အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Monday, December 2, 2019
သက္ကာယဒိဋ္ဌိရှင်းတမ်း ◾◽◾◽◾◽◾ ဒီတရားသိမထားရင် သေမှာတောင်အောင့်ထား 🌼သက္ကာယဒိဋ္ဌိ ဆိုရာ၌ သက္ကာယ က တစ်ပုဒ်၊ ဒိဋ္ဌိ က တစ်ပုဒ်။ သက္ကာယ + ဒိဋ္ဌိ = သက္ကယဒိဋ္ဌိ။ ❄သက္ကာယ❄ 〰〰〰〰 🔹ရူပက္ခန္ဓာ, 🔹 ဝေဒနာက္ခန္ဓာ, 🔹သညာက္ခန္ဓာ 🔹သင်္ခါရက္ခန္ဓာ, 🔹ဝိညာဏက္ခန္ဓာ ဆိုသည့် ပရမတ္တအားဖြင့် ထင်ရှားဧကန် အဟုတ်အမှန် ရှိသော ဥပါဒါနက္ခန္ဓာ ငါးပါး အပေါင်းကို #သက္ကာယ ခေါ်ရ၏။ အာရုံနှင့် - သက်ဆိုင်ရာ ဒွါရ , တိုက်၍ ဖြစ်ပေါ်လာကြသည့် 🔹မြင်စိတ်, 🔹ကြားစိတ်, 🔹နံစိတ်, 🔹စားစိတ် 🔹ထိစိတ်, 🔹 တွေးစိတ်တို့ အပေါ်၌ မသိမှု(အဝိဇ္ဇာ)ကြောင့် ဖြစ်ပြီး, ပျက်ပြီးကို ဖြစ်ဆဲ ထင်ပြီး၊ မရှိကို အရှိယူ၍ ဥပါဒါန်(၄)ပါးဖြင့် စိတ်၌ စွဲလန်းကာ မနောအာရုံ၌ ပေါ်လာသည့် ဥပါဒါနက္ခခန္ဓာငါးပါး ဥပါဒါန သမ္ပယုတ္တ မည်သော ခန္ဓာ ( ဝါ ) ပဉ္စုပါဒါနက္ခန္ဓာ ကို #သက္ကာယ ခေါ်ရ၏။ မြန်မာ့ဝေါဟာရအားဖြင့် 🔸ဖေါက်ပြန်စွဲလမ်းမှုအစု၊ 🔸ခံစားစွဲလမ်းမှုအစု၊ 🔸မှတ်သားစွဲလမ်းမှုအစု၊ 🔸ပြုပြင်စွဲလမ်းမှုအစု၊ 🔸ကြံစည်စွဲလမ်းမှုအစု၊ ယင်း ၅ ပါးကို #သက္ကာယ ဟု ခေါ်၏။ ❄သက္ကာယဒိဌိဟူသည်❄ 〰〰〰〰〰〰〰 🔸ပရမတ္တအားဖြင့် ထင်ရှားဧကန် အဟုတ်အမှန်ရှိသော ယင်း ခန္ဓာငါးပါး အပေါင်း၌ မှားသောအားဖြင့် (ဒိဋ္ဌိ) စွဲလမ်း၍ ယူခြင်းကို ``သက္ကာယဒိဋ္ဌိ´´ဟု ခေါ်၏။ 🔹အမှန်အားဖြင့် ပရမတ္တအားဖြင့် ထင်ရှားရှိသော ခန္ဓာငါးပါးကို မှားသောအစွမ်းအားဖြင့် ငါ၊ သူတစ်ပါး၊ ယောကျာ်း၊ မိန်းမ၊ ပုဂ္ဂိုလ်၊ သတ္တဝါ၊ အသက်၊ လိပ်ပြာ၊ အတ္တ၊ ဝိဉည်၊ ဟူ၍ ယူခြင်း၊ မှတ်ခြင်း၊ စွဲလမ်းခြင်း တိုကို #သက္ကာယဒိဋ္ဌိ ဟု ခေါ်၏။ ❄သမ္မာဒိဌိ❄ 〰〰〰〰 🔹လောကသုံးပါး၌ လူ့ပြည်၊ နတ်ပြည်၊ ဗြဟ္မာပြည် (၃၁)ဘုံအတွင်းရှိ ရှိသမျှတရားတွေကို ပေါင်းလိုက်စုလိုက်လျှင် ရူပက္ခန္ဓာ, ဝေဒနာက္ခန္ဓာ, သညာက္ခန္ဓာ, သင်္ခါရက္ခန္ဓာ, ဝိညာဏက္ခန္ဓာ ဟူ၍ ခန္ဓာငါးပါးသာလျှင် ဧကန်စင်စစ် ရှိ၏။ ခန္ဓာငါးပါး အပြင် ပုဂ္ဂိုလ်, သတ္တဝါ, လူ, နတ်, ဗြဟ္မာ အသက်၊ လိပ်ပြာ၊ အတ္တ၊ ဝိဉာည် ဟူ၍ ဘာတစ်ခုမျှ မရှိပေ။ 🌟ထိုခန္ဓာငါးပါးတို့တွင် အအေး,အပူ စသည်တို့ကြောင့် ဖောက်ပြန်လျှင် ဖောက်ပြန်တဲ့ သဘောတရားသည် ရူပက္ခန္ဓာသာ ဟုတ်၏။ ငါ မဟုတ်။ သူလည်း မဟုတ်။ ♥အာရုံခြောက်ပါး၌ ကောင်းမကောင်းခံစားလျှင် ခံစားတဲ့ သဘောတရားသည် ဝေဒနာက္ခန္ဓာသာ ဟုတ်၏။ ငါ မဟုတ်။ သူလည်း မဟုတ်။ 🔹အာရုံခြောက်ပါး၌ တစ်ခုခုမှတ်သားလျှင် မှတ်သားတဲ့ သဘောတရားသည် သညာက္ခန္ဓာသာ ဟုတ်သည်။ ငါမဟုတ်။ 🔹တစ်စုံတစ်ခုကို