အလင်းရောင် ဓမ္မ
"ဗုဒ္ဓ၏တရားများဖြင့် လောကကို အလင်းရောင်ပေးကြရန်"
Wednesday, July 17, 2019
အသုဘတရား (မေသေသးသူမ်ား ဖတ္ရန္ 🎞🎞🎞🎞🎞🎞🎞 လူဆိုတာ တစ္ေန႕က်ရင္ ေသရမွာပဲ။ ေသမ်ဳိးျဖစ္လို႕လည္း မိနစ္တိုင္းမွာ ေသေနၾကရတာပါ။ ေလ့လာခ်က္အရ တစ္မိနစ္မွာ လူေပါင္း (၂၆၇)ေယာက္ေလာက္ ေမြးတယ္၊ (၁၀၈)ေယာက္ေလာက္ ေသတယ္၊ (၁၅၉)ေယာက္ လူဦးေရတိုးတယ္။ ဒီေတာ့ တစ္ေန႕အတြက္ဆိုရင္ (၃၈၄၀၀၀) ေမြးၿပီး (၁၅၆၀၀၀) ေသလို႕ (၂၂၉၀၀၀) အဖတ္တင္တယ္လို႕ ေျပာလို႕ ရတယ္။ တစ္ႏွစ္အတြက္ တြက္ရင္ ေမြးစာရင္းက (၁၄၀)သန္းနဲ႕ (၄)သိန္း၊ ေသစာရင္းက (၅၆)သန္းနဲ႕ (၇)သိန္း၊ လူဦးေရလက္က်န္စာရင္းက (၈၃)သန္းနဲ႕ (၆)သိန္း ျဖစ္ေၾကာင္း ခန္႕မွန္းလို႕ ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူတစ္ေယာက္ ေသတယ္ဆိုတာ စိတ္ဝင္စားစရာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ သတင္းကို နားေထာင္ရင္၊ သတင္းစာကို ဖတ္ရင္၊ လူၾကားသူၾကားမွာ ေနရင္ အေသအေပ်ာက္သတင္းကို ေန႕တိုင္းလိုလို သိရၾကားရထိေတြ႕ရေတာ့ ႐ုိးသလိုေတာင္ ရွိေနပါၿပီ။ မိမိနဲ႕မဆိုင္တဲ့ ေလာကမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနသလိုမ်ဳိး စိတ္ထင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ မိမိအမ်ဳိး၊ မိမိပတ္ဝန္းက်င္၊ မိမိမိသားစုမွာ ဖ်ားနာတာတို႕နဲ႕ ေသဆုံးတာတို႕ ျဖစ္ေပၚတဲ့အခါက်မွ ခဏတျဖဳတ္ သံေဝဂရၿပီး ေနာက္သုံးေလးရက္မွာ ပုံမွန္ ျပန္ျဖစ္သြားပါတယ္။ လူတို႕အတြက္ ေမြးဖြားျခင္းနဲ႕ ေသဆုံးျခင္းဆိုတဲ့ အပိုင္းအျခားတစ္ခုအတြင္းမွာ ရွင္သန္ၾကရတဲ့ သတၲဝါမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။ ေမြးဖြားျခင္္းရဲ႕ ဟိုဘက္ကို ျပန္မျမင္ႏိုင္သလို ေသဆုံးျခင္းရဲ႕ ဟိုဘက္ကိုလည္း ဘာရွိမွန္း မသိႏိုင္ၾကပါဘူး။ မိမိက ဘယ္ဘဝကေန ေရာက္ရွိလာေၾကာင္း သိပ္ဝင္စားမႈ နည္းေပမဲ့ ေသဆုံးသြားရင္ ဘယ္ဘဝကို ေရာက္ရမလဲ၊ ေသၿပီးေနာက္ဘဝ ရွိသလား၊ နတ္ျပည္ျဗဟၼာ့ျပည္ငရဲျပည္တကယ္ရွိသလား၊ ေကာင္းကင္ဘုံအမွန္တကယ္ရွိသလား၊ တရားစီရင္ျခင္းေန႕ တကယ္ရွိေနသလား၊ ယမမင္းႀကီးစစ္တမ္း အမွန္ပဲလားဆိုတာ လူတို႕စိတ္ဝင္စားတဲ့ အရာေတြေပါ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း လူသားတို႕မွာ ဒါေတြကို ေျဖရွင္းဖို႕ ဘာသာတရားအမ်ဳိးမ်ဳိး ေပၚထြန္းလာၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ အသုဘတရားတစ္ခုမွာ တရားနာပရိသတ္ကို အခ်က္ (၃)ခ်က္ သတိေပးခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ အတိတ္ဘဝနဲ႕ အနာဂတ္ဘဝကို ဦးစားေပးတဲ့ ဘာသာတရားမဟုတ္ဘဲ ပစၥဳပၸန္ဘဝကို အေလးထားတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္၊ ကံ ကံရဲ႕အက်ဳိးကို ယုံၾကည္ပါတယ္လို႕ ဆိုခဲ့ရင္ ကံအေၾကာင္းနဲ႕ ပဋိသေႏၶအေၾကာင္းကို နည္းနည္းေလး သိထားသင့္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႕ မိမိေကာင္းမႈကုသိုလ္ကို အျခားလူေတြ အမွ်ေဝေပးေစမဲ့အစား မိမိမေသခင္ အရင္ဆည္းပူးထားၾကဖို႕ လိုတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္တို႕ပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ဦးအေနနဲ႕ ဒီအခ်က္(၃)ခ်က္ဟာ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ (၁) ဒီေတာ့ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္မ်ားကအစ ေဟာေရးေျပာေရးကို ဂ႐ုစုိက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ အလႉအတန္းကိစၥ ဒါနကထာကို သိပ္ၿပီး ဦးစားေပးလြန္းျခင္း၊ သီလကထာကို ေဟာတဲ့အခါ တင္းၾကပ္လြန္းျခင္း၊ ဘာဝနာကထာကို ေဟာတဲ့အခါ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္မေနဖို႕ လိုပါတယ္။ အမွန္မေတာ့ ဒါနကုသုိလ္၊ သီလကုသုိလ္၊ ဘာဝနာကုသုိလ္ဆိုတာ ေအးေအးေဆးေဆး သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လုပ္သြားရမဲ့အလုပ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ေဟာသမွ်ဟာ သံသရာအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ လက္ရွိဘဝအတြက္ပဲ ျဖစ္သင့္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာစစ္မွန္ရင္ သံသရာကို အားမေပးဘူးမဟုတ္လား။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားဆိုတာ သံသရာစက္ဝိုင္းကေန လြတ္ေျမာက္ေစဖို႕ပါပဲေလ။ ဒီေတာ့ ဒါနျပဳတယ္ဆိုတာ စြန္႕လႊတ္တတ္တဲ့စိတ္ကို ေလ့က်င့္ရတာ ျဖစ္တယ္။ တစ္ေန႕က်ရင္ ရွိသမွ်ကို စြန္႕ပစ္ၿပီး ထြက္သြားရမွာကိုး။ ျပန္ရဖို႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ မဟုတ္ဘူး။ သီလေစာင့္တယ္ဆိုတာ လက္ရွိဘဝမွာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းဖို႕ ျဖစ္တယ္။ ဥပေဒ မခ်ဳိးေဖာက္ဖို႕ ေလ့က်င့္ရတာ ျဖစ္တယ္။ ဘာဝနာပြားတယ္ဆိုတာ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို အစားအစာေကြၽးၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳးေစသလို စိတ္ကိုလည္း တရားက်င့္ၿပီး အဆင့္ျမွင့္ေပးရတယ္။ ဒီမွ်ပါပဲ။ (၂) ကံက်ေတာ့လည္း ကိစၥစတုကၠဆိုၿပီး သူ႕ကိစၥနဲ႕သူ အလုပ္လုပ္တယ္။ ဇနကကံဆိုတာ ျပန္လည္ေမြးဖြားေစဖို႕ ျဖစ္ေစတဲ့ ကံေပါ့။ ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ဥပတၳမၻကကံဆိုတာ ကံတစ္ခုခု ပိုခိုင္သြားေအာင္ အားေပးတဲ့ ကံေပါ့။ ကားပ်က္ရင္ေတာင္ ကားကို ျပင္ရတာပဲမဟုတ္လား။ ဥပပီဠကကံဆိုတာ မႀကဳိက္တဲ့ကံတစ္ခုခုကို အားနည္းေအာင္ ဖိႏႈိပ္ထားရတဲ့ ကံပါပဲ။ မေကာင္းမႈမ်ားမွန္း သိရင္ ေကာင္းမႈကို မ်ားမ်ားျပဳၾကေပါ့။ ေနာက္ဆုံးတစ္ခုကေတာ့ ဥပဃာတကကံေပါ့။ ကံတစ္ခုကို ေဖ်ာက္လိုက္လို႕ ရတယ္ေလ။ ဒီကံကို အက်ဳိးမေပးေစခ်င္ဘူးဆိုရင္ ဘာလုပ္ရမလဲ။ လုပ္နည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ယၾတာေခ်တဲ့နည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေခါစာပစ္တဲ့နည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အလုပ္လုပ္ရတဲ့နည္းပါ။ ရန္ကုန္မွာ ေနတုန္းက သစ္ေတာဌာနက ဒကာတစ္ေယာက္က ဘာသာေျပာင္းေတာ့မယ္လို႕ ေလွ်ာက္တယ္။ ေျပာင္းရတဲ့အေၾကာင္းကို ေမးၾကည့္ေတာ့ မိသားစုစားဝတ္ေနေရး အဆင္ေျပေအာင္ သစ္မ်ားကို ခိုးခဲ့ဖူးေၾကာင္း၊ ပါမစ္မ်ားကိုလည္း လာဘ္စားၿပီး ခ်ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ အကုသုိလ္လုပ္ခဲ့ၿပီဆိုရင္ ဒီအကုသုိလ္က မျဖစ္မေန အက်ဳိးေပးေတာ့မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးတို႕က မိန္႕တယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ ဘာသာျခားမွာ အျပစ္ကို ဝန္ခံ႐ုံနဲ႕ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူတယ္ဆိုလို႕ ေျပာင္းရတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္ေျပာပါတယ္။ ဒါဟာ ေဟာတဲ့ဆရာေတာ္က ကံအေၾကာင္းကို ေနာမေက်လို႕ ျဖစ္တယ္။ ဘာသာျခားမွာ အျပစ္ကို ဘုရားက ခြင့္လႊတ္မွ ကင္းလြတ္ခြင့္ ရတယ္။ ဒါက သူတို႕ပင္မယုံၾကည္ခ်က္မွာ ဖန္ဆင္္းရွင္ဝါဒကိုး။ သူတို႕ယုံၾကည္မႈနဲ႕သူတို႕ အဆင္ေျပပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ ကံကံရဲ႕အက်ဳိးကို ယုံၾကည္ေတာ့ ဘယ္သူကမွ ဘယ္သူ႕အျပစ္ကိုမွ လက္ေတြ႕အေနနဲ႕ ႁခြင္းခ်က္မရွိ လြတ္ေစလို႕ ေျပာလို႕ မရဘူး။ ေနာက္ၿပီး ကံတရားတိုင္း အက်ဳိးေပးမယ္လို႕ ေဟာတာလည္း မမွန္ဘူး။ ဒိ႒ေဝဒနိယကံဆိုတာ ဒီဘဝမွာပဲ အက်ဳိးေပးမဲ့ကံ၊ ဥပပဇၨေဝဒနိယကံဆိုတာ ဒုတိယဘဝမွာ အက်ဳိးေပးမဲ့ကံ၊ အပရာပရိယေဝဒနိယကံဆိုတာ ဒုတိယဘဝကေန နိဗၺာန္အထိ အက်ဳိးေပးမဲ့ကံ၊ လုံးဝအက်ဳိးမေပးေတာ့ဘဲ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္သြားတဲ့ကံ ဆိုၿပီးရွိေသးသကိုး။ ဒါက အက်ဳိးေပးနည္းေတြေပါ့။ ဒီေတာ့ ခိုးခဲ့တယ္ဆိုရင္ မ်ားမ်ားလႉေပါ့၊ ေနာက္အခါ မခိုးျဖစ္ေအာင္ ငါးပါးသီလကို ေစာင့္စည္းေပါ့၊ ခိုးခ်င္စိတ္ကို ေဖ်ာက္လို႕ရေအာင္ တရားထိုင္ေပါ့။ ဒါဟာ ကုစားနည္းပါပဲ။ လြယ္လြယ္ေလးပါ။ (၃) ကုသုိလ္ေကာင္းမႈဆိုတာ စာတုိက္ကေန စာပို႕သလို ပို႕လို႕ ရတာ မဟုတ္ဘူး။ စာတုိက္က စာေတာင္ ေပ်ာက္ေသးတယ္ဆိုေတာ့ လိပ္စာမရွိဘဲ ပို႕တဲ့ ေကာင္းမႈက်ေတာ့ အာမခံခ်က္ မရွိဘူးေလ။ ဒီေတာ့ ေသခ်ာေအာင္ ကိုယ့္အထုပ္ကို တစ္ခါထဲနဲ႕ ပါေအာင္ လုပ္ထားၾကဖို႕ပါပဲ။ မေသခင္မွာ အရင္ဦးေအာင္ လုပ္သြားၾကပါ။ ေနာင္တမရေအာင္ ေကာင္းမႈမ်ားမ်ား လုပ္သြားၾကပါ။ ဒီဘဝမွာ အနည္းဆုံး လူခ်စ္လူခင္ ေပါပါတယ္။ ေသတဲ့ေနာက္မွာ ဘဝရွိေသးတယ္ဆိုရင္ ေကာင္းက်ဳိးကို ခံစားရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဘဝမရွိေတာ့ဘဲ ဘာသာေရးဆရာေတြ လိမ္တာကို ခံလုိက္ရတယ္ဆိုရင္လည္း ႏွေျမာစရာမဟုတ္ဘူးေလ။ ဘာမွ မရွိေတာ့လို႕ပါပဲ။ ဒီလိုပါပဲ စည္းကမ္းလုိက္နာလို႕ ဒီဘဝမွာ ေဘးကင္းကြာခဲ့တယ္။ ေသတဲ့ေနာက္မွာ ငရဲမရွိလို႕ ဘယ္သူကမွ ငရဲမက်ခဲ့ရင္လည္း သဝန္တိုစရာမွ မဟုတ္တာပဲမဟုတ္လား။ ဒီဘဝမွာ တရားထိုင္ခဲ့လို႕ စိတ္ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ရခဲ့ရင္ နိဗၺာန္ရွိမရွိ စဥ္းစားစရာလိုသလား။ ဒီဘဝမွာ တကယ့္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ဘဝတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့တာပါပဲ။ အျပစ္ကင္းတဲ့ ဘဝ၊ ျဖဴစင္တဲ့ ဘဝတစ္ခုကို ရခဲ့ၿပီပဲ။ အျမတ္ထြက္ပါတယ္။ တကယ္လို႕ နိဗၺာန္ကို တမ္္းျမင္ခဲ့ရင္လည္း အတုမရွိေအာင္ျမင္မႈပဲေပါ့။ အသုဘတရား ဒီေတာ့ ေသရမယ္ဆိုရင္ သက္တမ္းကုန္လို႕ ေသရတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကံကုန္လို႕ ေသရတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သက္တမ္းေရာ ကံပါ ကုန္လို႕ ေသရတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ ေသရတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသတိုင္း ေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ မေကာင္းလို႕ အသုဘလို႕ ေခၚၾကတာေပါ့။ စိတ္ပုံမွန္ရွိသူဆိုရင္ ဘယ္သူကမွ ေသခ်င္ၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါ ေသခ်င္တယ္လို႕ ေျပာေပမဲ့ သူ႕ဆံပင္တစ္ေခ်ာင္းေတာင္ အႏုတ္ခံမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ေသေၾကာင္း(၄)ပါးမွာ ေရွ႕က သုံးပါးဟာ အလုိအေလ်ာက္ ေသတာ ျဖစ္လို႕ ကာလမရဏ အခ်ိန္တန္လို႕ ေသရျခင္းလို႕ ဆိုရတယ္။ ေနာက္ဆုံးတစ္ခုကေတာ့ ေသေန႕မေစ့ဘဲ ေသရတာ ျဖစ္လို႕ အကာလမရဏ မေသသင့္ဘဲ ေသရျခင္းလို႕ မွတ္ရမယ္။ ကားေမွာက္လို႕ ေသတာတို႕၊ ေရနစ္လို႕ ေသရတာတို႕၊ ေလယာဥ္ပ်က္က်လို႕ ေသရတာတို႕ဟာ ေသေန႕မေစ့ဘဲ ေသရတာ ျဖစ္လို႕ အကာလမရဏေပါ့။ ဒီေတာ့ ေသရင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ပဲေသေသ မေသခ်င္ၾကဘူးေလ။ တိရစၦာန္ေတြေတာင္မွ ေသရမွာေၾကာက္လို႕ ခုခံသူရွိသလို လြတ္ေအာင္ ႐ုန္းကန္သူလည္း ရွိေနတာပဲမဟုတ္လား။ ကိုယ့္အသက္ကို လူတိုင္း တိရစၦာန္တိုင္း ခ်စ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သက္ရွိသတၲဝါမေျပာနဲ႕ သက္မရွိ သစ္ပင္တို႕ေတာင္ သဘာဝအရ ဇီဝိတ႐ုပ္ ကုန္ခမ္းလို႕ ေသၾကရတာပဲမဟုတ္လား။ လူက်ေတာ့ ဇီဝိတ႐ုပ္လည္း ကုန္ခမ္း၊ ဇီဝိတိေႁႏၵ႐ုပ္လည္း ကုန္ခမ္းဆိုေတာ့ ေသရမွာပဲ။ မိနစ္တိုင္းမွာ (၁၀၈)ေယာက္ ေသေနတယ္ဆိုေတာ့ တစ္ေန႕က်ရင္ ကိုယ္လည္း အဲဒီစာရင္းထဲ ပါမွာပဲေလ။ ဒီေတာ့ ေကာင္းေသာ ေသျခင္္း ျဖစ္ေအာင္ လူေကာင္းအျဖစ္နဲ႕ အသက္ရွင္သြားၾကဖို႕ လိုတယ္။ အေလာင္းလွလို႕ ေသျခင္းေကာင္းမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘဝလွမွ ေသျခင္းေကာင္းမွာ ျဖစ္တယ္။ # credit းးးး ေအာင္ဖြံ႔ျဖိဳး
via အလင္းေရာင္ ဓမၼ https://ift.tt/2XV7XIO
Newer Post
Older Post
Home