အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Monday, July 8, 2019
ဝါဆိုဝါကပ္ျခင္းႏွင့္ ဝါက်ဳိးဝါပ်က္ျခင္း ••••••••••••••••••••••••••••••• ဝါတြင္းကာလသို႔ ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္ျဖစ္၍ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ားပါမက်န္ ဝါဆိုျခင္းႏွင့္ ဝါတြင္းကာလ ရဟန္းေတာ္တို႔ ဝါက်ဳိးဝါပ်က္ပုံကို လက္လွမ္းမွီသေလာက္ စုစည္းတင္ျပအပ္ေပသည္။ ဝါဆိုရန္ ျဖစ္ေပၚလာပုံ _____________________ ဝါတြင္းကာလ ရဟန္းေတာ္တို႔ အရပ္တစ္ပါးသို႔ မသြားရဘဲ မိမိဝါဆိုရာ အရာမ္ေက်ာင္း၌သာ သုံးလတာ ကာလပါတ္လုံး ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သီတင္းသုံးေစပါတယ္။ အေၾကာင္းမွာ ဘုရားရွင္ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ကာလ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဝါဆိုဝါကပ္ျခင္းကို ပညတ္ေတာ္မမူေသးေပ။ မပညတ္ရေသး၍ ေဆာင္း ေႏြ မိုး ဥတုသုံးပါးလုံး ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီလွည့္လည္ၾကပါတယ္။ ထိုအခါ လူေတြက ကဲ့ရဲ႕ၾကပါတယ္။ ရဟန္းမ်ားသည္ ဘာေၾကာင့္ ဥတုသုံးပါးလုံး ျမက္, ေကာက္ပဲသီးႏွံပင္မ်ားကို နင္းေခ်ဖ်က္ဆီးျပီး ခရီးသြားေနၾကသလဲ၊ ဒီလို မိုးရာသီမွာ သာသနာေတာ္ျပင္ဘက္ တိတိၳမ်ားေသာ္လည္း ခရီးမသြားဘဲ တစ္ေနရာတည္းမွာ ေစာင့္စည္းေနထိုင္ၾကေသးတယ္။ ငွက္မ်ားေသာ္လည္း သစ္ပင္ဖ်ားမွာ အသိုက္လုပ္ျပီး မိုးလပတ္လုံး ေနထိုင္ၾကေသးတယ္။ သည္ရဟန္းေတာ္မ်ားကေတာ့ ျမက္သစ္ပင္ႏွင့္တကြ မ်ားျပားလွေသာ ပိုးငယ္မ်ားကို နင္းေခ်ဖ်က္ဆီးျပီး ခရီးသြားေနၾကတယ္လို႔ ကဲ့ရဲ႕ၾကပါတယ္။ ဒါယကာမ်ား ဒီလို ကဲ့ရဲ႕ၾကတဲ့အေၾကာင္း ဘုရားရွင္ ေရြွနားေတာ္ေပါက္ၾကား၍ ဝါတြင္း သုံးလပတ္လုံး ဝါကပ္ေနထိုင္ဖို႔ ပညတ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပစၧိမဝါကပ္ျခင္း —————— ဝါကပ္ျခင္းဟာ ပုရိမဝါကပ္ဆိုျခင္း၊ ပစၧိမဝါကပ္ဆိုျခင္း ဆိုျပီး ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔မွ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔အထိ ဝါကပ္ေနထိုင္ျခင္းကို ပုရိမဝါကပ္ဆိုျခင္းလို႔ ေခၚပါတယ္။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ပုရိမဝါမဆိုျဖစ္ေသာ္ ဝါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔မွ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔အထိ ဝါကပ္ေနထိုင္ျခင္းကို ပစၧိမဝါကပ္ျခင္းလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဝါထပ္ျခင္း ———— ဝါထပ္သည္ဆိုသည္မွာ ယခုေခတ္ ျမန္မာျပကၡဒိန္၌ “ပထမဝါဆို ၊ ဒုတိယဝါဆို “ ဆိုျပီးျပတတ္ပါတယ္။ ထိုသို႔ ဝါထပ္ေသာႏွစ္မ်ားတြင္ ဒုတိယဝါဆို၌ ဝါဆိုဝါကပ္ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ (ဒုတိယဝါဆိုလဆန္း(၁)ရက္မွာ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔အထိ ) ။ ဒီလိုဆို ေရွးယခင္က ယခုေခတ္ကဲ့သို႔ ျပကၡဒိန္မ်ား မရွိေလေတာ့ ဝါထပ္ျခင္းကို ဘယ္လိုသိမလဲဟု ေမးရန္ရွိေပသည္။ ေရွးက မင္းတို႔သည္ မင္းဆရာပုေရာဟိတ္၏ အကူအညီျဖင့္ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္း ယခုႏွစ္မိုးကာလ ဝါထပ္ရမည္ဟု ျပ႒ာန္းခဲ့လွ်င္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔ကလည္း ထပ္ၾကရသည္။ ဝါထပ္မွဳမရွိဟု ေၾကျငာခဲ့အံ့ ဝါထပ္မွဳမျပဳလုပ္ရေပ။ ဝါဆိုဝါကပ္ျခင္း —————— ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ မိမိေနထိုင္ သီတင္းသုံးမည့္ ေက်ာင္းအရာမ္၌ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔တြင္ စုေပါင္း ႏွဳတ္ျဖင့္ ရြတ္ဆိုၾကရေပမည္။ ေက်ာင္းအရာမ္မွာ- (၁) အမိုးႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း၊ (၂) အကာႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း၊ (၃) တံခါးအိမ္၊ တံခါးဘြဲ႕၊ တံခါးရြက္ႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း၊ (၄) ဝာတြင္း-၃လ အျမဲေနရန္ ေက်ာင္းျဖစ္ျခင္း။ ဤအဂၤါေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံက ဝါဆိုရန္အရာမ္လုံေလာက္ေပသည္။ ဝစီေဘဒကို ျမြက္ဆို၍ ဝါကပ္ရမည္။ (မိုးထိႏွင့္ ဦးဗုဓ္မူ၌ စိတ္ျဖင့္လည္း “ဤေက်ာင္း၌ ၃- လ ပတ္လုံး ငါေနမည္“ ဟု စိတ္ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဝါကပ္ျခင္းေျမာက္၏ဟု ဆို၏) “ ဣမသိံၼ ဝိဟာေရ ဣမံ ေတမာသံ ဝႆံ ဥေပမိ“ ဤေက်ာင္းတိုက္ အရံအတြင္း၌ ဤဝါတြင္း သုံးလပတ္လုံး ဝါကပ္ပါ၏ (ဝါ) ဝါဆိုပါ၏။ ဤေက်ာင္း၌ ဝါဆိုအ့ံဟု ဝန္ခံျပီးမွ ဝါမဆိုလွ်င္ ပဋိႆဝဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏။ ဝါမကပ္ဆိုလွ်င္လည္း ထိုရဟန္းေတာ္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏။ ထိုေၾကာင့္ အတည္တက် ဝါဆိုေက်ာင္းသို႔ မေရာက္ရွိႏိုင္ခဲ့ေသာ္မွ ေက်ာင္းမဟုတ္ေသာ ခရီးသြားဆဲ လွည္း၊ ေလွ၊ သေဘၤာတို႔မွာ အမိုးအကာ တံခါးရြက္ႏွင့္တကြ အမိုးတြင္းသို႔ ဝင္ကာ ယာယီကုဋီျပဳ၍ - “ဣဓ ဝႆံ ဥေပမိ“ ဟု ဆိုကာ ဝါကပ္ရမည္။ အမိုး, အကာမရွိက ဝါမဆိုအပ္။ ခရီးဆုံး၍ မိမိအလိုရွိရာအရပ္သို႔ ေရာက္က ဆင္းျပီး ထိုျမို႕ရြာ၌ ဝါကြ်တ္ေစရမည္။ ဝါမဆိုဘဲ ေနခြင့္ျပဳပုံ ———————— အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ပုရိမဝါမဆိုျဖစ္ေသာ္ ပစၧိမဝါကပ္ျခင္းကို ျပဳရမည္။ အကယ္၍ ပစၧိမဝါကပ္ျခင္းကို မျပဳႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အေၾကာင္းေပၚေပါက္လာပါက ဝါကိုျဖတ္ႏိုင္၏။ ထိုအေၾကာင္းတို႔မွာ- (၁) သားရဲေဘး၊ (၂) ေျမြ, ကင္းေဘး၊ (၃) ခိုးသား၊ ဓျမေဘး (၄) ဘီလူး, သားဘက္ေဘး (၅) ဆြမ္းမျပည့္စုံျခင္း (၆) ေက်ာင္းမျပည့္စုံျခင္း (၇) ေဆးပစၥည္း မျပည့္စုံျခင္း (၈) မိမိ သပၸါယျဖစ္ေသာ ဆြမ္း၊ ေဆးပစၥည္းကို မရျခင္း၊ (၉) ပတိရူပျဖစ္ေသာ ဒကာဥပါသကာ အလုပ္အေကြ်းကို မရျခင္း၊ (၁ဝ) ျဗဟၼစရိယႏၲရာယ္မ်ဳိး ၉ - မ်ဳိး က်ေရာက္ျခင္း (၁၁) အရပ္တစ္ပါး သံဃာကြဲျပားရန္ အားထုတ္မွုကို ၾကားသိရ၍ ညီညြတ္ေစဖို႔ ေဆာင္ရြက္ရန္သြားျခင္း စသည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဝါျဖတ္ႏိုင္၏။ ထို ဝႆေစၧဒဝါျပတ္ျခင္းေၾကာင့္ ဒုကၠဋ္အာပတ္မသင့္ေပ။ ဝါက်ဳိး ဝါပ်က္ျခင္း ——————— ဝါဆိုျခင္းမွာ မခက္လွေသာ္လည္း ဝါက်ဳိး ဝါပ်က္ျခင္းမွာ သာသနာေတာ္ရွိ ရဟန္းေတာ္တို႔အတြက္ အယ္မတန္မွ အေရးၾကီလွေပ၏။ ရဟန္းေတာ္တို႔ ဝါဆိုျပီး ဝါတြင္းကာလ၌ ခရီးေဒသစာရီ ၾကြလိုက ဝါပန္၍ ၾကြႏိုင္၏။ အေၾကာင္းကား - ဘုရားရွင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ ေကာသလတိုင္း ဇနပုဒ္မွာ ေနထိုင္ေသာ ဥေဒန အမည္ရွိ ဒါယကာဟာ သံဃာကို ရည္မွတ္ျပီး ေက်ာင္းေဆာက္တယ္။ ေက်ာင္းျပီး ေရစက္ခ်ပြဲလုပ္ဖို႔ သံဃာေတာ္တို႔ထံ “ တပည့္ေတာ္အလွဴေပးခ်င္ပါတယ္၊ တရားနာခ်င္ပါတယ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဖူးေျမာ္ခ်င္ပါတယ္ ၾကြေရာက္ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူပါ“ လို႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ဝါတြင္းကာလမို႔ ညအိပ္ခရီး မသြားၾကဘူး။ ထိုအခါ ဥေဒန ဒါယကာက “ ငါ့အလွဴကို အရွင္ေကာင္းမ်ား ပင့္ေသာ္လည္း မလာဘဲ ေနရက္ၾကတယ္“လို႔ ကဲ့ရဲ႕ပါတယ္။ ထိုအေၾကာင္းကို သိေတာ္မူ၍ ဘုရားရွင္က သီတင္းသုံးေဖာ္ငါးဦးႏွင့္ ဥပါသကာ၊ ဥပါသိကာမမ်ားက ျပုဖြယ္ကိစၥျဖင့္ ပင့္ေလွ်ာက္ေသာ္ ခုႏွစ္ရက္အတြင္း ဝါပန္၍ သြားရမယ္၊ ခုႏွစ္ရက္အတြင္း ျပန္ၾကြလာရမယ္၊ မပင့္ဘဲ မသြားရဘူးလို႔ ပညတ္ေတာ္မူပါတယ္။ ဝါပန္ပုံ ။ ။ အေႏၲာ သတၱာေဟ ပဋိနိဝတၱိႆာမိ။ သတၱာဟဗ႓ႏၲေရ ပဋိနိဝတၱိႆာမိ။ အရုဏ္တက္ခ်ိန္ႏွင့္ ရက္တြက္ပါ ————————————— ဝါပန္တဲ့ ရဟန္းေတာ္သည္ ခုႏွစ္ရက္အတြင္း