Friday, August 2, 2019

“ #ႀကိဳးစင္ထက္ကဝိပႆနာ “ သူ႔ နာမည္က သီဟာ။ ဒီနာမည္က သူ႔ ဦးရီးေတာ္ကို အစြဲျပဳၿပီး ရခဲ့တဲ့ နာမည္။ ဦးရီးေတာ္ဆိုတာ လိစၦဝီ မင္းတို႔ အားအကိုးႀကီးကိုးရတဲ့ စစ္သူႀကီး။ သီဟ စစ္သူႀကီးဆိုရင္ ေဝသာလီျပည္မွာ မသိသူမရွိ ေလာက္ေအာင္ ထင္ရွားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေပါ့။ သူ႔ ဦးရီးေတာ္ စစ္သူႀကီးက လက္႐ံုးရည္ ျပည့္ဝ႐ံုတြင္မက၊ ႏွလံုးရည္လည္း ျပည့္ဝတဲ့ စစ္သူႀကီး ျဖစ္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့ ဥပႆကာႀကီးလည္း ျဖစ္လို႔ ဘာသာတရာလည္း ကိုင္း႐ိႈင္းတယ္။ စစ္သားႀကီးဆိုေသာ္လည္း ဘုရားတရားၿမဲေသာ စစ္သားေကာင္းႀကီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပည္သူေတြကလည္း ခ်စ္ၾကတယ္။ သီဟာကို ခ်စ္ရွာလြန္းလို႔ ဦးရီးေတာ္က သူႏွင့္ နာမည္တူ ေပးခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီဟ စစ္သူႀကီးရဲ႕ တူမေလး သီဟာ ဆိုတာ ျဖစ္လာရတာေပါ့။ သီဟာရဲ႕ေသြးက ဦးရီးေတာ္နဲ႔ နီးစပ္ဟန္တူတယ္။ ရဲရင့္မႈနဲ႔ ယဥ္ေက်းလိမၼာမႈဟာ ဦးရီးေတာ္ဆီက အေမြရထားသလား မွတ္ရတယ္။ ဘုရားတရားသံဃာကိုလည္း ဦးရီးေတာ္နဲ႔ ထပ္တူၾကည္ ညိဳတယ္။ သူကပင္ သာေလမလား မသိ။ သာသနာကို ၾကည္ညိဳလြန္းလို႔ သာသနာ႔ေဘာင္ထဲ အၿပီးကူးေျပာင္းလိုတဲ့ သဒၶါဆႏၵက တဖြားဖြားႏွင့္ ျဖစ္ေပၚေနတယ္။ ေန႔ေန႔ညည အဲဒီစိတ္က လႊမ္းမိုး ႀကီးစိုးေနတယ္။ ဆႏၵဟာ အဓိပတိ တပ္ရေလာက္ေအာင္ အားေကာင္းလာေတာ့ သူျဖစ္ခ်င္တဲ့ဘဝကို ေရာက္ရန္ အေျခေနေပးလာခဲ့တယ္။ တစ္ေန႔မွာ ဦးရီးေတာ္ သီဟစစ္သူႀကီးက ျမတ္စြာဘုရားအမႈးျပဳလ်က္ သံံဃာေတာ္မ်ားကို ပင့္ ဖိတ္ၿပီး ဆြမ္းဆက္ ကပ္လႈဒါန္းတယ္။ သီဟာက ဦးရီးေတာ္ရဲ႕ အလႈကို ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးတယ္။ ရွင္ေတာ္ ျမတ္ဘုရား က အႏုေမာဒနာတရား ေဟာၾကားတယ္။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ တရားေတာ္ကို နာရတဲ့အခါ တရား၏အရသာ ခ်ိဳၿမိန္လြန္းလို႔ သဒၶါတရားတို႔ ရုန္းႂကြလာၿပီး ေလာကီလူ႔ေဘာင္ကို ခြာေရွာင္ကာ သာမဏေဘာင္သို႔ အၿပီးကူး ေျပာင္းေတာ့မယ္လို႔ တထိုင္တည္း သီဟာ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ မိဘႏွစ္ဘႏွစ္ပါးနဲ႔ ဦးရီးေတာ္တို႔က ျမတ္စြာဘုရားရား၏ တပည့္သားသမီးမ်ား ျဖစ္သည့္အား ေလ်ာ္စြာ ပင္ သူ၏ဆႏၵကို လိုလိုလားလား ဝမ္းပမ္းတသာပင္ ခြင့္ျပဳၾကတယ္။ သီဟာေထရီအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာတဲ့ သူဟာ သာသနာ့တာဝန္ျဖစ္တဲ့ ဓူရႏွစ္ျဖာကို စြမ္းစြမ္းတမံ ထမ္းရြက္တယ္။ ဘယာေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ သဒၶါေၾကာင့္ ရဟန္းေဘာင္ကို တက္လွမ္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ သာသနာ တြင္း၌သာ ရႏိုင္ေသာ မဂ္ဖိုလ္ကို ရကိုရမွျဖစ္မည္လို႔ သူနားလည္ထားတယ္။ ပဓာနအလုပ္ျဖစ္တဲ့ ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္ဖို႔ တစ္ကိုယ္တည္း ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ လာခဲ့တယ္။ တိတ္ဆိတ္မႈဟာ ႏွလံုးသြင္းမွန္သူ တို႔အတြက္ သမာဓိရလြယ္ေသာ ပတ္ဝန္က်င္းအ ေထာက္အပ့ံျဖစ္ ေသာ္လည္း ႏွလံုးသြင္းမွားသူအတြက္ ကိေလသာအခိုးတို႔ တိုးထြက္ဖြယ္ အခြင့္ေရးႀကီးတစ္ရပ္ ျဖစ္ေန ျပန္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရ႕ဲ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားမွာ “ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္၌ မေကာင္းမႈကို ျပဳေတာ္မမူေသာ” လို႔ ‘ အရဟံ’ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ပါး ပါတယ္။ အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းလြန္းတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ျဖစ္တယ္။ ပုထုဇဥ္ဆိုတာမ်ိဳးက မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္ကို ေရာက္ရင္ လူပီသစြာ ႀကဳံလ်င္ ႀကံဳသ လို မေကာင္းမႈကို ျပဳလြယ္ၾကတယ္။ ကာယကံေျမာက္ မျပဳလုပ္ရင္ေတာင္မွ မေနာတြင္ အေတြးအမ်ိဳး အမ်ိဳးျဖင့္ ကိေလသာ ပြားေနတတ္ၾကတယ္။ ျမင္၊ ၾကား၊ နံ ၊ စား၊ ထိ အာ႐ံုငါးပါးအေပၚမွာ ျမင္ကာမ်ွ၊ ၾကားကာမ်ွ၊ နံကာမ်ွ၊ စားကာမ်ွ၊ ထိကာမ်ွ သေဘာမထားႏိုင္ခဲ့တဲ့အခါ ငါျမင္၊ ငါၾကား၊ ငါနံ၊ ငါစား၊ ငါထိ ဆိုတဲ့ အတၱအသိႏွင့္ အျမင္မွားခဲ့ၿပီး အာ႐ံုကို တဏွာ၊ မနာ၊ ဒိ႒ိ တို႔နဲ႔ သိမ္းပိုက္ထားခဲ့ၾကတယ္။ အဲလို သိမ္းပိုက္ခဲ့ၾကတဲအတြက္ အာရမၼဏာႏုသယ အျဖစ္ကိန္း ေနၿပီျဖစ္တဲ့ အရာေတြက တိုက္ဆိုင္တိုင္း ပရိယု႒ာနကိေလသာအျဖစ္ ျပန္ႂကြတက္လာတယ္။ ေန႔စဥ္ဘဝထဲမွာ ကိေလသာႏွင့္တကြ သိမ္းပိုက္ခဲ့တဲ့ အရာေတြကလည္း မ်ားလြန္းလွတယ္။ တစ္ေယာက္တည္း တိတ္တဆိတ္္ ေတြးေတာခြင့္ရၿပီဆိုတာနဲ႔ ဂိုေထာင္ထဲ ထည့္သိမ္းထားတဲ့ အရာေတြကို ျပန္ဆြဲထုတ္သလို ဖ်တ္ဖ်တ္ကနဲ ကိေလသာနဲ႔တကြ အာ႐ံုေတြက တစစီ စီရရီ ျပန္ထြက္လာတယ္။ ဆိတ္ၿငိမ္ရာဟာ သီဟာေထရီအတြက္ ကိေလသာကိုပံ့ပိုးတဲ့ အေျခေနမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္။ တိတ္ဆိတ္ေအး ခ်မ္းရာကို ကပ္ေရာက္လို႔ အာ႐ံုခ်ည္တိုင္ တစ္ခုထားၿပီး သမာဓိထူေထာင္မယ္ ဆိုခါမွ ကိေလသာ အႀကံအစည္အမ်ိဳးမ်ိဳးက တိုးဝင္ေႏွာက္ယွက္ေနတယ္။ စိတ္ကို စုစည္းလို႔ မရႏိုင္ဘူး။ အျပင္ပ်ံ့လြင့္ မႈက မ်ားေနတယ္။ “ အို…သဒၶါတရားနဲ႔ ရဟန္းျပဳလာသူ ငါ့အတြက္ ဒီအာ႐ံုေတြကို ရေအာင္ပယ္မဟဲ့ “လို႔ မာန္တင္းကာ ႐ႈမွတ္ပါေသာ္လည္း အာ႐ံုတည္ရာေပ်ာက္ သမာဓိေမွာက္ၿပီး ေလာကီကာမဂုုဏ္ေတြ ခံစားခ်င္စိတ္ကသာ ယိုဖိတ္သတဲ့ ယိုဖိတ္လာေနတယ္။ ခက္ေခ်ၿပီေကာ။ “ ဟယ္…ငါ့အတြက္ မဂ္ဖိုလ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ၿပီလား၊ သာသနာနဲ႔ ငါ မထိုက္တန္ေတာ့ၿပီလား” သူ႔ကိုယ္သူ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဆံုးမ အားထုတ္႐ႈမွတ္ပါေသာ္လည္း လိုက္ေလေဝးေလ၊ ရွာေလမေတြ႔ေလ ဆိုသလို သမာဓိဆိုသည္မ်ွမျဖစ္၊ ပညာဆိုသည္ကား ေဝးကြားလြန္းမက ေဝးကြာေနေတာ့တယ္။ ဤသို႔ ထိုသို႔ ကာမဝိတက္ အမ်ိဳးမ်ဳိးတို႔ အႏွိပ္စက္ခံေနရလ်က္ ေန႔ေရာညည့္ပါ ခ်မ္းသာခြင့္ကိုမရ စိတ္ဆင္းရဲႀကီးစြာ ခံစားရလ်က္ ခုနစ္ႏွစ္တိုင္သို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ေပါ့။ “ င့ါသႏၱာန္က ရာဂတရားေတြကို ဖယ္ရွားခြင့္ မရႏိုင္ေတာ့ဘူးလား၊ ငါ..ငါ..ကိေလသာရဲ႕ လက္ ေအာက္မွာ က်႐ံႈးရေတာ့မွာပါလား” စိတ္ဓာတ္က် ညိဳႇးေရာ္ စိတ္ေထာင္းေတာ့ ကိုယ္ေၾကျဖစ္ကာ ေသာကစိတ္ေၾကာင့္ လန္းဆန္း တက္ႂကြျခင္း၊ ႏုပ်ိဳျခင္းေတြ ေပ်ာက္ဆံုးကုန္တယ္။ ကိုယ္ခႏၶာဟာ ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္နဲ႔ ႀကံဳလွီခ်ည့္နဲ႔ လာတယ္။ ျမင္၍မ်ွမေကာင္းေအာင္ ႐ုပ္အဆင္းပ်က္ယြင္းခဲ့ရၿပီ။ ခုနစ္ တာကာလ အခ်ည္းႏွီးကုန္ဆံုးခဲ့ၿပီ။ ေဆးပညာသေဘာအရ ပူပင္ေသာက စိတ္မ်ားေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္က (Catecolamines)ဆိုသည့္ ေဟာ္မုန္းေတြကို ပုိ၍ ထြက္ေစပါတယ္။ ထိုေဟာ္မုန္းက ခႏၶာကိုယ္မွာ သိုေလွာင္ထားတဲ့ စြမ္းအင္ (Energy) ေတြကို မ်ားမ်ားသံုးလိုက္တဲ့အတြက္ ႐ုပ္ခႏၶာမွာလည္း ခံႏိုင္ရည္စြမ္းအား ေလ်ာ့က်သြားတယ္။ ကိုယ့္ခံ စြမ္းအား ေလ်ာ့က်သြားတဲ့အတြက္ ျပင္ပကေရာဂါပိုမ်ား ဝင္လြယ္ေတာ့တယ္။ ရုပ္ေရာဂါ ရလာရင္ စိတ္ဓာတ္ လည္း က်လာတတ္တယ္။ စိတ္ေၾကာင့္ ေရာဂါ စိတၱ႐ုပ္ ျဖစ္ေပၚေစသလို၊ ႐ုပ္ကို အစြဲၿပဳၿပီးလည္း စိတ္က်ေရာဂါ ရလာတတ္တယ္။ “ ငါ့မွာ ေထာက္တည္ရာ တရားလည္း မရ၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာထဲ ေနခ်င္လွခ်ည္ရဲ႕လို႕ ဘယ္သူမွမတိုက္တြန္းရဘဲ ဝင္လာခဲ့တဲ့ငါဟာ သာသနာထဲ မေပ်ာ္ေမြ႔ေတာ့လို႔ လူထြက္လာတယ္ဆိုရင္ ဦးရီး ေတာ္နဲ႔ မိဘတို႔ကို ဘယ္လို မ်က္ႏွာျပရမလဲ။ ဒီလို ကိေလသာ အေထြးေထြး အပိုက္ပိုက္နဲ႔ ေရွ႕ဆက္ အသက္ရွင္ေနလို႔ေကာ ဘာထူးအံုးမွာလဲ။ ေသျခင္းကမွ ငါ့အတြက္ ျမတ္ေပအံုးမယ္၊ ဟုတ္တယ္၊ ငါေသမွ ဒီေသာကအပူေတြက ၿငိမ္းေအးေတာ့မွာ” ကိေလသာ အေတြးဆိုးတို႔ရဲ႕ ႏွိပ္စက္မႈဒဏ္ကို မခံႏိုင္ေတာ့တဲ့အဆံုး သီဟာေထရီဟာ မႀကံစည္ အပ္တာကို ႀကံစည္လိုက္တယ္။ လူဟာ ပ်က္စီးခ်ိန္တန္လာရင္ နည္းမွားကို နည္းမွန္လို႔ ထင္ျမင္ လာတတ္ တယ္။ သူ႔အတြက္ ပ်က္ဆီးခ်ိန္ တန္ၿပီလား။ သီဟာေထရီဟာ ႀကိဳးဆြဲခ် သတ္ေသဖို႔ ႀကိဳးေခြတစ္ခုကို ယူၿပီး သစ္ပင္ထက္ကို တက္တယ္။ သစ္ကိုင္းတစ္ခုမွာ ႀကိဳးစတစ္ဖက္ကို ခ်ည္တယ္။ က်န္ႀကိဳးစတစ္ဖက္ကို ႀကိဳးကြင္းေလ်ာ ျပဳလုပ္လိုက္ၿပီး လည္ပင္းမွာ စြပ္လိုက္တယ္။ လည္ပင္းတြင္ ႀကိဳးကြင္းစြပ္မိခ်ိန္….. အံၾသမကုန္ႏိုင္ဖြယ္ အျဖစ္သနစ္ တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ သီဟာေထရီရဲ႕ ဉာဏ္ထဲမွာ သခၤါရတရားတို႔ရဲ႕ မၿမဲမႈသေဘာ၊ ဆင္းရဲမႈသေဘာ၊ အစိုးမရမႈ သေဘာ ေတြ ထင္းထင္းလင္းလင္း ေပၚလာတယ္။ ဘဝါ ဘဝက ျဖည့္ဆည္းခဲ့ေသာ ကံပါရမီအဟုန္ အစြမ္းျပေလၿပီ။ သူရွာေဖြခဲ့ေသာ တရားကိုု ႀကိဳးစင္ ထက္တြင္ ျမင္ေလၿပီ။ သခၤါရ တရားတို႔၏ မၿမဲ၊ ဆင္းရဲ အစိုးမရသေဘာကို ႐ႈမွတ္ရင္း သခၤါရတရားတို႔၏ ခ်ဳပ္ဆံုးရာ အသခၤဓာတ္ နိဗၺာန္ျမတ္သို႔ ေလးမဂ္ ေလးဖိုလ္ပင္ ဆိုက္ေရာက္ဝင္စံခဲ့ေလၿပီ။ လည္ပင္းမွ ႀကိဳးကြင္းသည္ မည္သူမ်ွ မခၽြတ္ရဘဲ ေရွာကနဲ ကၽြတ္ေလၿပီေကာ။ မိမိကိုယ္ကို သတ္ေသနည္း မ်ားစြာရွိရာမွာမွ ဘိကၡဴနီ ျဖစ္ပါလ်က္ သစ္ပင္ထက္တက္ ႀကိဳးဆြဲ ခ်ေသနည္းကို စဥ္းစားမိသည္ကိုက သူ႔အတြက္ ပ်က္ဆီးဖို႔မဟုတ္ဘဲ ေကာင္းဖို႔ ျဖစ္လာသတဲ့။ ကံတစ္ခု အက်ိဳးေပးခ်ိန္္ကို ျမတ္ဘုရားမွတစ္ပါး မည္သူမ်ွ တပ္အပ္မသိႏိုင္။ ေသခ်င္းနဲ႔ ပက္ပင္းေတြ႔ခ်ိန္မွ ေနာက္ဆံုးအားကိုးရာအျဖစ္ စိတ္ေဇာထက္သန္လာၿပီး ခုနစ္ႏွစ္ ရွာေဖြလုိ႔ မေတြ႔ခဲ့သည့္ ဝိပႆနာဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေလသလား။ ပစၦိမဘဝိက( ေနာက္ဆံုးဘဝရွိသူ) တို႔၏ ပါရမီ ကံအဟုန္ကား အံၾသကုန္ဖြယ္ မရွိပါတကား။ အရွင္​ပညာသီရိ (ရမၼာက်ြန္​း) မွီးၿငမ္း။ ။ အရွင္ဓမၼႆာမီဘိဝံသ (ပံုေတာ္စံု ေထရီအပဒါန္ ဝတၳဳေတာ္ႀကီး) { 3 . 11. 2018 - ​ေစာင္​့ၾကည္​့ဂ်ာနယ္​} copy me


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2YgBPo2