အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Monday, October 14, 2019
ကထိန် အဓိပ္ပာယ် °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° ကထိန် ဝေါဟာရသည် " ကထိန " ဟူသော ပါဠိ ကိုမြန်မာ မှု ပြုထားခြင်း ဖြစ်ပါသည် ။ " ကထိန " ဟူသည်ကား ခိုင်မြဲ ခြင်း မြဲ မြံ ခြင်း ဖြစ်ပါသည်။ အခြား တစ်ဘက် တွင် လည်း လွန်မြောက်ခြင်း ကင်းလွတ် ခြင်း ဟု ညွှန်းဆို ကြပါသည်။ ကထိန်ခင်း ခြင်း အဓိပ္ပါယ် ကထိန်ခင်း ခြင်း ဆိုသည်မှာ လူများ က ခင်း ခြင်း မဟုတ် ဘဲ ရဟန်းတော်များ က ခင်းရ ခြင်း ဖြစ်သည်။ လူများ က ရဟန်းတော်များ ကထိန် ခင်းနိုင်ရန် ( သံဃဿ ဒေးမ ) ဟု ကထိန် သင်္ကန်း ကို လှု ဒါန်း ရသော အလှု ရှင်များ ပင် ဖြစ်ပါသည် ။ သံဃာ တော်များ ကထို ကထိန် သင်္ကန်း ကို သိမ် ထဲတွင် ကထ်ိန် သင်္ကန်း အလှု ခံမည့် ကျောင်းတွင် ရှိသော သံဃာ တော် တစ်ပါး ကို အားလုံး သဘောတူညီ စွာ ရွေးချည် ပြီး ထို သံဃာတော် က မိမိ ဝါဆိုရာကျောင်း သို့ ပြန်ကြွ ပြီး ကထိန် သင်္ကန်းအား ခင်းရခြင်း ဖြစ်သည်။ ကထိန် ဖြစ်ပေါ်လာ ပုံ ကထိန် အလှု ကို ပွင့်ပေါ်တော် မူပြီး ကြကုန်သော မြတ် ဗုဒ္ဓ ဘုရား ရှင်များ လက်ထက် တို့ တွင် ရှိခဲ့ပါသည် ။ ဂေါတမ ဘုရား ရှင် လက် ထက် တွင် ဘဒ္ဒ၀ဂ္ဂီ မင်းသား သုံးကျိပ် ( ၃၀ ဦး ) တို့ သည် အဖော် များ ဖြင့် ကပ္ပါ သိက တော အတွင်း ပုထုဇဉ်တို့ သဘော အတိုင်း မြူးထူ ပျော်ပါး နေကြစဉ် ဂေါ တမ ဘုရား ရှင် နှင့် တွေ့ ဆုံ ဖူးမြှော် ခွင့် ရပြီး တရားထူး သံဝေဂ ရကြကာ မင်းသား ( ၃၀ ဦး ) လုံး ရဟန်း ဘ၀ သို့ ရောက်ကြလေသည်။ ဘဒ္ဒ၀ဂ္ဂီ ရဟန်းတို့ နေထိုင်သီတင်းသုံး သည့် ပါဝေယျ မြို့ မှ အလွန် ဝေးကွာသော နေရာမှ ဘုရား ရှိရာ သာ၀တ္တိ ပြည်သို့ ဖူးမြော် ရန် ထွက်ခဲ့ ရာ ခရီးဝေးကွာ ခြင်းကြောင့် လမ်းခရီး တွင် ပင် ဝါဆိုတော် မူရပါသည် ။ ဘဒ္ဒ၀ဂ္ဂီ ရဟန်းတို့ ဘုရား ရှင်ထံ ရောက်ရှိပြီး လမ်းခရီး တွင် တွေ့ ကြံ ရသော အခြေ အနေ အခက်အခဲ များ ကို ကြား သိရသော ကြောင့် '' ရဟန်းတို့ ဝါကျွတ်ပြီးသော