Tuesday, July 16, 2019

ဝါဆိုလျပည့္ ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔တြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူပံု ႏွင့္ ပဥၥဝဂၢီငါးဦးကို တရားဦးေဟာၾကာပံု ဗုဒၶဝင္ေဟာၾကားခ်က္ ★ ဗုဒၶ၀င္ထဲက ဘုန္းဘုန္း အင္မတန္မွ ၾကည္ညိဳတဲ့ အကြက္တကြက္ ေပါ့ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု သိဒၶတၳမင္းသား ေမြးဖြားလာတဲ့ အခါၾကေတာ့ နန္းေတာ္ထဲမွာ အမတ္ၾကီးေတြ အမ်ားၾကီးရိွတယ္။ အဲ့ဒီအမွတ္ႀကီးေတြထဲမွာ ငါးဦး သိဒၶတၳမင္းသားကို သူတို႔က ေဗဒင္ေဟာၾကတယ္ေလ။ ေလးေယာက္က ေဟာတာက သိဒၶတၳမင္းသားဟာ တကယ္လို႔ ဘုရင္လုပ္မယ္ဆိုရင္ စၾကာ၀ေတးမင္းျဖစ္မယ္။ ေတာထြက္ျပီး တရားက်င့္မယ္ဆိုရင္ ဘုရားျဖစ္မယ္။ ဒီလိုျဖစ္ႏိုင္ေခ် (၂)ခု သူတို႔ေဟာတယ္။ ★ အငယ္ဆံုးအမတ္ အငယ္ဆံုးပညာရွင္ ေကာ႑ညကေတာ့ စၾကာ၀ေတးမလုပ္ဘူးတဲ့ ဒီမင္းသားေလးဟာ အတိအက် အမွန္အကန္ အေသအေခ်ာ ေတာထြက္မယ္ ျပီးရင္ ဘုရားျဖစ္မယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္း မၾကာခင္မွာေတာ့ ေကာ႑ညေတာထြက္သြားတယ္။ ေကာ႑ညအမတ္ အငယ္ဆံုးအမတ္ ဘုရားဧကန္ျဖစ္မယ္ဆိုျပီးေတာ့ ေဟာတဲ့အမတ္ေတာထြက္သြားတယ္။ ေနာက္ပုိင္းၾကေတာ့ အရွင္ေကာ႑ညျဖစ္သြားတယ္ေလ။ ပထမဦးဆံုး တရားသိတဲ့ ပဥၥ၀ဂၢီထဲက တစ္ဦး။ ★ က်န္တဲ့ေလးေယာက္ကေတာ့ သူတို႔ ေတာထြက္ႏွင့္ျပီးေတာ့ ေတာ္ထဲမ်ာ ေစာင့္ေနမယ္၊ တရားက်င့္ေနမယ္ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္တဲ့အခါၾကေတာ့ သူတို႔က အသက္ၾကီးေနျပီ ေတာမထြက္ႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ပိုင္းၾကာတဲ့ အခါၾကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕သားေတြ သူတို႔ေလးေယာက္ရဲ႕သားတစ္ေယာက္စီ ေတာထြက္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီ ေလးေယာက္နဲ႔ ေကာ႑ညနဲ႔ေပါင္းလိုက္တဲ့အခါၾကေတာ့ ငါဦးျဖစ္သြားတယ္ ပဥၥ၀ဂၢီ။ ★ သိဒၶတၳမင္းသားေတာမထြက္ခင္တည္းက သူတို႔က သိဒၶတၳမင္းသားဘုရားျဖစ္မယ္ ယံုၾကည္ျပီးေတာ့ သိဒၶတၳမင္းသားေပၚမွာ အရမ္းသဒၶါတရားျဖစ္ အရမ္းကိုယံုၾကည္ ရာႏႈန္းျပည့္ယံုၾကည္တယ္။ ဟိုက လံုး၀ တရားမက်င့္ေသးဘူး၊ နန္းေတာ္ထဲမွာ အိမ္ေထာင္ျပဳတယ္၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ သားေလးေမြးတယ္။ သားေလးေမြးတဲ့ တေန႔ၾကမွ အိမ္ရာတည္ေထာင္လူတို႔ေဘာင္ကို စြန္႔ခြာျပီးေတာ့ ရဟန္းေဘာင္ကို ရယူတာ ေတာထြက္တာ။ တရားအခ်ိန္ျပည့္က်င့္ၾကံဖို႔အတြက္ စတင္လုပ္ေဆာင္တာ။ ဒါအားလံုး သိထားတဲ့ ဗုဒၶ၀င္။ ★ သိဒၶတၳမင္းသာ (၆)ႏွစ္ပတ္လံုး တရားက်င့္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပဥၥ၀ဂၢီက လိုက္ျပီးေတာ့ ျပဳစုတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာမွာ အနီးကပ္ျပဳစုတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာမွာ ခပ္ေ၀းေ၀းကေန ျပဳစုတယ္။ ဥပမာ အာဠာရကာလာမတို႔ ဥဒကရာမပုတၱတို႔ အဲ့ဒီဆရာၾကီးဆီမွာသြားျပီးေတာ့ သိဒၶတၳမင္းသား အခု ရဟန္းေဂါတမ ေျပာရမွာေပါ့ ဘုရားမျဖစ္ေသးဘူး ရဟန္းေတာ့ျဖစ္ေနျပီ။ ရဟန္းေဂါတမ မေထရ္ျမတ္ တရားသြားက်င့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦး ပါတယ္ဆိုတာေတာ့ မွတ္တမ္းထဲေျပာတာ မၾကားဘူးဖူး။ ★ အဲ့ဒီ အာဠာရကာလာမ ႏွင့္ ဥဒကရာမပုတၱ တို႔ဆီမွာ ရတဲတရားနဲ႔မတင္းတိမ္ပဲနဲ႔ ဒီတရားေတြက သူတကယ္ရွာတဲ့တရားေတြ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒုကၡကိုအျပီးအပိုင္ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္တဲ့ ျပသာနာကိုေျဖရွင္းေပးႏိုင္တဲ့ တရားမဟုတ္ေသးဘူးဆိုတာ သိတဲ့အခါၾကေတာ့ အဲ့ဒီဆရာေတြကို ထားခဲ့ျပီးေတာ့ ဒုကၠစရိယာသြားက်င့္တာ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း။ ဒုကၠရစရိယက်င့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦး အနီးကပ္ျပဳစုတယ္။ ဒါလည္း အားလံုးသိၾကတယ္။ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကိုယ္တိုင္လည္း သူတို႔လည္းက်င့္ၾကံၾကတယ္။ ★ ဒါေပမဲ့ ရဟန္းေဂါတမေလာက္ သူတို႔ကမက်င့္ႏိုင္ဘူး ဘုရားအေလာင္း ရဟန္းေဂါတမေလာက္ မက်င့္ႏုိင္ဘူး၊ ၀ီရိယ အေနအထားမတူဘူး။ သႏၷိ႒ာန္ ကရုဏာအင္းအား အေနအထားမတူဘူး။ ဉာဏ္ပညာအေနအထား မတူဘူး။ မတူတဲ့ အခါၾကေတာ့ သူတို႔ငါးဦးက ဘုရားအေလာင္း ရဟန္းေဂါတမကို ပိုျပီးေတာ့ ၾကည္ညိဳတာ အရမ္းၾကည္ညိဳတာ။ ဒီလိုၾကည္ညိဳတဲ့ၾကားထဲကေနျပီးေတာ့ ဘုရားေလာင္းကေတာ့ ဒုကၠရစရိယအက်င့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညႇဥ္းပန္းျပီးက်င့္ရတဲ့အက်င့္ “အတၱကိလမထာႏုေယာဂ” ဒီအက်င့္ကိုက်င့္တာ လုပ္ရမယ့္ဟာေတြ သူတို႔က်မ္းစာထဲမွာ လုပ္ရမယ့္ဟာ ငါအကုန္လုပ္ျပီးျပီ ရခ်င္တဲ့တရားမရေသးဘူး၊ ရခ်င္တဲ့ အသိဉာဏ္မရေသးဘူး။ ★ ဒါေၾကာင့္ ဒီနည္းက မဟုတ္ေသးဘူး ထင္တယ္ဆိုျပီး ဒီနည္းကိုလည္း စြန္႔ပစ္လုိက္ေရာ၊ စြန္႔ပစ္တာ ဘယ္လိုစြန္႔ပစ္လုိက္ရတာလဲဆိုေတာ့ အစာေရစာကို နဲနဲပဲစားတာကေနျပီးေတာ့ ထမင္းတစ္လုတ္လာက္ စားတဲ့ဟာ အဲ့ဒီလိုခက္ခဲတဲ့ အက်င့္ကိုထားခဲ့ရတယ္။ ထားခဲ့ရတယ္ဆိုတာ အစားျပန္စားတယ္ေပါ့ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း သုဇာတာကပ္တဲ့ ႏို႔ဃနာဆြမ္း ဘုန္းတယ္။ အဲ့ဒီဟာကို ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦး အရမ္းအထင္လႊဲသြားတယ္။ ေအာ္ ရဟန္းေဂါတမ ဘုရားျဖစ္မွာပဲလို႔ထင္ျပီးေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ေတာထဲမွာ တို႔လာျပီးေတာ့ေစာင့္ေနတာ တရားက်င့္ျပီးေတာ့ ေစာင့္ေနတာ တကယ္ေတာ့မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ★ သူတို႔ေဗဒင္ကိုလည္း သူတို႔ကျပန္မယံုၾကည္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ေဗဒင္တြက္တာ အခုၾကေတာ့ သူတို႔ မယံုၾကည္ေတာ့ဘူး။ ဒီမွာ ထမင္းျပန္စားျပီ ျပန္ျပီးေတာ့ဇိမ္ခံျပီ မယံုၾကည္ေတာ့ဘူး သူတို႔က စိတ္ပ်က္ျပီ။ စိတ္ပ်က္တာကို ပါဠိလို ေဒါသလို႔ေခၚတယ္။ ဘာလို႔ေခၚလဲ (ေဒါသပါ.. ဘုရား။) ေဒါသတဲ့ ေဒါသ.. စိတ္ပ်က္တာကို ေဒါသ။ Negative emotion ေခၚတယ္ စိတ္ခံစားမူ အက်စိတ္ခံစားမူေပါ့ အႏုတ္စိတ္ခံစားမူေပါ့ အဖ်က္သေဘာစိတ္ခံစားမူ ဒီလိုေခၚတယ္။ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးက သမာဓိေကာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဆိုေတာ့ အဲ့ဒီ စိတ္ပ်က္တဲ့ဟာကို သူတို႔သိတယ္။ ★ ငါတို႔ စိတ္ပ်က္ေနျပီဆိုတာ သူတို႔သိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီစိတ္ပ်က္တာကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ရမယ္ ဘယ္လို overcome.. manage လုပ္ရမယ္ဆိုတာ သူတို႔မသိဘူး။ အဂၤလိပ္လိုေျပာရင္ anger ဆိုတာေတာ့သိတယ္ anger management ကိုမသိဘူး။ ေဒါသျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္ ဒါေဒါသျဖစ္ေနၿပီဆိုတာေတာ့သိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေဒါသ ဒီထက္ပိုျပီး မၾကီးထြားေအာင္၊ အခု စကားေျပာေနဆဲဆို စကားေျပာတာ မထိေအာင္၊ ထမင္းစားေနတယ္ဆုိ ထမင္းစားတာ မထိေအာင္ စီးပြားေရးလုပ္ေနဆိုလည္း စီးပြားေရးမထိေအာင္ လူမူေရး ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံအေရးလုပ္ေနတယ္ဆိုလည္း လုပ္ေနတဲ့လုပ္ငန္းေတြ မထိခိုက္ေအာင္ ေဒါသက အႏုိင္ယူမသြားေအာင္ ဖံုးလႊမ္းမသြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးတို႔ မသိဘူးတဲ့။ သိရဲ႕လား ပရိတ္သတ္တို႔.. မသိဘူး။ ★ မသိလို႔ပဲ မၾကာေသးခင္ ျမတ္စြာဘုရား ေနာက္ထပ္ရက္ပိုင္းပဲလိုေတာ့တယ္ ဘုရားျဖစ္ေတာ့မွာ၊ အဲ့ဒီဘုရားျဖစ္တာကို သူတို႔ မျမင္လိုက္ရဘူး။ မၾကိဳက္ဘူး အစာျပန္ၿပီးေတာ့စားတာကို မၾကိဳက္ဘူး၊ ဒုကၠရစရိယာ မက်င့္ေတာ့တာကို မၾကိဳက္ေတာ့ဘူး စိတ္ပ်က္တယ္ မၾကိဳက္ဘူး။ အဲ့ေဒါသေတြ တခုျပီးတခုျဖစ္ေနတယ္။ စိတ္ထဲကေနျပီးလည္း ေတြးျပီးရင္းေတြး ေတြးၿပီးရင္းေတြး ေတြးျပီးေတာ့ ဘာျဖစ္သြားတုန္း သူတို႔ ဘုရားျဖစ္မယ့္ ရဟန္းေဂါတမကို စြန္႔ခြာသြားတယ္။ ★ ဗုဒၶဂါယာေရာက္ဖူးတဲ့သူေတြ သိမွာပါ ေနရဥၥရာျမစ္နဲ႔ သူတို႔ထြက္ခြာသြားတဲ့ ဗာရာဏသီ မိဂဒါ၀ုန္ ဘယ္ေလာက္ေ၀းလဲ အခု လမ္းေကာင္းေကာင္း ကားေကာင္းေကာင္းသြားတာေလ ငါးနာရီ ေျခာက္နာရီခရီးစီးရတယ္။ ခရီးသြားရတယ္ ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔ လမ္းေကာင္းေကာင္း။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ ဗုဒၶဂါယာစေရာက္တဲ့ ၉၃-ခုႏွစ္တုန္းကဆိုရင္ အဲ့ဒီတုန္းက လမ္းေတြက အဲ့ဒီလိုမေကာင္းေသးဘူး အၾကာၾကီးစီးရတယ္။ ကားကလည္း ဒီလိုကားေကာင္းေကာင္းေတြ သိပ္မရိွေသးဘူး။ အၾကာႀကီးစီးရတယ္ ခါးနာေနေအာင္ စီးရတာ။ ျပီးခဲ့ ႏွစ္၂၅၀၀ က ပဥၥ၀ဂၢီမ်ား လမ္းေလွ်ာက္သြားတာ အဲ့ဒီလမ္းကို အၾကာၾကီးသြားတာ။ ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားျဖစ္တာနဲ႔ ဓမၼစၾကားတရားေဟာတာနဲ႔ဆို ရက္ေပါင္း(၆၀)ကြာတယ္၊ ရက္-၆၀ထဲမွာ ၄၉-ရက္ႏုတ္တဲ့အခါၾကေတာ့ (၁၁)ရက္ရိွတယ္။ ★ အဲေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ဗုဒၶဂါယာကေနျပီးေတာ့ ဗာရာဏသီကို ခရီးထြက္တာေလ ေရာက္ေအာင္သြားတယ္ ေျခက်င္နဲ႔ေရာက္ေအာင္သြားတာ အနဲဆံုး ၁၀-ရက္ ၁၁-ရက္ေလာက္ၾကာတယ္။ ၁၁-ရက္အမ်ားဆံုးေပါ့ေနာ္ အနည္းဆံုးဘယ္ႏွစ္ရက္ေလာက္ၾကာမလဲဆိုေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကေတာ့ ၁၀-ရက္ ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္ေပါ့ လမ္းေလွ်ာက္ရတာ။ ဘုရားျဖစ္မယ့္ ဘုရားေလာင္း ရဟန္းေဂါတမကို ဒီတိုင္းပစ္ထားျပီးေတာ့ သူတို႔ကထြက္သြားလို္က္တာ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ အဂၤလိပ္လို Motivation ဆိုတာေလ လုပ္ခ်င္ေအာင္အားေပးတဲ့ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားေပးတဲ့စိတ္ Motivation မရိွေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ EQ မရိွတဲ့သူေတြဟာ အလုပ္ေကာင္းကိုလုပ္ေနရင္းနဲ႔ ဒီလုိပဲ အခက္အခဲ အနဲအပါး ေတြ႔လာျပီဆိုရင္ စိတ္ဓာတ္ေတြက်ျပီးေတာ့ ေရွ႕ဆက္ျပီး လုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ၾကက္ေပ်ာက္ ဌက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ★ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ပရဟိလုပ္ငန္းေတြ လုပ္လာတာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အခက္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေက်ာ္လႊားတာ ခုေလးတင္ အုန္းေက်ာ သီတဂူေဆးရုံ ေရာက္ခဲ့တယ္ အဲ့ဒါၾကည့္ျပီး ဆရာေတာ္ၾကီး Motivation။ You know how to motivate yourself ကိုယ့္ဟာကို ဘယ္လိုအားေပးရမယ္၊ အလုပ္တခုကိုလုပ္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ဟာကို အားေပးတတ္မွ ျဖစ္တာ သနိၷ႒ာန္လို႔လဲေခၚတယ္။ ★ ဒီေနရာမွာ ဘုရားေလာင္းေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ သူ႔ကိုစြန္႔ခြာသြားတဲ့ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကို စိတ္မပ်က္ဘူး၊ သူကနားလည္တယ္။ ေအာ္ သူတို႔ကမွ ဒုကၠရစရိယာ အလုပ္မျဖစ္ဘူးဆိုတာ သူတို႔ကမွ မသိတာ ဒါေလးကို သူတို႔ အဟုတ္ထင္ေနတာ ဒါေလးကို ငါကလည္း အဟုတ္ထင္ျပီး တကယ္လုပ္ခဲ့တာ တကယ္လက္ေတြ႔လည္းစမ္းၾကည့္ေရာ ဒီဟာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ငါ သိျပီ၊ သူတို႔က မသိဘူး။ သူတို႔ကို နားလည္ေပးတယ္ အဲ့ဒါကို အသိဉာဏ္လို႔ေခၚတယ္။ ဘုရား မျဖစ္ေသးဘူးေနာ္ ေဒါသမျဖစ္ေအာင္လည္း ေနတတ္တယ္။ ပဥၥ၀ဂၢီေတြ သူရဲ႕အလုပ္အေကၽြး ပဥၥ၀ဂၢီေတြ ေဒါသျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို သူတို႔ရဲ႕ emotion သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ခံစားမူ ကိုလည္း သိတယ္ နားလည္တယ္။ ★ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္စိတ္ခံစားမူကိုလည္း သိတယ္ သူမ်ားစိတ္ခံစားမူကိုသိတာ အဲ့ဒါ EQ။ သိျပီးေတာ့ ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ရမယ္ဆိုတာ သိတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီေနရမွာၾကေတာ့ သူ႔ကိုယ္ကိုယ္သူ ကိုင္တြယ္ႏိုင္တယ္။ ဘုရားမျဖစ္ေသးေတာ့ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအတြက္ကိုေတာ့ မကိုင္တြယ္ႏိုင္ေသးဘူး။ သူတို႔ကလည္း ထြက္သြားတယ္ နားလည္ေအာင္ ေျပာလည္း သူတို႔က လက္မခံဘူး သူတို႔ကထြက္သြားတယ္။ ★ အဲ့ဒါနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားက “အတၱာဟိ အတၱေနာနာေထာ” သူ႔ကိုယ္ကိုယ္ကို ျပန္ျပီးအားကိုးရတယ္ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ Motivation ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးဆီကေန မလာေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ဘယ္သူ႔ဆီကေန လာသလဲ? သူ႔ရင္ထဲကေန သူ႔ႏုလံုးသားကေနလာတယ္ သူ႔ကိုယ္သူ ျပန္အားေပးရတယ္။ အဲ့ဒီလိုပဲ တရားပရိတ္သတ္တို႔ ဘ၀မွာ တခါတခါ မိတ္ေဆြေတြက ကိုယ္လုပ္တာကို နားမလည္ဘူးဆိုရင္ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ နံပါတ္ (၁) သူတို႔ကိုျပန္ျပီးေတာ့ အထင္မလႊဲနဲ႔ သူတို႔ကို နားလည္ေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ သူတို႔ကို နားလည္မွ ကိုယ္ကလည္းပဲ လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကို ဆက္ျပီးလုပ္ခ်င္တဲ့ Motivation ရိွမယ္။ ဒီႏွစ္ခုက ဆက္စပ္ေနတယ္။ ★ သူတို႔ကို ကိုယ္က ေဒါသျဖစ္လုိက္ျပီ အထင္လႊဲလိုက္ျပီဆိုရင္ ဒီအလုပ္ကိုဆက္လုပ္ဖို႔ motivation စိတ္ဓာတ္အင္အားကလည္းပဲ နည္းသြားတယ္။ သူတို႔က တခုခုေျပာတယ္ဆိုလည္း သူတို႔က ငါ့ကို တိုက္ခိုက္ျပန္ျပီ မကူညီႏိုင္ရုုံတင္မကဘူး ျပန္ျပီး တိုက္ခိုက္ေနျပီဆိုျပီးေတာ့ ကိုယ္က သူတို႔ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ မေကာင္းတာေျပာ သူတို႔ကို ကိုယ့္ကို ျပန္မေကာင္းတာေျပာ အဲ့ဒီလို လုပ္တယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ဖက္စလံုးက အခ်င္းခ်င္း မေကာင္းေျပာေနၾကတာ ကဲ့ရဲ႕ေနၾကတာ အတူတူအႏူႏူပဲတဲ့။ ဘယ္သူကမွ ဘယ္သူ႔ထက္ မသာဘူး။ ★ ဒီေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရား ပဥၥ၀ဂၢီထက္ သာတယ္ဆိုတာက ျမတ္စြာဘုရားက စိတ္ဓာတ္မက်ဘူး၊သူတို႔က စိတ္ဓာတ္က်တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက သူ႔ကိုယ္ကိုယ္သူ အားေပးတဲ့ Motivation ရိွတယ္။ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးက Motivate လုပ္လို႔ motivate ရိွေနတာ မဟုတ္ဘူး သူ႔ကိုယ္သူ Motivate လုပ္တာ။ ဘာလို႔တုန္းဆိုေတာ့ သူလုပ္ခ်င္တာသူသိတယ္ သူ႔စိတ္ခံစားမူ သူ႔ emotion ကိုသူသိတယ္။ ပဥၥ၀ဂၢီေတြရဲ႕ reaction သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ခံစားမူ emotion ကိုလည္း သိတယ္တဲ့။ အဲ့ဒါ ေနာက္ဆံုးေက်ာ္ရတဲ့ ကုန္းပဲ။ အဲ့ဒီေတာင္ ေနာက္ဆံုးေက်ာ္ရတဲ့ေတာင္။ ★ အဲ့ဒီေတာင္ကို ေက်ာ္ျပီးေတာ့ ေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ ထိုင္တဲ့အခါၾကေတာ့ စိတ္ထဲမွာ အႏုသယေခၚတာေပါ့ နက္နက္နဲနဲ တည္ရိွတဲ့ negative emotion ေတြ စိတ္ခံစားမူအဆိုးၾကီးေတြ အင္မတန္မွ အားေကာင္းတဲ့ မွန္ေျပာင္းနဲ႔တူတဲ့ ဆႏၵတရားေတြ သတိတရားေတြ မဂၢင္ရွစ္ပါးထဲမွာပါတဲ့ သမၼာဒိ႒ိ သမၼာသကၤပၸဆိုတဲ့ ပညာတရားေတြ၊ အဲ့ဒီတရားေတြနဲ႔ ဆႏၵရာဂတို႔ အဝိဇၨာတို႔ကို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါၾကေတာ့ ေနာက္ဆံုးေခါင္းေမာ့လာတဲ့ အႏုသယ အဲ့ဒီ အႏုသယကို ပံုေဖာ္ထားတာ ျမတ္စြာဘုရားကို စစ္လာတိုက္တယ္လို႔ ေျပာတယ္ေလ။ ★ အဲ့ဒီမာရ္နတ္စစ္တပ္က ပစ္ပစ္သမွ်လက္နက္ေတြက ဘာျဖစ္သြားတုန္း ပန္းပဲျဖစ္သြားတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား စိတ္ႏုလံုးေတာ္ကို အႏၲရယ္မျပဳႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဘာလို႔မျပဳႏိုင္လဲ ေအာ္ ျမတ္စြာဘုရား ဒီထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ငါ့ရင္ထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အႏုသယေတြ ဒီအႏုသယေတြ ဒါေတြက စိတ္ခံစားမူ မဟုတ္ဘူး အရင္းအျမစ္ေတြ အရမ္းကို ေလးေလးနက္နက္ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ အရင္းအျမစ္ေတြပဲ အဲ့ဒါကိုၾကည့္ ၾကည့္ျပီးေတာ့ ဒုကၡအေနနဲ႔ျမင္တယ္ ၾကည့္ျပီးေတာ့ သမုဒယအေနနဲ႔ ျမင္တယ္ ၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္းနဲ႔ အဲဒီလို ဒုကၡနိေရာဓကိုေရာက္သြားတာ။ ကိေလသမာန္ကို ေအာင္တယ္ေခၚပါတယ္။ ★ ေရာက္သြားျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကို ဘယ္ကိုၾကြတုန္း (၄၉)ရက္ ဗုဒၶဂါယာမွာေနျပီးေတာ့ ဗာရာဏသီကိုၾကြတယ္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးဆီၾကြတယ္။ ျပန္ျပီးေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ မိတ္ေဆြေဟာင္းနဲ႔ ျပန္ျပီးေတာ့ေတြ႔တာ ျမတ္စြာဘုရားက သူတို႔ကို လာခဲ့ ငါတရားေတြသိျပီး ငါ့ဆီလာခဲ့ ငါ နင့္တို႔ကို ေျပာျပမယ္ ဒီလိုေခၚတာ မဟုတ္ဘူး။ စာနဲ႔ ဆင့္ဆိုတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးေပါ့။ လွမ္းေခၚတာ မဟုတ္ဘူး။ ★ အဲ့လိုလွမ္းေခၚမယ့္အစား ျမတ္စြာဘုရားက သူတို႔ဆီကို ၾကြသြားတယ္။ လူႏွစ္ေယာက္ရန္ျဖစ္တယ္၊ လူတစ္ေယာက္က ထြက္သြားတယ္ ထြက္သြားတဲ့သူေနာက္ကို ေနာက္တစ္ေယာက္က လုိက္သြားတယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒါကို ျမန္မာလိုဘယ္လိုေျပာတုန္း ျပန္ေခ်ာ့တယ္လို႔ေျပာတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္းပဲ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကို က႐ုဏာနဲ႔ ျပန္ေခ်ာ့တယ္လို႔ ကေလးစကားေျပာမယ္ဆို ေျပာႏိုင္တာေပါ့။ ျမတ္စြာဘုရားက က႐ုဏာနဲ႔ သစၥာေလးပါးေဆးကို ေခ်ာ့ျပီးေတာ့တိုက္တာ။ ★ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြလာတာျမင္ေတာ့ ေဟး ဟိုမွာ ဇိမ္ခံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကီး အစားအေသာက္အေကာင္းေတြစားတဲ့ လူၾကီးလာေနျပီ ဘယ္သူမွ မၾကိဳဆိုနဲ႔ ဂတိေတြက လုပ္လိုက္ေသးတယ္။ အနားေရာက္လာတဲ့ အခါၾကေတာ့ ဘယ္သူမွ မေနႏိုင္ဘူး။ ဘာလို႔မေနႏိုင္လဲ ျမတ္စြာဘုရားက သူ႔မွာရိွတဲ့ စိတ္ခံစားမူက ေမတၱာေတြ က႐ုဏာေတြနဲ႔ အဲ့ဒါေတြနဲ႔ လာတာ။ တင္းမာတဲ့ လကၡဏာ လံုး၀မရိွဘူး။ လံုး၀မရိွယံုတင္မကဘူး မ်က္ႏွာကလည္း ၾကည္လင္ေနတာ။ ★ ဒါနဲ႔ ေနရာေပးတဲ့သူကေပး ေျခေဆးတဲ့သူက ေျခေဆး ေသာက္ေရခပ္တဲ့သူကခပ္ အဲ့ဒါနဲ႔ သူတို႔ကို တရားေဟာမယ္လုပ္တဲ့အခါၾကေတာ့ သူတို႔ကို လက္မခံခ်င္ေသးဘူး စိတ္ထဲမွာ ခိုးလိုးခုိးလုျဖစ္ေနတာေတြက ရိွေနေသးတာ သိပ္မယံုခ်င္ေသးဘူး အဲ့ဒီ emotion ေတြကို ျမတ္စြာဘုရားကသိတယ္။ အဲ့ဒါနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဘယ္လိုေျပာတုန္း ဒီမွာၾကည့္ အခု ငါေျပာတဲ့ဟာက ငါတို႔နင္တို႔ အတူတူေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ေနလာတာ ငါ ဒီစကားမ်ိဳးေျပာဖူးလို႔လား? ★ ငါ အခု အသစ္အဆန္းေတြ႔လာတယ္ တရားေတြ႔လာတယ္။ အခ်ိန္ေလးေပးျပီးေတာ့ နားေထာင္ၾကည့္စမ္းပါ တခါထပ္ေခ်ာ့တာ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကို။ အဲ့လိုေခ်ာ့ျပီးေတာ့ ေျပာျပတဲ့အခါၾကေတာ့ ဓမၼစၾကာတရားျဖစ္လာတယ္။ ဓမၼစၾကာတရားေဟာတာနဲ႔ တျခားတရားေတြေဟာတာ တျခားသုတၱံ ဘာကြာတုန္းဆိုေတာ့ ဓမၼစၾကာေဟာတာ ျမတ္စြာဘုရားက သူ႔ကိုယ္ေတြ႔အေနနဲ႔ေဟာတာ။ တရားနာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို တရားသင္ေပးတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးထက္ သူ႔ကိုယ္ေတြ႔အေနနဲ႔ ေဟာျပတာ။ ★ ဒါေၾကာင့္ သစၥဉာဏ္၊ ကိစၥဉာဏ္၊ ကတဉာဏ္ ဆိုတာ ဓမၼစၾကာထဲမွာ ရိွတယ္။ အဲ့ဒီခ်ိန္မွာေလ ကတဉာဏ္ဆိုတာေလ သစၥာေလးပါးထဲမွာ ဒုကၡသစၥာကို