Saturday, September 7, 2019

"ရဟန္း သံဃာေတာ္ မ်ား ကို ဘယ္ေသာ အခါ မွ"ကတုံး - ကတုံုး"ဟု မေစာ္ကား မိပါေစ ႏွင့္" ______________________________ "မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္၊ ဆြမ္းကပ္ပြဲ"တစ္ခုမွ အျဖစ္ေလး တစ္ခုျဖင့္ စတင္ လိုက္ခ်င္ပါသည္။ "ဆြမ္းဒါယကာ"ႏွင့္ "မိတ္ေဆြမ်ား"သည္ "ေက်ာင္းတုိက္"ကုိလွည့္လည္ ၾကည့္ရွဳ ၾကည္ညဳိၾကေသာအခါ- ေက်ာင္းတုိက္"သံဃာေတာ္မ်ား" -"သြား,လာေနထုိင္ပုံ"၊ -"ဆြမ္းစားတဲ့အခါ ညီညာစြာ ဆြမ္းခံပုံ"၊ -"ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေနပုံမ်ား"ကို "ဒါယကာ, ဒါယိကာမ"ေတြမွာ ၾကည္ညဳိလုိ႔မ၀၊ ဖူးေျမွာ္လုိ႔မ၀ ျဖစ္ၾကေနၾကပါသည္။ "မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီး"ကုိ ဖူးေျမွာ္ေသာ အခါ "ဒါယကာတစ္ဦး" မွ ဤသို႔ အားရ၀မ္းသာျဖင့္- "သံဃာေတာ္ ေတြက သိပ္ၾကည္ညဳိဖြယ္ ေကာင္းပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ က ဒီလုိသံဃာေတြ၊ "ေရႊက်င္ သံဃာ"ေတြမွ ၾကည္ညဳိတာဘုရား"- ဟုေလ်ွာက္ပါ၏။ ထိုအခါ "ဆရာေတာ္ႀကီး"မွ- "ဒကာႀကီး က တိရိစၧာန္ ေလာက္မွ သံဃာ မၾကည္ညဳိတတ္ဘဲကုိး"-ဟု ျပန္မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ "ဒါယကာႀကီး"သည္ သူ "ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ စကား"မဟုတ္သျဖင့္ အံ့အားသင့္ျပီး စုိးရိမ္တႀကီး ျပန္ေလွ်ာက္သည္။ "ဘယ္လုိေၾကာင့္ပါလဲ ဘုရား" "ဆရာေတာ္ႀကီး" မွ "ဆဒၵန္ဆင္မင္းဇာတ္"ကုိ ပုံစံျပၿပီး ဤသိုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ "ဆဒၵန္ဆင္မင္း ဟာ ေရခ်ဳိးျပီး ေရစစ္ေနခ်ိန္မွာ "ျမွားတစ္စင္း" ​က "ခ်က္"မွ "ေက်ာျပင္"ကုိေဖါက္ထြက္ သြားပါတယ္။ "ဆင္မင္း"က "ျမွား" ဟာ ေျမေအာက္ ကလာတယ္ဆုိတာသိလုိ႔ ေဒါသေခ်ာင္းေခ်ာင္း ထြက္ၿပီး "ျမွားျပစ္သူ"ကုိ နင္းေျခသတ္ရန္ "ခြာ"နဲ႔ေျမကုိ ယက္လုိက္တယ္။ ေျမက်င္းထဲမွာရွိတဲ့ "မုဆုိး" ကုိ ႏွာေမာင္းနဲ႔ဆြဲထုတ္တယ္ေလ။ "မုဆုိး"က အသင့္ပါလာတဲ့ "သကၤန္းစ"ကုိ "ႏွာေမာင္း"မွာရစ္ပတ္ေပးလုိက္ပါတယ္။ "ဆင္မင္း" ဟာ "သကၤန္း"ျမင္လုိက္တာနဲ႔ "သူေတာ္ေကာင္း ေတြ၀တ္တဲ့ သကၤန္းပါလား"-လုိ႔ "ၾကည္ညဳိသဒၶါပြား"ၿပီး နင္းေခ်"သတ္လုိတဲ့စိတ္"ေတြ "ေခ်ာင္းေခ်ာင္းတြက္ေနတဲ့ ေဒါသ"ေတြ ေျပေပ်ာက္သြားတယ္။ "ဆင္မင္း"ဟာ -"ျမွားနဲ႔ပစ္သူ"မွန္းလဲသိတယ္။ -တကယ့္သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္မွန္းလဲ သိတယ္။ "သကၤန္းေဆာင္ထားသူရဲ႕ သကၤန္း"ကုိ ျမင္လုိက္တာနဲ႔ ဒီမွ်အထိၾကည္ညဳိသြားပါတယ္။ ဒါ "သူေတာ္ေကာင္း"ေတြမွာ ရွိတဲ့ "ဓါတ္ခံသတၱိ"တစ္မ်ဳိးပါ။ "ဆင္မင္း"က "ႏွာေမာင္း"နဲ႔ "မုဆုိး"ကုိဆြဲထုတ္ၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္း