အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Sunday, July 28, 2019
ဝိစာရအေၾကာင္းအထူးသိလိုသူမ်ားအတြက္ တင္ေပးလိုက္ပါၿပီ 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏 #ဝိစာရ #ဝိစာရဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဝိတက္က ၾကံစည္တာ၊ စိတ္ကူးတာ၊ဝိစာရဆိုတဲ့သေဘာက သုံးသပ္တယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ သုံးသပ္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္က မထင္႐ွားျပန္ဘူး။ ဝိစာရကဘာလုပ္တာတုန္းဆိုေတာ့ ဝိတက္က စိတ္ကို အာ႐ုံေပၚ တင္ေပးတာ၊ တင္ေပးထားတဲ့အတိုင္း စိတ္နဲ႔အာ႐ုံ ကြာမသြားေအာင္ ဝိစာရက ထိန္းေပးတာလို႔ ေျပာရမယ္။ သို႔ေသာ္ စိတ္က အာ႐ုံနဲ႔ကြာထြက္သြား တတ္တယ္၊ အဲဒီလို ကြာမသြားေအာင္ စိတ္ကို အာ႐ုံနဲ႔ ယွဥ္တဲြၿပီစေတာ့ သူကရစ္ဝဲေပးေနတာတဲ့၊အဲဒါ ''ဝိစာရ''ပဲ၊သူကလည္း ဝိတက္လိုပဲ အသုံးဝင္တဲ့အရာတစ္ခု ျဖစ္တယ္ေပါ့။ #ဝိတက္ႏွင့္ဝိစာရအထူး ဝိတက္က်ေတာ့ စနစ္တက်ေလ့လာလိုက္ရင္ စ်ာန္အဂၤါလည္းျဖစ္တယ္၊ သမၼာသကၤပၸဆိုတဲ့ မဂၢင္လည္းျဖစ္တယ္၊ မဂၢင္႐ွစ္ပါးထဲမွ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ရာအတြက္ ဝိပႆ နာက်င့္စဥ္ကို က်င့္တဲ့အခါမွာ သမၼာသကၤပၸျဖစ္တယ္။ ဝိစာရက်ေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံ ဝိတက္နဲ႔အလားသႏၲာန္တူတယ္၊ သူတို႔ႏွစ္ခုက ပူးတဲြၿပီး အလုပ္လုပ္တာမ်ိဳးရိွတယ္၊ ဝိတက္က ပထမအဆင့္၊ ဝိစာရက ဒုတိယအဆင့္၊ သူတို႔ႏွစ္ခုပူးတဲြၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ေလ့ရိွတယ္၊ သို႔ေသာ္ သဘာဝခ်င္း မတူဘူး၊ ဝိတက္က စိတ္ကို အာ႐ုံေပၚ တင္ေပးတယ္၊ ဝိစာရက အာ႐ုံနဲ႔စိတ္ ကဲြမသြား ေအာင္ ထိန္းေပးထားတယ္၊ အဲဒီ ဝိစာရကလည္း စနစ္တက် ေလ့လာလိုက္လို႔ရိွရင္ စ်ာန္အဂၤါျဖစ္တယ္။ #သမထက်င့္စဥ္ျဖစ္ရင္ သူက ႐ွင္သန္လာမယ္၊ တိုးတက္လာမယ္ဆိုရင္ စ်ာန္အဂၤါထဲမွာပါတယ္ေပါ့။ #ပီတိ #ပီတိဆိုတာကေတာ့ အထူးေျပာစရာမလိုဘူးေနာ္၊ ပီတိျဖစ္ရင္ စိတ္က အာ႐ုံေပၚမွာ ေက်နပ္ႏွစ္ၿခိဳက္ေနတာ၊ ပီတိကလည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရိွတယ္။ ေလာဘနဲ႔ျဖစ္တဲ့ ပီတိက်ေတာ့ သိပ္ၿပီးတန္ဖိုးမရိွ လွဘူး၊ ေလာဘက လႊမ္းသြားတယ္၊ ဓမၼနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပီတိလည္းရိွတယ္၊ ဥပမာ။ ။ တရားနာရလို႔၊ အသိဉာဏ္ေတြတိုးလာတယ္၊ပီတိျဖစ္တယ္၊ နားမလည္တာ နားလည္ရတယ္ဆိုေတာ့ ပီတိျဖစ္တယ္၊ အဲဒီ ပီတိကေတာ့ အသိဉာဏ္ကို အားေပးတဲ့ပီတိမို႔ တန္ဖိုးရိွတဲ့ပီတိျဖစ္တယ္။ ပီ တိ ရဲ႕ စြမ္း ေဆာင္ မႈ °°°°°•••••°°°°°••••• အဲဒီ ပီတိကလည္း စ်ာန္အဂၤါထဲမွာ ပါတယ္၊ စနစ္တက်ေလ့က်င့္လိုက္လို႔ ပီတိက ထက္သန္လာလို႔ရိွရင္ စ်ာန္ရဲ႕စြမ္းအားတစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ ေဗာဇၥ်င္ေခၚတဲ့ အသိဉာဏ္ကို ရရိွေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရား ၇-မ်ိဳးထဲမွာလည္းပဲ ပီတိသေမၺာဇၥ်င္ဆိုတာ ပါတယ္။ ဒီပီတိကလည္း အသိဉာဏ္ကို ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီပီတိကလည္း လိုအပ္တယ္၊ ပီတိဟာ စ်ာန္အဂၤါျဖစ္တယ္။ ေဗာဇၥ်င္ ၇-ပါးထဲမွာပါတယ္၊ အသိဉာဏ္ကို ျဖစ္ပြားေစတယ္၊ သို႔ေသာ္ မဂၢင္ ၈-ပါးထဲမွာေတာ့ မပါဘူးလို႔ မွတ္ရမယ္။ ဒီ ပီတိကိုလည္း စနစ္တက်ေလ့က်င့္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ ေနရာမွာ ရိွသင့္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ ပီတိမရိွရင္ စိတ္မဝင္စားဘူးေလ၊ စိတ္မဝင္စားေတာ့ စိတ္က အားတက္သေရာ မရိွဘဲနဲ႔ ဆုတ္နစ္မႈေတြ ျဖစ္တတ္တယ္၊ ပီတိေလးနဲ႔ ဆြတ္ဖ်န္းေပးလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ စိတ္ကေလး ရႊင္လန္းလာတယ္။ သစ္ပင္ေလးလိုပဲေရေလးဖ်န္းလိုက္တဲ့အခါ လန္း မလာဘူးလား၊ ေအး စိတ္ကေလးကလည္း ပီတိေလး နဲ႔ တဲြလိုက္တဲ့အခါမွာ သူဟာ စြမ္းေဆာင္မႈေတြ ပိုလာတယ္ေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္ ပီတိေလးနဲ႔ဆြတ္ဖ်န္းေပးရတယ္တဲ့။ သို႔ေသာ္ လြန္သြားရင္လည္း မျဖစ္ဘူး၊ ပီတိေတြ လြန္ကဲလို႔ မရဘူး၊ လြန္ကဲရင္ လဲြေခ်ာ္ကုန္ေရာ၊ ပီတိေတြ လြန္ရင္ ဘာေျပာတုန္း? အရပ္ထဲမွာ ဝမ္းသာလုံးဆို႔တယ္ဆိုတာ ေသေတာင္ေသတတ္ေသးတယ္ေနာ္၊ အဲဒီေတာ့ သူကလည္း သူ႔အတိုင္းအတာနဲ႔ သူမွ၊ လြန္သြားရင္ ဒုကၡေရာက္ေသးတယ္။ အ ဓိ ေမာ ကၡ °°°•••°°°••• ေနာက္တစ္ခုက #အဓိေမာကၡ၊ စိတ္ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္တဲ့သေဘာ၊ ဆုံးျဖတ္တယ္ဆိုတာ အာ႐ုံေပၚမွာ သို႔ေလာ သို႔ေလာျဖစ္မေနဘဲနဲ႔ အာ႐ုံနဲ႔စိတ္ဟာ အံဝင္ခြင္က် စြပ္ဝင္သြားတဲ့သေဘာကို ေျပာတာ၊ အဓိေမာကၡက အာ႐ုံနဲ႔စိတ္ တည့္သြားတဲ့သေဘာ၊ ဝိတက္က တင္ထားတဲ့အာ႐ုံေပၚမွာ စိတ္က စြပ္ဝင္သြားတယ္၊ အဲဒါကိုပဲ ဆုံးျဖတ္တယ္လို႔ေျပာတာ၊ စိတ္ကေလးက အာ႐ုံမွာ တည့္သြားတယ္၊ စြပ္ဝင္သြားတယ္၊ အဓိေမာကၡကလည္း သူ႔သေဘာပဲ သူေဆာင္တယ္၊ သူ႔ကိုတိုးတက္ေအာင္ လုပ္ဖို႔မလိုဘူး။ ဝီ ရိ ယ °•°•°•° #ဝီရိယဆိုတာ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈ၊ အဲဒီ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈကေတာ့ ေကာင္းတဲ့ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈ၊ မေကာင္းတဲ့ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈ လို႔ ႏွစ္ခုရိွျပန္တယ္၊ ေလာဘေၾကာင့္ ႀကိဳးပမ္းတာရယ္၊ ေဒါသေၾကာင့္ ႀကိဳးပမ္းတာရယ္ရိွတယ္ေပါ့။ အမုန္းကို အေျခခံၿပီးႀကိဳးပမ္းတယ္၊ လိုခ်င္တာကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ႀကိဳးပမ္းတာရယ္၊မွားယြင္းတဲ့ ႀကိဳးပမ္းခ်က္ေတြ။ မွန္ကန္တဲ့ ႀကိဳးပမ္းခ်က္ဆိုတာ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ မဝင္ရေအာင္ ဆို႔ပိတ္မႈ၊ ဆို႔ပိတ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းရမယ္၊ ကိုယ့္သႏၲာန္ထဲမွာ စိတ္ယုတ္ေတြ မေကာင္းတာေတြ မျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ ဆို႔ပိတ္တဲ့ ႀကိဳးပမ္းမႈက နံပါတ္(၁)၊ ဆို႔ပိတ္လို႔မရဘူး၊ အကုသိုလ္စိတ္ ဝင္လာရင္ တြန္းထုတ္ဖို႔ရာ ႀကိဳးပမ္းရမယ္၊ နံပါတ္(၁)က- ဆို႔ပိတ္တယ္၊ နံပါတ္(၂)က- တြန္းထုတ္တယ္၊ ဝင္လာရင္ တြန္းထုတ္ရမယ္၊ ဥပမာ- ေဒါသမထြက္ေအာင္ ဆို႔ပိတ္ထားရမယ္၊ စိတ္ကို မထိန္းႏိုင္လို႔ ေဒါသထြက္လာလို႔ရိွရင္ ထုတ္ပစ္ရမယ္၊ ဒါေျပာတာေနာ္၊ မျဖစ္ေသးတဲ့ ေဒါသကို မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳတင္ၿပီး တားဆီးရမယ္၊ မီးေဘးေ႐ွာင္ မေလာင္ခင္တား ဆိုတယ္မဟုတ္လား၊ မေတာ္တဆ ေလာင္သြားရင္လည္း ျမန္ျမန္ၿငိမ္းေပါ့၊ ဒါေျပာတာ၊ ဒါ လုပ္ရမယ့္ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈ ႏွစ္ခုပဲ။ ေကာင္းတာနဲ႔ ပတ္သက္လာတဲ့အခါ (၃)ေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစား၊ (၄)ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ တိုးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားတဲ့၊ ပိုက္ဆံ မရေသးရင္ ရေအာင္႐ွာ၊ ရလာရင္ မ်ားေအာင္လုပ္ေပါ့၊ ဒီလိုပဲ တရားနဲ႔ပတ္သက္ရင္ မျဖစ္ေသးတဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္လာေအာင္လုပ္ရမယ္ေလ၊ ျဖစ္လာတဲ့ ကုသိုလ္ေတြ တိုးပြားလာေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ကိုယ့္မွာ သမာဓိမရိွေသးရင္ထူေထာင္၊ ရိွလာၿပီဆိုရင္ သမာဓိ ရင့္သန္ေအာင္ႀကိဳးစား၊ ဒါကို ဆိုလိုတာေနာ္၊ အဲဒီလို ႀကိဳးပမ္းမႈကို 'သမၼာဝါယာမ' လို႔ ေခၚတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈ၊ ဒီဝီရိယက မွန္ကန္တဲ့ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈနဲ႔က်ေတာ့ သမၼာဝါယာမျဖစ္ၿပီးေတာ့ #မဂၢင္႐ွစ္ပါးထဲမွာလည္းပါတယ္၊ အသိဉာဏ္ရဖို႔ရာ စြမ္းေဆာင္တဲ့ ေဗာဇၥ်င္ ၇-ပါးထဲမွာလည္း ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ စနစ္တက် သူ႔ကို ေလ့က်င့္ေပးရမယ္တဲ့၊ ဝီရိယဆိုတာ လိုအပ္တယ္လ ို႔ေျပာတာေနာ္။ ဝိတကၠ၊ ဝိစာရ၊ အဓိေမာကၡ၊ ဝီရိယ၊ပီတိတဲ့ ငါးခုရိွသြားၿပီ။ ဆ ႏၵ °°••°° #ဆႏၵဆိုတာ ျပဳလုပ္ခ်င္တဲ့သေဘာ၊ တဏွာက်ေတာ့ ျပဳလုပ္ခ်င္႐ုံ မကဘူး၊ တြယ္တာတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါတယ္၊ ဆႏၵက ျပဳလုပ္႐ုံသက္သက္၊ ဥပမာ။ ။ ဥပုသ္ေစာင့္ သြားခ်င္တယ္၊ ဥပုသ္ေစာင့္ သြားခ်င္တယ္ဆိုတာနဲ႔ ႐ုပ္႐ွင္သြားၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုတာနဲ႔ ဒီ ''ခ်င္''ႏွစ္ခု တူလား?၊ မတူဘူးေနာ္။ အလွဴ လွဴ ခ်င္တယ္ဆိုတာနဲ႔ ပိုက္ဆံရခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ဒီ ''ခ်င္''ႏွစ္ခုေရာ တူလား?၊ အလွဴ လွဴ ခ်င္တယ္ဆိုတာက်ေတာ့ ''ဆႏၵ''လို႔ ေျပာတာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆႏၵရဲ႕သေဘာနဲ႔ ေလာဘရဲ႕သေဘာက ခပ္ဆင္ဆင္ပဲ၊ ဆင္ေပမယ့္လို႔ ဆႏၵဆိုတာ ျပဳလုပ္႐ုံ သက္သက္ပဲ၊ ေလာဘက်ေတာ့ ျပဳလုပ္ခ်င္႐ုံ မကဘူး၊ တြယ္တာတဲ့သေဘာေလး ကာတယ္၊ တြယ္တာတယ္၊ ကပ္ၿငိတယ္ ဒီသေဘာေလးရိွတယ္၊ ဆႏၵနဲ႔ေလာဘ ဒီလို ထူးျခားမႈရိွတယ္ေပါ့။ ဆႏၵဆိုတဲ့တရား စြမ္းအားထက္လာၿပီဆိုရင္ #ဆႏၵာဓိပတိတဲ့၊ အဓိပတိတပ္လာၿပီ၊ ဒီဆႏၵက ျပင္းထန္လာၿပီဆိုလို႔ရိွရင္ သူက ေအာင္ျမင္မႈကို သရဖူေဆာင္းႏိုင္တဲ့ ဆႏၵိဒၶိပၸါဒ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူ႔ရဲ႕စြမ္းေဆာင္မႈေတြဟာ ႀကီးထြားလာလို႔ရိွရင္ ေလာဘကိုလည္း ဖယ္႐ွား ႏိုင္တယ္။ ေဒါသကိုလည္း ဖယ္႐ွားႏိုင္တယ္။ စိတ္ဆႏၵက ကုသိုလ္လုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵ ရိွေနတဲ့အတြက္သိန္းေလးဆယ္၊ ငါးဆယ္လည္း လွဴ ပစ္လိုက္တာပဲ၊ ဆႏၵျဖစ္တာၾကည့္၊ ေလာဘကို မႏိုင္လိုက္ဘူးလား၊ ႏိုင္တယ္၊ လုပ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵကို *ဆႏၵဝေတာ ကႎ နာမ ကမၼံ န သိဇၥ်တိ* ဆႏၵရိွရင္ ဘယ္အရာမဆို ၿပီးတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ #ဆႏၵကို ဣဒၶိပၸါဒ္လို႔ေခၚတယ္။ ႀကီးပြားျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတရား၊ အဓိပတိ စြမ္းေဆာင္မႈ ႀကီးကဲမႈ သဘာဝတရားလို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္။ အဲဒီ ေစတသိက္ေျခာက္ခုကေတာ့ တခ်ိဳ႕စိတ္ေတြမွာ ပါတယ္၊တခ်ိဳ႕စိတ္ေတြမွာ မပါဘူး၊ ပါေတာင္မွ စိတ္ခ်င္း မတူဘူး၊ တခ်ိဳ႕စိတ္ေတြမွာ အင္အား သိပ္မရိွဘူး၊ တခ်ိဳ႕စိတ္က် အင္အား ပိုေကာင္းတယ္ေပါ့။ ဒါက စိတ္ကိုအမွီျပဳၿပီးေတာ့ျဖစ္တဲ့ အင္အားစု ''ေစ တ သိက္''ေတြပဲ၊ စိတ္ကိုမီွျငား စိတ္စြမ္းအားမ်ားပါပဲ၊ '""စိတ္ ကို မွီ ျငား စိတ္ စြမ္း အား မ်ား "'"ဆိုတာ.... ေဟာဒီ #အညသမာန္း၁၃-ပါးကိုေျပာနာပါ။ ဒီ သေဘာတရားေတြဟာ စိတ္ကိုမွီၿပီးေတာ့ ျဖစ္ၾကတဲ့ သဘာဝတရားေတြျဖစ္လို႔ သူတို႔ဟာ သူတို႔သေဘာ သူတို႔ေဆာင္ေနၾကတာ။ ငါဆိုတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့ဥစၥာဆိုတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေနတဲ့ သဘာဝတရားေတြပါလားလို႔ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ အျမင္မွန္ရၿပီးေတာ့အသိဉာဏ္ေတြ ႀကီးထြားႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေထရဝါဒဗုဒၶတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဒါက္တာအ႐ွင္နႏၷမာလာဘိဝံသ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ''အ ဘိ ဓ မၼာ ျမတ္ ေဒ သ နာ'' စာအုပ္မွ ကူးယူေရးသား ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လြတ္ လပ္ စြာ Share copy ယူ ႏိုင္ပါသည္ရွင္။
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2OoUFVp
Newer Post
Older Post
Home