ရဟန်း တို့ အား ကထိန် ခင်း ခြင်း ငှာ ခွင့်ပြုတော်မူ ၏ '' ဟု မိန့်တော်မူ ကာ ကထိန် ခင်းခြင်း ကန့် သတ် ချက်နှင့် ကထိန် ခင်း ခြင်း အကျိုး တို့ ဖြင့် ခွင့် ပြုတော်မူပါသည်။ ကထိန် အလှု ၏ ကန့်သတ် ချက် ကထိန် အလှု တွင် ကာလ ကန့်သက်ချက် နှင့် ဓမ္မ ကန့် သက် ချက် တို့ ရှိပါသည် ။ ကာလ ကန့်သက်ချက် အနေဖြင့် - ကထိန် အလှုတော် ကို သီတင်း ကျွတ် လပြည့် ကျော် ( ၁ ) ရက် နေ့မှ စတင် ကာ တန်ဆောင်မုန်း လပြည့် နေ့ အထိ တစ်လ တာ ကာလအတွင်း ခင်း နိုင်ခြင်း ၊ ကထိန် သင်္ကန်း ကို ယနေ့ အလှု ခံပြီး ယနေ့ ကံဆောင်ကာ ခင်းရခြင်း ( နေ့ကူး သွား လျင် ကထိန် ခင်း ခြင်း အထ မမြောက် ခြင်း ) တို့ ဖြစ် ပါသည်။ ဓမ္မ ကန့် သက်ချက် အနေဖြင့် - ကထိန် ကို အလှု ရှင်မှ သဒ္ဒါ ဖြင့် လှု ဒါန်းသော သင်္ကန်း ကို သာ ကထိန် ခင်း ထိုက်ခြင်း ၊ သာသနာ့ ၀န်ထမ်း ရဟန်း သည် ဥပါတမျဉ် ဖြင့် ကထိန် သင်္ကန်းကို အလှုခံ မပြု ရခြင်း ၊ သင်္ကန်း မှ လွဲ ၍ အခြား သော ပစ္စည်း များ ဖြင့် ကထိန် မခင်း နိုင် ခြင်း ၊ ကထိန် ခင်းသော ရဟန်းတော် သည် ဝါ ဆို ဝါ ကပ်တော်မူ ပြီး ဖြစ်ရခြင်း တို့ ဖြစ် ပါသည်။ ကထိန် အလှု သည် ပုဂ္ဂိုလ်စွဲ ဂိုဏ် ဂဏစွဲ မထား သော သံဃဂုဏ် ကို အာရုံ ပြု ၍ လှု ဒါန်း ရသော အလှု ဖြစ်ပါသည်။ #ကထိန် နှင့် ပဒေသာပင် ကထိန် အလှု တွင် ကထိန် ခင်းရာ ၌ သင်္ကန်းကို သာ ခင်းရ ခြင်း ဖြစ်သော် လည်း ရှေး ဘိုးဘွား အလှု ရှင်များမှ သဒ္ဓါ ထက် သန်စွာ ဖြင့် သံဃာ တော်များ အလို ရှိရာ သုံးဆောင် နိုင်စေ ရန် ရည်သန် လျက် အခြားသော လှု ဘွယ် ပစ္စည်းများ ကို ကထိန် သင်္ကန်း ၏ အရုံ အဖြစ် ပဒေသာပင်များ တွင် သီးပွင့် ၍ လှု ဒါန်း ကြခြင်း ဖြစ်သည်။ယခု အခါ ကထိန် သင်္ကန်း ၏ အထိမ်းအမှတ် အဖြစ် ပဒေသာပင် ပုံ များ ကို အသုံးပြု လာ ကြပါသည်။ #ကထိန် အကျိုးထူးများ ကထိန် အကျိုးထူး ကို အလှုခံ ရဟန်း သံဃာ များ နှင့် လှုဒါန်း သည့် ဒါယိကာ ဒါယိကာမ တို့ နှစ်ဦး နှစ်ဘက် ရရှိ ပါသည်။ ကထိန် အလှုခံ ရဟန်း သံဃာ တော် တို့ သည် သီတင်း