ဝါပန္၍ သြားရမယ္၊ ခုႏွစ္ရက္အတြင္း ျပန္ၾကြလာရမယ္ဆိုတဲ့ စကားရပ္ျဖင့္ ခုႏွစ္ရက္အတြင္းကို ဘယ္လိုတြက္မလဲ၊ ေမးစရာရွိေပသည္။ ကခၤါဝိတရဏီ အ႒ကထာ၊ နိႆဂၢိပါစိတ္ ပထမ ကထိနဝဏၰနာ အဖြင့္မွာ- “ တဥၥ အေနတံ စီဝရံ ယံ ဒိဝသံ ဥပၺႏၷံ၊ တႆ ေယာ အရုဏာ ေသာ ဥပၸႏၷဒိဝသနိႆိေတာ“ လို႔ ဖြင့္ဆိုခ်က္ႏွင့္အညီ သကၤန္းကို အဓိ႒ာန္ ဝိကပၺနာမျပဳဘဲ၊ ဆယ္ရက္အလြန္ ထားမိက နိႆဂၢိပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ ထိုအဖြင့္မွာ ဝါပန္အဖြင့္ မဟုတ္ေပမယ့္ အရုဏ္ကိုေတာ့ တြက္ျပထားပါတယ္။ ထိုေၾကာင့္ ဘုရားရွင္မိန္႔ၾကားတဲ့ တစ္ရက္သည္ ယခုေခတ္ နာရီ ည - ၁၂ နာရီျဖင့္ တြက္ခ်က္ျခင္းမဟုတ္၊ အရုဏ္ဟုေခၚေသာ မနက္ေနစထြက္စခ်ိန္ကို ဆိုလိုေပသည္။ ဥပမာ- ရဟန္းေတာ္သည္ ယေန႔ ဝါပန္ျပီး ေက်ာင္းမွ ထြက္ခြာသြားအံ့ ေနာက္ေန႔မနက္ အရုဏ္တက္အခ်ိန္သည္ တစ္ရက္ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝါပန္၍ ၆ - အရုဏ္ ေနခြင့္ ရွိ၏။ ၇ -ရက္ေျမာက္ေန႔၏ ၇ - အရုဏ္ကို မိမိဝါဆိုရာ အရာမ္တြင္းမွာ တက္ေစရမည္ဟု ဆိုလိုေပသည္။ ပိုလြန္ေအာင္ေနမိက ရတၱိေစၧဒဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၍ ဝါက်ဳိး ဝါပ်က္၏။ အကယ္၍မ်ား ဝါပန္စရာအေၾကာင္းကရွိေနေသးက ၆ - အရုဏ္၊ ၇- ရက္ေျမာက္ျပန္ၾကြလာျပီး၊ တစ္အရုဏ္မွ် မိမိဝါကပ္ရာအရာမ္၌ ေနထိုင္ျပီး ဝါပန္ျပန္ထြက္ႏိုင္၏။ ဤကား ဝိမတိဆရာ၏ အလိုတည္း။ ဝါပန္ တုံ - သုံးခ်က္ ———————— ျပဳဖြယ္ကိစၥဟူသည္ (၁) ဒါနဥၥ ဒါနတံု -အလွူေပးျခင္းငွာလည္းေကာင္း၊ (၂) ဓမၼဥၥ ေသာတုံ - တရားေတာ္ကို နာခံျခင္းငွာလည္းေကာင္း၊ (၃) မုခဥၥ အႆိတံု -မ်က္ႏွာေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ျခင္းငွာလည္းေကာင္း ဒီ တုံ - သုံးခ်က္တစ္ခုခုျဖင့္ ပင့္ေလွ်ာက္က ဝါပန္၍ ၾကြႏိုင္ေပသည္။ ထို႔အျပင္ သံဃာဒိသ္သင့္၍ ပရိဝါသ္ ေနလိုေသာရဟန္း၊ အရင္းငင္လိုေသာရဟန္း၊ မာနတ္က်င့္လိုေသာရဟန္း၊ အမ႓ာန္သြင္းလိုေသာရဟန္း ၊ ရဟန္းတစ္ပါးကို သံဃာက တေဇၨနီယကံ, နိသယကံ, ပဗၺာဇနီယကံ, ပဋိႆရဏီယကံ, ဥေကၡပနီယကံတို႔ကို ျပဳလိုေသာအခါ အျပဳခံရဟန္းေတာ္က ပင့္ေလွ်ာက္လွ်င္လည္းေကာင္း၊ အကို, အမ, ႏွမ,ေဆြမ်ဳိးႏွင့္ အတူေနပုဂၢိဳလ္တို႕ ဖ်ားနာေသာ္လည္းေကာင္း စသည္တို႔မွ ပင့္ေလွ်ာက္၊ ပင့္ဖိတ္က ဝါပန္ၾကြႏိုင္၏။ မပင့္ဖိတ္က ဝါပန္၍ေသာ္ မၾကြအပ္ေပ။ မပင့္ဖိတ္ပဲ ဝါပန္သြားႏိုင္ပုံ —————————— (၁) သီတင္းသုံးေဖာ္ငါးဦး ( ဘိကၡဳ၊ ဘိကၡဳနီ၊သာမေဏ၊ သာမေဏမ၊ သိကၡမာန္) ၊ ထို သီတင္းသုံးေဖာ္တို႔ မနာမက်န္းျခင္း ျဖစ္ျခင္း၊ (၂) မိခင္ ဖခင္တို႔ ဖ်ားနာ၌ မက်န္းမာျခင္း၊ (၃) မိမိ၊ သီတင္းသုံးေဖာ္ငါးဦးႏွင့္ မိဘတို႔ အတြက္ ေဆးပစၥည္းရွာေဖြျခင္း၊ (၄) သီတင္းသုံးေဖာ္တို႔ သာသနာေတာ္၌ မေမြ႔ေလ်ာ္၍ ေဖ်ာင္းဖ်ရန္အတြက္လည္းေကာင္း၊ (၅) သီတင္းသုံးေဖာ္တို႔ မိစၧာဒိ႒ိကို ပယ္ေဖ်ာက္ရန္ ေဖ်ာင္းဖ်ရန္ အလို႔ငွာလည္းေကာင္း၊ (၆) သီတင္းသုံးေဖာ္တို႔ ဝိနယကုကၠဳစၥကို ပယ္ေဖ်ာက္ရန္ အလို႔ငွာလည္းေကာင္း၊ (၇) သံဃာဒိသ္အာပတ္ ကုစားရန္အတြက္လည္းေကာင္း မပင့္ဖိတ္ေသာ္လည္းဘဲ ဝါပန္သြားႏိုင္၏။ ဝါတြင္း တရားစခန္း ———————— ယေန႔ေခတ္ အျခားေသာ ကမၼ႒ာန္းရိပ္သာသို႔ တရားအားထုတ္ရန္ အလို႔ငွာ မိမိဝါဆိုေက်ာင္းအရာမ္မွ ဝါပန္ကာ သြားေရာက္အားထုတ္ တတ္ၾက၏။ တရားအားထုတ္ေသာ အလုပ္သည္ အလြန္ေကာင္းေသာ အလုပ္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္ ခြင့္ျပဳအပ္ေသာ ဝါပန္၍ သြားအပ္ေသာ အေၾကာင္းကိစၥတို႔၌ မပါဝင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝါပန္၍ သြားေရာက္ျခင္းသည္ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ ညီမညီ ျဖစ္, မျဖစ္ (ဝါ) ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္, မသင့္ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေတာ္မူၾကပါကုန္။ အရုဏ္မတက္မီႏွင့္ အရုဏ္ဆြမ္း ————————————— ယခုအခါ ရပ္ကြက္အသီး၌ အရုဏ္မတက္မီ အရုဏ္ဆြမ္းဟူ၍ ေလာင္းလွူေနၾကသည္ကို အေတာ္မ်ားမ်ားေတြတတ္၏။ ရဟန္းေတာ္တို႔အဖို႔ အရုဏ္မတက္မီ ျမိဳ႕ထဲ ရြာထဲ ဆြမ္းခံမွဳ ၊ မိမိေက်ာင္း၌ အာရုဏ္မတက္မီ ဆြမ္းအကပ္ခံျခင္းသည္ ဒုကၠဋ္အာပတ္ကို သင့္ေစ၍ စားျခင္းသည္ ေနလြဲေသာအခါ၌ စားျခင္းႏွင့္ မည္ေသာေၾကာင့္ မ်ဳိတိုင္းမ်ဳိတိုင္း ဝိကာလေဘာဇနသိကၡာပုဒ္အရ ပါစိတ္အာပါတ္ကို သင့္ေစ၏။ စားေနတုန္း အရုဏ္တက္ခ့ဲေသာ္လည္း ဆက္စားေနျခင္းသည္ ယမန္ေန႔က အကပ္ခံ၍ သိုမွီးထားေသာ ဆြမ္းကို စားသည္မည္ေသာေၾကာင့္ စားမ်ဳိတိုင္း သႏၷိဓိကာရက သုဒၶပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။( အရုဏ္မတက္မီစားေသာ ၈- ပါးသီလယူထားေသာ ေယာဂီမ်ား ဝိကာလေဘာဇနသီလ ပ်က္၏။) ထို႔ေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားၾကေသာ ဆြမ္းဒကာ ဆြမ္းအမတို႔သည္ မိမိတို႔သည္ အရုဏ္မတက္မီ ေလာင္းလွူအပ္ေသာ ဆြမ္းခဲဖြယ္ေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္တို႔ မုတ္ခ်ဧကန္အာပါတ္သင့္ သလို၊ လွဴထားေသာ ဒါယကာတို႔ေသာ္လည္း ကုသိုလ္ရသင့္သေလာက္ မရၾကေပ။ ထိုျပင္ ရဟန္းေတာ္တို႕အေနျဖင့္ ဝါမပန္ဘဲေက်ာင္းတိုက္မွ ထြက္ခြာသြားျပီး ဆြမ္းခံ၍ အရုဏ္တက္ျပီးမွ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္ဝင္က ဝါလည္းျပတ္၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္လည္း သင့္သည္ကို အထူးသတိျပဳဖို႔ လိုအပ္ေပသည္။ လဆန္းကိုးရက္ ဝါပန္ထြက္ ျပန္ရက္ မရွိျပီ ————————————————— ဝါကြ်တ္ခါနီး သီတင္းကြ်တ္လဆန္း ၉ - ရက္ေန႔၌ သတၱာဟေဆာင္၍ ေရွ႕ကျပခဲ့သလို ဝါပန္ရန္ေၾကာင္း ေပၚေပါက္က ဝါပန္၍ ၾကြသြားႏိုင္၏။ ဝါပန္ဘဲ သြားက ဝါလည္းျပတ္၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္လည္းသင့္၏။ လဆန္း ၉ - ရက္ေန႔ ဝါပန္ထြက္းသြားေသာ ရဟန္းေတာ္သည္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ညဥ့္ အရုဏ္တက္ျပီး ဝါပန္ေသာ ခြင့္ျပဳရက္ ၇- ရက္လည္းျပည့္ ဝါလည္းကြ်တ္ေသာေၾကာင့္ မိမိဝါဆိုေက်ာင္းသို႔ ျပန္၍ လာရန္ မလိုအပ္ေတာ့ေပ။ အထူးသတိျပဳရန္မွာ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔သည္ ပဝါရဏာျပဳျပီးသည္အထိ ဝါမကြ်တ္ေသး၊ ထိုေန႔ညဥ့္ အရုဏ္တက္ျပီးမွသာ ဝါကြ်တ္သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခရီးအေၾကာင္းေပၚ္ေပါက္က ဝါပန္၍သာ သြားအပ္သည္။ ဝါမပန္ဘဲ ၾကြအံ့ ဝါျပတ္၍ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တတ္ႏိုင္ပါက သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁- ရက္ေန႔ မနက္မွ ခရီးထြက္က ဝါလည္းကြ်တ္ျပီးျဖစ္၍ စိတ္ခ်လက္ခ် ခရီးေဒသစာရီ ၾကြခ်ီႏိုင္ေပသည္။ ဝါက်ဳိး ဝါျပတ္ျခင္းသည္ ကထိန္အာနိသင္ မရျခင္း၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ျခင္းသာ ျဖစ္ေစ၍ ဝါျပယ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္းဝါ တစ္ဝါႏွစ္ဝါ စသည္ျဖင့္ ေလ်ာ့သြား ဝါမရသည္ မဟုတ္ေပ။ { အေၾကာင္းအရာတို႔အား လက္လွမ္းမွီသေလာက္ စုစည္းတင္ျပအပ္သည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိက ျပင္ဆင္ဖတ္ရွဳၾကပါကုန္..} Ashin Nanissara (Dhamma Nāyaka) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။ ဝိနယမဟာဝဂ္ - ဝႆုပနာယိကကၡႏၶက၊ဝိမတိဝိေနာဒနီဋီကာ(ဒု) ၁၇၅၊၁၇၆။ ကခၤါဝိတရဏီ အ႒ကထာ၊ နိႆဂၢိပါစိတ္ ပထမ ကထိနဝဏၰနာ ။ ဝိနယ ဝိနစၧယဋီကာ(ဒု) ၂ဝ၈။ လယ္တီဆရာေတာ္- ဝိနယသံခိပ္က်မ္း၊ အရွင္ၾသဘာသ - ဝိနည္းဥပေဒေတာ္ၾကီး(ႏွာ- ၂၉ဝ) ၊ ထီးခ်ဳိင့္တည္ေတာဆရာေတာ္ၾကီး၊ ဆုထူးပန္ဆရာေတာ္ အရွင္နာယက။ Credit: Ashin Nannissara တရားဒသနမ်ား ျပန္လည္မွ်ေဝပါသည္.... ဦးသိန္း
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2L7Bqxa
Newer Post
Older Post
Home