အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Monday, July 8, 2019
ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ စုံ-မျပႆနာ 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ဖတ္ၾကည့္ေနာ္… တစ္ေလာက… အြန္လုိင္းစာမ်က္ႏွာ တစ္ခုေပၚမွာ တက္လာတဲ့ ဘုရားစင္နဲ႔ ဘုရားပုံေလးကုုိၾကည့္ၿပီး ေအာက္မွာေရးထားတဲ့ မွတ္ခ်က္ေလးတစ္ခုကုိ သတိျပဳမိလုိက္ ပါတယ္။ စာဖတ္သူ တစ္ဦးက ပံုတင္သူကို ဘုရားစင္မွာ ဘုရားပန္းအုိးက ႏွစ္အုိးတည္းပါလားလုိ႔ မွတ္ခ်က္ျပဳထားတာကုိ ပုံပုိင္ရွင္က…ႏွစ္အုိးမဟုတ္ပါဘူး၊ သုံးအုိးပါ မျမင္ရလုိ႔ပါဆုိၿပီး ျပန္ေျပာထားၾကပါတယ္။ ဒီမွတ္ခ်က္ေလးေတြကုိၾကည့္ၿပီး တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြမွာ ဒီလုိ စုံ-မ အယူအဆေလးေတြ ရွိေနတာကုိ သတိျပဳမိျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါတုန္းကလည္း ရဟန္းဒကာမတစ္ဦး က ေက်ာင္းကဘုရားခန္းမွာ ဘုရားပန္းအုိးႀကီးေတြ လွဴမလုိ႔ အဲဒါႏွစ္အုိးပဲ ရွိေနတဲ့အတြက္ အဆင္ေျပရဲ႕လားဘုုရားလုိ႔ ေလွ်ာက္ထားဘူး ပါတယ္။ လွဴေကာင္းပါတယ္လုိ႔ ေျပာရင္း စိတ္ထဲမွာလည္း ႏွစ္အုုိးတည္းဆုိရင္ မလွဴေကာင္းဘူး၊ ကုသုိလ္မရဘူး၊ အျပစ္ျဖစ္မယ္၊ ဘာျဖစ္မယ္၊ ညာျဖစ္မယ္လုိ႔မ်ား ထင္ေနသလား မသိပါဘူးလုိ႔ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ စဥ္းစားေနမိခဲ့ပါေသးတယ္။ စကားစပ္လုိ႔ ဘုန္းဘုန္းတုုိ႔ ေရာက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံရဲ႕ ျမန္မာသံ႐ုံးက အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကုိ သြားသတိရမိပါ ေသးတယ္။ သံ႐ုံးကေနၿပီး ဆရာေတာ္တစ္ပါးထံကုိ သံဃာသုံးပါး ဆြမ္းစားပင့္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက သံဃာေတာ္ေတြလည္း မအားေတာ့ သုံးပါးမႂကြႏုိင္ပဲ ႏွစ္ပါးပဲ ႂကြႏုုိင္မယ့္အေၾကာင္း ျပန္ေျပာေတာ့ ႏွစ္ပါးတည္းဆုိရင္ေတာ့ မထူးပါဘူးဘုရား ဆရာေတာ္ တစ္ပါးတည္းပဲ ႂကြပါဘုရားလုိ႔ အဲဒီဆရာေတာ္ကုုိ ပင့္လုိက္တဲ့အေၾကာင္း ဆရာေတာ္က ဘုန္းဘုန္းကုိ ျပန္ေျပာျပပါတယ္။ သံ႐ုံးမွာရွိတဲ့ ပညာတတ္ဆုိသူေတြက ဘုန္းႀကီးပင့္တာေတာင္ သုံးပါးျဖစ္ေစ ငါးပါးျဖစ္ေစ ပင့္ခ်င္တဲ့ သေဘာရွိၿပီး ႏွစ္ပါး ေလးပါးစတဲ့ စုံအေရအတြက္ေတြကုိ မႀကိဳက္တဲ့သေဘာ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ႏွစ္ပါးပဲ ႂကြႏုိင္မယ္ဆုိရင္ တစ္ပါးပဲ ႂကြပါဘုရားဆုိၿပီး ပင့္ၾကသတဲ့ေလ။ စုံ-မႀကိဳက္ပဲ မ-မွ ႀကိဳက္တဲ့သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လုိ အဓိပၸါယ္ေၾကာင့္ ဆိုတာ မသိေပမဲ႔ ေသခ်ာတာကေတာ့… သူတုိ႔စိတ္ထဲမွာ ႏွစ္ပါး ေလးပါး စတဲ့ စုံအေရအတြက္ေတြကုုိ သိပ္သေဘာမက်တဲ့ အေနအထားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ စုံ-မသတ္မွတ္မႈဟာ သိပ္အေရးပါတယ္ဆုိရင္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားမွာ စုံအေရအတြက္ေတြနဲ႔ ေဟာထားတဲ့ အဂၤါရပ္ေတြ အခ်က္အလတ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဥပမာ… သစၥာ (၄)ပါး၊ မဂၢင္ (၈)ပါး၊ ပဋိစၥသမုုပၸါဒ္ အဂၤါ (၁၂)ပါး၊ ပ႒ာန္း (၂၄) ပစၥည္းတရားမ်ား စတာေတြဟာ စုံအေရအတြက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စုံ-အေရအတြက္ဆုိရင္ မလုပ္ေကာင္းဘူး မလွဴေကာင္းဘူး မက်င့္ေကာင္းဘူးဆုိရင္ ဒီတရားေတာ္ေတြလည္း က်င့္ဖုိ႔မလုိတဲ့ သေဘာကုိ ေဆာင္သြားႏုိင္ပါတယ္။ မ-အေရအတြက္ေတြမွ ေကာင္းတယ္ဆုိတဲ့ သူေတြ ကပ္ေျပာရရင္ သရဏဂုံ သုံးပါးနဲ႔ ငါးပါးသီလကုိ က်ေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔ လုံေအာင္မထိန္းႏုိင္ၾကသလဲလို႔ ေထာက္ျပစရာ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ အဓိကကေတာ့… အေရအတြက္ထက္ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္က ပုုိၿပီးအခရာက်တယ္ဆုုိတာ သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီစုံ-မ အယူအဆဟာ ဗုုဒၶတရားေတာ္ေတြနဲ႔ ဘာမွ မသက္ဆုိင္တဲ့ အယူအဆပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဒီေန႔ေခတ္မွာ ဒီလုိ စုံ-မအယူအဆေလးေတြဟာ ဗုုဒၶဘာသာေတြ ၾကားမွာ ဘာမွမျဖစ္ေလာက္ေပမဲ႔ မသိမသာ မ်ားေနတာကုိ သတိျပဳမိပါတယ္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ လုပ္တဲ့အပုိင္းမွာ သဒၶါတရားနဲ႔ ေစတနာကုိ အေလးမထားပဲ အသြင္အျပင္ပုိင္းကုိ ဦးစားေပးၿပီး ဘယ္ႏွစ္ပါးမွ ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးမွ ဘယ္ေလာက္မွ ဘယ္ရက္မွ စတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြမွာ ပုိၿပီးအေလးထားေနၾကတာေတြဟာ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြက လဲြေနသလုိ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ စုံအေရအတြက္ဆုိရင္ ဘာျဖစ္တတ္တယ္ မအေရအတြက္ဆုိရင္ ဘယ္လုိျဖစ္မယ္ စတဲ့ အစဥ္အလာ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြဟာ ဗုဒၶဘုရား ေဟာၾကားခ်က္ေတြနဲ႔ေတာ့ လဲြေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညတ္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ မကင္းလွတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ ပညတ္ကုုိ ပယ္ဖုုိ႔မျဖစ္ႏုုိင္ေပမဲ႔ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ လုပ္တဲ့အပုိင္းမွာေတာ့ ပညတ္အေရအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြထက္ ေစတနာသဒၶါတရားက အဓိကဆုိတာ သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကီေဗဒင္လကၡဏာ ဆရာေတြေၾကာင့္ ဒီလုိ စုံ-မ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ျဖစ္ရတယ္ဆုုိရင္လည္း ေလာကီေရးနဲ႔ ကုသုိလ္ေရးမွာ တဲြသြားေနတာေတာ့ မေကာင္းလွပါဘူး။ ဆုိလုိတာက… အလွဴဒါန ျပဳတဲ့အပုိင္း ကုသုိလ္လုပ္တဲ့ အပုိင္းေတြမွာ ဘယ္ႏွစ္ပါးမွ ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးမွ ဘယ္ႏွစ္ခုမွ စတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကုိ ဦးစားေပးၿပီး လုပ္ေနၾကတာေတြဟာ ဘုရားအလုိအက် ေစတနာ၊ သဒၶါတရားကုုိ အဓိကထားတဲ့ အယူအဆနဲ႔ လဲြေနၾကတဲ့အတြက္ ဒီလုိ စုံ-မ အယူအဆေလးေတြကုိ အေလးမထားပဲ ကုိယ္လုပ္တဲ့ ေကာင္းမႈအလုပ္အေပၚမွာ အေရအတြက္ထက္ ေစတနာ သဒၶါတရားကုုိသာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး ဘယ္ႏွစ္ပါး စသျဖင့္ လွဴႏုိင္တာထက္ လွဴတဲ့အခုိက္မွာ ေစတနာသုံးတန္ ျပဌာန္းၿပီး ကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ အျပည့္အဝ ရေအာင္ လွဴႏုိင္ၾကဖုိ႔ ေလ့က်င့္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္… သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကုုိ ဦးစားေပးၿပီး အႏွစ္သာရထက္ အသြင္အျပင္ပုိင္းကုိ အေလးထားၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အေနနဲ႔ အလွဴဒါန ျပဳၾကတဲ့အခါ… ေစတနာ သဒၶါတရားထက္ သုံးပါး ငါးပါး စတဲ့ မအေရအတြက္မွာ အေလးထားေနၾကတာေတြဟာ ကုသုိလ္ေရးထက္ ေလာကီေရးေတြကုိ ဦးစားေပးေနသလုိ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအယူအဆေတြဟာ… ဘုရားအလုိအက် အယူအဆေတြ မဟုတ္ပဲ ကုသုိလ္ေရးမွာ အဓိကနဲ႔ သာမညလဲြသလုိ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သတိျပဳဆင္ျခင္ရင္း အေရအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္ထက္ ေစတနာ သဒၶါတရား အားေကာင္းျပည့္ဝေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုုအျဖစ္ မီးေမာင္းထုိး တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။ မနာပ ဒါယီ ဆရာေတာ္အရွင္ဝိစိတၱ( ဒိုက္ဦး ) ေမတၱာျဖင့္… အရွင္ပုည( ဝကုန္း )
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2NGbf2T
Newer Post
Older Post
Home