ကျွတ် လပြည့်ကျော် ( ၁ ) ရက်နေ့မှ တပေါင်း လပြည့်နေ့ အထိ ( ၅ ) လအတွင်း ကထိန် သင်္ကန်း ကို အကြောင်း ပြု၍ ဝိနည်းတော်များ ထဲမှ သိက္ခာ ပုဒ် အချို့ ကို ကင်းလွတ်ခွင့် ရရှိ ပါသည်။ ကထိန် အလှု ရှင်များ သည် သွားလေ ရာ အရပ်တွင် ဘေးအန္တရာ် ကင်း ခြင်း ၊ မိမိ ပိုင် ပစ္စည်းများ ကို ရန် သူတို့ မဖျက် ဆီး နိုင်ခြင်း ၊ စားကောင်းသောက် ဖွယ် ပေါများ ကာ အဆိပ် မသင့် စေခြင်း ၊ မိမိ ပိုင်ပစ္စည်းများ မေ့လျော့ နေသော်လည်း မဆုံးပါးခြင်း ၊ပစ္စည်း ဥစ္စာ များ ရှာ ဖွေ ရာတွင် လည်း အစု လိုက်အပြုံ လိုက် ရရှိ ခြင်း ၊ ရုပ်အဆင်း ပြေပြစ်ခြင်း စသည့် အကျိုးထူးများ ကို ခံစားနိုင်သည်။ ကထိန် အလှု သည်ကား အလှုခံ ရဟန်း သံဃာ နှင့် အလှု ရှင်တို့၏ နှစ်ဖက် နားလည် ညီ ညွတ်မှု ၊ သတ်မှတ် ချက် ကာလအတွင်း ခင်းမှု ၊ ကထိန် ခင်းရာကျောင်းတွင် ( ၄ ) ပါး နှင့် အထက် ရှိသော သံဃာ အရေအတွက် ပြည့်မှု ၊ အ၀တ် သင်္ကန်း ဖြစ်မှု ပြည့် စုံ ရပါမည်။ Credit - original uploader ကထိနျ အဓိပ်ပာယျ °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° ကထိနျ ဝေါဟာရသညျ " ကထိန " ဟူသော ပါဠိ ကိုမွနျမာ မှု ပွုထားခွငျး ဖွဈပါသညျ ။ " ကထိန " ဟူသညျကား ခိုငျမွဲ ခွငျး မွဲ မွံ ခွငျး ဖွဈပါသညျ။ အခွား တဈဘကျ တှငျ လညျး လှနျမွောကျခွငျး ကငျးလှတျ ခွငျး ဟု ညှှနျးဆို ကွပါသညျ။ ကထိနျခငျး ခွငျး အဓိပ်ပါယျ ကထိနျခငျး ခွငျး ဆိုသညျမှာ လူမြား က ခငျး ခွငျး မဟုတျ ဘဲ ရဟနျးတောျမြား က ခငျးရ ခွငျး ဖွဈသညျ။ လူမြား က ရဟနျးတောျမြား ကထိနျ ခငျးနိုငျရနျ ( သံဃူ ဒေးမ ) ဟု ကထိနျ သငျ်ကနျး ကို လှု ဒါနျး ရသော အလှု ရှငျမြား ပငျ ဖွဈပါသညျ ။ သံဃာ တောျမြား ကထို ကထိနျ သငျ်ကနျး ကို သိမျ ထဲတှငျ ကထျိနျ သငျ်ကနျး အလှု ခံမညျ့ ကြောငျးတှငျ ရှိသော သံဃာ တောျ တဈပါး ကို အားလုံး သဘောတူညီ စှာ ရှေးခညြျ ပွီး ထို သံဃာတောျ က မိမိ ဝါဆိုရာကြောငျး သို့ ပွနျကွှ ပွီး ကထိနျ သငျ်ကနျးအား ခငျးရခွငျး ဖွဈသညျ။ ကထိနျ ဖွဈပေါျလာ ပုံ ကထိနျ အလှု ကို