အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Tuesday, September 10, 2019
══════════════ မေတြးသင့္ေသာ အေတြး{၃}မ်ဳိး ══════════════ ျမတ္စြာဘုရားက အေတြးနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ အေတြးသံုးမ်ဳိးကို မေတြးနဲ႔တဲ့။ ေတြးလို႔ရွိရင္ လူျဖစ္က်ဳိးမနပ္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ . ════ အဘိဇၩာ ════ မေကာင္းတဲ့အေတြးဟာ ဘာလဲဆိုရင္ သူမ်ားပစၥည္း ကိုယ့္ပစၥည္းျဖစ္ခ်င္တဲ့အေတြး၊ “အဘိဇၩာ”လို႔ ေခၚတယ္။ `အဘိ´ဆိုတာ သူမ်ားပစၥည္းကို ဦးတည္ၿပီး `ဇၩာ´ ရခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ စိတ္ကူးတာေနာ္။ သူမ်ားပစၥည္းကို ပုိင္ဆုိင္ခ်င္တဲ့အေတြးဟာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေတြးလဲ၊ သူခိုးဓားျပျဖစ္ေစတဲ့အေတြး မျဖစ္ဘူးလား။ ေအး ... အဲဒီအေတြးဟာ အႏၲရာယ္ရွိတဲ့အေတြး၊ အကုသိုလ္အေတြး၊ မေနာဒုစ႐ိုက္လို႔ ေခၚတယ္။ သူမ်ားပစၥည္းကို ကိုယ့္ပစၥည္းျဖစ္လိုမႈဆိုတဲ့အေတြး ေတြးမိလို႔ရွိရင္ ဒီအေတြးဟာ မွားတယ္။ ဒီအေတြးမ်ဳိး မေတြးသင့္ဘူး၊ ဒီအေတြးကို ေရွာင္ရမယ္။ . ════ ဗ်ာ ပါ ဒ ════ ေနာက္ “ဗ်ာပါဒ”၊ ဘာလဲဆိုရင္ ကိုယ္နဲ႔မတည့္တဲ့လူတစ္ေယာက္ စိတ္ထဲေပၚလာတယ္။ ဟာ ... ဒီေကာင္ေသသြားရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ဒီေကာင္ စီးပြားေတြပ်က္သြားရင္ ေကာင္းမွာပဲ။ ဒီေကာင္ ဒုကၡေရာက္သြားရင္၊ ေထာင္က်သြားရင္ ေကာင္းမွာပဲဆိုတဲ့အေတြးေတြ တခ်ဳိ႕ မေတြးၾကဘူးလား။ အဲဒီအေတြးက ဗ်ာပါဒအေတြးလို႔ေခၚတယ္။ အဲဒီအေတြးမ်ဳိးကို ေရွာင္ရွားဖုိ႔လိုတယ္။ လူျဖစ္က်ဳိးနပ္ဖုိ႔အတြက္ အဲဒီအေတြးမ်ဳိး မေတြးမိေစနဲ႔တဲ့။ . ═════ ဒိ႒ိ မိစၦာ ═════ ေနာက္တစ္ခုက “မိစၦာဒိ႒ိ”၊ မိစၦာဒိ႒ိဆိုတာ ကိုယ္လုပ္တာ ကိုယ္နဲ႔ဆုိင္တယ္လို႔ မေတြးဘူး။ ေကာင္းတာလုပ္လည္း ေကာင္းတာမျဖစ္ပါဘူး၊ မေကာင္းတာလုပ္လည္း ေကာင္းတာျဖစ္တယ္၊ မေကာင္းတဲ့လူေတြ ႀကီးပြားေနတာရွိတာပဲ၊ ေကာင္းတဲ့လူေတြ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတယ္ စသည္ျဖင့္ ကံကို မ်က္စိလည္ေနတတ္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ မေကာင္းတာလုပ္ၿပီး ႀကီးပြားေနတာေတြဟာ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ေကာင္းတာလုပ္ခဲ့လို႔ ေကာင္းက်ဳိးကို ခံစားေနရတယ္လို႔ ဒီလိုတြက္ရမယ္။ ဟုတ္တယ္မို႔လား၊ ကိုယ္က ခုမွေကာင္းတာေတြလုပ္တာ၊ အက်ဳိးမေပးေသးဘူး။ အခုမွ သရက္ပင္စိုက္တာ၊ သရက္သီးစားရပါ့မလား။ မစားရပါဘူး။ ေကာင္းတာ အခုမွလုပ္တာ၊ မေကာင္းတာေတြ ၾကံဳေနရတယ္။ အတိတ္က မေကာင္းတာေတြ ဘယ္ေလာက္လုပ္ခဲ့မွန္းမွ မသိတာ။ တစ္ခါက ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ သူခိုးခိုးခံရတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက ဘာေျပာတယ္မွတ္လဲ။ “ေအး ... တိတ္တိတ္ေနၾက၊ မေျပာၾကနဲ႔၊ တို႔အတိတ္က မေကာင္းတာလုပ္ခဲ့တာေတြ ေပၚကုန္လိမ့္မယ္”တဲ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးေျပာလိုရင္းအဓိပၸာယ္က ဘာလဲဆိုရင္ အခု အခိုးခံရတာ ဟိုအရင္ဘ၀တုန္းက ငါတုိ႔ သူမ်ားပစၥည္း ခိုးခဲ့လို႔တဲ့။ ငါတုိ႔အခိုးခံရတာ လူမသိေစနဲ႔တဲ့၊ ရွက္စရာႀကီးလို႔ေျပာတာ။ အဲဒါေၾကာင့္ မွန္ကန္တဲ့အေတြးမွာ ကံဆိုတာရွိတယ္။ ကံကိုျငင္းပယ္တာ “အကိရိယဒိ႒ိ”လို႔ေခၚတယ္။ ကုသိုလ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး၊ အကုသိုလ္ဆိုတာ မရွိပါဘူးဆိုတဲ့ ျငင္းပယ္တဲ့၀ါဒကို အကိရိယ၀ါဒလို႔ေခၚတယ္။ “အကိရိယဒိ႒ိ”ဆိုတာ ကံကို လံုး၀မယံုဘူးေလ။ ေနာက္ “နတၳိကဒိ႒ိ”၊ ကံရဲ႕အက်ဳိးတရားကို လက္မခံဘူး၊ မေကာင္းတာလုပ္လည္း မေကာင္းတာမျဖစ္ဘူး။ ေကာင္းတာလုပ္လည္း ေကာင္းတာမျဖစ္ဘူး။ အက်ဳိးတရားကို ျငင္းပယ္တဲ့အျမင္၊ ေနာက္တစ္ခုက “အေဟတုကဒိ႒ိ”၊ အေၾကာင္းတရားကို ျငင္းပယ္တာ၊ ေပါင္းလိုက္လို႔ရွိရင္ ကံႏွင့္ကံ၏အက်ဳိးကို ျငင္းပယ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ မိစၦာဒိ႒ိအျမင္ရွိသူသာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို မိစၦာအယူ၀ါဒရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ေကာင္းရာသုဂတိေတာင္ မေရာက္ႏုိင္ဘူးတဲ့။ သူသြားရမယ့္လမ္းကေတာ့ အပါယ္(၄)ဘံုပဲ။ ဘာလို႔တုံးဆိုေတာ့ သူက ကံကိုျငင္းပယ္ထားေတာ့ သူလုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေတာ့မွာေလ။ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္လို႔ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ လူေတြက ဘာလုပ္ခ်င္သလဲဆိုရင္ မေကာင္းတာပဲလုပ္ခ်င္ၾကတာ မ်ားတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ သူလုပ္ခ်င္တာလုပ္ေတာ့မယ္။ လူဆုိတာ အထိန္းအကြပ္ေလးနဲ႔ ေနရတယ္။ အထိန္းအကြပ္မရွိဘဲ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ဆိုရင္ မေကာင္းတာပဲ လုပ္ၾကေတာ့မယ္။ ေကာင္းတာဆိုတာ ေရဆန္ေလွာ္ခတ္ရတာနဲ႔တူတယ္။ ေရဆန္ဆိုတာ သြားလို႔ခက္တဲ့ေနရာတစ္ခုေပါ့ေနာ္။ မေကာင္းတာလုပ္တာဆိုတာ ေရစုန္နဲ႔တူတယ္။ လြယ္တယ္၊ ေမွ်ာခ်႐ံုပဲ။ ေအး ... ဒါေၾကာင့္မို႔ အေတြးနဲ႔ပတ္သက္လာလို႔ရွိရင္ ခုနေျပာတဲ့အေတြးေတြ မေတြးနဲ႔တဲ့။ ေတြးမိၿပီဆိုရင္ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ၊ ကိုယ္ရဲ႕စိတ္အစဥ္မွာ ကိန္း၀ပ္သြားတယ္။ စိတ္အစဥ္မွာ ကိန္း၀ပ္သြားလို႔ရွိရင္ အေၾကာင္းရွိတုိင္း ေပၚလာလိမ့္မယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဟိုငယ္ငယ္တုန္းကအေၾကာင္းေတြ ေပၚမလာဘူးလား။ ေပ်ာက္သြားတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာတယ္ေနာ္။ ကံကလည္း အဲဒီလိုေပၚေပၚလာတာ။ အဲဒီလိုေပၚလာတာဟာ အခုေခတ္ စကားနဲ႔ Online ျဖစ္ေနတာလို႔ ေျပာႏုိင္တယ္။ အက်ဳိးေပးစရာရွိရင္ အက်ဳိးေပးမွာ။ သူက ေပ်ာက္မသြားဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီအေတြးသံုးမ်ဳိးကို မေတြးမိဖုိ႔ သတိထားရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာေတြးရမွာတုံးဆိုေတာ့ သူမ်ားပစၥည္းကို ရလုိတဲ့အေတြးနဲ႔ မေတြးနဲ႔တဲ့။ တရားသျဖင့္ရတဲ့ပစၥည္းကိုသာ လိုခ်င္တဲ့အေတြး ရွိရမယ္။ သူမ်ားကို ပ်က္စီးေစလိုတဲ့အေတြးနဲ႔ မေတြးနဲ႔တဲ့။ ႀကီးပြားၾကပါေစ၊ ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ အဆင္ေျပၾကပါေစဆိုတဲ့အေတြးပဲ ေတြးပါတဲ့။ အဲဒါကို ေမတၱာအေတြးလို႔ ေခၚတယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ မွန္ကန္တဲ့အျမင္နဲ႔ မိစၦာဒိ႒ိကို ဖယ္ရွားရမယ့္ ဘယ္လိုအျမင္မ်ဳိး ျမင္ရမလဲဆိုရင္ အစကေျပာခဲ့တဲ့ (ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ) ကိုယ္လုပ္တာ ကိုယ္ပဲဆုိင္တယ္ဆိုတဲ့အျမင္မ်ဳိး ျမင္ရမယ္။ ေကာင္းတာလုပ္လုပ္၊ ဆိုးတာလုပ္လုပ္ ငါပဲ အေမြခံရမယ္ဆိုတဲ့ အျမင္ရွိပါေစတဲ့။ ေဟာ ... အဲဒါဆိုရင္ အေတြးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ မွန္ကန္သြားၿပီေနာ္။ #Credit . . {ပ႒ာန္းပူေဇာ္ၾကသူမ်ား} . . https://ift.tt/30yjhw5 https://ift.tt/2vV1p2i .
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2ZUxBCu
Newer Post
Older Post
Home