Wednesday, November 13, 2019

သာဓုခေါ်ဆိုခြင်းသည် အကျိုးမဲ့ခြင်းကို ဖြစ်စေသလော။ "အရှင်ဘုရား- အရှင်ဘုရားတင်တဲ့ တရား postတွေမှာ ဖတ်တဲ့သူတွေက သာဓုပဲ လှိမ့်ခေါ်နေကြတယ်။ သာဓုခေါ်တာ ဘယ်လိုအကျိုးရနေတာမို့လို့လဲ"တဲ့။ သြော့့့် သူများ သာဓုခေါ်တာတောင် ဘယ်လိုအမြင် ဘယ်လိုစိတ်တွေနဲ့ ကြည့်လို့များဒီလို စကားမျိုး ထွက်လာပါလိမ့်။ ဗုဒ္ဓဘာသာမှန်ရင်သာဓုခေါ်ဆိုရတဲ့ အကျိုးကတော့ သိတဲ့သူက များပါလိမ့်မယ်။ fb ပေါ်မှာ တရားတွေ ရေးတင် တယ်ဆိုတာမိမိကိုယ်တိုင် ဖတ်မှတ်လေ့လာထားတဲ့ ဓမ္မနဲ့ပတ်သက်တဲ့ သိသင့်သိထိုက် ဖွယ်ရာတွေကို တစ်ဆင့်ပြန်ပြီး မျှဝေတဲ့သဘောပါ။ တစ်နည်းအားဖြင့် ဓမ္မဒါန ပြုတာပါပဲ။ ဒီလို ပြုပေးလိုက်တဲ့ ဓမ္မဒါန ကုသိုလ်အပေါ်မုဒိတာပွားတဲ့အနေနဲ့ ဖတ်ရတဲ့သူက သာဓုခေါ်ဆိုလိုက်တာဟာ အချည်းနှီးကို မဖြစ်စေပါဘူး။ ဓမ္မကို ဝါသနာပါသော်လည်း ကိုယ်တွေလို ဖတ်ဖို့မှတ်ဖို့ အချိန်မပေးနိုင်တဲ့သူတွေ စားဝတ်နေရေးအတွက် ရုန်းကန်ရင်း အားတဲ့အချိန်လေးမှာ fbဖွင့်ပြီး ဓမ္မအသိရှာတဲ့သူတွေ လွယ်လင့်တကူ သိကြပါစေဆိုတဲ့ စေတနာနဲ့ပါ။ ဒါကို "ပတ္တိဒါန" ပြုတယ်လို့ ခေါ်တယ် "မိမိအား ရောက်သော ရသော ကုသိုလ်ကို ပေးဝေခြင်း" လို့ အဓိပ္ပါယ်ရတယ်။ လွယ်လွယ်ပြောတော့ "အမျှဝေခြင်း" ပြုတာပါပဲ။ မိမိက "ပတ္တိဒါန"ဆိုတဲ့ စေတနာနဲ့ အများအတွက် ပေးဝေလိုက်တဲ့ တရား postတစ်ခုကို တစ်နည်း- ကုသိုလ်အမျှကို ဘယ်လိုရအောင် ယူရမလဲ ??? ယူပုံက လွယ်လွယ်လေးပါ။ "ဝမ်းမြောက်ဝမ်းသာ သာဓု ခေါ်ဆိုပေးလိုက်ရုံပါပဲ" ဒါကို 'ပတ္တာနုမောဒနာ' လို့ခေါ်တယ်။ မိမိထံ ရောက်လာတဲ့ ကုသိုလ် မိမိအား အမျှပေးဝေသော ကုသိုလ်ကို ဝမ်းသာစွာ အနုမောဒနာ ပြုခြင်းဖြစ်၏တဲ့။ ဒီလို သာဓုခေါ်တဲ့အခါမှာလည်း မိမိရဲ့စိတ်ထဲမှာ ဝတ်ကျေတန်းကျေ မဟုတ်ဘဲတကယ့်ကို လှိုက်လှိုက်လှဲလှဲကျေးဇူးတင်တဲ့စိတ်နဲ့ ဝမ်းပန်းတသာ ခေါ်လိုက်မယ်ဆိုရင်တဲ့ မူလ ပင်ရင်းကုသိုလ်ရှင်လိုပဲ မိမိလည်း ထပ်တူထပ်မျှ ကုသိုလ်ရပါသတဲ့ဗျာ။ "သာဓု"ဆိုတဲ့စကားက ပါဠိစကား။ မြန်မာလိုပြောတော့ "ကောင်းပေစွ" "ကောင်းပါတယ်" "ကောင်းပေ၏" "ကောင်းပေတယ်" လို့ အဓိပ္ပါယ်ထွက်တယ်။ အမှန်ကတော့ ချီးမွမ်းပေးလိုက်တာပါ။ သူတစ်ဘက်သားပြုလိုက်တဲ့ ကောင်းမှုကုသိုလ်ကိုမိမိက မုဒိတာ ပွားပေးလိုက်တာပါပဲ။ မုဒိတာပွားတဲ့စိတ်ဟာ ကုသိုလ်စိတ်ပါ။ ဒီလိုစိတ်နဲ့ မုဒိတာပွားနိုင်တော့ သူပြုတဲ့ကုသိုလ်အတိုင်း ကိုယ်ပြန်ရလိုက်တာပေါ့။ မြတ်စွာဘုရားရှင် ကိုယ်တိုင်သည် ပင်လျှင်တပည့်သာဝကတွေ တရားရလို့ လာလျှောက်တဲ့အခါ အကျိုးလိုလားသောစိတ်ဖြင့် သာဓုခေါ်ဆိုခြင်း အမှုကို ပြုတော်မူလေ့ရှိပါတယ်။ မြတ်စွာဘုရားရှင်တို့မည်သည် နှစ်ခွန်းခွသောစကား အချည်းအနှီးသော လောကွတ်စကား သတ္တဝါအားလုံးအတွက် အကျိုးမရှိသောစကားမျိုးကို ပြောရိုးထုံးစံ မရှိ၊ ပြောလေ့ မရှိတဲ့။ ဒါဖြင့် ဒီလို လူ့အမြင့်မြတ်ဆုံး ပုဂ္ဂိုလ်မြတ်တစ်ယောက်ကတောင် သာဓုခေါ်ဆိုခြင်းအမှုကို ပြုတယ် ဆိုတော့ အကျိုးမဲ့စေတဲ့့ အလုပ်မဟုတ်ဘူးဆိုတာ သိနိုင်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် သာဓုခေါ်ဆိုခြင်းဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တို့ရဲ့ ဗြဟ္မစိုရ် တရားလေးပါးထဲကမုဒိတာပွားသော အလုပ်တစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။ အားလုံးသော ဓမ္မမိတ်ဆွေများ တွေ့မြင်သိသမျှ အားလုံးတို့အပေါ်၌ ကြည်လင်သောစိတ်ဖြင့် ကုသိုလ်တရား တိုးပွားနိုင်ကြပါစေ။ မေးခွန်းရှင် ဒကာကြီးလည်း ကျန်းမာပါစေ။ ချမ်းသာပါစေ။ နှလုံးစိတ်ဝမ်း အေးချမ်းနိုင်ပါစေဗျာ။ Credit- 1-5-19 သာဓုခေါျဆိုခွငျးသညျ အကြိုးမဲ့ခွငျးကို ဖွဈစသေလော။ "အရှငျဘုရား- အရှငျဘုရားတငျတဲ့ တရား postတှမှော ဖတျတဲ့သူတှကေ သာဓုပဲ လှိမ့ျခေါျနကွေတယျ။ သာဓုခေါျတာ ဘယျလိုအကြိုးရနတောမို့လို့လဲ"တဲ့။ သွောျ့့့ သူမြား သာဓုခေါျတာတောငျ ဘယျလိုအမွငျ ဘယျလိုစိတျတှနေဲ့ ကွညျ့လို့မြားဒီလို စကားမြိုး ထှကျလာပါလိမ့ျ။ ဗုဒ်ဓဘာသာမှနျရငျသာဓုခေါျဆိုရတဲ့ အကြိုးကတော့ သိတဲ့သူက မြားပါလိမ့ျမယျ။ fb ပေါျမှာ တရားတှေ ရေးတငျ တယျဆိုတာမိမိကိုယျတိုငျ ဖတျမှတျလေ့လာထားတဲ့ ဓမ်မနဲ့ပတျသကျတဲ့ သိသငျ့သိထိုကျ ဖှယျရာတှကေို တဈဆငျ့ပွနျပွီး မြှဝတေဲ့သဘောပါ။ တဈနညျးအားဖွငျ့ ဓမ်မဒါန ပွုတာပါပဲ။ ဒီလို ပွုပေးလိုကျတဲ့ ဓမ်မဒါန ကုသိုလျအပေါျမုဒိတာပှားတဲ့အနနေဲ့ ဖတျရတဲ့သူက သာဓုခေါျဆိုလိုကျတာဟာ အခညြျးနှီးကို မဖွဈစပေါဘူး။ ဓမ်မကို ဝါသနာပါသောျလညျး ကိုယျတှလေို ဖတျဖို့မှတျဖို့ အခြိနျမပေးနိုငျတဲ့သူတှေ စားဝတျနရေေးအတှကျ ရုနျးကနျရငျး အားတဲ့အခြိနျလေးမှာ fbဖှငျ့ပွီး ဓမ်မအသိရှာတဲ့သူတှေ လှယျလငျ့တကူ သိကွပါစဆေိုတဲ့ စတေနာနဲ့ပါ။ ဒါကို "ပတ်တိဒါန" ပွုတယျလို့ ခေါျတယျ "မိမိအား ရောကျသော ရသော ကုသိုလျကို ပေးဝခွေငျး" လို့ အဓိပ်ပါယျရတယျ။ လှယျလှယျပွောတော့ "အမြှဝခွေငျး" ပွုတာပါပဲ။ မိမိက "ပတ်တိဒါန"ဆိုတဲ့ စတေနာနဲ့ အမြားအတှကျ ပေးဝလေိုကျတဲ့ တရား postတဈခုကို တဈနညျး- ကုသိုလျအမြှကို ဘယျလိုရအောငျ ယူရမလဲ ??? ယူပုံက လှယျလှယျလေးပါ။ "ဝမျးမွောကျဝမျးသာ သာဓု ခေါျဆိုပေးလိုကျရုံပါပဲ" ဒါကို 'ပတ်တာနုမောဒနာ' လို့ခေါျတယျ။ မိမိထံ ရောကျလာတဲ့ ကုသိုလျ မိမိအား အမြှပေးဝသေော ကုသိုလျကို ဝမျးသာစှာ အနုမောဒနာ ပွုခွငျးဖွဈ၏တဲ့။ ဒီလို သာဓုခေါျတဲ့အခါမှာလညျး မိမိရဲ့စိတျထဲမှာ ဝတျကြတေနျးကြေ မဟုတျဘဲတကယျ့ကို လှိုကျလှိုကျလှဲလှဲကြေးဇူးတငျတဲ့စိတျနဲ့ ဝမျးပနျးတသာ ခေါျလိုကျမယျဆိုရငျတဲ့ မူလ ပငျရငျးကုသိုလျရှငျလိုပဲ မိမိလညျး ထပျတူထပျမြှ ကုသိုလျရပါသတဲ့ဗြာ။ "သာဓု"ဆိုတဲ့စကားက ပါဠိစကား။ မွနျမာလိုပွောတော့ "ကောငျးပစှေ" "ကောငျးပါတယျ" "ကောငျးပေ၏" "ကောငျးပတေယျ" လို့ အဓိပ်ပါယျထှကျတယျ။ အမှနျကတော့ ခြီးမှမျးပေးလိုကျတာပါ။ သူတဈဘကျသားပွုလိုကျတဲ့ ကောငျးမှုကုသိုလျကိုမိမိက မုဒိတာ ပှားပေးလိုကျတာပါပဲ။ မုဒိတာပှားတဲ့စိတျဟာ ကုသိုလျစိတျပါ။ ဒီလိုစိတျနဲ့ မုဒိတာပှားနိုငျတော့ သူပွုတဲ့ကုသိုလျအတိုငျး ကိုယျပွနျရလိုကျတာပေါ့။ မွတျစှာဘုရားရှငျ ကိုယျတိုငျသညျ ပငျလြှငျတပညျ့သာဝကတှေ တရားရလို့ လာလြှောကျတဲ့အခါ အကြိုးလိုလားသောစိတျဖွငျ့ သာဓုခေါျဆိုခွငျး အမှုကို ပွုတောျမူလေ့ရှိပါတယျ။ မွတျစှာဘုရားရှငျတို့မညျသညျ နှဈခှနျးခှသောစကား အခညြျးအနှီးသော လောကှတျစကား သတ်တဝါအားလုံးအတှကျ အကြိုးမရှိသောစကားမြိုးကို ပွောရိုးထုံးစံ မရှိ၊ ပွောလေ့ မရှိတဲ့။ ဒါဖွငျ့ ဒီလို လူ့အမွငျ့မွတျဆုံး ပုဂ်ဂိုလျမွတျတဈယောကျကတောငျ သာဓုခေါျဆိုခွငျးအမှုကို ပွုတယျ ဆိုတော့ အကြိုးမဲ့စတေဲ့့ အလုပျမဟုတျဘူးဆိုတာ သိနိုငျပါတယျ။ ဒါကွောငျ့ သာဓုခေါျဆိုခွငျးဟာ ဗုဒ်ဓဘာသာဝငျတို့ရဲ့ ဗွဟ်မစိုရျ တရားလေးပါးထဲကမုဒိတာပှားသော အလုပျတဈခုဖွဈပါတယျ။ အားလုံးသော ဓမ်မမိတျဆှမြေား တှေ့မွငျသိသမြှ အားလုံးတို့အပေါျ၌ ကွညျလငျသောစိတျဖွငျ့ ကုသိုလျတရား တိုးပှားနိုငျကွပါစေ။ မေးခှနျးရှငျ ဒကာကွီးလညျး ကနြျးမာပါစေ။ ခမြျးသာပါစေ။ နှလုံးစိတျဝမျး အေးခမြျးနိုငျပါစဗြော။ Credit-


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2KjPEZP