စီမံကြံစည်သည့် သဘောတရားသည် သင်္ခါရက္ခန္ဓာသာ ဟုတ်၏။ ငါ မဟုတ်။ သူလည်း မဟုတ်။ အာရုံအရပ်ရပ်ကို ကြံစည်သောအခါ ကြံစည်တဲ့ သဘောတရားသည် ဝိညာဏက္ခန္ဓာက ကြံစည်၏။ ငါ ကြံစည်တာ မဟုတ်။ သူလည်း ကြံစည်ခြင်း မဟုတ်။ စီစစ် ဆင်ခြင် ပါများလာပါက ငါကောင် ပုဂ္ဂိုလ်ကောင်ပျောက်၍ ခန္ဓာငါးပါး ထင်မြင်လာလျှင် အစွဲဒိဋ္ဌိကွာပြီး သောတာပန်ဖြစ်နိုင်၏။ 🔯ခန္ဓာငါးပါးမှ အပြင်ဘက်ကျသည့် အယူမှန်သမျှကို သက္ကာယဒိဋ္ဌိ ခေါ်၏။ ခန္ဓာငါးပါးအပြင် ခန္ဓာပိုင်ရှင် ဒိဋ္ဌိ အယူမှားအမျိုး ပိုနေ၏။ အဲဒီ အယူမှားဖြင့် ပြုတ်အောင် မစွဲလန်းအောင် ဘယ်မှာ ရှုပွားရမလဲ ဆိုတော့ - "တရားပျောက်တော့ ကိုယ့်၌ရှာ၊ တရားရှာတော့ - ကိုယ်၌တွေ့" ဆိုသည့် အတိုင်း ခန္ဓာကိုယ်၌သာ ရှုပွားရ၏။ အဲဒီ အလျားတစ်လံ အနံတစ်ထွာနှင့် ခန္ဓာကိုယ်ကြီးက မသိမှုရယ် လိုချင်မှုရယ် စွဲလမ်းမှုရယ်ဆိုသည့် ကိလေသာဝဋ် ဦးစီးပြီး သင်္ခါရသုံးပါး ကံတရားတွေ ပြုခဲ့ကြလို့ ဝိပါကဝဋ်ဆိုး တရားမျိုး နာမ် ရုပ်ခန္ဓာ ရလာခဲ့ကြရ၏။ အဲဒီ ဝိပါကဝဋ် အကျိုး နာမ် ရုပ် ကတော့ ဥပါဒ်,ထီ,ဘင် သန္တတိအစဉ်နှင့် ``နိဒီသောတော ဝိယဒီပဇာလသမူပမာ´´ မြစ်ရေအလျဉ်၊ ဆီမီးအလျှံ တို့လို တရားအတိုင်းတိုင်း #မရှုလည်းဖြစ်ပျက်။ #ရှုလည်းဖြစ်ပျက်။ #အလကားနေ အအားနေလည်း ဖြစ်ပျက်။ ပယ်လို့မရ။ တွယ်တာလို့လဲ မဖြစ်တဲ့ ရုပ်နာမ် ဒုက္ခပဲလို့ သိပြီး၊ ထားပစ်ခဲ့ရမည့် တရားကြီးလို့ သိထားကြပါ။ ❄ဓာတ်၁၈ပါးဖွင့်ပြချက်❄ 〰〰〰〰〰〰〰 🔹သက္ကာယဒိဋ္ဌိ ဖြစ်စရာ ခန္ဓာကိုယ်ကြီးမှာ နောက်နောက်က ကံ ဇာတ်ဆရာကြီးက တပ်ဆင်ပေးလိုက်သည့် အချက်အချာ အရေးပါ အရာရောက်သော မျက်စိ၊ နား၊ နှာ၊ လျှာ၊ ကိုယ်၊ စိတ် ဆိုသည့် ဒွါရခြောက်ပါး၊ တံခါးခြောက်ပေါက် ခြောက်မျိုးအကြည် ပါလာ၏။ ဣနြ္ဒိယဗဒ္ဓ အတွင်းရုပ်လောက အခံဓာတ် ဟူ၍ ခေါ်၏။ ခန္ဓာကိုယ်ကြီး၏ အပြင်ဘက်မှာတော့ 🔹အဆင်း၊ 🔹အသံ၊ 🔹အနံ့၊ 🔹အရသာ၊ 🔹အတွေ့၊ 🔹အတွေးဆိုသည့် အာရုံခြောက်ပါး ရှိ၏။ ဒီအာရုံ ခြောက်ပါးက ဗဟိဒ္ဓ အနိနြ္ဒိယဗဒ္ဓ အပြင်ရုပ်လောက အတိုက်ဓာတ်ဟု ခေါ်၏။ ❄သက္ကာယဒိဌိပေါ်ပုံ❄ 〰〰〰〰〰〰 အတွင်းရုပ်လောကနှင့် အပြင်ရုပ်လောကတို့ အကြောင်းဆုံ၍ ပေါင်းစုံသည့်အခါ - မြင်သိမှု၊ ကြားသိမှု၊ နံသိမှု၊ စားသိမှု၊ ထိသိမှု၊ ကြံသိမှု ဟု ဆိုရသည့် ဝိညဉ်ခြောက်ပါး အပေါ်ဓာတ်, အဖြစ်ဓာတ်များ ဖြစ်လာကြ၏။ 🔸ဒီအခါ၌ သက္ကာယဒိဋ္ဌိစွဲ အယူမှား ပေါ်လာတတ်၏။ ❄ဒိဌိနဲ့တဏှာဘာကိုအရင်ပါယ်ရပါ့❄ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ထို့ကြောင့် သက္ကာယဒိဋ္ဌိကို ပထမ ရှေးဦးစွာမပယ်ဘဲ ရာဂ ဒေါသ မောဟကို ပယ်ခြင်းငှာ မထိုက်တန်တဲ့ အကြောင်း အင်္ဂုတ္တိုရ်ပါဠိတော်၌ ဟောကြားတော်မူထား၏။ ❄ဘယ်လိုဒိဌိခွာရပါ့❄ ➖➖➖➖➖➖ အဲဒီတော့ ဒိဋ္ဌိကွာအောင် ဘယ်တရား ရှုရမလဲဆိုရင် ဒိဋ္ဌိဆိုတာ နာမ်စိတ်၌ အစွဲအလမ်း များ၏။ တဏှာက ရုပ်တရား၌ အစွဲအလမ်း များ၏။ ဒိဋ္ဌိကွာအောင် စိတ်, နာမ်တရား၌ ရှုရမည်။ သို့ဖြစ်၍ - သက္ကာယဒိဋ္ဌိ ကွာလိုသောသူသည် အခံဓာတ်နှင့် အတိုက်ဓာတ် ပြိုင်ဆိုင်သောအခါ သိမှု စိတ်ကလေး ပေါ်လာသည်ကို ပိုင်းပိုင်းခြားခြားမှတ်ပြီး၊ ထိုသိမှုစိတ်ကလေးသည် ငါမဟုတ်၊ သူမဟုတ်၊ သည်မျှသာ ဟုတ်သည်ဟု ဥာဏ်အမြင် ရှင်းရှင်းလင်းလင်း ပယ်လိုက်လျှင် ဒိဋ္ဌိကွာပြီဟု မှတ်ရမည်။ ကြောင်းကျိုးဘယ်လိုဆင်ခြင်မှာလဲ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ထိုနာမ်တရား သိမှု စိတ်ကလေးသည် အခံဓာတ် အတိုက်ဓာတ် တို့မှ ပေါ်လာသည် မဟုတ်။ ၎င်းအကြားက ပေါ်လာသည်လည်း မဟုတ်။ (ဥပမာ) ဗြော စည် မောင်း ခေါင်းလောင်း ကြေးစည်တို့၏ အသံကဲ့သို့ ဓာတ် သဘောအားဖြင့် ဖြစ်ပေါ်လာခြင်း၏ အကြောင်းကို ပဋိစ္စ စွဲ၍ သမ္ဘောတိ ဖြစ်ပေါ်လာ၏။ 🌟ဖြစ်ပေါ်လာပုံမှာ… မျက်စိ နား နှာ လျှာ ကိုယ် မန ဆိုသည့် အကြည်ဓာတ်နှင့် အဆင်း အသံ အနံ့အရသာ စိတ်ကူးဆိုသည့် အာရုံနဲ့ တိုက်တဲ့အခါ မြင် ကြား နံ စား ထိ သိ ဆိုသည့် ဝိညာဉ် အသိစိတ် နာမ်တရား (ဧည့်သည်- အာဂန္တု နာမ်စိတ်) ဖြစ်ပေါ်လာနိုင်ပါ၏။ 🌟အကြောင်း မတိုက်ဆိုင်မီက အသိစိတ် နာမ်တရား ရှိနေတာလည်း မဟုတ်။ အာရုံထဲက ပါလာတာလည်း မဟုတ်။ အကြည်ဓာတ်နဲ့ အာရုံကြားထဲမှာ အလိုလို ဖြစ်ပေါ်နေတာလည်း မဟုတ်။ အကြည်ဓာတ်နဲ့ အာရုံ, တိုက်ဆိုင်မှ အသိစိတ် ဖြစ်ပေါ်လာနိုင်၏။ အကြည်ဓာတ်နဲ့ အာရုံ မတိုက်ဆိုင်သည့် အခါ နာမ်စိတ် ဖြစ်ပေါ်လာပါလို့ မည်သူမျှ ခေါ်ယူ၍ မရနိုင်ပေ။ ♨အကြောင်းတိုက်ဆိုင်၍ ဖြစ်ပေါ်လာပြန်လည်း မဖြစ်ပေါ်ပါနဲ့ဟူ၍ မည်သူမျှ မတားမြစ်၍ မရနိုင်ပေ။ ♨ဖြစ်ပေါ်လာပြီးနောက် မပျောက်ပါနဲ့ ဟူ၍လည်း မည်သူမျှ မတားနိုင်ပေ။ ♨ဖြစ်ပေါ်ပြီး ဘယ်နေရာမှလည်း အစုအပုံနဲ့ တည်မနေပေ။ ဘယ်နေရာမှ ရွှေ့ပြောင်း မသွားပေ။ ♨အကြောင်းတိုက်ဆိုင်၍ ဘွားကနဲ့ အသစ်ပေါ်လာပြီး လှစ်ကနဲ့ ချုပ်ပြောက် ကုန်ဆုံးသွားသည့် ဧည့်သည် အာဂန္တုကမို့ မမြဲသော #အနိစ္စတရားပါလားဟုဆင်ခြင်အပ်၏။ မမြဲသောအနိစ္စသဘောကို ဆင်ခြင် ဖန်များလတ်သော်၊ ဆင်းရဲသော#ဒုက္ခတရားသည်ပေါ်၏။ အနိစ္စ ဒုက္ခ မပြတ်ဆင်ခြင်အပ်သော် #အနတ္တသဘောသည်လည်း ပေါ်လာရ၏။ အနတ္တသဘောပေါ်လျှင် အနတ္တတရား ပါလားလို့ မြင်အောင် ရှုရ၏။ ❄ကြောင်းကျိုးဆင်ခြင်ဒိဌိစင်❄ 〰〰〰〰〰〰〰〰 🔹ထို့ကြောင့် ခန္ဓာကိုယ်၌ အမြဲမရှိပါဘဲ၊ အကြောင်းတိုက်ဆိုင်သည့် အခါမှ ဧည့်သည် အာဂန္တု အနေနှင့် ဘွားခနဲ့ အသစ်ဖြစ်ပေါ်လာပြီး၊ လှစ်ကနဲ့ ချုပ်ပျောက် ကုန်ဆုံးကာ ဥပါဒ် - ဘင် (ဝါ) အဖြစ် အပျက် အစ အဆုံးကို ပြသွားသည့် သင်္ခါရ ဓမ္မသဘောတရားလေးကို အထူးအထူးသော အခြင်းအရာဖြင့် ဆင်ခြင်ကြရမယ်။ 🔹မျက်စိတည်းဟူသော အခံဓါတ်နှင့် အဆင်းတည်းဟူသော အတိုက်ဓာတ်ကို စွဲ၍ မြင်သိစိတ် ဖြစ်ပေါ်လာ၏။ မျက်စိတံခါး ဖွင့်ထားခိုက်မှာ အဆင်းရုပ်မျိုး ဝင်တိုးတိုက်လာ။ မြင်သိစိတ်များ ဖြစ်ပွားပျက်ရာ ငါမြင်စွဲ - ယူလွဲ ဒိဋ္ဌိပါ။ မြင်တိုင်းမှာ - သတိယှဉ်စမ်းပါ မြင် မမြဲ - သိဆဲ ဒိဋ္ဌိ ကွာ။ 🔹နားတည်းဟူသော အခံဓါတ်နှင့် အသံတည်းဟူသော အတိုက်ဓာတ်ကို စွဲ၍ ကြားသိစိတ် ဖြစ်ပေါ်လာပါတယ်။ နားပေါက်တံခါး - ဖွင့်ထားခိုက်မှာ အသံရုပ်မျိုး - ဝင်တိုးတိုက်လာ။ ကြားသိစိတ်များ - ဖြစ်ပွားပျက်ရာ ငါကြားစွဲ - ယူလွဲ ဒိဋ္ဌိပါ။ ကြားတိုင်းမှာ - သတိယှဉ်စမ်းပါ ကြားမမြဲ - သိဆဲ ဒိဋ္ဌိ ကွာ။ 🔹နှာပေါက်တည်းဟူသော အခံဓါတ်နှင် အနံ့တည်းဟူသော အတိုက်ဓာတ်ကို စွဲ၍ နံသိစိတ် ဖြစ်ပေါ်လာပါတယ်။ နှာခေါင်းတံခါး - ဖွင့်ထားခိုက်မှာ အနံ့ရုပ်မျိုး - ဝင်တိုးတိုက်လာ။ နံသိစိတ်များ - ဖြစ်ပွားပျက်ရာ ငါ နံစွဲ - ယူလွဲ ဒိဋ္ဌိပါ။ နံတိုင်းမှာ - သတိယှဉ်စမ်းပါ နံ မမြဲ - သိဆဲ ဒိဋ္ဌိ ကွာ။ 🔹လျှာတည်းဟူသော အခံဓါတ်နှင့် အရသာတည်းဟူသော အတိုက်ဓာတ်ကို စွဲ၍ စားသိစိတ် ဖြစ်ပေါ်လာပါတယ်။ လျှာပေါက်တံခါး - ဖွင့်ထားခိုက်မှ အရသာရုပ်မျိုး - ဝင်တိုးတိုက်လာ။ စားသိစိတ်များ - ဖြစ်ပွားပျက်ရာ ငါ စားစွဲ - ယူလွဲ ဒိဋ္ဌိပါ။ စားတိုင်းမှာ - သတိယှဉ်စမ်းပါ စား မမြဲ - သိဆဲ ဒိဋ္ဌိ ကွာ။ 🔹ကိုယ်တည်းဟူသော အခံဓါတ်နှင့် အတွေ့တည်းဟူသော အတိုက်ဓာတ်ကို စွဲ၍ ထိသိစိတ် ဖြစ်ပေါ်လာပါတယ်။ ကိုယ်ပေါက်တံခါး - ဖွင့်ထားခိုက်မှာ အတွေ့ရုပ်မျိုး - ဝင်တိုးတိုက်လာ။ တွေ့သိစိတ်များ - ဖြစ်ပွားပျက်ရာ ငါ တွေ့စွဲ - ယူလွဲ ဒိဋ္ဌိပါ။ တွေ့ထ်ိတိုင်းမှာ - သတိယှဉ်စမ်းပါ ထိ မမြဲ - သိဆဲ ဒိဋ္ဌိ ကွာ။ 🔹မနောတည်းဟူသော အခံဓါတ်နှင့် ဓမ္မာရုံ အတိုက်ဓာတ်ကို စွဲ၍ ကြံဆစိတ် ဖြစ်ပေါ်လာပါတယ်။ မနောတံခါး - ဖွင့်ထားခိုက်မှာ အကြံရုပ်မျိုး - ဝင်တိုးတိုက်လာ။ ကြံသိစိတ်များ - ဖြစ်ပွားပျက်ရာ ငါ ကြံစွဲ - ယူလွဲ ဒိဋ္ဌိပါ။ ကြံ တိုင်းမှာ - သတိယှဉ်စမ်းပါ ကြံ မမြဲ - သိဆဲ ဒိဋ္ဌိ ကွာ။ 🌟ဒါကြောင့် ခန္ဓာငါးပါး သူ့အလုပ် သူလုပ်နေကြတာက လွဲ၍ ဘာမှ မရှိပေ။ 🌟အဲဒီ ခန္ဓာငါးပါး တွဲဘက်ညီစွာ ပူးပေါင်း လှုပ်ရှား အလုပ်လုပ်နေတာကို မြင်အောင် ကြည့်ရမဲ့ အလုပ်သည်သာ မိမိတို့ အလုပ် ဖြစ်ပါကြောင်း သိစေလိုရင်းပါဘဲ။ 💠သာယာချမ်းမြေ့ကြပါစေ💠 🌟သစ္စာနီ🌟 Credit to : Ashin