အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Monday, July 29, 2019
သီလႏွစ္မ်ိဳး ••••••••••••• သီလ ဟူသည္ ေစာင့္စည္းရေသာအက်င့္ ဆိုသည္ကို သေဘာေပါက္ၿပီ ထင္၏။ • အတြင္းမွစိတ္ ျပင္ပအာ႐ုံတို႔သို႔ မလိုက္သာေအာင္ • ျပင္ပအာ႐ုံတို႔မွ ကပ္ပါလာေသာ ကိေလသာ မ်ား အတြင္းစိတ္သို႔ ဝင္ေရာက္မခိုေလေအာင္ ထိုႏွစ္ခ်က္သည္ သင္ေဆာက္တည္ထားေသာ သီလ၏အစြမ္းသတၱိဟူ၍လည္းသေဘာေပါက္ သင့္ၿပီထင္၏။ သီလသည္ အတြင္းစိတ္ကို ေစာင့္စည္း၍ ျပင္ပကိေလသာကို ပိတ္ဆို႔ေပးျခင္း။ ထိုသီလသည္လည္း (က) ႐ိုး႐ိုးသီလ မိ႐ိုးဖလာ ဓေလ့ထုံးစံအတိုင္းသာ အာမဘေႏၱျဖင့္ ခံယူထားျခင္း။ (ခ) ပါရမီသီလ မိမိေစတနာကံ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းဓေလ့သို႔ ကူးဝင္လာျခင္း။ ထိုသို္ႏွစ္မ်ိဳးရိွေခ်ရာ ယေန႔ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းကန္ဘုရားသို႔ တက္ကာ ဒါနျပဳျခင္း သီလေဆာက္တည္ျခင္းမ်ိဳးတို႔သည္ အကယ္တိ "အပၸမာဒသတိ" မေမ့မေလ်ာ့ ၂၄နာရီ လုံးလုံး သတိလက္မလႊတ္ျဖင့္ • သရဏဂုံသုံးပါး တစ္ပါးပါးကို ကမၼဌာန္းအျဖစ္ မပြားတုံပဲ "အာမဘေႏၲ" ခံ႐ုံမ်ွျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေသာ္ … • စားေသာက္ရာတို႔၌ အရသာခံၿပီး စားသုံးဦးမည္ဆိုေသာ္… • အိပ္ျခင္း ထေသာ္ စကားေျပာျခင္း မ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္လြန္ေခ်ေသာ္ … သင္ကား "သီလယူသည္" ဆိုေသာ အမည္ပင္ မခံထိုက္ၿပီ။ သင့္အက်င့္ကား ေစာင့္စည္းျခင္း ပိတ္ဆုိ႔ျခင္း အလ်ဥ္းကင္းေနေသာေၾကာင့္တည္း။ ထိုသီလမ်ိဳးသည္ မိဘတို႔၏ ဓေလ့လိုက္၍ တုေနျခင္းသာျဖစ္သျဖင့္ သီလစစ္လည္း မျဖစ္ႏိုင္။ မည္သည့္ကိေလသာတို႔မ်ွ ပယ္သတ္ႏိုင္မႈ မရိွျခင္း။ သီလေဆာက္တည္ရင္းမွ မည္သည့္ ဉာဏ္မ်ွ မေပၚလာျခင္းမ်ားေၾကာင့့္လည္း သီလမွ ပါရမီသို႔ မတက္ႏိုင္။ သီလကိုမွီ၍ ပယ္သင့္ေသာ အယုတ္စုတရားမ်ား ပယ္ခဲ့ျခင္း ဆယ္သင့္ေသာ အျမတ္စုတရားမ်ားကိုလည္း ဆယ္ယူျခင္းဟူသည့္ အမွန္ျမင္ အမွားစင္မ်ိဳး မျဖစ္ေသးသမ်ွ … သင္ကား ပါရမီျဖင့္ ေဆာက္တည္ေသာ သီလမ်ိဳးမျဖစ္ႏိုင္။ သိကၡာ႐ွင္မ်ားက သင့္အားသိကၡာတင္ေပး ေသာ္ျငားလည္း သင္ကား အာမဘေႏၱျဖင့္သာ လ်ွာဖ်ား၌ပင္ ခရီးဆုံးေနခဲ့သည္ မဟုတ္ပါ ေလာ။ ၁။ သိကၡာ႐ွင္က သရဏဂုံေပးၿပီးစဥ္ခဏ "တိသရဏ ဂမနံ မဟာပရိပုဏၰံ" သင္ယူထားေသာ သရဏဂုံမ်ားကို မ်ားမ်ားပြားေလာ့ဟူ၍ သတိေပးစဥ္ ကလည္း "အာမဘေႏၲ" ၂။ တဖန္ သီလေပးၿပီးေနာက္ "ဓမၼံအပၸမာေဒန သမၸာေဒထ" တရားကို မေမ့ေသာသတိႏွင့္ အားထုတ္ေလာ့ သတိေပးျပန္ေတာ့လည္း "အာမဘေႏၲ" သင္သည္ ထိုသို႔အာမဘေႏၱခံၿပီးေနာက္ သင္တာဝန္ယူထားေသာ သရဏဂံုပြားမ်ား ျခင္းတရားကို ေအာက္ေမ့ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ ကာမဂုံအာ႐ုံတို႔၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဓမၼ အာ႐ုံသို႔ သင့္စိတ္ ေျပာင္းငဲ့မေပးေသာ္ သင့္စိတ္ အာ႐ုံမွမလုံႏိုင္။ သင့္စိတ္ အာ႐ုံမလုံေသာ္ ကိုယ္၏အရံ ျဖစ္ေသာ မ်က္စိတံခါး နားတံခါး ႏွာေခါင္း တံခါး လ်ွာတံခါးတို႔က အေစာင့္မဲ့ တံခါးခ်ည္း ျဖစ္ေခ်ရာ၏။ သင့့္ကိုယ္ထည္ႀကီးကား အခ်ဳပ္ခံထား ရေသာ ရာဇဝတ္သားပမာ ရိွေခ်ရာ၏။ ထိုသီလမ်ိဳးကား ခ်ဳပ္တည္းရေသာ အခ်ဳပ္သား သီလမ်ိဳးသာ ျဖစ္သျဖင့္ … ေနာက္တစ္ရက္သို႔မဟုတ္ မိမိအဓိဌာန္ ျပည့္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ … ရန္ဘက္ ကိေလသာတို႔က အၿငိဳးႀကီးႀကီးျဖင့္ တန္ျပန္ဖိစီးလာၾကေလရာ သင္ကား သုံ႔ပန္း ဘဝျဖင့္သာ အသက္ကုန္ရာ၏။ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး "ပါရမီ ပရိစယကထာ"မွ Via : Paral lel.
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2yhNdAG
Newer Post
Older Post
Home