အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Wednesday, November 27, 2019
ဒါနကောင်းမူ၏ အကျိုးပေးပုံ (၅)မျိုး ------------------------------------------------- ဒါနငါးမျိုးမှာ အသီးအသီး အကျိုးပေးလေးတွေက သူ့ကဏ္ဍလေး နဲ့သူ ရှိနေတယ်။ အဲဒါလေးကတော့ စိတ်ဝင်စားစရာပဲ။ ၁။ သဒ္ဓါတရားနဲ့ လှူမယ် ,ယုံကြည်မူနဲ့ လှူမယ်ဆိုလို့ ရှိရင် ဖြစ်လေရာ ဘဝမှာ ရုပ်ရည်လှပတဲ့ အကျိုးရလာဒ်ကို အထူးပြုပြီးတော့ ရရှိလိမ့်မယ်တဲ့။ သဒ္ဓါတရားက ကြည်လင်တဲ့ သဘောလေး ရှိတာကိုး။ ယုံကြည်မူမှာ ကြည်လင်တဲ့ သဘောလေး ရှိတယ်။ အဲဒီ ကြည်လင်မူ သဘောလေးက ဦးစီးနေတဲ့ အတွက်ကြောင့် အဲဒီ ဒါနရဲ့ အကျိုးပေး ရလာတဲ့ အခါမှာ မြင်ရတဲ့လူက ကြည်လင်သွားစေတယ်။ ကိုယ့်ရဲ့ ရုပ်ရည်လေးက။ လှတဲ့လူကို မြင်ရတာနဲ့ အိုတဲ့လူကို မြင်ရတာနဲ့ စိတ်ခံစားချက်ခြင်း တူသလား၊ (မတူပါဘူးဘုရား)။ ဘယ်တူမတုန်း၊ အများကြီး ပြောင်းလဲမူ ရှိတယ်။ အဲဒီ အလှအပနဲ့ ပတ်သတ်ပြီး တော့လည်းပဲ တွေးစရာတော့ အရမ်းကောင်းတာပဲ နော်။ လှတဲ့လူကို မြင်လိုက်ရတာနဲ့ ဘာမှ သူတို့ အကြောင်းကို ဘာမှ မသိသေးဘူး။ လှတဲ့ လူက လည်း စိတ်ဓာတ်က ဘယ်လို၊ အိုတဲ့ လူကလည်း စိတ်ဓာတ်က ဘယ်လို၊ ဘာမှ မသိသေးဘူး။ ရုပ်ကလေး နှစ်ခုပဲ သန့်သန့်လေး ချပြီးတော့ မြင်လိုက်မယ်ဆိုရင် ဘယ်အရာက စိတ်နှလုံးကို ပိုပြီးတော့ ကြည်နူးစေသလဲ၊ လှတဲ့လူက မြတ်တယ်နော်။ စဉ်းစားကြည့်၊ဟုတ်လား။ အဲတော့ ကြည်လင်တဲ့စိတ် သဒ္ဓါတရားလေးနဲ့ လှူရတာဟာ ကြည့်ရတဲ့လူရဲ့ စိတ်ကို ကြည်လင် သွားစေလောက်အောင်ကိုပဲ လှပတဲ့ ရုပ်ရည်ကို ဖြစ်စေတယ်ဆိုတာ အရမ်းမှ သဘာဝကျတယ်လို့ မဆိုနိုင်ဘူးလား၊ ဆိုနိုင်တယ်နော်။ ဒါကြောင့် "သဒ္ဓါကြည်လင် လှူဒါန်းလျှင် ရုပ်သွင် အဆင်းလှ"တဲ့။ အဲလိုလေး ရေးတယ် ဆရာတော်ကြီး က။ ၂။ နောက် ဦးဇင်းတို့ သက္ကစ္စံ ဒါနံ ဒေတိ၊ ရိုရိုသေသေ ဂရုတစိုက် တလေးတစား တန်ဖိုးထားပြီးတော့ လှူမယ်ဆိုလို့ရှိရင်တော့ ဘယ်လို အကျိုးကျေးဇူးမျိုး ရမတုန်းတဲ့။ "ရိုသေလှူငြား သူ့စကား အများ နာယူရ"-တဲ့။ ကိုယ့်အသိုင်းအဝိုင်းထဲမှာ ကိုယ်ဟာ သြဇာရှိတယ်။ ကိုယ်ပြောလို့ရှိရင် ပြီးတယ်။ တချို့ ပစ္စည်းဥစ္စာသာ ပေါးသာ။အဲဒီ သြဇာ ကင်းနေတဲ့ လူတွေ ရှိတယ်နော်။ သူ ပြောရင် နားမထောင်ဘူး။ နားမထောင်တဲ့ သား သမီးမျိုးပဲ ရတယ်။ နားမထောင်တဲ့ ကိုယ့်စကားကို နားမထောင်တဲ့, ကိုယ့်ကို မလေးစားတဲ့,ကိုယ့်ကို တန်ဖိုးမထားတဲ့ , ကိုယ့်ကို ဂရုမစိုက်တဲ့ အသိုင်းအဝိုင်းပဲ ရတယ်။ အဲဒါလည်း တော်တော် ခံရ ခက်စေမှာပဲနော်၊ဟုတ်လား။ ဒါကြောင့် အဲသလိုမျိုး မဖြစ်ရလေအောင် လှူတဲ့တန်းတဲ့အခါမှာ ဘာလုပ် ရမတုန်း။ လှူတဲ့တန်းတဲ့အခါမှာ ရိုသေတဲ့စိတ် ရှိရမယ်နော်။ "ရိုသေလှူငြား သူ့စကား အများ နာယူရ"တဲ့။ ၃။ နောက် ဦးဇင်းတို့ ကာလဒါန၊ အချိန်အခါလေးကို ကြည့်ပြီးတော့ လိုအပ်တာလေးကို ရွေးချယ်ပြီးတော့ လှူတတ်တယ်။ အဲဒီလို အလှူမျိုးက ရရှိစေတဲ့ အကျိုးကျေးဇူးက ဘာပြောတုန်းဆိုတော့- "အခါ သိသဖြင့် လှူတုံလင့် ချိန်သင့် ကောင်းကျိုးရ"တဲ့။ ကိုယ်လိုအပ်တဲ့အချိန်မှာ လိုအပ်တာလေးတွေဟာ တကယ်ကိုပဲ တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင် ရရ လာတတ်တယ်တဲ့။ သိပ်ပြီးတော့ တောင့်တစရာ မလိုဘူးပေါ့။ ဘယ်အချိန် ဘာလိုသလဲ၊ လိုအပ်တာလေးဟာ သူ့ အချိန်နဲ့သူ အံဝင်ခွင်ကျ အကျိုးပေးတတ်တယ်တဲ့။ ဟုတ်လား။ ကိုယ်ကလည်း သူများရဲ့ လိုအပ်ချက် ကလေးကို ဖြည်းဆည်းတာဆိုတော့ ကိုယ့်ရဲ့ လိုအပ်ချက်ကိုလည်းပဲ ကိုယ့်စေတနာပဲ ပြန်ပြီးတော့ ဖြည်းဆည်းသွားတယ်ဆိုတဲ့ သဘော။ သဘာဝတော့ ကျတယ်နော်။ တချို့ အရွယ်လွန်မှ ပစ္စည်းဥစ္စာတွေ အများကြီး ရှိတာ။ ဟာ လူက အဲတော့ ဘာတုန်း၊ ခံစားဖို့အတွက် ဘာမှ ခန္ဓာကိုယ်ကြီးဟာ ကောင်းတာ မရှိတော့ဘူး။ မျက်စိတွေက မွဲနေပြီ။ မျက်စိတွေက မမြင်ရတော့ဘူးဆိုတဲ့ အနေအထား မျိုးမှာ ကြည့်စရာကောင်းတာတွေ ဘယ်လောက်ရှိရှိ အဲဒါက သူ့အတွက် ဘာတန်ဖိုး ရှိတုန်း၊ ဘာမှ တန်ဖိုး မရှိဘူး။ မြင်နိုင်တုန်း, ကြည့်နိုင်တုန်းလေး ကြည့်စရာ ကောင်းတာလေး ရမှ ကောင်းမှာပေါ့၊ဟုတ်လား။ ဒါ လောကီလိုလေးတွေ နားလည်ဖို့ လိုတယ် ဟုတ်လား။ အေး ဒါကြောင့် ကာလဒါနဟာ ကိုယ်လိုအပ်တဲ့ အချိန်မှာ လိုအပ်တဲ့ အရာလေးကို ရစေတတ်တဲ့ အကျိုးကျေးဇူးမျိုးကို ဖြစ်ထွန်းစေတယ်။ ၄။ နောက် ဦးဇင်းတို့ အနုဂ္ဂဟိတဒါန၊ မကပ်ငြိဘဲနဲ့ လွတ်လွတ် စွန့်ကြဲပြီးတော့ လှူနိုင်တဲ့ ဒါနမျိုး။ သူက ဘယ်လို အကျိုးကျေးဇူး ရှိတုန်းတဲ့။ "မစွန်းငြိတောင်း၊လှူတုံရှောင်း၊အကောင်းသုံးဆောင်ရ"။ ကောင်းတာကို သုံးစွဲ ရှိတယ်, ကောင်းတာကို သုံးစွဲနိုင်တဲ့ အနေအထားလည်း ရှိတယ်။ တစ်ခါတလေ ဒီကံတရားတွေရဲ့ ဆန်းကြယ်မူက စိတ်ဝင်စားစရာ ကောင်းတယ်။ တချို့ ပစ္စည်းဥစ္စာ ချမ်းသာတယ်။ ဒါပေမယ့် အကောင်း သိပ်ပြီးတော့ မသုံးရတဲ့ လူတွေ ရှိတယ်။ ဟုတ်လား။ ကြံကြံဖန်ဖန် လွဲနေကြတာပေါ့လေ၊ နားလည်ဖို့ လိုတယ်နော်။ ဒါကြောင့် ငြိကပ်တွယ်တာမူ ကင်းကင်းရှင်းရှင်းနဲ့ လှူနိုင်တန်းနိုင်ဖို့ အရေးကြီးတယ်၊ဟုတ်လား။ ၅။ "မထိမပါး လှူတုံငြား ငါးပါး ရန်မခ"တဲ့။ နောက်ဆုံး-အတ္တာနဉ္စ ပရဉ္စ အနုပဟစ္စ၊ ဘယ်သူ့ကိုမှ မထိခိုက်စေဘဲနဲ့ အပြိုင်အဆိုင် သဘောမပါဘဲနဲ့ ရိုရိုလေး ဖြူဖြူလေး သန့်သန့်လေး လှူတဲ့အလှူ။ အဲဒီလို အလှူမျိုးက ဘာဖြစ်စေတုန်း၊ဖြစ်လေရာ ဘဝမှာ ကိုယ့်ရဲ့ ပိုင်ဆိုင်ကို ရန်သူမျိုးငါးပါးက မနှောက်ယှက် မဖျက်ဆီးနိုင်ဘူးတဲ့။ ခိုင်မြဲတယ်၊ဟုတ်လား။ ဒါက မြတ်စွာဘုရားက သဗ္ဗညုတဉာဏ်နဲ့ စေတနာ တွေဟာ သူ့အပိုင်းကဏ္ဍလေးနဲ့သူ အကျိုးပေးလေးတွေ အဲသလိုမျိုး ကွဲပြားနေတယ်ဆိုတာလေးတွေကို သီးသန့် ဟောပြထားတာပေါ့နော်။ ဒါက ဦးဇင်းတို့ ပရိသတ်အပေါင်းသူတော်ကောင်းတို့ ဒါနကောင်းမူနဲ့ မကင်းနိုင်ကြတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တိုင်း ပုဂ္ဂိုလ်တိုင်း ဒါနကောင်းမူကို သူတော်ကောင်း ဒါနမျိုးလေးတွေ ဖြစ်အောင် ဘယ်လို ပြုရမလဲဆိုတာလေးကို ပိုင်ပိုင် နိုင်နိုင် သိထားဖို့ အကျိုးကျေးဇူးလေးနဲ့ တွဲပြီးတော့ မြတ်စွာဘုရား ဟောတာလေးကို ဦးဇင်းတို့ တစ်ဆင့် ပြန်ပြောပြတာ ဟုတ်လား။ သစ္စာရွှေစည်ဆရာတော် ၂၇-၂-၂၀၁၉ "သပ္ပုရိသဒါနသုတ္တန်"တရားတော်မှ ကူးယူ ပူဇော်သည်။ ပြန်လည်ကူးယူမျှဝေပါသည်🙏🙏🙏 🙏ခရီး သည် များအားလုံးပဲ့ မင်္ဂလာပါ ခင်ဗျာ 🙏 🙏ပြန်လည်မျှဝေသူ ခရီး သည် 🙏 ဒါနကောငျးမူ၏ အကြိုးပေးပုံ (၅)မြိုး ------------------------------------------------- ဒါနငါးမြိုးမှာ အသီးအသီး အကြိုးပေးလေးတှကေ သူ့ကဏ်ဍလေး နဲ့သူ ရှိနတေယျ။ အဲဒါလေးကတော့ စိတျဝငျစားစရာပဲ။ ၁။ သဒ်ဓါတရားနဲ့ လှူမယျ ,ယုံကွညျမူနဲ့ လှူမယျဆိုလို့ ရှိရငျ ဖွဈလရော ဘဝမှာ ရုပျရညျလှပတဲ့ အကြိုးရလာဒျကို အထူးပွုပွီးတော့ ရရှိလိမျ့မယျတဲ့။ သဒ်ဓါတရားက ကွညျလငျတဲ့ သဘောလေး ရှိတာကိုး။ ယုံကွညျမူမှာ ကွညျလငျတဲ့ သဘောလေး ရှိတယျ။ အဲဒီ ကွညျလငျမူ သဘောလေးက ဦးစီးနတေဲ့ အတှကျကွောငျ့ အဲဒီ ဒါနရဲ့ အကြိုးပေး ရလာတဲ့ အခါမှာ မွငျရတဲ့လူက ကွညျလငျသှားစတေယျ။ ကိုယျ့ရဲ့ ရုပျရညျလေးက။ လှတဲ့လူကို မွငျရတာနဲ့ အိုတဲ့လူကို မွငျရတာနဲ့ စိတျခံစားခကြျခွငျး တူသလား၊ (မတူပါဘူးဘုရား)။ ဘယျတူမတုနျး၊ အမြားကွီး ပွောငျးလဲမူ ရှိတယျ။ အဲဒီ အလှအပနဲ့ ပတျသတျပွီး တော့လညျးပဲ တှေးစရာတော့ အရမျးကောငျးတာပဲ နောျ။ လှတဲ့လူကို မွငျလိုကျရတာနဲ့ ဘာမှ သူတို့ အကွောငျးကို ဘာမှ မသိသေးဘူး။ လှတဲ့ လူက လညျး စိတျဓာတျက ဘယျလို၊ အိုတဲ့ လူကလညျး စိတျဓာတျက ဘယျလို၊ ဘာမှ မသိသေးဘူး။ ရုပျကလေး နှဈခုပဲ သနျ့သနျ့လေး ခပြွီးတော့ မွငျလိုကျမယျဆိုရငျ ဘယျအရာက စိတျနှလုံးကို ပိုပွီးတော့ ကွညျနူးစသေလဲ၊ လှတဲ့လူက မွတျတယျနောျ။ စဉျးစားကွညျ့၊ဟုတျလား။ အဲတော့ ကွညျလငျတဲ့စိတျ သဒ်ဓါတရားလေးနဲ့ လှူရတာဟာ ကွညျ့ရတဲ့လူရဲ့ စိတျကို ကွညျလငျ သှားစလေောကျအောငျကိုပဲ လှပတဲ့ ရုပျရညျကို ဖွဈစတေယျဆိုတာ အရမျးမှ သဘာဝကတြယျလို့ မဆိုနိုငျဘူးလား၊ ဆိုနိုငျတယျနောျ။ ဒါကွောငျ့ "သဒ်ဓါကွညျလငျ လှူဒါနျးလြှငျ ရုပျသှငျ အဆငျးလှ"တဲ့။ အဲလိုလေး ရေးတယျ ဆရာတောျကွီး က။ ၂။ နောကျ ဦးဇငျးတို့ သက်ကစ်စံ ဒါနံ ဒတေိ၊ ရိုရိုသသေေ ဂရုတစိုကျ တလေးတစား တနျဖိုးထားပွီးတော့ လှူမယျဆိုလို့ရှိရငျတော့ ဘယျလို အကြိုးကြေးဇူးမြိုး ရမတုနျးတဲ့။ "ရိုသလှေူငွား သူ့စကား အမြား နာယူရ"-တဲ့။ ကိုယျ့အသိုငျးအဝိုငျးထဲမှာ ကိုယျဟာ သွဇာရှိတယျ။ ကိုယျပွောလို့ရှိရငျ ပွီးတယျ။ တခြို့ ပစ်စညျးဥစ်စာသာ ပေါးသာ။အဲဒီ သွဇာ ကငျးနတေဲ့ လူတှေ ရှိတယျနောျ။ သူ ပွောရငျ နားမထောငျဘူး။ နားမထောငျတဲ့ သား သမီးမြိုးပဲ ရတယျ။ နားမထောငျတဲ့ ကိုယျ့စကားကို နားမထောငျတဲ့, ကိုယျ့ကို မလေးစားတဲ့,ကိုယျ့ကို တနျဖိုးမထားတဲ့ , ကိုယျ့ကို ဂရုမစိုကျတဲ့ အသိုငျးအဝိုငျးပဲ ရတယျ။ အဲဒါလညျး တောျတောျ ခံရ ခကျစမှောပဲနောျ၊ဟုတျလား။ ဒါကွောငျ့ အဲသလိုမြိုး မဖွဈရလအေောငျ လှူတဲ့တနျးတဲ့အခါမှာ ဘာလုပျ ရမတုနျး။ လှူတဲ့တနျးတဲ့အခါမှာ ရိုသတေဲ့စိတျ ရှိရမယျနောျ။ "ရိုသလှေူငွား သူ့စကား အမြား နာယူရ"တဲ့။ ၃။ နောကျ ဦးဇငျးတို့ ကာလဒါန၊ အခြိနျအခါလေးကို ကွညျ့ပွီးတော့ လိုအပျတာလေးကို ရှေးခယြျပွီးတော့ လှူတတျတယျ။ အဲဒီလို အလှူမြိုးက ရရှိစတေဲ့ အကြိုးကြေးဇူးက ဘာပွောတုနျးဆိုတော့- "အခါ သိသဖွငျ့ လှူတုံလငျ့ ခြိနျသငျ့ ကောငျးကြိုးရ"တဲ့။ ကိုယျလိုအပျတဲ့အခြိနျမှာ လိုအပျတာလေးတှဟော တကယျကိုပဲ တိုကျတိုကျဆိုငျဆိုငျ ရရ လာတတျတယျတဲ့။ သိပျပွီးတော့ တောငျ့တစရာ မလိုဘူးပေါ့။ ဘယျအခြိနျ ဘာလိုသလဲ၊ လိုအပျတာလေးဟာ သူ့ အခြိနျနဲ့သူ အံဝငျခှငျကြ အကြိုးပေးတတျတယျတဲ့။ ဟုတျလား။ ကိုယျကလညျး သူမြားရဲ့ လိုအပျခကြျ ကလေးကို ဖွညျးဆညျးတာဆိုတော့ ကိုယျ့ရဲ့ လိုအပျခကြျကိုလညျးပဲ ကိုယျ့စတေနာပဲ ပွနျပွီးတော့ ဖွညျးဆညျးသှားတယျဆိုတဲ့ သဘော။ သဘာဝတော့ ကတြယျနောျ။ တခြို့ အရှယျလှနျမှ ပစ်စညျးဥစ်စာတှေ အမြားကွီး ရှိတာ။ ဟာ လူက အဲတော့ ဘာတုနျး၊ ခံစားဖို့အတှကျ ဘာမှ ခန်ဓာကိုယျကွီးဟာ ကောငျးတာ မရှိတော့ဘူး။ မကြျစိတှကေ မှဲနပွေီ။ မကြျစိတှကေ မမွငျရတော့ဘူးဆိုတဲ့ အနအေထား မြိုးမှာ ကွညျ့စရာကောငျးတာတှေ ဘယျလောကျရှိရှိ အဲဒါက သူ့အတှကျ ဘာတနျဖိုး ရှိတုနျး၊ ဘာမှ တနျဖိုး မရှိဘူး။ မွငျနိုငျတုနျး, ကွညျ့နိုငျတုနျးလေး ကွညျ့စရာ ကောငျးတာလေး ရမှ ကောငျးမှာပေါ့၊ဟုတျလား။ ဒါ လောကီလိုလေးတှေ နားလညျဖို့ လိုတယျ ဟုတျလား။ အေး ဒါကွောငျ့ ကာလဒါနဟာ ကိုယျလိုအပျတဲ့ အခြိနျမှာ လိုအပျတဲ့ အရာလေးကို ရစတေတျတဲ့ အကြိုးကြေးဇူးမြိုးကို ဖွဈထှနျးစတေယျ။ ၄။ နောကျ ဦးဇငျးတို့ အနုဂ်ဂဟိတဒါန၊ မကပျငွိဘဲနဲ့ လှတျလှတျ စှနျ့ကွဲပွီးတော့ လှူနိုငျတဲ့ ဒါနမြိုး။ သူက ဘယျလို အကြိုးကြေးဇူး ရှိတုနျးတဲ့။ "မစှနျးငွိတောငျး၊လှူတုံရှောငျး၊အကောငျးသုံးဆောငျရ"။ ကောငျးတာကို သုံးစှဲ ရှိတယျ, ကောငျးတာကို သုံးစှဲနိုငျတဲ့ အနအေထားလညျး ရှိတယျ။ တဈခါတလေ ဒီကံတရားတှရေဲ့ ဆနျးကွယျမူက စိတျဝငျစားစရာ ကောငျးတယျ။ တခြို့ ပစ်စညျးဥစ်စာ ခမြျးသာတယျ။ ဒါပမေယျ့ အကောငျး သိပျပွီးတော့ မသုံးရတဲ့ လူတှေ ရှိတယျ။ ဟုတျလား။ ကွံကွံဖနျဖနျ လှဲနကွေတာပေါ့လေ၊ နားလညျဖို့ လိုတယျနောျ။ ဒါကွောငျ့ ငွိကပျတှယျတာမူ ကငျးကငျးရှငျးရှငျးနဲ့ လှူနိုငျတနျးနိုငျဖို့ အရေးကွီးတယျ၊ဟုတျလား။ ၅။ "မထိမပါး လှူတုံငွား ငါးပါး ရနျမခ"တဲ့။ နောကျဆုံး-အတ်တာနဉ်စ ပရဉ်စ အနုပဟစ်စ၊ ဘယျသူ့ကိုမှ မထိခိုကျစဘေဲနဲ့ အပွိုငျအဆိုငျ သဘောမပါဘဲနဲ့ ရိုရိုလေး ဖွူဖွူလေး သနျ့သနျ့လေး လှူတဲ့အလှူ။ အဲဒီလို အလှူမြိုးက ဘာဖွဈစတေုနျး၊ဖွဈလရော ဘဝမှာ ကိုယျ့ရဲ့ ပိုငျဆိုငျကို ရနျသူမြိုးငါးပါးက မနှောကျယှကျ မဖကြျဆီးနိုငျဘူးတဲ့။ ခိုငျမွဲတယျ၊ဟုတျလား။ ဒါက မွတျစှာဘုရားက သဗ်ဗညုတဉာဏျနဲ့ စတေနာ တှဟော သူ့အပိုငျးကဏ်ဍလေးနဲ့သူ အကြိုးပေးလေးတှေ အဲသလိုမြိုး ကှဲပွားနတေယျဆိုတာလေးတှကေို သီးသနျ့ ဟောပွထားတာပေါ့နောျ။ ဒါက ဦးဇငျးတို့ ပရိသတျအပေါငျးသူတောျကောငျးတို့ ဒါနကောငျးမူနဲ့ မကငျးနိုငျကွတဲ့ ပုဂ်ဂိုလျတိုငျး ပုဂ်ဂိုလျတိုငျး ဒါနကောငျးမူကို သူတောျကောငျး ဒါနမြိုးလေးတှေ ဖွဈအောငျ ဘယျလို ပွုရမလဲဆိုတာလေးကို ပိုငျပိုငျ နိုငျနိုငျ သိထားဖို့ အကြိုးကြေးဇူးလေးနဲ့ တှဲပွီးတော့ မွတျစှာဘုရား ဟောတာလေးကို ဦးဇငျးတို့ တဈဆငျ့ ပွနျပွောပွတာ ဟုတျလား။ သစ်စာရှှစေညျဆရာတောျ ၂၇-၂-၂၀၁၉ "သပ်ပုရိသဒါနသုတ်တနျ"တရားတောျမှ ကူးယူ ပူဇောျသညျ။ ပွနျလညျကူးယူမြှဝပေါသညျ🙏🙏🙏 🙏ခရီး သညျ မြားအားလုံးပဲ့ မငျ်ဂလာပါ ခငျဗြာ 🙏 🙏ပွနျလညျမြှဝသေူ ခရီး သညျ 🙏
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2KW87Mv
Newer Post
Older Post
Home