Pan Dita /#PhyoeMayOo သက်ကာယဒိဋ်ဌိရှငျးတမျး ◾◽◾◽◾◽◾ ဒီတရားသိမထားရငျ သမှောတောငျအောငျ့ထား 🌼သက်ကာယဒိဋ်ဌိ ဆိုရာ၌ သက်ကာယ က တဈပုဒျ၊ ဒိဋ်ဌိ က တဈပုဒျ။ သက်ကာယ + ဒိဋ်ဌိ = သက်ကယဒိဋ်ဌိ။ ❄သက်ကာယ❄ 〰〰〰〰 🔹ရူပက်ခန်ဓာ, 🔹 ဝဒေနာက်ခန်ဓာ, 🔹သညာက်ခန်ဓာ 🔹သငျ်ခါရက်ခန်ဓာ, 🔹ဝိညာဏက်ခန်ဓာ ဆိုသညျ့ ပရမတ်တအားဖွငျ့ ထငျရှားဧကနျ အဟုတျအမှနျ ရှိသော ဥပါဒါနက်ခန်ဓာ ငါးပါး အပေါငျးကို #သက်ကာယ ခေါျရ၏။ အာရုံနှငျ့ - သကျဆိုငျရာ ဒှါရ , တိုကျ၍ ဖွဈပေါျလာကွသညျ့ 🔹မွငျစိတျ, 🔹ကွားစိတျ, 🔹နံစိတျ, 🔹စားစိတျ 🔹ထိစိတျ, 🔹 တှေးစိတျတို့ အပေါျ၌ မသိမှု(အဝိဇ်ဇာ)ကွောငျ့ ဖွဈပွီး, ပကြျပွီးကို ဖွဈဆဲ ထငျပွီး၊ မရှိကို အရှိယူ၍ ဥပါဒါနျ(၄)ပါးဖွငျ့ စိတျ၌ စှဲလနျးကာ မနောအာရုံ၌ ပေါျလာသညျ့ ဥပါဒါနက်ခခန်ဓာငါးပါး ဥပါဒါန သမ်ပယုတ်တ မညျသော ခန်ဓာ ( ဝါ ) ပဉ်စုပါဒါနက်ခန်ဓာ ကို #သက်ကာယ ခေါျရ၏။ မွနျမာ့ဝေါဟာရအားဖွငျ့ 🔸ဖေါကျပွနျစှဲလမျးမှုအစု၊ 🔸ခံစားစှဲလမျးမှုအစု၊ 🔸မှတျသားစှဲလမျးမှုအစု၊ 🔸ပွုပွငျစှဲလမျးမှုအစု၊ 🔸ကွံစညျစှဲလမျးမှုအစု၊ ယငျး ၅ ပါးကို #သက်ကာယ ဟု ခေါျ၏။ ❄သက်ကာယဒိဌိဟူသညျ❄ 〰〰〰〰〰〰〰 🔸ပရမတ်တအားဖွငျ့ ထငျရှားဧကနျ အဟုတျအမှနျရှိသော ယငျး ခန်ဓာငါးပါး အပေါငျး၌ မှားသောအားဖွငျ့ (ဒိဋ်ဌိ) စှဲလမျး၍ ယူခွငျးကို ``သက်ကာယဒိဋ်ဌိ´´ဟု ခေါျ၏။ 🔹အမှနျအားဖွငျ့ ပရမတ်တအားဖွငျ့ ထငျရှားရှိသော ခန်ဓာငါးပါးကို မှားသောအစှမျးအားဖွငျ့ ငါ၊ သူတဈပါး၊ ယောကြာျး၊ မိနျးမ၊ ပုဂ်ဂိုလျ၊ သတ်တဝါ၊ အသကျ၊ လိပျပွာ၊ အတ်တ၊ ဝိဉညျ၊ ဟူ၍ ယူခွငျး၊ မှတျခွငျး၊ စှဲလမျးခွငျး တိုကို #သက်ကာယဒိဋ်ဌိ ဟု ခေါျ၏။ ❄သမ်မာဒိဌိ❄ 〰〰〰〰 🔹လောကသုံးပါး၌ လူ့ပွညျ၊ နတျပွညျ၊ ဗွဟ်မာပွညျ (၃၁)ဘုံအတှငျးရှိ ရှိသမြှတရားတှကေို ပေါငျးလိုကျစုလိုကျလြှငျ ရူပက်ခန်ဓာ, ဝဒေနာက်ခန်ဓာ, သညာက်ခန်ဓာ, သငျ်ခါရက်ခန်ဓာ, ဝိညာဏက်ခန်ဓာ ဟူ၍ ခန်ဓာငါးပါးသာလြှငျ ဧကနျစငျစဈ ရှိ၏။ ခန်ဓာငါးပါး အပွငျ ပုဂ်ဂိုလျ, သတ်တဝါ, လူ, နတျ, ဗွဟ်မာ အသကျ၊ လိပျပွာ၊ အတ်တ၊ ဝိဉာညျ ဟူ၍ ဘာတဈခုမြှ မရှိပေ။ 🌟ထိုခန်ဓာငါးပါးတို့တှငျ အအေး,အပူ စသညျတို့ကွောငျ့ ဖောကျပွနျလြှငျ ဖောကျပွနျတဲ့ သဘောတရားသညျ ရူပက်ခန်ဓာသာ ဟုတျ၏။ ငါ မဟုတျ။ သူလညျး မဟုတျ။ ♥အာရုံခွောကျပါး၌ ကောငျးမကောငျးခံစားလြှငျ ခံစားတဲ့ သဘောတရားသညျ ဝဒေနာက်ခန်ဓာသာ ဟုတျ၏။ ငါ မဟုတျ။ သူလညျး မဟုတျ။ 🔹အာရုံခွောကျပါး၌ တဈခုခုမှတျသားလြှငျ မှတျသားတဲ့ သဘောတရားသညျ သညာက်ခန်ဓာသာ ဟုတျသညျ။ ငါမဟုတျ။ 🔹တဈစုံတဈခုကို စီမံကွံစညျသညျ့ သဘောတရားသညျ သငျ်ခါရက်ခန်ဓာသာ ဟုတျ၏။ ငါ မဟုတျ။ သူလညျး မဟုတျ။ အာရုံအရပျရပျကို