အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Sunday, November 24, 2019
#အမျှရသောဘုံနှင့် မရနိုင်သောဘုံ ━━━━━━━━━✦࿄✦━━━━━━━━ ကွယ်လွန်သူအတွက် အမျှရနိုင်သောဘုံနှင့် မရနိုင်သောဘုံ ဟူ၍ နှစ်မျိုးရှိ၏။ ထိုတွင် ငရဲဘုံ တိရစ္ဆာန်ဘုံ လူ့ဘုံ နတ်ဘုံတို့သို့ ရောက်သွားလျှင် ဤဘဝကပေးသော အမျှကို သာဓုမခေါ်နိုင်တော့ပေ။ သို့သော် မိမိရည်စူးသူ မရသော်လည်း ဘဝအဆက်ဆက်က ဆွေမျိုးတော်စပ်ခဲ့ဖူးသည့် မကျွတ်မလွတ်သေးသော ဆွေဟောင်းမျိုးဟောင်းများ သာဓုခေါ်နိုင်သည့်အတွက် ကောင်းကျိုးရှိသည်သာ။ သာဓုခေါ်နိုင်သောဘုံကား ပြိတ္တာဘုံသာဖြစ်၏။ အသူရကာယ်သည် ပြိတ္တာအကြီးအစားပင်ဖြစ်၍ ပြိတ္တာဘုံထဲ အကြုံးဝင်သည်ဟု သိနိုင်၏။ ပြိတ္တာလေးမျိုးရှိ၏။ ယင်းတို့ကား ----- ၁။ ပရဒတ္တူပဇီဝိကပြိတ္တာ ၂။ ခုပ္ပိပါသိကပြိတ္တာ ၃။ နိဇ္ဈာမတဏှိကပြိတ္တာ ၄။ ကာလကဉ္စိကပြိတ္တာ တို့ဖြစ်သည်။ သူတစ်ပါးတို့ ပေးအပ်သောအစာကို အမှီပြု၍ အသက်ရှင်ရသော ပြိတ္တာကို ပရဒတ္တူပဇီဝိကပြိတ္တာ ဟုခေါ်သည်။ ထမင်းငတ်ခြင်း ရေမွတ်သိပ်ခြင်းဖြင့် မပြတ်အနှိပ်စက်ခံနေရသော ပြိတ္တာမျိုးကို ခုပ္ပိပါသိကပြိတ္တာ ဟုခေါ်၏။ အမြဲတမ်း အလောင်ကျွမ်းခံနေရသဖြင့် ပူပန်ခြင်းရှိသော ပြိတ္တာကို နိဇ္ဈာမတဏှိကပြိတ္တာ ဟုခေါ်၏။ အသူရကာယ်ဟု အသီးအခြား ခေါ်ဝေါ်အပ်သော ပြိတ္တာအသူရကာယ်ကို ကာလကိဉ္စိကပြိတ္တာ ဟုခေါ်၏။ ကာလကဉ္စိကအသူရကာယ်၏ ပုံသဏ္ဍာန်အကျယ်ကို အဋ္ဌကထာတွင် ယခုလိုဖွင့်ပြထား၏။ ။ ထိုကာလကိဉ္စိက အသူရကာယ်တို့၌ အတ္တဘောသည် သုံးဂါဝုတ် (၆)မိုင်မျှ ပမာဏရှိသောဟူ၏။ နည်းသော အသားအသွေးရှိ၏။ အရိုးအရေမျှသာ ရှိသည်အဖြစ်ကြောင့် ဖက်ရွက်ခြောက်ကဲ့သို့သော ကိုယ်ရှိ၏။ ပုဇွန်တို့ကဲ့သို့ မျက်စိတို့သည် ထွက်၍ ဦးခေါင်း၌ တည်ကုန်၏။ ခံတွင်းသည် အပ်နဖားပေါက်နှင့်တူ၏။ ထိုခံတွင်းသည် ဦးခေါင်းပေါ်၌ တည်၏။ ထို့ကြောင့် ကာလကိဉ္စိက အသူရကာယ်တို့သည် အောက်သို့ညွတ်ကုန်း၍ အစာကို ယူစားရ၏။ (ဒီ ဋ္ဌ ၃-၅) မှတ်ချက်။ ။ နိယတဗျာဒိတ်ခံယူပြီးသော ဘုရားအလောင်းတော်တို့သည် ခုပ္ပိပါသိကပြိတ္တာ နိဇ္ဈာမတဏှိကပြိတ္တာ ကာလကိဉ္စိကပြိတ္တာမျိုး၌ မဖြစ်ဟု အပါဒါန်သုတ္တနိပါတ် ဗုဒ္ဓဝင်နှင့် စရိယာပိဋက အဋ္ဌကထာတို့၌ အဆိုရှိရာ ပရဒတ္တူပဇီဝိက ပြိတ္တာမျိုးကား ဖြစ်နိုင်သေး၏။ (အပါဒါန ဋ္ဌ- ၁/၁၅၇/ သုတ္တနိပါတ ဋ္ဌ-၁/၄၅/ ဗုဒ္ဓဝံသ ဋ္ဌ-၃၁၆/ စရိယာပိဋက ဋ္ဌ-၃၂၁) ပြခဲ့ပြီး ပြိတ္တာလေးမျိုးတို့တွင်လည်း သေချာပေါက် အမျှရနိုင်သော ပြိတ္တာမျိုးသည် ပရဒတ္တူပဇီဝိကပြိတ္တာမျိုးပင် ဖြစ်သည်။ ရိုးရိုးပေးလှူရာ၌ အလှူခံပုဂ္ဂိုလ် ရွေးစရာမလိုသော်လည်း တမလွန်က လူအတွက် လှူရာ၌ကား အလှူခံပုဂ္ဂိုလ်ကို ရွေးရ၏။ အမျှရအောင်ဝေနည်း အဆင့်ဆင့် ----------------------------------- ၁။ အလှူခံပုဂ္ဂိုလ်သည် သီလစင်ကြယ်သောသူ ဖြစ်ရမည်။ ၂။ သေသူကို နာမည်ခေါ်၍ ကြိုတင်ဖိတ်ကြားထားရမည်။ ၃။ အမျှပေးသောအခါ သေသူ၏နာမည်ကို ထုတ်ဖော်ရမည်။ ၄။ အပ်စပ်သော လှူဖွယ် ဝတ္တူများကိုသာ လှူရမည်။ (ဆွမ်း သင်္ကန်း ကျောင်း ဆေးစသည့် ဖြစ်ရမည် အလှူခံရဟန်း၌ ကပ္ပိယမပါလျှင် ငွေများမလှူသင့်)။ ထိုလေးချက်တွင် အလှူခံပုဂ္ဂိုလ် သီလစင်ကြယ်ဖို့ အရေးကြီးပုံနှင့် ပတ်သက်၍ ပေတဝတ္ထုပါဠိတော်လာ စူလသေဋ္ဌိပေတ္တဝတ္ထုကို အကျဉ်းချုပ်ပြဦးအံ့။ အခါတစ်ပါး၌ အဇာတသတ်ဘုရင်သည် နန်းတော်အထက်ကောင်းကင်မှ ဖြတ်သွားနေသော ပုဂ္ဂိုလ်တစ်ယောက်ကို ထူးဆန်းစွာ မြင်လိုက်ရ၏။ ရဟန်းတစ်ပါးထင်ပြီး လိုအပ်ချက်ကို လှူဒါန်းရန် လှမ်းပင့်လိုက်၍ ထိုပုဂ္ဂိုလ်သည် အဇာတသတ်မင်းရှေ့သို့ ရောက်လာလေ၏။ ထိုပုဂ္ဂိုလ်၏ တစ်ကိုယ်လုံး အဝတ်အစားမပါသကဲ့သို့ အသားစိုင် အသားခဲဟူ၍လည်း တစ်ခုမှမပါပေ။ အရိုးပေါ် အကြောပတ်ပြီး အရေပြားလေး ဖုံးရုံသာ ဖုံးထား၏။ ဦးခေါင်းမှာလည်း ဆံပင်မရှိပဲ ပြောင်နေသည်ကို တွေ့ရ၏။ အဇာတသတ်မင်းသည် အံ့သြထိန့်လန့်စွာဖြင့် ယခုလိုမေးမြန်း၏။ "သင့်ကို ရဟန်းတစ်ပါးဟု ထင်မိ၏။ ဟုတ်ပါသလား" " မဟုတ်ပါ ပြိတ္တာတစ်ဦးသာ ဖြစ်ပါသည် " " အဘယ်ကြောင့် ပြိတ္တာဘဝရောက်ရပါသနည်း ပြောပြနိုင်လျှင် ပြောပြစေချင်ပါသည်" " ပြောပြနိုင်ပါသည် ကျွန်ုပ်သည် အရင်ဘဝက ဗာရဏသီပြည်တွင် လူဖြစ်ခဲ့သည် မည်သည့်ဒါနကုသိုလ်မှ မလုပ်ခဲ့သလို မည်သည့်သီလမှ မစောင့်ထိန်းပဲ အကုသိုလ်နှင့်နေခဲ့သည်။ ထို့ကြောင့် သေသောအခါ ယခုလို ပြိတ္တာဘဝသို့ ရောက်ခဲ့ရခြင်း ဖြစ်ပါသည်။" " ယခုဘယ်အရပ်သို့ သွားမည်နည်း" " ကျွန်ုပ်၏ သမီးတစ်ယောက်သည် မိဘဘိုးဘွားများအတွက် အလှူလုပ်ပေးမည်ဟု ကြားသိရသောကြောင့် စားသောက်ခွင့်ရရန် သာဓုခေါ်ခွင့်ရရန် အန္ဓကဝိန္ဒမြို့သို့ သွားရောက်ပါမည်" " ထိုအလှူမှ အပြန်ဝင်ခဲ့ပါဦး လိုအပ်ချက်ရှိနေလျှင် ကူညီလှူဒါန်းပြီး အမျှပေးဝေပါမည်" "ကောင်းပါပြီ" ဟုဝန်ခံ၍ ပြိတ္တာသည် ဆက်လက် ထွက်ခွာသွားလေသည်။ အလှူကိစ္စပြီးသောအခါ ထိုပြိတ္တာသည် ကတိအတိုင်း အဇာတသတ်ဘုရင်ထံသို့ ဝင်လာ၏။ ထိုအခါ အဇာတသတ်ဘုရင်က ယခုလို မေးမြန်း၏။ " ကုသိုလ်၏ အကျိုးကို ခံစားခဲ့ရပါ၏လော" " မခံစားခဲ့ရပါ" " အဘယ်ကြောင့် မခံစားခဲ့ရပါသနည်း" " အလှူခံများသည် သီလမရှိသော ပုဏ္ဏားများဖြစ်၍ မခံစားရခြင်း ဖြစ်ပါသည်" မှတ်ချက်။ ။ သူ့သမီးသည် ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်မဟုတ် ဗြဟ္မာကိုကိုးကွယ်သော ဗြဟ္မဏဘာသာဝင် ဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် ပုဏ္ဏားများကိုသာ ဆွမ်းကျွေးခြင်းဖြစ်သည်။ ထိုအခါ အဇာတသတ်မင်းသည် သံဃာတော်များကို ပင့်ဖိတ်၍ ကျွေးမွေးလှူဒါန်းပြီး အမျှပေးရာ ပြိတ္တာဘဝမှ လွတ်မြောက်ပြီး နတ်စည်းစိမ်ချမ်းသာကို ခံစားသွားရလေသည်။ ------------------------------- တမလွန်ဘဝက ပုဂ္ဂိုလ်ကို စည်းစိမ်ချမ်းသာ ပေးလို့ရတာဆိုလို့ ဗုဒ္ဓဘာသာ တစ်ဘာသာပဲရှိတယ်။ (ဘာသာခြားတစ်ဦး၏ ဓမ္မဓိဋ္ဌာန် ကြွေးကြော်သံ) (မေတ္တာရှင် ရွှေပြည်သာ) 👉 post လေးကို စ/ ဆုံး ဖတ်စေချင်ပါတယ်ရှင်..