Wednesday, July 17, 2019

ေတာင္းဆိုသူမ်ားေၾကာင့္႐ွာေဖြၿပီးတင္ေပးလိုက္ပါတယ္ ​ေလာကသုံးပါးႏွင္​့ ျမတ္​ဘုရား​ေ​ဒသနာႏွင့္ (၃၁)ပံုအေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 ​ေလာက၏အ​ေၾကာင္​းကို ​ေရာဟိတနတ္​သားႏွင္​့ မာလုက် ရဟန္​းသည္​ ျမတ္​စြာဘုရား႐ွင္​အား ​ေလွ်ာက္​ထား ​ေမးျမန္​းခဲ့ဖူး၏။​ေရာဟိတနတ္​သားသည္​ စ်ာန္​အဘိညာဉ္​ရ​ေသာ ရ​ေသ့ျဖစ္​စဉ္​အခါ စၾကာဝဠာ ​ေလာကႀကီး၏ အဆံုးကို ​ေရာက္​ရန္​ ႀကိဳးစား အားထုတ္​ခဲ့သူျဖစ္​၏။ အလြန္​လွ်င္​ျမန္​​ေသာ အဘိညာဉ္​​ေျခလွမ္​းျဖင္​့ ​ေလာကႀကီး၏ အဆံုးကို ​ေရာက္​ရန္​သြားခဲ့​ေသာ္​လည္​း စၾကာဝဠာ​ေလာကႀကီးအၾကား ခရီးသြားရင္​းသာ စု​ေတခဲ့ရ၏။႐ုပ္​နာမ္​ခႏၶာ အာယနဓာတ္​ဟူ​ေသာ သခၤါရ​ေလာက၏အဆံုးကို မ​ေရာက္​ဘဲ ​ေလာကအဆံုးကို မ​ေရာက္​ႏိုင္​​ေၾကာင္​း ျမတ္​စြာဘုရား မိန္​႔ၾကား​ေတာ္​မူခဲ့၏။ မာလုက်ရဟန္​းသည္​ ​ေလာကႀကီး၏ ျမဲ မျမဲကို ျမတ္​စြာဘုရား႐ွင္​ မ​ေျဖၾကားလွ်င္​ သကၤန္​းခြၽတ္​​ေတာ့မည္​ဟူ၍ ျမတ္​စြာဘုရား႐ွင္​အား ၿခိမ္​း​ေျခာက္​ကာ ​ေမးျမန္​းခဲ့​ေသာ္​လည္​း ​ေလာကႀကီး ျမဲ မျမဲကို ျမတ္​စြာဘုရား႐ွင္​ ​ေျဖၾကား​ေတာ္​ မမူခဲ့​ေပ။ စၾကာဝဠာဟူ​ေသာ ျသကာသ​ေလာကအ​ေၾကာင္​း သိလိုသူ​ေတြ မည္​မွ်ပင္​ မ်ားျပားခဲ့​ေသာ္​လည္​း မဂ္​ဖိုလ္​နိဗၺာန္​ကို​ေရာက္​​ေၾကာင္​း ဒုကၡၿငိမ္​း​ေၾကာင္​းတရားမဟုတ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ အက်ယ္​တဝင္​့ ​ေဟာျပ​ေတာ္​မမူခဲ့ပါ။သတၱဝါတို႔၏ ပုဂၢလဇၩာသယအရ သိသာ႐ုံမွ်သာ ​ေဟာျပ​ေတာ္​မူခဲ့၏။ 🌲🌲🌲​ေလာက (၃) ပါး🌲🌲🌲 ၁။ သတၱေလာက- သက္ရွိသတၱဝါတို႔၏ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာအစဥ္၊ ၂။ ဩကာသ ေလာက- သက္မဲ့ ဥတုဇ႐ုပ္တို႔၏ ခႏၶာအစဥ္၊ ၃။ သခၤါရေလာက-သက္ရွိ သက္မဲ့ ႏွစ္မ်ဳိးလံုး တို႔၏ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာအစဥ္။ (ဒီ၊႒၊၁။၁၅၆။) (မ၊႒၊၂။၁၀၄။) (အံ၊႒၊၁။၇၅။) (ဝိသုဒၶိ၊၁။၁၉၈။) (ဒီ၊႒၊ျမန္၊၁။၃၀၄။) (ဝိ၊႒၊၉၀။) 🎄🎄🎄 ေလာက ၃ မ်ဳိး (တစ္နည္း)🌲🌲🌲 ၁။ ဣေႁႏၵတို႔ႏွင့္ စပ္ကုန္ေသာ ႐ုပ္တရားတို႔၏ လည္းေကာင္း, နာမ္တရားတို႔၏ လည္းေကာင္း, ႐ုပ္နာမ္တရားတို႔၏လည္းေကာင္း သႏၲာန္၏အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ ခႏၶာတရားတို႔၏ အေပါင္းအစုသည္ သတၱေလာက၊ ၂။ ႐ုပ္ခႏၶာ, နာမ္ခႏၶာ ႏွစ္မ်ဳိးလုံးတို႔သည္ သခၤါရေလာက၊ ၃။ ေျမႀကီး,​ေတာ, ေတာင္ အစရွိေသာ အရာသည္ ဩကာသ ေလာက။ (ဣတိဝုတ္၊႒။၂၄၈။) 🌻🌻ျမင္​့မိုရ္​​ေတာင္​မျမင္​ရျခင္​းအ​ေၾကာင္​း🌻🌻 ​ေလာကအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားမႈမ်ား ရိွ​ေန​ေသာ္​လည္​း အက်ဉ္​းခ်ဳပ္​၍ ​ေျပာဆိုရလွ်င္​ ​ေဖာ္​ျပခဲ့​ေသာ ​ေလာကသုံးမ်ိဳးတြင္​ အက်ံဳးဝင္​၏။ဤ​ေနရာ၌ စိတ္​ဝင္​စားမႈ အမ်ားဆံုးသည္​ ၾသကာသ​ေလာက၏ အ​ေၾကာင္​းအရာမ်ားပင္​ျဖစ္​၏။သိပၸံပညာရပ္​မ်ား ထြန္​းကားလာသည္​ႏွင္​့အမွ် ​ေျမႀကီး ​ေတာ ​ေတာင္​ စ​ေသာ ဥတုဇ႐ုပ္​မ်ားျဖစ္​​ေသာ ၾသကာသ​ေလာကအ​ေပၚ ​ေမးခြန္​းထုတ္​လာၾက၏။ဘုရား​ေဟာ​ေဒသနာတြင္​ ျမင္​့မိုရ္​​ေတာင္​ရိွ​ေန​ေသာ္​လည္​း အဘယ္​့​ေၾကာင္​့ ျမင္​့မိုရ္​​ေတာင္​ ယုဂႏၶိဳရ္​​ေတာင္​တို႔ကို အာကာသယာဉ္​တို႔ျဖင္​့သြား​ေသာအခါ မွန္​ဘီလူးျဖင္​့ၾကည္​့​ေသာအခါ မျမင္​ရသနည္​းဟူ​ေသာ ​ေမးခြန္​းကို ​ေမး​ေလ့ရိွၾက၏။လူသာမန္တို႔မျမင္​အပ္​​ေသာ မျမင္​ႏိုင္​​ေသာ အရာဝတၳဳမ်ားျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ မျမင္​ရျခင္​းပင္​ျဖစ္​၏။ ဈာန္​စိတ္​သမာဓိကိုပိုင္​ဆိုင္​ၾက​ေသာ စိတၱဝိသုဒၶိပုဂၢိဳလ္​မ်ားသည္​ တာဝတႎသာနတ္​ျပည္​တြင္​ရိွ​ေသာ စူဠာမဏိ​ေစတီ​ေတာ္​ႏွင္​့ ျဗဟၼာ့ျပည္​တြင္​ရိွ​ေသာ ဒုႆ​ေစတီ​ေတာ္​ကို လူ႔ျပည္​မွ​ေန၍ ဖူးျမင္​ၾကရ​ေၾကာင္​းႏွင္​့ ဗုဒၶဂယာကို အာ႐ုံယူၿပီး အဓိ႒ာန္​၍ ၾကည္​့လိုက္​လွ်င္​ လူကိုယ္​တိုင္​ သြား​ေရာက္​ဖူးျမင္​ရသကဲ့သို႔ျဖစ္​​ေၾကာင္​း ​ေျပာဆို​ေဆြး​ေႏြးမႈမ်ားကို ၾကားဖူးၾက​ေပလိမ္​့မည္​။ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္​ျဖင္​့ ၾကည္​့မွသာ ျမင္​ႏိုင္​​ေသာ အရာမ်ားျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ လူသာမန္တို႔မျမင္​အပ္​​ေသာ မျမင္​ႏိုင္​​ေသာ အရာဝတၳဳမ်ားျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ မျမင္​ရျခင္​းပင္​ျဖစ္​၏ဟု ​ေျပာလိုရင္​းပင္​ျဖစ္​။ စာ​ေပက်မ္​းဂန္​တို႔၏ အဆိုအမိန္​႔မ်ားႏွင္​့ ဆက္​စပ္​ၿပီး ​ေတြး​ေတာ​ေစလိုသည္​မွာ ျမင္​့မိုရ္​​ေတာင္​သည္​ လူတို႔၏​ေနထိုင္​ရာ ​ေျမျပင္​ႏွင္​့ တစပ္​တည္​းရိွ၏ဟု ထင္​​ေနရ​ေသာ္​လည္​း ျမင္​့မိုရ္​ ယုဂန္​ဓိုရ္​ သတၱရဘန္​ ​ေတာင္​စဉ္​ ခုႏွစ္​ထပ္​တို႔သည္​ ျမခ​ေနာက္​သုံးခု​ေပၚတြင္​တည္​ရိွ​ေၾကာင္​းႏွင္​့ ၎ျမခ​ေနာက္​သုံးခုတို႔၏အၾကားတြင္​ ယူဇနာတစ္​​ေသာင္​းက်ယ္​ဝန္​း​ေသာ အသူရာျပည္​ရိွ​ေၾကာင္​း စာ​ေပက်မ္​းဂန္​တို႔၌ ျပဆို​ေသာ​ေၾကာင္​့ ျမင္​့မိုရ္​​ေတာင္​ စ​ေသာ အရာမ်ားသည္​ ကမၻာ​ေျမႀကီးႏွင္​့ မထိစပ္​ဘဲ ပန္​းဆိုင္​းဆြဲထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္​​ေပလိမ္​့မည္​။ကမၻာ​ေျမအတြင္​းသားတြင္​ တည္​ရိွ​ေသာ အရာမ်ားမဟုတ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ မျမင္​ရျခင္​းျဖစ္​၏ဟုလည္​း မွတ္​ယူႏိုင္​​ေပသည္​။ဘုရား​ေဟာ ​ေဒသနာ​ေတာ္​တြင္​ ​ေနက ျမင္​့မိုရ္​​ေတာင္​ကို လွည္​့ပတ္​၏ဟုဆို၏။သိပၸံပညာ႐ွင္​မ်ား၏ အျမင္​တြင္​ ​ေနသည္​ ကမၻာကိုမလွည္​့ပတ္​ဘဲ ကမၻာကသာ ​ေနကို လွည္​့ပတ္​ရ​ေၾကာင္​း ​ေျပာဆိုသံကို ၾကားဖူးပါ၏။တစ္​ခုႏွင္​့တစ္​ခု ဆန္​႔က်င္​ဘက္​အျမင္​လို႔ ထင္​ျမင္​စရာ ရိွ​ေန​ေသာ္​လည္​း ဆန္​႔က်င္​ဘက္​ မဟုတ္​​ေၾကာင္​း နားလည္​ႏိုင္​ပါ၏။ကမၻာ​ေျမက မိမိထက္​အင္​အားႀကီး​ေသာ ​ေနကို လွည္​့ပတ္​ရျခင္​းျဖစ္​သလို ​ေနကလည္​း သူ႔ထက္​ အင္​အားႀကီး​ေသာ ျမင္​့မိုရ္​​ေတာင္​ကို လွည္​့ပတ္​​ေနရျခင္​းျဖစ္​၏ဟု နားလည္​မိလွ်င္​ တစ္​ခုႏွင္​့တစ္​ခု ဆန္​႔က်င္​ဘက္​ ဝိ​ေရာဓိမျဖစ္​ဟု ျမင္​မိ၏။​ေနမိဇာတ္​​ေတာ္​တြင္​ နတ္​ျပည္​သြား​ေသာလမ္​းကို ငရဲလမ္​းႏွင္​့ နတ္​ဗိမာန္​လမ္​းတို႔တြင္​ ​ေနမိမင္​းႀကီး ႀကိဳက္​ႏွစ္​သက္​ရာ လမ္​း​ေၾကာင္​းျဖင္​့ သြားႏိုင္​​ေၾကာင္​း မာတလိနတ္​သား၏ ​ေျပာၾကားခ်က္​ကို ​ေထာက္​႐ွဳလွ်င္​ ​ေျမႀကီးအတြင္​းမွာသာ ငရဲရိွသည္​မဟုတ္​ ​ေကာင္​းကင္​ျပင္​တြင္​လည္​း ဥႆဒစ​ေသာ ငရဲငယ္​မ်ား ရိွ​ေၾကာင္​း သတိျပဳသင္​့​ေပသည္​။ တာဝတႎသာနတ္​တို႔၏ တစ္​ရက္​ႏွင္​့ စတုမဟာရာဇ္​နတ္​တို႔၏ တစ္​ရက္​တာကာလသည္​ အ​ေတာ္​​ေလးကြာဟၾက၏။ လူတို႔၏အႏွစ္​ ငါးဆယ္​ကို စတုမဟာရာဇ္​နတ္​တို႔၏ တစ္​ရက္​ျဖစ္​၏။လူတို႔၏ အႏွစ္​တစ္​ရာသည္​ တာဝတႎသာ နတ္​တို႔၏ တစ္​ရက္​သာ ျဖစ္​​ေၾကာင္​း ​ေျပာဆိုၾက၏။ကမၻာ​ေျမျပင္​၏ အတြင္​းပိုင္​း မဟုတ္​ၾကဘဲ တစ္​ခုႏွင္​့တစ္​ခုသည္​ သီးျခားစီျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့သာ ​ေန႔ရက္​အခ်ိန္​မွအစ အလြန္​ပင္​ ကြာျခားျခင္​းျဖစ္​၏ဟု နားလည္​ႏိုင္​ပါ၏။ဝိဘင္​းပါဠိ​ေတာ္​တြင္​လည္​း ​ေလ့လာႏိုင္​ပါ၏။ျမင္​့မိုရ္​ ယုဂန္​ သတၱရဘန္​တို႔ကို မျမင္​​ေတြ႔ရျခင္​းအ​ေၾကာင္​းကို ​ေဒသနာ သာဓကယုတၱိတို႔ျဖင္​့ ထုတ္​​ေဆာင္​၍ ျပျခင္​းသာျဖစ္​၏။ 🌹🌹ကြၽန္​းႀကီး​ေလးကြၽန္​း ရိွ မရိွအ​ေျဖ🌹🌹 ​ေျမႀကီး ျမင္​့မိုရ္​​ေတာင္​ႏွင္​့ ​ေနလနကၡတ္​ ​ေတာ ​ေတာင္​ ဘံု ဗိမာန္​စ​ေသာ တည္​ရာဌာန သက္​မဲ့ ဥတုဇ႐ုပ္​မ်ားသည္​ ၾသကာသ​ေလာကႀကီးပင္​ျဖစ္​၏။ဇမၺဴဒီပါ လက်္​ာ​ေတာင္​ကြၽန္​း,ပုဗၺဝိ​ေဒဟ အ​ေ႐ွ႕ကြၽန္​း,ဥတၱရကု႐ု ​ေျမာက္​ကြၽန္​း, အပရ​ေဂါယာ အ​ေနာက္​ကြၽန္​း,ဟူ​ေသာ ကြၽန္​းႀကီး​ေလးကြၽန္​း ရိွမရိွ ပါဠိ​ေတာ္​ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔၌ ဘုရား​ေဟာ မ​ေဟာ ယုံၾကည္​ရန္​ ခက္​ခဲ​ေနသူမ်ား ရိွၾက၏။ထင္​ရာ ျမင္​ရာ ​ေရးသားၾကသည္​ဟု ယူဆ​ေနသူမ်ားလည္​း ရိွၾက၏။ျဗာဟၼဏအယူဝါဒမ်ား ​ေဖာ္​ျပရာစာ​ေပမွ စိတ္​ကူးယဉ္​ဆန္​ဆန္​ကို ကူးယူ​ေဖာ္​ျပျခင္​းျဖစ္​သည္​ဟု ​ေတြး​ေတာ​ေနသူမ်ားလည္​း ရိွခဲ့ပါ၏။ဤျပႆနာကို ​ေျဖ႐ွင္​းႏိုင္​ရန္​မွာ လက္​ညိဳးထိုးျပ၍ ရ​ေသာ အရာမ်ားမဟုတ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ဘုရား​ေဟာ ​ေဒသနာကို ၫႊန္​ျပ​ေသာ္​လည္​း ယုံၾကည္​ႏိုင္​ပါမည္​လားဟု အႀကိမ္​ႀကိမ္​အခါခါ ယုံမွားသံသယ ျဖစ္​မိပါ၏။ဥ႐ု​ေဝဠကႆပကို ​ေျဖခြၽတ္​ရာတြင္​ ဥတၱရကု႐ု ​ေျမာက္​ကြၽန္​း၌ ျမတ္​စြာဘုရား ဆြမ္​းခံႂကြပုံကို ​ေလ့လာမိခဲ့လွ်င္​ ကြၽန္​းႀကီး​ေလးကြၽန္​း ရိွ မရိွ ျပႆနာသည္​ အလိုလို ​ေျဖ႐ွင္​းၿပီးသား ျဖစ္​​ေပလိမ္​့မည္​။ ျမတ္​စြာဘုရား႐ွင္​ႏွင္​့ သံဃာ​ေတာ္​မ်ား မု​ေယာဆန္​သုံး​ေဆာင္​ရ​ေသာ ​ေဝရဉၨာျပည္​တြင္​ အ႐ွင္​မဟာ​ေမာဂၢလာန္​မ​ေထရ္​ ျမတ္​စြာဘုရား႐ွင္​အား ​ေျမာက္​ကြၽန္​းကို ဆြမ္​းခံႂကြခြင္​့ျပဳဖို႔ ​ေလွ်ာက္​ထား​ေသာစကားကို ပါရာဇိကဏ္​ပါဠိ​ေတာ္​ႏွင္​့၎အ႒ကထာ ဋီကာတို႔ကို ​ေလ့လာမိလွ်င္​ ကြၽန္​းႀကီး​ေလးကြၽန္​း ရိွ​ေၾကာင္​းကို တိုက္​႐ိုက္​ၾကည္​့႐ွဳ​ေလ့လာႏိုင္​ပါ၏။ပါဠိ​ေတာ္​ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔ကို ​ေလ့လာႏိုင္​​ေသာ စာ​ေပအင္​အား မရိွခဲ့လွ်င္​ က်ီးသဲ​ေလးထပ္​ဆရာ​ေတာ္​ ​ေရးသား​ေတာ္​မူ​ေသာ မဟာဝင္​က်မ္​းတြင္​ ဇမၺဴဒီပစာတမ္​းကိုသာ ​ေလ့လာဖတ္​႐ွဳၾကပါဟု အၾကံဉာဏ္​​ေပးခ်င္​ပါသည္​။ (ပါရာဇိကဏ္​ပါဠိ​ေတာ္​၊ႏွာ.၁/၈၊ပိုဒ္​-၁/၁၇၊၎အ႒ကထာ၊ႏွာ-၉၀/၁/၂။) ✨✨၃၁ ဘံု အ​ေၾကာင္​း သိ​ေကာင္​းစရာ✨✨ သုံးဆယ္​့တစ္​ဘံုဟူ​ေသာ စကားသည္​ ဗုဒၶဘာသာဝင္​အမ်ားစု ၾကားသိဖူး​ေသာ စကားပင္​ျဖစ္​၏။ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္​​ေသာ အျခား​ေသာ ဘာသာ​ေရးအယူအဆမ်ားတြင္​ သုံးဆယ္​့တစ္​ဘံုဟု မ​ေျပာၾက​ေသာ္​လည္​း ​ေကာင္​းကင္​ဘံု ရိွ​ေၾကာင္​း ယုံၾကည္​ထားၾက၏။မည္​သို႔ပင္​ ကြဲျပားျခား​နား​ေန​ေသာ္​လည္​း သတၱဝါတို႔၏ ျဖစ္​ရာ ဘဝမ်ားကို ဘံုဟု ​ေခၚဆို​ေၾကာင္​း ဦးစြာပဌမ နားလည္​ထားရ​ေပမည္​။လူ႔​ေလာကတြင္​ ရာဇဝတ္​မႈ က်ဴးလြန္​သူမ်ားကို အခ်ဳပ္​ ​ေထာင္​တို႔က ဆီးႀကိဳလွ်က္​ရိွၾကသလို ႏိုင္​ငံသူႏိုင္​ငံသား ကမၻာသူ ကမၻာသားတို႔၏ ​ေကာင္​းက်ိဳးခ်မ္​းသာကို ​ေစတနာ ​ေမတၱာ ​ေ႐ွး႐ွဳၿပီး ​ေဆာင္​ရြက္​​ေနသူမ်ားအတြက္​ ခ်ီးမြမ္​း​ေထာမနာ ဂုဏ္​ျပဳမႈတို႔ျဖင္​့ ဆီးႀကိဳလွ်က္​ ရိွၾက၏။ ထိုနည္​းတူစြာပင္​ အကုသိုလ္​ ဒုစ႐ိုက္​တို႔ျဖင္​့ ထံုမြမ္​း​ေန​ေသာ သူတို႔အား ငရဲ တိရစၧာန္​ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္​ဟူ​ေသာ အပါယ္​​ေလးပါးက ဆီးႀကိဳ​ေနပါ၏။ငရဲဘဝ ဆင္​းရဲဒုကၡ ခံစား​ေနရသူကို ငရဲဘံု​ေရာက္​၏ဟု ​ေခၚဆိုမႈျပဳပါ၏။တိရစၧာန္​ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္​ ဘဝသို႔ ​ေရာက္​​ေနသူမ်ားကိုလည္​း ငရဲဘံု တိရစၧာန္​ဘံု ​ေရာက္​​ေနသည္​ စ​ေသာ စကားအသုံးအႏႈံးကို ျပဳၾကပါ၏။အခ်ိဳ႕​ေသာ သတၱဝါတို႔သည္​ ဘံု တစ္​ခု သီးျခားရိွ​ေသာ္​လည္​း အခ်ိဳ႕​ေသာ သတၱဝါမ်ားမွာ ဘံုဗိမာန္​ သီးျခား မရိွၾကပါ။အနီးစပ္​ဆံုး ဥပမာ​ေပးရလွ်င္​ လူႏွင္​့တိရစၧာန္​ကို ​ေျပာရ​ေပလိမ္​့မည္​။လူ႔ဘံု တိရစၧာန္​ဘံုဟု ​ေျပာဆိုၾက​ေသာ္​လည္​း လူႏွင္​့တိရစၧာန္​တို႔သည္​ ဤကမၻာ​ေျမျပင္​တြင္​ အတူတကြျဖစ္​​ေပၚၾက၏။အသိဉာဏ္​ႏွင္​့ ဘဝ​ေပးအ​ေျခအ​ေနမ်ားသည္​ မည္​သို႔မွ် ​ေပါင္​းစပ္​၍ မရ​ေလာက္​​ေအာင္​ ခႏၶာကိုယ္​တည္​​ေဆာက္​ပုံကအစ မတူညီၾက​ေပ။ အလြန္​အင္​မတန္​ ကြဲျပားျခားနား၏။လူ႔အ​ေပါင္​းအသင္​းႏွင္​့ တိရစၧာန္​အ​ေပါင္​းအသင္​း ျဖစ္​​ေပၚပုံျခင္​း မတူညီၾက​ေသာ​ေၾကာင္​့သာ ျဖစ္​ရာဘဝကိုလိုက္​ၿပီး ဘံုတစ္​ခုအျဖစ္​ ​ေခၚ​ေဝၚ​ေျပာဆိုမႈရိွ​ေၾကာင္​းလည္​း သိထားသင္​့ပါ၏။ အပါ​ေယာတိ နိရယတိရစၧာန​ေယာနိ​ေပတၱိဝိသယအသုရကာယာ။သ​ေဗၺပိ ဟိ ​ေတ ဝၯိသခၤါတႆ အယႆ ဘာ​ေဝါ "အပါ​ေယာ"တိ ဝုစၥတိ။ (နိဒါန-ခႏၶဝဂၢ အ႒ကထာ၊နိဒါနသုတ္​အဖြင္​့၊ႏွာ-၈၉) အစရိွသည္​ကို ​ေလ့လာျခင္​းျဖင္​့ ငရဲမ်ိဳး​ေစ့မွာ ပဋိသ​ေႏၶ​ေနသူကို ငရဲဘံု​ေရာက္​သည္​ တိရစၧာန္​မ်ိဳး​ေစ့မွာ ပဋိသ​ေႏၶ​ေနသူကို တိရစၧာန္​ဘံု​ေရာက္​သည္​ဟု အပါယ္​​ေလးပါးႏွင္​့ပတ္​သက္​ၿပီး ဘံု​ေလးဘံု သတ္​မွတ္​​ေၾကာင္​း သိထားသင္​့​ေပသည္​။ အျပစ္​မရိွ ​ေကာင္​း​ေသာအက်ိဳးကို ​ေပးျခင္​းလကၡဏာရိွ​ေသာ သုစ႐ိုက္​တရားတို႔ျဖင္​့ ​ေနထိုင္​ျပဳမူ​ေျပာဆို ​ေတြးၾကံသူမ်ားအတြက္​ ​ေကာင္​းမြန္​​ေသာ ဘဝမ်ားက ႀကိဳဆို​ေနပါ၏။ဥပမာအနီးစပ္​ဆံုး​ေျပာရလွ်င္​ သုဂတိဘဝျဖစ္​​ေသာ လူ႔ဘဝကို ကံ​ေကာင္​း​ေထာက္​မစြာ ရရိွလာပါ​ေသာ္​လည္​း ဆင္​းရဲခ်မ္​းသာ ကြာဟၾက၏။အခ်ိဳ႕က ဆင္​းရဲသားအမ်ိဴးအႏြယ္​၌ ပဋိသ​ေႏၶတည္​ၾက၏။အခ်ိဳ႕က သူ​ေဌးသူႂကြယ္​အမ်ိဳးအႏြယ္​၌သာ ပဋိသ​ေႏၶတည္​ၾက၏။ဆင္​းရဲသားဘဝ သူ​ေဌးသားဘဝဟု ​ေခၚ​ေဝၚသုံးစြဲၾက၏။ကုသိုလ္​ကံ၏ အက်ိဳး​ေပးသည္​ လူ႔ဘဝ နတ္​ဘဝ ျဗဟၼာဘဝစသည္​ျဖင္​့ ​ေခၚဆိုၾကသလို လူ႔ဘံု နတ္​ဘံု