ကွံစညျသောအခါ ကွံစညျတဲ့ သဘောတရားသညျ ဝိညာဏက်ခန်ဓာက ကွံစညျ၏။ ငါ ကွံစညျတာ မဟုတျ။ သူလညျး ကွံစညျခွငျး မဟုတျ။ စီစဈ ဆငျခွငျ ပါမြားလာပါက ငါကောငျ ပုဂ်ဂိုလျကောငျပြောကျ၍ ခန်ဓာငါးပါး ထငျမွငျလာလြှငျ အစှဲဒိဋ်ဌိကှာပွီး သောတာပနျဖွဈနိုငျ၏။ 🔯ခန်ဓာငါးပါးမှ အပွငျဘကျကသြညျ့ အယူမှနျသမြှကို သက်ကာယဒိဋ်ဌိ ခေါျ၏။ ခန်ဓာငါးပါးအပွငျ ခန်ဓာပိုငျရှငျ ဒိဋ်ဌိ အယူမှားအမြိုး ပိုနေ၏။ အဲဒီ အယူမှားဖွငျ့ ပွုတျအောငျ မစှဲလနျးအောငျ ဘယျမှာ ရှုပှားရမလဲ ဆိုတော့ - "တရားပြောကျတော့ ကိုယျ့၌ရှာ၊ တရားရှာတော့ - ကိုယျ၌တှေ့" ဆိုသညျ့ အတိုငျး ခန်ဓာကိုယျ၌သာ ရှုပှားရ၏။ အဲဒီ အလြားတဈလံ အနံတဈထှာနှငျ့ ခန်ဓာကိုယျကွီးက မသိမှုရယျ လိုခငြျမှုရယျ စှဲလမျးမှုရယျဆိုသညျ့ ကိလသောဝဋျ ဦးစီးပွီး သငျ်ခါရသုံးပါး ကံတရားတှေ ပွုခဲ့ကွလို့ ဝိပါကဝဋျဆိုး တရားမြိုး နာမျ ရုပျခန်ဓာ ရလာခဲ့ကွရ၏။ အဲဒီ ဝိပါကဝဋျ အကြိုး နာမျ ရုပျ ကတော့ ဥပါဒျ,ထီ,ဘငျ သန်တတိအစဉျနှငျ့ ``နိဒီသောတော ဝိယဒီပဇာလသမူပမာ´´ မွဈရအေလဉြျ၊ ဆီမီးအလြှံ တို့လို တရားအတိုငျးတိုငျး #မရှုလညျးဖွဈပကြျ။ #ရှုလညျးဖွဈပကြျ။ #အလကားနေ အအားနလေညျး ဖွဈပကြျ။ ပယျလို့မရ။ တှယျတာလို့လဲ မဖွဈတဲ့ ရုပျနာမျ ဒုက်ခပဲလို့ သိပွီး၊ ထားပဈခဲ့ရမညျ့ တရားကွီးလို့ သိထားကွပါ။ ❄ဓာတျ၁၈ပါးဖှငျ့ပွခကြျ❄ 〰〰〰〰〰〰〰 🔹သက်ကာယဒိဋ်ဌိ ဖွဈစရာ ခန်ဓာကိုယျကွီးမှာ နောကျနောကျက ကံ ဇာတျဆရာကွီးက တပျဆငျပေးလိုကျသညျ့ အခကြျအခြာ အရေးပါ အရာရောကျသော မကြျစိ၊ နား၊ နှာ၊ လြှာ၊ ကိုယျ၊ စိတျ ဆိုသညျ့ ဒှါရခွောကျပါး၊ တံခါးခွောကျပေါကျ ခွောကျမြိုးအကွညျ ပါလာ၏။ ဣနွ်ဒိယဗဒ်ဓ အတှငျးရုပျလောက အခံဓာတျ ဟူ၍ ခေါျ၏။ ခန်ဓာကိုယျကွီး၏ အပွငျဘကျမှာတော့ 🔹အဆငျး၊ 🔹အသံ၊ 🔹အနံ့၊ 🔹အရသာ၊ 🔹အတှေ့၊ 🔹အတှေးဆိုသညျ့ အာရုံခွောကျပါး ရှိ၏။ ဒီအာရုံ ခွောကျပါးက ဗဟိဒ်ဓ အနိနွ်ဒိယဗဒ်ဓ အပွငျရုပျလောက အတိုကျဓာတျဟု ခေါျ၏။ ❄သက်ကာယဒိဌိပေါျပုံ❄ 〰〰〰〰〰〰 အတှငျးရုပျလောကနှငျ့ အပွငျရုပျလောကတို့ အကွောငျးဆုံ၍ ပေါငျးစုံသညျ့အခါ - မွငျသိမှု၊ ကွားသိမှု၊ နံသိမှု၊ စားသိမှု၊ ထိသိမှု၊ ကွံသိမှု ဟု ဆိုရသညျ့ ဝိညဉျခွောကျပါး အပေါျဓာတျ, အဖွဈဓာတျမြား ဖွဈလာကွ၏။ 🔸ဒီအခါ၌ သက်ကာယဒိဋ်ဌိစှဲ အယူမှား ပေါျလာတတျ၏။ ❄ဒိဌိနဲ့တဏှာဘာကိုအရငျပါယျရပါ့❄ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ထို့ကွောငျ့ သက်ကာယဒိဋ်ဌိကို ပထမ ရှေးဦးစှာမပယျဘဲ ရာဂ ဒေါသ မောဟကို ပယျခွငျးငှာ မထိုကျတနျတဲ့ အကွောငျး အငျ်ဂုတ်တိုရျပါဠိတောျ၌ ဟောကွားတောျမူထား၏။ ❄ဘယျလိုဒိဌိခှာရပါ့❄ ➖➖➖➖➖➖ အဲဒီတော့ ဒိဋ်ဌိကှာအောငျ ဘယျတရား ရှုရမလဲဆိုရငျ ဒိဋ်ဌိဆိုတာ နာမျစိတျ၌ အစှဲအလမျး မြား၏။ တဏှာက ရုပျတရား၌ အစှဲအလမျး မြား၏။ ဒိဋ်ဌိကှာအောငျ စိတျ, နာမျတရား၌ ရှုရမညျ။ သို့ဖွဈ၍ - သက်ကာယဒိဋ်ဌိ ကှာလိုသောသူသညျ အခံဓာတျနှငျ့ အတိုကျဓာတျ ပွိုငျဆိုငျသောအခါ သိမှု စိတျကလေး ပေါျလာသညျကို ပိုငျးပိုငျးခွားခွားမှတျပွီး၊ ထိုသိမှုစိတျကလေးသညျ ငါမဟုတျ၊ သူမဟုတျ၊ သညျမြှသာ ဟုတျသညျဟု ဉာဏျအမွငျ ရှငျးရှငျးလငျးလငျး ပယျလိုကျလြှငျ ဒိဋ်ဌိကှာပွီဟု မှတျရမညျ။ ကွောငျးကြိုးဘယျလိုဆငျခွငျမှာလဲ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ထိုနာမျတရား သိမှု စိတျကလေးသညျ အခံဓာတျ အတိုကျဓာတျ တို့မှ ပေါျလာသညျ မဟုတျ။ ၎င်းငျးအကွားက ပေါျလာသညျလညျး မဟုတျ။ (ဥပမာ) ဗွော စညျ မောငျး ခေါငျးလောငျး ကွေးစညျတို့၏ အသံကဲ့သို့ ဓာတျ သဘောအားဖွငျ့ ဖွဈပေါျလာခွငျး၏ အကွောငျးကို ပဋိစ်စ စှဲ၍ သမ်ဘောတိ ဖွဈပေါျလာ၏။ 🌟ဖွဈပေါျလာပုံမှာ… မကြျစိ နား နှာ လြှာ ကိုယျ မန ဆိုသညျ့ အကွညျဓာတျနှငျ့ အဆငျး အသံ အနံ့အရသာ စိတျကူးဆိုသညျ့ အာရုံနဲ့ တိုကျတဲ့အခါ မွငျ ကွား နံ စား ထိ သိ ဆိုသညျ့ ဝိညာဉျ အသိစိတျ နာမျတရား (ဧညျ့သညျ- အာဂန်တု နာမျစိတျ) ဖွဈပေါျလာနိုငျပါ၏။ 🌟အကွောငျး မတိုကျဆိုငျမီက အသိစိတျ နာမျတရား ရှိနတောလညျး မဟုတျ။ အာရုံထဲက ပါလာတာလညျး မဟုတျ။ အကွညျဓာတျနဲ့ အာရုံကွားထဲမှာ အလိုလို ဖွဈပေါျနတောလညျး မဟုတျ။ အကွညျဓာတျနဲ့ အာရုံ, တိုကျဆိုငျမှ အသိစိတျ ဖွဈပေါျလာနိုငျ၏။ အကွညျဓာတျနဲ့ အာရုံ မတိုကျဆိုငျသညျ့ အခါ နာမျစိတျ ဖွဈပေါျလာပါလို့ မညျသူမြှ ခေါျယူ၍ မရနိုငျပေ။ ♨အကွောငျးတိုကျဆိုငျ၍ ဖွဈပေါျလာပွနျလညျး မဖွဈပေါျပါနဲ့ဟူ၍ မညျသူမြှ မတားမွဈ၍ မရနိုငျပေ။ ♨ဖွဈပေါျလာပွီးနောကျ မပြောကျပါနဲ့ ဟူ၍လညျး မညျသူမြှ မတားနိုငျပေ။ ♨ဖွဈပေါျပွီး ဘယျနရောမှလညျး အစုအပုံနဲ့ တညျမနပေေ။ ဘယျနရောမှ ရှှေ့ပွောငျး မသှားပေ။ ♨အကွောငျးတိုကျဆိုငျ၍ ဘှားကနဲ့ အသဈပေါျလာပွီး လှဈကနဲ့ ခြုပျပွောကျ ကုနျဆုံးသှားသညျ့ ဧညျ့သညျ အာဂန်တုကမို့ မမွဲသော #အနိစ်စတရားပါလားဟုဆငျခွငျအပျ၏။ မမွဲသောအနိစ်စသဘောကို ဆငျခွငျ ဖနျမြားလတျသောျ၊ ဆငျးရဲသော#ဒုက်ခတရားသညျပေါျ၏။ အနိစ်စ ဒုက်ခ မပွတျဆငျခွငျအပျသောျ #အနတ်တသဘောသညျလညျး ပေါျလာရ၏။ အနတ်တသဘောပေါျလြှငျ အနတ်တတရား ပါလားလို့ မွငျအောငျ ရှုရ၏။ ❄ကွောငျးကြိုးဆငျခွငျဒိဌိစငျ❄ 〰〰〰〰〰〰〰〰 🔹ထို့ကွောငျ့ ခန်ဓာကိုယျ၌ အမွဲမရှိပါဘဲ၊ အကွောငျးတိုကျဆိုငျသညျ့ အခါမှ ဧညျ့သညျ အာဂန်တု အနနှေငျ့ ဘှားခနဲ့ အသဈဖွဈပေါျလာပွီး၊ လှဈကနဲ့ ခြုပျပြောကျ ကုနျဆုံးကာ ဥပါဒျ - ဘငျ (ဝါ) အဖွဈ အပကြျ အစ အဆုံးကို ပွသှားသညျ့ သငျ်ခါရ ဓမ်မသဘောတရားလေးကို အထူးအထူးသော အခွငျးအရာဖွငျ့ ဆငျခွငျကွရမယျ။ 🔹မကြျစိတညျးဟူသော အခံဓါတျနှငျ့ အဆငျးတညျးဟူသော အတိုကျဓာတျကို စှဲ၍ မွငျသိစိတျ ဖွဈပေါျလာ၏။ မကြျစိတံခါး ဖှငျ့ထားခိုကျမှာ အဆငျးရုပျမြိုး ဝငျတိုးတိုကျလာ။ မွငျသိစိတျမြား ဖွဈပှားပကြျရာ ငါမွငျစှဲ - ယူလှဲ ဒိဋ်ဌိပါ။ မွငျတိုငျးမှာ - သတိယှဉျစမျးပါ မွငျ မမွဲ - သိဆဲ ဒိဋ်ဌိ ကှာ။ 🔹နားတညျးဟူသော အခံဓါတျနှငျ့ အသံတညျးဟူသော အတိုကျဓာတျကို စှဲ၍ ကွားသိစိတျ ဖွဈပေါျလာပါတယျ။ နားပေါကျတံခါး - ဖှငျ့ထားခိုကျမှာ အသံရုပျမြိုး - ဝငျတိုးတိုကျလာ။ ကွားသိစိတျမြား - ဖွဈပှားပကြျရာ ငါကွားစှဲ - ယူလှဲ ဒိဋ်ဌိပါ။ ကွားတိုငျးမှာ - သတိယှဉျစမျးပါ ကွားမမွဲ - သိဆဲ ဒိဋ်ဌိ ကှာ။ 🔹နှာပေါကျတညျးဟူသော အခံဓါတျနှငျ အနံ့တညျးဟူသော အတိုကျဓာတျကို စှဲ၍ နံသိစိတျ ဖွဈပေါျလာပါတယျ။ နှာခေါငျးတံခါး - ဖှငျ့ထားခိုကျမှာ အနံ့ရုပျမြိုး - ဝငျတိုးတိုကျလာ။ နံသိစိတျမြား - ဖွဈပှားပကြျရာ ငါ နံစှဲ - ယူလှဲ ဒိဋ်ဌိပါ။ နံတိုငျးမှာ - သတိယှဉျစမျးပါ နံ မမွဲ - သိဆဲ ဒိဋ်ဌိ ကှာ။ 🔹လြှာတညျးဟူသော အခံဓါတျနှငျ့ အရသာတညျးဟူသော အတိုကျဓာတျကို စှဲ၍ စားသိစိတျ ဖွဈပေါျလာပါတယျ။ လြှာပေါကျတံခါး - ဖှငျ့ထားခိုကျမှ အရသာရုပျမြိုး - ဝငျတိုးတိုကျလာ။ စားသိစိတျမြား - ဖွဈပှားပကြျရာ ငါ စားစှဲ - ယူလှဲ ဒိဋ်ဌိပါ။ စားတိုငျးမှာ - သတိယှဉျစမျးပါ စား မမွဲ - သိဆဲ ဒိဋ်ဌိ ကှာ။ 🔹ကိုယျတညျးဟူသော အခံဓါတျနှငျ့ အတှေ့တညျးဟူသော အတိုကျဓာတျကို စှဲ၍ ထိသိစိတျ ဖွဈပေါျလာပါတယျ။ ကိုယျပေါကျတံခါး - ဖှငျ့ထားခိုကျမှာ အတှေ့ရုပျမြိုး - ဝငျတိုးတိုကျလာ။ တှေ့သိစိတျမြား - ဖွဈပှားပကြျရာ ငါ တှေ့စှဲ - ယူလှဲ ဒိဋ်ဌိပါ။ တှေ့ထျိတိုငျးမှာ - သတိယှဉျစမျးပါ ထိ မမွဲ - သိဆဲ ဒိဋ်ဌိ ကှာ။ 🔹မနောတညျးဟူသော အခံဓါတျနှငျ့ ဓမ်မာရုံ အတိုကျဓာတျကို စှဲ၍ ကွံဆစိတျ ဖွဈပေါျလာပါတယျ။ မနောတံခါး - ဖှငျ့ထားခိုကျမှာ အကွံရုပျမြိုး - ဝငျတိုးတိုကျလာ။ ကွံသိစိတျမြား - ဖွဈပှားပကြျရာ ငါ ကွံစှဲ - ယူလှဲ ဒိဋ်ဌိပါ။ ကွံ တိုငျးမှာ - သတိယှဉျစမျးပါ ကွံ မမွဲ - သိဆဲ ဒိဋ်ဌိ ကှာ။ 🌟ဒါကွောငျ့ ခန်ဓာငါးပါး သူ့အလုပျ သူလုပျနကွေတာက လှဲ၍ ဘာမှ မရှိပေ။ 🌟အဲဒီ ခန်ဓာငါးပါး တှဲဘကျညီစှာ ပူးပေါငျး လှုပျရှား အလုပျလုပျနတောကို မွငျအောငျ ကွညျ့ရမဲ့ အလုပျသညျသာ မိမိတို့ အလုပျ ဖွဈပါကွောငျး သိစလေိုရငျးပါဘဲ။ 💠သာယာခမြျးမွေ့ကွပါစေ💠 🌟သစ်စာနီ🌟 Credit to : Ashin Pan Dita /#PhyoeMayOo
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/34SRPvu
Newer Post
Older Post
Home