Sunday, July 28, 2019

ဝိစာရအေၾကာင္းအထူးသိလိုသူမ်ားအတြက္ တင္ေပးလိုက္ပါၿပီ 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏 #ဝိစာရ #ဝိစာရဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဝိတက္​က ၾကံစည္​တာ၊ စိတ္​ကူးတာ၊ဝိစာရဆိုတဲ့သ​ေဘာက သုံးသပ္​တယ္​လို႔ အဓိပၸါယ္​ရတယ္​။ သုံးသပ္​တယ္​ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္​က မထင္​႐ွားျပန္​ဘူး။ ဝိစာရကဘာလုပ္​တာတုန္​းဆို​ေတာ့ ဝိတက္​က စိတ္​ကို အာ႐ုံ​ေပၚ တင္​​ေပးတာ၊ တင္​​ေပးထားတဲ့အတိုင္​း စိတ္​နဲ႔အာ႐ုံ ကြာမသြား​ေအာင္​ ဝိစာရက ထိန္​း​ေပးတာလို႔ ​ေျပာရမယ္​။ သို႔​ေသာ္​ စိတ္​က အာ႐ုံနဲ႔ကြာထြက္​သြား တတ္​တယ္​၊ အဲဒီလို ကြာမသြား​ေအာင္​ စိတ္​ကို အာ႐ုံနဲ႔ ယွဥ္​တဲြၿပီစ​ေတာ့ သူကရစ္​ဝဲ​ေပး​ေနတာတဲ့၊အဲဒါ ''ဝိစာရ''ပဲ၊သူကလည္​း ဝိတက္​လိုပဲ အသုံးဝင္​တဲ့အရာတစ္​ခု ျဖစ္​တယ္​​ေပါ့။ #ဝိတက္ႏွင့္ဝိစာရအထူး ဝိတက္​က်​ေတာ့ စနစ္​တက်​ေလ့လာလိုက္​ရင္​ စ်ာန္​အဂၤါလည္​းျဖစ္​တယ္​၊ သမၼာသကၤပၸဆိုတဲ့ မဂၢင္​လည္​းျဖစ္​တယ္​၊ မဂၢင္​႐ွစ္​ပါးထဲမွ နိဗၺာန္​​ေရာက္​ဖို႔ရာအတြက္​ ဝိပႆ နာက်င္​့စဥ္​ကို က်င္​့တဲ့အခါမွာ သမၼာသကၤပၸျဖစ္​တယ္​။ ဝိစာရက်​ေတာ့ တစ္​ခါတစ္​ရံ ဝိတက္​နဲ႔အလားသႏၲာန္​တူတယ္​၊ သူတို႔ႏွစ္​ခုက ပူးတဲြၿပီး အလုပ္​လုပ္​တာမ်ိဳးရိွတယ္​၊ ဝိတက္​က ပထမအဆင္​့၊ ဝိစာရက ဒုတိယအဆင္​့၊ သူတို႔ႏွစ္​ခုပူးတဲြၿပီး​ေတာ့ အလုပ္​လုပ္​​ေလ့ရိွတယ္​၊ သို႔​ေသာ္​ သဘာဝခ်င္​း မတူဘူး၊ ဝိတက္​က စိတ္​ကို အာ႐ုံ​ေပၚ တင္​​ေပးတယ္​၊ ဝိစာရက အာ႐ုံနဲ႔စိတ္​ ကဲြမသြား ​ေအာင္​ ထိန္​း​ေပးထားတယ္​၊ အဲဒီ ဝိစာရကလည္​း စနစ္​တက် ​ေလ့လာလိုက္​လို႔ရိွရင္​ စ်ာန္​အဂၤါျဖစ္​တယ္​။ #သမထက်င္​့စဥ္​ျဖစ္​ရင္​ သူက ႐ွင္​သန္​လာမယ္​၊ တိုးတက္​လာမယ္​ဆိုရင္​ စ်ာန္​အဂၤါထဲမွာပါတယ္​​ေပါ့။ #ပီတိ #ပီတိဆိုတာက​ေတာ့ အထူး​ေျပာစရာမလိုဘူး​ေနာ္​၊ ပီတိျဖစ္​ရင္​ စိတ္​က အာ႐ုံ​ေပၚမွာ ​ေက်နပ္​ႏွစ္​ၿခိဳက္​​ေနတာ၊ ပီတိကလည္​းအမ်ိဳးမ်ိဳးရိွတယ္​။ ​ ေလာဘနဲ႔ျဖစ္​တဲ့ ပီတိက်​ေတာ့ သိပ္​ၿပီးတန္​ဖိုးမရိွ လွဘူး၊ ​ေလာဘက လႊမ္​းသြားတယ္​၊ ဓမၼနဲ႔ပတ္​သက္​တဲ့ ပီတိလည္​းရိွတယ္​၊ ဥပမာ။ ။ တရားနာရလို႔၊ အသိဉာဏ္​​ေတြတိုးလာတယ္​၊ပီတိျဖစ္​တယ္​၊ နားမလည္​တာ နားလည္​ရတယ္​ဆို​ေတာ့ ပီတိျဖစ္​တယ္​၊ အဲဒီ ပီတိက​ေတာ့ အသိဉာဏ္​ကို အား​ေပးတဲ့ပီတိမို႔ တန္​ဖိုးရိွတဲ့ပီတိျဖစ္​တယ္​။ ပီ တိ ရဲ႕ စြမ္​း ​ေဆာင္​ မႈ °°°°°•••••°°°°°••••• အဲဒီ ပီတိကလည္​း စ်ာန္​အဂၤါထဲမွာ ပါတယ္​၊ စနစ္​တက်​ေလ့က်င္​့လိုက္​လို႔ ပီတိက ထက္​သန္​လာလို႔ရိွရင္​ စ်ာန္​ရဲ႕စြမ္​းအားတစ္​ခုျဖစ္​လာႏိုင္​တယ္​။ ​ေဗာဇၥ်င္​​ေခၚတဲ့ အသိဉာဏ္​ကို ရရိွ​ေစႏိုင္​တဲ့ အ​ေၾကာင္​းတရား ၇-မ်ိဳးထဲမွာလည္​းပဲ ပီတိသ​ေမၺာဇၥ်င္​ဆိုတာ ပါတယ္​။ ဒီပီတိကလည္​း အသိဉာဏ္​ကို ျဖစ္​​ေစႏိုင္​တယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့မို႔ ဒီပီတိကလည္​း လိုအပ္​တယ္​၊ ပီတိဟာ စ်ာန္​အဂၤါျဖစ္​တယ္​။ ​ေဗာဇၥ်င္​ ၇-ပါးထဲမွာပါတယ္​၊ အသိဉာဏ္​ကို ျဖစ္​ပြား​ေစတယ္​၊ သို႔​ေသာ္​ မဂၢင္​ ၈-ပါးထဲမွာ​ေတာ့ မပါဘူးလို႔ မွတ္​ရမယ္​။ ဒီ ပီတိကိုလည္​း စနစ္​တက်​ေလ့က်င္​့ၿပီး ​ ေကာင္​းတဲ့ ​ေနရာမွာ ရိွသင္​့တယ္​၊ ဘာျဖစ္​လို႔တုန္​းဆို​ေတာ့ ပီတိမရိွရင္​ စိတ္​မဝင္​စားဘူး​ေလ၊ စိတ္​မဝင္​စား​ေတာ့ စိတ္​က အားတက္​သ​ေရာ မရိွဘဲနဲ႔ ဆုတ္​နစ္​မႈ​ေတြ ျဖစ္​တတ္​တယ္​၊ ပီတိ​ေလးနဲ႔ ဆြတ္​ဖ်န္​း​ေပးလိုက္​တဲ့အခါက်​ေတာ့ စိတ္​က​ေလး ရႊင္​လန္​းလာတယ္​။ သစ္​ပင္​​ေလးလိုပဲ​ေရ​ေလးဖ်န္​းလိုက္​တဲ့အခါ လန္​း မလာဘူးလား၊ ​ေအး စိတ္​က​ေလးကလည္​း ပီတိ​ေလး နဲ႔ တဲြလိုက္​တဲ့အခါမွာ သူဟာ စြမ္​း​ေဆာင္​မႈ​ေတြ ပိုလာတယ္​​ေပါ့၊ ဒါ​ေၾကာင္​့ ပီတိ​ေလးနဲ႔ဆြတ္​ဖ်န္​း​ေပးရတယ္​တဲ့။ သို႔​ေသာ္​ လြန္​သြားရင္​လည္​း မျဖစ္​ဘူး၊ ပီတိ​ေတြ လြန္​ကဲလို႔ မရဘူး၊ လြန္​ကဲရင္​ လဲြ​ေခ်ာ္​ကုန္​​ေရာ၊ ပီတိ​ေတြ လြန္​ရင္​ ဘာ​ေျပာတုန္​း? အရပ္​ထဲမွာ ဝမ္​းသာလုံးဆို႔တယ္​ဆိုတာ ​ေသ​ေတာင္​​​ေသတတ္​​ေသးတယ္​​ေနာ္​၊ အဲဒီ​ေတာ့ သူကလည္​း သူ႔အတိုင္​းအတာနဲ႔ သူမွ၊ လြန္​သြားရင္​ ဒုကၡ​ေရာက္​​ေသးတယ္​။ အ ဓိ ​ေမာ ကၡ °°°•••°°°••• ​ေနာက္​တစ္​ခုက #အဓိ​ေမာကၡ၊ စိတ္​ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္​ႏိုင္​တဲ့သ​ေဘာ၊ ဆုံးျဖတ္​တယ္​ဆိုတာ အာ႐ုံ​ေပၚမွာ သို႔​ေလာ သို႔​ေလာျဖစ္​မ​ေနဘဲနဲ႔ အာ႐ုံနဲ႔စိတ္​ဟာ အံဝင္​ခြင္​က် စြပ္​ဝင္​သြားတဲ့သ​ေဘာကို ​ေျပာတာ၊ အဓိ​ေမာကၡက အာ႐ုံနဲ႔စိတ္​ တည္​့သြားတဲ့သ​ေဘာ၊ ဝိတက္​က တင္​ထားတဲ့အာ႐ုံ​ေပၚမွာ စိတ္​က စြပ္​ဝင္​သြားတယ္​၊ အဲဒါကိုပဲ ဆုံးျဖတ္​တယ္​လို႔​ေျပာတာ၊ စိတ္​က​ေလးက အာ႐ုံမွာ တည္​့သြားတယ္​၊ စြပ္​ဝင္​သြားတယ္​၊ အဓိ​ေမာကၡကလည္​း သူ႔သ​ေဘာပဲ သူ​ေဆာင္​တယ္​၊ သူ႔ကိုတိုးတက္​​ေအာင္​ လုပ္​ဖို႔မလိုဘူး။ ဝီ ရိ ယ °•°•°•° #ဝီရိယဆိုတာ ႀကိဳးပမ္​းအားထုတ္​မႈ၊ အဲဒီ ႀကိဳးပမ္​းအားထုတ္​မႈက​ေတာ့ ​ေကာင္​းတဲ့ႀကိဳးပမ္​း အားထုတ္​မႈ၊ မ​ေကာင္​းတဲ့ ႀကိဳးပမ္​းအားထုတ္​မႈ လို႔ ႏွစ္​ခုရိွျပန္​တယ္​၊ ​ေလာဘ​ေၾကာင္​့ ႀကိဳးပမ္​းတာရယ္​၊ ​ ေဒါသ​ေၾကာင္​့ ႀကိဳးပမ္​းတာရယ္​ရိွတယ္​​ေပါ့။ အမုန္​းကို အ​ေျခခံၿပီးႀကိဳးပမ္​းတယ္​၊ လိုခ်င္​တာကို အ​ေျခခံၿပီး​ေတာ့ ႀကိဳးပမ္​းတာရယ္​၊မွားယြင္​းတဲ့ ႀကိဳးပမ္​းခ်က္​​ေတြ။ မွန္​ကန္​တဲ့ ႀကိဳးပမ္​းခ်က္​ဆိုတာ အကုသိုလ္​စိတ္​​ေတြ မဝင္​ရ​ေအာင္​ ဆို႔ပိတ္​မႈ၊ ဆို႔ပိတ္​ဖို႔ ႀကိဳးပမ္​းရမယ္​၊ ကိုယ္​့သႏၲာန္​ထဲမွာ စိတ္​ယုတ္​​ေတြ မ​ေကာင္​းတာ​ေတြ မျဖစ္​ႏိုင္​​ေအာင္​ ဆို႔ပိတ္​တဲ့ ႀကိဳးပမ္​းမႈက နံပါတ္​(၁)၊ ဆို႔ပိတ္​လို႔မရဘူး၊ အကုသိုလ္​စိတ္​ ဝင္​လာရင္​ တြန္​းထုတ္​ဖို႔ရာ ႀကိဳးပမ္​းရမယ္​၊ နံပါတ္​(၁)က- ဆို႔ပိတ္​တယ္​၊ နံပါတ္​(၂)က- တြန္​းထုတ္​တယ္​၊ ဝင္​လာရင္​ တြန္​းထုတ္​ရမယ္​၊ ဥပမာ- ​ေဒါသမထြက္​​ေအာင္​ ဆို႔ပိတ္​ထားရမယ္​၊ စိတ္​ကို မထိန္​းႏိုင္​လို႔ ​ေဒါသထြက္​လာလို႔ရိွရင္​ ထုတ္​ပစ္​ရမယ္​၊ ဒါ​ေျပာတာ​ေနာ္​၊ မျဖစ္​​ေသးတဲ့ ​ေဒါသကို မျဖစ္​​ေအာင္​ ႀကိဳတင္​ၿပီး တားဆီးရမယ္​၊ မီး​ေဘး​ေ႐ွာင္​ မ​ေလာင္​ခင္​တား ဆိုတယ္​မဟုတ္​လား၊ မ​ေတာ္​တဆ ​ေလာင္​သြားရင္​လည္​း ျမန္​ျမန္​ၿငိမ္​း​ေပါ့၊ ဒါ​ေျပာတာ၊ ဒါ လုပ္​ရမယ္​့ႀကိဳးပမ္​းအားထုတ္​မႈ ႏွစ္​ခုပဲ။ ​ေကာင္​းတာနဲ႔ ပတ္​သက္​လာတဲ့အခါ (၃)​ေကာင္​းတဲ့စိတ္​​ေတြ မျဖစ္​ဘူးဆိုရင္​ ျဖစ္​​ေအာင္​ႀကိဳးစား၊ (၄)ျဖစ္​လာၿပီဆိုရင္​ တိုးပြား​ေအာင္​ ႀကိဳးစားတဲ့၊ ပိုက္​ဆံ မရ​ေသးရင္​ ရ​ေအာင္​႐ွာ၊ ရလာရင္​ မ်ား​ေအာင္​လုပ္​​ေပါ့၊ ဒီလိုပဲ တရားနဲ႔ပတ္​သက္​ရင္​ မျဖစ္​​ေသးတဲ့ ကုသိုလ္​​ေတြ ျဖစ္​လာ​ေအာင္​လုပ္​ရမယ္​​ေလ၊ ျဖစ္​လာတဲ့ ကုသိုလ္​​ေတြ တိုးပြားလာ​ေအာင္​ လုပ္​ရမယ္​။ ကိုယ္​့မွာ သမာဓိမရိွ​ေသးရင္​ထူ​ေထာင္​၊ ရိွလာၿပီဆိုရင္​ သမာဓိ ရင္​့သန္​​ေအာင္​ႀကိဳးစား၊ ဒါကို ဆိုလိုတာ​ေနာ္​၊ အဲဒီလို ႀကိဳးပမ္​းမႈကို 'သမၼာဝါယာမ' လို႔ ​ေခၚတယ္​။ မွန္​ကန္​တဲ့ ႀကိဳးပမ္​းအားထုတ္​မႈ၊ ဒီဝီရိယက မွန္​ကန္​တဲ့ ႀကိဳးပမ္​းအားထုတ္​မႈနဲ႔က်​ေတာ့ သမၼာဝါယာမျဖစ္​ၿပီး​ေတာ့ #မဂၢင္​႐ွစ္​ပါးထဲမွာလည္​းပါတယ္​၊ အသိဉာဏ္​ရဖို႔ရာ စြမ္​း​ေဆာင္​တဲ့ ​ေဗာဇၥ်င္​ ၇-ပါးထဲမွာလည္​း ပါတယ္​၊ ဒါ​ေၾကာင္​့မို႔ စနစ္​တက် သူ႔ကို ​ေလ့က်င္​့​ေပးရမယ္​တဲ့၊ ဝီရိယဆိုတာ လိုအပ္​တယ္​လ ို႔​ေျပာတာ​ေနာ္​။ ဝိတကၠ၊ ဝိစာရ၊ အဓိ​ေမာကၡ၊ ဝီရိယ၊ပီတိတဲ့ ငါးခုရိွသြားၿပီ။ ဆ ႏၵ °°••°° #ဆႏၵဆိုတာ ျပဳလုပ္​ခ်င္​တဲ့သ​ေဘာ၊ တဏွာက်​ေတာ့ ျပဳလုပ္​ခ်င္​႐ုံ မကဘူး၊ တြယ္​တာတယ္​ဆိုတဲ့ သ​ေဘာပါတယ္​၊ ဆႏၵက ျပဳလုပ္​႐ုံသက္​သက္​၊ ဥပမာ။ ။ ဥပုသ္​​ေစာင္​့ သြားခ်င္​တယ္​၊ ဥပုသ္​​ေစာင္​့ သြားခ်င္​တယ္​ဆိုတာနဲ႔ ႐ုပ္​႐ွင္​သြားၾကည္​့ခ်င္​တယ္​ဆိုတာနဲ႔ ဒီ ''ခ်င္​''ႏွစ္​ခု တူလား?၊ မတူဘူး​ေနာ္​။ အလွဴ လွဴ ခ်င္​တယ္​ဆိုတာနဲ႔ ပိုက္​ဆံရခ်င္​တယ္​ဆိုတဲ့ ဒီ ''ခ်င္​''ႏွစ္​ခု​ေရာ တူလား?၊ အလွဴ လွဴ ခ်င္​တယ္​ဆိုတာက်​ေတာ့ ''ဆႏၵ''လို႔ ​ေျပာတာ။ ဒါ​ေၾကာင္​့မို႔ ဆႏၵရဲ႕သ​ေဘာနဲ႔ ​ေလာဘရဲ႕သ​ေဘာက ခပ္​ဆင္​ဆင္​ပဲ၊ ဆင္​​ေပမယ္​့လို႔ ဆႏၵဆိုတာ ျပဳလုပ္​႐ုံ သက္​သက္​ပဲ၊ ​ေလာဘက်​ေတာ့ ျပဳလုပ္​ခ်င္​႐ုံ မကဘူး၊ တြယ္​တာတဲ့သ​ေဘာ​ေလး ကာတယ္​၊ တြယ္​တာတယ္​၊ ကပ္​ၿငိတယ္​ ဒီသ​ေဘာ​ေလးရိွတယ္​၊ ဆႏၵနဲ႔​ေလာဘ ဒီလို ထူးျခားမႈရိွတယ္​​ေပါ့။ ဆႏၵဆိုတဲ့တရား စြမ္​းအားထက္​လာၿပီဆိုရင္​ #ဆႏၵာဓိပတိတဲ့၊ အဓိပတိတပ္​လာၿပီ၊ ဒီဆႏၵက ျပင္​းထန္​လာၿပီဆိုလို႔ရိွရင္​ သူက ​ေအာင္​ျမင္​မႈကို သရဖူ​ေဆာင္​းႏိုင္​တဲ့ ဆႏၵိဒၶိပၸါဒ္​၊ ဒါ​ေၾကာင္​့မို႔ သူ႔ရဲ႕စြမ္​း​ေဆာင္​မႈ​ေတြဟာ ႀကီးထြားလာလို႔ရိွရင္​ ​ေလာဘကိုလည္​း ဖယ္​႐ွား ႏိုင္​တယ္​။ ​ေဒါသကိုလည္​း ဖယ္​႐ွားႏိုင္​တယ္​။ စိတ္​ဆႏၵက ကုသိုလ္​လုပ္​ခ်င္​တဲ့ စိတ္​ဆႏၵ ရိွ​ေနတဲ့အတြက္​သိန္​း​ေလးဆယ္​၊ ငါးဆယ္​လည္​း လွဴ ပစ္​လိုက္​တာပဲ၊ ဆႏၵျဖစ္​တာၾကည္​့၊ ​ေလာဘကို မႏိုင္​လိုက္​ဘူးလား၊ ႏိုင္​တယ္​၊ လုပ္​ခ်င္​တဲ့ဆႏၵကို *ဆႏၵဝ​ေတာ ကႎ နာမ ကမၼံ န သိဇၥ်တိ* ဆႏၵရိွရင္​ ဘယ္​အရာမဆို ၿပီးတယ္​တဲ့။ ဒါ​ေၾကာင္​့မို႔ #ဆႏၵကို ဣဒၶိပၸါဒ္​လို႔​ေခၚတယ္​။ ႀကီးပြားျခင္​းရဲ႕ အ​ေၾကာင္​းတရား၊ အဓိပတိ စြမ္​း​ေဆာင္​မႈ ႀကီးကဲမႈ သဘာဝတရားလို႔ ျမတ္​စြာဘုရားက ​ေဟာတယ္​။ အဲဒီ ​ေစတသိက္​​ေျခာက္​ခုက​ေတာ့ တခ်ိဳ႕စိတ္​​ေတြမွာ ပါတယ္​၊တခ်ိဳ႕စိတ္​​ေတြမွာ မပါဘူး၊ ပါ​ေတာင္​မွ စိတ္​ခ်င္​း မတူဘူး၊ တခ်ိဳ႕စိတ္​​ေတြမွာ အင္​အား သိပ္​မရိွဘူး၊ တခ်ိဳ႕စိတ္​က် အင္​အား ပို​ေကာင္​းတယ္​​ေပါ့။ ဒါက စိတ္​ကိုအမွီျပဳၿပီး​ေတာ့ျဖစ္​တဲ့ အင္​အားစု ''​ေစ တ သိက္​''​ေတြပဲ၊ စိတ္​ကိုမီွျငား စိတ္​စြမ္​းအားမ်ားပါပဲ၊ '""စိတ္​ ကို မွီ ျငား စိတ္​ စြမ္​း အား မ်ား "'"ဆိုတာ.... ​ေဟာဒီ #အညသမာန္​း၁၃-ပါးကို​ေျပာနာပါ။ ဒီ သ​ေဘာတရား​ေတြဟာ စိတ္​ကိုမွီၿပီး​ေတာ့ ျဖစ္​ၾကတဲ့ သဘာဝတရား​ေတြျဖစ္​လို႔ သူတို႔ဟာ သူတို႔သ​ေဘာ သူတို႔​ေဆာင္​​ေနၾကတာ။ ငါဆိုတာလည္​း မဟုတ္​ဘူး၊ ငါ့ဥစၥာဆိုတာလည္​း မဟုတ္​ဘူး၊ ဆိုင္​ရာ ဆိုင္​ရာ အ​ေၾကာင္​း​ေၾကာင္​့ျဖစ္​​ေနတဲ့ သဘာဝတရား​ေတြပါလားလို႔ ကိုယ္​စီ ကိုယ္​စီ အျမင္​မွန္​ရၿပီး​ေတာ့အသိဉာဏ္​​ေတြ ႀကီးထြားႏိုင္​ၾကပါ​ေစကုန္​သတည္​း။ အျပည္​ျပည္​ဆိုင္​ရာ​ေထရဝါဒဗုဒၶတကၠသိုလ္​ ပါ​ေမာကၡခ်ဳပ္​ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီး ​ေဒါက္​တာအ႐ွင္​နႏၷမာလာဘိဝံသ ​ေဟာၾကား​ေတာ္​မူ​ေသာ ''အ ဘိ ဓ မၼာ ျမတ္​ ​ေဒ သ နာ'' စာအုပ္​မွ ကူးယူ​ေရးသား ပူ​ေဇာ္​ျခင္​းျဖစ္​ပါသည္​။ လြတ္​ လပ္​ စြာ Share copy ယူ ႏိုင္​ပါသည္​ရွင္။


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2OoUFVp