအစစ္ကို မွန္စြာ ျမင္သိ စံစားရမွာပဲေပါ့ .. အလင္းေရာင္ဓမၼ Cr#
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2ZgPgEl
Newer Post
Older Post
Home