သိျပီးျပီ၊ သမုဒယသစၥာကို ပယ္ျပီးျပီ၊ နိေရာဓကို ဆိုက္ေရာက္ျပီးျပီ မ်က္ေမွာက္ျပဳျပီးျပီ၊ မဂၢသစၥာကို ပြားမ်ားျပီးျပီဆိုတာ ဘယ္သူပဲရိွတုန္း ေျခာက္ေယာက္ရိွတယ္ အဲ့မွာ ပဥၥ၀ဂၢီငါးပါး နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရား ေျခာက္ပါးရိွတာ။ ★ ဘယ္သူကပဲ ကတဉာဏ္လုပ္ျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကပဲလုပ္ၿပီးျဖစ္ေနတာ။ ကတဉာဏ္ ျမတ္စြာဘုရားပဲရိွတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ သူ႔ကိုယ္ေတြ႔ကို သူေျပာျပတယ္။ ျပႆနာရိွလာျပီ ဒုကၡရိွလာျပီဆိုရင္ ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ရမလဲ စိတ္ခံစားမူဘယ္လိုကိုင္တြယ္ရမယ္ ဘယ္လို emotion ျဖစ္ရင္ ဘယ္လို manage လုပ္ရမယ္ သိတါက ကိစၥဉာဏ္၊ အဲ့ဒီ ကိစၥဉာဏ္ကိုလည္းပဲ ဘယ္သူကပဲသိသလဲ? ျမတ္စြာဘုရားကပဲသိတယ္။ ★ ဒုကၡကိုသိတာ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကလည္းသိတာေပါ့ ဒုကၡကိုသိလို႔ သူတို႔ေတာထြက္ၾကတယ္ေလ။ တရားေတြအားထုတ္ၾကတာ။ သစၥဉာဏ္ေတာ့ သူတို႔လည္းသိတယ္ သိတဲ့အတိုင္းအတာေတာ့ ကြာခ်င္ကြာမွာေပါ့ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ဒါေပမဲ့ သူတို႔လည္းသိတယ္။ ဆိုလိုတာက ဓမၼစၾကာကို ျမတ္စြာဘုရားက ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကို ေျပာျပတဲ့ေနရာမွာ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကို ေဟာတာထက္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးက သူ ဘုရားျဖစ္ျပီ သဗၺညဳတဉာဏ္ရျပီဆိုတာကို နားလည္ေအာင္ ယံုၾကည္ေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက သူရဲ႕ကိုယ္ေတြ႔ တရားရတဲ့ကိုယ္ေတြ႔ကို ျပန္ျပီးေတာ့ ေျပာျပတာ။ ဒါေၾကာင့္သစၥာေလးပါး ေဟာတာျခင္းတူရင္ တျခားသုတၱံ နဲ႔ ဓမၼစၾကာသုတ္နဲ႔ကြာတာ ဒီဟာေလးကြာတယ္။ ဒီဟာၾက ျမတ္စြာဘုရား သူရဲ႕ကိုယ္ေတြ႔ေဟာတာ။ ★ ျမတ္စြာဘုရား သူရဲ႕ကိုယ္ေတြ႔ေဟာတာေတြ တျခားသုတၱံေတြလည္းရိွပါတယ္ ဥပမာ မဇၩိမနိကါယ္ စူဠသစၥကသုတ္မွာ ဘုရားအေလာင္းျဖစ္စဥ္တုန္းက ဘယ္လိုက်င့္တယ္ အဲ့ဒါမ်ိဳးေတြ ေျပာျပတာေတြရိွပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆိုခ်င္တာက ျမတ္စြာဘုရားက ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကို သူ႔ကိုျပန္ျပီးေတာ့ နားေထာင္ခ်င္ေအာင္ သူ႔အေပၚမွာ ျပန္ျပီးေတာ့ ယံုၾကည္မူရိွေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးရိွတဲ့ေနရာကို ၾကြသြားလိုက္တယ္။ ေနာက္တခုက သူတို႔ကိုေျပာတာက ဒီမွာၾကည့္စမ္းပါအုန္း ဒါအရင္တုန္းက ေျပာဖူးလို႔လား မေျပာဖူးဘူး။ ★ အဲ့လိုေထာက္ျပေတာ့ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးက တကယ့္သူေတာ္ေကာင္းေတြ တကယ့္သမာဓိရိွတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ တရားကိုယံုၾကည္ေလးေလးစားစားနဲ႔ ရွာေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဆိုေတာ့ သူတို႔ခ်က္ျခင္းသိတယ္။ တကယ့္ပညာရိွၾကီးေတြ။ "ပုေဗၺ အနႏုႆုေတသု ဓေမၼသု” ဘယ္သူမွ မၾကားဘူးဖူး။ သူတို႔ထြက္ခြါျပီးမွ ျမတ္စြာဘုရားကသိတဲ့တရား သစၥာေလးပါးတရား။ အဲ့လိုေျပာျပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ attention