👏👏 ❤ ဓမ္မ အသိမျှဝေသူ ✿ မချိုနွယ်ဝင်း ✿ဒေါ်ခေမာသိဂီ #အမြှရသောဘုံနှငျ့ မရနိုငျသောဘုံ ━━━━━━━━━✦࿄✦━━━━━━━━ ကှယျလှနျသူအတှကျ အမြှရနိုငျသောဘုံနှငျ့ မရနိုငျသောဘုံ ဟူ၍ နှဈမြိုးရှိ၏။ ထိုတှငျ ငရဲဘုံ တိရစ်ဆာနျဘုံ လူ့ဘုံ နတျဘုံတို့သို့ ရောကျသှားလြှငျ ဤဘဝကပေးသော အမြှကို သာဓုမခေါျနိုငျတော့ပေ။ သို့သောျ မိမိရညျစူးသူ မရသောျလညျး ဘဝအဆကျဆကျက ဆှမြေိုးတောျစပျခဲ့ဖူးသညျ့ မကြှတျမလှတျသေးသော ဆှဟေောငျးမြိုးဟောငျးမြား သာဓုခေါျနိုငျသညျ့အတှကျ ကောငျးကြိုးရှိသညျသာ။ သာဓုခေါျနိုငျသောဘုံကား ပွိတ်တာဘုံသာဖွဈ၏။ အသူရကာယျသညျ ပွိတ်တာအကွီးအစားပငျဖွဈ၍ ပွိတ်တာဘုံထဲ အကွုံးဝငျသညျဟု သိနိုငျ၏။ ပွိတ်တာလေးမြိုးရှိ၏။ ယငျးတို့ကား ----- ၁။ ပရဒတ်တူပဇီဝိကပွိတ်တာ ၂။ ခုပ်ပိပါသိကပွိတ်တာ ၃။ နိဇ်ဈာမတဏှိကပွိတ်တာ ၄။ ကာလကဉ်စိကပွိတ်တာ တို့ဖွဈသညျ။ သူတဈပါးတို့ ပေးအပျသောအစာကို အမှီပွု၍ အသကျရှငျရသော ပွိတ်တာကို ပရဒတ်တူပဇီဝိကပွိတ်တာ ဟုခေါျသညျ။ ထမငျးငတျခွငျး ရမှေတျသိပျခွငျးဖွငျ့ မပွတျအနှိပျစကျခံနရေသော ပွိတ်တာမြိုးကို ခုပ်ပိပါသိကပွိတ်တာ ဟုခေါျ၏။ အမွဲတမျး အလောငျကြှမျးခံနရေသဖွငျ့ ပူပနျခွငျးရှိသော ပွိတ်တာကို နိဇ်ဈာမတဏှိကပွိတ်တာ ဟုခေါျ၏။ အသူရကာယျဟု အသီးအခွား ခေါျဝေါျအပျသော ပွိတ်တာအသူရကာယျကို ကာလကိဉ်စိကပွိတ်တာ ဟုခေါျ၏။ ကာလကဉ်စိကအသူရကာယျ၏ ပုံသဏ်ဍာနျအကယြျကို အဋ်ဌကထာတှငျ ယခုလိုဖှငျ့ပွထား၏။ ။ ထိုကာလကိဉ်စိက အသူရကာယျတို့၌ အတ်တဘောသညျ သုံးဂါဝုတျ (၆)မိုငျမြှ ပမာဏရှိသောဟူ၏။ နညျးသော အသားအသှေးရှိ၏။ အရိုးအရမြှေသာ ရှိသညျအဖွဈကွောငျ့ ဖကျရှကျခွောကျကဲ့သို့သော ကိုယျရှိ၏။ ပုဇှနျတို့ကဲ့သို့ မကြျစိတို့သညျ ထှကျ၍ ဦးခေါငျး၌ တညျကုနျ၏။ ခံတှငျးသညျ အပျနဖားပေါကျနှငျ့တူ၏။ ထိုခံတှငျးသညျ ဦးခေါငျးပေါျ၌ တညျ၏။ ထို့ကွောငျ့ ကာလကိဉ်စိက အသူရကာယျတို့သညျ အောကျသို့ညှတျကုနျး၍ အစာကို ယူစားရ၏။ (ဒီ ဋ်ဌ ၃-၅) မှတျခကြျ။ ။ နိယတဗြာဒိတျခံယူပွီးသော ဘုရားအလောငျးတောျတို့သညျ ခုပ်ပိပါသိကပွိတ်တာ နိဇ်ဈာမတဏှိကပွိတ်တာ ကာလကိဉ်စိကပွိတ်တာမြိုး၌ မဖွဈဟု အပါဒါနျသုတ်တနိပါတျ ဗုဒ်ဓဝငျနှငျ့ စရိယာပိဋက အဋ်ဌကထာတို့၌ အဆိုရှိရာ ပရဒတ်တူပဇီဝိက ပွိတ်တာမြိုးကား ဖွဈနိုငျသေး၏။ (အပါဒါန ဋ်ဌ- ၁/၁၅၇/ သုတ်တနိပါတ ဋ်ဌ-၁/၄၅/ ဗုဒ်ဓဝံသ ဋ်ဌ-၃၁၆/ စရိယာပိဋက ဋ်ဌ-၃၂၁) ပွခဲ့ပွီး ပွိတ်တာလေးမြိုးတို့တှငျလညျး သခြောပေါကျ အမြှရနိုငျသော ပွိတ်တာမြိုးသညျ ပရဒတ်တူပဇီဝိကပွိတ်တာမြိုးပငျ ဖွဈသညျ။ ရိုးရိုးပေးလှူရာ၌ အလှူခံပုဂ်ဂိုလျ ရှေးစရာမလိုသောျလညျး တမလှနျက လူအတှကျ လှူရာ၌ကား အလှူခံပုဂ်ဂိုလျကို ရှေးရ၏။ အမြှရအောငျဝနေညျး အဆငျ့ဆငျ့ ----------------------------------- ၁။ အလှူခံပုဂ်ဂိုလျသညျ သီလစငျကွယျသောသူ ဖွဈရမညျ။ ၂။ သသေူကို နာမညျခေါျ၍ ကွိုတငျဖိတျကွားထားရမညျ။ ၃။ အမြှပေးသောအခါ သသေူ၏နာမညျကို ထုတျဖောျရမညျ။ ၄။ အပျစပျသော လှူဖှယျ ဝတ်တူမြားကိုသာ လှူရမညျ။ (ဆှမျး သငျ်ကနျး ကြောငျး ဆေးစသညျ့ ဖွဈရမညျ အလှူခံရဟနျး၌ ကပ်ပိယမပါလြှငျ ငှမြေားမလှူသငျ့)။ ထိုလေးခကြျတှငျ အလှူခံပုဂ်ဂိုလျ သီလစငျကွယျဖို့ အရေးကွီးပုံနှငျ့ ပတျသကျ၍ ပတေဝတ်ထုပါဠိတောျလာ စူလသဋေ်ဌိပတေ်တဝတ်ထုကို အကဉြျးခြုပျပွဦးအံ့။ အခါတဈပါး၌ အဇာတသတျဘုရငျသညျ နနျးတောျအထကျကောငျးကငျမှ ဖွတျသှားနသေော ပုဂ်ဂိုလျတဈယောကျကို ထူးဆနျးစှာ မွငျလိုကျရ၏။ ရဟနျးတဈပါးထငျပွီး လိုအပျခကြျကို လှူဒါနျးရနျ လှမျးပငျ့လိုကျ၍ ထိုပုဂ်ဂိုလျသညျ အဇာတသတျမငျးရှေ့သို့ ရောကျလာလေ၏။ ထိုပုဂ်ဂိုလျ၏ တဈကိုယျလုံး အဝတျအစားမပါသကဲ့သို့ အသားစိုငျ အသားခဲဟူ၍လညျး တဈခုမှမပါပေ။ အရိုးပေါျ အကွောပတျပွီး အရပွေားလေး ဖုံးရုံသာ ဖုံးထား၏။ ဦးခေါငျးမှာလညျး ဆံပငျမရှိပဲ ပွောငျနသေညျကို တှေ့ရ၏။ အဇာတသတျမငျးသညျ အံ့သွထိနျ့လနျ့စှာဖွငျ့ ယခုလိုမေးမွနျး၏။ "သငျ့ကို ရဟနျးတဈပါးဟု ထငျမိ၏။ ဟုတျပါသလား" " မဟုတျပါ ပွိတ်တာတဈဦးသာ ဖွဈပါသညျ " " အဘယျကွောငျ့ ပွိတ်တာဘဝရောကျရပါသနညျး ပွောပွနိုငျလြှငျ ပွောပွစခေငြျပါသညျ" " ပွောပွနိုငျပါသညျ ကြှနျုပျသညျ အရငျဘဝက ဗာရဏသီပွညျတှငျ လူဖွဈခဲ့သညျ မညျသညျ့ဒါနကုသိုလျမှ မလုပျခဲ့သလို မညျသညျ့သီလမှ မစောငျ့ထိနျးပဲ အကုသိုလျနှငျ့နခေဲ့သညျ။ ထို့ကွောငျ့ သသေောအခါ ယခုလို ပွိတ်တာဘဝသို့ ရောကျခဲ့ရခွငျး ဖွဈပါသညျ။" " ယခုဘယျအရပျသို့ သှားမညျနညျး" " ကြှနျုပျ၏ သမီးတဈယောကျသညျ မိဘဘိုးဘှားမြားအတှကျ အလှူလုပျပေးမညျဟု ကွားသိရသောကွောငျ့ စားသောကျခှငျ့ရရနျ သာဓုခေါျခှငျ့ရရနျ အန်ဓကဝိန်ဒမွို့သို့ သှားရောကျပါမညျ" " ထိုအလှူမှ အပွနျဝငျခဲ့ပါဦး လိုအပျခကြျရှိနလြှေငျ ကူညီလှူဒါနျးပွီး အမြှပေးဝပေါမညျ" "ကောငျးပါပွီ" ဟုဝနျခံ၍ ပွိတ်တာသညျ ဆကျလကျ ထှကျခှာသှားလသေညျ။ အလှူကိစ်စပွီးသောအခါ ထိုပွိတ်တာသညျ ကတိအတိုငျး အဇာတသတျဘုရငျထံသို့ ဝငျလာ၏။ ထိုအခါ အဇာတသတျဘုရငျက ယခုလို မေးမွနျး၏။ " ကုသိုလျ၏ အကြိုးကို ခံစားခဲ့ရပါ၏လော" " မခံစားခဲ့ရပါ" " အဘယျကွောငျ့ မခံစားခဲ့ရပါသနညျး" " အလှူခံမြားသညျ သီလမရှိသော ပုဏ်ဏားမြားဖွဈ၍ မခံစားရခွငျး ဖွဈပါသညျ" မှတျခကြျ။ ။ သူ့သမီးသညျ ဗုဒ်ဓဘာသာဝငျမဟုတျ ဗွဟ်မာကိုကိုးကှယျသော ဗွဟ်မဏဘာသာဝငျ ဖွဈသညျ။ ထို့ကွောငျ့ ပုဏ်ဏားမြားကိုသာ ဆှမျးကြှေးခွငျးဖွဈသညျ။ ထိုအခါ အဇာတသတျမငျးသညျ သံဃာတောျမြားကို ပငျ့ဖိတျ၍ ကြှေးမှေးလှူဒါနျးပွီး အမြှပေးရာ ပွိတ်တာဘဝမှ လှတျမွောကျပွီး နတျစညျးစိမျခမြျးသာကို ခံစားသှားရလသေညျ။ ------------------------------- တမလှနျဘဝက ပုဂ်ဂိုလျကို စညျးစိမျခမြျးသာ ပေးလို့ရတာဆိုလို့ ဗုဒ်ဓဘာသာ တဈဘာသာပဲရှိတယျ။ (ဘာသာခွားတဈဦး၏ ဓမ်မဓိဋ်ဌာနျ ကွှေးကွောျသံ) (မတေ်တာရှငျ ရှှပွေညျသာ) 👉 post လေးကို စ/ ဆုံး ဖတျစခေငြျပါတယျရှငျ..👏👏 ❤ ဓမ်မ အသိမြှဝသေူ ✿ မခြိုနှယျဝငျး ✿ဒေါျခမောသိဂီ
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2QMW1ci
Newer Post
Older Post
Home