ျဗဟၼာဘံုဟု ​ေခၚဆို​ေသာ ဘံုဌာနမ်ားတြင္​ မ်ိဳး​ေစ့ပဋိသ​ေႏၶအျဖစ္​ အက်ိဳး​ေပးခြင္​့ရ၏။လူ႔ဘုံဌာနျဖစ္​​ေသာ ဤကမၻာ​ေျမျပင္​တြင္​ လူသားမ်ားႏွင္​့ ဘုမၼဇိုးစ​ေသာ နတ္​တို႔သည္​ အတူတကြ ​ေနထိုင္​ပါ​ေသာ္​လည္​း မ်ိဳးႏြယ္​ျခင္​း အသင္​းအပင္​းျခင္​း မည္​သို႔မွ် မတူညီၾကသလို ဆက္​စပ္​၍ မရ​ေအာင္​ ကြာျခားၾက၏။ထို႔​ေၾကာင္​့လည္​း ျဖစ္​ရာဘဝကို အစြဲျပဳၿပီး ဘံုဌာနတစ္​ခုအျဖစ္​ ​ေခၚဆိုမႈ ရိွပုံကို သတိျပဳ​ေစလို၍ ​ေဖာ္​ျပျခင္​းသာျဖစ္​၏။စတုမဟာရာဇ္​ နတ္​မ်ားႏွင္​့ တာဝတႎသာ နတ္​တို႔သည္​ ​ေနရာဌာနျခင္​း စည္​းစိမ္​ခ်မ္​းသာျခင္​း မတူညီၾကသလို ဘံုဗိမာန္​ျခင္​းလည္​း ကြဲျပားျခားနား​ေသာ​ေၾကာင္​့ စတုမဟာရာဇ္​နတ္​ဘံု တာဝတႎသာနတ္​ဘံုဟု နတ္​ျခင္​းတူ​ေသာ္​လည္​း ဘံုဗိမာန္​ျခင္​း ကြဲျပားသြား၏။ဘံုဌာနကြဲျပားသည္​့အ​ေလ်ာက္​ သက္​တမ္​းျခင္​းလည္​း အလြန္​ကြာျခားလွ၏။ဤ​ေနရာ၌ အနည္​းငယ္​ ခ်ဲ႕၍ ​ေျပာလို၏။ စတုမဟာရာဇ္​နတ္​မ်ိဳးႏြယ္​တို႔သည္​ အခ်ိဳ႕နတ္​မ်ား ျမင္​့မိုရ္​​ေတာင္​၏ အလယ္​၌ ​ေနၾကသလို အခ်ိဳ႕နတ္​မ်ားကလည္​း အျခားတစ္​ပါး​ေသာ စၾကာဝဠာ​ေတာင္​၌​ေနၾက၏။အခ်ိဳ႕ကလည္​း ​ေကာင္​းကင္​ဘံုဗိမာန္​နန္​းတြင္​ ​ေနထိုင္​ၾက၏။အမ်ိဳးအႏြယ္​​ေပါင္​း ဘံုဗိမာန္​၏ တည္​ရာဌာန​ေပါင္​း အမ်ားအျပားရိွ​ေသာ္​လည္​း နတ္​မင္​းႀကီး​ေလးပါး၏ အုပ္​ခ်ဳပ္​မႈ​ေအာက္​တြင္​ ရိွၾက​ေသာ​ေၾကာင္​့ စတုမဟာရာဇ္​နတ္​ဘံုဟူ၍သာ ​ေခၚတြင္​၏။တာဝတႎသာနတ္​တို႔သည္​ ျမင္​့မိုရ္​ ​ေတာင္​ထိပ္​မွာ​ေန​ေသာ နတ္​မ်ားရိွသလို ​ေကာင္​းကင္​မွာ​ေသာ္​၎ အျခားအျခား​ေသာ စၾကာဝဠာတို႔မွာ​ေသာ္​၎ ဘံုဗိမာန္​တို႔ျဖင္​့ ​ေနထိုင္​ၾက​ေသာ နတ္​မ်ားလည္​းရိွပါ၏။မည္​သည္​့နတ္​ဘံုမဆို အျခားအျခား​ေသာ စၾကာဝဠာတို႔မွာ​ေသာ္​လည္​း မ​ေနထိုင္​​ေသာ နတ္​ဟူသည္​မရိွပါ။နတ္​ျပည္​ ​ေျခာက္​ထပ္​ ျဗဟၼာႏွစ္​ဆယ္​တို႔၏ ဘံု ဗိမာန္​မ်ားသည္​ တစ္​ဘံုထက္​ တစ္​ဘံုက အထက္​အထက္​ျဖစ္​​ေသာ အျခားအျခား​ေသာ စၾကာဝဠာသို႔ ​ေရာက္​ရိွၿပီး စည္​းစိမ္​ခ်မ္​းသာႏွင္​့ အသက္​တမ္​းတို႔ သာလြန္​​ေၾကာင္​းကို အက်ယ္​ခ်ဲ႕မျပ​ေတာ့ပါ။ဝိဘင္​းပါဠိ​ေတာ္​မွာ လာသည္​့အတိုင္​းကိုသာ အက်ဉ္​းခ်ဳပ္​၍ ဘာသာျပန္​ဆို ​ေဖာ္​ျပရျခင္​းသာျဖစ္​၏။သုံးဆယ္​့တစ္​ဘံုကို ျမတ္​စြာဘုရား႐ွင္​ ​ေဟာ​ေတာ္​ျခင္​း ရိွ မရိွ သိလိုသူမ်ားအတြက္​ ​ေဖာ္​ျပ​ေပးျခင္​းသာျဖစ္​၏။အဘိဓမၼာခုႏွစ္​က်မ္​းတြင္​ ဒုတိယ​ေျမာက္​က်မ္​းျဖစ္​​ေသာ ဝိဘင္​းပါဠိ​ေတာ္​တြင္​ ျမတ္​စြာဘုရား႐ွင္​ ​ေဟာ​ေတာ္​မူခဲ့သည္​ကို ​ေဖာ္​ျပ​ေပးျခင္​းသာျဖစ္​၏။ ဒုစ႐ိုက္​က်ဴးလြန္​သူမ်ားအတြက္​ အပါယ္​​ေလးဘံုကို ​ေရာက္​ႏိုင္​​ေၾကာင္​း ​ေဟာခဲ့သလို သုစ႐ိုက္​တရားႏွင္​့ျပည္​့စုံသူမ်ားအတြက္​ လူ႔ျပည္​လူ႔ဘဝလူ႔ဘံုႏွင္​့တကြ နတ္​ျပည္​​ေျခာက္​ထပ္​ဟူ​ေသာ ကာမသုဂတိ ခုႏွစ္​ဘံုသို႔ ​ေရာက္​ႏိုင္​​ေၾကာင္​း ​ေဟာ​ေတာ္​မူခဲ့၏။လူတို႔၏ ကုသိုလ္​ကမၼပထတရား ဆယ္​ပါးထက္​လြန္​ျမတ္​​ေသာ ပထဝီစ​ေသာကသိုဏ္​းႏွင္​့ ​ေမတၱာစ​ေသာျဗဟၼဝိဟာရတို႔ကို ပြားမ်ား၍ သမထသမာဓိျဖင္​့ စ်ာန္​စိတ္​ျဖစ္​ၾက​ေသာ ပုဂၢိဳလ္​တို႔သည္​ ျဗဟၼာဘံု ႏွစ္​ဆယ္​တြင္​ တစ္​ဘံုဘံုသို႔ ​ေရာက္​ႏိုင္​​ေၾကာင္​းကိုလည္​း ​ေဟာၾကား​ေတာ္​မူခဲ့ၿပီးျဖစ္​ပါ၏။ဤစကားရပ္​ျဖင္​့ ၾသကာသ​ေလာကအ​ေၾကာင္​း တ​ေစ့တ​ေစာင္​း သိနားလည္​​ေလာက္​ၿပီဟု ထင္​ျမင္​ယူဆမိပါ၏။ပါဠိ​ေတာ္​ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔ကို တိုက္​႐ိုက္​​ေလ့လာလိုသူ အက်ယ္​တဝင္​့ သိရိွလိုသူမ်ားအတြက္​ က်မ္​းၫႊန္​း​ေတြကိုလည္​း ​ေဖာ္​ျပ​ေပးလိုက္​ပါ၏ (ဝိဘင္​းပါဠိ​ေတာ္​၊ႏွာ-၄၃၇ မွ ၄၄၁၊ပိုဒ္​-၁၀၂၁ မွ ၁၀၂၉၊ ဝိဘင္​းအ႒ကထာ၊ႏွာ-၅၀၁ မွ ၅၀၆၊ ဝိဘင္​းအႏုဋီကာ၊ႏွာ-၂၂၆/၇/၈။) 🌟🌟🌟တာဝတႎသာနတ္​ျပည္​မွာ အဘိဓမၼာတရား ​ေဟာ​ေတာ္​မူရျခင္​းအ​ေၾကာင္​း🌟🌟🌟 မယ္​​ေတာ္​မိနတ္​သားကို ​ေက်းဇူးဆပ္​တဲ့အ​ေနႏွင္​့ ျမတ္​စြာဘုရား႐ွင္​ အဘိဓမၼာတရားကို တာဝတႎသာနတ္​ျပည္​တြင္​ ​ေဟာ​ေတာ္​မူသည္​ဟု က်မ္​းဂန္​အသီးသီးက ျပဆိုၾက​ေသာ္​လည္​း မယ္​​ေတာ္​မိနတ္​သားစံရာ တုသိတာနတ္​ျပည္​တြင္​ အဘယ္​့​ေၾကာင္​့ မ​ေဟာသနည္​းဟု အ​ေမး​ေစာဒနာမ်ားလည္​းျဖင္​့ မၾကာခဏၾကဳံ​ေတြ႔ရပါ၏။မယ္​​ေတာ္​ျဖစ္​ခဲ့ဖူး​ေသာ သႏၲဳႆိတနတ္​သားကို ​ေက်းဇူးဆပ္​တဲ့တရား​ေဟာတာ မျဖစ္​ႏိုင္​ဟု ယုံမွားသံသယျဖင္​့ ​ေမးျမန္​းလာသူမ်ားလည္​းရိွပါ၏။အလြန္​​ေခါင္​းကိုက္​စရာ အ​ေမးပုစၧာပင္​ျဖစ္​၏။ တာဝတႎသာနတ္​ျပည္​သည္​ လူ႔​ေလာက စကားျဖင္​့​ေျပာဆိုရလွ်င္​ သြား​ေရးလာ​ေရး လြယ္​ကူ၍လမ္​းဆံုလမ္​းခြ အခ်က္​အျခာက်​ေသာ ​ေနရာဌာနႏွင္​့ ဥပမာတူ​ေၾကာင္​း ​ေျပာလိုပါ၏။တာဝတႎသာနတ္​ျပည္​သည္​ နတ္​ျပည္​​ေျခာက္​ထပ္​တြင္​ ဒုတိယ​ေျမာက္​နတ္​ဘံုျဖစ္​၏။စတုမဟာရာဇ္​နတ္​ဘံုမွာ ​ေနထိုင္​ၾက​ေသာ နတ္​မ်ားလည္​း သြား​ေရာက္​ၿပီး တရားနာႏိုင္​ၾကသလို ယာမာ တုသိတာ နိမၼာနရတီ ပရနိမၼိတဝသဝတၳီနတ္​ဘံုမွ နတ္​မ်ား အသညသတ္​ၾကဉ္​​ေသာ ႐ူပ ၁၅ ဘံုမွ ပဌမ ဒုတိယ တတိယ စတုတၳစ်ာန္​ဘံုသား ျဗဟၼာမ်ားလည္​း တရားနာရန္​ ႂကြ​ေရာက္​ႏိုင္​​ေသာ ​ေနရာဌာနပင္​ျဖစ္​၏။တုသိတာနတ္​ျပည္​တြင္​ ျမတ္​စြာဘုရား အဘိဓမၼာတရား​ေဟာ​ေတာ္​မူခဲ့လွ်င္​ စတုမဟာရာဇ္​နတ္​မ်ားႏွင္​့ တာဝတႎသာနတ္​မ်ား တရားနာရန္​ သြား​ေရာက္​ႏိုင္​​ေတာ့မည္​မဟုတ္​ပါ။ထို႔​ေၾကာင္​့ တာဝတႎသာနတ္​ျပည္​တြင္​သာ မယ္​​ေတာ္​ျဖစ္​ခဲ့ဖူး​ေသာ သႏၲဳႆိတနတ္​သားကို အ​ေၾကာင္​းျပဳၿပီး နတ္​ျဗဟၼာမ်ားအတြက္​ အဘိဓမၼာတရားကို ​ေဟာ​ေတာ္​မူျခင္​းျဖစ္​၏ဟု ႏွလံုးသြင္​းၾက​ေစလိုပါ၏။တာဝတႎသာနတ္​ျပည္​တြင္​ အဘိဓမၼာတရား​ေဟာ​ေတာ္​မူျခင္​းသည္​ ျမတ္​စြာဘုရား႐ွင္​တိုင္​း၏ အစဉ္​အလာဓမၼတာပင္​ျဖစ္​​ေသာ္​လည္​း သြား​ေရးလာ​ေရး လြယ္​ကူ​ေသာ အ​ေၾကာင္​း​ေၾကာင္​့သာ ဗုဒၶဘုရား႐ွင္​တို႔၏ အစဉ္​အလာ ဓမၼတာတစ္​ရပ္​အျဖစ္​ ျဖစ္​ရပါ​ေၾကာင္​း သုံးသပ္​တင္​ျပလိုက္​ရပါ၏။အ႐ူပ​ေလးဘံုမွ ျဗဟၼာမ်ားႏွင္​့ အသညသတ္​ဘံုမွ ျဗဟၼာမ်ားသည္​ ႐ုပ္​ခ်ည္​းသက္​သက္​ နာမ္​ခ်ည္​းသက္​သက္​သာ ရိွၾက​ေသာ ျဗဟၼာမ်ားျဖစ္​ၾက​ေသာ​ေၾကာင္​့ ျမတ္​စြာဘုရား​ေဟာ​ေသာ တရား​ေတာ္​ကို နာၾကားႏိုင္​​ေသာ စြမ္​းအားမ်ား မရိွၾကပါ။တရားမနာႏိုင္​​ေသာ ျဗဟၼာမ်ားျဖစ္​ၾက​ေသာ​ေၾကာင္​့ ကမၻာဆက္​၍ အသက္​႐ွည္​​ေသာ ျဗဟၼာမ်ားပင္​ျဖစ္​​ေစကာမူ အသညသတ္​ျဗဟၼာဘံုႏွင္​့ အ႐ူပျဗဟၼာဘံုကို ရပ္​ျပစ္​႐ွစ္​ပါးတြင္​ ထည္​့သြင္​း၍ ျမတ္​စြာဘုရား ​ေဟာ​ေတာ္​မူျခင္​းျဖစ္​၏။ ယခု​ေဖာ္​ျပခဲ့​ေသာ လူ နတ္​ ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔၏ တည္​ရာဌာန ဘံုဗိမာန္​ႏွင္​့ စည္​းစိမ္​ခ်မ္​းသာတို႔သည္​ ကုသိုလ္​​ေကာင္​းမႈ ဘုန္​းကံ​ေၾကာင္​့ ခံစားစံစားၾကရပါ​ေသာ္​လည္​း ကုသိုလ္​ကံကုန္​​ေသာအခါ မ​ေကာင္​း​ေသာ အပါယ္​ဒုဂၢတိသို႔ က်​ေရာက္​ႏိုင္​၏။ ကံ စိတ္​ ဥတု အာဟာရတည္​းဟူ​ေသာ အ​ေၾကာင္​းတရား​ေလးပါးတို႔ ျပဳျပင္​စီမံအပ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ စုတိျပတ္​​ေႂကြ​ေသလြန္​ျခင္​း မျမဲျခင္​းတရားတို႔ကို ရင္​ဆိုင္​ၾကဳံ​ေတြ႔ရႏိုင္​၏။တည္​ျမဲ​ေသာ တရားမ်ား မဟုတ္​ပါ။အို နာ ​ေသ​ေရး ဒုကၡ​ေဘးတို႔မွ လြတ္​​ေျမာက္​လို​ေသာ ပညာရိွသည္​ သန္​႔႐ွင္​းစင္​ၾကယ္​၍ ၿငိမ္​း​ေအးမႈသႏၲရသႏွင္​့ျပည္​့စုံ​ေသာ နိဗၺာန္​ကို အာ႐ုံျပဳကာ ဉာဏ္​ျဖင္​့သက္​ဝင္​၍ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္​မွသာလွ်င္​ ကိ​ေလသာ အာသ​ေဝါကင္​းစင္​၍ ဒုကၡအားလံုး ၿငိမ္​း​ေအးမည္​ျဖစ္​​ေၾကာင္​း တိုက္​တြန္​း ႏိုး​ေဆာ္​လိုက္​ပါ၏။ သတၱဝါဟူသမွ် ​ေဘးမခ ​ေအးျမၾက​ေစသတည္​း။ အ႐ွင္​လာဘဝံသ(​ေဖာင္​းျပင္​) Credit Copy ဓမၼဘဏ္တိုက္


via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/32tmi2A