Saturday, December 14, 2019

ကုန်ခမ်းခြင်းသုံးပါးတရားတော် ======================== ဓမ္မမိတ်ဆွေတုိ့မှာ နေ့မနား ညမအား နေပူမရှောင် မိုးရွာ မရောင် ရှာဖွေစုဆောင်း ထားကြတဲ့ ပစ္စည်းဥစ္စာတွေ ထိုက်သည့်အား လျော်စွာရှိတတ်ကြပါတယ်။ အဲ့ဒီပစ္စည်းဥစ္စာတွေ ကုန်ခမ်းသွားရခြင်းဟာ ၃ မျိုးရှိပါတယ်။ ဘာတွေလဲဆိုတော့.......... ၁။စာဂခယ- စွန့်ကြဲပေးကမ်းလှူဒါန်လို့ကုန်ခြင်း၊ ၂။ပရိဘောဂခယ-သုံးဆောင်ခံစားလို့ကုန်ခြင်း၊ ၃။ ဗျသနခယ-ရန်သူမျိုးငါးပါး ဖျက်ဆီးလို့ ကုန်ခြင်းဆိုပြီး ကုန်ခမ်းခြင်း ၃ မျိုးရှိပါတယ်။ ဒီကုန်ခမ်းခြင်း ၃ မျိုးက ကုန်ခမ်းသွားတာက တော့ အတူတူပါပဲ။ ဒါပေမယ့် ဘယ်လိုကုန် ခမ်းသွားခြင်းက အကျိုးရှိလဲ၊ အနှစ်သာရ ရှိလဲ၊ အစားပြန်ရသော ကုန်ခမ်းခြင်းမျိုးလား။ ဘယ်လို ကုန်ခမ်းသွားခြင်းမျိုးကို ဘုရားအစရှိ တဲ့ အရိယာသူတော်ကောင်းတွေ ချီးမွမ်းတော် မူကြသလဲဆိုတာ ဘုရားမြတ်စွာ၏ ဒေသနာ တော်အရ ကြည့်ရအောင်။ ဗျသနခယ-ကုန်ခမ်းခြင်းက စကြည့်ရအောင် ဗျသနခယ ဆိုတာ မိမိတို့ ကြိုးစားပြီး ရှာဖွေ စုဆောင်းထားတဲ့ ပစ္စည်းဥစ္စာတွေကို မလှူလည်း မလှူရက်ဘူး။မစားလည်းမစားရက်ဘူး။မသုံး လည်းမသုံးရက်ဘူး။နှမြောတွန့်တိုပြီးတော့ သိမ်းဆည်းထားတယ်။ ထိုပစ္စည်းဥစ္စာများ အကယ်၍ ရေကြောင့်၊ မီးကြောင့်၊ အစိုးရကြောင့်၊သူခိုး ဓားပြကြောင့်၊ အမွေခံသားဆိုး သမီးဆိုးတွေကြောင့် ပျက်စီး ကုန်ခမ်းသွားမယ်။ အဲ့ဒီရန်သူမျိုး ငါးပါးကြောင့် ကုန်ခမ်းသွား မယ်ဆိုရင် ဘာမှမကျိုးမရှိတဲ့ ကုန်ခမ်းခြင်း လို့ခေါ်ပါတယ်။ ထိုရန်သူမျိုးငါးပါးဖျက်ဆီး လို့ ပျက်စီးကုန်ခမ်းသွားတဲ့ ပစ္စည်းဥစ္စာတွေ အတွက် စိုးရိမ်ပူဆွေးရတဲ့ သောက၊ စိတ်ဆိုး အမျက်ထွက်ရတဲ့ ဒေါသ၊ ထိုအကုသိုလ်စိတ် တွေနဲ့ အကယ်၍များသေသွားမယ်ဆိုရင် အပါယ်ငရဲတောင် ကျနိုင်ပါသေးတယ်။ ဒါကြောင့် "ဗျသနခယ"ကုန်ခမ်းခြင်းမျိုးသည် ဘာမှအကျိုးလည်းမရှိ၊အနှစ်သာရလည်းမရှိ၊ အစားလည်းပြန်မရ၊ ဘုရားအစရှိတဲ့ အရိယာ သူတော်ကောင်းတွေကလည်း ချီးမွမ်းတော် မမူကြပါဘူး။ ပြီးတော့ "ပရိဘောဂခယ"ကုန်ခမ်းခြင်းမျိုးကို ကြည့်ရအောင်- ပင်ပန်းကြီးစွာ ရှာဖွေရရှိထား တဲ့ ပစ္စည်းဥစ္စာတွေကို ဇနီး မယား သမီး သား မိသားစု မိတ်ဆွေသူငယ်ချင်းတွေ ငါးဖြာအာရုံ ကာမဂုဏ်တွေနဲ့ မိမိကိုယ်တိုင် သုံးဆောင်ခံစား ပစ်လို့ စီးပွားဥစ္စာတွေကုန်ခမ်းသွားတာပါ။ ဒါကလည်း အချို့ ကိစ္စတွေက မဖြစ်မနေ သုံး ရမှာဖြစ်တယ်။ ဥပမာ-ဒီခန္ဓာကိုယ်ကြီး တည် တံ့ဖို့အတွက် စားသင့်စားထိုက်တဲ့ အစားအစာ တွေ၊ ဆေးဝါးဓာတ်စာတွေစားသုံးပေးရမယ်။ ဒီခန္ဓာကိုယ်ကြီး အမြင်တင့်တယ်အောင် အဝတ် အထည်တွေ ဝတ်ဆင်သုံးစွဲရမယ်။ နေဖို့ထိုင်ဖို့ အဆောက်အအုံးတွေဆောက်လုပ် သုံးစွဲရမယ်၊ လိုရာခရီးရောက်ဖို့ရာ ငွေကြေးသုံးစွဲရပါမယ်။ ဒါတွေအတွက် သုံးစွဲလို့ အပြစ်လို့မဆိုပါဘူး။ အဲဒီသုံးစွဲသင့် သုံးစွဲထိုက်တဲ့ အရာတွေထက် ပိုပြီးတော့ အပျော်အပါး လောင်းကစားတွေ အတွက် သုံးမယ်၊ အရက်သေစာ သောက်စား မယ်၊ မူးယစ်ဆေးဝါးတွေသုံးစွဲမယ်၊ အာရုံငါး ပါး ကာမဂုဏ်တရားတို့မှာ ခံစားသုံးစွဲလို့ ကုန် ခမ်းစေမယ်ဆိုရင် တဏှာလောဘတွေ အ ကြောင်းခံနေလို့ အကုသိုလ်မကင်းပါဘူး။ ဒါမို့ကြောင့် "ပရိဘောဂခယ"သုံးစွဲ၍ ကုန်းခမ်း ခြင်းမျိုးဆိုတာလည်း သုံးစွဲလိုက်ရလို့ အကျိုး ရှိတယ်လို့ ထင်ရသော်လည်း တကယ်ကျိုးရှိတဲ့ ကုန်ခမ်းခြင်းမျိုးမဟုတ်လို့ အကျိုးမရှိတဲ့ ကုန် ခမ်းခြင်း၊ အနှစ်သာရမရှိတဲ့ ကုန်ခမ်းခြင်း၊အစားပြန်ရမယ့် ကုန်ခမ်းခြင်းမျိုးမဟုတ်ပါဘူး။ ဘုရားအစရှိတဲ့ သူတော်ကောင်းတွေကလည်း ချီးမွမ်းတော်မမူကြပါဘူး။ နောက်ဆုံး"စာဂခယ" ကုန်ခမ်းခြင်းကိုကြည့် ရအောင် -စာဂခယ ဆိုတာ စွန့်ကြဲ ပေးကမ်း လှူဒါန်းလို့ ကုန်ခမ်းသွားတာဖြစ်တယ်။ ဒီလို လှူဒါန်လို့ ကုန်ခမ်းသွားခြင်းမျိုးဟာ အကျိုးရှိတဲ့ ကုန်ခမ်းခြင်း၊ တကယ်အနှစ်သာရ ရှိတဲ့ဘကုန်ခမ်းခြင်း၊ အစားပြန်ရစေမယ့် ကုန် ခမ်းခြင်းလို့ ခေါ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်.... "တေသံ ပဌမက္ခယောဝ ပသဋ္ဌော ဓမ္မဒဿိနာ" ။ တေသံ-ထိုသုံးမျိုးသော ကုန်ခမ်းခြင်းတို့တွင်၊ ပဌမက္ခယောဝ-ပထမ စွန့်ကြဲပေးကမ်း၍ ကုန် ခမ်းခြင်းမျိုးကိုသာလျှင်၊ ဓမ္မဒဿိနာ-သစ္စာလေးပါး တရားသိမြင် ဘုရား ရှင်တို့သည် ၊ ပသဋ္ဌော-ကောင်းစွာ မသွေ ချီး မွမ်းတော် မူအပ်ပါပေးသတည်း...။ ဘာဖြစ်လို့ ဘုရားမြတ်စွာသည် ပေးလှူ၍ ကုန် ခမ်းခြင်းမျိုးကို ချီးမွမ်းတော်မူသလဲဆိုရင်.... ဟောဒီ သတ္တလောကကြီးအတွင်းမှာ ပန်းသီ ကြိုးနဲ့ ပမာတူလှတဲ့ ဒါနကုသိုလ်ကောင်းမှု သည်..... သက္ကသမ္ပတ္တိ ံ ဒေတိ-သကြားမင်းရဲ့ စိည်းစိမ် ချမ်းသာကိုလည်း ပေးစွမ်းနိုင်တယ်။ မာရသမ္ပတ္တိ ံ ဒေတိ-မာရ်နတ်မင်းရဲ့ စည်းစိမ် ချမ်းသာကိုလည်း ပေးစွမ်းနိုင်တယ်။ ဗြဟ္မသမ္ပတ္တိ ံဒေတိ-ဗြာဟ္မာမင်းရဲ့ စည်းစိမ် ချမ်းသာကိုလည်း ပေးစွမ်းနိုင်တယ်။ စက္ကဝတ္တိသမ္ပတ္တိ ံဒေတိ-စကြာဝတေးမင်းရဲ့ စည်းစိမ်ချမ်းသာကိုလည်း ပေးစွမ်းနိုင်တယ်။ သာဝကပါရမီ ဒေတိ-အဂ္ဂသာဝက၊မဟာသာဝ က၊ ပကတိသာဝကဉာဏ်ကိုလည်း ပေးနိုင် ပါတယ်။ ပစ္စေကဗောဓိဉာဏံ ဒေတိ- ပစ္စေကဗုဒ္ဓါ အဖြစ် ကိုလည်း ပေးစွမ်းနိုင်ပါတယ်။ အဘိသမ္မောဓိ ဉာဏံ ဒေတိ-သမ္မောသမ္ဗောဓိ ဉာဏ်ကိုလည်း ရနိုင်ပါတယ်။ ဒါသည် ဒါနကောင်းမှုကြောင့် ရနိုင်သော ကောင်းကျိုး ၇ မျိူး၊ ထို ၇ မျိူးထဲက သကြား မင်းစည်းစိမ်၊မာရ်နတ်မင်းစည်းစိမ်၊ ဗြဟ္မာမင်း စည်းစိမ်၊ စကြာဝတေးမင်း စည်းစိမ်တွေဟာ လောကီချမ်းသာတွေဖြစ်ပါတယ်။ လောကီးချမ်းသာ ဒုက္ခပါဆိုတဲ့အတိုင်း လောကီးချမ်းသာတွေရဲ့ နောက်မှာ ပဋိသန္ဓေနေရတဲ့ဒုက္ခ၊အိုရ၊နာရ၊သေရတဲ့ ဒုက္ခ၊ မချစ်ခင် မနှစ်သက်တဲ့ သူတွေနဲ့ အတူနေရတဲ့ ဒုက္ခ၊ ချစ်ခင်နှစ်သက်တဲ့သူ တွေနဲ့ ကွေကွင်းရတဲ့ ဒုက္ခ၊ ရှာဖွေရတဲ့ဒုက္ခ၊ သိမ်းဆည်းရတဲ့ ဒုက္ခ တောင်းတတိုင်းမရ တဲ့ ဒုက္ခ၊ မလိုချင်တာတွေရလာတဲ့ ဒုက္ခ စတဲ့ ဒုက္ခတွေနဲ့ ဘဝတိုင်းဘဝတိုင်း တွေ့ကြုံနေရ မှာ ဖြစ်သည့် အတွက် လောကီး ချမ်းသာတွေ ကို ဆုမတောင်းဘဲနဲ့၊ လောကုတ္တရာချမ်းသာ ဖြစ်တဲ့ သာဝကဗောဓိဉာဏ်၊ပစ္စေက ဗောဓိ ဉာဏ်၊သမ္မာသမ္ဗောဓိဉာဏ်၊ မဂ်ဉာဏ်၊ဖိုလ် ဉာဏ်တို့ကို အာရုံပြုပြီး အလှူဒါနပြုကြပါ လို့ တိုက်တွန်းရင်း ဤဓမ္မစာစုကို နိဂုံးချုပ် လိုက်ပါတယ်။ ဆောင်ပုဒ်... လှူကုန် သုံးကုန် ပျက်၍ကုန် အကုန်သုံးမျိုးရှိပေသည်။ ထိုသုံးမျိုးမှာ လှူကုန်သာ လွန်စွာမြတ်လှသည်။ ထိုသုံးမျိုးမှာ လှူကုန်သာ မြတ်စွာချီးမွမ်းသည်။ ထို့ကြောင့်လူများ အလှူအား ကြိုးစားပြုရမည်။ ။ မေတ္တာဖြင့်... ယထာဘူတခေမိန္ဒ CR# အလင်းရောင်ဓမ္မ ကုနျခမျးခွငျးသုံးပါးတရားတောျ ======================== ဓမ်မမိတျဆှတေို့မှာ နေ့မနား ညမအား နပေူမရှောငျ မိုးရှာ မရောငျ ရှာဖှစေုဆောငျး ထားကွတဲ့ ပစ်စညျးဥစ်စာတှေ ထိုကျသညျ့အား လြောျစှာရှိတတျကွပါတယျ။ အဲ့ဒီပစ်စညျးဥစ်စာတှေ ကုနျခမျးသှားရခွငျးဟာ ၃ မြိုးရှိပါတယျ။ ဘာတှလေဲဆိုတော့.......... ၁။စာဂခယ- စှနျ့ကွဲပေးကမျးလှူဒါနျလို့ကုနျခွငျး၊ ၂။ပရိဘောဂခယ-သုံးဆောငျခံစားလို့ကုနျခွငျး၊ ၃။ ဗသြနခယ-ရနျသူမြိုးငါးပါး ဖကြျဆီးလို့ ကုနျခွငျးဆိုပွီး ကုနျခမျးခွငျး ၃ မြိုးရှိပါတယျ။ ဒီကုနျခမျးခွငျး ၃ မြိုးက ကုနျခမျးသှားတာက တော့ အတူတူပါပဲ။ ဒါပမေယျ့ ဘယျလိုကုနျ ခမျးသှားခွငျးက အကြိုးရှိလဲ၊ အနှဈသာရ ရှိလဲ၊ အစားပွနျရသော ကုနျခမျးခွငျးမြိုးလား။ ဘယျလို ကုနျခမျးသှားခွငျးမြိုးကို ဘုရားအစရှိ တဲ့ အရိယာသူတောျကောငျးတှေ ခြီးမှမျးတောျ မူကွသလဲဆိုတာ ဘုရားမွတျစှာ၏ ဒသေနာ တောျအရ ကွညျ့ရအောငျ။ ဗသြနခယ-ကုနျခမျးခွငျးက စကွညျ့ရအောငျ ဗသြနခယ ဆိုတာ မိမိတို့ ကွိုးစားပွီး ရှာဖှေ စုဆောငျးထားတဲ့ ပစ်စညျးဥစ်စာတှကေို မလှူလညျး မလှူရကျဘူး။မစားလညျးမစားရကျဘူး။မသုံး လညျးမသုံးရကျဘူး။နှမွောတှနျ့တိုပွီးတော့ သိမျးဆညျးထားတယျ။ ထိုပစ်စညျးဥစ်စာမြား အကယျ၍ ရကွေောငျ့၊ မီးကွောငျ့၊ အစိုးရကွောငျ့၊သူခိုး ဓားပွကွောငျ့၊ အမှခေံသားဆိုး သမီးဆိုးတှကွေောငျ့ ပကြျစီး ကုနျခမျးသှားမယျ။ အဲ့ဒီရနျသူမြိုး ငါးပါးကွောငျ့ ကုနျခမျးသှား မယျဆိုရငျ ဘာမှမကြိုးမရှိတဲ့ ကုနျခမျးခွငျး လို့ခေါျပါတယျ။ ထိုရနျသူမြိုးငါးပါးဖကြျဆီး လို့ ပကြျစီးကုနျခမျးသှားတဲ့ ပစ်စညျးဥစ်စာတှေ အတှကျ စိုးရိမျပူဆှေးရတဲ့ သောက၊ စိတျဆိုး အမကြျထှကျရတဲ့ ဒေါသ၊ ထိုအကုသိုလျစိတျ တှနေဲ့ အကယျ၍မြားသသှေားမယျဆိုရငျ အပါယျငရဲတောငျ ကနြိုငျပါသေးတယျ။ ဒါကွောငျ့ "ဗသြနခယ"ကုနျခမျးခွငျးမြိုးသညျ ဘာမှအကြိုးလညျးမရှိ၊အနှဈသာရလညျးမရှိ၊ အစားလညျးပွနျမရ၊ ဘုရားအစရှိတဲ့ အရိယာ သူတောျကောငျးတှကေလညျး ခြီးမှမျးတောျ မမူကွပါဘူး။ ပွီးတော့ "ပရိဘောဂခယ"ကုနျခမျးခွငျးမြိုးကို ကွညျ့ရအောငျ- ပငျပနျးကွီးစှာ ရှာဖှရေရှိထား တဲ့ ပစ်စညျးဥစ်စာတှကေို ဇနီး မယား သမီး သား မိသားစု မိတျဆှသေူငယျခငြျးတှေ ငါးဖွာအာရုံ ကာမဂုဏျတှနေဲ့ မိမိကိုယျတိုငျ သုံးဆောငျခံစား ပဈလို့ စီးပှားဥစ်စာတှကေုနျခမျးသှားတာပါ။ ဒါကလညျး အခြို့ ကိစ်စတှကေ မဖွဈမနေ သုံး ရမှာဖွဈတယျ။ ဥပမာ-ဒီခန်ဓာကိုယျကွီး တညျ တံ့ဖို့အတှကျ စားသငျ့စားထိုကျတဲ့ အစားအစာ တှေ၊ ဆေးဝါးဓာတျစာတှစေားသုံးပေးရမယျ။ ဒီခန်ဓာကိုယျကွီး အမွငျတငျ့တယျအောငျ အဝတျ အထညျတှေ ဝတျဆငျသုံးစှဲရမယျ။ နဖေို့ထိုငျဖို့ အဆောကျအအုံးတှဆေောကျလုပျ သုံးစှဲရမယျ၊ လိုရာခရီးရောကျဖို့ရာ ငှကွေေးသုံးစှဲရပါမယျ။ ဒါတှအေတှကျ သုံးစှဲလို့ အပွဈလို့မဆိုပါဘူး။ အဲဒီသုံးစှဲသငျ့ သုံးစှဲထိုကျတဲ့ အရာတှထေကျ ပိုပွီးတော့ အပြောျအပါး လောငျးကစားတှေ အတှကျ သုံးမယျ၊ အရကျသစော သောကျစား မယျ၊ မူးယဈဆေးဝါးတှသေုံးစှဲမယျ၊ အာရုံငါး ပါး ကာမဂုဏျတရားတို့မှာ ခံစားသုံးစှဲလို့ ကုနျ ခမျးစမေယျဆိုရငျ တဏှာလောဘတှေ အ ကွောငျးခံနလေို့ အကုသိုလျမကငျးပါဘူး။ ဒါမို့ကွောငျ့ "ပရိဘောဂခယ"သုံးစှဲ၍ ကုနျးခမျး ခွငျးမြိုးဆိုတာလညျး သုံးစှဲလိုကျရလို့ အကြိုး ရှိတယျလို့ ထငျရသောျလညျး တကယျကြိုးရှိတဲ့ ကုနျခမျးခွငျးမြိုးမဟုတျလို့ အကြိုးမရှိတဲ့ ကုနျ ခမျးခွငျး၊ အနှဈသာရမရှိတဲ့ ကုနျခမျးခွငျး၊အစားပွနျရမယျ့ ကုနျခမျးခွငျးမြိုးမဟုတျပါဘူး။ ဘုရားအစရှိတဲ့ သူတောျကောငျးတှကေလညျး ခြီးမှမျးတောျမမူကွပါဘူး။ နောကျဆုံး"စာဂခယ" ကုနျခမျးခွငျးကိုကွညျ့ ရအောငျ -စာဂခယ ဆိုတာ စှနျ့ကွဲ ပေးကမျး လှူဒါနျးလို့ ကုနျခမျးသှားတာဖွဈတယျ။ ဒီလို လှူဒါနျလို့ ကုနျခမျးသှားခွငျးမြိုးဟာ အကြိုးရှိတဲ့ ကုနျခမျးခွငျး၊ တကယျအနှဈသာရ ရှိတဲ့ဘကုနျခမျးခွငျး၊ အစားပွနျရစမေယျ့ ကုနျ ခမျးခွငျးလို့ ခေါျပါတယျ။ ဒါကွောငျ့.... "တသေံ ပဌမက်ခယောဝ ပသဋ်ဌော ဓမ်မဒိူနာ" ။ တသေံ-ထိုသုံးမြိုးသော ကုနျခမျးခွငျးတို့တှငျ၊ ပဌမက်ခယောဝ-ပထမ စှနျ့ကွဲပေးကမျး၍ ကုနျ ခမျးခွငျးမြိုးကိုသာလြှငျ၊ ဓမ်မဒိူနာ-သစ်စာလေးပါး တရားသိမွငျ ဘုရား ရှငျတို့သညျ ၊ ပသဋ်ဌော-ကောငျးစှာ မသှေ ခြီး မှမျးတောျ မူအပျပါပေးသတညျး...။ ဘာဖွဈလို့ ဘုရားမွတျစှာသညျ ပေးလှူ၍ ကုနျ ခမျးခွငျးမြိုးကို ခြီးမှမျးတောျမူသလဲဆိုရငျ.... ဟောဒီ သတ်တလောကကွီးအတှငျးမှာ ပနျးသီ ကွိုးနဲ့ ပမာတူလှတဲ့ ဒါနကုသိုလျကောငျးမှု သညျ..... သက်ကသမ်ပတ်တိ ံ ဒတေိ-သကွားမငျးရဲ့ စိညျးစိမျ ခမြျးသာကိုလညျး ပေးစှမျးနိုငျတယျ။ မာရသမ်ပတ်တိ ံ ဒတေိ-မာရျနတျမငျးရဲ့ စညျးစိမျ ခမြျးသာကိုလညျး ပေးစှမျးနိုငျတယျ။ ဗွဟ်မသမ်ပတ်တိ ံဒတေိ-ဗွာဟ်မာမငျးရဲ့ စညျးစိမျ ခမြျးသာကိုလညျး ပေးစှမျးနိုငျတယျ။ စက်ကဝတ်တိသမ်ပတ်တိ ံဒတေိ-စကွာဝတေးမငျးရဲ့ စညျးစိမျခမြျးသာကိုလညျး ပေးစှမျးနိုငျတယျ။ သာဝကပါရမီ ဒတေိ-အဂ်ဂသာဝက၊မဟာသာဝ က၊ ပကတိသာဝကဉာဏျကိုလညျး ပေးနိုငျ ပါတယျ။ ပစ်စကေဗောဓိဉာဏံ ဒတေိ- ပစ်စကေဗုဒ်ဓါ အဖွဈ ကိုလညျး ပေးစှမျးနိုငျပါတယျ။ အဘိသမ်မောဓိ ဉာဏံ ဒတေိ-သမ်မောသမ်ဗောဓိ ဉာဏျကိုလညျး ရနိုငျပါတယျ။ ဒါသညျ ဒါနကောငျးမှုကွောငျ့ ရနိုငျသော ကောငျးကြိုး ၇ မြိူး၊ ထို ၇ မြိူးထဲက သကွား မငျးစညျးစိမျ၊မာရျနတျမငျးစညျးစိမျ၊ ဗွဟ်မာမငျး စညျးစိမျ၊ စကွာဝတေးမငျး စညျးစိမျတှဟော လောကီခမြျးသာတှဖွေဈပါတယျ။ လောကီးခမြျးသာ ဒုက်ခပါဆိုတဲ့အတိုငျး လောကီးခမြျးသာတှရေဲ့ နောကျမှာ ပဋိသန်ဓနေရေတဲ့ဒုက်ခ၊အိုရ၊နာရ၊သရေတဲ့ ဒုက်ခ၊ မခစြျခငျ မနှဈသကျတဲ့ သူတှနေဲ့ အတူနရေတဲ့ ဒုက်ခ၊ ခစြျခငျနှဈသကျတဲ့သူ တှနေဲ့ ကှကှေငျးရတဲ့ ဒုက်ခ၊ ရှာဖှရေတဲ့ဒုက်ခ၊ သိမျးဆညျးရတဲ့ ဒုက်ခ တောငျးတတိုငျးမရ တဲ့ ဒုက်ခ၊ မလိုခငြျတာတှရေလာတဲ့ ဒုက်ခ စတဲ့ ဒုက်ခတှနေဲ့ ဘဝတိုငျးဘဝတိုငျး တှေ့ကွုံနရေ မှာ ဖွဈသညျ့ အတှကျ လောကီး ခမြျးသာတှေ ကို ဆုမတောငျးဘဲနဲ့၊ လောကုတ်တရာခမြျးသာ ဖွဈတဲ့ သာဝကဗောဓိဉာဏျ၊ပစ်စကေ ဗောဓိ ဉာဏျ၊သမ်မာသမ်ဗောဓိဉာဏျ၊ မဂျဉာဏျ၊ဖိုလျ ဉာဏျတို့ကို အာရုံပွုပွီး အလှူဒါနပွုကွပါ လို့ တိုကျတှနျးရငျး ဤဓမ်မစာစုကို နိဂုံးခြုပျ လိုကျပါတယျ။ ဆောငျပုဒျ... လှူကုနျ သုံးကုနျ ပကြျ၍ကုနျ အကုနျသုံးမြိုးရှိပသေညျ။ ထိုသုံးမြိုးမှာ လှူကုနျသာ လှနျစှာမွတျလှသညျ။ ထိုသုံးမြိုးမှာ လှူကုနျသာ မွတျစှာခြီးမှမျးသညျ။ ထို့ကွောငျ့လူမြား အလှူအား ကွိုးစားပွုရမညျ။ ။ မတေ်တာဖွငျ့... ယထာဘူတခမေိန်ဒ


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2RQI3qk