သူတို႔ဂ႐ုစိုက္မူ သူ႔တို႔နားေထာင္ခ်င္ေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ေျပာႏိုင္တယ္။ ★ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ စိတ္ဓာတ္က်ထားတယ္ အခု ထက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ဆီေရာက္လာေတာ့ စိတ္ဓာတ္ေလးကနည္းနည္းေလးျမင့္လာတယ္ အခု ငါ့ကို ေနရာေပးျပီ ေနရာထိုင္ခင္းေပးျပီး ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေလာက္က က်ေနေသးတယ္ ဘယ္ေလာက္ကျမင့္ေနေသးတယ္ သူတို႔စိတ္ဓာတ္ ဘယ္အေနအထားမွာ ရိွေနသးတယ္ စိတ္ခံစားမူ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ခံစားမူကို ျမတ္စြာဘုရားက အတတ္သိေတာ္မူတယ္။ ★ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက သူတို႔ကို တရားေဟာလိုက္ေတာ့ သူတို႔တရားတြ ရသြားတယ္တဲ့ ဓမၼစၾကာသုတ္နဲ႔ အနတၱလကၡသုတ္၊ ျပီးလည္းၿပီးေရာ ရဟႏၲာေတြျဖစ္ ေနာက္ထပ္ဆက္ျပီးေဟာတာ ရဟႏၲာအပါးေျခာက္ဆယ္ျပီးသြားတဲ့အခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားက အဲ့ဒီ ရဟႏၲာမေထရ္အပါးေျခာက္ဆယ္ ဒီအတိုင္း ေအးေအးေဆးေဆး ဖိုလ္၀င္စားျပီး ေအးေအးေဆးေဆး မေနေအာင္၊ အဲ့လိုေနမယ့္အစား လူေတြၾကားထဲ ဒီတိုင္းသြားျပီး လူေတြကိုကူညီေအာင္ တရားေဟာေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ဘယ္လို Motivation ေပးတုန္း ဘယ္လို Motivate လုပ္တုန္း ဘယ္လိုအားေပးတုန္း ဘယ္လိုဆြဲေဆာင္တုန္း ဘယ္လို စည္းရုံးတုန္း သင္တို႔ကလည္းပဲ လြတ္ေျမာက္ျပီတဲ့ ငါကလည္း လြတ္ေျမာက္ျပီ တူတူပဲတဲ့။ ★ အဲ့ဒီစကားေလးက ျမတ္စြာဘုရားက emotion managment မွာ အရမ္းေကာင္းတယ္ ရဟႏၲာမေထရ္ျမတ္ေတြကို ထပ္ျပီးေတာ့အားေပးလိုက္တာ တရားက်င့္ေအာင္ေတာ့ အားေပးျပီးျပီ တရားရျပီးျပီ တရားထပ္ျပီးေတာ့ေဟာေအာင္ အပင္ပန္းခံျပီးေတာ့ ေဟာေအာင္ ေျပာတဲ့ေနရမွာ ျမတ္စြာဘုရား emotion managment ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတုန္း။ ငါကလည္း ကိေလသာကေန အကုန္လံုးလြတ္ေျမာက္ျပီ နင္တို႔ကလည္းပဲ လြတ္ေျမာက္ျပီ ဒါတူတူပဲ ဆိုလိုတာက ကိုယ့္ဟာကိုယ္ယံုၾကည္ပါ သြားျပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ပါ။ ★ တစ္ေၾကာင္းထဲကို ႏွစ္ပါးမသြားနဲ႔ တစ္ပါးတည္းသြား လူကနဲကို နဲနဲနဲ႔က်ဲက်ဲ၀ိုင္းတယ္။ နဲနဲနဲ႔ က်ဲက်ဲ၀ိုင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ အမ်ားၾကီး၀န္ထုပ္၀န္ပိုးထမ္းရတယ္၊ အဲ့လိုထမ္းႏိုင္ေအာင္ ေခါင္းေဆာင္လုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က motivate လုပ္ရတယ္ စည္းရုံးရတယ္ ျမတ္စြာဘုရား စည္းရုံးတာ ဘယ္ေလာက္ေတာ္လဲ။ တရားမသိေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုလည္း က႐ုဏာျဖစ္တယ္ အဲ့ဒီ မဟာက႐ုဏာေတာ္နဲ႔ စည္းရုံးတယ္။ EQ အျမင့္ဆုံးႏွင့္ ဘယ္လိုမွ အဆုံးအစမရွိတဲ့ ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ပါ။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္Oxfordဆရာေတာ္ေဒါက္တာဓမၼသာမိ 🙏🙏🙏 “စိတ္ခံစားမႈ မ်က္လံုးေကာင္းအင္အား - The Power of Emotionally Intelligent Eyes (၂၄.၁၂.၂၀၁၇)” တရားေတာ္ မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2ltakVC