အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Wednesday, July 17, 2019
ေတာင္းဆိုသူမ်ားေၾကာင့္႐ွာေဖြၿပီးတင္ေပးလိုက္ပါတယ္ ေလာကသုံးပါးႏွင့္ ျမတ္ဘုရားေဒသနာႏွင့္ (၃၁)ပံုအေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 ေလာက၏အေၾကာင္းကို ေရာဟိတနတ္သားႏွင့္ မာလုက် ရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္အား ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းခဲ့ဖူး၏။ေရာဟိတနတ္သားသည္ စ်ာန္အဘိညာဉ္ရေသာ ရေသ့ျဖစ္စဉ္အခါ စၾကာဝဠာ ေလာကႀကီး၏ အဆံုးကို ေရာက္ရန္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ခဲ့သူျဖစ္၏။ အလြန္လွ်င္ျမန္ေသာ အဘိညာဉ္ေျခလွမ္းျဖင့္ ေလာကႀကီး၏ အဆံုးကို ေရာက္ရန္သြားခဲ့ေသာ္လည္း စၾကာဝဠာေလာကႀကီးအၾကား ခရီးသြားရင္းသာ စုေတခဲ့ရ၏။႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ အာယနဓာတ္ဟူေသာ သခၤါရေလာက၏အဆံုးကို မေရာက္ဘဲ ေလာကအဆံုးကို မေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ မာလုက်ရဟန္းသည္ ေလာကႀကီး၏ ျမဲ မျမဲကို ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ မေျဖၾကားလွ်င္ သကၤန္းခြၽတ္ေတာ့မည္ဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္အား ၿခိမ္းေျခာက္ကာ ေမးျမန္းခဲ့ေသာ္လည္း ေလာကႀကီး ျမဲ မျမဲကို ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ ေျဖၾကားေတာ္ မမူခဲ့ေပ။ စၾကာဝဠာဟူေသာ ျသကာသေလာကအေၾကာင္း သိလိုသူေတြ မည္မွ်ပင္ မ်ားျပားခဲ့ေသာ္လည္း မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကိုေရာက္ေၾကာင္း ဒုကၡၿငိမ္းေၾကာင္းတရားမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ အက်ယ္တဝင့္ ေဟာျပေတာ္မမူခဲ့ပါ။သတၱဝါတို႔၏ ပုဂၢလဇၩာသယအရ သိသာ႐ုံမွ်သာ ေဟာျပေတာ္မူခဲ့၏။ 🌲🌲🌲ေလာက (၃) ပါး🌲🌲🌲 ၁။ သတၱေလာက- သက္ရွိသတၱဝါတို႔၏ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာအစဥ္၊ ၂။ ဩကာသ ေလာက- သက္မဲ့ ဥတုဇ႐ုပ္တို႔၏ ခႏၶာအစဥ္၊ ၃။ သခၤါရေလာက-သက္ရွိ သက္မဲ့ ႏွစ္မ်ဳိးလံုး တို႔၏ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာအစဥ္။ (ဒီ၊႒၊၁။၁၅၆။) (မ၊႒၊၂။၁၀၄။) (အံ၊႒၊၁။၇၅။) (ဝိသုဒၶိ၊၁။၁၉၈။) (ဒီ၊႒၊ျမန္၊၁။၃၀၄။) (ဝိ၊႒၊၉၀။) 🎄🎄🎄 ေလာက ၃ မ်ဳိး (တစ္နည္း)🌲🌲🌲 ၁။ ဣေႁႏၵတို႔ႏွင့္ စပ္ကုန္ေသာ ႐ုပ္တရားတို႔၏ လည္းေကာင္း, နာမ္တရားတို႔၏ လည္းေကာင္း, ႐ုပ္နာမ္တရားတို႔၏လည္းေကာင္း သႏၲာန္၏အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ ခႏၶာတရားတို႔၏ အေပါင္းအစုသည္ သတၱေလာက၊ ၂။ ႐ုပ္ခႏၶာ, နာမ္ခႏၶာ ႏွစ္မ်ဳိးလုံးတို႔သည္ သခၤါရေလာက၊ ၃။ ေျမႀကီး,ေတာ, ေတာင္ အစရွိေသာ အရာသည္ ဩကာသ ေလာက။ (ဣတိဝုတ္၊႒။၂၄၈။) 🌻🌻ျမင့္မိုရ္ေတာင္မျမင္ရျခင္းအေၾကာင္း🌻🌻 ေလာကအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားမႈမ်ား ရိွေနေသာ္လည္း အက်ဉ္းခ်ဳပ္၍ ေျပာဆိုရလွ်င္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ေလာကသုံးမ်ိဳးတြင္ အက်ံဳးဝင္၏။ဤေနရာ၌ စိတ္ဝင္စားမႈ အမ်ားဆံုးသည္ ၾသကာသေလာက၏ အေၾကာင္းအရာမ်ားပင္ျဖစ္၏။သိပၸံပညာရပ္မ်ား ထြန္းကားလာသည္ႏွင့္အမွ် ေျမႀကီး ေတာ ေတာင္ စေသာ ဥတုဇ႐ုပ္မ်ားျဖစ္ေသာ ၾသကာသေလာကအေပၚ ေမးခြန္းထုတ္လာၾက၏။ဘုရားေဟာေဒသနာတြင္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ရိွေနေသာ္လည္း အဘယ့္ေၾကာင့္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္တို႔ကို အာကာသယာဉ္တို႔ျဖင့္သြားေသာအခါ မွန္ဘီလူးျဖင့္ၾကည့္ေသာအခါ မျမင္ရသနည္းဟူေသာ ေမးခြန္းကို ေမးေလ့ရိွၾက၏။လူသာမန္တို႔မျမင္အပ္ေသာ မျမင္ႏိုင္ေသာ အရာဝတၳဳမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မျမင္ရျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ဈာန္စိတ္သမာဓိကိုပိုင္ဆိုင္ၾကေသာ စိတၱဝိသုဒၶိပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္တြင္ရိွေသာ စူဠာမဏိေစတီေတာ္ႏွင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္တြင္ရိွေသာ ဒုႆေစတီေတာ္ကို လူ႔ျပည္မွေန၍ ဖူးျမင္ၾကရေၾကာင္းႏွင့္ ဗုဒၶဂယာကို အာ႐ုံယူၿပီး အဓိ႒ာန္၍ ၾကည့္လိုက္လွ်င္ လူကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္ဖူးျမင္ရသကဲ့သို႔ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ၾကားဖူးၾကေပလိမ့္မည္။ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ျဖင့္ ၾကည့္မွသာ ျမင္ႏိုင္ေသာ အရာမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူသာမန္တို႔မျမင္အပ္ေသာ မျမင္ႏိုင္ေသာ အရာဝတၳဳမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မျမင္ရျခင္းပင္ျဖစ္၏ဟု ေျပာလိုရင္းပင္ျဖစ္။ စာေပက်မ္းဂန္တို႔၏ အဆိုအမိန္႔မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး ေတြးေတာေစလိုသည္မွာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္သည္ လူတို႔၏ေနထိုင္ရာ ေျမျပင္ႏွင့္ တစပ္တည္းရိွ၏ဟု ထင္ေနရေသာ္လည္း ျမင့္မိုရ္ ယုဂန္ဓိုရ္ သတၱရဘန္ ေတာင္စဉ္ ခုႏွစ္ထပ္တို႔သည္ ျမခေနာက္သုံးခုေပၚတြင္တည္ရိွေၾကာင္းႏွင့္ ၎ျမခေနာက္သုံးခုတို႔၏အၾကားတြင္ ယူဇနာတစ္ေသာင္းက်ယ္ဝန္းေသာ အသူရာျပည္ရိွေၾကာင္း စာေပက်မ္းဂန္တို႔၌ ျပဆိုေသာေၾကာင့္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ စေသာ အရာမ်ားသည္ ကမၻာေျမႀကီးႏွင့္ မထိစပ္ဘဲ ပန္းဆိုင္းဆြဲထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ကမၻာေျမအတြင္းသားတြင္ တည္ရိွေသာ အရာမ်ားမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ မျမင္ရျခင္းျဖစ္၏ဟုလည္း မွတ္ယူႏိုင္ေပသည္။ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္တြင္ ေနက ျမင့္မိုရ္ေတာင္ကို လွည့္ပတ္၏ဟုဆို၏။သိပၸံပညာ႐ွင္မ်ား၏ အျမင္တြင္ ေနသည္ ကမၻာကိုမလွည့္ပတ္ဘဲ ကမၻာကသာ ေနကို လွည့္ပတ္ရေၾကာင္း ေျပာဆိုသံကို ၾကားဖူးပါ၏။တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆန္႔က်င္ဘက္အျမင္လို႔ ထင္ျမင္စရာ ရိွေနေသာ္လည္း ဆန္႔က်င္ဘက္ မဟုတ္ေၾကာင္း နားလည္ႏိုင္ပါ၏။ကမၻာေျမက မိမိထက္အင္အားႀကီးေသာ ေနကို လွည့္ပတ္ရျခင္းျဖစ္သလို ေနကလည္း သူ႔ထက္ အင္အားႀကီးေသာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ကို လွည့္ပတ္ေနရျခင္းျဖစ္၏ဟု နားလည္မိလွ်င္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆန္႔က်င္ဘက္ ဝိေရာဓိမျဖစ္ဟု ျမင္မိ၏။ေနမိဇာတ္ေတာ္တြင္ နတ္ျပည္သြားေသာလမ္းကို ငရဲလမ္းႏွင့္ နတ္ဗိမာန္လမ္းတို႔တြင္ ေနမိမင္းႀကီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ လမ္းေၾကာင္းျဖင့္ သြားႏိုင္ေၾကာင္း မာတလိနတ္သား၏ ေျပာၾကားခ်က္ကို ေထာက္႐ွဳလွ်င္ ေျမႀကီးအတြင္းမွာသာ ငရဲရိွသည္မဟုတ္ ေကာင္းကင္ျပင္တြင္လည္း ဥႆဒစေသာ ငရဲငယ္မ်ား ရိွေၾကာင္း သတိျပဳသင့္ေပသည္။ တာဝတႎသာနတ္တို႔၏ တစ္ရက္ႏွင့္ စတုမဟာရာဇ္နတ္တို႔၏ တစ္ရက္တာကာလသည္ အေတာ္ေလးကြာဟၾက၏။ လူတို႔၏အႏွစ္ ငါးဆယ္ကို စတုမဟာရာဇ္နတ္တို႔၏ တစ္ရက္ျဖစ္၏။လူတို႔၏ အႏွစ္တစ္ရာသည္ တာဝတႎသာ နတ္တို႔၏ တစ္ရက္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုၾက၏။ကမၻာေျမျပင္၏ အတြင္းပိုင္း မဟုတ္ၾကဘဲ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုသည္ သီးျခားစီျဖစ္ေသာေၾကာင့္သာ ေန႔ရက္အခ်ိန္မွအစ အလြန္ပင္ ကြာျခားျခင္းျဖစ္၏ဟု နားလည္ႏိုင္ပါ၏။ဝိဘင္းပါဠိေတာ္တြင္လည္း ေလ့လာႏိုင္ပါ၏။ျမင့္မိုရ္ ယုဂန္ သတၱရဘန္တို႔ကို မျမင္ေတြ႔ရျခင္းအေၾကာင္းကို ေဒသနာ သာဓကယုတၱိတို႔ျဖင့္ ထုတ္ေဆာင္၍ ျပျခင္းသာျဖစ္၏။ 🌹🌹ကြၽန္းႀကီးေလးကြၽန္း ရိွ မရိွအေျဖ🌹🌹 ေျမႀကီး ျမင့္မိုရ္ေတာင္ႏွင့္ ေနလနကၡတ္ ေတာ ေတာင္ ဘံု ဗိမာန္စေသာ တည္ရာဌာန သက္မဲ့ ဥတုဇ႐ုပ္မ်ားသည္ ၾသကာသေလာကႀကီးပင္ျဖစ္၏။ဇမၺဴဒီပါ လက်္ာေတာင္ကြၽန္း,ပုဗၺဝိေဒဟ အေ႐ွ႕ကြၽန္း,ဥတၱရကု႐ု ေျမာက္ကြၽန္း, အပရေဂါယာ အေနာက္ကြၽန္း,ဟူေသာ ကြၽန္းႀကီးေလးကြၽန္း ရိွမရိွ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔၌ ဘုရားေဟာ မေဟာ ယုံၾကည္ရန္ ခက္ခဲေနသူမ်ား ရိွၾက၏။ထင္ရာ ျမင္ရာ ေရးသားၾကသည္ဟု ယူဆေနသူမ်ားလည္း ရိွၾက၏။ျဗာဟၼဏအယူဝါဒမ်ား ေဖာ္ျပရာစာေပမွ စိတ္ကူးယဉ္ဆန္ဆန္ကို ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေတြးေတာေနသူမ်ားလည္း ရိွခဲ့ပါ၏။ဤျပႆနာကို ေျဖ႐ွင္းႏိုင္ရန္မွာ လက္ညိဳးထိုးျပ၍ ရေသာ အရာမ်ားမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားေဟာ ေဒသနာကို ၫႊန္ျပေသာ္လည္း ယုံၾကည္ႏိုင္ပါမည္လားဟု အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ယုံမွားသံသယ ျဖစ္မိပါ၏။ဥ႐ုေဝဠကႆပကို ေျဖခြၽတ္ရာတြင္ ဥတၱရကု႐ု ေျမာက္ကြၽန္း၌ ျမတ္စြာဘုရား ဆြမ္းခံႂကြပုံကို ေလ့လာမိခဲ့လွ်င္ ကြၽန္းႀကီးေလးကြၽန္း ရိွ မရိွ ျပႆနာသည္ အလိုလို ေျဖ႐ွင္းၿပီးသား ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား မုေယာဆန္သုံးေဆာင္ရေသာ ေဝရဉၨာျပည္တြင္ အ႐ွင္မဟာေမာဂၢလာန္မေထရ္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္အား ေျမာက္ကြၽန္းကို ဆြမ္းခံႂကြခြင့္ျပဳဖို႔ ေလွ်ာက္ထားေသာစကားကို ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္ႏွင့္၎အ႒ကထာ ဋီကာတို႔ကို ေလ့လာမိလွ်င္ ကြၽန္းႀကီးေလးကြၽန္း ရိွေၾကာင္းကို တိုက္႐ိုက္ၾကည့္႐ွဳေလ့လာႏိုင္ပါ၏။ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔ကို ေလ့လာႏိုင္ေသာ စာေပအင္အား မရိွခဲ့လွ်င္ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ ေရးသားေတာ္မူေသာ မဟာဝင္က်မ္းတြင္ ဇမၺဴဒီပစာတမ္းကိုသာ ေလ့လာဖတ္႐ွဳၾကပါဟု အၾကံဉာဏ္ေပးခ်င္ပါသည္။ (ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္၊ႏွာ.၁/၈၊ပိုဒ္-၁/၁၇၊၎အ႒ကထာ၊ႏွာ-၉၀/၁/၂။) ✨✨၃၁ ဘံု အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ✨✨ သုံးဆယ့္တစ္ဘံုဟူေသာ စကားသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစု ၾကားသိဖူးေသာ စကားပင္ျဖစ္၏။ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ေသာ အျခားေသာ ဘာသာေရးအယူအဆမ်ားတြင္ သုံးဆယ့္တစ္ဘံုဟု မေျပာၾကေသာ္လည္း ေကာင္းကင္ဘံု ရိွေၾကာင္း ယုံၾကည္ထားၾက၏။မည္သို႔ပင္ ကြဲျပားျခားနားေနေသာ္လည္း သတၱဝါတို႔၏ ျဖစ္ရာ ဘဝမ်ားကို ဘံုဟု ေခၚဆိုေၾကာင္း ဦးစြာပဌမ နားလည္ထားရေပမည္။လူ႔ေလာကတြင္ ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္သူမ်ားကို အခ်ဳပ္ ေထာင္တို႔က ဆီးႀကိဳလွ်က္ရိွၾကသလို ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသား ကမၻာသူ ကမၻာသားတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ေစတနာ ေမတၱာ ေ႐ွး႐ွဳၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားအတြက္ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာ ဂုဏ္ျပဳမႈတို႔ျဖင့္ ဆီးႀကိဳလွ်က္ ရိွၾက၏။ ထိုနည္းတူစြာပင္ အကုသိုလ္ ဒုစ႐ိုက္တို႔ျဖင့္ ထံုမြမ္းေနေသာ သူတို႔အား ငရဲ တိရစၧာန္ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္ဟူေသာ အပါယ္ေလးပါးက ဆီးႀကိဳေနပါ၏။ငရဲဘဝ ဆင္းရဲဒုကၡ ခံစားေနရသူကို ငရဲဘံုေရာက္၏ဟု ေခၚဆိုမႈျပဳပါ၏။တိရစၧာန္ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္ ဘဝသို႔ ေရာက္ေနသူမ်ားကိုလည္း ငရဲဘံု တိရစၧာန္ဘံု ေရာက္ေနသည္ စေသာ စကားအသုံးအႏႈံးကို ျပဳၾကပါ၏။အခ်ိဳ႕ေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ဘံု တစ္ခု သီးျခားရိွေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ သတၱဝါမ်ားမွာ ဘံုဗိမာန္ သီးျခား မရိွၾကပါ။အနီးစပ္ဆံုး ဥပမာေပးရလွ်င္ လူႏွင့္တိရစၧာန္ကို ေျပာရေပလိမ့္မည္။လူ႔ဘံု တိရစၧာန္ဘံုဟု ေျပာဆိုၾကေသာ္လည္း လူႏွင့္တိရစၧာန္တို႔သည္ ဤကမၻာေျမျပင္တြင္ အတူတကြျဖစ္ေပၚၾက၏။အသိဉာဏ္ႏွင့္ ဘဝေပးအေျခအေနမ်ားသည္ မည္သို႔မွ် ေပါင္းစပ္၍ မရေလာက္ေအာင္ ခႏၶာကိုယ္တည္ေဆာက္ပုံကအစ မတူညီၾကေပ။ အလြန္အင္မတန္ ကြဲျပားျခားနား၏။လူ႔အေပါင္းအသင္းႏွင့္ တိရစၧာန္အေပါင္းအသင္း ျဖစ္ေပၚပုံျခင္း မတူညီၾကေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရာဘဝကိုလိုက္ၿပီး ဘံုတစ္ခုအျဖစ္ ေခၚေဝၚေျပာဆိုမႈရိွေၾကာင္းလည္း သိထားသင့္ပါ၏။ အပါေယာတိ နိရယတိရစၧာနေယာနိေပတၱိဝိသယအသုရကာယာ။သေဗၺပိ ဟိ ေတ ဝၯိသခၤါတႆ အယႆ ဘာေဝါ "အပါေယာ"တိ ဝုစၥတိ။ (နိဒါန-ခႏၶဝဂၢ အ႒ကထာ၊နိဒါနသုတ္အဖြင့္၊ႏွာ-၈၉) အစရိွသည္ကို ေလ့လာျခင္းျဖင့္ ငရဲမ်ိဳးေစ့မွာ ပဋိသေႏၶေနသူကို ငရဲဘံုေရာက္သည္ တိရစၧာန္မ်ိဳးေစ့မွာ ပဋိသေႏၶေနသူကို တိရစၧာန္ဘံုေရာက္သည္ဟု အပါယ္ေလးပါးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဘံုေလးဘံု သတ္မွတ္ေၾကာင္း သိထားသင့္ေပသည္။ အျပစ္မရိွ ေကာင္းေသာအက်ိဳးကို ေပးျခင္းလကၡဏာရိွေသာ သုစ႐ိုက္တရားတို႔ျဖင့္ ေနထိုင္ျပဳမူေျပာဆို ေတြးၾကံသူမ်ားအတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ ဘဝမ်ားက ႀကိဳဆိုေနပါ၏။ဥပမာအနီးစပ္ဆံုးေျပာရလွ်င္ သုဂတိဘဝျဖစ္ေသာ လူ႔ဘဝကို ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ရရိွလာပါေသာ္လည္း ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟၾက၏။အခ်ိဳ႕က ဆင္းရဲသားအမ်ိဴးအႏြယ္၌ ပဋိသေႏၶတည္ၾက၏။အခ်ိဳ႕က သူေဌးသူႂကြယ္အမ်ိဳးအႏြယ္၌သာ ပဋိသေႏၶတည္ၾက၏။ဆင္းရဲသားဘဝ သူေဌးသားဘဝဟု ေခၚေဝၚသုံးစြဲၾက၏။ကုသိုလ္ကံ၏ အက်ိဳးေပးသည္ လူ႔ဘဝ နတ္ဘဝ ျဗဟၼာဘဝစသည္ျဖင့္ ေခၚဆိုၾကသလို လူ႔ဘံု နတ္ဘံု ျဗဟၼာဘံုဟု ေခၚဆိုေသာ ဘံုဌာနမ်ားတြင္ မ်ိဳးေစ့ပဋိသေႏၶအျဖစ္ အက်ိဳးေပးခြင့္ရ၏။လူ႔ဘုံဌာနျဖစ္ေသာ ဤကမၻာေျမျပင္တြင္ လူသားမ်ားႏွင့္ ဘုမၼဇိုးစေသာ နတ္တို႔သည္ အတူတကြ ေနထိုင္ပါေသာ္လည္း မ်ိဳးႏြယ္ျခင္း အသင္းအပင္းျခင္း မည္သို႔မွ် မတူညီၾကသလို ဆက္စပ္၍ မရေအာင္ ကြာျခားၾက၏။ထို႔ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ရာဘဝကို အစြဲျပဳၿပီး ဘံုဌာနတစ္ခုအျဖစ္ ေခၚဆိုမႈ ရိွပုံကို သတိျပဳေစလို၍ ေဖာ္ျပျခင္းသာျဖစ္၏။စတုမဟာရာဇ္ နတ္မ်ားႏွင့္ တာဝတႎသာ နတ္တို႔သည္ ေနရာဌာနျခင္း စည္းစိမ္ခ်မ္းသာျခင္း မတူညီၾကသလို ဘံုဗိမာန္ျခင္းလည္း ကြဲျပားျခားနားေသာေၾကာင့္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံု တာဝတႎသာနတ္ဘံုဟု နတ္ျခင္းတူေသာ္လည္း ဘံုဗိမာန္ျခင္း ကြဲျပားသြား၏။ဘံုဌာနကြဲျပားသည့္အေလ်ာက္ သက္တမ္းျခင္းလည္း အလြန္ကြာျခားလွ၏။ဤေနရာ၌ အနည္းငယ္ ခ်ဲ႕၍ ေျပာလို၏။ စတုမဟာရာဇ္နတ္မ်ိဳးႏြယ္တို႔သည္ အခ်ိဳ႕နတ္မ်ား ျမင့္မိုရ္ေတာင္၏ အလယ္၌ ေနၾကသလို အခ်ိဳ႕နတ္မ်ားကလည္း အျခားတစ္ပါးေသာ စၾကာဝဠာေတာင္၌ေနၾက၏။အခ်ိဳ႕ကလည္း ေကာင္းကင္ဘံုဗိမာန္နန္းတြင္ ေနထိုင္ၾက၏။အမ်ိဳးအႏြယ္ေပါင္း ဘံုဗိမာန္၏ တည္ရာဌာနေပါင္း အမ်ားအျပားရိွေသာ္လည္း နတ္မင္းႀကီးေလးပါး၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ရိွၾကေသာေၾကာင့္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံုဟူ၍သာ ေခၚတြင္၏။တာဝတႎသာနတ္တို႔သည္ ျမင့္မိုရ္ ေတာင္ထိပ္မွာေနေသာ နတ္မ်ားရိွသလို ေကာင္းကင္မွာေသာ္၎ အျခားအျခားေသာ စၾကာဝဠာတို႔မွာေသာ္၎ ဘံုဗိမာန္တို႔ျဖင့္ ေနထိုင္ၾကေသာ နတ္မ်ားလည္းရိွပါ၏။မည္သည့္နတ္ဘံုမဆို အျခားအျခားေသာ စၾကာဝဠာတို႔မွာေသာ္လည္း မေနထိုင္ေသာ နတ္ဟူသည္မရိွပါ။နတ္ျပည္ ေျခာက္ထပ္ ျဗဟၼာႏွစ္ဆယ္တို႔၏ ဘံု ဗိမာန္မ်ားသည္ တစ္ဘံုထက္ တစ္ဘံုက အထက္အထက္ျဖစ္ေသာ အျခားအျခားေသာ စၾကာဝဠာသို႔ ေရာက္ရိွၿပီး စည္းစိမ္ခ်မ္းသာႏွင့္ အသက္တမ္းတို႔ သာလြန္ေၾကာင္းကို အက်ယ္ခ်ဲ႕မျပေတာ့ပါ။ဝိဘင္းပါဠိေတာ္မွာ လာသည့္အတိုင္းကိုသာ အက်ဉ္းခ်ဳပ္၍ ဘာသာျပန္ဆို ေဖာ္ျပရျခင္းသာျဖစ္၏။သုံးဆယ့္တစ္ဘံုကို ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ ေဟာေတာ္ျခင္း ရိွ မရိွ သိလိုသူမ်ားအတြက္ ေဖာ္ျပေပးျခင္းသာျဖစ္၏။အဘိဓမၼာခုႏွစ္က်မ္းတြင္ ဒုတိယေျမာက္က်မ္းျဖစ္ေသာ ဝိဘင္းပါဠိေတာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္ကို ေဖာ္ျပေပးျခင္းသာျဖစ္၏။ ဒုစ႐ိုက္က်ဴးလြန္သူမ်ားအတြက္ အပါယ္ေလးဘံုကို ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ေဟာခဲ့သလို သုစ႐ိုက္တရားႏွင့္ျပည့္စုံသူမ်ားအတြက္ လူ႔ျပည္လူ႔ဘဝလူ႔ဘံုႏွင့္တကြ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္ဟူေသာ ကာမသုဂတိ ခုႏွစ္ဘံုသို႔ ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူခဲ့၏။လူတို႔၏ ကုသိုလ္ကမၼပထတရား ဆယ္ပါးထက္လြန္ျမတ္ေသာ ပထဝီစေသာကသိုဏ္းႏွင့္ ေမတၱာစေသာျဗဟၼဝိဟာရတို႔ကို ပြားမ်ား၍ သမထသမာဓိျဖင့္ စ်ာန္စိတ္ျဖစ္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ျဗဟၼာဘံု ႏွစ္ဆယ္တြင္ တစ္ဘံုဘံုသို႔ ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါ၏။ဤစကားရပ္ျဖင့္ ၾသကာသေလာကအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း သိနားလည္ေလာက္ၿပီဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါ၏။ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔ကို တိုက္႐ိုက္ေလ့လာလိုသူ အက်ယ္တဝင့္ သိရိွလိုသူမ်ားအတြက္ က်မ္းၫႊန္းေတြကိုလည္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါ၏ (ဝိဘင္းပါဠိေတာ္၊ႏွာ-၄၃၇ မွ ၄၄၁၊ပိုဒ္-၁၀၂၁ မွ ၁၀၂၉၊ ဝိဘင္းအ႒ကထာ၊ႏွာ-၅၀၁ မွ ၅၀၆၊ ဝိဘင္းအႏုဋီကာ၊ႏွာ-၂၂၆/၇/၈။) 🌟🌟🌟တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ အဘိဓမၼာတရား ေဟာေတာ္မူရျခင္းအေၾကာင္း🌟🌟🌟 မယ္ေတာ္မိနတ္သားကို ေက်းဇူးဆပ္တဲ့အေနႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ အဘိဓမၼာတရားကို တာဝတႎသာနတ္ျပည္တြင္ ေဟာေတာ္မူသည္ဟု က်မ္းဂန္အသီးသီးက ျပဆိုၾကေသာ္လည္း မယ္ေတာ္မိနတ္သားစံရာ တုသိတာနတ္ျပည္တြင္ အဘယ့္ေၾကာင့္ မေဟာသနည္းဟု အေမးေစာဒနာမ်ားလည္းျဖင့္ မၾကာခဏၾကဳံေတြ႔ရပါ၏။မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲဳႆိတနတ္သားကို ေက်းဇူးဆပ္တဲ့တရားေဟာတာ မျဖစ္ႏိုင္ဟု ယုံမွားသံသယျဖင့္ ေမးျမန္းလာသူမ်ားလည္းရိွပါ၏။အလြန္ေခါင္းကိုက္စရာ အေမးပုစၧာပင္ျဖစ္၏။ တာဝတႎသာနတ္ျပည္သည္ လူ႔ေလာက စကားျဖင့္ေျပာဆိုရလွ်င္ သြားေရးလာေရး လြယ္ကူ၍လမ္းဆံုလမ္းခြ အခ်က္အျခာက်ေသာ ေနရာဌာနႏွင့္ ဥပမာတူေၾကာင္း ေျပာလိုပါ၏။တာဝတႎသာနတ္ျပည္သည္ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္တြင္ ဒုတိယေျမာက္နတ္ဘံုျဖစ္၏။စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံုမွာ ေနထိုင္ၾကေသာ နတ္မ်ားလည္း သြားေရာက္ၿပီး တရားနာႏိုင္ၾကသလို ယာမာ တုသိတာ နိမၼာနရတီ ပရနိမၼိတဝသဝတၳီနတ္ဘံုမွ နတ္မ်ား အသညသတ္ၾကဉ္ေသာ ႐ူပ ၁၅ ဘံုမွ ပဌမ ဒုတိယ တတိယ စတုတၳစ်ာန္ဘံုသား ျဗဟၼာမ်ားလည္း တရားနာရန္ ႂကြေရာက္ႏိုင္ေသာ ေနရာဌာနပင္ျဖစ္၏။တုသိတာနတ္ျပည္တြင္ ျမတ္စြာဘုရား အဘိဓမၼာတရားေဟာေတာ္မူခဲ့လွ်င္ စတုမဟာရာဇ္နတ္မ်ားႏွင့္ တာဝတႎသာနတ္မ်ား တရားနာရန္ သြားေရာက္ႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ထို႔ေၾကာင့္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္တြင္သာ မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲဳႆိတနတ္သားကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး နတ္ျဗဟၼာမ်ားအတြက္ အဘိဓမၼာတရားကို ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏ဟု ႏွလံုးသြင္းၾကေစလိုပါ၏။တာဝတႎသာနတ္ျပည္တြင္ အဘိဓမၼာတရားေဟာေတာ္မူျခင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္တိုင္း၏ အစဉ္အလာဓမၼတာပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း သြားေရးလာေရး လြယ္ကူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္သာ ဗုဒၶဘုရား႐ွင္တို႔၏ အစဉ္အလာ ဓမၼတာတစ္ရပ္အျဖစ္ ျဖစ္ရပါေၾကာင္း သုံးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါ၏။အ႐ူပေလးဘံုမွ ျဗဟၼာမ်ားႏွင့္ အသညသတ္ဘံုမွ ျဗဟၼာမ်ားသည္ ႐ုပ္ခ်ည္းသက္သက္ နာမ္ခ်ည္းသက္သက္သာ ရိွၾကေသာ ျဗဟၼာမ်ားျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေသာ တရားေတာ္ကို နာၾကားႏိုင္ေသာ စြမ္းအားမ်ား မရိွၾကပါ။တရားမနာႏိုင္ေသာ ျဗဟၼာမ်ားျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ ကမၻာဆက္၍ အသက္႐ွည္ေသာ ျဗဟၼာမ်ားပင္ျဖစ္ေစကာမူ အသညသတ္ျဗဟၼာဘံုႏွင့္ အ႐ူပျဗဟၼာဘံုကို ရပ္ျပစ္႐ွစ္ပါးတြင္ ထည့္သြင္း၍ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။ ယခုေဖာ္ျပခဲ့ေသာ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔၏ တည္ရာဌာန ဘံုဗိမာန္ႏွင့္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို႔သည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ဘုန္းကံေၾကာင့္ ခံစားစံစားၾကရပါေသာ္လည္း ကုသိုလ္ကံကုန္ေသာအခါ မေကာင္းေသာ အပါယ္ဒုဂၢတိသို႔ က်ေရာက္ႏိုင္၏။ ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရားေလးပါးတို႔ ျပဳျပင္စီမံအပ္ေသာေၾကာင့္ စုတိျပတ္ေႂကြေသလြန္ျခင္း မျမဲျခင္းတရားတို႔ကို ရင္ဆိုင္ၾကဳံေတြ႔ရႏိုင္၏။တည္ျမဲေသာ တရားမ်ား မဟုတ္ပါ။အို နာ ေသေရး ဒုကၡေဘးတို႔မွ လြတ္ေျမာက္လိုေသာ ပညာရိွသည္ သန္႔႐ွင္းစင္ၾကယ္၍ ၿငိမ္းေအးမႈသႏၲရသႏွင့္ျပည့္စုံေသာ နိဗၺာန္ကို အာ႐ုံျပဳကာ ဉာဏ္ျဖင့္သက္ဝင္၍ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္မွသာလွ်င္ ကိေလသာ အာသေဝါကင္းစင္၍ ဒုကၡအားလံုး ၿငိမ္းေအးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တိုက္တြန္း ႏိုးေဆာ္လိုက္ပါ၏။ သတၱဝါဟူသမွ် ေဘးမခ ေအးျမၾကေစသတည္း။ အ႐ွင္လာဘဝံသ(ေဖာင္းျပင္) Credit Copy ဓမၼဘဏ္တိုက္
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/32tmi2A
Newer Post
Older Post
Home