ပှငျ့ပေါျတောျ မူပွီး ကွကုနျသော မွတျ ဗုဒ်ဓ ဘုရား ရှငျမြား လကျထကျ တို့ တှငျ ရှိခဲ့ပါသညျ ။ ဂေါတမ ဘုရား ရှငျ လကျ ထကျ တှငျ ဘဒ်ဒ၀ဂ်ဂီ မငျးသား သုံးကြိပျ ( ၃၀ ဦး ) တို့ သညျ အဖောျ မြား ဖွငျ့ ကပ်ပါ သိက တော အတှငျး ပုထုဇဉျတို့ သဘော အတိုငျး မွူးထူ ပြောျပါး နကွေစဉျ ဂေါ တမ ဘုရား ရှငျ နှငျ့ တှေ့ ဆုံ ဖူးမွှောျ ခှငျ့ ရပွီး တရားထူး သံဝဂေ ရကွကာ မငျးသား ( ၃၀ ဦး ) လုံး ရဟနျး ဘ၀ သို့ ရောကျကွလသေညျ။ ဘဒ်ဒ၀ဂ်ဂီ ရဟနျးတို့ နထေိုငျသီတငျးသုံး သညျ့ ပါဝယြေ မွို့ မှ အလှနျ ဝေးကှာသော နရောမှ ဘုရား ရှိရာ သာ၀တ်တိ ပွညျသို့ ဖူးမွောျ ရနျ ထှကျခဲ့ ရာ ခရီးဝေးကှာ ခွငျးကွောငျ့ လမျးခရီး တှငျ ပငျ ဝါဆိုတောျ မူရပါသညျ ။ ဘဒ်ဒ၀ဂ်ဂီ ရဟနျးတို့ ဘုရား ရှငျထံ ရောကျရှိပွီး လမျးခရီး တှငျ တှေ့ ကွံ ရသော အခွေ အနေ အခကျအခဲ မြား ကို ကွား သိရသော ကွောငျ့ '' ရဟနျးတို့ ဝါကြှတျပွီးသော ရဟနျး တို့ အား ကထိနျ ခငျး ခွငျး ငှာ ခှငျ့ပွုတောျမူ ၏ '' ဟု မိနျ့တောျမူ ကာ ကထိနျ ခငျးခွငျး ကနျ့ သတျ ခကြျနှငျ့ ကထိနျ ခငျး ခွငျး အကြိုး တို့ ဖွငျ့ ခှငျ့ ပွုတောျမူပါသညျ။ ကထိနျ အလှု ၏ ကနျ့သတျ ခကြျ ကထိနျ အလှု တှငျ ကာလ ကနျ့သကျခကြျ နှငျ့ ဓမ်မ ကနျ့ သကျ ခကြျ တို့ ရှိပါသညျ ။ ကာလ ကနျ့သကျခကြျ အနဖွေငျ့ - ကထိနျ အလှုတောျ ကို သီတငျး ကြှတျ လပွညျ့ ကြောျ ( ၁ ) ရကျ နေ့မှ စတငျ ကာ တနျဆောငျမုနျး လပွညျ့ နေ့ အထိ တဈလ တာ ကာလအတှငျး ခငျး နိုငျခွငျး ၊ ကထိနျ သငျ်ကနျး ကို ယနေ့ အလှု ခံပွီး ယနေ့ ကံဆောငျကာ ခငျးရခွငျး ( နေ့ကူး သှား လငြျ ကထိနျ ခငျး ခွငျး အထ မမွောကျ ခွငျး ) တို့ ဖွဈ ပါသညျ။ ဓမ်မ ကနျ့ သကျခကြျ အနဖွေငျ့ - ကထိနျ ကို အလှု ရှငျမှ သဒ်ဒါ ဖွငျ့ လှု ဒါနျးသော သငျ်ကနျး ကို သာ ကထိနျ ခငျး ထိုကျခွငျး ၊ သာသနာ့ ၀နျထမျး ရဟနျး သညျ ဥပါတမဉြျ ဖွငျ့ ကထိနျ သငျ်ကနျးကို အလှုခံ မပွု ရခွငျး ၊ သငျ်ကနျး မှ လှဲ ၍ အခွား သော ပစ်စညျး မြား ဖွငျ့ ကထိနျ မခငျး နိုငျ ခွငျး ၊ ကထိနျ ခငျးသော ရဟနျးတောျ သညျ ဝါ ဆို ဝါ ကပျတောျမူ ပွီး