ေမးတဲ့အခါ "စူဠဘဒၵါ"ရဲ႕ေစခုိင္းခ်က္အရ "အစြယ္"လုိခ်င္လုိ႔ ခုလုိလုပ္ရတဲ့အေၾကာင္းေတြ ရွင္းျပပါတယ္။ "ဇာတ္ေတာ္"မွာလာတဲ့အတုိင္းေပါ႔။ "ႏွာေမာင္း"မွာ "မုဆုိး"ရဲ႕"လႊ"ကုိ အတပ္ခုိင္းၿပီး ကုိယ္တုိင္ျဖတ္ လွဴ ခဲ့ပါတယ္။ "ဆင္မင္း"ဟာ "တိရစၧာန္"ျဖစ္ေပမယ္​့ "သကၤန္း"ကုိၾကည္ညဳိတတ္ၿပီး "အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ လူသား"က "သကၤန္း"ကုိ "မၾကည္ညဳိတတ္္သူ"မျဖစ္ေစလုိလုိ၍ "ဒကာႀကီး က တိရိစၧာန္ေလာက္မွ သံဃာ မၾကည္ညဳိတတ္ဘဲကုိး" -ဟု "ဆရာေတာ္ႀကီး"က ဆုံးမေတာ္မူျခင္းျဖစ္ေလ၏။ ("သံဃာ"သည္ "သံဃာ"သာျဖစ္တယ္၊ ၾကည္ညိဳ ထိုက္တယ္"ဟု ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။) မွန္လွေပ၏။ "သကၤန္း"သည္ "သူေတာ္ေကာင္း"မ်ား၀တ္ရံုသည့္ အ၀တ္ျဖစ္သျဖင့္ "သူေတာ္ေကာင္း"မ်ား အလြန္ၾကည္ညဳိၾကပါသည္။ "သကၤန္း"သည္ -"အရဟတၱဓဇ" -"အရဟတၱဖုိလ္ ေအာင္လံျဖစ္သည္"-ဟု "ဘုရားရွင္"ေဟာေတာ္မူထားပါ၏။ "လူ၀တ္ေၾကာင္"အျဖစ္ႏွင့္"အရဟတၱဖုိလ္"(ရဟႏ ၱာ)ျဖစ္လ်ွင္ ထို "လူပုဂၢဳိလ္"သည္ "သကၤန္း"မ၀တ္ဘဲ လူအျဖစ္နဲ႔ဆက္ေနပါက (၇)ရက္သာ အသက္ရွည္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ "လူ႔အျဖစ္"ႏွင့္ "အရဟတၱဖုိလ္"-မထုိက္တန္၍ ျဖစ္ပါသည္။ "သကၤန္း"၀တ္ မွ သာလ်ွင္ "သက္တန္းျပည့္"အသက္ရွည္ႏုိင္ပါသည္။ အျမတ္ဆုံးစိတ္ျဖစ္ေသာ "အရဟတၱဖုိလ္"သည္ "သကၤန္း"ႏွင့္မွ "ထာ၀ရတည္ႏုိင္သည္"ဆုိသည္မွာ ထင္ရွားပါ၏။ ထို႔ ေၾကာင့္ "သကၤန္း"သည္ "အရဟတၱဖုိလ္" ၏ "ေအာင္လံျဖစ္သည္" ဟု မိန္႔ေတာ္မူျခင္းျဖစ္ေပသည္။ "သကၤန္း"၀တ္ရုံေတာ္မူတဲ့ "သံဃာေတာ္မ်ား"သည္ "အရဟတၱဓဇ"ကုိ ဆင္ျမန္းထားတဲ့အရွင္ျမတ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ "ရဟႏ ၱာအရွင္ျမတ္"မ်ားသည္လည္း"(၂၂၇)သြယ္ သိကၡာပုဒ္"ကို ေစာင့္ထိန္းရပါသည္။ "သမၼဳတိသံဃာ ပုထုဇဥ္သံဃာေတာ္"မ်ားသည္ လည္း "(၂၂၇ )သြယ္ သိကၡာပုဒ္"ကိုေစာင့္ထိန္းရပါသည္။ "ရဟႏ ၱာ"ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း "သိကၡာ၀ါႀကီးတဲ့ ပုထုဇဥ္ရဟန္း"ကုိ ဦးခ်ကန္ေတာ့ အရုိအေသ ေပးရပ့၏။ "သိကၡာ၀ါႀကီးတယ္"ဆုိျခင္း မွာ- "(၂၂၇)သြယ္ သိကၡာပုဒ္"မ်ားကုိ "ေစာင့္ထိန္းခဲ့သည့္ ႏွစ္ပရိေစၦဒ ကာလ"ကုိေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္တုိ႔ရဲ႕"သီလ"သည္ ထိုမ်ွ မက ျမင့္ျမတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုိးကြယ္ထုိက္ေသာ "ဘုရား-တရား-သံဃာ" "သရဏဂုံသုံးပါး"မွာ ပါ၀င္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ "ရဟန္း"ျပဳရာတြင္- (၂)ပါး အတူတူ"ကမၼ၀ါ"ဖတ္ျပီး အတူတူရဟန္းျဖစ္ခဲ႔သည္ ဆို လ်ွင္"စကၠန္႔ပုိင္း"ေလးမွ်ေစာၿပီး "ကမၼ၀ါ"တြင္ အမည္ အဖတ္ခံရတဲ့ "ပထမ ရဟန္း"ကုိ "ဒုတိယ ရဟန္း"က အရုိအေသေပးရပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္- "(၂၂၇)သြယ္​ေသာ သိကၡာပုဒ္"မ်ားအား "စကၠန္႔ပုိင္းေလးမွ် "အဦးဆံုး ေစာင့္ထိန္းၿပီးျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ "ရဟန္းသီလ"သည္ ဤမ်ွေလာက္အထိျမင့္ျမတ္ပါသျဖင့္ "တန္ခုိးႀကီးမားေသာ နတ္, ျဗဟၼာ"မ်ားပင္ "ရဟန္း သံဃာ"ကုိ ရွစ္ခုိးဦးခ် ကန္ေတာ့ၾကပါသည္။ ဘ၀ သံသရာ တြင္ - "ရခဲေသာ ဒုလႅဘတရား (၅)မ်ဳိး"ရွိပါသည္။ (၁) ဘုရားသာသနာႏွင့္ ေတြ႔ႀကဳံရန္ အလြန္ခဲရင္းျခင္း။ (၂) လူ႔ဘ၀ ရဖုိ႔ရန္ အလြန္ခဲရင္းျခင္း။ (၃) ရဟန္းဘ၀ ရဖုိ႔ရန္ အလြန္ခဲရင္းျခင္း။ (၄) သဒၶါတရားနဲ႔ျပည့္စုံသူ ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ အလြန္ခဲရင္းျခင္း။ (၅) ဘုရားတရားေတာ္ေတြ နာၾကားခြင့္ ရဖုိ႔ရန္အလြန္ခဲရင္းျခင္း-ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ထို "ဒုလႅဘတရား ၅-ပါး"စလုံး" ရဟန္းသံဃာေတာ္"မ်ား ထံတြင္ ျပည့္စုံေနၾကပါသည္။ -ဘုရား သာသနာ ႏွင့္လည္း ေတြ႔ႀကဳံ၊ -လူ႔ဘ၀ လည္း ျဖစ္ရ၊ -ရဟန္း ဘ၀လည္း ျဖစ္ရ၊ -သဒၶါတရား ႏွင့္ လည္း ျပည့္စုံ သျဖင့္ ရဟန္းျပဳၾကရ။ -တရားေတာ္ ေတြဆုိတာေတာ့ "နာၾကားယုံ"မက-ကုိယ္တုိင္သင္ယူ ပုိ႔ခ် ေဟာေျပာ က်က္မွတ္အာဂုံေဆာင္ေနၾကသူမ်ားျဖစ္ပါ၏။ ထို "ဒုလႅဘတရား ၅-ပါး"နဲ႔ျပည့္စုံေနသျဖင့္ အျမတ္ဆုံး ဘ၀ပုိင္ရွင္မ်ားလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို ကဲ႔သို႔ ျမင့္ျမတ္ေသာ "ရဟန္းသံဃာေတာ္"မ်ား ကုိ မသိနားမလည္သည့္ သူ မ်ား က "ျပစ္မွားမိ"တတ္ၾကသည္။ "အျပစ္ေလး"မ်ား ၾကည့္၍ လည္း ေစာ္ကားမိတတ္ၾကသည္။ "ရဟန္း"ဆုိသည္မွာ- "ပါရာဇိကသိကၡာပုဒ္ (၄) ပါး"ကုိ မက်ဴးလြန္ေသးသမွ် "ရဟန္းသီလ သိကၡာမ်ား"တည္ေနပါသည္။ ရဟန္း အျဖစ္မွ ေရြ႕ေလွ်ာမက်ေသးပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ -"ခင္ပြန္းႀကီး (၁၀)ပါး" မျပစ္မွားမိေစရန္- -အျမတ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ "ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ" တုိ႔ကုိလည္း မည္သည့္နည္းနဲ႔မွ် မျပစ္မွားမိေစရန္- စိတ္ေကာင္း ရွိသူ သူေတာ္ေကာင္း မ်ား သတိရွိေစလုိသျဖင့္ ေရးသား လုိက္လိုက္မိပါသည္။ "ရဟန္း သံဃာေတာ္ မ်ား ကို ဘယ္ေသာ အခါ မွ"ကတုံး - ကတုံုး"ဟု မေစာ္ကား မိပါေစ ႏွင့္" ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ၊ Ven Dhammasãmi (Thazi) သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ႏိုင္​ၾကပါ​ေစ ____________________________________


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/34mJsZo