ဖွဈရခွငျး တို့ ဖွဈ ပါသညျ။ ကထိနျ အလှု သညျ ပုဂ်ဂိုလျစှဲ ဂိုဏျ ဂဏစှဲ မထား သော သံဃဂုဏျ ကို အာရုံ ပွု ၍ လှု ဒါနျး ရသော အလှု ဖွဈပါသညျ။ #ကထိနျ နှငျ့ ပဒသောပငျ ကထိနျ အလှု တှငျ ကထိနျ ခငျးရာ ၌ သငျ်ကနျးကို သာ ခငျးရ ခွငျး ဖွဈသောျ လညျး ရှေး ဘိုးဘှား အလှု ရှငျမြားမှ သဒ်ဓါ ထကျ သနျစှာ ဖွငျ့ သံဃာ တောျမြား အလို ရှိရာ သုံးဆောငျ နိုငျစေ ရနျ ရညျသနျ လကြျ အခွားသော လှု ဘှယျ ပစ်စညျးမြား ကို ကထိနျ သငျ်ကနျး ၏ အရုံ အဖွဈ ပဒသောပငျမြား တှငျ သီးပှငျ့ ၍ လှု ဒါနျး ကွခွငျး ဖွဈသညျ။ယခု အခါ ကထိနျ သငျ်ကနျး ၏ အထိမျးအမှတျ အဖွဈ ပဒသောပငျ ပုံ မြား ကို အသုံးပွု လာ ကွပါသညျ။ #ကထိနျ အကြိုးထူးမြား ကထိနျ အကြိုးထူး ကို အလှုခံ ရဟနျး သံဃာ မြား နှငျ့ လှုဒါနျး သညျ့ ဒါယိကာ ဒါယိကာမ တို့ နှဈဦး နှဈဘကျ ရရှိ ပါသညျ။ ကထိနျ အလှုခံ ရဟနျး သံဃာ တောျ တို့ သညျ သီတငျး ကြှတျ လပွညျ့ကြောျ ( ၁ ) ရကျနေ့မှ တပေါငျး လပွညျ့နေ့ အထိ ( ၅ ) လအတှငျး ကထိနျ သငျ်ကနျး ကို အကွောငျး ပွု၍ ဝိနညျးတောျမြား ထဲမှ သိက်ခာ ပုဒျ အခြို့ ကို ကငျးလှတျခှငျ့ ရရှိ ပါသညျ။ ကထိနျ အလှု ရှငျမြား သညျ သှားလေ ရာ အရပျတှငျ ဘေးအန်တရာျ ကငျး ခွငျး ၊ မိမိ ပိုငျ ပစ်စညျးမြား ကို ရနျ သူတို့ မဖကြျ ဆီး နိုငျခွငျး ၊ စားကောငျးသောကျ ဖှယျ ပေါမြား ကာ အဆိပျ မသငျ့ စခွေငျး ၊ မိမိ ပိုငျပစ်စညျးမြား မေ့လြော့ နသေောျလညျး မဆုံးပါးခွငျး ၊ပစ်စညျး ဥစ်စာ မြား ရှာ ဖှေ ရာတှငျ လညျး အစု လိုကျအပွုံ လိုကျ ရရှိ ခွငျး ၊ ရုပျအဆငျး ပွပွေဈခွငျး စသညျ့ အကြိုးထူးမြား ကို ခံစားနိုငျသညျ။ ကထိနျ အလှု သညျကား အလှုခံ ရဟနျး သံဃာ နှငျ့ အလှု ရှငျတို့၏ နှဈဖကျ နားလညျ ညီ ညှတျမှု ၊ သတျမှတျ ခကြျ ကာလအတှငျး ခငျးမှု ၊ ကထိနျ ခငျးရာကြောငျးတှငျ ( ၄ ) ပါး နှငျ့ အထကျ ရှိသော သံဃာ အရအေတှကျ ပွညျ့မှု ၊ အ၀တျ သငျ်ကနျး ဖွဈမှု ပွညျ့ စုံ ရပါမညျ။ Credit - original uploader
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2OFONWt
Newer Post
Older Post
Home